Ah, innoveren bedoel je?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze wel wat meer doen uit het regeerakkoord. Zou goed mogelijk moeten zijn. Laat ik asiel en migratie even daarbuiten.
Geen Lentekriebels meer op scholen (subsidie weghalen; OCW moet daar miljarden vinden)quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er staat vrijwel niets concreets in het regeerakkoord en wat er wel concreet staat is onhaalbaar.
Dat zeg ik niet, maar hier wordt (terecht) gesteld dat het niet uitmaakt wat er gebeurt, want Wilders komt er toch wel mee weg. De PVV was altijd goed voor een zetel of 20, die 20 overige zetels zijn echt wel vatbaar voor inhoud, maar nu bereikt het hen niet. Het is niet de mooiste situatie, maar wel de realiteit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, het is weer de schuld van Links dat Geert en z'n vrienden zich als totale mongolen gedraagt.
Geert gedraagt zich als een totaal mongool.
Links gedraagt zich normaal/fatsoenlijk.
HeT iS De ScHuLd VaN LiNks!!! DaT GeErt zO DoeT.
gooi jezelf weg joh.
Dat kunnen alleen partijen die van plan zijn voor te stemmen in de Eerste Kamer, anders krijg je hem harder terug van Wilders.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maak een goede spin over die noodwet. Wilders houdt nu zijn eigen beleid tegen. Zorg ervoor dat je daarmee wat goede oneliners hebt en hij moet zichzelf in elk geval een keer gaan verdedigen.
Wat mij betreft heb je al verloren als je je politieke correctheid verliest.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:46 schreef Japepk het volgende:
In dat artikel van de NOS staat mooi hoe Wilders het zelf zegt; 'Vecht zoals de vijand, want op de politiek correcte manier verlies je het'.
Allemaal heel mooi en principieel, maar momenteel kom je daarmee dus niet zoverquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft heb je al verloren als je je politieke correctheid verliest.
Uiteindelijk wel, zie Polen. Liever op korte termijn wat ellende, dan het land op de lange termijn geen enkele goede uitweg geven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Allemaal heel mooi en principieel, maar momenteel kom je daarmee dus niet zover
Joh, Wilders en Rutte zijn dikke vrienden. De PVV is het Euroshopper merk van de VVD. Zulke gewone mensen van 'het volk' zijn dat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft heb je al verloren als je je politieke correctheid verliest.
Dat ging hard tegen hard, met die gekaapte publieke omroep daar, en er moest een soort SGP-GL monsterverbond aan te pas komen...quote:
Want Polen is zon succesverhaal ofzo? Lijkt me nogal voorbarig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, zie Polen. Liever op korte termijn wat ellende, dan het land op de lange termijn geen enkele goede uitweg geven.
Joh Hanca vindt het allemaal wel meevallen deze pleuriszooi. Bij alle ophef die veroorzaak wordt is het elke keer opnieuw; het valt wel mee. Hier hoeven geen consequenties aan verbonden te worden. Dat is dus een gigantische dubbele standaard met als je niet meer politiek correct bent heb je al verloren. Want niks van deze ophef is politiek correct.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Joh, Wilders en Rutte zijn dikke vrienden. De PVV is het Euroshopper merk van de VVD. Zulke gewone mensen van 'het volk' zijn dat.
Zou iets als D66 ook moeten doen, of CDA (nee, de Russofiele BBB is dat bepaald niet).
Er is veel mis in en met Polen, maar het heeft een zeer lage hoeveelheid criminaliteit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Want Polen is zon succesverhaal ofzo? Lijkt me nogal voorbarig.
Beter gewoon extreem-rechtse partijen als VVD en PVV slopen. Zeker in Nederland is het voornamelijk gewoon nodig dat er een paradigma verandering nodig is. Waar niet alles de schuld is van links maar van rechts. Want dat is het ook.
Je hebt totaal geen gelijk. Ik vind het helemaal niet meevallen. Ik vind alleen dat je je niet moet laten afleiden door de onzin en inhoudsloze ophef van Wilders (zijn partij heeft nog helemaal niks bereikt in deze coalitie, 0 binnengehaald) en dat je je niet moet verlagen tot hun niveau. En dat de pers zich niet als luidspreker voor de inhoudsloze uitspraken van Wilders moet laten gebruiken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Joh Hanca vindt het allemaal wel meevallen deze pleuriszooi. Bij alle ophef die veroorzaak wordt is het elke keer opnieuw; het valt wel mee. Hier hoeven geen consequenties aan verbonden te worden. Dat is dus een gigantische dubbele standaard met als je niet meer politiek correct bent heb je al verloren. Want niks van deze ophef is politiek correct.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is veel mis in en met Polen, maar het heeft een zeer lage hoeveelheid criminaliteit.
Een tweede Tijs van de Brink.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Joh Hanca vindt het allemaal wel meevallen deze pleuriszooi. Bij alle ophef die veroorzaak wordt is het elke keer opnieuw; het valt wel mee. Hier hoeven geen consequenties aan verbonden te worden. Dat is dus een gigantische dubbele standaard met als je niet meer politiek correct bent heb je al verloren. Want niks van deze ophef is politiek correct.
Er werd gezegd "zeer lage criminaliteit". Dat klopt verhoudingsgewijs niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:27 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
prima score, alleen het injury gedeelte niet wat mij niks met crimimaliteit te maken heeft?
Nee gewoon publiek vernederen maar verder haar baantje ongemoeid laten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:35 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit soort uitspraken is gewoon grond voor ontslag lijkt me.
Dit is gewoon indirect mensen met consquenties bedreigen als ze gewoon hun werk doen.
Onzin en inhoudsloosheid is het hele punt. Dat moet je niet met de mantel der liefde bedekken. De uitspraak die Agema deed was ook helemaal niet op internet. Dan nog slaat het nergens op om je zo te focussen op het medium waar de uitspraak gedaan wordt. Over het algemeen herhalen ze het ook gewoon bij interviews.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen gelijk. Ik vind het helemaal niet meevallen. Ik vind alleen dat je je niet moet laten afleiden door de onzin en inhoudsloze ophef van Wilders (zijn partij heeft nog helemaal niks bereikt in deze coalitie, 0 binnengehaald) en dat je je niet moet verlagen tot hun niveau. En dat de pers zich niet als luidspreker voor de inhoudsloze uitspraken van Wilders moet laten gebruiken.
En ik kijk naar feiten: ik vind geroeptoeter op twitter niet zo spannend, wat er daadwerkelijk aan wetgeving e.d. komt wel.
Ik neem het nooit op voor het huidige kabinet. Ik geef alleen aan dat wat hier geroepen wordt (consequenties aan verbinden) gezien onze parlementaire geschiedenis niet realistisch is en dat het dus ook niet gek is dat dat niet gebeurt. Sowieso wordt er op dit forum heel vaak en heel snel geroepen dat een bewindspersoon moet aftreden of niet aan kan blijven, vaak totaal onrealistisch.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uiteindelijk neem je het telkens op voor het kabinet als een Agema weer eens zoiets zegt als kijken wie stoer is als de noodwet er is. Het kan best dat normaliter zon uitspraak geen probleem is voor een vice premier. Dat maakt niet dat je er nu geen gevolgen aan zou kunnen verbinden.
Explain?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem het nooit op voor het huidige kabinet. Ik geef alleen aan dat wat hier geroepen wordt (consequenties aan verbinden) gezien onze parlementaire geschiedenis niet realistisch is
Het is ook de eerste keer dat we zo'n dramatisch stel "bewindslieden" hebben, die de meest stomme uitspraken doen (Burgemeester deporteren!) en niet weten hoe hun eigen departement werkt (briefjes sturen aan de totaal verkeerde instantie met de meest onrealistische vragen en eisen). Dus daar mogen best consequenties aan zitten, die (volgens jou) niet eerder in de parlementaire geschiedenis zijn voorgekomen (Charles Schwietert en Philomena Bijlhout, anyone?)quote:Sowieso wordt er op dit forum heel vaak en heel snel geroepen dat een bewindspersoon moet aftreden of niet aan kan blijven, vaak totaal onrealistisch.
Goede reactie van Frankrijk. Hier mag Nederland een voorbeeld aan nemen. Israel schiet op alles wat los en vast zit. Faciliteren onder andere een doodseskader in Gaza die gewoon iedereen neerknalt. Dit moet gewoon stoppen.quote:Frankrijk roept de Israëlische ambassadeur op het matje vanwege de Israëlische beschietingen van VN-militairen in Zuid-Libanon, waarbij in twee dagen vier gewonden zijn gevallen. Dat heeft het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt. "Deze aanvallen vormen ernstige schendingen van het internationaal recht en moeten onmiddellijk stoppen," zegt het ministerie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |