Sneller: "Niet alles wat kan, moet."quote:Deen wees erop dat de mogelijkheid tot ontslag in de wet staat. "Veel rechtstatelijker krijg je het niet."
Welke oplossingen voor welke problemen heeft de PVV?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
... en dat de PVV geen oplossingen heeft.
'Ik stel alleen maar vragen'quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke oplossingen voor welke problemen heeft de PVV?
Een van de "oplossingen" van de pvv is eisen van ontslag van een uitstekend functionerende burgemeester. Welk probleem dat precies oplost is nog niet helemaal duidelijk.quote:
Mja, dat klopt, ik stel een vraag. Ik zou daar graag een antwoord op krijgen in plaats van deze opmerking waar ik niets mee kan.quote:
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke oplossingen voor welke problemen heeft de PVV?
Hun standpunt mbt immigratie dat de asielinstroom naar 0 moet?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.
Maar welke werkbare oplossingen heeft de PVV daar dan voor? Tot nu toe komen ze met niet meer dan wat loze symboolpolitiek (bordjes ophangen en een noodwet die hooguit een paar honderd asielzoekers zou kunnen schelen). En de echte problemen, zoals een niet functionerend uitzetcentrum in Rotterdam krijgen nauwelijks aandacht.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar welke werkbare oplossingen heeft de PVV daar dan voor? Tot nu toe komen ze met niet meer dan wat loze symboolpolitiek (bordjes ophangen en een noodwet die hooguit een paar honderd asielzoekers zou kunnen schelen). En de echte problemen, zoals een niet functionerend uitzetcentrum in Rotterdam krijgen nauwelijks aandacht.
Maar dat is niet zo. Linkse partijen zien ook problemen met immigratie. Ze zien alleen andere problemen en andere oplossingen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.
Inmiddels heeft de SP haar standpunt bepaalt. 40000 per jaar is de max, en dat getal omvat alle soorten immigratie (van vluchtelingen tot expats en studenten).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.
Een rechts kabinet Rutte heeft zelf ingestemd met nieuwe EU migratiepact. Daarin zitten al allerlei maatregelen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Voor de meeste linkse stemmers is het vooral een opvang- en doorstromingsprobleem. Dat mag. Maar ik zie het toch anders, want in mijn ogen blijven mensen gewoon komen. Hoeveel opvang er ook komt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo. Linkse partijen zien ook problemen met immigratie. Ze zien alleen andere problemen en andere oplossingen.
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voor de meeste linkse stemmers is het vooral een opvang- en doorstromingsprobleem. Dat mag. Maar ik zie het toch anders, want in mijn ogen blijven mensen gewoon komen. Hoeveel opvang er ook komt.
Binnen de Europese regels kan er best veel. Alleen je moet er wel een beetje over nadenken en niet dom iets roepen, dat maakt veel verschilquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.
En dat kan allemaal heel menselijk en zonder de hetze tegen asielzoekers die er door een partij als de PVV wordt gevoerd.
Dat is onzin.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.
En dat kan allemaal heel menselijk en zonder de hetze tegen asielzoekers die er door een partij als de PVV wordt gevoerd.
Ik vind het raar dat immigratie als HET probleem wordt gezien binnen NL. Ook vind ik het raar dat werkbare oplossingen worden genegeerd om maar zo extreem mogelijk te zijn. Ook is het raar dat een veroordeelde racist die maar naar hartelust kan beledigen en onfatsoenlijk kan zijn wordt aangehangen, terwijl hij wat regeren betreft echte problemen negeert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de arbeidsparticipatie. Is gewoon feitenvrij en ongefundeerd wensdenken. Regelrechte nonsens en klinkklare onzin. Je kletst uit je nek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…
Er is toch niemand die zegt dat die 200 miljoen zomaar mogen komen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Er zijn ruim 200 miljoen Afrikanen die aangeven in de toekomst naar Europa te willlen komen. Dat aantal is groeiende. Dat is 18 maal de bevolking van Nederland.
Een kind kan je nog uitleggen dat we zoveel mensen niet aankunnen en dat dus wel een probleem is.
Je zou kunnen beginnen met mijn bericht eens goed te lezenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de arbeidsparticipatie. Is gewoon feitenvrij en ongefundeerd wensdenken. Regelrechte nonsens en klinkklare onzin. Je kletst uit je nek.
Duidelijker kan ik het niet stellen
Er wordt bevestigd dat de mensen inderdaad oneindig zullen blijven komen en vervolgens wordt er gesteld dat dat geen probleem is. En dat is onzin. Dat is een groot probleem en daar moeten we dus maatregelen tegen nemen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is toch niemand die zegt dat die 200 miljoen zomaar mogen komen?
En wat is de relevantie hiervan voor de problemen rond asiel die rechtse partijen zo zorgvuldig cultiveren?
Dit vind ik wat naïef gedacht. Dat hele asielcircus kost jaarlijks miljarden en het gros van de asielzoekers is laagopgeleid, analfabeet en komt uit een cultuur die totaal niet samengaat met de Westerse cultuur. Hun kinderen die in Nederland opgroeien kunnen misschien iets voor de samenleving betekenen, maar dan heb je nog de islamisering. Dat vindt links geen probleem, rechts georiënteerden zien dat gevaar wel. Kijk naar Zweden, hoe het daar uit de klauwen is gelopen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…
Ik heb je bericht goed gelezen en ik blijf bij mijn standpunt dat het feitenvrij en ongefundeerd wensdenken is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met mijn bericht eens goed te lezen.
Daarnaast moet je ook heel anders omgaan met het toetreden van die groep tot de arbeidsmarkt. Dat maken we nu eerst een paar jaar onmogelijk om te voorkomen dat ze per ongeluk gaan integreren. Dat werkt natuurlijk lang negatief door in de arbeidsparticipatie en integratie.
Ze zien het vooral als probleem dat asielzoekers niet zo welkom meer zijn in den lande en gaan dan met verheven vingertjes staan wijzen hautain te doen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo. Linkse partijen zien ook problemen met immigratie. Ze zien alleen andere problemen en andere oplossingen.
Ditquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de arbeidsparticipatie. Is gewoon feitenvrij en ongefundeerd wensdenken. Regelrechte nonsens en klinkklare onzin. Je kletst uit je nek.
Duidelijker kan ik het niet stellen
Grappig. Deze column van Diederik Samsom uit de Volkskrant van gisteren beweert juist precies het tegenovergestelde.quote:
Vooropgesteld, ik ken de cijfers niet. Echter, arbeidsparticipatie is door het CBS gedefinieerd als “Het aandeel van de werkzame beroepsbevolking in de bevolking (beroeps- en niet-beroepsbevolking)”. Als asielzoekers niet mogen werken is het nogal logisch dat de arbeidsparticipatie dan laag isquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb je bericht goed gelezen en ik blijf bij mijn standpunt dat het feitenvrij en ongefundeerd wensdenken is.
De feiten zijn dat de groep asielmigranten ver achterblijft in arbeidsparticipatie tov andere groepen. Dat zijn de feiten. En dan kom jij hier even beweren dat als we het allemaal anders aanpakken met de integratie dat die problemen dan oplossen als sneeuw voor de zon. En je hebt niet meer dan wensdenken om die stelling mee te onderbouwen.
Let wel, op het moment dat jouw wensdenken niet uitkomt. En de feiten de feiten blijven, wat het meest waarschijnlijk is, dan zitten we dus met een enorm probleem want dan hebben we een enorme onderklasse binnengehaald die niet bijdraagt aan arbeidsproces maar wel beslag legt op de sociale zekerheid.
Ik heb het niet over asielzoekers maar over asielmigranten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:05 schreef Weird- het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik ken de cijfers niet. Echter, arbeidsparticipatie is door het CBS gedefinieerd als “Het aandeel van de werkzame beroepsbevolking in de bevolking (beroeps- en niet-beroepsbevolking)”. Als asielzoekers niet mogen werken is het nogal logisch dat de arbeidsparticipatie dan laag is
Cijfers zeggen niet alles
Jij verwacht van mij dat ik de crisis op links even ga beschrijven en op ga lossenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
0 concrete dingen...
Maar we moeten ze wel serieus benen hoor...
Ach, over een paar jaar komt de PVV weer met een meldpunt voor Polen- of Oekraïners-overlast en huil je vermoedelijk weer met de wolven mee.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit vind ik wat naïef gedacht. Dat hele asielcircus kost jaarlijks miljarden en het gros van de asielzoekers is laagopgeleid, analfabeet en komt uit een cultuur die totaal niet samengaat met de Westerse cultuur. Hun kinderen die in Nederland opgroeien kunnen misschien iets voor de samenleving betekenen, maar dan heb je nog de islamisering. Dat vindt links geen probleem, rechts georiënteerden zien dat gevaar wel. Kijk naar Zweden, hoe het daar uit de klauwen is gelopen.
Mensen uit Polen, Oekraïne..helemaal geen moeite mee. Die passen zich makkelijker aan en draaien snel mee. Maar asielzoekers van buiten Europa moet je zoveel mogelijk buiten de deur zien te houden.
Je leest of begrijpt niet wat ik schrijf. Kan gebeurenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb je bericht goed gelezen en ik blijf bij mijn standpunt dat het feitenvrij en ongefundeerd wensdenken is.
De feiten zijn dat de groep asielmigranten ver achterblijft in arbeidsparticipatie tov andere groepen. Dat zijn de feiten. En dan kom jij hier even beweren dat als we het allemaal anders aanpakken met de integratie dat die problemen dan oplossen als sneeuw voor de zon. En je hebt niet meer dan wensdenken om die stelling mee te onderbouwen.
Let wel, op het moment dat jouw wensdenken niet uitkomt. En de feiten de feiten blijven, wat het meest waarschijnlijk is, dan zitten we dus met een enorm probleem want dan hebben we een enorme onderklasse binnengehaald die niet bijdraagt aan arbeidsproces maar wel beslag legt op de sociale zekerheid.
Mogen we jou dan verantwoordelijk houden als we hier de sociale zekerheid moeten afschaffen omdat jouw feitenvrije wensdenken inderdaad feitenvrij wensdenken blijkt achteraf?
Ik begrijp het prima en zie het voor wat het is: wensdenkenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je leest of begrijpt niet wat ik schrijf. Kan gebeuren.
Iemand had het hier over wensdenken en dat is dit helaas denk ik ook, vooral als je weet dat bijvoorbeeld 200 miljoen Afrikanen naar hier willen komen. Daarbij is het drama in Afrika niet van gister maar spelen de problemen daar al zolang ik op de wereld ben. Zoveel mogelijk mensen hier opvangen is dweilen met de kraan open en is alleen maar het probleem verplaatsen. Ik zou ook het liefst menselijk willen handelen alleen gaat het in dit geval geen problemen oplossen maar alleen maar vergrotenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:55 schreef Weird- het volgende:
[..]
Grappig. Deze column van Diederik Samsom uit de Volkskrant van gisteren beweert juist precies het tegenovergestelde.
Mijn punt is dat mensen nogal eens verschillen in opvatting over wat de juiste oplossing is.
In mijn optiek dient die oplossing uitvoerbaar, binnen de wet en bovenal menselijk te blijven. We kunnen aan de shitshow in dit kabinet zien dat de PVV daar niet in grossiert
Wie is er concreet voor zoveel mogelijk mensen hier opvangen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Iemand had het hier over wensdenken en dat is dit helaas denk ik ook, vooral als je weet dat bijvoorbeeld 200 miljoen Afrikanen naar hier willen komen. Daarbij is het drama in Afrika niet van gister maar spelen de problemen daar al zolang ik op de wereld ben. Zoveel mogelijk mensen hier opvangen is dweilen met de kraan open en is alleen maar het probleem verplaatsen. Ik zou ook het liefst menselijk willen handelen alleen gaat het in dit geval geen problemen oplossen maar alleen maar vergroten
Daarom gaat de column van Samson ook over werkbare oplossingen: opvang in regio maar dan ook gelijk investeren met ontwikkelingshulp om er een win-win situatie van te makenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Iemand had het hier over wensdenken en dat is dit helaas denk ik ook, vooral als je weet dat bijvoorbeeld 200 miljoen Afrikanen naar hier willen komen. Daarbij is het drama in Afrika niet van gister maar spelen de problemen daar al zolang ik op de wereld ben. Zoveel mogelijk mensen hier opvangen is dweilen met de kraan open en is alleen maar het probleem verplaatsen. Ik zou ook het liefst menselijk willen handelen alleen gaat het in dit geval geen problemen oplossen maar alleen maar vergroten
Nee, ik verwacht dat je concreet maakt wat je bedoelt met "PVV-stemmers serieus nemen". Want daar hamer je op.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij verwacht van mij dat ik de crisis op links even ga beschrijven en op ga lossen
Nee fout.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 01:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Het grootste probleem van de PVV-stemmer, is vooral de PVV zelf. Die hebben gestemd op een programma dat zo lek is als een mandje, dat vol staat met beloften die onrealiseerbaar zijn, die vol staan met 'oplossingen' die de problemen die men ervaart helemaal niet oplossen (of helemaal niet de gewenste effecten hebben).
Ah, je gaat het omdraaien. Beetje psychologisch spelletje spelen van het is je eigen schuld. Past heel goed bij een psychopaat die aan het manipuleren is. Niet doen.quote:Dat moesten die kiezers zich eens goed realiseren.
Die kiezers worden niet uitgesloten, die worden besodemieterd en voorgelogen door Wilders zelf. Als die kiezers iets verder zouden kijken dan hun neus lang is, en niet mee zouden gaan in de demogagie en leugens die Wilders dag in, dag uit, verkondigt, als die daadwerkelijk geïnteresseerd zouden zijn in de oplossing van hun problemen, dan zouden ze niet stemmen op een man die de afgelopen 25 jaar niets anders heeft gedaan dan alles en iedereen voor rotte vis uitmaken en die nu niets anders doet dan elke mogelijke oplossing die die PVV-stemmers dan ervaren, die kamerbreed gedragen wordt (zoals bijvoorbeeld een spoedwet voor de problemen rondom asielzoekers) uit eigen gewin en machtsgeilheid te blokkeren.
Dat'ie daarna lekker kan roepen: 'Zie je wel, het lag aan zuur links en de D66-rechters.' Nee, daar ligt het dus niet aan. Het ligt er dus aan dat Wilders een opportunistische leugenaar is die tot geen enkele positieve of productieve samenwerking bereid is, die helemaal niet geïntereseerd is in problemen oplossen of iets voor de mensen te betekenen, zolang hij met dom kankeren en de zaken verder op het spits te drijven nog een paar zeteltjes extra scoort. 'Flikker Halsema het land uit' is daar slechtst het meest recente voorbeeld van. Er zullen nog vele volgen.
Wat koop je daar nu voor? Niets. Helemaal niets.
Die de cijfers eens posten dan? In elk van dat soort onderzoeken zit wel iets grijsquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het niet over asielzoekers maar over asielmigranten.
En van de groep die wel mag werken leeft een aanzienlijk deel na jaren in Nederland nog steeds van een uitkering.
Je poging om de feiten weg te relativeren faalt.
Volgens mij is die term opzich al concreet genoeg. Het feit dat je dat al niet ziet maakt je onderdeel van het probleem op links.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht dat je concreet maakt wat je bedoelt met "PVV-stemmers serieus nemen". Want daar hamer je op.
En daar ga jij natuurlijk met liefde met een vergrootglas en een zaklamp naar op zoek om vervolgens te beweren dat het allemaal wel meevalt of niet klopt?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:17 schreef Weird- het volgende:
[..]
Die de cijfers eens posten dan? In elk van dat soort onderzoeken zit wel iets grijs
https://www.rijksoverheid.nlquote:Arbeidsparticipatie statushouders verloopt stroef
Statushouders starten stroef op de arbeidsmarkt o.a. door het niet beheersen van de Nederlandse
taal, problemen rondom de diplomawaardering en trauma’s. M.b.t. hun arbeidsparticipatie geldt:
Na vijf jaar is de arbeidsparticipatie van het cohort 2014 statushouders 45%.
Van de werkende statushouders die na 2014 een vergunning kregen, werkt 73% in deeltijd
en 84% met een tijdelijk contract (cijfers 1e helft 2020) (CBS 2021).
Van het vergunningscohort 2019 bestonden de banen voor 86 procent uit een baan in deeltijd
en voor 92 procent uit een tijdelijk contract.
Het aandeel werkende statushouders met een fulltime baan in de totale groep werkenden is
toegenomen van 39,7% eind 2019 naar 48,8% eind 2020.
1
Een op de drie werkende statushouders is een jaar lang iedere maand aan het werk; er is
sprake van kortdurende dienstverbanden en daardoor van frequente baanwisselingen.
2
Binnen de groep mensen (met ouders) geboren in een vluchtelingenland hebben personen met
Afghaanse en Iraanse herkomst in 2020 het vaakst inkomen uit werk: nl. 56,1 en
55,2 procent (mannen), en 35,5 en 46,0 procent (vrouwen).
De Syrische en Eritrese herkomstgroepen, die vooral in de periode 2014–2016 naar Nederland
kwamen, hebben minder vaak werk (zie figuur 1).
Zowel voor de Afghaanse, Iraanse, Syrische en Eritrese herkomstgroepen geldt dat
vergelijkbare participatiecijfers voor de 2e generatie niet beschikbaar zijn. Dit komt vooral door
hun relatief korte verblijfsduur.
Bedacht moet worden dat de hierboven besproken verschillen naar geboorteland en
herkomstland samen kunnen hangen met een andere samenstelling van deze groepen naar
achtergrondkenmerken, zoals geslacht, leeftijd en onderwijsniveau. Vooral leeftijd en
opleidingsniveau zijn belangrijke factoren.
In 2020 heeft zo’n 70% van de 15 t/m 64-jarige Nederlanders inkomsten uit arbeid; in 2010 was
dat nog 63,5% (figuur 1). Het laagste percentage arbeidsparticipatie zien we bij de groepen met
een Syrische achtergrond (21,1%) en Eritrese achtergrond (26,6%).
Nee, "serieus nemen" is verre van concreet. En kennelijk weet je zelf ook niet wat je er concreet mee bedoelt, anders had je dat onderhand wel eens gezegdquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is die term opzich al concreet genoeg. Het feit dat je dat al niet ziet maakt je onderdeel van het probleem op links.
Jij wil van mij horen hoe een partij de problemen die rechts ervaart op zou moeten lossen. Dat ga ik niet doen want anders had ik wel in de politiek gezeten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, "serieus nemen" is verre van concreet. En kennelijk weet je zelf ook niet wat je er concreet mee bedoelt, anders had je dat onderhand wel eens gezegd
We zijn nu echter vier jaar verder, hebben een nogal krappe arbeidsmarkt en de invloed van Corona is wel weg (die speelde medio 2020 natuurlijk wel fors mee). Zo maar een paar kleine grijze kantjesquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En daar ga jij natuurlijk met liefde met een vergrootglas en een zaklamp naar op zoek om vervolgens te beweren dat het allemaal wel meevalt of niet klopt?
Maar goed, hier heb je de cijfers. Daar is weinig grijs aan.
[..]
https://www.rijksoverheid.nl
Leuke aannames. Heb je ook maar een fractie van ondersteunende cijfers die je aannames ondersteunen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We zijn nu echter vier jaar verder, hebben een nogal krappe arbeidsmarkt en de invloed van Corona is wel weg (die speelde medio 2020 natuurlijk wel fors mee). Zo maar een paar kleine grijze kantjes.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten..quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij wil van mij horen hoe een partij de problemen die rechts ervaart op zou moeten lossen. Dat ga ik niet doen want anders had ik wel in de politiek gezeten.
Schijnbaar hebben veel rechtse stemmers een probleem met immigratie. neem dat probleem serieus en probeer het op een humane manier op te lossen op een manier die in jouw straatje past. Dit heb ik pas 3 keer gezegd maar hoezo is dat niet concreet genoeg?
Jij bent gewoon op zoek naar een stok om mee te slaan en die ga ik je gewoon niet aanreiken
Wel boven de 60%quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Leuke aannames. Heb je ook maar een fractie van ondersteunende cijfers die je aannames ondersteunen?
Is de arbeidsparticipatie van Erittreeers nu opeens gestegen naar 90%?
Natuurlijk niet. Jij wil geen feiten, jij wil twijfel zaaien om je deugende wens agenda uit te voeren.
Het is toch juist rechts wat zich onnozel druk maakt over woke?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat zou de oplossing van links zijn voor de problemen in dit land? Vroeger stond links op de barricaden voor de elementaire problemen als bestaanszekerheid, maar die problemen zijn ingeruild voor zaken als klimaatverandering (wat inderdaad een probleem is) en vooral het hele woke-gebeuren. Ik denk dat vooral de focus van links op dat woke-geneuzel ervoor heeft gezorgd dat ze steeds verliezen bij verkiezingen.
Definieer woke?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat zou de oplossing van links zijn voor de problemen in dit land? Vroeger stond links op de barricaden voor de elementaire problemen als bestaanszekerheid, maar die problemen zijn ingeruild voor zaken als klimaatverandering (wat inderdaad een probleem is) en vooral het hele woke-gebeuren. Ik denk dat vooral de focus van links op dat woke-geneuzel ervoor heeft gezorgd dat ze steeds verliezen bij verkiezingen.
Stuk realistischer oplossingen ook dan bordjes bij AZC’s of kansloze noodwetgeving.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Definieer woke?
Volgens mij is het gewoon meer gelijke rechten voor iedereen. Maar woke bekt lekker weg kennelijk. SP komt nog altijd op voor bestaanszekerheid. Hoe ze dat doen is een ander verhaal.
Voor allerlei oplossingen kan je natuurlijk hun partijprogramma's doorlezen. Daar staat een stuk meer in dan wat in media staat.
De SP heeft zich van woke weggehouden en is ook niet een bruisende partij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vond die noodwet echt een mysterie. Het duurt nu al langer dan een spoedwet had geduurd en als je echt wat wil doen dan laat je niet een kabinet klappen, want dan krijg je die nood- of spoedwet er al helemaal niet meer snel doorheen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Stuk realistischer oplossingen ook dan bordjes bij AZC’s of kansloze noodwetgeving.
Je begrijpt de grafieken niet die je post. Deze grafieken laten zien dat hoe langer een groep in Nederland is hoe hoger die arbeidsparticipatie in die groep wordt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wel boven de 60%
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om een of andere reden is die groep het een stuk beter gaan doen.
https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt
Een democratie is geen meerderheidsdictatuur. Men heeft zich te houden aan bepaalde rechtstatelijke prinicipes zoals gelijkheid voor de wet, transparantie, controleerbaarheid, toetsbaarheid voor een onafhankelijke rechter, enzovoorts. Dat zijn dus zeker niet buitenlandse mogendheden, die zeggen dat dat allemaal niet kan met dat noodrecht, maar vrijwel de volledige rest van de Tweede-Kamer, elk ministerie dat belast zou zijn met de uitvoering van dat noodrecht, nu dus ook de advocatenorde en verder zowel elk ander persoon dat er ook maar een greintje verstand van heeft. Dat is dus zeker geen resultaat van buitenlandse inmening, dat is resultaat van jaren zélf bouwen aan een fatsoenlijke democratische rechtstaat (waar we, pak 'm beet, zo sinds 1848 mee bezig zijn en ook bijzonder trots en blij mee mogen zijn) en waar Wilders nu gewoon een streep door wil zetten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee fout.
In een democratie is alles mogelijk wat het stemvolk wil. Daar ben je een soeverein land voor met een democratisch systeem. De enige die zeggen dat het allemaal niet kan wat de pvv wil, zijn meestal buitenlandse mogendheden of gelieerd aan buitenlandse verdragen.
Dat is een beetje raar in een soevereine staat. Niet mogen bepalen wat je zelf wil.
[..]
Kijk, daar ga je dus inderdaad. Zie je wel, het ligt aan 'zuur links' aan de 'D66-rechters' dat 'Onze wil niet wordt uitgevoerd'. 'Mensen luisteren niet naar ons'. Je weet het mooi na te praten.Ik geloof best dat Wilders bij de volgende verkiezingen nog groter zal worden, maar dat is dan zeker niet omdat hij het zo geweldig doet of ook maar iets positiefs bijdraagt aan de Nederlandse politiek, of ook maar iets voor zijn eigen stemmers doet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:16 schreef Red_85 het volgende:
Ah, je gaat het omdraaien. Beetje psychologisch spelletje spelen van het is je eigen schuld. Past heel goed bij een psychopaat die aan het manipuleren is. Niet doen.
Maar nee, dat is het niet. De enige reden waarom wilders/pvv zo groot is in NL, is omdat andere partijen het nalaten deze groeiende groep stemgerechtigden te bereiken en te gaan doen wat de wens is van de samenleving.
Op een gegeven moment is gewoonweg de koek van het alsmaar moeten accepteren op. Dat is nu. Wil je daar geen gehoor aan geven? Prima. Volgende verkiezingen de pvv nog groter.
Sta je nog harder te janken.
Je kwam zelf met een incompleet staatje zonder fatsoenlijke bronvermelding en trekt op basis daarvan conclusies die strijdig zijn met de feiten. Dat mag natuurlijk maar de arbeidsparticipatie van deze groep Eritreers (waar je eigen stukje ook naar verwees) ligt eigenlijk niet meer zo ver achter bij heel Nederland (ca 63 tegen circa 73%).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je begrijpt de grafieken niet die je post. Deze grafieken laten zien dat hoe langer een groep in Nederland is hoe hoger die arbeidsparticipatie in die groep wordt.
Je bewering dat de arbeidsparticipatie nu hoger ligt dan een aantal jaar geleden kan je niet uit deze grafiek halen.
En als er al iets blijkt uit deze grafieken is dat de arbeidsparticipatie ver achterblijft bij Nederlanders en andere migranten groepen en derhalve dus IEDER economisch probleem VERERGEREN in plaats van verlichten.
Ze werken minder
Betalen minder belasting
Zijn vaker afhankelijk van uitkering
Zijn vaker afhankelijk van ondersteunende maatregelen
Etc.
Wat je nu doet is gaslighting.. Links is alleen maar bezig met woke en met Geert Wilders.. niet met problemen die er echt toe doen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is toch juist rechts wat zich onnozel druk maakt over woke?
Dit is natuurlijk een rare projectie van jouw kant.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat je nu doet is gaslighting.. Links is alleen maar bezig met woke en met Geert Wilders.. niet met problemen die er echt toe doen.
Je moet je daarbij afvragen (als ik al in dit verhaal mee wil gaan) of dat dan aan die migranten ligt of aan het kansloze beleid dat de VVD daar de afgelopen jaren op heeft gevoerd en de PVV nu verder wil gaan verkloten en uithollen. Als iemand maandenlang, soms zelfs jaren, in een AZC moet verblijven; in die tussentijd niet mag werken, in die tussentijd ook geen toegang heeft (of slechts in hele beperkte mate) tot Nederlandse taalles, bijzonder matige ondersteuning geniet op elk ander vlak van belang om je in Nederland te kunnen aarden, want het moet allemaal 'soberder' en 'simpeler'.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je begrijpt de grafieken niet die je post. Deze grafieken laten zien dat hoe langer een groep in Nederland is hoe hoger die arbeidsparticipatie in die groep wordt.
Je bewering dat de arbeidsparticipatie nu hoger ligt dan een aantal jaar geleden kan je niet uit deze grafiek halen.
En als er al iets blijkt uit deze grafieken is dat de arbeidsparticipatie ver achterblijft bij Nederlanders en andere migranten groepen en derhalve dus IEDER economisch probleem VERERGEREN in plaats van verlichten.
Ze werken minder
Betalen minder belasting
Zijn vaker afhankelijk van uitkering
Zijn vaker afhankelijk van ondersteunende maatregelen
Etc.
Met werk is de kans te groot dat ze per ongeluk integreren en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Weg moeten ze! Allemaal!quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Je moet je daarbij afvragen (als ik al in dit verhaal mee wil gaan) of dat dan aan die migranten ligt of aan het kansloze beleid dat de VVD daar de afgelopen jaren op heeft gevoerd en de PVV nu verder wil gaan verkloten en uithollen. Als iemand maandenlang, soms zelfs jaren, in een AZC moet verblijven; in die tussentijd niet mag werken, in die tussentijd ook geen toegang heeft (of slechts in hele beperkte mate) tot Nederlandse taalles, bijzonder matige ondersteuning geniet op elk ander vlak van belang om je in Nederland te kunnen aarden, want het moet allemaal 'soberder' en 'simpeler'.
Dan komt iemand uit het AZC. Die spreekt geen woord Nederlands en heeft maandenlang niet gewerkt en - laten we het beestje maar bij het naampje noemen - ook nog een kleurtje en een rare achternaam. Denk je nu dat er in Nederland héél erg veel werkgevers rondlopen die denken: 'Ja! Die moet ik hebben!' Dan nog het domme lef hebben om achteraf te gaan klagen dat die mensen onevenredig veel in een uitkering belanden - wat allemaal nog véél meer geld kost - omdat je te achterlijk bent om daar aan de voorkant wat aan te doen. Het is toch allemaal van een kinderlijke kortzichtigheid waar je u tegen zegt.
Nee, dat betekent het niet, maar ik ga het ook niet meer uitleggen ook niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Definieer woke?
Volgens mij is het gewoon meer gelijke rechten voor iedereen. Maar woke bekt lekker weg kennelijk. SP komt nog altijd op voor bestaanszekerheid. Hoe ze dat doen is een ander verhaal.
Voor allerlei oplossingen kan je natuurlijk hun partijprogramma's doorlezen. Daar staat een stuk meer in dan wat in media staat.
Als er nog partijen in de Kamer zijn die een wanhopige poging doen om iets te doen aan problemen die er echt toe doen, dan is het toch echt de oppositie. Daarvoor hoef je alleen maar de moties en stemmingen na te kijken:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat je nu doet is gaslighting.. Links is alleen maar bezig met woke en met Geert Wilders.. niet met problemen die er echt toe doen.
Het grijze staat notabele in het stuk dat je quote: er is correlatie tussen opleidingsniveau en arbeidsparticipatie. Arbeidsparticipatie bij Nederlandse laagopgeleiden is ook lager. Waarbij we weer terug kunnen naar de oplossing zoals geschetst in de column van Samsom; opvang in de regio met investeringen in die regioquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En daar ga jij natuurlijk met liefde met een vergrootglas en een zaklamp naar op zoek om vervolgens te beweren dat het allemaal wel meevalt of niet klopt?
Maar goed, hier heb je de cijfers. Daar is weinig grijs aan.
[..]
https://www.rijksoverheid.nl
De SP vind ik ook de enige sympathieke linkse partij, de enige linkse partij die zich nog bezighoudt met de oorspronkelijke linkse thema's.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De SP heeft zich van woke weggehouden en is ook niet een bruisende partij.
Wat betreft de kritiek op de VVD ben ik het met je eens. Die partij heeft veel gesloopt en ze komen er steeds mee weg. Mijn weerzin tegen progressief links is momenteel echter groter dan mijn negatieve gevoel t.o.v. de VVD. Daar speelt ook mee hoe de partijen zich opstellen m.b.t. Israël en antisemitisme.quote:Waar ik echt niet bij kan is hoe dit land nu al mijn hele bewuste leven op rechtse partijen stemt in de hoop door rechts veroorzaakte problemen op te lossen. Als je kinderen geen woning kunnen krijgen, je boeren bedrijf dicht moet, asielinstroom al jaren hetzelfde is en je de politie al een jaar niet in de wijk hebt gezien na 30 jaar veiligheidspartij VVD aan de macht zou je toch wel eens wat anders willen proberen. Nee in plaats daarvan kozen we voor het debiele broertje van de VVD.
Excuus @Pleun2011 er is toch iemand die zich links noemt en zich onnozel druk maakt over woke.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het niet, maar ik ga het ook niet meer uitleggen ook niet.
En dus ben je blij met extreemrechts in de regering?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De SP vind ik ook de enige sympathieke linkse partij, de enige linkse partij die zich nog bezighoudt met de oorspronkelijke linkse thema's.
[..]
Wat betreft de kritiek op de VVD ben ik het met je eens. Die partij heeft veel gesloopt en ze komen er steeds mee weg. Mijn weerzin tegen progressief links is momenteel echter groter dan mijn negatieve gevoel t.o.v. de VVD. Daar speelt ook mee hoe de partijen zich opstellen m.b.t. Israël en antisemitisme.
Oh help, het is Karel 'nooit inhoudelijk' de Stoute.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Excuus @:Pleun2011 er is toch iemand die zich links noemt en zich onnozel druk maakt over woke.
Aannames, aannames en nog eens aannames.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Je moet je daarbij afvragen (als ik al in dit verhaal mee wil gaan) of dat dan aan die migranten ligt of aan het kansloze beleid dat de VVD daar de afgelopen jaren op heeft gevoerd en de PVV nu verder wil gaan verkloten en uithollen. Als iemand maandenlang, soms zelfs jaren, in een AZC moet verblijven; in die tussentijd niet mag werken, in die tussentijd ook geen toegang heeft (of slechts in hele beperkte mate) tot Nederlandse taalles, bijzonder matige ondersteuning geniet op elk ander vlak van belang om je in Nederland te kunnen aarden, want het moet allemaal 'soberder' en 'simpeler'.
Dan komt iemand uit het AZC. Die spreekt geen woord Nederlands en heeft maandenlang niet gewerkt en - laten we het beestje maar bij het naampje noemen - ook nog een kleurtje en een rare achternaam. Denk je nu dat er in Nederland héél erg veel werkgevers rondlopen die denken: 'Ja! Die moet ik hebben!' Dan nog het domme lef hebben om achteraf te gaan klagen dat die mensen onevenredig veel in een uitkering belanden - wat allemaal nog véél meer geld kost - omdat je te achterlijk bent om daar aan de voorkant wat aan te doen. Het is toch allemaal van een kinderlijke kortzichtigheid waar je u tegen zegt.
Is dat zo? In de media zie ik linkse politici alleen maar met het vingertje wijzen en de deuger uithangen. Kan mij geen recent debat of nieuwsitem voor de geest halen waarbij het ging over echte problemen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een rare projectie van jouw kant.
Dat bevestigt wel mijn punt geloof ikquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is dat zo? In de media zie ik linkse politici alleen maar met het vingertje wijzen en de deuger uithangen. Kan mij geen recent debat of nieuwsitem voor de geest halen waarbij het ging over echte problemen.
Tuurlijk kan dit. Moet je alleen netjes de verdragen opzeggen, belofte maakt immers schuld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee fout.
In een democratie is alles mogelijk wat het stemvolk wil. Daar ben je een soeverein land voor met een democratisch systeem. De enige die zeggen dat het allemaal niet kan wat de pvv wil, zijn meestal buitenlandse mogendheden of gelieerd aan buitenlandse verdragen.
Dat is een beetje raar in een soevereine staat. Niet mogen bepalen wat je zelf wil.
In theorie heb je helemaal gelijk en valt er geen speld tussen te steken. Als de Nederlandse kiezer met hun verstand zou stemmen dan zou geen weldenkend mens ooit op de PVV stemmen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Een democratie is geen meerderheidsdictatuur. Men heeft zich te houden aan bepaalde rechtstatelijke prinicipes zoals gelijkheid voor de wet, transparantie, controleerbaarheid, toetsbaarheid voor een onafhankelijke rechter, enzovoorts. Dat zijn dus zeker niet buitenlandse mogendheden, die zeggen dat dat allemaal niet kan met dat noodrecht, maar vrijwel de volledige rest van de Tweede-Kamer, elk ministerie dat belast zou zijn met de uitvoering van dat noodrecht, nu dus ook de advocatenorde en verder zowel elk ander persoon dat er ook maar een greintje verstand van heeft. Dat is dus zeker geen resultaat van buitenlandse inmening, dat is resultaat van jaren zélf bouwen aan een fatsoenlijke democratische rechtstaat (waar we, pak 'm beet, zo sinds 1848 mee bezig zijn en ook bijzonder trots en blij mee mogen zijn) en waar Wilders nu gewoon een streep door wil zetten.
Dus ja, je mag in een democratie zeker bepalen wat je zelf wil, maar dan wel op een democratische wijze. Dat doet Wilders dus niet.
Dat gezegd hebbende: ik haalde een prima voorbeeld aan. Als Wilders zo graag iets aan die asielcrisis wil doen, dan was daar in de Kamer gewoon een meerderheid voor. Voor de weg van de spoedwet. Leg mij nu eens uit wat de toegevoegde waarde is van noodrecht toepassen (in plaats van een spoedwet) anders dan (wat je dadelijk ook gaat doen) dat dat - omdat het een buitengewoon ernstig rechtsmiddel is en het uithollen van de democratie - een machtspolitiekspelletje van Wilders is, om later te kunnen zeggen: 'Zie je wel, we worden tegengehouden. Ze willen niet met ons.'
[..]
Kijk, daar ga je dus inderdaad. Zie je wel, het ligt aan 'zuur links' aan de 'D66-rechters' dat 'Onze wil niet wordt uitgevoerd'. 'Mensen luisteren niet naar ons'. Je weet het mooi na te praten.Ik geloof best dat Wilders bij de volgende verkiezingen nog groter zal worden, maar dat is dan zeker niet omdat hij het zo geweldig doet of ook maar iets positiefs bijdraagt aan de Nederlandse politiek, of ook maar iets voor zijn eigen stemmers doet.
Wilders is helemaal niet bezig en/of geïnteresseerd in het oplossen van de problemen van zijn achterban. Wat Wilders roept om stemmen te trekken (we gaan de immigratie aanpakken, we gaan het eigen risico afschaffen, we gaan overal weer lekker 130 rijden, we gooien de huren omlaag, weet ik veel wat allemaal wel niet meer) en wat hij daadwerkelijk in de Kamer uitvoert (en wat überhaupt mogelijk is), zijn twee totaal verschillende dingen. Daar is de doorsnee PVV-stemmer, zo ik aanneem, zich ook helemaal niet bewust van. Die worden gewoon kei- en keihard voorgelogen en geloven om de een of andere reden dat als je maar op die man blijft stemmen, al die leugens en beloftes op een gegeven moment, als bij toverslag, wel bewaardheid zullen worden. Zo werkt het natuurlijk niet. Het is dus niet zo dat er niet naar hen geluisterd wordt - integendeel - het is zo dat Wilders zelf alles tegenhoudt en blokkeert, zelf tot geen enkele redelijke en positieve samenwerking in staat is, omdat het voor hem veel interessanter is om de hele boel te traineren en anderen de schlud geven, zolang mensen maar in dat fabeltje blijven geloven.
Mocht je daar dus nog steeds van overtuigd zijn, vertel mij dan eens welk probleem je dan ook hebt - wat je nu écht belangrijk vindt - en dan zal ik je met liefde uitleggen waarom je daarvoor bij vrijwel elke andere partij een stuk beter terecht kan.
De enige uitzondering daarop is wellicht dat je het voor het land het allerbelangrijkste vindt dat politici hun tijd voornamelijk besteden met anderen voor rotte vis uitmaken op Twitter. Als dat agendapunt één is, dan moet je zeker op de PVV-stemmen.
Na tien jaar lukt het in Nederland al en de arbeidsmarkt is drastisch aan het veranderen. Zou het dus niet uit durven te sluiten. Maar goed ik heb dan ook geen grafhekel aan buitenlanders.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames.
En als achteraf blijkt dat je aannames niet kloppen zitten we hier met een paar miljoen mensen die binnen zijn gehaald om problemen op te lossen maar uiteindelijk ons probleem groter maken.
Toon me statistieken van een westers land waar syrische en erirtrese statushouders na 5 jaar arbeidsparticipatiecijfers die die van de autochtone bevolking benaderen. Die ga je niet vinden, want die landen bestaan niet.
Ik zie de PVV niet als extreemrechts. Dus ik vind het prima. Kritiek op islam en immigratie maken je niet meteen extreemrechts natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dus ben je blij met extreemrechts in de regering?
Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon een cordon sanitaire rond dat soort clubjes inrichten. Dan marginaliseren ze vanzelf wel weer. Dat de VVD de deur compleet opende voor de PVV was echt compleet achterlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In theorie heb je helemaal gelijk en valt er geen speld tussen te steken. Als de Nederlandse kiezer met hun verstand zou stemmen dan zou geen weldenkend mens ooit op de PVV stemmen.
Helaas zijn alle andere partijen onvoldoende in staat gebleken de PVV tegen te houden.
Er is ook een correlatie tussen opleidingsniveau en asielmigrant zijn....het meerendeel van die migranten heeft alleen basisschool of lager.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:15 schreef Weird- het volgende:
[..]
Het grijze staat notabele in het stuk dat je quote: er is correlatie tussen opleidingsniveau en arbeidsparticipatie. Arbeidsparticipatie bij Nederlandse laagopgeleiden is ook lager. Waarbij we weer terug kunnen naar de oplossing zoals geschetst in de column van Samsom; opvang in de regio met investeringen in die regio
Wat de PVV uitkraamt gaat natuurlijk veel en veel verder dan gewone kritiek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie de PVV niet als extreemrechts. Dus ik vind het prima. Kritiek op islam en immigratie maken je niet meteen extreemrechts natuurlijk.
Ook hier weer de vraag om een (bij voorkeur recente) bron. Voor kinderen zal het vast kloppen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is ook een correlatie tussen opleidingsniveau en asielmigrant zijn....het meerendeel van die migranten heeft alleen basisschool of lager.
Je zou het niet durven uitsluiten....oke, maar je weet het dus ook niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Na tien jaar lukt het in Nederland al en de arbeidsmarkt is drastisch aan het veranderen. Zou het dus niet uit durven te sluiten. Maar goed ik heb dan ook geen grafhekel aan buitenlanders.
Ik ben geen fan van de manier waarop Wilders zich uitdrukt, woordgebruik als 'kopvodden' daar moet ik bijvoorbeeld weinig van hebben. Maar over het algemeen vind ik het qua inhoud wel meevallen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat de PVV uitkraamt gaat natuurlijk veel en veel verder dan gewone kritiek.
Je snapt toch dat ik bedoel dat ik je stelling wel erg dapper vind?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je zou het niet durven uitsluiten....oke, maar je weet het dus ook niet.
conclusie: je wil graag gokken met de welvaart van Nederland om jezelf vanaf je morele voetstuk op de borst te kunnen kloppen dat jij wél deugt.
Ik heb ook geen hekel aan buitenlanders. 70% van mijn familie is buitenlander.
Tja, dan houdt het wel op denk ik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de manier waarop Wilders zich uitdrukt, woordgebruik als 'kopvodden' daar moet ik bijvoorbeeld weinig van hebben. Maar over het algemeen vind ik het qua inhoud wel meevallen.
Ja ik 5 minuten zoeken om een open deur in te trappen en jij die vervolgens met aannames en wensdenken die bron diskwalificeert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook hier weer de vraag om een (bij voorkeur recente) bron. Voor kinderen zal het vast kloppen.
Nee, ik snap niet wat je bedoelt. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat ervaart met jouw manier van communiceren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je snapt toch dat ik bedoel dat ik je stelling wel erg dapper vind?
Een paar miljoen zelfs! Nou, het gaat opeens wel heel hard met de asielstroom zeg. Als je het goed vindt ga ik even niet in op je vraag, want die lijkt me weinig relevant, maar zal ik je een beter voorstel doen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames.
En als achteraf blijkt dat je aannames niet kloppen zitten we hier met een paar miljoen mensen die binnen zijn gehaald om problemen op te lossen maar uiteindelijk ons probleem groter maken.
Toon me statistieken van een westers land waar syrische en erirtrese statushouders na 5 jaar arbeidsparticipatiecijfers die die van de autochtone bevolking benaderen. Die ga je niet vinden, want die landen bestaan niet.
Met een cordon sanitaire alleen ben je er nog steeds niet. Als de problemen dan vervolgens niet opgelost worden, werkt het alleen maar averechts.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon een cordon sanitaire rond dat soort clubjes inrichten. Dan marginaliseren ze vanzelf wel weer. Dat de VVD de deur compleet opende voor de PVV was echt compleet achterlijk.
Aha, je bent een niet serieus te nemen clown. Weten we dat ook weer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef JAM het volgende:
[..]
Een paar miljoen zelfs! Nou, het gaat opeens wel heel hard met de asielstroom zeg. Als je het goed vindt ga ik even niet in op je vraag, want die lijkt me weinig relevant, maar zal ik je een beter voorstel doen.
Tenzij, ik zeg het nog een keer, Nederland bereid is om de meest satanische, kwaadaardige maatregelen te nemen, door bijvoorbeeld elke asielzoeker gewoon aan de grens dood te schieten, zullen er in Nederland altijd asielzoekers zijn. Een 'opt-out' zoals Faber voorstelde, is ten eerste volkomen onmogelijk, en ten tweede helpt dat ook niet (kijk naar Engeland, dat ondanks al de mooie beloftes van Farage en zijn vriendjes en hun Brexit zelfs méér asielaanvragen krijgen dan daarvoor) en ja: ook in Denemarken zijn er nog steeds asielzoekers
De enige manier om iets aan dat probleem te doen - wat nogmaals helemaal niet zo'n groot probleem is, het is een minimaal aandeel van de migratiestroom - is om de mensen die daar recht op hebben, fatsoenlijk te behandelen, een snelle en fatsoenlijke asielprocedure in het leven te roepen en er voor te zorgen dat die mensen in de tussentijd dus niet in een AZC weg zitten te kwijnen zonder enige vorm tot ontplooiing, zodat ze later dus inderdaad in een uitkering belanden. Dáárom werkt het voorgestelde asielbeleid van de PVV - op allerhande wonderlijke manieren daar maar een 'eind' aan proberen te maken en zo niet, de kansen van de mensen die daar gewoon recht op hebben nóg kleiner te maken - dus ook volkomen averrechts. Dat gaat niet om problemen oplossen, dat gaat om mensen treiteren en symboolpolitiek te voeren. Als je het echt zo'n probleem vindt, stem dan alsjeblieft niet op de PVV.
Niemand is dan ook voorstander van het onbeperkt toelaten van ongeschoolde migranten. De manier waarop ze het ontmoedigd dan wel toegelaten wordt, daar zit het verschilquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is ook een correlatie tussen opleidingsniveau en asielmigrant zijn....het meerendeel van die migranten heeft alleen basisschool of lager.
Nu, dan mag je me toch even uitleggen waarom dan niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aha, je bent een niet serieus te nemen clown. Weten we dat ook weer.
Nee, dan wordt er continu gepreekt dat er helemaal geen probleem ís.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met een cordon sanitaire alleen ben je er nog steeds niet. Als de problemen dan vervolgens niet opgelost worden, werkt het alleen maar averechts.
Maar op welke partij dan wél?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef JAM het volgende:
Als je het echt zo'n probleem vindt, stem dan alsjeblieft niet op de PVV.
Er lag gewoon een concreet migratiepakket klaar toen de VVD zo nodig het kabinet moest laten vallen…quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met een cordon sanitaire alleen ben je er nog steeds niet. Als de problemen dan vervolgens niet opgelost worden, werkt het alleen maar averechts.
Tja, jij rukt constant gegevens uit hun verband. Niet zo gek toch dat ik je niet op je woord geloof?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja ik 5 minuten zoeken om een open deur in te trappen en jij die vervolgens met aannames en wensdenken die bron diskwalificeert.
Als jij denkt dat wat op de bootjes de middellandse zee overkomt de intelligentia van Afrika en het midden oosten is ben je nog naiever dan ik al dacht.
Omdat je zaken bewust in het absurde trekt en van alles er bij de haren bij sleept wat er niets mee te maken heeft. Daarbij denk jij dat de PVV en de mensen die daar op stemmen te kwader trouw zijn, het gaat immers alleen maar om treiteren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu, dan mag je me toch even uitleggen waarom dan niet.
Ik ruk helemaal niets uit verband. Ik geef gewoon de feiten onderbouwd met cijfers. Dat heb ik jou nog niet 1 keer zien doen. Jij vraagt om cijfers en als die dan gepost worden en niet in je straatje zijn ga je ze in twijfel trekken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, jij rukt constant gegevens uit hun verband. Niet zo gek toch dat ik je niet op je woord geloof?
Elke andere partij. Ik kan me nu niet zo snel een Nederlandse partij indenken, behalve de PVV dan (en een paar VVD'ers, wellicht), die het voor probeert te doen komen dat de asielstroom nu het grootste probleem of de grootste factor is met betrekking tot druk op de zorg, tekorten in het onderwijs, bestaanszekerheid, woningtekorten, etc. en wat er voor de rest ook mis mag zijn in Nederland, dat dit agenda punt één moet zijn, en het een verstandig idee vindt om de meest draconische rechtsmiddelen (noodrecht dus) in te zetten, met als enige resultaat dat die problemen alleen maar nog erger zullen worden - al was het alleen maar omwille de tijd die deze flagrante onzin kost om er wel tot fatsoenlijk beleid te komen.quote:
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:33 schreef Weird- het volgende:
[..]
Niemand is dan ook voorstander van het onbeperkt toelaten van ongeschoolde migranten. De manier waarop ze het ontmoedigd dan wel toegelaten wordt, daar zit het verschil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |