abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:24:52 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215691769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Bron: NOS, dus niet betrouwbaar. Ik zou graag eens wat kritische artikelen willen lezen over Hamas, want zij hebben nog wat gijzelaars en zij zouden zich over kunnen geven, om het lijden van hun volk te beëindigen. Maar ik kan zulke artikelen nooit vinden.
NOS is prima betrouwbaar. Het bericht bevalt je alleen niet.
pi_215691826
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
NOS is niet objectief. Mijn pa zat vroeger al te k#&keren op de NOS dat ze eenzijdig en links zijn in hun berichtgeving. Als kleine Pleun dacht ik 'waar maak je je druk over', maar hij had gelijk en het is alleen maar erger geworden.
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:33:25 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215691878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
NOS is niet objectief. Mijn pa zat vroeger al te k#&keren op de NOS dat ze eenzijdig en links zijn in hun berichtgeving. Als kleine Pleun dacht ik 'waar maak je je druk over', maar hij had gelijk en het is alleen maar erger geworden.
Dat ligt meer aan jullie dan aan de NOS. Kennelijk moet alles in je straatje passen en anders is het links.
pi_215692163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat ligt meer aan jullie dan aan de NOS. Kennelijk moet alles in je straatje passen en anders is het links.
Ach die discussie daar gaan we nooit uitkomen. Jij vindt berichtgeving door NOS prima want 'het past in je straatje' en ik vind het tegenovergestelde.
pi_215692235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je UvA vrienden zijn het niet met je eens ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:58:37 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215692258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je UvA vrienden zijn het niet met je eens ;(
Ik ken niemand bij de UvA, laat staan dat ik er vrienden heb.
pi_215692344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ken niemand bij de UvA, laat staan dat ik er vrienden heb.
Geen hand in hand kameraden voor jou.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215695253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel meneer de praatpop, dat is gewoon het beleid.

https://nos.nl/collectie/(...)-meer-honger-in-gaza
Nee, het zijn aannames en aantijgingen die worden gemaakt, voornamelijk door mensen die Israël niet goed gezind zijn.

Uit dit artikel:
quote:
De indruk bestaat dat Israël in het noorden bewust hulp tegenhoudt, om inwoners te dwingen te vertrekken. "Het zou goed zijn om tegen de inwoners te zeggen: je hebt een week om te vertrekken. Een week later komen er geen voedselleveringen meer binnen", zei de invloedrijke voormalige generaal Giora Eiland in een interview.

Het is onduidelijk of Israël dit plan echt uitvoert. Buitenlandse journalisten mogen niet naar Gaza om verslag te doen. Sommige westerse diplomaten vreesden dat Israël inderdaad probeerde de inwoners uit te hongeren. Intussen laat Israël weer een beetje hulp binnen, zeggen zij. Maar het zou nog steeds onvoldoende zijn.
Goed lezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 27 november 2024 @ 10:30:10 #129
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215695275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Motie om Samidoun op de terrorisme-lijst te plaatsen is aangenomen. Er is dus ook goed nieuws. Nou ja, als men daarwerkelijk ging handhaven, maar het is iets.
Je ziet ook wel weer waar de rot zit zeg. Wanneer komt er nou eens een sociaal-economisch linkse partij die gewoon op te treden durft richting politieke Islam en migratie aan banden wil leggen? Modelletje Denemarken zeg maar.
  woensdag 27 november 2024 @ 10:36:01 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215695325
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het zijn aannames en aantijgingen die worden gemaakt, voornamelijk door mensen die Israël niet goed gezind zijn.

Uit dit artikel:
[..]
Goed lezen.
Nee dat is alleen maar een aanname over het waarom hiervan.

Feit is dat ze minder voedsel binnenlaten en dat is gewoon doodhongeren.
pi_215695359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat is alleen maar een aanname over het waarom hiervan.

Feit is dat ze minder voedsel binnenlaten en dat is gewoon doodhongeren.
Jij stelt het dat het 'gewoon het beleid' is, maar het artikel spreekt over dat er 'indruk is dat Israël hulp zou tegenhouden' en 'onduidelijk is of Israël zulk beleid echt voert'. Dan kun je het dus draaien wat je wilt, maar dan maak jij iets van het artikel dat gewoon niet in de berichtgeving staat.

De Arabieren zouden trouwens ook voor hun eigen voedsel moeten zorgen, dat is niet de taak van Israël of het Westen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 27 november 2024 @ 10:41:52 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215695370
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij stelt het dat het 'gewoon het beleid' is, maar het artikel spreekt over dat er 'indruk is dat Israël hulp zou tegenhouden' en 'onduidelijk is of Israël zulk beleid echt voert'. Dan kun je het dus draaien wat je wilt, maar dan maak jij iets van het artikel dat gewoon niet in de berichtgeving staat.
De keuze of je iets door laat is toch gewoon beleid? Bij de grens voeren ze dus een beleid uit wat feitelijk tot minder voedsel en dus meer honger leidt.
pi_215695562
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Uit dit artikel:
[..]
Goed lezen.
Er was toch een militaire operatie in oktober gestart die er voor zorgde dat er even geen voedsel toegelaten kpn worden? De inwoners werden massaal geadviseerd te vertrekken

Sind oktober
quote:
Elad Elad Goren, a senior COGAT official, said last week that aid delivery and distribution in the north have been mainly confined to Gaza City.

When asked why aid was not being delivered to other parts of the north — like Jabaliya, a crowded urban refugee camp where Israel is staging an offensive — he said the population there was being evacuated and those who remained had “enough assistance” from previous months.
Was deze man aan het jokken?
  woensdag 27 november 2024 @ 11:42:31 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215696060
Ga daar lekker verder over discussiëren in dit topic: NWS / Israël - Hamas - #311 Bibi in de gevangenis
Dit topic gaat het over de toename van antisemitisme in Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215711855
Moeten ze hier ook doen
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215713257
Last straw: Amsterdam ‘Jew hunt’ triggers push for Dutch Jewish migration to Israel
https://www.timesofisrael(...)migration-to-israel/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:26:31 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215713307
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:13 schreef Aether het volgende:
Last straw: Amsterdam ‘Jew hunt’ triggers push for Dutch Jewish migration to Israel
https://www.timesofisrael(...)migration-to-israel/
Pijnlijk stuk

quote:
“It’s not like in Nazi Germany. The authorities are not antisemitic,” he said. “But for every word spoken about violence against Jews, immediately a whole conversation on Islamophobia is started to deflect from the problem.
Dat ziet je dus ook gebeuren hier als er weer een incident is.
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:31:14 #138
396550 Richestorags
pi_215713329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Pijnlijk stuk
[..]
Jep. Je ziet dat de mainstream media dit doen, de moslimgemeenschap zelf dit doet met als laagste actie oliebollenkraamgate en de partijen aan linkerzijde. Lokale overheden en sujetten ook. Tot nu toe komen ze er veel te veel mee weg. Dat er nu Joden vertrekken zal ook wel weer volledig ongemeld voorbij gaan of het zal geframed worden als "zionisten die de genocide ondersteunen".
pi_215713680
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Pijnlijk stuk
[..]
Jep. De "ja maar islamofobie" brigade is in opkomst hier in NL.
  vrijdag 29 november 2024 @ 12:30:49 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215714880
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jep. Je ziet dat de mainstream media dit doen, de moslimgemeenschap zelf dit doet met als laagste actie oliebollenkraamgate
Ik vond dat er echt wel een punt was met die oliebollenkraam, eigenlijk.
quote:
en de partijen aan linkerzijde. Lokale overheden en sujetten ook. Tot nu toe komen ze er veel te veel mee weg. Dat er nu Joden vertrekken zal ook wel weer volledig ongemeld voorbij gaan of het zal geframed worden als "zionisten die de genocide ondersteunen".
Nou, op zich wordt het dus gemeld, het sneeuwt alleen onder vergeleken bij al het gehuil over hoe slachtoffer de daders wel niet zijn.

Want even serieus: op het moment dat je je verlaagt tot geweld, dan is de enige passende reactie afkeuring en aanpakken van de daders, niet "maar ze zijn ook zo boos over Gaza" want dat is al iets wat op kleuterleeftijd de kop in gedrukt moet worden, het idee dat je emoties een reden zijn om je niet meer te gedragen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 13:58:40 #141
396550 Richestorags
pi_215715632
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vond dat er echt wel een punt was met die oliebollenkraam, eigenlijk.
Ik niet, echter dat is niet eens het belangrijkste. Belangrijkste is dat deze gate gretig aangewend is door de media om het probleem van "moslimhaat" weer even lekker uit te vergroten en dat mensen met heimelijke motieven ernaartoe gingen (filmen en op social media zetten). Toevallig precies in een tijd dat de gemeenschap zelf onder vuur lag.

quote:
Nou, op zich wordt het dus gemeld, het sneeuwt alleen onder vergeleken bij al het gehuil over hoe slachtoffer de daders wel niet zijn.

Want even serieus: op het moment dat je je verlaagt tot geweld, dan is de enige passende reactie afkeuring en aanpakken van de daders, niet "maar ze zijn ook zo boos over Gaza" want dat is al iets wat op kleuterleeftijd de kop in gedrukt moet worden, het idee dat je emoties een reden zijn om je niet meer te gedragen.
Ze zijn boos over Gaza is daarnaast een drogreden. Waarom winden ze zich nooit op over wat Turkije doet dan? Saudi-Arabië? ISIS? China? Dat zijn geen Joden.
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:01:01 #142
396550 Richestorags
pi_215715649
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Aangewakkerd door Hamassema, die begrip tracht te kweken voor de boosheid van de Amsterdammers richting de Joodse gemeenschap die niks met Israël te maken heeft. Ik zal maar niet openlijk uitspreken wat ik daar echt van denk.
pi_215715673
Moslims erin, joden eruit, moslims erin.
Islam is een valse rel religie.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_215715696
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Schijnbaar is er zelfs al een wappermotie in de kamer geweest over het niet-bestaande Islamofobie. Rechtse partijen gingen daar terecht niet in mee, wat tot veel geschuimbek bij progressief liberalen, linksen en moslims leidt op de socials.

De bizarre drang om van moslims slachtoffers te maken terwijl men helaas disproportioneel dader is, blijft bizar om te zien.

twitter
pi_215715875
Heel vervelend dat gelijkheidsbeginsel. Gewoon schrappen dat artikel 1 en invoeren die extra zware straffen voor moslims
  vrijdag 29 november 2024 @ 16:41:25 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215716591
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
Heel vervelend dat gelijkheidsbeginsel. Gewoon schrappen dat artikel 1 en invoeren die extra zware straffen voor moslims
En breek me de bek niet open over de pastafari's.
pi_215719596
Goede column

Dit kabinet begrijpt niets van antisemitisme https://www.nrc.nl/nieuws(...)tisemitisme-a4874715
Hoe serieus moet je dan een PVV-kabinet nemen dat de strijd tegen antisemitisme zegt te willen aanbinden? Dat zich al heeft overgeleverd aan het Israëlische narratief over het anti-Joodse geweld in Amsterdam, dat rechtsongelijkheid op grond van afkomst serieus overweegt en dat geen benul lijkt te hebben van de giftige wisselwerking tussen antisemitisme, filosemitisme, (anti)zionisme en Israëlische Staatsräson?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215719619
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Schijnbaar is er zelfs al een wappermotie in de kamer geweest over het niet-bestaande Islamofobie. Rechtse partijen gingen daar terecht niet in mee, wat tot veel geschuimbek bij progressief liberalen, linksen en moslims leidt op de socials.

De bizarre drang om van moslims slachtoffers te maken terwijl men helaas disproportioneel dader is, blijft bizar om te zien.

[ twitter ]
In Nederland is er geen islamofobie, geen racisme, geen extreem rechts. Maar wel antisemitisme. En dat komt door die achterlijke moslims. Maar dat willen die linksigen maar niet begrijpen. :')

Die motie toont wel overduidelijk dat de omhooggevallen gelukszoeker yesilgoz ondertussen naast vd Plas de tweede buitenvrouw van Wilders is geworden. En officieel het liberalisme vaarwel heeft gezegd.om te zwijgen over haar domme geneuzel over dat religie in de openbare ruimte niks te zoeken, waardoor ze alle Christelijke partijen tegen haar in het harnas heeft gejaagd. Nee yesilgoz is geen strategische denker. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door egayalS op 29-11-2024 23:35:35 ]
-Rabia Al-Basri
pi_215719645
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
Rob de wijk had daar vandaag een goede column over. Vrij ongebruikelijk voor hem sterk politiek waar hij Wilders impliciet benoemt als iemand die de rechtstaat ondermijnt. https://www.trouw.nl/opin(...)oren-doen~b68a6d5b1/

Dit past in wat Trump en zijn Europese collega’s voor ogen hebben: de ontmanteling van de rechtstaat en de vorming van een autoritaire democratie naar Hongaars voorbeeld. Politieke tegenstanders worden zo vijanden; Trump wil ze in de bak gooien. Vandaar dat deze politici ook niets hebben met verdraagzaamheid ten opzichte van groepen die niet voldoen aan hun beeld van een utopische homogene maatschappij.
Om hun doelen te bereiken zetten ze het recht zo nodig aan de kant. Veel radicale leiders geven met hun eigen wetsovertredingen het ‘goede’ voorbeeld. Dat kan gaan om een klein vergrijp als ‘minder, minder’ in Nederland, om Trumps boekhoudfraude, om Le Pens verduistering van EU-gelden, of Netanyahu’s corruptie.
-Rabia Al-Basri
pi_215721765
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:26 schreef egayalS het volgende:

[..]
In Nederland is er geen islamofobie, geen racisme, geen extreem rechts. Maar wel antisemitisme. En dat komt door die achterlijke moslims. Maar dat willen die linksigen maar niet begrijpen. :')

Die motie toont wel overduidelijk dat de omhooggevallen gelukszoeker yesilgoz ondertussen naast vd Plas de tweede buitenvrouw van Wilders is geworden. En officieel het liberalisme vaarwel heeft gezegd.om te zwijgen over haar domme geneuzel over dat religie in de openbare ruimte niks te zoeken, waardoor ze alle Christelijke partijen tegen haar in het harnas heeft gejaagd. Nee yesilgoz is geen strategische denker. :')
Hmm.

Dat zijn een paar mooie stropoppen.

Nederland kent zowel racisme als extreemrechts en zeker antisemitisme, dat een nieuw leven is ingeblazen door de vele moslims die hierheen zijn gekomen. Maar Islamofobie daarentegen bestaat inderdaad niet. Sterker nog, het argument valt zelfs prima te maken dat moslims anno 2024 de meest geprivilegieerde en invloedrijke religieuze groep in Nederland zijn.

En Yesilgöz is juist een fantastisch politicus, een toonbeeld van een goed geïntegreerde en geassimileerd iemand met een migratieachtergrond. Ik snap dan ook niet dat juist zo iemand door meer mensen met een migratieachtergrond als rolmodel wordt genomen.

Ten slotte, religie, en dan vooral de Islam, hebben inderdaad in openbare ruimtes in Nederland niets te zoeken. Openbare ruimtes dienen neutrale plekken te zijn en als er al een religieuze inslag is, dient dit rond de Christelijk-Joodse waarden te draaien, dat is immers de inheemse cultuur van de autochtonen hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')