NOS is prima betrouwbaar. Het bericht bevalt je alleen niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bron: NOS, dus niet betrouwbaar. Ik zou graag eens wat kritische artikelen willen lezen over Hamas, want zij hebben nog wat gijzelaars en zij zouden zich over kunnen geven, om het lijden van hun volk te beëindigen. Maar ik kan zulke artikelen nooit vinden.
NOS is niet objectief. Mijn pa zat vroeger al te k#&keren op de NOS dat ze eenzijdig en links zijn in hun berichtgeving. Als kleine Pleun dacht ik 'waar maak je je druk over', maar hij had gelijk en het is alleen maar erger geworden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
NOS is prima betrouwbaar. Het bericht bevalt je alleen niet.
Dat ligt meer aan jullie dan aan de NOS. Kennelijk moet alles in je straatje passen en anders is het links.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
NOS is niet objectief. Mijn pa zat vroeger al te k#&keren op de NOS dat ze eenzijdig en links zijn in hun berichtgeving. Als kleine Pleun dacht ik 'waar maak je je druk over', maar hij had gelijk en het is alleen maar erger geworden.
Ach die discussie daar gaan we nooit uitkomen. Jij vindt berichtgeving door NOS prima want 'het past in je straatje' en ik vind het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan jullie dan aan de NOS. Kennelijk moet alles in je straatje passen en anders is het links.
Je UvA vrienden zijn het niet met je eensquote:Op dinsdag 26 november 2024 21:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
NOS is prima betrouwbaar. Het bericht bevalt je alleen niet.
Ik ken niemand bij de UvA, laat staan dat ik er vrienden heb.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je UvA vrienden zijn het niet met je eens
Geen hand in hand kameraden voor jou.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken niemand bij de UvA, laat staan dat ik er vrienden heb.
Nee, het zijn aannames en aantijgingen die worden gemaakt, voornamelijk door mensen die Israël niet goed gezind zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel meneer de praatpop, dat is gewoon het beleid.
https://nos.nl/collectie/(...)-meer-honger-in-gaza
Goed lezen.quote:De indruk bestaat dat Israël in het noorden bewust hulp tegenhoudt, om inwoners te dwingen te vertrekken. "Het zou goed zijn om tegen de inwoners te zeggen: je hebt een week om te vertrekken. Een week later komen er geen voedselleveringen meer binnen", zei de invloedrijke voormalige generaal Giora Eiland in een interview.
Het is onduidelijk of Israël dit plan echt uitvoert. Buitenlandse journalisten mogen niet naar Gaza om verslag te doen. Sommige westerse diplomaten vreesden dat Israël inderdaad probeerde de inwoners uit te hongeren. Intussen laat Israël weer een beetje hulp binnen, zeggen zij. Maar het zou nog steeds onvoldoende zijn.
Je ziet ook wel weer waar de rot zit zeg. Wanneer komt er nou eens een sociaal-economisch linkse partij die gewoon op te treden durft richting politieke Islam en migratie aan banden wil leggen? Modelletje Denemarken zeg maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Motie om Samidoun op de terrorisme-lijst te plaatsen is aangenomen. Er is dus ook goed nieuws. Nou ja, als men daarwerkelijk ging handhaven, maar het is iets.
Nee dat is alleen maar een aanname over het waarom hiervan.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het zijn aannames en aantijgingen die worden gemaakt, voornamelijk door mensen die Israël niet goed gezind zijn.
Uit dit artikel:
[..]
Goed lezen.
Jij stelt het dat het 'gewoon het beleid' is, maar het artikel spreekt over dat er 'indruk is dat Israël hulp zou tegenhouden' en 'onduidelijk is of Israël zulk beleid echt voert'. Dan kun je het dus draaien wat je wilt, maar dan maak jij iets van het artikel dat gewoon niet in de berichtgeving staat.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is alleen maar een aanname over het waarom hiervan.
Feit is dat ze minder voedsel binnenlaten en dat is gewoon doodhongeren.
De keuze of je iets door laat is toch gewoon beleid? Bij de grens voeren ze dus een beleid uit wat feitelijk tot minder voedsel en dus meer honger leidt.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij stelt het dat het 'gewoon het beleid' is, maar het artikel spreekt over dat er 'indruk is dat Israël hulp zou tegenhouden' en 'onduidelijk is of Israël zulk beleid echt voert'. Dan kun je het dus draaien wat je wilt, maar dan maak jij iets van het artikel dat gewoon niet in de berichtgeving staat.
Er was toch een militaire operatie in oktober gestart die er voor zorgde dat er even geen voedsel toegelaten kpn worden? De inwoners werden massaal geadviseerd te vertrekkenquote:Op woensdag 27 november 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het zijn aannames en aantijgingen die worden gemaakt, voornamelijk door mensen die Israël niet goed gezind zijn.
Uit dit artikel:
[..]
Goed lezen.
Was deze man aan het jokken?quote:Elad Elad Goren, a senior COGAT official, said last week that aid delivery and distribution in the north have been mainly confined to Gaza City.
When asked why aid was not being delivered to other parts of the north — like Jabaliya, a crowded urban refugee camp where Israel is staging an offensive — he said the population there was being evacuated and those who remained had “enough assistance” from previous months.
Pijnlijk stukquote:Op vrijdag 29 november 2024 08:13 schreef Aether het volgende:
Last straw: Amsterdam ‘Jew hunt’ triggers push for Dutch Jewish migration to Israel
https://www.timesofisrael(...)migration-to-israel/
Dat ziet je dus ook gebeuren hier als er weer een incident is.quote:“It’s not like in Nazi Germany. The authorities are not antisemitic,” he said. “But for every word spoken about violence against Jews, immediately a whole conversation on Islamophobia is started to deflect from the problem.
Jep. Je ziet dat de mainstream media dit doen, de moslimgemeenschap zelf dit doet met als laagste actie oliebollenkraamgate en de partijen aan linkerzijde. Lokale overheden en sujetten ook. Tot nu toe komen ze er veel te veel mee weg. Dat er nu Joden vertrekken zal ook wel weer volledig ongemeld voorbij gaan of het zal geframed worden als "zionisten die de genocide ondersteunen".quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Pijnlijk stuk
[..]
Dat ziet je dus ook gebeuren hier als er weer een incident is.
Jep. De "ja maar islamofobie" brigade is in opkomst hier in NL.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Pijnlijk stuk
[..]
Dat ziet je dus ook gebeuren hier als er weer een incident is.
Ik vond dat er echt wel een punt was met die oliebollenkraam, eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jep. Je ziet dat de mainstream media dit doen, de moslimgemeenschap zelf dit doet met als laagste actie oliebollenkraamgate
Nou, op zich wordt het dus gemeld, het sneeuwt alleen onder vergeleken bij al het gehuil over hoe slachtoffer de daders wel niet zijn.quote:en de partijen aan linkerzijde. Lokale overheden en sujetten ook. Tot nu toe komen ze er veel te veel mee weg. Dat er nu Joden vertrekken zal ook wel weer volledig ongemeld voorbij gaan of het zal geframed worden als "zionisten die de genocide ondersteunen".
Ik niet, echter dat is niet eens het belangrijkste. Belangrijkste is dat deze gate gretig aangewend is door de media om het probleem van "moslimhaat" weer even lekker uit te vergroten en dat mensen met heimelijke motieven ernaartoe gingen (filmen en op social media zetten). Toevallig precies in een tijd dat de gemeenschap zelf onder vuur lag.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vond dat er echt wel een punt was met die oliebollenkraam, eigenlijk.
Ze zijn boos over Gaza is daarnaast een drogreden. Waarom winden ze zich nooit op over wat Turkije doet dan? Saudi-Arabië? ISIS? China? Dat zijn geen Joden.quote:Nou, op zich wordt het dus gemeld, het sneeuwt alleen onder vergeleken bij al het gehuil over hoe slachtoffer de daders wel niet zijn.
Want even serieus: op het moment dat je je verlaagt tot geweld, dan is de enige passende reactie afkeuring en aanpakken van de daders, niet "maar ze zijn ook zo boos over Gaza" want dat is al iets wat op kleuterleeftijd de kop in gedrukt moet worden, het idee dat je emoties een reden zijn om je niet meer te gedragen.
Aangewakkerd door Hamassema, die begrip tracht te kweken voor de boosheid van de Amsterdammers richting de Joodse gemeenschap die niks met Israël te maken heeft. Ik zal maar niet openlijk uitspreken wat ik daar echt van denk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jep. De "ja maar islamofobie" brigade is in opkomst hier in NL.
Schijnbaar is er zelfs al een wappermotie in de kamer geweest over het niet-bestaande Islamofobie. Rechtse partijen gingen daar terecht niet in mee, wat tot veel geschuimbek bij progressief liberalen, linksen en moslims leidt op de socials.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jep. De "ja maar islamofobie" brigade is in opkomst hier in NL.
En breek me de bek niet open over de pastafari's.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
Heel vervelend dat gelijkheidsbeginsel. Gewoon schrappen dat artikel 1 en invoeren die extra zware straffen voor moslims
In Nederland is er geen islamofobie, geen racisme, geen extreem rechts. Maar wel antisemitisme. En dat komt door die achterlijke moslims. Maar dat willen die linksigen maar niet begrijpen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Schijnbaar is er zelfs al een wappermotie in de kamer geweest over het niet-bestaande Islamofobie. Rechtse partijen gingen daar terecht niet in mee, wat tot veel geschuimbek bij progressief liberalen, linksen en moslims leidt op de socials.
De bizarre drang om van moslims slachtoffers te maken terwijl men helaas disproportioneel dader is, blijft bizar om te zien.
[ twitter ]
Rob de wijk had daar vandaag een goede column over. Vrij ongebruikelijk voor hem sterk politiek waar hij Wilders impliciet benoemt als iemand die de rechtstaat ondermijnt. https://www.trouw.nl/opin(...)oren-doen~b68a6d5b1/quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
Heel vervelend dat gelijkheidsbeginsel. Gewoon schrappen dat artikel 1 en invoeren die extra zware straffen voor moslims
Hmm.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:26 schreef egayalS het volgende:
[..]
In Nederland is er geen islamofobie, geen racisme, geen extreem rechts. Maar wel antisemitisme. En dat komt door die achterlijke moslims. Maar dat willen die linksigen maar niet begrijpen.![]()
Die motie toont wel overduidelijk dat de omhooggevallen gelukszoeker yesilgoz ondertussen naast vd Plas de tweede buitenvrouw van Wilders is geworden. En officieel het liberalisme vaarwel heeft gezegd.om te zwijgen over haar domme geneuzel over dat religie in de openbare ruimte niks te zoeken, waardoor ze alle Christelijke partijen tegen haar in het harnas heeft gejaagd. Nee yesilgoz is geen strategische denker.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |