Ik beschouw jou/jullie niet als minderwaardig, het gaat hier over de realiteit.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:55 schreef Vincent_student het volgende:
Ik vind gewoon dat we elkaar als gelijke moeten behandelen en niet zichzelf boven een ander verheffen zoals Libertarisch dat doet met zijn "Ik heb de absolute kennis". en "De bijbel is fantasie".
Als je dat zelf vindt, prima, go ahead, make my wagon. Maar kom niet met je egocentrische gedachten hier. Behandel iedereen met respect en ga elkaar niet als minderwaardig beschouwen.
Zullen we dat afspreken?
Ik mediteer vele uren per dag, dat is gewoon serieuze subjectieve wetenschap.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:13 schreef Vincent_student het volgende:
@:Libertarisch
Ik vraag je echt heel serieus, hou je hier gewoon aan. De houding van "Ik weet het beter" past hier gewoon niet in dit forum. Dat pas in televisieprogramma's als De slimste mens, Met het mes op tafel, maar hier echt niet. Hou daar mee op. Je zult het vast wel vinden dat je helemaal gelijk hebt, zoals al die miljarden andere mensen op aarde, maar alsjeblieft, kaffer mensen niet uit met je zogenaamde hoogstaande positie, laat mensen in hun waarde.
Ik smeek je dit, anders komt dit niet goed in F&L.
Je smeekbede heeft dus geen zin. Libertarisch gaat gewoon door, moderators doen hun werk niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:13 schreef Vincent_student het volgende:
@:Libertarisch
Ik vraag je echt heel serieus, hou je hier gewoon aan. De houding van "Ik weet het beter" past hier gewoon niet in dit forum. Dat pas in televisieprogramma's als De slimste mens, Met het mes op tafel, maar hier echt niet. Hou daar mee op. Je zult het vast wel vinden dat je helemaal gelijk hebt, zoals al die miljarden andere mensen op aarde, maar alsjeblieft, kaffer mensen niet uit met je zogenaamde hoogstaande positie, laat mensen in hun waarde.
Ik smeek je dit, anders komt dit niet goed in F&L.
Beter, weer eentje minder die zijn doodsevangelie rondtoetert.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je smeekbede heeft dus geen zin. Libertarisch gaat gewoon door, moderators doen hun werk niet.
Wij hebben eigenlijk geen andere keuze dan dat dit subforum te verlaten. Jammer.
"Deze gebruiker verwijderen'', wat voor een nazi ben jij?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:53 schreef Bassie48 het volgende:
Lieve moderatoren, hier mijn smeekbede die ik nederig en knielend voor u neerleg::
----------------------------------
Beste moderatoren,
Ik hoop dat dit bericht jullie in goede gezondheid bereikt. Ik richt me tot jullie met een dringend verzoek om een probleem aan te pakken dat de kwaliteit van ons forum ondermijnt.
Er is een gebruiker (Libertarisch) die herhaaldelijk ongepaste en storende berichten plaatst, wat niet alleen de sfeer verstoort, maar ook anderen ontmoedigt om deel te nemen aan constructieve gesprekken. Dit gedrag is in strijd met de richtlijnen van het forum en belemmert de positieve interactie waarvoor deze gemeenschap bedoeld is.
Het zou een opluchting zijn voor velen van ons als jullie zouden kunnen overwegen passende maatregelen te nemen, zoals het verwijderen van deze gebruiker of ten minste zijn/haar gedrag streng te modereren. Het behoud van een respectvolle en veilige omgeving is immers cruciaal voor de verdere groei en harmonie van ons forum.
Alvast hartelijk dank voor jullie aandacht en inzet voor dit platform. Ik vertrouw erop dat jullie de juiste beslissing zullen nemen.
Met vriendelijke groet,
Bassie48
(onmenselijk rationeel)
Verwijderen hoeft niet maar probeer nou eens ontopic te blijven. Vandaag heb ik maar weer eens geprobeerd om je op de inconsistenties van je uitspraken te wijzen zodat je er over ophoudt, maar ik krijg nou niet de indruk dat je daar echt iets mee doet.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:02 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
"Deze gebruiker verwijderen'', wat voor een nazi ben jij?
Juden unerwünscht
Wees dankbaar dat ik de hoogste spirituele waarheid met je deel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Verwijderen hoeft niet maar probeer nou eens ontopic te blijven. Vandaag heb ik maar weer eens geprobeerd om je op de inconsistenties van je uitspraken te wijzen zodat je er over ophoudt, maar ik krijg nou niet de indruk dat je daar echt iets mee doet.
Het is voor velen gewoon irritant. Ik zit toch ook niet élk topic vol te kalken met mijn bijbelschrijfsels.
Als je zo'n minachting hebt voor de bijbel en het Christelijke geloof, blijf dan weg uit topics die daarover gaan. Er zijn mensen die het daar wel graag over hebben, en als je constant topics ontregelt is dat gewoon vervelend en egoïstisch. Wat dat betreft ben je het beste bewijs van wat ik altijd al zeg en dat je hele filosofie compleet het tegengestelde doet van wat je preekt: je ego wordt er compleet door opgeblazen en je hebt geen oog meer voor andere mensen.
Het is genoeg zo. Luister een beetje naar de andere users.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wees dankbaar dat ik de hoogste spirituele waarheid met je deel.
Stank voor dank is dit, walgelijk. Zo ga je toch niet om met een goeroe?
Wellicht doelt hij er op dat perceptie voor iedereen gelijk is.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Uitspraken als "Dat is geen verschil in het bewustzijn, maar in de inhoud van het bewustzijn." zijn compleet nutteloos als je niet uitlegt wat je ermee bedoelt.
Ik heb een grafhekel aan goeroes!quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:35 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het is goed zo
Een beetje bazig doen naar de goeroe
Geen idee wat hij bedoelt. Hij zou wat meer moeite kunnen doen om dingen daadwerkelijk uit te leggen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wellicht doelt hij er op dat perceptie voor iedereen gelijk is.
Er is geen verschil in het waarnemen van licht of geluid of kou of geur enzoverder mits de lichamelijke zintuigen in orde zijn natuurlijk.
De inhoud van bewustzijn is kennis, geloof en overtuigingen, al datgene dat het ik vorm geeft en dat verschilt dan onderling want jij hebt jouw eigen waarheid bijvoorbeeld.
En ik heb een grafhekel aan jou!quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb een grafhekel aan goeroes!
Interactie idd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je brein heeft de neiging om van alles in te vullen. Daarom is je subjectieve ervaring geen betrouwbare raadgever voor waarheid. Er is meer nodig dan dat.
Fundamenteel gezien is het hetzelfde, maar door verschillen in de zintuigen kan datgene wat universeel is (bijvoorbeeld kleur) individueel gezien iets anders ervaren worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar er zijn dus wel degelijk verschillen mogelijk. Daarom proeft niet iedereen hetzelfde. Die verschillen zijn niet per se groot, maar ze zijn er wel.
Hiermee zeg je dus dat er buiten onze subjectieve ervaring een realiteit is die we met onze zintuigen waarnemen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:00 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Fundamenteel gezien is het hetzelfde, maar door verschillen in de zintuigen kan datgene wat universeel is (bijvoorbeeld kleur) individueel gezien iets anders ervaren worden.
Maar de roodheid van rood is wel degelijk universeel.
Nee, ik zeg dat subjectiviteit (bijvoorbeeld kleur) fundamenteel is en niet uit het brein komt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hiermee zeg je dus dat er buiten onze subjectieve ervaring een realiteit is die we met onze zintuigen waarnemen.
Halleluja, je snapt het.
Wat bedoel je met 'subjectiviteit is fundamenteel'?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat subjectiviteit (bijvoorbeeld kleur) fundamenteel is en niet uit het brein komt.
Zodoende maak ik geen extra aanname over de realiteit, die ik niet kan verklaren of bewijzen.
Dat het essentieel is voor de realiteit. Er is geen realiteit zonder kleur, de realiteit is daadwerkelijk zoals je hem ervaart.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'subjectiviteit is fundamenteel'?
Fundamenteel voor wat?
De realiteit is niet daadwerkelijk zoals je hem ervaart. Wij ervaren een bepaald spectrum van de realiteit. Onze zintuigen zijn als een radio. Er is een hele bandbreedte die we niet waarnemen, maar dieren bijvoorbeeld wel. Daarom hebben honden een veel beter reukvermogen dan ons, en zien bijen kleuren heel anders dan wij. Als je niet over de uitrusting beschikt om bepaalde zaken waar te nemen, neem je ze niet waar. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:13 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat het essentieel is voor de realiteit. Er is geen realiteit zonder kleur, de realiteit is daadwerkelijk zoals je hem ervaart.
Dus toen de wereld ontstond (13,7 miljard jaar geleden) was er al hitte, kleur en geluid.
Zowel subjectiviteit als objectiviteit zijn fundamenteel en universeel.
Jij maakt een rare sprong door fenomenen zoals kleur uit het brein te laten komen, terwijl je dat helemaal niet kunt verklaren of bewijzen. Het is hartstikke onlogisch.
Zeker, de realiteit is veel groter dan dat wij kunnen ervaren. Onze zintuigen zijn beperkt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De realiteit is niet daadwerkelijk zoals je hem ervaart. Wij ervaren een bepaald spectrum van de realiteit.
Daar ga je weer.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het zijn elektrische signalen die je brein op de een of andere manier omzet in sensatie die wij ervaren.
Je hebt zo'n substantie niet nodig. Zoals ik hierboven uitleg pikken je zintuigen verschillende soorten sigalen op: fotonengolven en -frequenies (zicht), luchtgolven (gehoor), fysiek contact (tast), chemische stimulatie (smaak en geur).quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Zeker, de realiteit is veel groter dan dat wij kunnen ervaren. Onze zintuigen zijn beperkt.
Maar de fundamentele realiteit zou bewustzijn kunnen zijn, een soort kwalitatieve energie waar wij een bepaald deel van het spectrum van oppikken.
Je persoonlijke ervaring van de wereld komt uit je brein ja. Net als een computer die je signalen geeft via je keyboard, muis, webcam, externe harde schijf etc., en die signalen vervogens via de hardware verwerkt en daarna op je scherm en via je speakers een bepaald resultaat laat zien. Zo sturen ook je zintuigen signalen naar je brein en dat laat vervolgens een plaatje met geluid, geur, kleur, tast en andere sensaties ervaren. Wonderlijk toch?quote:Maar
Daar ga je weer.
Koekoek
Het idee dat de hele werkelijke ervaring van de wereld uit je brein komt, is bizar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De werkelijke ervaring van de wereld is veel grootser dan het brein, het kan niet uit het brein komen. Het is onmogelijk. Je stelling is bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |