abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215218122
PVV-Kamerlid Marco Deen gaat minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark vragen om de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema te ontslaan. Dat zegt hij in het debat over de begroting van Binnenlandse Zaken. De opmerking komt hem op harde kritiek van andere Kamerleden te staan.

Het gaat Deen, net als zijn partijleider Geert Wilders, om Halsema's reactie op een pro-Palestijnse betoging rond de herdenking van de Hamas-aanval van 7 oktober. "Wederom liet de burgemeester gewelddadige activisten dicht bij een herdenking komen", zei Deen. Halsema greep wel in: 322 betogers zijn opgepakt en verplaatst.

"Een aanval op het ambt van burgemeester", reageerde Joost Sneller (D66). "Als u dat doet, ondermijnt u de rechtstaat."
quote:
Deen wees erop dat de mogelijkheid tot ontslag in de wet staat. "Veel rechtstatelijker krijg je het niet."
Sneller: "Niet alles wat kan, moet."

Ophef
Michiel van Nispen (SP) en Glimina Chakor (GroenLinks-PvdA) vinden dat Deen de ophef opzoekt, en daarmee afleidt van dringende problemen zoals armoede en krappe gemeentefinanciën. "Als ze geen oplossing hebben, komen ze met een trucje uit de trukendoos, een afleidingsmanoeuvre", zei Chakor. "Wat gaat u doen om gemeenten te ondersteunen? Om 150.000 kinderen die in armoede leven te helpen?" Volgens Deen is daar eerder al uitgebreid over gesproken. "U gaat niet over inbreng."

Toen Geert Wilders maandag in een bericht op X zei dat Halsema het land uit mag, vielen andere burgemeesters en het kabinet Halsema bij. Dat bericht wilde Deen "niet recenseren".

https://www.msn.com/nl-nl(...)et-kamer/ar-AA1rX4KM

POLL
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:40:26 #2
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215218148
quote:
"Een aanval op het ambt van burgemeester", reageerde Joost Sneller (D66). "Als u dat doet, ondermijnt u de rechtstaat."
Onzin, de wet voorziet gewoon in het ontslag van een burgemeester. Dat het vaker via de achterdeur gebeurt wil niet zeggen dat je de officiële route niet kan gebruiken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215218151
Halsema: "Akelige incidenten, maar het liep op de Dam niet volledig uit de hand"

:') x miljoen

https://www.at5.nl/artike(...)volledig-uit-de-hand
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:41:42 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215218158
Alsof dit het eerste akkefietje is. Verre van zelfs.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215218172
Ik ben helemaal geen fan van Halsema als burgemeester, maar dat gefocus op individuele poppetjes leidt te veel af van het werkelijke probleem, namelijk dat groeperingen met soms schimmige belangen al maanden bezig zijn met vernieling, bedreiging, bezetting en daar meestal mee weg komen. Ja, Halsema pakt concrete situaties hierin veel te slap aan, maar dit probleem is breder dan Amsterdam.
pi_215218174
Amsterdammers klaar met Halsema: 'Heb je niets aan'

https://www.telegraaf.nl/(...)ema-heb-je-niets-aan
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:43:30 #7
182233 thedeedster
pi_215218180
quote:
Michiel van Nispen (SP) en Glimina Chakor (GroenLinks-PvdA) vinden dat Deen de ophef opzoekt, en daarmee afleidt van dringende problemen zoals armoede en krappe gemeentefinanciën.
Dat deed mevrouw Halsema net zo goed, de slachtofferrol aannemen zodat er niet gesproken hoefde te worden over het virulente antisemitisme dat ze gewoonweg faciliteert.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215218321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:41 schreef thedeedster het volgende:
Alsof dit het eerste akkefietje is. Verre van zelfs.
Onrust en verbijstering bij Joodse gemeente in Amsterdam over handelen gemeente bij opening Holocaustmuseum

Bij de de Liberaal Joodse Gemeente Amsterdam – de grootste Joodse gemeenschap van de stad – is onrust ontstaan en met verbijstering gereageerd op het handelen van de gemeente en politie bij de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. Dat schrijft het bestuur aan burgemeester Femke Halsema.

https://www.parool.nl/ams(...)austmuseum~b06df077/

Gemiste kans om haar toen al te ontslaan ;)
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:05:39 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik ben helemaal geen fan van Halsema als burgemeester, maar dat gefocus op individuele poppetjes leidt te veel af van het werkelijke probleem, namelijk dat groeperingen met soms schimmige belangen al maanden bezig zijn met vernieling, bedreiging, bezetting en daar meestal mee weg komen. Ja, Halsema pakt concrete situaties hierin veel te slap aan, maar dit probleem is breder dan Amsterdam.
Onder Halsema zijn er toch mooi koloniale straatnamen verwijderd, zijn de wallen de nek omgedraaid zodat er GL yuppen in kunnen trekken en zijn er wappies in elkaar gebeukt terwijl de politie bij BLM op de knie ging.

Dat dat wijf er überhaupt nog zit :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215218349
Wie de fuck is Marco Deen. Waar komen al die schimmige pvv proleten toch allemaal vandaan. En waarom hebben ze allemaal zo'n domme grote muil.
pi_215218363
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:06 schreef Farenji het volgende:
Wie de fuck is Marco Deen. Waar komen al die schimmige pvv proleten toch allemaal vandaan. En waarom hebben ze allemaal zo'n domme grote muil.
Ze durven wel tegen een minderheid.
pi_215218372
Hoezeer ik Halsema en GL ook veracht zijn ze wel gewoon democratisch gekozen. Dus die pro-Israël PVV-debielen mogen lekker opflikkeren met hun enge lobby.
blablablabla
pi_215218385
quote:
PVV-Kamerlid Marco Deen gaat minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark vragen om de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema te ontslaan. Dat zegt hij in het debat over de begroting van Binnenlandse Zaken. De opmerking komt hem op harde kritiek van andere Kamerleden te staan.

Het gaat Deen, net als zijn partijleider Geert Wilders, om Halsema's reactie op een pro-Palestijnse betoging
Trekpop Deen (wie?) heeft van zijn grote leider dus de opdracht gehad om aan Uitermark te vragen om Halsema te ontslaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215218392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Hoezeer ik Halsema en GL ook veracht zijn ze wel gewoon democratisch gekozen. Dus die pro-Israël PVV-debielen mogen lekker opflikkeren met hun enge lobby.
Er zal dadelijk wel iemand komen jammeren dat er nooit iemand heeft gekozen voor een burgermeester.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:13:06 #15
182233 thedeedster
pi_215218395
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Sinds wanneer is een burgemeester verkozen? Althans, door de burgers.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:13:29 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215218398
Burgemeester Halsema overwoog activisten op UvA eigen universiteitsgebouw te geven

https://www.telegraaf.nl/(...)teitsgebouw-te-geven

Belonen voor het slopen van de uva

Ook zo een pareltje van Halsema :')
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:13:55 #17
182233 thedeedster
pi_215218400
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er zal dadelijk wel iemand komen jammeren dat er nooit iemand heeft gekozen voor een burgermeester.
Dat ben ik dus. :P
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:14:56 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215218408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:13 schreef thedeedster het volgende:
Bewust kapot gemaakt want mooie baan met mooi salaris voor mislukte 2e kamerleden
Halsema het ultieme bewijs daarvan :7
pi_215218434
quote:

[..]

Waar zie jij de fucking PVV dan? Het is gebruikelijk dat de grootste partij de burgermeester levert.
blablablabla
pi_215218439
Ik vraag me heel vaak af of Halsema ook zoveel shit over zich heen zou krijgen vanuit domrechts als ze geen vrouw was geweest. Dit speelde ook met de vreselijke haat uit dezelfde hoek waar Kaag constant mee te maken had. Pure vrouwenhaat van witte rechtse mannetjes die nog in de jaren 30 lijken te leven. Saillant detail is overigens wel dat deze Marco Deen waar het hier om gaat volgens wikipedia woordvoerder "emancipatie" is, ik vraag me af waarom hij dat is en wat zijn ideeen over emancipatie precies inhouden.
pi_215218448
quote:

[..]
Als jij voor de TK stemt, kies je dan puur en alleen voor de benoeming van de TK-leden, of kies je via het mandaat wat je ze geeft en hun recht op benoeming van een kabinet, indirect ook gewoon om een stel ministers en een minister president in het zadel te helpen?

Nou, op precies dezelfde manier kies je dus ook voor een burgemeester via het stemmen voor een gemeenteraad.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215218456
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Als jij voor de TK stemt, kies je dan puur en alleen voor de benoeming van de TK-leden, of kies je via het mandaat wat je ze geeft en hun recht op benoeming van een kabinet, indirect ook gewoon om een stel ministers en een minister president in het zadel te helpen?
Je bedoelt op de manier waarop we nu premier Wilders hebben?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_215218473
Kunnen we open inrichting Amsterdam niet aan Iran doneren?
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:23:28 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:18 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me heel vaak af of Halsema ook zoveel shit over zich heen zou krijgen vanuit domrechts als ze geen vrouw was geweest. Dit speelde ook met de vreselijke haat uit dezelfde hoek waar Kaag constant mee te maken had. Pure vrouwenhaat van witte rechtse mannetjes die nog in de jaren 30 lijken te leven. Saillant detail is overigens wel dat deze Marco Deen waar het hier om gaat volgens wikipedia woordvoerder "emancipatie" is, ik vraag me af waarom hij dat is en wat zijn ideeen over emancipatie precies inhouden.
Dat jij je afvraagt of het komt doordat ze een vrouw is en niet kijkt naar de gemaakte politieke keuzes, zegt vooral wat over jou.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:25:24 #25
182233 thedeedster
pi_215218496
quote:
Hypocriet geleuter. Dat gezeik over Faber is ook zeker misogynie?

Er zijn gewoon aantoonbare zaken; de stad is smeriger dan ooit, er is meer homofobie, en dat rapport verdwijnt in een la. XR-extremisten mogen gewoon wegen en sluizen bezetten. Dat mensen hier financieel gedupeerd door zijn interesseert ze geen flikker, want de extremisten hoeven niks te betalen van de geleden schade.

De gemeentebelastingen gaan volgend jaar gewoon met een kwart omhoog etc. etc.
pi_215218504
quote:
Belletje trekkende kleuters, veel verder hebben de PVV-kamerleden zich niet ontwikkeld.
pi_215218512
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je bedoelt op de manier waarop we nu premier Wilders hebben?
Wilders wilde zelf niet omdat hij niet de steun voelde van alle coalitiepartijen.
Amsterdam is traditiegetrouw een links bolwerk, daar kun je verder wat van vinden maar zo is het nu eenmaal.

Er zijn ook geen wetten overtreden tijdens die demonstraties, alleen Wilders kan internationaal geen gezichtsverlies lijden t.a.v. zijn rechtse Likoed-vriendjes die hem financieren nu hij de grootste partij is.
blablablabla
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:31:08 #28
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_215218530
Ik ben geen PVV-fan maar deze actie steun ik van harte. Kan Wilders geen massabetoging in Den Haag of Amsterdam organiseren om Halsema te laten ontslaan? 350.000 goede Nederlanders die roepen: "Halsema, ..... (vul maar in)"

Heerlijk toch?
Science matters
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:35:14 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:17 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Waar zie jij de fucking PVV dan? Het is gebruikelijk dat de grootste partij de burgermeester levert.
Dat is helemaal niet waar. Het is vooral gebruikelijk dat er een burgemeester uit de VVD, CDA of PVDA wordt aangesteld. Ongeacht hoe groot die zijn, ook lokaal.

Leuke banencarrousel in het politieke old boys network.
pi_215218586
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er zijn gewoon aantoonbare zaken; de stad is smeriger dan ooit, er is meer homofobie, en dat rapport verdwijnt in een la. XR-extremisten mogen gewoon wegen en sluizen bezetten. Dat mensen hier financieel gedupeerd door zijn interesseert ze geen flikker, want de extremisten hoeven niks te betalen van de geleden schade.

De minister BZK kan inderdaad zonder advies van de gemeenteraad een burgemeester ontslaan. Maar dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer er sprake is van iets als corruptie of fraude ofzo. Niet wanneer 'je kan beargumenteren dat ze het niet goed genoeg doet'. Dat is in het verleden nooit zwaarwegend genoeg geweest voor een minister BZK om dat op eigen houtje te beslissen. Het kunnen wel redenen voor ontslag zijn hoor, maar dan gaat dat dus normaliter via de democratisch verkozen gemeenteraad. Een meerderheid van de raad dient dan een aanbeveling tot ontslag bij de minister in (ofnouja, via de CvdK).
pi_215218589
Och gossie. gl Amsterdam accepteert de hele landelijke verkiezingen niet. Die krakersboer wassink die niet eens de telefoon op durft te nemen, halsema die continu commentaar heeft op Wilders/PVV en landelijk beleid probeert te ondermijnen, en gisteren een flagrante aanval doet op Wilders door hem te weg te zetten als dictator.

Tjah, dan kan je commentaar verwachten natuurlijk. Uitdelen uitdelen uitdelen, maar weinig incasseren.
halsema laat al een aantal jaren zien dat ze compleet incompetent is om die stad te besturen, dus doei.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215218606
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]
De minister BZK kan inderdaad zonder advies van de gemeenteraad een burgemeester ontslaan. Maar dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer er sprake is van iets als corruptie of fraude ofzo. Niet wanneer 'je kan beargumenteren dat ze het niet goed genoeg doet'. Dat is niet zwaarwegend genoeg voor de minister om dat op eigen houtje te beslissen. Het kunnen wel redenen voor ontslag zijn hoor, maar dan gaat dat dus normaliter via de democratisch verkozen gemeenteraad.
Ze heeft inmiddels een aardig cv opgebouwd van partijdigheid en middenstandpesterijen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 14:41:39 #33
236264 crew  capricia
pi_215218612
quote:

[..]
De minister BZK kan inderdaad zonder advies van de gemeenteraad een burgemeester ontslaan. Maar dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer er sprake is van iets als corruptie of fraude ofzo. Niet wanneer 'je kan beargumenteren dat ze het niet goed genoeg doet'. Dat is niet zwaarwegend genoeg voor de minister om dat op eigen houtje te beslissen. Het kunnen wel redenen voor ontslag zijn hoor, maar dan gaat dat dus normaliter via de democratisch verkozen gemeenteraad.
En wie heeft er ooit voor die minister gestemd? Nou??
Definitely not CIA
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:42:00 #34
182233 thedeedster
pi_215218617
quote:

[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ontevreden over haar functioneren, maar het is zeker niet corrupt. En met haar achterban zit ze stevig in het zadel.
pi_215218620
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet waar. Het is vooral gebruikelijk dat er een burgemeester uit de VVD, CDA of PVDA wordt aangesteld. Ongeacht hoe groot die zijn, ook lokaal.

Leuke banencarrousel in het politieke old boys network.
Maar meestal zijn dat ook de grootste partijen. Partijloze burgermeesters zijn in opkomst.
blablablabla
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:46:52 #36
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215218652
Wat een sneue figuren zijn het toch ook in de PVV :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:47:14 #37
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar meestal zijn dat ook de grootste partijen. Partijloze burgermeesters zijn in opkomst.
Neen. Dat is zelden het geval.

In Valkenswaard heeft bijvoorbeeld 42% op de PVV gestemd maar die hebben een CDA burgemeester.

En dat is niet zo gek want de burgermeester moet boven de partijen staan.
pi_215218668
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Ook dit is complete onzin: zoals bekend is kan iedereen solliciteren als er een vacature is en doet de selectiecommissie van de gemeente (met vertegenwoordigers van de meeste (grote) partijen uit de gemeenteraad) een voordracht.
pi_215218671
Dit is een lastige situatie, in principe heeft Halsema gelijk aangezien er nu eenmaal een demonstratierecht is in Nederland. Alleen dat het weer uit de hand loopt en er honderden opgepakt moeten worden is ook veelzeggend. Deze pro-Palestijnse demonstraties zijn al sinds vorig jaar oktober een aaneenrijging van vandalisme, haatzaaien en het aanzetten tot geweld.
quote:
Sterke inhoudelijke reactie weer, als vloeken en tieren het enige is dat je kunt, blijf dan weg.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nee, aldus velen van progressief links is het dan ineens acceptabel en slechts 'inhoudelijke kritiek'. Zo denken deze hypocriete oproerkraaiers het spelletje te kunnen spelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215218679
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:46 schreef Puzzie het volgende:
Wat een sneue figuren zijn het toch ook in de PVV :D
En des te debieler ze doen, des te populairder de partij lijkt te worden :')
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:50:30 #41
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215218689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:49 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En des debieler ze doen, des te populairder de partij lijkt te worden :')
Het zegt idd wel veel over zijn stemmers :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:50:32 #42
319979 Fok-it
All is well
pi_215218690
Geert Wilders noemt burgemeester Halsema impliciet tuig dat het land uit moet. Nederland zou beter af zijn als Wilders zelf vertrekt, naar zijn maat Orbán. Geen wonder dat de samenleving in Nederland verhardt, wanneer je een invloedrijke politicus hebt die schofferende taal gebruikt. Dit heeft niets meer met goed debat te maken, maar gewoon met goedkoop punten scoren bij zijn volgzame achterban.

Dick Ottervanger, Oud-Beijerland

Dick slaat de spijker op zijn kop
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215218694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Neen. Dat is zelden het geval.

In Valkenswaard heeft bijvoorbeeld 42% op de PVV gestemd maar die hebben een CDA burgemeester.

En dat is niet zo gek want de burgermeester moet boven de partijen staan.
Suggereer je nu dat domrechtse populisten geen fatsoenlijke gezagsdragers kunnen aanleveren?
blablablabla
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:52:49 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218705
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Suggereer je nu dat domrechtse populisten geen fatsoenlijke gezagsdragers kunnen aanleveren?
Neen. Ik suggereer met name dat jij hier structureel uit je nek lult.
pi_215218707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nee, aldus velen van progressief links is het dan ineens acceptabel en slechts 'inhoudelijke kritiek'. Zo denken deze hypocriete oproerkraaiers het spelletje te kunnen spelen.
Onzin.

Leuke stropop wel weer. Alweer. Constant.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:57:19 #46
182233 thedeedster
pi_215218738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Onzin.

Wat is dit voor absurde quotatie? :?

In die post schreef ik onderstaande;
quote:
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ontevreden over haar functioneren, maar het is zeker niet corrupt. En met haar achterban zit ze stevig in het zadel.
pi_215218746
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Neen. Ik suggereer met name dat jij hier structureel uit je nek lult.
Burgermeesters worden aangesteld voor 6 jaar he, ga eens 6 jaar terug in de tijd en kijk welke partijen toen de grootste waren. Alsof "boven de partijen staan" een argument is om iemand aan te bevelen vanuit een gemeenteraad wanneer die gedicteerd wordt door domrechtse populisten.
blablablabla
pi_215218747
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:50 schreef Fok-it het volgende:
Geert Wilders noemt burgemeester Halsema impliciet tuig dat het land uit moet. Nederland zou beter af zijn als Wilders zelf vertrekt, naar zijn maat Orbán. Geen wonder dat de samenleving in Nederland verhardt, wanneer je een invloedrijke politicus hebt die schofferende taal gebruikt. Dit heeft niets meer met goed debat te maken, maar gewoon met goedkoop punten scoren bij zijn volgzame achterban.

Dick Ottervanger, Oud-Beijerland

Dick slaat de spijker op zijn kop
Hmm. Nee hoor, dat doet hij niet. Weet je waar Nederland echt van zou opknappen? Als alle polariserende radicaal linkse activisten het land eens zouden verlaten.

En hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het verwerpelijke volk dat gisteren, een jaar na de grootste aanslag op Joden sinds de Holocaust, een herdenking voor de slachtoffers proberen te verstoren via schelden, uitdagen, verf over een Israëlische vlag gooien en rookbommetjes.

Het is al langer van deze moreel verwerpelijke mensen bekend dat ze heulen met Islamtische terreurgroeperingen, die min of meer nazistisch gedachtegoed omarmen. Dat zijn de mensen die het land uit zouden moeten worden getrapt, niet PVV politici, die juist dit agressieve en haatzaaiende uitschot probeert aan te pakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:01:36 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215218754
Het vervangen van burgemeesters. Waar kennen we dat ook alweer van?

Oohja:

quote:
Vanaf begin 1941 vervangen de nazi’s de zittende burgemeesters geleidelijk door burgemeesters met nationaalsocialistische sympathieën. Aan het einde van de oorlog heeft ongeveer 70% van de Nederlandse bevolking een NSB’er als burgemeester.
https://www.tweedewereldo(...)itici-en-ambtenaren/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:03:24 #50
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215218763
quote:
84s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:01 schreef Starhopper het volgende:

Oohja:
[..]

Ai oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215218765
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat is dit voor absurde quotatie? :?

In die post schreef ik onderstaande;
[..]

Ow fuck, daar ging inderdaad iets helemaal mis, mijn excuses.

Op jouw post wilde ik reageren met iets als "Je hebt helemaal gelijk"
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:03:53 #52
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215218767
quote:
"Wederom liet de burgemeester gewelddadige activisten dicht bij een herdenking komen", zei Deen.
Hier heeft hij gewoon een punt. Het is Halsema zeer kwalijk te nemen dat ze dit toeliet danwel onderschatte.

Ontslag is misschien te ver gezocht maar er mag best kritisch gekeken worden naar de rol van Halsema in dit alles.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_215218770
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Onzin.

pi_215218772
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hier heeft hij gewoon een punt. Het is Halsema zeer kwalijk te nemen dat ze dit toeliet danwel onderschatte.

Ontslag is misschien te ver gezocht maar er mag best kritisch gekeken worden naar de rol van Halsema in dit alles.
En dat gaat de gemeenteraad ook doen.
pi_215218778
quote:

Oohja:
[..]

Die vergelijking gaat niet op.

In Amsterdam is momenteel juist het probleem dat activisten en relschoppers met verkapte nazistische sympathieën de hand boven het hoofd worden gehouden door verscheidene partijen.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:05:15 #56
182233 thedeedster
pi_215218779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Ow fuck, daar ging inderdaad iets helemaal mis, mijn excuses.

Op jouw post wilde ik reageren met iets als "Je hebt helemaal gelijk"
No problem. :)
pi_215218785
quote:

Oohja:
[..]

Alleen volgens Geert is Halsema de NSB'er en moet ze daarom vervangen worden ;(
blablablabla
pi_215218792
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Onzin.

Nee, dit is geen stropop, wat is daar zeg is juist. Zodra er kritiek op een progressieve en/of linkse vrouwelijke politici is komen er aantijgingen over vrouwenhaat terwijl, deze zelfde mensen vrouwelijke politici van een rechtse en conservatieve signatuur geregeld de grond in boren.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:07:20 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215218796
quote:
Ach ja natuurlijk, laten we de incompetentie van een burgemeester vooral niet aan de kaak stellen omdat het een vrouw betreft.

Extreemlinks is het hè-le-maal kwijt lijkt het wel. Totaal van het padje. Helemaal aan het schuimbekken zodra er iets van kritiek op hun burgemeesters of politici komt. Stoppen gewoon met nadenken.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
pi_215218803
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Alleen volgens Geert is Halsema de NSB'er en moet ze daarom vervangen worden ;(
Halsema is natuurlijk geen NSB'er, maar haar optreden is hier niet adequaat genoeg geweest. Wetende welke problemen er al zijn geweest tijdens de pro-Palestina/Hamas demonstraties, was harder ingrijpen gisteren noodzakelijk geweest.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach ja natuurlijk, laten we de incompetentie van een burgemeester vooral niet aan de kaak stellen omdat het een vrouw betreft.

Extreemlinks is het hè-le-maal kwijt lijkt het wel. Totaal van het padje. Helemaal aan het schuimbekken zodra er iets van kritiek op hun burgemeesters of politici komt. Stoppen gewoon met nadenken.
Correct. En dan ook nog anderen structureel wegzetten als 'dom'. De projectie is op meerdere vlakken bizar om te zien.
pi_215218808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaat het niet om of ze een vrouw is en of ze al dan niet fouten heeft gemaakt, maar dat aan de kaak stellen is toch vooral een aangelegenheid voor de gemeenteraad en niet van random kamerleden?

Halsema gaat zich toch ook niet random met de formatie bemoeien. Schoenmaker blijft bij uw leest is het devies. Anders krijg je een politieke chaos.
blablablabla
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:10:07 #62
319979 Fok-it
All is well
pi_215218810
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Nee hoor, dat doet hij niet. Weet je waar Nederland echt van zou opknappen? Als alle polariserende radicaal linkse activisten het land eens zouden verlaten.

En hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het verwerpelijke volk dat gisteren, een jaar na de grootste aanslag op Joden sinds de Holocaust, een herdenking voor de slachtoffers proberen te verstoren via schelden, uitdagen, verf over een Israëlische vlag gooien en rookbommetjes.

Het is al langer van deze moreel verwerpelijke mensen bekend dat ze heulen met Islamtische terreurgroeperingen, die min of meer nazistisch gedachtegoed omarmen. Dat zijn de mensen die het land uit zouden moeten worden getrapt, niet PVV politici, die juist dit agressieve en haatzaaiende uitschot probeert aan te pakken.
Ja, alleen dat tuig, en ja ik vind dat ook verwerpelijk (hoewel ik er niet 24/7 mee bezig ben) heeft 0,0 voorbeeldfunctie. Snap ook echt totaal niet waarom je dit maar weer moet ophalen. Het gaat over Wilders

Maar ik begrijp dat jij, super genuanceerd en gematigd als je bent, het heel normaal vind dat de leider van de grootste partij verkondigd dat de burgemeester van onze hoofdstad het land uit gebonjourd mag worden?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:10:15 #63
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218812
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Burgermeesters worden aangesteld voor 6 jaar he, ga eens 6 jaar terug in de tijd en kijk welke partijen toen de grootste waren. Alsof "boven de partijen staan" een argument is om iemand aan te bevelen vanuit een gemeenteraad wanneer die gedicteerd wordt door domrechtse populisten.
Het begint met een selectieprocedure en eindigt met benoeming door de commissaris van de koning. Er is helemaal geen ruimte voor de onzin die jij nu schetst.

Misschien eerst even inlezen want zo komt het allemaal nogal wat dommig over.
pi_215218822
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het begint met een selectieprocedure en eindigt met benoeming door de commissaris van de koning. Er is helemaal geen ruimte voor de onzin die jij nu schetst.

Misschien eerst even inlezen want zo komt het allemaal nogal wat dommig over.
En wie doet die aanbevelingsprocedure?
blablablabla
pi_215218828
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Een van de criteria is het hebben van politieke ervaring en die is natuurlijk opgedaan in de jaren voor de benoeming van nieuwe burgemeesters.
Je bent echt behoorlijk van het padje af.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:15:13 #66
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215218847
Akkoord.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:18:01 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215218862
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat het niet om of ze een vrouw is en of ze al dan niet fouten heeft gemaakt, maar dat aan de kaak stellen is toch vooral een aangelegenheid voor de gemeenteraad en niet van random kamerleden?

Halsema gaat zich toch ook niet random met de formatie bemoeien. Schoenmaker blijft bij uw leest is het devies. Anders krijg je een politieke chaos.
Je weet dat de herdenking op 7 oktober 2024 een landelijke dekking heeft in de hoofdstad dus gaan landelijke politici zich daar nu eenmaal mee bemoeien, dat deden ze al tijdens van de Laan en dat is nu niet anders.

Dat herdenkende Israëliërs worden geïntimideerd en aangevallen tijdens een herdenking is toch gewoon een groot issue? En dat Halsema met haar keuzes de groep onrustplegers enabled mag best gezegd worden.

Het gelijk gooien op dat het een vrouw is getuigt van een behoorlijke intellectuele armoede.
pi_215218865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:12 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Een van de criteria is het hebben van politieke ervaring en die is natuurlijk opgedaan in de jaren voor de benoeming van nieuwe burgemeesters.
Je bent echt behoorlijk van het padje af.
quote:
In Nederland wordt de burgemeester feitelijk door de gemeenteraad gekozen (aanbevolen), na een zorgvuldige selectieprocedure waarbij ook de commissaris van de Koning een belangrijke rol vervult.

De ‘Kroon’ (de Koning én de verantwoordelijke minister van BZK) benoemt uiteindelijk de burgemeester. De Kroon volgt in beginsel de voordracht van de gemeenteraad.

Op 21 december 2018 is de Kroonbenoeming van de burgemeesters uit de Grondwet gehaald. We noemen dit de deconstitutionalisering. De Kroonbenoeming is nu opgenomen in de Gemeentewet.
:W
blablablabla
pi_215218875
*Halsema met een pistool in huis
*Halsema die tijdens corona toch een blm demonstratie toeliet, maar mensen die tegen het coronabeleid demonstreerden zonder genade werden aangepakt
*Halsema de kut die Hans Teeuwen heeft opgepakt
*Halsema die straatnaambordjes vervangt
*Halsema die een Russische tank tentoonstelt
*Halsema die niet optrad tegen de vernielingen op universiteiten
*Halsema die een anti-joden demonstratie toestond tijdens de kristalnacht herdenking (ofzo)
*Halsema die haar eigen bewoners straft door op elke hoek van de weg een 30 km/h bordje te plaatsen en het ook te handhaven

En zo zijn er nog honderden dingen te bedenken met haar slissende stem
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:21:37 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218885
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]
En wie doet die aanbevelingsprocedure?
De gemeenteraad mag meebeslissen over selectie voor de democratische legitimatie en van de selectie vervolgens iemand aanstellen. De bal ligt met name bij BZK en de kroon (de commissaris).

Dat er in jouw woorden een "domrechtse populist" burgemeester wordt omdat er toevallig veel van in de raad zitten is onmogelijk.

Maar genoeg info op het net joh.
pi_215218914
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Onredelijk is toch de meerderheid? Willen persé regeren over de minderheid en leggen hen betuttelende verplichtingen op.
pi_215218917
quote:
84s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bedankt voor je bijdrage, Jensen.
Tjah, wel een aardige opsomming voor kansloos bestuur.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215219003
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De gemeenteraad mag meebeslissen over selectie voor de democratische legitimatie en van de selectie vervolgens iemand aanstellen. De bal ligt met name bij BZK en de kroon (de commissaris).

Dat er in jouw woorden een "domrechtse populist" burgemeester wordt omdat er toevallig veel van in de raad zitten is onmogelijk.

Maar genoeg info op het net joh.
Ik weet. Maar de gemeenteraad gaat toch nooit iemand voordragen die heel ver af staat van hun eigen idealen?
Denk jij niet dat de gemiddelde Amsterdammer pro Halsema (en tegen Wilders) is?
blablablabla
pi_215219016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik weet. Maar de gemeenteraad gaat toch nooit iemand voordragen die heel ver af staat van hun eigen idealen?
Denk jij niet dat de gemiddelde Amsterdammer pro Halsema (en tegen Wilders) is?
De gemeenteraad is democratisch gekozen en representeert dus de inwoners.
pi_215219017
Ach ja wat wil je met een 80% linkse gemeenteraad :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')