abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215218122
PVV-Kamerlid Marco Deen gaat minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark vragen om de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema te ontslaan. Dat zegt hij in het debat over de begroting van Binnenlandse Zaken. De opmerking komt hem op harde kritiek van andere Kamerleden te staan.

Het gaat Deen, net als zijn partijleider Geert Wilders, om Halsema's reactie op een pro-Palestijnse betoging rond de herdenking van de Hamas-aanval van 7 oktober. "Wederom liet de burgemeester gewelddadige activisten dicht bij een herdenking komen", zei Deen. Halsema greep wel in: 322 betogers zijn opgepakt en verplaatst.

"Een aanval op het ambt van burgemeester", reageerde Joost Sneller (D66). "Als u dat doet, ondermijnt u de rechtstaat."
quote:
Deen wees erop dat de mogelijkheid tot ontslag in de wet staat. "Veel rechtstatelijker krijg je het niet."
Sneller: "Niet alles wat kan, moet."

Ophef
Michiel van Nispen (SP) en Glimina Chakor (GroenLinks-PvdA) vinden dat Deen de ophef opzoekt, en daarmee afleidt van dringende problemen zoals armoede en krappe gemeentefinanciën. "Als ze geen oplossing hebben, komen ze met een trucje uit de trukendoos, een afleidingsmanoeuvre", zei Chakor. "Wat gaat u doen om gemeenten te ondersteunen? Om 150.000 kinderen die in armoede leven te helpen?" Volgens Deen is daar eerder al uitgebreid over gesproken. "U gaat niet over inbreng."

Toen Geert Wilders maandag in een bericht op X zei dat Halsema het land uit mag, vielen andere burgemeesters en het kabinet Halsema bij. Dat bericht wilde Deen "niet recenseren".

https://www.msn.com/nl-nl(...)et-kamer/ar-AA1rX4KM

POLL
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:40:26 #2
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215218148
quote:
"Een aanval op het ambt van burgemeester", reageerde Joost Sneller (D66). "Als u dat doet, ondermijnt u de rechtstaat."
Onzin, de wet voorziet gewoon in het ontslag van een burgemeester. Dat het vaker via de achterdeur gebeurt wil niet zeggen dat je de officiële route niet kan gebruiken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215218151
Halsema: "Akelige incidenten, maar het liep op de Dam niet volledig uit de hand"

:') x miljoen

https://www.at5.nl/artike(...)volledig-uit-de-hand
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:41:42 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215218158
Alsof dit het eerste akkefietje is. Verre van zelfs.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215218172
Ik ben helemaal geen fan van Halsema als burgemeester, maar dat gefocus op individuele poppetjes leidt te veel af van het werkelijke probleem, namelijk dat groeperingen met soms schimmige belangen al maanden bezig zijn met vernieling, bedreiging, bezetting en daar meestal mee weg komen. Ja, Halsema pakt concrete situaties hierin veel te slap aan, maar dit probleem is breder dan Amsterdam.
pi_215218174
Amsterdammers klaar met Halsema: 'Heb je niets aan'

https://www.telegraaf.nl/(...)ema-heb-je-niets-aan
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:43:30 #7
182233 thedeedster
pi_215218180
quote:
Michiel van Nispen (SP) en Glimina Chakor (GroenLinks-PvdA) vinden dat Deen de ophef opzoekt, en daarmee afleidt van dringende problemen zoals armoede en krappe gemeentefinanciën.
Dat deed mevrouw Halsema net zo goed, de slachtofferrol aannemen zodat er niet gesproken hoefde te worden over het virulente antisemitisme dat ze gewoonweg faciliteert.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215218321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:41 schreef thedeedster het volgende:
Alsof dit het eerste akkefietje is. Verre van zelfs.
Onrust en verbijstering bij Joodse gemeente in Amsterdam over handelen gemeente bij opening Holocaustmuseum

Bij de de Liberaal Joodse Gemeente Amsterdam – de grootste Joodse gemeenschap van de stad – is onrust ontstaan en met verbijstering gereageerd op het handelen van de gemeente en politie bij de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. Dat schrijft het bestuur aan burgemeester Femke Halsema.

https://www.parool.nl/ams(...)austmuseum~b06df077/

Gemiste kans om haar toen al te ontslaan ;)
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:05:39 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik ben helemaal geen fan van Halsema als burgemeester, maar dat gefocus op individuele poppetjes leidt te veel af van het werkelijke probleem, namelijk dat groeperingen met soms schimmige belangen al maanden bezig zijn met vernieling, bedreiging, bezetting en daar meestal mee weg komen. Ja, Halsema pakt concrete situaties hierin veel te slap aan, maar dit probleem is breder dan Amsterdam.
Onder Halsema zijn er toch mooi koloniale straatnamen verwijderd, zijn de wallen de nek omgedraaid zodat er GL yuppen in kunnen trekken en zijn er wappies in elkaar gebeukt terwijl de politie bij BLM op de knie ging.

Dat dat wijf er überhaupt nog zit :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215218349
Wie de fuck is Marco Deen. Waar komen al die schimmige pvv proleten toch allemaal vandaan. En waarom hebben ze allemaal zo'n domme grote muil.
pi_215218363
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:06 schreef Farenji het volgende:
Wie de fuck is Marco Deen. Waar komen al die schimmige pvv proleten toch allemaal vandaan. En waarom hebben ze allemaal zo'n domme grote muil.
Ze durven wel tegen een minderheid.
pi_215218372
Hoezeer ik Halsema en GL ook veracht zijn ze wel gewoon democratisch gekozen. Dus die pro-Israël PVV-debielen mogen lekker opflikkeren met hun enge lobby.
blablablabla
pi_215218385
quote:
PVV-Kamerlid Marco Deen gaat minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark vragen om de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema te ontslaan. Dat zegt hij in het debat over de begroting van Binnenlandse Zaken. De opmerking komt hem op harde kritiek van andere Kamerleden te staan.

Het gaat Deen, net als zijn partijleider Geert Wilders, om Halsema's reactie op een pro-Palestijnse betoging
Trekpop Deen (wie?) heeft van zijn grote leider dus de opdracht gehad om aan Uitermark te vragen om Halsema te ontslaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215218392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Hoezeer ik Halsema en GL ook veracht zijn ze wel gewoon democratisch gekozen. Dus die pro-Israël PVV-debielen mogen lekker opflikkeren met hun enge lobby.
Er zal dadelijk wel iemand komen jammeren dat er nooit iemand heeft gekozen voor een burgermeester.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:13:06 #15
182233 thedeedster
pi_215218395
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Sinds wanneer is een burgemeester verkozen? Althans, door de burgers.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:13:29 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215218398
Burgemeester Halsema overwoog activisten op UvA eigen universiteitsgebouw te geven

https://www.telegraaf.nl/(...)teitsgebouw-te-geven

Belonen voor het slopen van de uva

Ook zo een pareltje van Halsema :')
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:13:55 #17
182233 thedeedster
pi_215218400
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er zal dadelijk wel iemand komen jammeren dat er nooit iemand heeft gekozen voor een burgermeester.
Dat ben ik dus. :P
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:14:56 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215218408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:13 schreef thedeedster het volgende:
Bewust kapot gemaakt want mooie baan met mooi salaris voor mislukte 2e kamerleden
Halsema het ultieme bewijs daarvan :7
pi_215218434
quote:

[..]

Waar zie jij de fucking PVV dan? Het is gebruikelijk dat de grootste partij de burgermeester levert.
blablablabla
pi_215218439
Ik vraag me heel vaak af of Halsema ook zoveel shit over zich heen zou krijgen vanuit domrechts als ze geen vrouw was geweest. Dit speelde ook met de vreselijke haat uit dezelfde hoek waar Kaag constant mee te maken had. Pure vrouwenhaat van witte rechtse mannetjes die nog in de jaren 30 lijken te leven. Saillant detail is overigens wel dat deze Marco Deen waar het hier om gaat volgens wikipedia woordvoerder "emancipatie" is, ik vraag me af waarom hij dat is en wat zijn ideeen over emancipatie precies inhouden.
pi_215218448
quote:

[..]
Als jij voor de TK stemt, kies je dan puur en alleen voor de benoeming van de TK-leden, of kies je via het mandaat wat je ze geeft en hun recht op benoeming van een kabinet, indirect ook gewoon om een stel ministers en een minister president in het zadel te helpen?

Nou, op precies dezelfde manier kies je dus ook voor een burgemeester via het stemmen voor een gemeenteraad.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215218456
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Als jij voor de TK stemt, kies je dan puur en alleen voor de benoeming van de TK-leden, of kies je via het mandaat wat je ze geeft en hun recht op benoeming van een kabinet, indirect ook gewoon om een stel ministers en een minister president in het zadel te helpen?
Je bedoelt op de manier waarop we nu premier Wilders hebben?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_215218473
Kunnen we open inrichting Amsterdam niet aan Iran doneren?
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:23:28 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215218476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:18 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me heel vaak af of Halsema ook zoveel shit over zich heen zou krijgen vanuit domrechts als ze geen vrouw was geweest. Dit speelde ook met de vreselijke haat uit dezelfde hoek waar Kaag constant mee te maken had. Pure vrouwenhaat van witte rechtse mannetjes die nog in de jaren 30 lijken te leven. Saillant detail is overigens wel dat deze Marco Deen waar het hier om gaat volgens wikipedia woordvoerder "emancipatie" is, ik vraag me af waarom hij dat is en wat zijn ideeen over emancipatie precies inhouden.
Dat jij je afvraagt of het komt doordat ze een vrouw is en niet kijkt naar de gemaakte politieke keuzes, zegt vooral wat over jou.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:25:24 #25
182233 thedeedster
pi_215218496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:18 schreef Farenji het volgende:
Hypocriet geleuter. Dat gezeik over Faber is ook zeker misogynie?

Er zijn gewoon aantoonbare zaken; de stad is smeriger dan ooit, er is meer homofobie, en dat rapport verdwijnt in een la. XR-extremisten mogen gewoon wegen en sluizen bezetten. Dat mensen hier financieel gedupeerd door zijn interesseert ze geen flikker, want de extremisten hoeven niks te betalen van de geleden schade.

De gemeentebelastingen gaan volgend jaar gewoon met een kwart omhoog etc. etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')