Sneller: "Niet alles wat kan, moet."quote:Deen wees erop dat de mogelijkheid tot ontslag in de wet staat. "Veel rechtstatelijker krijg je het niet."
Onzin, de wet voorziet gewoon in het ontslag van een burgemeester. Dat het vaker via de achterdeur gebeurt wil niet zeggen dat je de officiële route niet kan gebruiken.quote:"Een aanval op het ambt van burgemeester", reageerde Joost Sneller (D66). "Als u dat doet, ondermijnt u de rechtstaat."
Dat deed mevrouw Halsema net zo goed, de slachtofferrol aannemen zodat er niet gesproken hoefde te worden over het virulente antisemitisme dat ze gewoonweg faciliteert.quote:Michiel van Nispen (SP) en Glimina Chakor (GroenLinks-PvdA) vinden dat Deen de ophef opzoekt, en daarmee afleidt van dringende problemen zoals armoede en krappe gemeentefinanciën.
Onrust en verbijstering bij Joodse gemeente in Amsterdam over handelen gemeente bij opening Holocaustmuseumquote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:41 schreef thedeedster het volgende:
Alsof dit het eerste akkefietje is. Verre van zelfs.
Onder Halsema zijn er toch mooi koloniale straatnamen verwijderd, zijn de wallen de nek omgedraaid zodat er GL yuppen in kunnen trekken en zijn er wappies in elkaar gebeukt terwijl de politie bij BLM op de knie ging.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik ben helemaal geen fan van Halsema als burgemeester, maar dat gefocus op individuele poppetjes leidt te veel af van het werkelijke probleem, namelijk dat groeperingen met soms schimmige belangen al maanden bezig zijn met vernieling, bedreiging, bezetting en daar meestal mee weg komen. Ja, Halsema pakt concrete situaties hierin veel te slap aan, maar dit probleem is breder dan Amsterdam.
Ze durven wel tegen een minderheid.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:06 schreef Farenji het volgende:
Wie de fuck is Marco Deen. Waar komen al die schimmige pvv proleten toch allemaal vandaan. En waarom hebben ze allemaal zo'n domme grote muil.
Trekpop Deen (wie?) heeft van zijn grote leider dus de opdracht gehad om aan Uitermark te vragen om Halsema te ontslaan.quote:PVV-Kamerlid Marco Deen gaat minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark vragen om de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema te ontslaan. Dat zegt hij in het debat over de begroting van Binnenlandse Zaken. De opmerking komt hem op harde kritiek van andere Kamerleden te staan.
Het gaat Deen, net als zijn partijleider Geert Wilders, om Halsema's reactie op een pro-Palestijnse betoging
Er zal dadelijk wel iemand komen jammeren dat er nooit iemand heeft gekozen voor een burgermeester.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Hoezeer ik Halsema en GL ook veracht zijn ze wel gewoon democratisch gekozen. Dus die pro-Israël PVV-debielen mogen lekker opflikkeren met hun enge lobby.
Sinds wanneer is een burgemeester verkozen? Althans, door de burgers.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Hoezeer ik Halsema en GL ook veracht zijn ze wel gewoon democratisch gekozen. Dus die pro-Israël PVV-debielen mogen lekker opflikkeren met hun enge lobby.
Dat ben ik dus.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zal dadelijk wel iemand komen jammeren dat er nooit iemand heeft gekozen voor een burgermeester.
Bewust kapot gemaakt want mooie baan met mooi salaris voor mislukte 2e kamerledenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:13 schreef thedeedster het volgende:
Sinds wanneer is een burgemeester verkozen? Althans, door de burgers.
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als jij voor de TK stemt, kies je dan puur en alleen voor de benoeming van de TK-leden, of kies je via het mandaat wat je ze geeft en hun recht op benoeming van een kabinet, indirect ook gewoon om een stel ministers en een minister president in het zadel te helpen?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je bedoelt op de manier waarop we nu premier Wilders hebben?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Als jij voor de TK stemt, kies je dan puur en alleen voor de benoeming van de TK-leden, of kies je via het mandaat wat je ze geeft en hun recht op benoeming van een kabinet, indirect ook gewoon om een stel ministers en een minister president in het zadel te helpen?
Dat jij je afvraagt of het komt doordat ze een vrouw is en niet kijkt naar de gemaakte politieke keuzes, zegt vooral wat over jou.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:18 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me heel vaak af of Halsema ook zoveel shit over zich heen zou krijgen vanuit domrechts als ze geen vrouw was geweest. Dit speelde ook met de vreselijke haat uit dezelfde hoek waar Kaag constant mee te maken had. Pure vrouwenhaat van witte rechtse mannetjes die nog in de jaren 30 lijken te leven. Saillant detail is overigens wel dat deze Marco Deen waar het hier om gaat volgens wikipedia woordvoerder "emancipatie" is, ik vraag me af waarom hij dat is en wat zijn ideeen over emancipatie precies inhouden.
Hypocriet geleuter. Dat gezeik over Faber is ook zeker misogynie?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:18 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me heel vaak af of Halsema ook zoveel shit over zich heen zou krijgen vanuit domrechts als ze geen vrouw was geweest. Dit speelde ook met de vreselijke haat uit dezelfde hoek waar Kaag constant mee te maken had. Pure vrouwenhaat van witte rechtse mannetjes die nog in de jaren 30 lijken te leven. Saillant detail is overigens wel dat deze Marco Deen waar het hier om gaat volgens wikipedia woordvoerder "emancipatie" is, ik vraag me af waarom hij dat is en wat zijn ideeen over emancipatie precies inhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |