Thnx! Ja die groep ken ik. Maar daar staat zoveel informatie op dat het soms te veel is om in mij op te nemen. Zeker met mijn geheugen... Maar ik zal daar eens specifiek zoeken naar de richtlijnen voor progesteron om mee te starten cyclisch.quote:Op dinsdag 31 december 2024 11:26 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Welke effecten merk jij na zo'n lange tijd?
Ik heb de bijsluiter van Oestrogel wel gelezen, maar geen idee meer wat erin stond (goh, waar komt die vergeetachtigheid nou vandaan![]()
). Ik maak in ieder geval de 3 weken vol en ga dan denk ik overstappen naar 2 pompjes.
De progesteron slik ik inderdaad cyclisch.
@:Lingue, op de facebook groep https://www.facebook.com/groups/566228524087592/ is veel info te vinden.
Oef die gevoelens zijn ook wel herkenbaar naast de nog extremere kanten zoals moordneigingen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:26 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dat is best wat verbetering op een flink wat punten.
Als ik verbetering zou krijgen op de 3 bovenstaande punten, zou ik al heel blij zijn. En het afnemen van de 'nare' gedachtes (als stoppen met mijn (net nieuwe) baan, stoppen met relatie, stoppen met soms alles) zou ook erg welkom zijn.
Ik probeer me vast te houden aan dat het tijd nodig heeft en tot die tijd geen drastische besluiten te nemen, maar soms denk ik echt dat iedereen beter af is zonder mij en dat ik beter af ben in een klein hutje op de hei zonder mensen om me heen.
Officiële richtlijnen staan met wat minder afleiding eromheen ook in de OP van dit topic.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:58 schreef Lingue het volgende:
[..]
Thnx! Ja die groep ken ik. Maar daar staat zoveel informatie op dat het soms te veel is om in mij op te nemen. Zeker met mijn geheugen... Maar ik zal daar eens specifiek zoeken naar de richtlijnen voor progesteron om mee te starten cyclisch.
Ik gebruik die van Puur Mieke. Ik wilde graag gehydrolyseerd collageen met vitamine C en hyaluronzuur wat geen klein fortuin kost:quote:
Ah, dank!quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik gebruik die van Puur Mieke. Ik wilde graag gehydrolyseerd collageen met vitamine C en hyaluronzuur wat geen klein fortuin kost:
https://www.puurmieke.nl/(...)-hyaluronzuur-3.html
Waar haal je die vandaan?quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah, dank!
Maar dier voor doodgemaakt zie ik. Ook logisch natuurlijk, niet bij stilgestaan.
Dan maar rimpels.
Ik smeer, volgens mij na een tip van Vanyel hier, wel estriolcrème op de bakkes voor een mooiere huid. Helpt ook.
Die tip? Ik dacht van jou, maar kan het mis hebben. Iemand hier, dacht ik. Na googelen toen meer info over gevonden.quote:
De tip van mij kan heel goedquote:Op dinsdag 31 december 2024 19:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die tip? Ik dacht van jou, maar kan het mis hebben. Iemand hier, dacht ik. Na googelen toen meer info over gevonden.
Of bedoel je waar ik de creme vandaan haal? Huisarts!
Jep.quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De tip van mij kan heel goed
Maar ik vroeg me dus af of je iets cosmetisch smeerde of gewoon de synapause.
Ik heb m al een tijdje, maar ik neem toch niet aan dat je huisarts het je voorschreef voor je gezicht of wel?quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jep.
De synapause. Beetje vreemd idee aanvankelijk, maar het werkt, dus hoppekee.![]()
Maar je moet dus wel je huisarts lief aankijken.
Ze heeft nooit gevraagd waarom ik erom vroeg.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb m al een tijdje, maar ik neem toch niet aan dat je huisarts het je voorschreef voor je gezicht of wel?
Ik ga wel even kijken hoe dit verder uitpakt, hopelijk eenmalig maar ik ben d'r bang voor. Spiraaltje laat ik never nooit niet meer zetten, ik vond een bevalling beter te doen dan dat. Dus ja, zou kunnen dat ik tzt in ga lezen op Novasure.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Herkenbaar, ik had gewoon weeën. Heb ik dat ook eens meegemaaktEn idioot veel bloedverlies met enorme stolsels, ik viel zowat flauw toen ik die dingen zag. Toen was voor mij wel de grens bereikt en ben ik bij de gyneacoloog beland om een novasurebehandeling te vragen en die stelde voor om eerst nog de Mirena te proberen en dat pakte gelukkig ook goed uit.
Zoveel verschil? Wat merk je? Hoeveel testosteron gebruik je?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:51 schreef Vanyel het volgende:
Novasure
Ik had er nog wel wat langer van willen genieten dan ik heb gedaan.
Ander onderwerp: ik ben begonnen met testosteron (en gel opgehoogd).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wát een verschil. Ik voel me nu al een miljard beter en ik ben echt net begonnen met de laagste dosis. Helemaal verheugd over hoe anders het komende weken nog kan worden
Ik had steeds meer bloedverlies nadat mijn menstruatie na een maand of 8 weer op gang kwam toen ik gestopt was met de pil. Weer gestart met de pil, leek niet echt te helpen en toen opeens was het echt zo bizar dat ik eigenlijk alleen maar driedubbel ingepakt en op een handdoek een uurtje op de bank kon zitten en tig keer per nacht moest verschonen en die weeën erbij kwamen. Plaatsen van de mirena was traumatisch, een volgende keer zou ik ook niet meer bij bewustzijn willen meemaken (staat ook aangetekend in m’n dossier).quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga wel even kijken hoe dit verder uitpakt, hopelijk eenmalig maar ik ben d'r bang voor. Spiraaltje laat ik never nooit niet meer zetten, ik vond een bevalling beter te doen dan dat. Dus ja, zou kunnen dat ik tzt in ga lezen op Novasure.
Had jij dit vaker dan 1x?
Voor zover ik weet is Duphanston een synthetisch hormoon, dat prima je baarmoeder beschermt (hoewel, in jouw geval dus niet echt) maar verder in je lijf weinig doet. De Mirena bevat ook synthetisch hormoon en werkt heel plaatselijk. Voor wat betreft je overgangsklachten zou het beter zijn om Utrogestan te gebruiken, dat is een lichaamseigen hormoon, dat zowel je bm beschermt, alsook op allerlei andere plekken in je lijf de progesterontekorten aanvult. Misschien moet je dosis omhoog, neem je het wel goed op kan je je afvragen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:50 schreef Duderinnetje het volgende:
...
- Zou stoppen met Duphaston ook mijn nu zo gewaardeerde hormoonbalans negatief beïnvloeden? Verschil met mirena is dat de betreffende hormonen daar lokaal worden afgegeven en bij de pilletjes Duphanston door je gehele systeem gaan. Dus al zou het hormoongehalte exact hetzelfde zijn, dan kan de (uit)werking wel verschillen. Ik ben daar een beetje bang voor. Gyn zegt echter dat Duphanston doorgaans niets doet met de overgangsklachten, maar er puur is voor de bescherming tegen negatieve gevolgen van de pleisters.
Hebben jullie over bovenstaande ideeën, ervaringen, overwegingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |