abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215939103
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 23:14 schreef BE het volgende:
Vanavond even proef op de som, mijn maag doet toch al wat gek de laatste dagen. Vooral als ie leeg is. ;)
Maar anders ga ik dat eens proberen, vaginaal. Desnoods 1 om 1. ;)
Ik heb laatst een onderzoek gelezen dat utrogestan vaginaal minder goed wordt opgenomen. Er is een andere progesteronpil, met een harde buitenkant, die juist weer vaginaal beter wordt opgenomen dan oraal.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 21 december 2024 @ 09:53:47 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215940096
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2024 23:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Neem je er twee?
Met vaginaal geruik wordt wel regelmatig gemeld dat doen last heeft van afscheiding van de restjes van de capsule. Dus dat je daar niet raar van staat te kijken. Een andere oplossing is nog rectaal.
Ja, de eerste periode 1, maar dat was omdat ik het niet goed had begrepen. Dus nu twee.
Maar goed, gisteren niet misselijk, dus het zal toeval geweest zijn van de week.

Vriendinnetje van mij had van de week een afspraak bij de gyneacoloog en heeft voor mij nog even gevraagd hoe het nou zat met waar de pleisters te plakken en buik (boven of onder de navel, mag allebei), billen en bovenarmen.
Nou, daar kan ik wel wat mee.
Hoewel de jeuk al een stuk minder is als ik de pleister echt even goed met mijn hele hand verwarm voor een paar minuten na het plakken. Dan ontstaat er eigenlijk helemaal geen irritatie meer.
  zaterdag 21 december 2024 @ 23:12:14 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215951039
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:04 schreef -Spring het volgende:
Ik heb van de week maca gekocht. Ik ben benieuwd!

https://reviews.webmd.com(...)dientreview-555-maca
Met welk doel?
Ik slik het ook al een tijdje (en soms weer een tijdje niet) met de hoop mijn libido op te krikken ( :’) ) maar ik heb niet het idee dat het iets oplevert.
pi_215951130
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 23:12 schreef BE het volgende:

[..]
Met welk doel?
Ik slik het ook al een tijdje (en soms weer een tijdje niet) met de hoop mijn libido op te krikken ( :’) ) maar ik heb niet het idee dat het iets oplevert.
Dat. En voor meer energie. Ik las dat het goed werkt bij mensen die vermoeidheid ervaren door het gebruik van antidepressiva. Er stond ook bij dat het overgangsklachten kan verminderen, vandaar dat ik het hier deelde.

Zelf merkte ik dat ik er buitensporig chagrijnig en geïrriteerd van werd, dus ik ben er alweer mee gestopt.
  zondag 22 december 2024 @ 09:29:17 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215952938
Nou, met dat laatste zeg je wat…
Toevallig gisteren weer eens in mijn pillenbakje gedaan, maar om nou te zeggen dat het daar gezelliger van werd…
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 10:23:07 #181
5428 crew  miss_sly
pi_215953425
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 23:18 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat. En voor meer energie. Ik las dat het goed werkt bij mensen die vermoeidheid ervaren door het gebruik van antidepressiva. Er stond ook bij dat het overgangsklachten kan verminderen, vandaar dat ik het hier deelde.

Zelf merkte ik dat ik er buitensporig chagrijnig en geïrriteerd van werd, dus ik ben er alweer mee gestopt.
Dat merkte je al snel, zeg, als je het van de week pas hebt genomen. Fijn dat je dat zo snel hieraan kon koppelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 10:24:29 #182
5428 crew  miss_sly
pi_215953433
Ik heb uiteindelijk gewoon Systen pleisters van 75 gekregen, dus die ga ik nu eens een tijdje proberen. Het doosje is een stuk groter, dus ik verwacht een gigantische pleister te plakken vanavond, maar het is beter dan anderhalve pleister met extra leukoplast :')

Charmant is het allemaal niet :D
pi_215954059
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2024 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat merkte je al snel, zeg, als je het van de week pas hebt genomen. Fijn dat je dat zo snel hieraan kon koppelen.
Ik postte het pas toen ik het al een paar dagen nam. Maar het was gelukkig wel duidelijk dat het daarvan kwam, want twee dagen na het stoppen was ik alweer m'n altijd lieve, vriendelijke en amaibele zelf :+
pi_215954065
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 09:29 schreef BE het volgende:
Nou, met dat laatste zeg je wat…
Toevallig gisteren weer eens in mijn pillenbakje gedaan, maar om nou te zeggen dat het daar gezelliger van werd…
:o
pi_215962168
Ik gebruik nu 1,5 week O pleisters 50 Sandoz. En wat een verademing! Holy moly.

Ik was 6 dagen voor mijn menstruatie gestart, geen P gebruikt nog. Ik ben nu 6 dagen na mijn menstruatie en naast dat ik tot nu toe geen enorme krampen de hele dag door heb voel ik mij emotioneel fijn en goed. Geen gekke woede- en/of wurgneigingen. Geen gestuiter met ups en downs. Geen down gevoel tot nu toe.

Wat is het fijn om mij even 'normaal' te voelen! Over 7 dagen zal ik 14 dagen P 100 erbij gaan gebruiken. Weet nog niet wat dat gaat doen maar daar ga ik dan achterkomen.

Wel een vraag, is er bekend of je, in overleg met arts, ook P kunt doorslikken als je nog wel een onregelmatige menstruatie hebt?
Ik ben dat maandelijkse gezeik zo zat! Kinderen kan ik helaas niet krijgen. En dan wel iedere maand het geneuzel steeds weer heb ik echt geen zin meer in....
pi_215962242
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:32 schreef BE het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met utrogestan vaginaal inbrengen?
Gisterenavond viel het behoorlijk zwaar op de maag, ik was echt kotsmisselijk en daar ben ik licht fobisch voor. :@ :’)
Ik weet vanuit mijn vruchtbaarheidstrajecten dat dat kan. Dat heb ik vaak zat gebruikt vaginaal. Maar het geeft wel een hoop smurrie zeg maar. Dat kan intimiteit in bed wel lastiger maken.
Ik heb wel begrepen dat het voor de overgangsklachten niet altijd even goed opgenomen wordt vaginaal. Maar volgens mij is dat per persoon verschillend.

Ik vind het ergens weer een beetje gek dat ik de pillen die ik vaginaal inbracht tijdens mijn trajecten nu oraal moet innemen :?
  zondag 22 december 2024 @ 21:11:32 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215962716
Haha, dat kan ik me voorstellen idd!
pi_216099847
Ik gebruik nu bijna 2,5 week de oestrogel en 2 capsules progesteron, maar ik merk nog weinig tot geen verschil. Ik gebruik maar 1 pompje per dag, waarschijnlijk is dat te weinig. Ik mocht zelf ophogen naar 2, maar wel even melden.
Zit te twijfelen om nu al op te hogen of het nog een paar weken proberen (wat wel aangeraden werd). Inmiddels heb ik me ook verder ingelezen en is 1 pompje wel erg weinig (de helft van een standaard dosis), dus hoe groot is de kans dan dat dit voldoende is?

Vanavond overvalt me opeens weer zo'n down en paniekgevoel, kan wel janken :'(
Ik wil me zo graag weer een beetje normaal voelen :'( :'( :'(
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 19:17:52 #189
5428 crew  miss_sly
pi_216100272
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 19:01 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik gebruik nu bijna 2,5 week de oestrogel en 2 capsules progesteron, maar ik merk nog weinig tot geen verschil. Ik gebruik maar 1 pompje per dag, waarschijnlijk is dat te weinig. Ik mocht zelf ophogen naar 2, maar wel even melden.
Zit te twijfelen om nu al op te hogen of het nog een paar weken proberen (wat wel aangeraden werd). Inmiddels heb ik me ook verder ingelezen en is 1 pompje wel erg weinig (de helft van een standaard dosis), dus hoe groot is de kans dan dat dit voldoende is?

Vanavond overvalt me opeens weer zo'n down en paniekgevoel, kan wel janken :'(
Ik wil me zo graag weer een beetje normaal voelen :'( :'( :'(
Het lijkt me ook een beetje onbalans, maar één pompje gel en 2 capsules (dus 200?) Utrogestan. Vaak is de hogere dosis P toch gelinkt aan ook een hogere dosis o.

Als je twijfelt over nu al ophogen zou je wellicht je arts kunnen bellen om te overleggen?
pi_216102245
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 19:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het lijkt me ook een beetje onbalans, maar één pompje gel en 2 capsules (dus 200?) Utrogestan. Vaak is de hogere dosis P toch gelinkt aan ook een hogere dosis o.

Als je twijfelt over nu al ophogen zou je wellicht je arts kunnen bellen om te overleggen?
Als je cyclisch gebruikt is 2 utrogestan de standaard in de weken dat je die slikt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 31 december 2024 @ 00:44:42 #191
5428 crew  miss_sly
pi_216110975
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 20:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je cyclisch gebruikt is 2 utrogestan de standaard in de weken dat je die slikt.
Dat had je al eens gezegd hè? 🙈
pi_216112709
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 19:01 schreef TolstoiFan het volgende:

Ik gebruik al maanden ongeveer die dosis (niet geheel vrijwillig) en ik merk wel dat veel effecten veel langer op zich laten wachten. Voor mij is naar mijn mening 1 pompje ook te weinig, maar dat je nu nog niets merkt wil niet zeggen dat dat niet nog kan komen.

Ik heb de bijsluiter van de oestrogel niet zo goed gelezen, maar bij lenzetto staat daarin dat je 3 weken je eerste dosis moet gebruiken, bij te weinig effect dan ophogen en dan evt na 2 weken weer omhoog.
3 weken is al bijna *)
En je kunt ook altijd weer omlaag natuurlijk, tis niet dat je 2 moet blijven gebruiken als dat toch te veel zou blijken.
pi_216114912
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 20:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh dat wist ik ook niet. En mijn huisarts denk ik ook niet. Ik zit nu op 1 capsule per dag cyclisch.
Begin vh jaar heb ik een nieuwe afspraak ik zal mij eens erin verdiepen wat richtlijnen zijn voor P.
pi_216115735
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 07:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik gebruik al maanden ongeveer die dosis (niet geheel vrijwillig) en ik merk wel dat veel effecten veel langer op zich laten wachten. Voor mij is naar mijn mening 1 pompje ook te weinig, maar dat je nu nog niets merkt wil niet zeggen dat dat niet nog kan komen.

Ik heb de bijsluiter van de oestrogel niet zo goed gelezen, maar bij lenzetto staat daarin dat je 3 weken je eerste dosis moet gebruiken, bij te weinig effect dan ophogen en dan evt na 2 weken weer omhoog.
3 weken is al bijna *)
En je kunt ook altijd weer omlaag natuurlijk, tis niet dat je 2 moet blijven gebruiken als dat toch te veel zou blijken.
Welke effecten merk jij na zo'n lange tijd?
Ik heb de bijsluiter van Oestrogel wel gelezen, maar geen idee meer wat erin stond (goh, waar komt die vergeetachtigheid nou vandaan 8)7 :+ ). Ik maak in ieder geval de 3 weken vol en ga dan denk ik overstappen naar 2 pompjes.

De progesteron slik ik inderdaad cyclisch.

@Lingue, op de facebook groep https://www.facebook.com/groups/566228524087592/ is veel info te vinden.
pi_216116732
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 11:26 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Welke effecten merk jij na zo'n lange tijd?
Ik heb de bijsluiter van Oestrogel wel gelezen, maar geen idee meer wat erin stond (goh, waar komt die vergeetachtigheid nou vandaan 8)7 :+ ). Ik maak in ieder geval de 3 weken vol en ga dan denk ik overstappen naar 2 pompjes.

De progesteron slik ik inderdaad cyclisch.

@:Lingue, op de facebook groep https://www.facebook.com/groups/566228524087592/ is veel info te vinden.
Niet alles pas nu, maar een aantal dingen wel geleidelijk beter. Nog niks (behalve mijn tandvlees :D ) echt goed. Met name de opvliegers en de slaap veranderden meteen vanaf dag 1. Slaap werd daarna weer slechter en is nu stabiel goed.
:lijstje:
Tandvlees weer normaal
Meer energie
Minder 'levenloos', gebrek aan interesse in wat dan ook
Minder pijn in gewrichten
Minder jeukerige droge ogen
Minder droge huid
Meer slaap
Minder last van vermoeide of pijnlijke spieren
Ik gebruik ook lokaal dus
Minder vaak naar de wc
Minder vaak gevoel dat er een blaasontsteking aan komt

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 31-12-2024 12:27:13 ]
pi_216116793
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 10:34 schreef Lingue het volgende:

[..]
Oh dat wist ik ook niet. En mijn huisarts denk ik ook niet. Ik zit nu op 1 capsule per dag cyclisch.
Begin vh jaar heb ik een nieuwe afspraak ik zal mij eens erin verdiepen wat richtlijnen zijn voor P.
Huisartsen standaard:
Estradiol transdermaal

Estradiol pleister 50 microg/24 uur 2 x per week vervangen*+ gedurende 14 opeenvolgende dagen per maand dydrogesteron tablet 1 dd 10 mg

Tweede keuze: estradiol pleister 50 microg/24 uur 2 × per week vervangen*+ gedurende 14 opeenvolgende dagen per maand progesteron tablet 100 mg 1 dd 2 voor de nacht

Wel grappig dat die dydrogesteron eerste keus zou zijn, ik ken alleen maar mensen die Utrogestan gebruiken, dat is 100mg per pil dus ik neem aan hier de tweede keus.
pi_216116924
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 12:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet alles pas nu, maar een aantal dingen wel geleidelijk beter. Nog niks (behalve mijn tandvlees :D ) echt goed. Met name de opvliegers veranderden meteen vanaf dag 1.
:lijstje:
Meer energie
Minder 'levenloos', gebrek aan interesse in wat dan ook
Meer slaap
Dat is best wat verbetering op een flink wat punten.
Als ik verbetering zou krijgen op de 3 bovenstaande punten, zou ik al heel blij zijn. En het afnemen van de 'nare' gedachtes (als stoppen met mijn (net nieuwe) baan, stoppen met relatie, stoppen met soms alles :'( ) zou ook erg welkom zijn.

Ik probeer me vast te houden aan dat het tijd nodig heeft en tot die tijd geen drastische besluiten te nemen, maar soms denk ik echt dat iedereen beter af is zonder mij en dat ik beter af ben in een klein hutje op de hei zonder mensen om me heen.
pi_216116958
Daar laatste had ik alleen op dubbele progesteron. Man wat werd ik daar een kluizenaar van. Echt alles en iedereen kwam teveel in mijn ruimte alleen al door te bestaan.

Je hebt het tot hier gered. Nog een maandje, of twee, doorbikkelen in de hoop dat het beter wordt, kun je dan ook wel aan ^O^
  dinsdag 31 december 2024 @ 13:54:15 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216118558
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2024 08:32 schreef Seven. het volgende:
Eén maand collageen: ik ben om.

Ik doe eigenlijk maar een halve dosis dagelijks (halve eetlepel per dag). M'n haren glanzen, zijn minder breekbaar en krullen meer, m'n nagels zijn veel sterker, m'n huid begint ook echt steviger te worden.

Geen idee of dit gerelateerd kan zijn maar mijn spieren gaan hier echt heel goed op. Ik herstel een dag sneller van spierpijn. En sinds een maand ook weer meer energie.
2 maanden collageen: buiten dat ik me ver onder de aanbevolen dosering al veel beter voel, zie ik nu ook echt wel verschil qua rimpeltjes. De klok is een jaar of 2 teruggedraaid.

Normaal zou je dus 1 maand moeten doen met een verpakking, ik denk dat ik er bijna 3 maanden uithaal.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 december 2024 @ 14:24:29 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_216119073
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2024 13:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
2 maanden collageen: buiten dat ik me ver onder de aanbevolen dosering al veel beter voel, zie ik nu ook echt wel verschil qua rimpeltjes. De klok is een jaar of 2 teruggedraaid.

Normaal zou je dus 1 maand moeten doen met een verpakking, ik denk dat ik er bijna 3 maanden uithaal.
Welke gebruik jij, Seven.?
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')