Het lijkt me nog steeds retehandig, zo'n pleister. Maar ik kan ook al georiënteerde (wtf, geïrriteerde!)huid krijgen van pleisters bij infusen en bloedprikken, dus ik durf niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat fijn
Ik plak op donderdag en zondag. Op donderdag plak ik rechts van mijn navel, inderdaad onder de broekrand. Meestal zo dat ie onder mijn ondergoed zit, zodat ie wat beschermd is. Hoeft niet, maar dat voelt gewoon fijner. En zondag plak ik dan links. En links en rechts neem ik iedere keer net een iets andere plek zodat ik niet twee keer achter elkaar op dezelfde plek zit.
Deze pleisters zijn wel heel anders. Je hebt de foto's vast wel gezien. Het is meer een doorzichtig laagje. Ik heb het idee dat de lijmlaag eigenlijk veel minder heftig is, terwijl ze wel veel beter blijven zitten dan gewone pleisters.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het lijkt me nog steeds retehandig, zo'n pleister. Maar ik kan ook al georiënteerde (wtf, geïrriteerde!)huid krijgen van pleisters bij infusen en bloedprikken, dus ik durf niet.
Mja, ik zit bij een gyn die blijkbaar nogal populair is. Dat je dankbaar mag zijn als je 6 weken vantevoren een telefonische afspraak gepland krijgt zeg maar. Dus ik wil eigenlijk dat ik na de volgende afspraak iets heb waar ik tevreden mee ben, niet het risico lopen op weer een product dat anders moet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze pleisters zijn wel heel anders. Je hebt de foto's vast wel gezien. Het is meer een doorzichtig laagje. Ik heb het idee dat de lijmlaag eigenlijk veel minder heftig is, terwijl ze wel veel beter blijven zitten dan gewone pleisters.
Is het een optie om het eens te proberen? Je zit natuurlijk wel met de instelling van de dosis en een overstap kan wel wat gedoe zijn. Als het lukt, is het dat waard, maar als het met deze pleisters ook niet lekker loopt en je weer terug moet veranderen, is dat niet heel fijn natuurlijk.
De huisarts mag het ook gewoon voorschrijven, inderdaad. Dus dat moet kunnen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mja, ik zit bij een gyn die blijkbaar nogal populair is. Dat je dankbaar mag zijn als je 6 weken vantevoren een telefonische afspraak gepland krijgt zeg maar. Dus ik wil eigenlijk dat ik na de volgende afspraak iets heb waar ik tevreden mee ben, niet het risico lopen op weer een product dat anders moet.
Ik ga wel kijken of ik over kan stappen naar de huisarts trouwens, hierom. Vrij irritant.
Jij bent al onder behandeling bij een gynaecoloog. Als je dat niet bent en speciaal hiervoor naar een gynaecoloog moet, is het handiger om bij je huisarts te blijven.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:31 schreef Troel het volgende:
Mijn huisarts gaf aan dat ik gewoon bij mijn gyn moest regelen, had ik geen verwijzing voor nodig want ik had toch nog een kort lijntje.
Ja, maar voor heel iets anders, dus ik was een beetje verbaasd dat er zelfs geen nieuwe verwijzing nodig was.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent al onder behandeling bij een gynaecoloog. Als je dat niet bent en speciaal hiervoor naar een gynaecoloog moet, is het handiger om bij je huisarts te blijven.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:43 schreef miss_sly het volgende:
@:BE hoe gaat het met je?
Ik hoorde afgelopen weekend dat mijn schoonzus ook sinds twee weken pleisters en utrogestan heeft en in ieder geval ook weer een stuk beter slaapt.
Wat geweldig dat het zoveel goeds voor je doetquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:23 schreef BE het volgende:
[..]
Goed! Inmiddels doen zelfs de meeste bewegingen met mijn schouders geen pijn meer!![]()
Hier wrs wel. Ik mag donderdag eindelijk naar een speciaal spreekuur ervoor, 4 weken op gewacht. Gesprek met fysio, dan echo, dan gesprek met orthopeed en hopelijk spuit er in.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Frozen shoulders worden ook gelinkt aan (peri) menopauze.
Is het zoiets?
Vanaf 2014 heb ik al schouder/nekklachten met uitstraling in de armen. Kost me jaarlijks een vermogen aan fysio, want verzekering dekt maar een klein aantal behandelingen. Moedeloos ben ik ervan, het is begonnen toen ik stopte met de pil.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:16 schreef BE het volgende:
Mmmm, het waren 3 leuke dagen... Nu is de pijn in mijn armen weer terug.![]()
Nou ja goed, ik ga er vanuit dat dit ook bij het wen-proces hoort en wacht het even rustig af. Woensdag voor het eerst met utrogestan beginnen dus dan gaan we eens zien wat dat brengt.
En anders moet de ha maar sowieso eens meekijken en meedenken over die pijn in mijn armen.
Nu zit het weer in mijn schouders en dan zit er in mijn linkerarm een soort kettingreactie. Er zit een plek voor op mijn schouderkop die naar halverwege mijn linkerarm uitstraalt die straalt weer door naar mijn duim.En echt wel gewoon zo irritant dat je er steeds even over wrijft in de hoop dat het weggaat zeg maar, dus wel aanwezige pijn.
Alsof er iemand constant op een flinke blauwe plek drukt.
Mijne is inmiddels bijna klaar, hele tijd fysio gehad, 2 spuiten erin en het hielp allemaal nog amper. Denk wel een jaar mijn arm nauwelijks kunnen bewegen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:58 schreef Syrena het volgende:
[..]
Hier wrs wel. Ik mag donderdag eindelijk naar een speciaal spreekuur ervoor, 4 weken op gewacht. Gesprek met fysio, dan echo, dan gesprek met orthopeed en hopelijk spuit er in.
Ik heb dezelfde klachten als jij BE, alleen krijg ik mijn rechterarm niet meer omhoog. Echt enorm veel pijn gehad, vooral in de avond en nacht. Inmiddels gaat dat ietsje beter.
Moraal vh verhaal: ga sneller naar ha of fysio dan ik
Denk het niet, want ik kan nog wel alles. Alleen dus gewrichtpijn en enorm verzuurde armen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Frozen shoulders worden ook gelinkt aan (peri) menopauze.
Is het zoiets?
Mijn man heeft net allebei zijn schouders frozen shoulders gehad, achter elkaar.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijne is inmiddels bijna klaar, hele tijd fysio gehad, 2 spuiten erin en het hielp allemaal nog amper. Denk wel een jaar mijn arm nauwelijks kunnen bewegen.
Duurde wel een paar maanden na start pijn voor ik bevroor. Maar ik had geen verzuring, dus hoop dat je semi goed wegkomt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:39 schreef BE het volgende:
[..]
Denk het niet, want ik kan nog wel alles. Alleen dus gewrichtpijn en enorm verzuurde armen.
Frozen shoulder lijkt me echt de hel.
Huuuuu ik vond 1 wel meer dan genoeg.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn man heeft net allebei zijn schouders frozen shoulders gehad, achter elkaar.
Echt wel een paar jaar zoet mee geweest, ik weet niet meer precies hoe lang.
Maar pfff wat een gedoe. (nee, hij is niet in de overgang).
Shhhhhhquote:Op zondag 20 oktober 2024 17:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Duurde wel een paar maanden na start pijn voor ik bevroor. Maar ik had geen verzuring, dus hoop dat je semi goed wegkomt.
Geen idee... kan maar zo (48) gelukkig nu wel over.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Huuuuu ik vond 1 wel meer dan genoeg.
Heb trouwens ook wel gelezen dat ze verbeteren door zowel oestrogeen als testosteron, dus misschien heeft ie last van de penopauze?
Blijkbaar was er iets mis met hoe je niveau gemeten werd en blijkt dat nogal te overschatten. Opname is beter als je inneemt met voedsel, maar nog stukken beter vaginaal of rectaal. Vaginaal gebruik van standaard Utrogestan pilletjes is onderzocht en blijkbaar bewezen succesvol.quote:Oral progesterone has very low bioavailability (≤10%) due to the first pass through the intestines and liver with oral administration. As a result of the first pass, most of the delivered progesterone with oral progesterone is metabolized into neurosteroid metabolites such as allopregnanolone and pregnanolone before reaching the bloodstream (de Lignieres, Dennerstein, & Backstrom, 1995). This is why oral progesterone has alcohol-like side effects like sedation that are not shared by typical doses of non-oral progesterone such as vaginal progesterone or progesterone by injection.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |