Precies, daarom is Gaza nog geen parkeerplaats en is het aantal burgerslachtoffers relatief beperkt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Proportionaliteit is hierin een mooie.
Dat waren toch agenten en geen soldaten?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:41 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet een mening van het Fok! Institute of International Law maar ik heb er wel genoeg
[..]
https://archive.is/nwn4I#selection-683.7-691.303
Waarom zou er een reactie moeten komen op die post dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik wacht met smart op een tegen bericht van de morele users...
Hmm.quote:
Alleen soldaten mogen Palestijnen in de West Bank oppakken toch? De politie is er voor het normale volkquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat waren toch agenten en geen soldaten?
Smotrich is een extremist, dat moge duidelijk zijn. Als tegenwicht is het afgelopen jaar de helft van het land meerdere malen uitgelopen in ongekende protesten om het geweld te stoppen en de weg van onderhandelingen te kiezen. Weet je daar überhaupt van? Bereikt dat jouw bubbel?quote:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik begrijp je frustratie. Beter dan je vermoedelijk kan (durft) voorstellen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou er een reactie moeten komen op die post dan?
[..]
Hmm.
Zijn dit de 'onschuldige burgers' waar users zoals @:opgebaarde en @:Ronald-Koeman het geregeld over hebben?
Hou je white supremacy onzin bij je. Voor mij ben je af.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou er een reactie moeten komen op die post dan?
[..]
Hmm.
Zijn dit de 'onschuldige burgers' waar users zoals @:opgebaarde en @:Ronald-Koeman het geregeld over hebben?
In nederland heb je de DSI, die officieel valt onder politie, maar wel een militaire opleiding kent (1 van de onderdelen draagt de naam mariniers), Voor het buitenland heeft het leger de SOF, maar de troepen zijn feitelijk onderling uitwisselbaar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat waren toch agenten en geen soldaten?
Mijn mening is alles behalve geradicaliseerd. Mijn mening is misschien ongezouten, maar gebaseerd op feiten. En ik denk ook dat er onschuldige Palestijnen zijn, maar dat het een heel klein deel is. Tja, het lijkt mij verschrikkelijk voor die mensen om te moeten leven met zulke terreurzuchtige en Jodenhatende landgenoten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik begrijp je frustratie. Beter dan je vermoedelijk kan (durft) voorstellen.
En met betrekking tot 'onschuldige Palestijnen' begrijp ik goed dat je mij hier op aanvalt. Mijn posts passen niet bij jouw geradicaliseerde mening over Palestijnen. Ik denk dat er onschuldige Palestijnen bestaan, ook al zijn dat voornamelijk kinderen jonger dan 12 jaar. Of Palestijnen die niet helemaal koosjer zijn, maar niet alle ellende verdienen. Het is begrijpelijk dat ik jou hiermee zo trigger. Ik zal vast een verkeerd beeld hebben, alleen jouw standpunt wijkt veel verder van de realiteit af dan die van mij
Waar worden deze argumenten gemaakt?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:22 schreef Nexum het volgende:
‘Tweederangsburger’
‘1 geloof moet heersen’
‘Ze moeten maar accepteren dat ze weggedreven mogen worden’
Goh. Waar heb ik dit patroon ook gezien. Al decennialang.
Oekraïense zionist? Smotrich is op geen enkele manier Oekraïens.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:29 schreef egayalS het volgende:
smotrich zegt dan ook niksa nieuws hier, de twee blauwe strepen van de israelische vlag staan voor de nijl en de eufraat. het gebied waartussen bijbels israel ronddoolde
[ x ]
Het eerste vind ik onbegrijpelijk en raar. Dat is moeilijk serieus te nemen en het betreft vaak ook een ja .. bepaald soort mens. Laten we zeggen dat het de seculiere en 21ste eeuwse varianten van mensen als Nicholas Donin en Anton Margaritha zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:33 schreef Nexum het volgende:
@:HowardRoark wat is jouw mening eigenlijk over Joodse mensen die Palestina supporten? Of Israëliers die tegen de oorlog zijn.
Nee, dit waren artsen en journalisten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn mening is alles behalve geradicaliseerd. Mijn mening is misschien ongezouten, maar gebaseerd op feiten. En ik denk ook dat er onschuldige Palestijnen zijn, maar dat het een heel klein deel is. Tja, het lijkt mij verschrikkelijk voor die mensen om te moeten leven met zulke terreurzuchtige en Jodenhatende landgenoten.
[..]
Waar worden deze argumenten gemaakt?
[..]
Oekraïense zionist? Smotrich is op geen enkele manier Oekraïens.
[..]
Het eerste vind ik onbegrijpelijk en raar. Dat is moeilijk serieus te nemen en het betreft vaak ook een ja .. bepaald soort mens. Laten we zeggen dat het de seculiere en 21ste eeuwse varianten van mensen als Nicholas Donin en Anton Margaritha zijn.
Dat er mensen tegen de oorlog zijn is iets anders, dat kan natuurlijk. Ik ken ook een aantal Israëliërs die dat zijn. Dat zijn vaak ook mensen die een groot tegenstander van Netanyahu zijn en liever weer om de tafel gaan zitten dan oorlog voeren. Ik vind het naïef, maar dat is meer iets van een verschil in politieke visie.
In theorie ja, met de wijsheid achteraf. Maar stel dat Israël was begonnen, zonder directe aanleiding, dan was de internationale woede nog groter geweest dan nu denk ik.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Isarel heeft te lang gewacht, Israelhadzelf eerder moeten beginnen, niet wachten toto HAMAS begon
Isarel moet de grenzen goed bewaken dat er geen kogel meer de grens over gaat , alleen voedsel en zelf uitdelen op straatquote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In theorie ja, met de wijsheid achteraf. Maar stel dat Israël was begonnen, zonder directe aanleiding, dan was de internationale woede nog groter geweest dan nu denk ik.
Overigens, om nog even terug te komen op de vele Palestijnse burgerslachtoffers: Dit is natuurlijk betreurenswaardig en ik ga ervan uit dat de IDF zoveel mogelijk probeert deze te beperken. Maar ik denk ook dat het onvermijdelijk is dat er veel burgerslachtoffers vallen als het doel is om Hamas te elimineren. Ik denk dat wij geen idee hebben welk effect 7 oktober heeft gehad op Israël. Natuurlijk heeft het gezorgd voor vastberadenheid en ook enige hardheid. Om koste wat het kost dit nooit meer te laten gebeuren. Dat islamieten zich erover opwinden..dat zijn we van ze gewend. Is ook wel te begrijpen natuurlijk. Over 7 oktober winden zij zich helemaal niet op, maar ja..wie wind zaait zal storm oogsten.
De PR van Israël is overigens beroerd, hoewel ik geen idee heb hoe ze het beter zouden moeten doen. Uiteindelijk heeft Hamas het wel voor elkaar gekregen dat de Palestijnse kwestie weer in de aandacht staat. Voor zolang het duurt.
Waarom zouden ze het leven van hun eigen mensen riskeren?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:49 schreef michaelmoore het volgende:
alleen voedsel en zelf uitdelen op straat
beste zou feitelijk zijn om de controle in de gebieden over te nemen, te zorgen voor voedsel, water, veiligheid en educatie (met nadruk op dat laatste om de indoctrinatie van hamas en hezbollah teniet te doen). Maar dat zal heel wat gejank veroorzaken van islamitische landen en uiteraard de VN.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het leven van hun eigen mensen riskeren?
Unifil zit er kortom voor lul bij want hun taak voeren ze niet uit. Hoeven ze van mij niet uit hun wachttorens geschoten te worden natuurlijk. Ik ben het grootste deel van mijn leven ook nutteloos en verdien daar ook geen nekschot voor.quote:
Een geïndoctrineerde die een ander gaat preken. Moet niet gekker worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:14 schreef Bensel het volgende:
[..]
beste zou feitelijk zijn om de controle in de gebieden over te nemen, te zorgen voor voedsel, water, veiligheid en educatie (met nadruk op dat laatste om de indoctrinatie van hamas en hezbollah teniet te doen). Maar dat zal heel wat gejank veroorzaken van islamitische landen en uiteraard de VN.
sorry, maar israel is er en blijft bestaan. En ik heb liever een tijdelijke bezetting met vreedzame intenties dan een nieuwe 7 oktober. Wat zou jouw oplossing zijn eigenlijk?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een geïndoctrineerde die een ander gaat preken. Moet niet gekker worden.
Hamas viel Israel ook aan om de islamisering van West-Europa te bespoedigen. Hordes islamisten en hun dhimmi fans gaan hier dagelijks de straten op. Zag je gek genoeg ook bij 9-11, Charlie Hebdo, etcetera.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In theorie ja, met de wijsheid achteraf. Maar stel dat Israël was begonnen, zonder directe aanleiding, dan was de internationale woede nog groter geweest dan nu denk ik.
Overigens, om nog even terug te komen op de vele Palestijnse burgerslachtoffers: Dit is natuurlijk betreurenswaardig en ik ga ervan uit dat de IDF zoveel mogelijk probeert deze te beperken. Maar ik denk ook dat het onvermijdelijk is dat er veel burgerslachtoffers vallen als het doel is om Hamas te elimineren. Ik denk dat wij geen idee hebben welk effect 7 oktober heeft gehad op Israël. Natuurlijk heeft het gezorgd voor vastberadenheid en ook enige hardheid. Om koste wat het kost dit nooit meer te laten gebeuren. Dat islamieten zich erover opwinden..dat zijn we van ze gewend. Is ook wel te begrijpen natuurlijk. Over 7 oktober winden zij zich helemaal niet op, maar ja..wie wind zaait zal storm oogsten.
De PR van Israël is overigens beroerd, hoewel ik geen idee heb hoe ze het beter zouden moeten doen. Uiteindelijk heeft Hamas het wel voor elkaar gekregen dat de Palestijnse kwestie weer in de aandacht staat. Voor zolang het duurt.
Dat zou voor de komende 10-20 jaar voor alle betrokken partijen wel de meest verstandige optie zijn, ja. En als dan op termijn de rust in het Midden-Oosten een beetje is teruggekeerd kan er worden nagedacht over alternatieven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:14 schreef Bensel het volgende:
[..]
beste zou feitelijk zijn om de controle in de gebieden over te nemen, te zorgen voor voedsel, water, veiligheid en educatie (met nadruk op dat laatste om de indoctrinatie van hamas en hezbollah teniet te doen). Maar dat zal heel wat gejank veroorzaken van islamitische landen en uiteraard de VN.
Stoppen met de bezetting en stoppen met de apartheid. Daar begint alles bij en stopt alles mee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
sorry, maar israel is er en blijft bestaan. En ik heb liever een tijdelijke bezetting met vreedzame intenties dan een nieuwe 7 oktober. Wat zou jouw oplossing zijn eigenlijk?
Er is geen apartheid, Palestijnen wonen en leven gewoon in Israël. Lijkt wel of er bij jou iemand thuis is maar het licht brandt niet. Dit conflict bestaat al meer dan 75 jaar. Maar ene Chadi van het Fok-forum, waarschijnlijk de basisschool afgemaakt, heeft wel even de oplossing.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Stoppen met de bezetting en stoppen met de apartheid. Daar begint alles bij en stopt alles mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |