Er gebeuren zeker dingen die niet door de beugel kunnen. Misschien dat we het over een aantal jaren nog wel horen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar denk je nou echt dat Hamas momenteel tijd, zin en de mogelijkheden heeft om 40.000 begrafenissen en foto's te faken op honderdduizenden sociale mediakanalen en de verhalen consistent te houden? Met openbare satelliet beelden is tegenwoordig voor iedereen te zien dat Gaza grotendeels in puin is geschoten, het groen massaal met bulldozers is kapotgemaakt en dagelijks is er een nieuwe S.E. Fireworks die gedropt wordt in een woonwijk. Dat allemaal op een kleine plek met 2 miljoen inwoners. Het aantal slachtoffers dat ze presenteren is aan de lage kant en is vrijwel zeker veel hoger.
Pro-Israël is steeds meer aan het overgaan op liegen. Ik denk vanuit een ongemak dat er toch wel wat dingen aan het gebeuren zijn die niet door de beugel kunnen.
Ik denk dat je mijn bijdrage wat selectief gelezen hebt als je denkt dat ik dat stel. Ik heb het namelijk niet over een schuldvraag maar over een onderzoeksvraag met daarbij de (in mijn ogen terechte) vraag of een organisatie die in het leven geroepen is met één specifiek doel en fondsen die kunnen worden gezien als kleur bekennende, of dit dan kan worden gesteld als onafhankelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar denk je nou echt dat Hamas momenteel tijd, zin en de mogelijkheden heeft om 40.000 begrafenissen en foto's te faken op honderdduizenden sociale mediakanalen en de verhalen consistent te houden? Met openbare satelliet beelden is tegenwoordig voor iedereen te zien dat Gaza grotendeels in puin is geschoten, het groen massaal met bulldozers is kapotgemaakt en dagelijks is er een nieuwe S.E. Fireworks die gedropt wordt in een woonwijk. Dat allemaal op een kleine plek met 2 miljoen inwoners. Het aantal slachtoffers dat ze presenteren is aan de lage kant en is vrijwel zeker veel hoger.
Pro-Israël is steeds meer aan het overgaan op liegen. Ik denk vanuit een ongemak dat er toch wel wat dingen aan het gebeuren zijn die niet door de beugel kunnen.
Ik begrijp je standpunt hier goed, en niemand vraagt om 100% sluitende conclusies. Maar dat is juist wèl wat er geleverd wordt en dat kan resulteren in misschien het verhaal voor de internationale gemeenschap, maar ik vraag mij af of het ook wel zo gezond is voor de positie van een oorlogsgebied en de hedendaagse media-oorlog - dat een autoriteit op het gebied van statistieken en fondsenwerving zich - via staatsmedia kanalen - zich zou uitlaten over een eindconclusie. Ik doel dan ook op het extra woord gebruikt door de NOS: Airwars - onafhankelijk. Dat betwijfel ik dus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er kan ook geen 100% verificatie zijn, want degene die nu het grote moorden doet laat niemand binnen en is nog bezig. Bovendien is dit het eerste conflict in de geschiedenis waar opeens die 100% verificatie nodig zou zijn om de cijfers te geloven. Juist als de oorlog nog gaande is heeft het nieuwswaarde. Nu is er nog een kans om de catastrofe niet groter te maken.
En wat betreft mensen die nieuws over de gegijzelden willen weghouden: die zijn net zo in en in slecht als de mensen die berichten over Palestijnen onderdrukken.
Nieuwsuur had hier een heel goed item over. Uiteraard waren weer de domme agressieve debieltjes die daar met Hamas propaganda staan aanwezig, maar ook iemand wiens ouders in Gaza vastzitten. Ik snap best dat die man daar aandacht voor wil. Alleen jammer dat er iedere keer weer een groot deel van de Palestina demonstranten compleet uit de bocht schiet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er gebeuren zeker dingen die niet door de beugel kunnen. Misschien dat we het over een aantal jaren nog wel horen.
Mensen die ontkennen dat er heel veel doden vallen in Gaza vind ik net zo erg als de mensen die gisteren zonodig moesten ‘demonstreren’ voor Palestina. Alsof die mensen daar er wat aan hebben.
Hopelijk komt er snel een staakt het vuren. Maar ben er bang voor.
Als jij hier beter van slaapt, junior.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Je bent de moderne holocaustontkenner. Wees er trots op.
Uitgebroken dan. haat en nijd en vechten is er al van 1947 of zo idd.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:30 schreef bianconeri het volgende:
Jij hebt echt een plaat voor je kop zeg. Sorry dat ik dat zo zeg, maar ongelofelijk zeg als je dat zegt.
De oorlog is al tientallen jaren bezig, niet pas sinds 7 okt.
'Moderne holocaust'quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent de moderne holocaustontkenner. Wees er trots op.
Alleen dit zinnetje is al reden om het aantal slachtoffers dat Hamas opgeeft niet klakkeloos over te nemen. Waarom zouden ze geen onderscheid maken tussen burgers en strijders? Hmm, misschien komt dit Hamas beter uit?quote:Het ministerie maakt geen onderscheid tussen burgers en militanten.
Je zou maar in een lekke tent zitten met op de achtergrond je verwoeste stad en dan dit feestfilmpje in je dm's krijgen. Ik zou chagrijnig worden.quote:You can be morally outraged at this but what is more interesting to me is that they are celebrating something that kicked off the total destruction of their own side.
It's like if the Japanese were celebrating Pearl Harbor.
Selectief lezen doet altijd wonderen als je de ander een hak wil zetten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Moderne holocaust'
Het wordt steeds gekker. De oorlog in Gaza is 'urban warfare en we hebben in een recent verleden bij Mosul gezien hoe je als regulier leger zo'n oorlog wint. Dat lukt niet zonder aanzienlijke burgerslachtoffers. Zeker als je, net als IS, burgers gebruikt als menselijk schild. Helaas uiteraard, burgerslachtoffers zijn altijd treurig. Maar na de slag om Mosul heb ik nooit enige kritiek gehoord of gelezen in de media. Het conflict boeide maar erg weinig mensen denk ik. Het waren ook moslims die tegen moslims aan het vechten waren, dus ja dan gaan we met zijn allen zwijgen. Bij Israël is dat anders.. dan grijpt men alles aan om maar lekker antisemitisch te kunnen zijn.
[..]
Alleen dit zinnetje is al reden om het aantal slachtoffers dat Hamas opgeeft niet klakkeloos over te nemen. Waarom zouden ze geen onderscheid maken tussen burgers en strijders? Hmm, misschien komt dit Hamas beter uit?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat een nieuwsorganisatie met nieuws komt dat je niet leuk vindt. Wat deze organisatie heeft gedaan is ook wat er na de holocaust is gebeurd. Namen en gezichten koppelen aan mensen die verdwenen zijn in grote statistieken, zodat mensen die twijfels willen zaaien over de schaal van de gebeurtenis er heel slecht uitzien.
Ironisch dat 80 jaar later de methoden voor holocaustontkenning worden gebruikt om een extreem rechtse regering van Israël te steunen.
Deze journaliste is ook een radicale pro-Palestijnse activiste. Uiteraard weer iemand met een achtergrond in Midden-Oosten Studies en Arabistiek. Zie hier wat meer informatie over haar gedrag op de socials.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De NOS vond het nieuws gisteren duidelijk iets te pro-Israel. Daar moest een antwoord op komen.
Bron: Hamas.
Ik zou ook niet weten waarom er een staak-het-vuren wilt zou moeten komen. Dan blijven Hamas en Hezbollah aan de macht en begint komt er over een jaar of wat weer een nieuwe golf van geweld en oorlog als deze groeperingen zich hebben kunnen herstructureren en herbewapenen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er gebeuren zeker dingen die niet door de beugel kunnen. Misschien dat we het over een aantal jaren nog wel horen.
Mensen die ontkennen dat er heel veel doden vallen in Gaza vind ik net zo erg als de mensen die gisteren zonodig moesten ‘demonstreren’ voor Palestina. Alsof die mensen daar er wat aan hebben.
Hopelijk komt er snel een staakt het vuren. Maar ben er bang voor.
Dit is natuurlijk een ridicule vergelijking. De Holocaust betrof mensen die op geen enkele manier ergens schuldig aan waren, vredig hun leven proberen te leiden en slechts op basis van religieuze, etnische en raciale gronden vervolgd en systematisch vermoord zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat een nieuwsorganisatie met nieuws komt dat je niet leuk vindt. Wat deze organisatie heeft gedaan is ook wat er na de holocaust is gebeurd. Namen en gezichten koppelen aan mensen die verdwenen zijn in grote statistieken, zodat mensen die twijfels willen zaaien over de schaal van de gebeurtenis er heel slecht uitzien.
Ironisch dat 80 jaar later de methoden voor holocaustontkenning worden gebruikt om een extreem rechtse regering van Israël te steunen.
De realiteit is helaas dat veel Palestijnen dit fantastisch zullen vinden om te zien. Bijna 75% steunde de aanslagen van 7 oktober en bijna 95% is antisemitisch.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:
Van Geenstijl:
[ x ]
Een twittermeneer had hier wel een goed punt bij:
[..]
Je zou maar in een lekke tent zitten met op de achtergrond je verwoeste stad en dan dit feestfilmpje in je dm's krijgen. Ik zou chagrijnig worden.
Het was dus gewoon een aanname die je niet met voorbeelden kunt onderbouwen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik geloof geen moment dat je nog nooit Hezbollah toplui hebt horen praten over homo's en niet af weet van al die executies voor slachtofferloze "misdrijven" in Iran.
Nee ik bedoel dat christenen zich vrij kunnen verplaatsen en vestigen in Libanon en in de Palestijnse gebieden door toedoen van de bezetter niet. Hoeveel kerken zijn er al gebombardeerd in Libanon sinds 7 oktober? Minimaal 3 waarvan 1 gezin met die wekelijks dienst hield in de kerk compleet van de aardbodem.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:10 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dat is zeker niet waar. Maar ik denk dat jij doelt op de beelden van mensen van Neturei Karta in Jeruzalem/Beit Shemesh of uit Bnei Brak waar vervolgens iedereen, die niet uitdeel maakt van hun gemeenschap, wordt weggekeken of weggejaagd. Dat deze zeer radicale groepen niet zitten te wachten op 'bezoekers', is heel sneu te noemen - maar kennen we in vergelijking ook in Nederland.
Daar zijn ook buurten waar je, naar gelang je afkomst of religie of überhaupt aanwezigheid, liever rechtsomkeert maakt. Ik zou bijvoorbeeld met een keppeltje niet graag door hedendaags Rotterdam wandelen.
Haha, laten we nu niet doen alsof moslims ook maar iets om Christenen geven. Daar zijn talloze voorbeelden van te geven, momenteel vormen Nigeria en Egypte daar twee van waar Christenen met geweld, vervolging en onderdrukking te maken hebben afkomst van ... jawel, Islamtische (terreur)groeperingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat christenen zich vrij kunnen verplaatsen en vestigen in Libanon en in de Palestijnse gebieden door toedoen van de bezetter niet. Hoeveel kerken zijn er al gebombardeerd in Libanon sinds 7 oktober? Minimaal 3 waarvan 1 gezin met die wekelijks dienst hield in de kerk compleet van de aardbodem.
Christenen kunnen niet langer bevallen in Betlehem.. Rara door wie.
Stel ik doe die moeite en geef een voorbeeld: wat ga jij doen met die info?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het was dus gewoon een aanname die je niet met voorbeelden kunt onderbouwen?
Inderdaad, Iran en andere islamitische landen zijn paradijzen op aarde voor vrouwen, homo's en andersdenkenden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het was dus gewoon een aanname die je niet met voorbeelden kunt onderbouwen?
Jij bent al jaren hysterisch over enge buitenlanders terwijl je nog geen 5% is aangedaan aan wat de Palestijnen in hun dagelijks leven meemaakten aan vernederingen voor 7 oktober. Als jij in Gaza had gewoond dan had je nu ook gezellig verdronken in een tunnel gelegen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze journaliste is ook een radicale pro-Palestijnse activiste. Uiteraard weer iemand met een achtergrond in Midden-Oosten Studies en Arabistiek. Zie hier wat meer informatie over haar gedrag op de socials.
[..]
Ik zou ook niet weten waarom er een staak-het-vuren wilt zou moeten komen. Dan blijven Hamas en Hezbollah aan de macht en begint komt er over een jaar of wat weer een nieuwe golf van geweld en oorlog als deze groeperingen zich hebben kunnen herstructureren en herbewapenen.
[..]
Dit is natuurlijk een ridicule vergelijking. De Holocaust betrof mensen die op geen enkele manier ergens schuldig aan waren, vredig hun leven proberen te leiden en slechts op basis van religieuze, etnische en raciale gronden vervolgd en systematisch vermoord zijn.
De Palestijnse slachtoffers in de Gazastrook zijn het resultaat van het terrorisme van de Palestijnen zelf. Zij vormen zelf de enige oorzaak achter deze oorlog, wat de zoveelste oplaaiing is binnen het langer slepende conflict, waar ook de Palestijnen de aanstichters van zijn.
Je gaat niet een groep aanstichters en daders herdenken of een gezicht geven, die op grote schaal verantwoordelijk zijn voor terrorisme (zij het via steun aan Hamas, het helpen van Hamas, het faciliteren van Hamas) en doen alsof dit 'onschuldige mensen zijn' zoals bijvoorbeeld Joden en Romani in de Tweede Wereldoorlog wél waren.
[..]
De realiteit is helaas dat veel Palestijnen dit fantastisch zullen vinden om te zien. Bijna 75% steunde de aanslagen van 7 oktober en bijna 95% is antisemitisch.
Wat een matig achtergrondartikel. Ze liked berichten over genocide dus ze is tegen Israel. Net zoals de VN tegen Israel is omdat ze genocide onderzoeken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze journaliste is ook een radicale pro-Palestijnse activiste. Uiteraard weer iemand met een achtergrond in Midden-Oosten Studies en Arabistiek. Zie hier wat meer informatie over haar gedrag op de socials.
[..]
Ik zou ook niet weten waarom er een staak-het-vuren wilt zou moeten komen. Dan blijven Hamas en Hezbollah aan de macht en begint komt er over een jaar of wat weer een nieuwe golf van geweld en oorlog als deze groeperingen zich hebben kunnen herstructureren en herbewapenen.
[..]
Dit is natuurlijk een ridicule vergelijking. De Holocaust betrof mensen die op geen enkele manier ergens schuldig aan waren, vredig hun leven proberen te leiden en slechts op basis van religieuze, etnische en raciale gronden vervolgd en systematisch vermoord zijn.
De Palestijnse slachtoffers in de Gazastrook zijn het resultaat van het terrorisme van de Palestijnen zelf. Zij vormen zelf de enige oorzaak achter deze oorlog, wat de zoveelste oplaaiing is binnen het langer slepende conflict, waar ook de Palestijnen de aanstichters van zijn.
Je gaat niet een groep aanstichters en daders herdenken of een gezicht geven, die op grote schaal verantwoordelijk zijn voor terrorisme (zij het via steun aan Hamas, het helpen van Hamas, het faciliteren van Hamas) en doen alsof dit 'onschuldige mensen zijn' zoals bijvoorbeeld Joden en Romani in de Tweede Wereldoorlog wél waren.
[..]
De realiteit is helaas dat veel Palestijnen dit fantastisch zullen vinden om te zien. Bijna 75% steunde de aanslagen van 7 oktober en bijna 95% is antisemitisch.
Dappere Tim Hofman, die natuurlijk wel een bejaarde SGP-dominee opzoekt om verhaal te halen wanneer hij vervelende, primitieve dingen zegt. Maar de hele LGBTQ-diversiteitscampagne even omzeilt wanneer het niet uitkomt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat een matig achtergrondartikel. Ze liked berichten over genocide dus ze is tegen Israel. Net zoals de VN tegen Israel is omdat ze genocide onderzoeken.
Het constant verdacht maken van journalisten is waar dom rechts goed in is. Door dit soort mensen kan Tim Hofman niet alleen en veilig over straat omdat er doorgedraaide lone wolves hem iets willen aandoen.
https://www.om.nl/actueel(...)rbereiding%20daartoe.
Vraag het de vrouwen zelf die bijvoorbeeld naar Dubai gaan... Oh wacht Afghanistan is natuurlijk representatief.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad, Iran en andere islamitische landen zijn paradijzen op aarde voor vrouwen, homo's en andersdenkenden.
En ja, Glazenmaker, als homo, zou in Iran de doodstraf krijgen.
Ja, mijn zus, die meeging met haar man op zakenreis.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vraag het de vrouwen zelf die bijvoorbeeld naar Dubai gaan... Oh wacht Afghanistan is natuurlijk representatief.
Om haar vervolgens te stenigen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, mijn zus, die meeging met haar man op zakenreis.
Moest eerst per telefoon vastgesteld worden dat ze echt getrouwd was met haar man.
Nee, dat gebeurt eerder in landen als Afghanistan, Somalie, Pakistan, Saudi-Arabië, Syrië, Irak, Iran wanneer ook maar het idee bestaat dat zo'n wezen is vreemdgegaan.quote:
Je bedoelt Dubai?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, mijn zus, die meeging met haar man op zakenreis.
Moest eerst per telefoon vastgesteld worden dat ze echt getrouwd was met haar man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |