SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hieronder enkele van de beruchtste methodes die ze toepassen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
Veel mensen weten niet hoe ernstig de situatie is, het geweld van Mexicaanse kartels is de afgelopen jaren enorm geëscaleerd. Elke poging om kartels uit te schakelen, leidt tot nieuwe kartels of nieuwe leiders die bereid zijn om verder te gaan dan hun voorgangers in brutaliteit. Het land staat op het punt om om te vallen.quote:
Wie weet dit niet dan? Dit is toch al jaren algemeen bekend nieuws.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:25 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Veel mensen weten niet hoe ernstig de situatie is, het geweld van Mexicaanse kartels is de afgelopen jaren enorm geëscaleerd. Elke poging om kartels uit te schakelen, leidt tot nieuwe kartels of nieuwe leiders die bereid zijn om verder te gaan dan hun voorgangers in brutaliteit. Het land staat op het punt om om te vallen.
Ik vind dat de berichtgeving in de media oppervlakkig is en alleen focust op specifieke incidenten, waardoor het algemene publiek de aard van het geweld niet volledig begrijpt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:27 schreef Ama het volgende:
[..]
Wie weet dit niet dan? Dit is toch al jaren algemeen bekend nieuws.
Ja dan hoef je dus niet meer helemaal naar Mexico te vliegen om deze vibe mee te makenquote:Op maandag 7 oktober 2024 20:31 schreef Alpha0 het volgende:
In Marseille kunnen ze er ondertussen ook wat van.
Waarschijnlijk rest de Mexicaanse overheid uiteindelijk niets anders dan nóg meedogenlozer te zijn dan de drugskartels en er niet meer naar streven om kartelleden voor de rechter te krijgen, maar hen bijv. samen met hun complete familie te executeren zonder tussenkomst van de rechter.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:07 schreef The-BFG het volgende:
Onze Nederlandse Louis Theroux kloon (Ewout) was daar ook een keer, bizar wat een politie macht nodig was om die cartels nog een beetje onder controle te houden..
De nieuwe Mexicaanse presidente die openlijk heeft aangegeven dat ze de kartels wil bestrijden heeft al min of meer haar doodvonnis getekend.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:43 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk rest de Mexicaanse overheid uiteindelijk niets anders dan nóg meedogenlozer te zijn dan de drugskartels en er niet meer naar streven om kartelleden voor de rechter te krijgen, maar hen bijv. samen met hun complete familie te executeren zonder tussenkomst van de rechter.
Tsja, dan hebben drugskartels blijkbaar de macht in Mexico en dus kan het fenomeen "democratisch gekozen regering" er dus afgeschaft worden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De nieuwe Mexicaanse presidente die openlijk heeft aangegeven dat ze de kartels wil bestrijden heeft al min of meer haar doodvonnis getekend.
Nee maar gewoon even een update hoe het daar is. Doen we verder niks mee maar kunnen ze op nu.nl even verontwaardigd doen over de situatie.quote:
Funkytown is een classic inderdaad.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:17 schreef Feola het volgende:
[..]
Nee maar gewoon even een update hoe het daar is. Doen we verder niks mee maar kunnen ze op nu.nl even verontwaardigd doen over de situatie.
Verder leuke dingen ja, vooral Funkytown is een leuke.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:04 schreef -Deluzion- het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)oeming-vermoord.html
[ afbeelding ]
Mexicaanse kartels zijn beruchte criminele organisaties die vooral betrokken zijn bij de drugshandel. Ze staan bekend om extreem geweld, zoals moorden, martelingen en terreur, om rivalen en de overheid te intimideren. Bekende kartels zoals Sinaloa en CJNG strijden om macht en invloed, wat leidt tot grote instabiliteit in Mexico. Corruptie en een zwakke rechtsstaat verergeren de situatie.
Het geweld kent geen grenzen
Ze gebruiken extreme methoden zoals onthoofdingen, marteling, massamoorden en publieke executies om angst te zaaien en hun macht te behouden. Deze kartels vechten keihard tegen rivalen en de overheid, waarbij burgers, journalisten en zelfs politici regelmatig doelwitten zijn. Bekende groepen zoals het Sinaloa-kartel en het Jalisco New Generation Cartel (CJNG) opereren als paramilitaire eenheden, compleet met zware bewapening en militaire tactieken. Geen enkel middel wordt geschuwd in hun strijd om territorium en winst – het geweld kent geen grenzen.
Er zijn ook huiveringwekkende gevallen bekend waarin kartels geweld tegen kinderen gebruiken om een boodschap van terreur te verspreiden, zoals het publiekelijk doden van kinderen om een punt te maken naar rivalen of de overheid.
Dit extreme gebruik van geweld, zelfs tegen de meest kwetsbaren, onderstreept de totale afwezigheid van grenzen in hun methoden. Het maakt de situatie des te schrijnender en tragischer voor de gemeenschappen die onder de heerschappij van kartels leven.
Even een filmpje van de mankracht van één van de cartels. CJINGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hieronder enkele van de beruchtste methodes die ze toepassen:Ze hebben wel mooie vrouwen. Maarja, als je de verkeerde treft, kom je thuis met een nier minder op zijn minst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ga maar bij hun thuis langs en daar slapen, dan leggen ze snachts een klein kindje naast je , maken veel fotos en bellen de corrupte politiequote:Op maandag 7 oktober 2024 21:36 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze hebben wel mooie vrouwen. Maarja, als je de verkeerde treft, kom je thuis met een nier minder op zijn minst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Wat begrijpen we niet en wat verwacht je nu? En van wie?quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vind dat de berichtgeving in de media oppervlakkig is en alleen focust op specifieke incidenten, waardoor het algemene publiek de aard van het geweld niet volledig begrijpt.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:15 schreef BlaZ het volgende:
Gisteren is de burgemeester van Chilpancingo vermoord en onthoofd.Beter stoppen ze in Mexico met het bouwen van al die verhoogde wegen, dat zou al veel schelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat begrijpen we niet en wat verwacht je nu? En van wie?
Dan dumpen ze de lijken gewoon op het centrale plein zoals in de video uit Cazones, Veracruz.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Beter stoppen ze in Mexico met het bouwen van al die verhoogde wegen, dat zou al veel schelen.
Het is tegenwoordig niet enkel drugsgeweld wat het probleem vormt. Ook belangrijk is de benzinehandel en diefstal, dit is met name de oorzaak van het vele geweld in het zuiden van Guanajuato.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.
En wat snuif of gebruik jij?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?
Naar mijn idee snuft heel onze NPO en RTL als grootverbruikers, dus imo hoef je vanuit de media niks te verwachten. En al krijg je heel Nederland achter je, de oorlog in Oekraïne zorgt straks weer voor zoveel vraag naar verdoving… Je gaat dit niet stoppen.
Vraag en aanbod zal altijd blijven bestaan, zeker in gebieden waar mensen nu enorme trauma’s oplopen zoals nu in Oekraïne.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En wat snuif of gebruik jij?
Ik wil best geloven dat veel BN'ers aan de coke zitten hoor, maar om dit dan te koppelen aan berichtgeving over Mexico en de oorlog in Oekraïne....Wauw
alle drugs vrijgeven, dan wordt het haast gratis en dan lost het zichzelf opquote:Op woensdag 9 oktober 2024 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vraag en aanbod zal altijd blijven bestaan, zeker in gebieden waar mensen nu enorme trauma’s oplopen zoals nu in Oekraïne.
Die bendeoorlogen en aanwas van nieuwe gebruikers zullen er imo altijd blijven. Dit probleem valt dus niet op te lossen. Het is te groot.
iedereen aan de oxycodonquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?
Naar mijn idee snuft heel onze NPO en RTL als grootverbruikers, dus imo hoef je vanuit de media niks te verwachten. En al krijg je heel Nederland achter je, de oorlog in Oekraïne zorgt straks weer voor zoveel vraag naar verdoving… Je gaat dit niet stoppen.
quote:Wat is sterker, oxycodon of morfine?
Oxycodon is een opiaat, een morfineachtige pijnstiller, dat wordt voorgeschreven door artsen.
Dit medicijn is twee keer sterker dan morfine en werkt dus zeer goed bij het stillen van pijn.
Oxycodon wordt meestal voorgeschreven in de vorm van tabletten, capsules of drank.
New Kids on the Block (NKOTB). Sissy'squote:Op maandag 7 oktober 2024 20:04 schreef -Deluzion- het volgende:
en het Jalisco New Generation Cartel (CJNG)
Gay. Stuur ze een uitnodiging voor de gay-pride.quote:Even een filmpje van de mankracht van één van de cartels. CJING
snuiven met belastinggeldquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat baseer je op de redenatie dat iemand medeverantwoordelijk is voor geweld wat plaatsvindt binnen de productieketen van de producten die diegene consumeert?quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit soort geweld en toestanden hou je in stand en maak je erger door drugs te kopen.
Eh, Mexico is heul groot hoor. In de toeristische plekken heb je hier niet tot nauwelijks last van.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:14 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ken zelfs mensen die daar naar toe op vakantie gaan. Voor de lol dus.
Jaquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat baseer je op de redenatie dat iemand medeverantwoordelijk is voor geweld wat plaatsvindt binnen de productieketen van de producten die diegene consumeert?
En hoe zwaar vind jij dat die medeverantwoordelijkheid, op de eindgebruiker zou moeten wegen? In dit specifieke geval van drugs en (Mexicaans) kartel-geweld. Dan hebben we het over, wat, duizenden tot tienduizenden doden door direct geweld per jaar, om honderden (?) miljoenen mensen van drugs te voorzien? Waarvan een zeer significant aandeel rondom de coca-plant, ik gok toch zeker een kwart (mede dankzij crack).quote:
Sommigen experimenteren graag op zichzelf en medemensen, dat experimenteren zou men moeten ontmoedigen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit soort geweld en toestanden hou je in stand en maak je erger door drugs te kopen.
Als je drugs gebruikt ben je gewoon medeverantwoordelijk voor deze toestanden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:50 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe zwaar vind jij dat die medeverantwoordelijkheid, op de eindgebruiker zou moeten wegen? In dit specifieke geval van drugs en (Mexicaans) kartel-geweld. Dan hebben we het over, wat, duizenden tot tienduizenden doden door direct geweld per jaar, om honderden (?) miljoenen mensen van drugs te voorzien? Waarvan een zeer significant aandeel rondom de coca-plant, ik gok toch zeker een kwart (mede dankzij crack).
Vind je dat Nederlandse cokegebruikers zouden moeten stoppen omdat er in Mexico extreem veel extreem gewelddadige doden vallen? Want minder vraag is uiteindelijk wellicht ook minder aanbod? En dan zal dat extreme geweld afnemen in frequentie en intensiteit?
En, dichter bij huis qua consequenties ... bv ook dat Nederlandse gebruikers van MDMA / XTC zouden moeten stoppen omdat er illegaal drugsafval geloosd wordt en in de natuur / het milieu terecht komt?
Als de overheid het legaliseert en hier produceert hoeven mensen het niet meer te halen bij criminele en stort hun hele winstmarge in elkaar. Net als met de drooglegging in America zijn degene die er het meest bij gebaat zijn de maffia. De overheid heeft zelf die bendes zoveel macht gegeven, mensen gebruiken al duizenden jaren verdovende middelen. Kan je er beter voor zorgen dat het op een verantwoorde manier gebeurdquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je drugs gebruikt ben je gewoon medeverantwoordelijk voor deze toestanden.
Waarom vertrouwen op de overheid en niet je eigen verantwoording nemen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:29 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Als de overheid het legaliseert en hier produceert hoeven mensen het niet meer te halen bij criminele en stort hun hele winstmarge in elkaar. Net als met de drooglegging in America zijn degene die er het meest bij gebaat zijn de maffia. De overheid heeft zelf die bendes zoveel macht gegeven, mensen gebruiken al duizenden jaren verdovende middelen. Kan je er beter voor zorgen dat het op een verantwoorde manier gebeurd
Duidelijk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je drugs illegaliseert ben je medeverantwoordelijk voor deze toestanden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vooral doorgaan met excuses waarom je de keuze niet wilt makenquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je drugs illegaliseert ben je medeverantwoordelijk voor deze toestanden.
Jep.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Duidelijk.
En dan is het moreel goede ding om te doen, het stoppen van het gebruiken van drugs? Elke consument moet individuele verantwoordelijkheid nemen?
En dan alleen bij drugs? Of bij meerdere of zelfs alle conflict-grondstoffen?quote:
ALS je daar wat van vind, ja.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan alleen bij drugs? Of bij meerdere of zelfs alle conflict-grondstoffen?
Omdat het totaal geen oplossing is. Mischien in jou idealistische wereldje wel, maar mensen blijven toch wel gebruikenquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom vertrouwen op de overheid en niet je eigen verantwoording nemen?
Ethisch niet verantwoord maar ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:43 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk rest de Mexicaanse overheid uiteindelijk niets anders dan nóg meedogenlozer te zijn dan de drugskartels en er niet meer naar streven om kartelleden voor de rechter te krijgen, maar hen bijv. samen met hun complete familie te executeren zonder tussenkomst van de rechter.
Het zou pas nieuws zijn als de kartels een soort Beter Leven-keurmerk zouden invoeren voor humane executies en afrekeningen.quote:
De gebruikers willen geen drugsverboden. Je kan de gebruikers dus niet verantwoordelijk stellen voor de gevolgen van de War on Drugs. De politici die dat willen zijn verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:50 schreef probeer het volgende:
Vind je dat Nederlandse cokegebruikers zouden moeten stoppen omdat er in Mexico extreem veel extreem gewelddadige doden vallen?
Cool story bro...quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom vertrouwen op de overheid en niet je eigen verantwoording nemen?
ik koop ubiprofen 400 mgquote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
USA moet Mexico annexerenquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh, Mexico is heul groot hoor. In de toeristische plekken heb je hier niet tot nauwelijks last van.
Ik maak mij geen illusies, ik wijs er gewoon op dat als je drugs gebruikt je eigen genot belangrijker vindtquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Omdat het totaal geen oplossing is. Mischien in jou idealistische wereldje wel, maar mensen blijven toch wel gebruiken
Whatever makes you sleep at nightquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De gebruikers willen geen drugsverboden. Je kan de gebruikers dus niet verantwoordelijk stellen voor de gevolgen van de War on Drugs. De politici die dat willen zijn verantwoordelijk.
Ja, klopt. Maar ik ben niet degene die dit beleid heeft gemaakt. En ik geloof trouwens niet dat ik iemand in Brabant die pillen maakt schaad als ik op een festival wat neemquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik maak mij geen illusies, ik wijs er gewoon op dat als je drugs gebruikt je eigen genot belangrijker vindt
Ripdeals, geweld, giftig afval in de natuur gedumpt, afrekeningen, crimineel geld, witwassen, liquidatiesquote:Op zaterdag 9 november 2024 19:11 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik ben niet degene die dit beleid heeft gemaakt. En ik geloof trouwens niet dat ik iemand in Brabant die pillen maakt schaad als ik op een festival wat neem
quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Funkytown is een classic inderdaad.
Bekijk deze YouTube-video
Check ook al die comments
Ik heb nog wel veel ergere filmpjes zien dan Funkytown though.
Jij vindt dus dat de eindgebruiker door zijn aankopen een grotere verantwoordelijkheid draagt dan de overheid die door middel van een verbod een klaarblijkelijk gewild product de zwarte markt in duwt?quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ripdeals, geweld, giftig afval in de natuur gedumpt, afrekeningen, crimineel geld, witwassen, liquidaties
https://www.erasmusmagazi(...)je-op-zaterdagavond/
Snuit je neus, haal diep adem en tel tot tien, lees nu nog eens rustig wat ik schreefquote:Op zaterdag 9 november 2024 20:54 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de eindgebruiker door zijn aankopen een grotere verantwoordelijkheid draagt dan de overheid die door middel van een verbod een klaarblijkelijk gewild product de zwarte markt in duwt?
Mensen gebruiken drugs, al millenia. Denken dat je gebruikers een schuldgevoel kunt aanpraten voor hun gebruik is geen effectieve manier om het gebruik naar beneden te krijgen. Drugsgebruik zit in Nederland zelfs in de lift. Als je echt zou willen dat alle complicaties rondom de productie en handel ophoud zou je achter legalisatie moeten staan. Hiermee neem je de criminaliteit het wind uit de zeilen en verstoord het verdienmodel.
Ik denk dat ik toch een aardige samenvatting van jouw posts in dit topic tot dusver heb gemaakt. Je blamed enkel de gebruiker terwijl het niet effectief is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Snuit je neus, haal diep adem en tel tot tien, lees nu nog eens rustig wat ik schreef
Waar baseer je dat op dat drugsgebruik in de lift zit? Ik kan dat namelijk niet terug in de cijfertjes vinden:quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:54 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de eindgebruiker door zijn aankopen een grotere verantwoordelijkheid draagt dan de overheid die door middel van een verbod een klaarblijkelijk gewild product de zwarte markt in duwt?
Mensen gebruiken drugs, al millenia. Denken dat je gebruikers een schuldgevoel kunt aanpraten voor hun gebruik is geen effectieve manier om het gebruik naar beneden te krijgen. Drugsgebruik zit in Nederland zelfs in de lift. Als je echt zou willen dat alle complicaties rondom de productie en handel ophoud zou je achter legalisatie moeten staan. Hiermee neem je de criminaliteit het wind uit de zeilen en verstoord het verdienmodel.
Zoals ik zeiquote:Op zaterdag 9 november 2024 21:28 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch een aardige samenvatting van jouw posts in dit topic tot dusver heb gemaakt. Je blamed enkel de gebruiker terwijl het niet effectief is.
Anders ga je nog even de problemen met je logica heroverwegen. Succes.
Heeft de politie het daar nog onder controle dan?quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:07 schreef The-BFG het volgende:
Onze Nederlandse Louis Theroux kloon (Ewout) was daar ook een keer, bizar wat een politie macht nodig was om die cartels nog een beetje onder controle te houden..
Ja, nadat Ellie Lust de boel heeft gereorganiseerd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Heeft de politie het daar nog onder controle dan?
Vind ik zo’n dom gelul:quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:54 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Zoals?quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Funkytown is een classic inderdaad.
Bekijk deze YouTube-video
Check ook al die comments
Ik heb nog wel veel ergere filmpjes zien dan Funkytown though.
Je hebt geen argumenten nodig voor legalisatie. Je hebt argumenten nodig voor een verbod, want een verbod heeft gevolgen, creëert criminaliteit, moet gehandhaafd worden, kost geld, ....quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:20 schreef Cargeon het volgende:
Dat mag absoluut geen argument zijn om maar dingen te legalizeren.
Die argumenten zijn heel simpel: eerst is een drug legaal. Dan blijken mensen eraan verslaafd te raken of dood te gaan of andere gezondheidsproblemen te krijgen. En dan wordt het verboden. Waarom denk jij dat drugs illegaal zijn dan?quote:Op zondag 10 november 2024 04:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt geen argumenten nodig voor legalisatie. Je hebt argumenten nodig voor een verbod, want een verbod heeft gevolgen, creëert criminaliteit, moet gehandhaafd worden, kost geld, ....
Letterlijk het hele gebied zuiveren? Wat bedoel je daar mee?quote:Op zondag 10 november 2024 08:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Komt doordat de mensheid te soft is geworden.
Als je er echt iets aan wil doen moet je letterlijk het hele gebied zuiveren en opnieuw beginnen.
Klinkt natuurlijk behoorlijk radicaal en extreem, maar puur objectief gesproken bestaat er geen andere mogelijkheid.
Bedank de Amerikanen maar met die drugs oorlog wat zij zelf op poten hebben gezet wat vooral begon in zuid Amerika.
Mensen die het recht in eigen hand nemen heb je daar ook hoor:quote:Op zondag 10 november 2024 08:04 schreef Chandler het volgende:
Blijft toch altijd jammer dat er geen echte MacGyvers or A-Teams in de wereld te vinden zijn... want dan zou je denken dat dit soort iniatieven keihard worden aangepakt...
Overheden die als beleid een war on drugs voeren en drugsgebruik niet als gezondsheidproblemen willen beschouwen zijn natuurlijk de kern van dit probleem.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Whatever makes you sleep at nightquote:Op zondag 10 november 2024 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Overheden die als beleid een war on drugs voeren en drugsgebruik niet als gezondsheidproblemen willen beschouwen zijn natuurlijk de kern van dit probleem.
De war on drugs drijft de prijzen op waardoor de kartels steeds meer geld hebben.
Teveel legaal bier gisteren. Een van de weinige gelegaliseerde drugs die volgens onderzoeken veel meer invloed op de maatschappij en de persoon zelf heeft dan de meeste andere verboden drugs.quote:Op zondag 10 november 2024 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Whatever makes you sleep at night
Ik heb gehoord dat de prijzen van cocaine ironisch genoeg daalden nadat Pablo Escobar was vermoord door de politie. Dat kwam omdat hij een monopolie had op de handel. Na zijn dood namen andere cartels gretig zijn plaats in maar die moesten ineens concurreren met elkaar. Dus ging de prijs omlaag.quote:Op zondag 10 november 2024 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De war on drugs drijft de prijzen op waardoor de kartels steeds meer geld hebben.
Er zijn ook mensen die keihard verslaafd zijn en elke dag grote hoeveelheden gebruiken he. Dat is waar die cartels, smokkelaars en uiteindelijk dealers hun meeste geld aan verdienen. En vanwege dat vele geld gaan die cartels en uiteindelijk dealers over lijken tijdens hun concurrentie. En maken ze het liefst zo veel mogelijk mensen verslaafd.quote:Op zondag 10 november 2024 09:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Teveel legaal bier gisteren. Een van de weinige gelegaliseerde drugs die volgens onderzoeken veel meer invloed op de maatschappij en de persoon zelf heeft dan de meeste andere verboden drugs.
Wil je nu echt volhouden dat het beleid van overheden niet aan de basis van opgedreven drugs prijzen en de daaruitvolgende sterke kartels staan dat het alleen door de individu komt die zo nu en dan een snuifje neemt.
Elke deur intrappen, elk gat en elke steen optillen en alles wat op een drugs/cartel figuur lijkt, nou ja vol judge dredd zeg maar gaan.quote:Op zondag 10 november 2024 08:52 schreef Cargeon het volgende:
[..]
Letterlijk het hele gebied zuiveren? Wat bedoel je daar mee?
Hoeveel alcohol verslaafden hebben we waarbij we dit wel gewoon als gezondsprobleem beschouwen?quote:Op zondag 10 november 2024 09:38 schreef Cargeon het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die keihard verslaafd zijn en elke dag grote hoeveelheden gebruiken he. Dat is waar die cartels, smokkelaars en uiteindelijk dealers hun meeste geld aan verdienen. En vanwege dat vele geld gaan die cartels en uiteindelijk dealers over lijken tijdens hun concurrentie. En maken ze het liefst zo veel mogelijk mensen verslaafd.
En die verslaafden plegen weer criminaliteit om aan hun geld te komen. Drugsgebruik is echt niet zo onschuldig als sommigen het willen voordoen.
En hoeveel denk je dat een cocaboer in Colombia verdiend aan zijn oogst? Die worden ook uitgebuit door die cartels. Maar als die cocaboer een eerlijke prijs zou krijgen dan zou de prijs dus ook weer omhoog gaan.
Ik zou het dan geen Beter Leven noemen, denk ik.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het zou pas nieuws zijn als de kartels een soort Beter Leven-keurmerk zouden invoeren voor humane executies en afrekeningen.
Nee, ik zeg dat je zelf ook een verantwoording hebt. Blijkbaar is dat lastig voor jou en een aantal anderen hier dit te begrijpen. Of beter. dat willen accepteren.quote:Op zondag 10 november 2024 09:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Teveel legaal bier gisteren. Een van de weinige gelegaliseerde drugs die volgens onderzoeken veel meer invloed op de maatschappij en de persoon zelf heeft dan de meeste andere verboden drugs.
Wil je nu echt volhouden dat het beleid van overheden niet aan de basis van opgedreven drugs prijzen en de daaruitvolgende sterke kartels staan dat het alleen door de individu komt die zo nu en dan een snuifje neemt.
Er zijn ook mensen die naar narcostaat Nederland op vakantie gaan. Voor de lol dusquote:Op maandag 7 oktober 2024 20:14 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ken zelfs mensen die daar naar toe op vakantie gaan. Voor de lol dus.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 10 november 2024 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel alcohol verslaafden hebben we waarbij we dit wel gewoon als gezondsprobleem beschouwen?
Mensen verslaafd maken aan sterkere drugs komt juist door illegale markten, de recreatieve gebruiker komt voor zijn maandelijkse snuifje bij de dealer, helaas is de coke op maar heeft hij wel weer iets anders nieuws voor deze gebruiker, waarbij dat nieuws stukken verslavender is.
Heineken afgelopen jaar ruim 2 miljard winst, een marge van 25%, wie buiten hun uit dat er zulke hoge marges gemaakt kunnen worden?
+ milieuvervuilingquote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je vind het prima dat er afval in de natuur gedumpt wordt?quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:11 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik ben niet degene die dit beleid heeft gemaakt. En ik geloof trouwens niet dat ik iemand in Brabant die pillen maakt schaad als ik op een festival wat neem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |