abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215205404
https://www.nu.nl/buitenl(...)oeming-vermoord.html

Mexicaanse kartels zijn beruchte criminele organisaties die vooral betrokken zijn bij de drugshandel. Ze staan bekend om extreem geweld, zoals moorden, martelingen en terreur, om rivalen en de overheid te intimideren. Bekende kartels zoals Sinaloa en CJNG strijden om macht en invloed, wat leidt tot grote instabiliteit in Mexico. Corruptie en een zwakke rechtsstaat verergeren de situatie.

Het geweld kent geen grenzen

Ze gebruiken extreme methoden zoals onthoofdingen, marteling, massamoorden en publieke executies om angst te zaaien en hun macht te behouden. Deze kartels vechten keihard tegen rivalen en de overheid, waarbij burgers, journalisten en zelfs politici regelmatig doelwitten zijn. Bekende groepen zoals het Sinaloa-kartel en het Jalisco New Generation Cartel (CJNG) opereren als paramilitaire eenheden, compleet met zware bewapening en militaire tactieken. Geen enkel middel wordt geschuwd in hun strijd om territorium en winst – het geweld kent geen grenzen.
Er zijn ook huiveringwekkende gevallen bekend waarin kartels geweld tegen kinderen gebruiken om een boodschap van terreur te verspreiden, zoals het publiekelijk doden van kinderen om een punt te maken naar rivalen of de overheid.

Dit extreme gebruik van geweld, zelfs tegen de meest kwetsbaren, onderstreept de totale afwezigheid van grenzen in hun methoden. Het maakt de situatie des te schrijnender en tragischer voor de gemeenschappen die onder de heerschappij van kartels leven.

Even een filmpje van de mankracht van één van de cartels. CJING

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder enkele van de beruchtste methodes die ze toepassen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
pi_215205446
Onze Nederlandse Louis Theroux kloon (Ewout) was daar ook een keer, bizar wat een politie macht nodig was om die cartels nog een beetje onder controle te houden..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215205457
Dat is toch overal op de wereld goed te zien en te horen dat de criminele groepen wreed zijn?
  maandag 7 oktober 2024 @ 20:10:10 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215205497
shithole
pi_215205590
Ik ken zelfs mensen die daar naar toe op vakantie gaan. Voor de lol dus. |:(
  roze maandag 7 oktober 2024 @ 20:16:24 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215205615
Ja oke maar dit is toch niks nieuws?
Your beauty never ever scared me.
  maandag 7 oktober 2024 @ 20:18:26 #7
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215205644
Zo'n 25jaar geleden een rondreis door Mexico gemaakt. Prachtig land. Al was ook toen al in het noorden voldoende drugsgeweld, die regio zijn we dan ook niet geweest. Echter was het nog enigzins onder controle. Zo zonde dat het de laatste decennia zo enorm geëscaleerd is.
pi_215205690
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:16 schreef Ama het volgende:
Dit dus
pi_215205691
Wat is het nieuws precies?
pi_215205741
quote:
Veel mensen weten niet hoe ernstig de situatie is, het geweld van Mexicaanse kartels is de afgelopen jaren enorm geëscaleerd. Elke poging om kartels uit te schakelen, leidt tot nieuwe kartels of nieuwe leiders die bereid zijn om verder te gaan dan hun voorgangers in brutaliteit. Het land staat op het punt om om te vallen.
  roze maandag 7 oktober 2024 @ 20:27:12 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215205762
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:25 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Veel mensen weten niet hoe ernstig de situatie is, het geweld van Mexicaanse kartels is de afgelopen jaren enorm geëscaleerd. Elke poging om kartels uit te schakelen, leidt tot nieuwe kartels of nieuwe leiders die bereid zijn om verder te gaan dan hun voorgangers in brutaliteit. Het land staat op het punt om om te vallen.
Wie weet dit niet dan? Dit is toch al jaren algemeen bekend nieuws. :?
Your beauty never ever scared me.
pi_215205806
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:27 schreef Ama het volgende:

[..]
Wie weet dit niet dan? Dit is toch al jaren algemeen bekend nieuws. :?
Ik vind dat de berichtgeving in de media oppervlakkig is en alleen focust op specifieke incidenten, waardoor het algemene publiek de aard van het geweld niet volledig begrijpt.
pi_215205825
In Marseille kunnen ze er ondertussen ook wat van.
  maandag 7 oktober 2024 @ 20:36:38 #14
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_215205876
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:31 schreef Alpha0 het volgende:
In Marseille kunnen ze er ondertussen ook wat van.
Ja dan hoef je dus niet meer helemaal naar Mexico te vliegen om deze vibe mee te maken
pi_215205881
Nieuw seizoen van Narcos zou wel nice zijn.
pi_215205966
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:07 schreef The-BFG het volgende:
Onze Nederlandse Louis Theroux kloon (Ewout) was daar ook een keer, bizar wat een politie macht nodig was om die cartels nog een beetje onder controle te houden..
Waarschijnlijk rest de Mexicaanse overheid uiteindelijk niets anders dan nóg meedogenlozer te zijn dan de drugskartels en er niet meer naar streven om kartelleden voor de rechter te krijgen, maar hen bijv. samen met hun complete familie te executeren zonder tussenkomst van de rechter.
pi_215206153
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:43 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarschijnlijk rest de Mexicaanse overheid uiteindelijk niets anders dan nóg meedogenlozer te zijn dan de drugskartels en er niet meer naar streven om kartelleden voor de rechter te krijgen, maar hen bijv. samen met hun complete familie te executeren zonder tussenkomst van de rechter.
De nieuwe Mexicaanse presidente die openlijk heeft aangegeven dat ze de kartels wil bestrijden heeft al min of meer haar doodvonnis getekend.
pi_215206240
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:00 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De nieuwe Mexicaanse presidente die openlijk heeft aangegeven dat ze de kartels wil bestrijden heeft al min of meer haar doodvonnis getekend.
Tsja, dan hebben drugskartels blijkbaar de macht in Mexico en dus kan het fenomeen "democratisch gekozen regering" er dus afgeschaft worden.
pi_215206309
quote:
Nee maar gewoon even een update hoe het daar is. Doen we verder niks mee maar kunnen ze op nu.nl even verontwaardigd doen over de situatie.

Verder leuke dingen ja, vooral Funkytown is een leuke.
pi_215206349
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:17 schreef Feola het volgende:

[..]
Nee maar gewoon even een update hoe het daar is. Doen we verder niks mee maar kunnen ze op nu.nl even verontwaardigd doen over de situatie.

Verder leuke dingen ja, vooral Funkytown is een leuke.
Funkytown is een classic inderdaad.

Check ook al die comments :')

Ik heb nog wel veel ergere filmpjes zien dan Funkytown though.
pi_215206368
Het Mexicaanse leger is vrij sterk. Heeft de modernste wapens en nog meer mensen dan de cartels. En meer legitimiteit.

Dit hele drugsspel is echter een vooropgezet plan van de Mexicaanse elite om er geld aan te verdienen. Roep de krijgswet af en dit probleem is vrij snel opgelost. We hebben het over tienduizenden criminelen tegenover een leger dat een beroep kan doen op miljoenen. Het is pure onwil.
  maandag 7 oktober 2024 @ 21:31:35 #22
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215206439
Bad hombres
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215206496
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:04 schreef -Deluzion- het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)oeming-vermoord.html

[ afbeelding ]

Mexicaanse kartels zijn beruchte criminele organisaties die vooral betrokken zijn bij de drugshandel. Ze staan bekend om extreem geweld, zoals moorden, martelingen en terreur, om rivalen en de overheid te intimideren. Bekende kartels zoals Sinaloa en CJNG strijden om macht en invloed, wat leidt tot grote instabiliteit in Mexico. Corruptie en een zwakke rechtsstaat verergeren de situatie.

Het geweld kent geen grenzen

Ze gebruiken extreme methoden zoals onthoofdingen, marteling, massamoorden en publieke executies om angst te zaaien en hun macht te behouden. Deze kartels vechten keihard tegen rivalen en de overheid, waarbij burgers, journalisten en zelfs politici regelmatig doelwitten zijn. Bekende groepen zoals het Sinaloa-kartel en het Jalisco New Generation Cartel (CJNG) opereren als paramilitaire eenheden, compleet met zware bewapening en militaire tactieken. Geen enkel middel wordt geschuwd in hun strijd om territorium en winst – het geweld kent geen grenzen.
Er zijn ook huiveringwekkende gevallen bekend waarin kartels geweld tegen kinderen gebruiken om een boodschap van terreur te verspreiden, zoals het publiekelijk doden van kinderen om een punt te maken naar rivalen of de overheid.

Dit extreme gebruik van geweld, zelfs tegen de meest kwetsbaren, onderstreept de totale afwezigheid van grenzen in hun methoden. Het maakt de situatie des te schrijnender en tragischer voor de gemeenschappen die onder de heerschappij van kartels leven.

SPOILER
Hieronder enkele van de beruchtste methodes die ze toepassen:
SPOILER
Ze hebben wel mooie vrouwen. Maarja, als je de verkeerde treft, kom je thuis met een nier minder op zijn minst.
  maandag 7 oktober 2024 @ 21:40:39 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215206521
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:36 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ze hebben wel mooie vrouwen. Maarja, als je de verkeerde treft, kom je thuis met een nier minder op zijn minst.
ja ga maar bij hun thuis langs en daar slapen, dan leggen ze snachts een klein kindje naast je , maken veel fotos en bellen de corrupte politie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215206728
El Salvador heeft het bendegeweld rap onder controle gekregen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:43:10 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215207057
Wat een Nazi toch die Drumpfff, dat hij de migratie aan de zuidelijke grens wil stoppen, daar is toch geen enkele aanleiding toe?

(c) Kamela, waarschijnlijk :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:15:03 #27
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215207463
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_215207467
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik vind dat de berichtgeving in de media oppervlakkig is en alleen focust op specifieke incidenten, waardoor het algemene publiek de aard van het geweld niet volledig begrijpt.
Wat begrijpen we niet en wat verwacht je nu? En van wie?
pi_215207468
Kutland. Moet je niet heen willen
pi_215207494
quote:
Beter stoppen ze in Mexico met het bouwen van al die verhoogde wegen, dat zou al veel schelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215207518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat begrijpen we niet en wat verwacht je nu? En van wie?
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 01:22:19 #32
56749 BlaZ
pi_215207535
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Beter stoppen ze in Mexico met het bouwen van al die verhoogde wegen, dat zou al veel schelen.
Dan dumpen ze de lijken gewoon op het centrale plein zoals in de video uit Cazones, Veracruz.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 01:24:50 #33
56749 BlaZ
pi_215207537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.
Het is tegenwoordig niet enkel drugsgeweld wat het probleem vormt. Ook belangrijk is de benzinehandel en diefstal, dit is met name de oorzaak van het vele geweld in het zuiden van Guanajuato.
pi_215207549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?

Naar mijn idee snuft heel onze NPO en RTL als grootverbruikers, dus imo hoef je vanuit de media niks te verwachten. En al krijg je heel Nederland achter je, de oorlog in Oekraïne zorgt straks weer voor zoveel vraag naar verdoving… Je gaat dit niet stoppen.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 04:26:38 #35
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215207670
't is de bedoeling dat dergelijk geweld wereldwijd onmogelijk gemaakt wordt.
in Nederland is dat al enigszins aan de gang door het verbieden van 1%MC's.
als je dat volk tevreden kan stellen dan heb je 't opgelost, zo nodig dwangmatig met vrouwen als special agent
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:34:32 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_215214714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?

Naar mijn idee snuft heel onze NPO en RTL als grootverbruikers, dus imo hoef je vanuit de media niks te verwachten. En al krijg je heel Nederland achter je, de oorlog in Oekraïne zorgt straks weer voor zoveel vraag naar verdoving… Je gaat dit niet stoppen.
En wat snuif of gebruik jij?

Ik wil best geloven dat veel BN'ers aan de coke zitten hoor, maar om dit dan te koppelen aan berichtgeving over Mexico en de oorlog in Oekraïne....Wauw :')
Krekker is de bom!
pi_215215247
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 22:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En wat snuif of gebruik jij?

Ik wil best geloven dat veel BN'ers aan de coke zitten hoor, maar om dit dan te koppelen aan berichtgeving over Mexico en de oorlog in Oekraïne....Wauw :')
Vraag en aanbod zal altijd blijven bestaan, zeker in gebieden waar mensen nu enorme trauma’s oplopen zoals nu in Oekraïne.

Die bendeoorlogen en aanwas van nieuwe gebruikers zullen er imo altijd blijven. Dit probleem valt dus niet op te lossen. Het is te groot.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 02:33:33 #38
323876 michaelmoore
pi_215215368
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vraag en aanbod zal altijd blijven bestaan, zeker in gebieden waar mensen nu enorme trauma’s oplopen zoals nu in Oekraïne.

Die bendeoorlogen en aanwas van nieuwe gebruikers zullen er imo altijd blijven. Dit probleem valt dus niet op te lossen. Het is te groot.
alle drugs vrijgeven, dan wordt het haast gratis en dan lost het zichzelf op

de kosten van drugsopsporen kun je dan gebruiken voor begrafenissen van sukkels

quote:

[..]

iedereen aan de oxycodon

quote:
Wat is sterker, oxycodon of morfine?
Oxycodon is een opiaat, een morfineachtige pijnstiller, dat wordt voorgeschreven door artsen.
Dit medicijn is twee keer sterker dan morfine en werkt dus zeer goed bij het stillen van pijn.
Oxycodon wordt meestal voorgeschreven in de vorm van tabletten, capsules of drank.

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 09-10-2024 02:44:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215219872
Aanvullend nieuws:

Het onthoofde hoofd van een burgemeester in Mexico werd gevonden op zijn auto, slechts zes dagen na zijn aantreden. Het is de tweede ambtenaar die in minder dan een week in de hoofdstad van Guerrero is vermoord.

Het lichaam van Alejandro Arcos, de 43-jarige burgemeester van de stad Chilpancingo, werd zondagavond gevonden in zijn pick-uptruck, terwijl zijn hoofd op het voertuig rustte.

Zijn dood werd bevestigd door het openbaar ministerie. Het kantoor van de procureur-generaal van de staat zei dat het onderzoek deed.

"Zijn verlies rouwt de hele Guerrero-samenleving en vervult ons met verontwaardiging", zei gouverneur Evelyn Salgado van Guerrero in een verklaring die op sociale media werd gedeeld.

De stad met ongeveer 280.000 inwoners is nog steeds aan het bijkomen van de moord op een nieuwe regeringssecretaris, Francisco Tapia, die vorige week werd doodgeschoten.

"Het waren jonge en eerlijke ambtenaren die vooruitgang zochten voor hun gemeenschap", schreef senator Alejandro Moreno op X.

Guerrero is een van de dodelijkste staten geworden voor lokale politici en journalisten. Minstens zes kandidaten voor openbare functies werden in Guerrero vermoord in de aanloop naar de Mexicaanse verkiezingen van juni.

Chilpancingo kampt al jaren met gewelddadige criminaliteit, voornamelijk aangewakkerd door de frequente conflicten tussen twee rivaliserende drugsbendes, de Ardillos en de Tlacos.

De vorige burgemeester van de stad, Norma Otilia Hernández, werd gefilmd terwijl ze naar verluidt een bijeenkomst hield met leiders van de bendes in een restaurant. Ze werd vervolgens uit haar partij gezet, wat Arcos de kans gaf om mee te doen.

In juli 2023 zeiden federale ambtenaren dat er die maand een demonstratie in Chilpancingo was georganiseerd door de Ardillos-bende om twee van hun leiders, die waren gearresteerd voor drugs- en wapenbezit, vrij te laten.

De demonstratie duurde twee dagen, toen mensen alle verkeer op de snelweg tussen Mexico-Stad en Acapulco blokkeerden, waarbij ze vochten tegen veiligheidstroepen en zelfs een gepantserde politiewagen stalen, die ze gebruikten om de hekken van het staatsgebouw te breken.

De demonstranten ontvoerden 10 leden van de staatspolitie en de Nationale Garde, naast drie staats- en federale ambtenaren. De staatsautoriteiten wisten uiteindelijk de vrijlating van de gijzelaars te bewerkstelligen in ruil voor beloften om te investeren in openbare werken.

Bronnen:
https://x.com/AlertaMundoNews/status/1843136553490780264

https://nypost.com/2024/1(...)ad-found-on-his-car/
pi_215528775
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:04 schreef -Deluzion- het volgende:
en het Jalisco New Generation Cartel (CJNG)
New Kids on the Block (NKOTB). Sissy's

quote:

Gay. Stuur ze een uitnodiging voor de gay-pride.
  zaterdag 9 november 2024 @ 11:35:02 #41
323876 michaelmoore
pi_215528911
quote:

[..]
snuiven met belastinggeld
  zaterdag 9 november 2024 @ 11:45:10 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215528979
Dit soort geweld en toestanden hou je in stand en maak je erger door drugs te kopen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 11:51:51 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215529027
Het is juist geen nieuws meer omdat het zovaak nieuws was...

Jaren geleden was dit constant in de Nederlandse media. De onthoofdingen, de missende studenten, ledematen voor scholen neergelegd, etc.

Heb juist het idee dat het minder heftig is nu dan 10 jaar terug. Maargoed lastig te zeggen aangezien journalisten ook vermoord worden

Imo nieuwswaardig was die martelcontainer die een tijdje terug gevonden was in Nederland. Lijkt erop dat die praktijken ook hier beginnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215529587
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit soort geweld en toestanden hou je in stand en maak je erger door drugs te kopen.
Dat baseer je op de redenatie dat iemand medeverantwoordelijk is voor geweld wat plaatsvindt binnen de productieketen van de producten die diegene consumeert?
pi_215529666
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:14 schreef Vincent_student het volgende:
Eh, Mexico is heul groot hoor. In de toeristische plekken heb je hier niet tot nauwelijks last van.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:36:07 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215529714
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat baseer je op de redenatie dat iemand medeverantwoordelijk is voor geweld wat plaatsvindt binnen de productieketen van de producten die diegene consumeert?
Ja
pi_215529786
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja
En hoe zwaar vind jij dat die medeverantwoordelijkheid, op de eindgebruiker zou moeten wegen? In dit specifieke geval van drugs en (Mexicaans) kartel-geweld. Dan hebben we het over, wat, duizenden tot tienduizenden doden door direct geweld per jaar, om honderden (?) miljoenen mensen van drugs te voorzien? Waarvan een zeer significant aandeel rondom de coca-plant, ik gok toch zeker een kwart (mede dankzij crack).

Vind je dat Nederlandse cokegebruikers zouden moeten stoppen omdat er in Mexico extreem veel extreem gewelddadige doden vallen? Want minder vraag is uiteindelijk wellicht ook minder aanbod? En dan zal dat extreme geweld afnemen in frequentie en intensiteit?

En, dichter bij huis qua consequenties ... bv ook dat Nederlandse gebruikers van MDMA / XTC zouden moeten stoppen omdat er illegaal drugsafval geloosd wordt en in de natuur / het milieu terecht komt?
pi_215529789
quote:
Sommigen experimenteren graag op zichzelf en medemensen, dat experimenteren zou men moeten ontmoedigen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:17:32 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215529917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]
En hoe zwaar vind jij dat die medeverantwoordelijkheid, op de eindgebruiker zou moeten wegen? In dit specifieke geval van drugs en (Mexicaans) kartel-geweld. Dan hebben we het over, wat, duizenden tot tienduizenden doden door direct geweld per jaar, om honderden (?) miljoenen mensen van drugs te voorzien? Waarvan een zeer significant aandeel rondom de coca-plant, ik gok toch zeker een kwart (mede dankzij crack).

Vind je dat Nederlandse cokegebruikers zouden moeten stoppen omdat er in Mexico extreem veel extreem gewelddadige doden vallen? Want minder vraag is uiteindelijk wellicht ook minder aanbod? En dan zal dat extreme geweld afnemen in frequentie en intensiteit?

En, dichter bij huis qua consequenties ... bv ook dat Nederlandse gebruikers van MDMA / XTC zouden moeten stoppen omdat er illegaal drugsafval geloosd wordt en in de natuur / het milieu terecht komt?
Als je drugs gebruikt ben je gewoon medeverantwoordelijk voor deze toestanden.
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:29:40 #50
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_215530032
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als de overheid het legaliseert en hier produceert hoeven mensen het niet meer te halen bij criminele en stort hun hele winstmarge in elkaar. Net als met de drooglegging in America zijn degene die er het meest bij gebaat zijn de maffia. De overheid heeft zelf die bendes zoveel macht gegeven, mensen gebruiken al duizenden jaren verdovende middelen. Kan je er beter voor zorgen dat het op een verantwoorde manier gebeurd
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:30:48 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215530048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:29 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]
Als de overheid het legaliseert en hier produceert hoeven mensen het niet meer te halen bij criminele en stort hun hele winstmarge in elkaar. Net als met de drooglegging in America zijn degene die er het meest bij gebaat zijn de maffia. De overheid heeft zelf die bendes zoveel macht gegeven, mensen gebruiken al duizenden jaren verdovende middelen. Kan je er beter voor zorgen dat het op een verantwoorde manier gebeurd
Waarom vertrouwen op de overheid en niet je eigen verantwoording nemen?
pi_215530152
quote:

[..]
Duidelijk.

En dan is het moreel goede ding om te doen, het stoppen van het gebruiken van drugs? Elke consument moet individuele verantwoordelijkheid nemen?
pi_215530233
quote:

[..]
Als je drugs illegaliseert ben je medeverantwoordelijk voor deze toestanden.
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:15:16 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215530474
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:54 schreef Nober het volgende:

[..]
Als je drugs illegaliseert ben je medeverantwoordelijk voor deze toestanden.
Vooral doorgaan met excuses waarom je de keuze niet wilt maken
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:16:32 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215530496
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Duidelijk.

En dan is het moreel goede ding om te doen, het stoppen van het gebruiken van drugs? Elke consument moet individuele verantwoordelijkheid nemen?
Jep.
pi_215530519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jep.
En dan alleen bij drugs? Of bij meerdere of zelfs alle conflict-grondstoffen?
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:19:14 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215530530
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:18 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan alleen bij drugs? Of bij meerdere of zelfs alle conflict-grondstoffen?
ALS je daar wat van vind, ja.
Maar dat is off topic hier
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:57:40 #58
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_215531305
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Omdat het totaal geen oplossing is. Mischien in jou idealistische wereldje wel, maar mensen blijven toch wel gebruiken
pi_215531537
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:43 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ethisch niet verantwoord maar ik vrees dat je gelijk hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:23:12 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215531584
Het zou een hoop schelen als ze eindelijk drugs zouden legaliseren.

NWS / The World Wide War on Drugs #13 - Legalize not criminalize
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215531646
quote:
Het zou pas nieuws zijn als de kartels een soort Beter Leven-keurmerk zouden invoeren voor humane executies en afrekeningen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:35:00 #62
pi_215531722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:50 schreef probeer het volgende:
Vind je dat Nederlandse cokegebruikers zouden moeten stoppen omdat er in Mexico extreem veel extreem gewelddadige doden vallen?
De gebruikers willen geen drugsverboden. Je kan de gebruikers dus niet verantwoordelijk stellen voor de gevolgen van de War on Drugs. De politici die dat willen zijn verantwoordelijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215531779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Cool story bro...

Doen we verder niets mee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:42:19 #64
323876 michaelmoore
pi_215531810
quote:
ik koop ubiprofen 400 mg
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:42:55 #65
323876 michaelmoore
pi_215531813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:29 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Eh, Mexico is heul groot hoor. In de toeristische plekken heb je hier niet tot nauwelijks last van.
USA moet Mexico annexeren
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:07:26 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215531997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]
Omdat het totaal geen oplossing is. Mischien in jou idealistische wereldje wel, maar mensen blijven toch wel gebruiken
Ik maak mij geen illusies, ik wijs er gewoon op dat als je drugs gebruikt je eigen genot belangrijker vindt
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:08:31 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215532004
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De gebruikers willen geen drugsverboden. Je kan de gebruikers dus niet verantwoordelijk stellen voor de gevolgen van de War on Drugs. De politici die dat willen zijn verantwoordelijk.
Whatever makes you sleep at night
  zaterdag 9 november 2024 @ 19:11:12 #68
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_215532601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik maak mij geen illusies, ik wijs er gewoon op dat als je drugs gebruikt je eigen genot belangrijker vindt
Ja, klopt. Maar ik ben niet degene die dit beleid heeft gemaakt. En ik geloof trouwens niet dat ik iemand in Brabant die pillen maakt schaad als ik op een festival wat neem
  zaterdag 9 november 2024 @ 19:46:11 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215533072
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 19:11 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]
Ja, klopt. Maar ik ben niet degene die dit beleid heeft gemaakt. En ik geloof trouwens niet dat ik iemand in Brabant die pillen maakt schaad als ik op een festival wat neem
Ripdeals, geweld, giftig afval in de natuur gedumpt, afrekeningen, crimineel geld, witwassen, liquidaties
https://www.erasmusmagazi(...)je-op-zaterdagavond/
pi_215533741
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:23 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Het ligt aan de instanties zelf
pi_215534044
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 19:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ripdeals, geweld, giftig afval in de natuur gedumpt, afrekeningen, crimineel geld, witwassen, liquidaties
https://www.erasmusmagazi(...)je-op-zaterdagavond/
Jij vindt dus dat de eindgebruiker door zijn aankopen een grotere verantwoordelijkheid draagt dan de overheid die door middel van een verbod een klaarblijkelijk gewild product de zwarte markt in duwt?

Mensen gebruiken drugs, al millenia. Denken dat je gebruikers een schuldgevoel kunt aanpraten voor hun gebruik is geen effectieve manier om het gebruik naar beneden te krijgen. Drugsgebruik zit in Nederland zelfs in de lift. Als je echt zou willen dat alle complicaties rondom de productie en handel ophoud zou je achter legalisatie moeten staan. Hiermee neem je de criminaliteit het wind uit de zeilen en verstoord het verdienmodel.
  zaterdag 9 november 2024 @ 21:05:44 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215534198
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 20:54 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Jij vindt dus dat de eindgebruiker door zijn aankopen een grotere verantwoordelijkheid draagt dan de overheid die door middel van een verbod een klaarblijkelijk gewild product de zwarte markt in duwt?

Mensen gebruiken drugs, al millenia. Denken dat je gebruikers een schuldgevoel kunt aanpraten voor hun gebruik is geen effectieve manier om het gebruik naar beneden te krijgen. Drugsgebruik zit in Nederland zelfs in de lift. Als je echt zou willen dat alle complicaties rondom de productie en handel ophoud zou je achter legalisatie moeten staan. Hiermee neem je de criminaliteit het wind uit de zeilen en verstoord het verdienmodel.
Snuit je neus, haal diep adem en tel tot tien, lees nu nog eens rustig wat ik schreef
pi_215534455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Snuit je neus, haal diep adem en tel tot tien, lees nu nog eens rustig wat ik schreef
Ik denk dat ik toch een aardige samenvatting van jouw posts in dit topic tot dusver heb gemaakt. Je blamed enkel de gebruiker terwijl het niet effectief is.

Anders ga je nog even de problemen met je logica heroverwegen. Succes.
pi_215535071
quote:

[..]

Waar baseer je dat op dat drugsgebruik in de lift zit? Ik kan dat namelijk niet terug in de cijfertjes vinden:
https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/drugs/

Tussen 2016 en 2022 is het XTC gebruik van 3% naar 4% gegaan. En dat gaat om mensen die in het afgelopen jaar XTC gebruikt hebben. Dus ook als dat maar een keer is. Het is maar wat je in de lift noemt.

Wat veel erger is is dat Nederland een doorvoerhaven van drugs is. Dat is wat met al die tonnen coke vanuit de Rotterdamse haven gebeurd. En waar die moordende lokale mafiabaasjes rijk van worden. Dat kan je toch niet oplossen door cocaine te legalizeren? Die gaan gewoon door met smokkelen naar andere landen. Wat denk je dat onze buurlanden daarvan gaan vinden als wij die massale import legalizeren?

Dat drugsgebruikers vaak geen schuldgevoelens hebben is alom bekend. Ook dat ze voorbij zijn aan gevoelens van schaamte. Daarbij heb je ook verslaafden die zelf criminaliteit plegen om aan geld voor hun drugs te komen. Daar hebben ze dan ook geen moeite meer mee. Dat mag absoluut geen argument zijn om maar dingen te legalizeren.

En de drugs die mensen millenia geleden gebruikten zijn echt niet te vergelijken met de drugs die je nu hebt. Ook al zo'n slecht argument. Een stel natives in de jungle van de amazone met hun rituelen zijn niet te vergelijken met feestende mensen die een pilletje slikken op een house party. Het voelt mischien wel zo als je staat te stuiteren maar het is niet zo. Het ene is een religieuze cultuur met veel striktere regels omtrent het gebruik, het andere een consumenten cultuur waar je gewoon lekker kan doen waar je zin in hebt.

Tuurlijk kan de politie de andere kant op kijken als iemand een pilletje of een snuifje neemt op een feest. Ze zouden tenslotte wel wat beters te doen moeten hebben. Er kan zelfs geexperimenteerd worden met gratis verstrekken van heroine aan zwaar verslaafden. Dat is in het verleden succesvol gebleken om in ieder geval de overlast van junkies te beperken. Maar zo gereguleerd als alcohol zal het nooit worden.

Drugsgebruikers wijzen graag naar alle ellende omtrent alcohol misbruik om zo hun eigen drugsgebruik goed te praten. Maar daarmee geven ze tegelijk aan waarom dingen zoals cocaine nooit gelegalizeerd zullen worden. Dat leidt alleen maar tot meer ellende wat moeilijk aan te pakken is zoals nu bij alcoholverslaving en geweld door alcohol. Dingen die bij andere drugs ook komen kijken ongeacht hoe prettig jij je voelt als je die drugs gebruikt. De meeste mensen die alcohol gebruiken doen dat ook met mate en worden niet aggressief. Maar als net zo veel mensen bijvoorbeeld cocaine zouden gaan gebruiken omdat het legaal is dan zou daarvan een bepaalde groep ook problemen krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cargeon op 09-11-2024 23:13:23 ]
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:04:56 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215535660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:28 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Ik denk dat ik toch een aardige samenvatting van jouw posts in dit topic tot dusver heb gemaakt. Je blamed enkel de gebruiker terwijl het niet effectief is.

Anders ga je nog even de problemen met je logica heroverwegen. Succes.
Zoals ik zei
Heb je niet weerlegt, enig wat je doet is mijn woorden volledig verdraaien
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:22:27 #76
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215535865
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:07 schreef The-BFG het volgende:
Heeft de politie het daar nog onder controle dan?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215535913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Heeft de politie het daar nog onder controle dan?
Ja, nadat Ellie Lust de boel heeft gereorganiseerd.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_215535989
quote:

[..]

Vind ik zo’n dom gelul:
De overheid verantwoordelijk houden voor iets wat de bevolking wil (vooral moeders!) en gebruikers niet inzien en hun verantwoordelijkheid afschuiven.
Vakman pur sang
  zondag 10 november 2024 @ 00:20:35 #79
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_215536329
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:23 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Zoals?
  zondag 10 november 2024 @ 04:28:53 #80
pi_215536891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:20 schreef Cargeon het volgende:
Dat mag absoluut geen argument zijn om maar dingen te legalizeren.
Je hebt geen argumenten nodig voor legalisatie. Je hebt argumenten nodig voor een verbod, want een verbod heeft gevolgen, creëert criminaliteit, moet gehandhaafd worden, kost geld, ....
pi_215536893
yep, zijn ongekend bruut
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_215537086
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2024 04:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je hebt geen argumenten nodig voor legalisatie. Je hebt argumenten nodig voor een verbod, want een verbod heeft gevolgen, creëert criminaliteit, moet gehandhaafd worden, kost geld, ....
Die argumenten zijn heel simpel: eerst is een drug legaal. Dan blijken mensen eraan verslaafd te raken of dood te gaan of andere gezondheidsproblemen te krijgen. En dan wordt het verboden. Waarom denk jij dat drugs illegaal zijn dan?

Ik denk dat als alcohol pas recent op de markt zou zijn gekomen het dan waarschijnlijk ook illegaal gemaakt zou zijn.

Het zou fijn zijn als de pro-legaliseer mensen zeggen welke drugs ze willen legaliseren. Want dat alles ineens gelegaliseerd zou worden kan je dus echt vergeten. Dit topic gaat over mexicaanse drugs cartels. Die dealen niet zo veel in XTC maar in cocaine en heroine.

Naast dat ze ook een hoop andere illegale dingen doen zoals ontvoeringen, afpersen en mensensmokkel. Maar daar zullen ze vast ook mee stoppen als cocaine ineens door Philip Morris wordt geproduceerd en daarna gaan ze bij de McDonalds solliciteren :Y
pi_215537126
Blijft toch altijd jammer dat er geen echte MacGyvers or A-Teams in de wereld te vinden zijn... want dan zou je denken dat dit soort iniatieven keihard worden aangepakt...

Of waar zijn de hackers die ze naar de tering helpen?

Dat gezegd, een ieder die illegale drugs neemt van iemand doet er aan mee.
Just say hi!
pi_215537189
Komt doordat de mensheid te soft is geworden.
Als je er echt iets aan wil doen moet je letterlijk het hele gebied zuiveren en opnieuw beginnen.

Klinkt natuurlijk behoorlijk radicaal en extreem, maar puur objectief gesproken bestaat er geen andere mogelijkheid.

Bedank de Amerikanen maar met die drugs oorlog wat zij zelf op poten hebben gezet wat vooral begon in zuid Amerika.
pi_215537264
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 08:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Komt doordat de mensheid te soft is geworden.
Als je er echt iets aan wil doen moet je letterlijk het hele gebied zuiveren en opnieuw beginnen.

Klinkt natuurlijk behoorlijk radicaal en extreem, maar puur objectief gesproken bestaat er geen andere mogelijkheid.

Bedank de Amerikanen maar met die drugs oorlog wat zij zelf op poten hebben gezet wat vooral begon in zuid Amerika.
Letterlijk het hele gebied zuiveren? Wat bedoel je daar mee?
pi_215537289
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 08:04 schreef Chandler het volgende:
Blijft toch altijd jammer dat er geen echte MacGyvers or A-Teams in de wereld te vinden zijn... want dan zou je denken dat dit soort iniatieven keihard worden aangepakt...

Mensen die het recht in eigen hand nemen heb je daar ook hoor:
https://en.wikipedia.org/wiki/Grupos_de_autodefensa_comunitaria

Maar soms veranderen ze uiteindelijk zelf in drug cartels zoals de Knights Templar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cargeon op 10-11-2024 09:05:10 ]
pi_215537300
quote:

[..]
Overheden die als beleid een war on drugs voeren en drugsgebruik niet als gezondsheidproblemen willen beschouwen zijn natuurlijk de kern van dit probleem.

De war on drugs drijft de prijzen op waardoor de kartels steeds meer geld hebben.
  zondag 10 november 2024 @ 09:10:31 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215537331
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 09:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Overheden die als beleid een war on drugs voeren en drugsgebruik niet als gezondsheidproblemen willen beschouwen zijn natuurlijk de kern van dit probleem.

De war on drugs drijft de prijzen op waardoor de kartels steeds meer geld hebben.
pi_215537387
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Teveel legaal bier gisteren. Een van de weinige gelegaliseerde drugs die volgens onderzoeken veel meer invloed op de maatschappij en de persoon zelf heeft dan de meeste andere verboden drugs.

Wil je nu echt volhouden dat het beleid van overheden niet aan de basis van opgedreven drugs prijzen en de daaruitvolgende sterke kartels staan dat het alleen door de individu komt die zo nu en dan een snuifje neemt.
pi_215537405
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 09:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat de prijzen van cocaine ironisch genoeg daalden nadat Pablo Escobar was vermoord door de politie. Dat kwam omdat hij een monopolie had op de handel. Na zijn dood namen andere cartels gretig zijn plaats in maar die moesten ineens concurreren met elkaar. Dus ging de prijs omlaag.

En kijk eens naar de prijs van alcohol en sigaretten. Die zijn juist zo hoog omdat er accijns op geheven worden. Dat zou na het legaliseren van andere drugs ook gebeuren. Dat zijn ze met wiet ook van plan iedere keer dat de politiek het daar over heeft.
pi_215537472
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Teveel legaal bier gisteren. Een van de weinige gelegaliseerde drugs die volgens onderzoeken veel meer invloed op de maatschappij en de persoon zelf heeft dan de meeste andere verboden drugs.

Wil je nu echt volhouden dat het beleid van overheden niet aan de basis van opgedreven drugs prijzen en de daaruitvolgende sterke kartels staan dat het alleen door de individu komt die zo nu en dan een snuifje neemt.
Er zijn ook mensen die keihard verslaafd zijn en elke dag grote hoeveelheden gebruiken he. Dat is waar die cartels, smokkelaars en uiteindelijk dealers hun meeste geld aan verdienen. En vanwege dat vele geld gaan die cartels en uiteindelijk dealers over lijken tijdens hun concurrentie. En maken ze het liefst zo veel mogelijk mensen verslaafd.

En die verslaafden plegen weer criminaliteit om aan hun geld te komen. Drugsgebruik is echt niet zo onschuldig als sommigen het willen voordoen.

En hoeveel denk je dat een cocaboer in Colombia verdiend aan zijn oogst? Die worden ook uitgebuit door die cartels. Maar als die cocaboer een eerlijke prijs zou krijgen dan zou de prijs dus ook weer omhoog gaan.
pi_215537518
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 08:52 schreef Cargeon het volgende:

[..]
Letterlijk het hele gebied zuiveren? Wat bedoel je daar mee?
Elke deur intrappen, elk gat en elke steen optillen en alles wat op een drugs/cartel figuur lijkt, nou ja vol judge dredd zeg maar gaan.

Er is geen andere manier.
pi_215537542
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 09:38 schreef Cargeon het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die keihard verslaafd zijn en elke dag grote hoeveelheden gebruiken he. Dat is waar die cartels, smokkelaars en uiteindelijk dealers hun meeste geld aan verdienen. En vanwege dat vele geld gaan die cartels en uiteindelijk dealers over lijken tijdens hun concurrentie. En maken ze het liefst zo veel mogelijk mensen verslaafd.

En die verslaafden plegen weer criminaliteit om aan hun geld te komen. Drugsgebruik is echt niet zo onschuldig als sommigen het willen voordoen.

En hoeveel denk je dat een cocaboer in Colombia verdiend aan zijn oogst? Die worden ook uitgebuit door die cartels. Maar als die cocaboer een eerlijke prijs zou krijgen dan zou de prijs dus ook weer omhoog gaan.
Hoeveel alcohol verslaafden hebben we waarbij we dit wel gewoon als gezondsprobleem beschouwen?

Mensen verslaafd maken aan sterkere drugs komt juist door illegale markten, de recreatieve gebruiker komt voor zijn maandelijkse snuifje bij de dealer, helaas is de coke op maar heeft hij wel weer iets anders nieuws voor deze gebruiker, waarbij dat nieuws stukken verslavender is.

Heineken afgelopen jaar ruim 2 miljard winst, een marge van 25%, wie buiten hun uit dat er zulke hoge marges gemaakt kunnen worden?
pi_215537564
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Het zou pas nieuws zijn als de kartels een soort Beter Leven-keurmerk zouden invoeren voor humane executies en afrekeningen.
Ik zou het dan geen Beter Leven noemen, denk ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 10 november 2024 @ 10:11:09 #95
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215537593
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat je zelf ook een verantwoording hebt. Blijkbaar is dat lastig voor jou en een aantal anderen hier dit te begrijpen. Of beter. dat willen accepteren.
pi_215537604
Neejoh war on drugs gaan we winnen hoor!!!
pi_215537663
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:14 schreef Vincent_student het volgende:
Er zijn ook mensen die naar narcostaat Nederland op vakantie gaan. Voor de lol dus
pi_215537774
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoeveel alcohol verslaafden hebben we waarbij we dit wel gewoon als gezondsprobleem beschouwen?

Mensen verslaafd maken aan sterkere drugs komt juist door illegale markten, de recreatieve gebruiker komt voor zijn maandelijkse snuifje bij de dealer, helaas is de coke op maar heeft hij wel weer iets anders nieuws voor deze gebruiker, waarbij dat nieuws stukken verslavender is.

Heineken afgelopen jaar ruim 2 miljard winst, een marge van 25%, wie buiten hun uit dat er zulke hoge marges gemaakt kunnen worden?

Wil je nu alcohol verbieden of andere drugs legaliseren?
pi_215538135
quote:
+ milieuvervuiling
pi_215538152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 19:11 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]
Je vind het prima dat er afval in de natuur gedumpt wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')