SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Wat begrijpen we niet en wat verwacht je nu? En van wie?quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vind dat de berichtgeving in de media oppervlakkig is en alleen focust op specifieke incidenten, waardoor het algemene publiek de aard van het geweld niet volledig begrijpt.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:15 schreef BlaZ het volgende:
Gisteren is de burgemeester van Chilpancingo vermoord en onthoofd.Beter stoppen ze in Mexico met het bouwen van al die verhoogde wegen, dat zou al veel schelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat begrijpen we niet en wat verwacht je nu? En van wie?
Dan dumpen ze de lijken gewoon op het centrale plein zoals in de video uit Cazones, Veracruz.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Beter stoppen ze in Mexico met het bouwen van al die verhoogde wegen, dat zou al veel schelen.
Het is tegenwoordig niet enkel drugsgeweld wat het probleem vormt. Ook belangrijk is de benzinehandel en diefstal, dit is met name de oorzaak van het vele geweld in het zuiden van Guanajuato.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat volgens mij niet goed begrepen wordt is de werkelijke diepgang van het drugsgeweld en de rol van factoren zoals corruptie en de internationale vraag naar drugs. Wat ik verwacht is dat de media niet alleen het geweld zelf rapporteren, maar ook meer inzicht geven in de oorzaken en oplossingen.
En wat snuif of gebruik jij?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?
Naar mijn idee snuft heel onze NPO en RTL als grootverbruikers, dus imo hoef je vanuit de media niks te verwachten. En al krijg je heel Nederland achter je, de oorlog in Oekraïne zorgt straks weer voor zoveel vraag naar verdoving… Je gaat dit niet stoppen.
Vraag en aanbod zal altijd blijven bestaan, zeker in gebieden waar mensen nu enorme trauma’s oplopen zoals nu in Oekraïne.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En wat snuif of gebruik jij?
Ik wil best geloven dat veel BN'ers aan de coke zitten hoor, maar om dit dan te koppelen aan berichtgeving over Mexico en de oorlog in Oekraïne....Wauw
alle drugs vrijgeven, dan wordt het haast gratis en dan lost het zichzelf opquote:Op woensdag 9 oktober 2024 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vraag en aanbod zal altijd blijven bestaan, zeker in gebieden waar mensen nu enorme trauma’s oplopen zoals nu in Oekraïne.
Die bendeoorlogen en aanwas van nieuwe gebruikers zullen er imo altijd blijven. Dit probleem valt dus niet op te lossen. Het is te groot.
iedereen aan de oxycodonquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat verwacht je hier op Fok en van de rest van Nederland? Lijkt me een duidelijke vraag toch?
Naar mijn idee snuft heel onze NPO en RTL als grootverbruikers, dus imo hoef je vanuit de media niks te verwachten. En al krijg je heel Nederland achter je, de oorlog in Oekraïne zorgt straks weer voor zoveel vraag naar verdoving… Je gaat dit niet stoppen.
quote:Wat is sterker, oxycodon of morfine?
Oxycodon is een opiaat, een morfineachtige pijnstiller, dat wordt voorgeschreven door artsen.
Dit medicijn is twee keer sterker dan morfine en werkt dus zeer goed bij het stillen van pijn.
Oxycodon wordt meestal voorgeschreven in de vorm van tabletten, capsules of drank.
New Kids on the Block (NKOTB). Sissy'squote:Op maandag 7 oktober 2024 20:04 schreef -Deluzion- het volgende:
en het Jalisco New Generation Cartel (CJNG)
Gay. Stuur ze een uitnodiging voor de gay-pride.quote:Even een filmpje van de mankracht van één van de cartels. CJING
snuiven met belastinggeldquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat baseer je op de redenatie dat iemand medeverantwoordelijk is voor geweld wat plaatsvindt binnen de productieketen van de producten die diegene consumeert?quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit soort geweld en toestanden hou je in stand en maak je erger door drugs te kopen.
Eh, Mexico is heul groot hoor. In de toeristische plekken heb je hier niet tot nauwelijks last van.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:14 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ken zelfs mensen die daar naar toe op vakantie gaan. Voor de lol dus.
Jaquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat baseer je op de redenatie dat iemand medeverantwoordelijk is voor geweld wat plaatsvindt binnen de productieketen van de producten die diegene consumeert?
En hoe zwaar vind jij dat die medeverantwoordelijkheid, op de eindgebruiker zou moeten wegen? In dit specifieke geval van drugs en (Mexicaans) kartel-geweld. Dan hebben we het over, wat, duizenden tot tienduizenden doden door direct geweld per jaar, om honderden (?) miljoenen mensen van drugs te voorzien? Waarvan een zeer significant aandeel rondom de coca-plant, ik gok toch zeker een kwart (mede dankzij crack).quote:
Sommigen experimenteren graag op zichzelf en medemensen, dat experimenteren zou men moeten ontmoedigen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit soort geweld en toestanden hou je in stand en maak je erger door drugs te kopen.
Als je drugs gebruikt ben je gewoon medeverantwoordelijk voor deze toestanden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:50 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe zwaar vind jij dat die medeverantwoordelijkheid, op de eindgebruiker zou moeten wegen? In dit specifieke geval van drugs en (Mexicaans) kartel-geweld. Dan hebben we het over, wat, duizenden tot tienduizenden doden door direct geweld per jaar, om honderden (?) miljoenen mensen van drugs te voorzien? Waarvan een zeer significant aandeel rondom de coca-plant, ik gok toch zeker een kwart (mede dankzij crack).
Vind je dat Nederlandse cokegebruikers zouden moeten stoppen omdat er in Mexico extreem veel extreem gewelddadige doden vallen? Want minder vraag is uiteindelijk wellicht ook minder aanbod? En dan zal dat extreme geweld afnemen in frequentie en intensiteit?
En, dichter bij huis qua consequenties ... bv ook dat Nederlandse gebruikers van MDMA / XTC zouden moeten stoppen omdat er illegaal drugsafval geloosd wordt en in de natuur / het milieu terecht komt?
Als de overheid het legaliseert en hier produceert hoeven mensen het niet meer te halen bij criminele en stort hun hele winstmarge in elkaar. Net als met de drooglegging in America zijn degene die er het meest bij gebaat zijn de maffia. De overheid heeft zelf die bendes zoveel macht gegeven, mensen gebruiken al duizenden jaren verdovende middelen. Kan je er beter voor zorgen dat het op een verantwoorde manier gebeurdquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je drugs gebruikt ben je gewoon medeverantwoordelijk voor deze toestanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |