https://www.nu.nl/buitenl(...)oeming-vermoord.htmlMexicaanse kartels zijn beruchte criminele organisaties die vooral betrokken zijn bij de drugshandel. Ze staan bekend om extreem geweld, zoals moorden, martelingen en terreur, om rivalen en de overheid te intimideren. Bekende kartels zoals Sinaloa en CJNG strijden om macht en invloed, wat leidt tot grote instabiliteit in Mexico. Corruptie en een zwakke rechtsstaat verergeren de situatie.
Het geweld kent geen grenzenZe gebruiken extreme methoden zoals onthoofdingen, marteling, massamoorden en publieke executies om angst te zaaien en hun macht te behouden. Deze kartels vechten keihard tegen rivalen en de overheid, waarbij burgers, journalisten en zelfs politici regelmatig doelwitten zijn. Bekende groepen zoals het Sinaloa-kartel en het Jalisco New Generation Cartel (CJNG) opereren als paramilitaire eenheden, compleet met zware bewapening en militaire tactieken. Geen enkel middel wordt geschuwd in hun strijd om territorium en winst – het geweld kent geen grenzen.
Er zijn ook huiveringwekkende gevallen bekend waarin kartels geweld tegen kinderen gebruiken om een boodschap van terreur te verspreiden, zoals het publiekelijk doden van kinderen om een punt te maken naar rivalen of de overheid.
Dit extreme gebruik van geweld, zelfs tegen de meest kwetsbaren, onderstreept de totale afwezigheid van grenzen in hun methoden. Het maakt de situatie des te schrijnender en tragischer voor de gemeenschappen die onder de heerschappij van kartels leven.
Even een filmpje van de mankracht van één van de cartels. CJING
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hieronder enkele van de beruchtste methodes die ze toepassen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
Onze Nederlandse Louis Theroux kloon (Ewout) was daar ook een keer, bizar wat een politie macht nodig was om die cartels nog een beetje onder controle te houden..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Dat is toch overal op de wereld goed te zien en te horen dat de criminele groepen wreed zijn?
Wat is het nieuws precies?
quote:
Veel mensen weten niet hoe ernstig de situatie is, het geweld van Mexicaanse kartels is de afgelopen jaren enorm geëscaleerd. Elke poging om kartels uit te schakelen, leidt tot nieuwe kartels of nieuwe leiders die bereid zijn om verder te gaan dan hun voorgangers in brutaliteit. Het land staat op het punt om om te vallen.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op maandag 7 oktober 2024 20:25 schreef -Deluzion- het volgende:[..]
Veel mensen weten niet hoe ernstig de situatie is, het geweld van Mexicaanse kartels is de afgelopen jaren enorm geëscaleerd. Elke poging om kartels uit te schakelen, leidt tot nieuwe kartels of nieuwe leiders die bereid zijn om verder te gaan dan hun voorgangers in brutaliteit. Het land staat op het punt om om te vallen.
Wie weet dit niet dan? Dit is toch al jaren algemeen bekend nieuws.
Your beauty never ever scared me.
quote:
Ik vind dat de berichtgeving in de media oppervlakkig is en alleen focust op specifieke incidenten, waardoor het algemene publiek de aard van het geweld niet volledig begrijpt.
In Marseille kunnen ze er ondertussen ook wat van.
quote:
Op maandag 7 oktober 2024 20:43 schreef spicymchaggis het volgende:[..]
Waarschijnlijk rest de Mexicaanse overheid uiteindelijk niets anders dan nóg meedogenlozer te zijn dan de drugskartels en er niet meer naar streven om kartelleden voor de rechter te krijgen, maar hen bijv. samen met hun complete familie te executeren zonder tussenkomst van de rechter.
De nieuwe Mexicaanse presidente die openlijk heeft aangegeven dat ze de kartels wil bestrijden heeft al min of meer haar doodvonnis getekend.
quote:
Op maandag 7 oktober 2024 21:17 schreef Feola het volgende:[..]
Nee maar gewoon even een update hoe het daar is. Doen we verder niks mee maar kunnen ze op nu.nl even verontwaardigd doen over de situatie.
Verder leuke dingen ja, vooral Funkytown is een leuke.
Funkytown is een classic inderdaad.
Check ook al die comments
Ik heb nog wel veel ergere filmpjes zien dan Funkytown though.
Het Mexicaanse leger is vrij sterk. Heeft de modernste wapens en nog meer mensen dan de cartels. En meer legitimiteit.
Dit hele drugsspel is echter een vooropgezet plan van de Mexicaanse elite om er geld aan te verdienen. Roep de krijgswet af en dit probleem is vrij snel opgelost. We hebben het over tienduizenden criminelen tegenover een leger dat een beroep kan doen op miljoenen. Het is pure onwil.