Gezien jouw usernaam en het feit dat je de Mcdonalds een ervaring vond, geloof ik best dat je het een beetje overtrokken of snobistich vindquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
De McDonalds was wel een ervaring.
Verder vind ik dit altijd een beetje protserig snobistisch gedoe.
Ik ben niet zo van de vijf gangen waar je een bordje met een stukje vlees ter grootte van een doperwt op een bedje geschraapte wortelen krijgt nee.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:22 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Gezien jouw usernaam en het feit dat je de Mcdonalds een ervaring vond, geloof ik best dat je het een beetje overtrokken of snobistich vind
Ik vind het altijd wel interresant om te zien wanneer er een ster wordt weggehaald,
Wat een raar, misleid beeld van een sterrenrestaurant heb jij johquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de vijf gangen waar je een bordje met een stukje vlees ter grootte van een doperwt op een bedje geschraapte wortelen krijgt nee.
En dan intussen pochen met je vijf pandjes in het centrum van Amsterdam.
Heb je weleens michelinster-waardig eten geproefd? Als je gewoon 6 gangen met daarin amuses besteld dan ben je aan het einde van de avond wel voldaanquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de vijf gangen waar je een bordje met een stukje vlees ter grootte van een doperwt op een bedje geschraapte wortelen krijgt nee.
En dan intussen pochen met je vijf pandjes in het centrum van Amsterdam.
Daarna inderdaad nog even langs de FEBO omdat je anders niet kan slapen van de hongerquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En je rekening leeg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Heb je weleens michelinster-waardig eten geproefd? Als je gewoon 6 gangen met daarin amuses besteld dan ben je aan het einde van de avond wel voldaan
https://www.librije.com/eten/librijes-menu/quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een raar, misleid beeld van een sterrenrestaurant heb jij joh
Ik chargeer natuurlijk met de porties maar ik vind het wel echt iets voor mensen die op de zuidas er even mee moeten pochen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een raar, misleid beeld van een sterrenrestaurant heb jij joh
Nu vind ik ayce het andere uiterste. Er is ook een middenweg natuurlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.librije.com/eten/librijes-menu/
Nou, als je die menukaart bekijkt!! Allemaal kleine hapjes. En voor 8 van die hapjes betaal je 290 euro!
Doe mij maar La Cubanita!!
Dat is wel de top, ook qua prijzen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, als je die menukaart bekijkt!! Allemaal kleine hapjes. En voor 8 van die hapjes betaal je 290 euro!
Er zijn gelukkig in Nederland genoeg mensen die niet hoeven na te denken over 290 euro.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoef ik ook niet over na te denken maar mij zul je er niet zien.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:29 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig in Nederland genoeg mensen die niet hoeven na te denken over 290 euro.
Meer plek voor de culinaire smulpapenquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar hoef ik ook niet over na te denken maar mij zul je er niet zien.
Ja, dat soort Zuidas volk met vijf pandjes in Amsterdam centrum. Kwalbert-Jan en Ryan Babel.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:29 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig in Nederland genoeg mensen die niet hoeven na te denken over 290 euro.
Ik ga vaak met eigen gezelschap eten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat soort Zuidas volk met vijf pandjes in Amsterdam centrum. Kwalbert-Jan en Ryan Babel.
Er komen er overigens genoeg zonder die status, maar dat soort pocherig volk blijf ik graag ver weg van
Val je mijn geliefde Hut aan?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoop mensen hier die duidelijk nooit bij een goed restaurant hebben gegeten. Natuurlijk betaal je meer dan bij de lokale spareribsfabriek, maar je krijgt dan wel iets dat je thuis niet zou kunnen maken.
Een goed restaurant hoeft trouwens niet per se sterren te hebben.
Ik val niemand aan, niks mis met zo nu en dan een paar malse ribben druipend van de marinade en knoflooksaus afkluivenquote:
Waarmee je keurig aangeeft dat jij nog nooit in een sterren-restaurant hebt gegeten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb ooit in Chateau Neercannes in Limburg gegeten. Nou gegeten, het waren inderdaad gerechtjes die geen bal voorstelden. Da’s eens maar niet weer.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarmee je keurig aangeeft dat jij nog nooit in een sterren-restaurant hebt gegeten.![]()
Het is niet voor iedereen weggelegd. Net zoals de camping niet voor iedereen is weggelegd.
Dat mag ik hopen, ik heb weleens gehad dat ik net zwezerik had gemaakt en dat dat op de kaart stond zodat ik nieuwsgierig was hoeveel beter zij dat zouden doen. Maar het paste niet in het menu en wijnarrangement van onze voorkeur, maar dan passen ze dat even aan, dat is wel weer tof van dat soort tenten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoop mensen hier die duidelijk nooit bij een goed restaurant hebben gegeten. Natuurlijk betaal je meer dan bij de lokale spareribsfabriek, maar je krijgt dan wel iets dat je thuis niet zou kunnen maken.
La Cubanitaquote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Eensquote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
DUDE. Nee.quote:Doe mij maar La Cubanita!!
Dit is echt zulke BS.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:23 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Daarna inderdaad nog even langs de FEBO omdat je anders niet kan slapen van de honger
quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben benieuwd wat Brut en Inter Scaldes gaan doen.
Die laatste vanwege de nieuwe eigenaren.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:23 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Daarna inderdaad nog even langs de FEBO omdat je anders niet kan slapen van de honger
heerlijk gerecht voor een michelinsterquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Inter Scaldes twee sterren, 🥳
Superknappe prestatie!
Ik vind dat goed te vreten, hoor. Niet alles, maar je kunt kiezen hè!quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
La Cubanita
Dat zet je een varken nog niet voor.
Ik chargeer, uiteraard, maar ik heb nog liever tapas all you can eat, dan zo'n bedrag betalen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens
[..]
DUDE. Nee.
MaccieD op zn spaans. Schnobbie shit hoeft niet, maar ook geen kansloze meuk.
Ergens waar prijs, kwaliteit en kwantiteit samenkomen, dat zijn de echte top toko's en zijn voor mij een reis waard. Dat kan net zo goed een dorps trattoria ergens in Toscane zijn, of een restaurantje ergens in de buurt waar het gewoonweg goed is.
Nu snappen we mekaar beter.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik chargeer, uiteraard, maar ik heb nog liever tapas all you can eat, dan zo'n bedrag betalen.
Je komt idd niet in een sterrenrestaurant om te vreten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat goed te vreten, hoor. Niet alles, maar je kunt kiezen hè!
Je betaalt toch geen tweehonderdennegentig euro voor 8 kleine hapjes op hele grote borden!!
Er bestaan ook gewoon goede restaurants en eetcafés hè?quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat goed te vreten, hoor. Niet alles, maar je kunt kiezen hè!
Je betaalt toch geen tweehonderdennegentig euro voor 8 kleine hapjes op hele grote borden!!
Nergens last van hoor. Ik geniet vooral van de gefrustreerde reacties omdat ik het eten van duur eten snobistisch noem.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ikke niet. Ik kan het me veroorloven om bij een sterrentent te eten.
Maar jij lijkt wel wat hoog in je emotie te zitten.
De porties zijn prima, want je gaat minstens even goed gevuld naar huis als in het restaurant om de hoek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk met de porties maar ik vind het wel echt iets voor mensen die op de zuidas er even mee moeten pochen.
Ja, het zal vast lekker zijn maar we hebben hier ook eetcafés waar ik prima eet (nee, niet de Bram Ladage) en waar je de helft van de prijs betaalt en niet het gevoel hebt je meteen tussen de hautaine kenners te begeven.
En het wordt lekker in stand gehouden “want ze hebben een ster!”
Serieus! 1 zo'n hapje kost al 35 euro. Daar heb je in best wel aardige restaurants een compleet hoofdgerecht voor.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je komt idd niet in een sterrenrestaurant om te vreten.
En als je niet snapt dat je 8 "kleine hapjes op hele grote borden" echt wel een zeer complete maaltijd zijn dan kun je idd beter naar een vreetschuur gaan.
Voor de culinaire kenners is er daarom dit topic:quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, leuk een topic over de Michelinsterren en het verwordt gelijk weer in een "wat achterlijk, zoveel geld voor een paar bordjes eten" topic door mensen die het geen bal kan schelen welke restaurants hoeveel sterren hebben.
Het is puur off-topic gezeik, het halve topic is veegwaardig.
Echt hou op met je onwetende gezwets, het is niet 1 hapje.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Serieus! 1 zo'n hapje kost al 35 euro. Daar heb je in best wel aardige restaurants een compleet hoofdgerecht voor.
En ik kan het best betalen, daar niet van, maar ik heb het er niet voor over, alleen omdat ze 3 sterren hebben. Het eten is luxer, maar echt niet per se beter dan elders, waar je voor 100 euro met zijn tweeën gegeten en gedronken hebt.
Ik vind het vooral relatief te duur voor wat je krijgt ja, verder was het eten toen ik er was an sich prima. Alleen zoals ik zeg, voor mij levert een goed restaurant dat een prijsklasse lager is hetzelfde genot. 50 euro PP vind ik al best veel geld maar dat is normaal tarief voor een avondje eten tegenwoordig. Laatst wel 70 euro uitgegeven voor een gang of 5, maar dat is echt max 1x per jaar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De porties zijn prima, want je gaat minstens even goed gevuld naar huis als in het restaurant om de hoek.
De verschillende gangen zijn alleen kleiner zodat je meer verschillende smaken de revue kan laten passeren.
Prima als het jouw ding niet is, maar het komt wat dommig als je dan doet of het alleen maar is om mee te pochen, alleen omdat ze iets leveren waar jij niet op zit te wachten.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt hou op met je onwetende gezwets, het is niet 1 hapje.
Het onderwerp van het topic interesseert je geen zak, wat doe je hier in godsnaam, behalve je onwetende bagger posten waarmee je vooral laat blijken dat je kwantiteit belangrijker vindt dan kwaliteit en een sterrenrestaurant dus idd niets voor jou is.
Ga in godsnaam naar een all you can eat vreetschuur en schep daar 8 keer een klein bordje heel erg vol en wees gelukkig dat het je maar een paar tientjes heeft gekost.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nergens last van hoor. Ik geniet vooral van de gefrustreerde reacties omdat ik het eten van duur eten snobistisch noem.
o chargeer jij ,nou ik vind het geen vretenquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik chargeer, uiteraard, maar ik heb nog liever tapas all you can eat, dan zo'n bedrag betalen.
Tien restaurants kregen op 7 oktober hun eerste Michelinster. Dit zijn de restaurants met de felbegeerde ster:quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:47 schreef Forumtijger het volgende:
Vandaag (maandag 7 oktober) is om 11 uur weer de jaarlijkse uitreiking van de Michelin-sterren, de Bib Gourmands, de Groene Sterren en de Michelin Awards in het MECC in Maastricht bij de Horeca Vakbeurs. Deze is hier live te volgen:
Zijn er restaurants in jouw omgeving, waar jij ooit eens hebt gegeten, die wat jou betreft ook een Michelin-ster verdienen? En zo ja, waarom?
1000xquote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Serieus! 1 zo'n hapje kost al 35 euro. Daar heb je in best wel aardige restaurants een compleet hoofdgerecht voor.
En ik kan het best betalen, daar niet van, maar ik heb het er niet voor over, alleen omdat ze 3 sterren hebben. Het eten is luxer, maar echt niet per se beter dan elders, waar je voor 100 euro met zijn tweeën gegeten en gedronken hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |