Gezien jouw usernaam en het feit dat je de Mcdonalds een ervaring vond, geloof ik best dat je het een beetje overtrokken of snobistich vindquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
De McDonalds was wel een ervaring.
Verder vind ik dit altijd een beetje protserig snobistisch gedoe.
Ik ben niet zo van de vijf gangen waar je een bordje met een stukje vlees ter grootte van een doperwt op een bedje geschraapte wortelen krijgt nee.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:22 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Gezien jouw usernaam en het feit dat je de Mcdonalds een ervaring vond, geloof ik best dat je het een beetje overtrokken of snobistich vind
Ik vind het altijd wel interresant om te zien wanneer er een ster wordt weggehaald,
Wat een raar, misleid beeld van een sterrenrestaurant heb jij johquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de vijf gangen waar je een bordje met een stukje vlees ter grootte van een doperwt op een bedje geschraapte wortelen krijgt nee.
En dan intussen pochen met je vijf pandjes in het centrum van Amsterdam.
Heb je weleens michelinster-waardig eten geproefd? Als je gewoon 6 gangen met daarin amuses besteld dan ben je aan het einde van de avond wel voldaanquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de vijf gangen waar je een bordje met een stukje vlees ter grootte van een doperwt op een bedje geschraapte wortelen krijgt nee.
En dan intussen pochen met je vijf pandjes in het centrum van Amsterdam.
Daarna inderdaad nog even langs de FEBO omdat je anders niet kan slapen van de hongerquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En je rekening leeg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Heb je weleens michelinster-waardig eten geproefd? Als je gewoon 6 gangen met daarin amuses besteld dan ben je aan het einde van de avond wel voldaan
https://www.librije.com/eten/librijes-menu/quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een raar, misleid beeld van een sterrenrestaurant heb jij joh
Ik chargeer natuurlijk met de porties maar ik vind het wel echt iets voor mensen die op de zuidas er even mee moeten pochen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een raar, misleid beeld van een sterrenrestaurant heb jij joh
Nu vind ik ayce het andere uiterste. Er is ook een middenweg natuurlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.librije.com/eten/librijes-menu/
Nou, als je die menukaart bekijkt!! Allemaal kleine hapjes. En voor 8 van die hapjes betaal je 290 euro!
Doe mij maar La Cubanita!!
Dat is wel de top, ook qua prijzen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, als je die menukaart bekijkt!! Allemaal kleine hapjes. En voor 8 van die hapjes betaal je 290 euro!
Er zijn gelukkig in Nederland genoeg mensen die niet hoeven na te denken over 290 euro.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoef ik ook niet over na te denken maar mij zul je er niet zien.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:29 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig in Nederland genoeg mensen die niet hoeven na te denken over 290 euro.
Meer plek voor de culinaire smulpapenquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar hoef ik ook niet over na te denken maar mij zul je er niet zien.
Ja, dat soort Zuidas volk met vijf pandjes in Amsterdam centrum. Kwalbert-Jan en Ryan Babel.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:29 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig in Nederland genoeg mensen die niet hoeven na te denken over 290 euro.
Ik ga vaak met eigen gezelschap eten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat soort Zuidas volk met vijf pandjes in Amsterdam centrum. Kwalbert-Jan en Ryan Babel.
Er komen er overigens genoeg zonder die status, maar dat soort pocherig volk blijf ik graag ver weg van
Val je mijn geliefde Hut aan?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoop mensen hier die duidelijk nooit bij een goed restaurant hebben gegeten. Natuurlijk betaal je meer dan bij de lokale spareribsfabriek, maar je krijgt dan wel iets dat je thuis niet zou kunnen maken.
Een goed restaurant hoeft trouwens niet per se sterren te hebben.
Ik val niemand aan, niks mis met zo nu en dan een paar malse ribben druipend van de marinade en knoflooksaus afkluivenquote:
Waarmee je keurig aangeeft dat jij nog nooit in een sterren-restaurant hebt gegeten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb ooit in Chateau Neercannes in Limburg gegeten. Nou gegeten, het waren inderdaad gerechtjes die geen bal voorstelden. Da’s eens maar niet weer.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarmee je keurig aangeeft dat jij nog nooit in een sterren-restaurant hebt gegeten.![]()
Het is niet voor iedereen weggelegd. Net zoals de camping niet voor iedereen is weggelegd.
Dat mag ik hopen, ik heb weleens gehad dat ik net zwezerik had gemaakt en dat dat op de kaart stond zodat ik nieuwsgierig was hoeveel beter zij dat zouden doen. Maar het paste niet in het menu en wijnarrangement van onze voorkeur, maar dan passen ze dat even aan, dat is wel weer tof van dat soort tenten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoop mensen hier die duidelijk nooit bij een goed restaurant hebben gegeten. Natuurlijk betaal je meer dan bij de lokale spareribsfabriek, maar je krijgt dan wel iets dat je thuis niet zou kunnen maken.
La Cubanitaquote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Eensquote:Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
DUDE. Nee.quote:Doe mij maar La Cubanita!!
Dit is echt zulke BS.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:23 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Daarna inderdaad nog even langs de FEBO omdat je anders niet kan slapen van de honger
quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben benieuwd wat Brut en Inter Scaldes gaan doen.
Die laatste vanwege de nieuwe eigenaren.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:23 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Daarna inderdaad nog even langs de FEBO omdat je anders niet kan slapen van de honger
heerlijk gerecht voor een michelinsterquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Inter Scaldes twee sterren, 🥳
Superknappe prestatie!
Ik vind dat goed te vreten, hoor. Niet alles, maar je kunt kiezen hè!quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
La Cubanita
Dat zet je een varken nog niet voor.
Ik chargeer, uiteraard, maar ik heb nog liever tapas all you can eat, dan zo'n bedrag betalen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens
[..]
DUDE. Nee.
MaccieD op zn spaans. Schnobbie shit hoeft niet, maar ook geen kansloze meuk.
Ergens waar prijs, kwaliteit en kwantiteit samenkomen, dat zijn de echte top toko's en zijn voor mij een reis waard. Dat kan net zo goed een dorps trattoria ergens in Toscane zijn, of een restaurantje ergens in de buurt waar het gewoonweg goed is.
Nu snappen we mekaar beter.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik chargeer, uiteraard, maar ik heb nog liever tapas all you can eat, dan zo'n bedrag betalen.
Je komt idd niet in een sterrenrestaurant om te vreten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat goed te vreten, hoor. Niet alles, maar je kunt kiezen hè!
Je betaalt toch geen tweehonderdennegentig euro voor 8 kleine hapjes op hele grote borden!!
Er bestaan ook gewoon goede restaurants en eetcafés hè?quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat goed te vreten, hoor. Niet alles, maar je kunt kiezen hè!
Je betaalt toch geen tweehonderdennegentig euro voor 8 kleine hapjes op hele grote borden!!
Nergens last van hoor. Ik geniet vooral van de gefrustreerde reacties omdat ik het eten van duur eten snobistisch noem.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ikke niet. Ik kan het me veroorloven om bij een sterrentent te eten.
Maar jij lijkt wel wat hoog in je emotie te zitten.
De porties zijn prima, want je gaat minstens even goed gevuld naar huis als in het restaurant om de hoek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk met de porties maar ik vind het wel echt iets voor mensen die op de zuidas er even mee moeten pochen.
Ja, het zal vast lekker zijn maar we hebben hier ook eetcafés waar ik prima eet (nee, niet de Bram Ladage) en waar je de helft van de prijs betaalt en niet het gevoel hebt je meteen tussen de hautaine kenners te begeven.
En het wordt lekker in stand gehouden “want ze hebben een ster!”
Serieus! 1 zo'n hapje kost al 35 euro. Daar heb je in best wel aardige restaurants een compleet hoofdgerecht voor.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je komt idd niet in een sterrenrestaurant om te vreten.
En als je niet snapt dat je 8 "kleine hapjes op hele grote borden" echt wel een zeer complete maaltijd zijn dan kun je idd beter naar een vreetschuur gaan.
Voor de culinaire kenners is er daarom dit topic:quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, leuk een topic over de Michelinsterren en het verwordt gelijk weer in een "wat achterlijk, zoveel geld voor een paar bordjes eten" topic door mensen die het geen bal kan schelen welke restaurants hoeveel sterren hebben.
Het is puur off-topic gezeik, het halve topic is veegwaardig.
Echt hou op met je onwetende gezwets, het is niet 1 hapje.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Serieus! 1 zo'n hapje kost al 35 euro. Daar heb je in best wel aardige restaurants een compleet hoofdgerecht voor.
En ik kan het best betalen, daar niet van, maar ik heb het er niet voor over, alleen omdat ze 3 sterren hebben. Het eten is luxer, maar echt niet per se beter dan elders, waar je voor 100 euro met zijn tweeën gegeten en gedronken hebt.
Ik vind het vooral relatief te duur voor wat je krijgt ja, verder was het eten toen ik er was an sich prima. Alleen zoals ik zeg, voor mij levert een goed restaurant dat een prijsklasse lager is hetzelfde genot. 50 euro PP vind ik al best veel geld maar dat is normaal tarief voor een avondje eten tegenwoordig. Laatst wel 70 euro uitgegeven voor een gang of 5, maar dat is echt max 1x per jaar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De porties zijn prima, want je gaat minstens even goed gevuld naar huis als in het restaurant om de hoek.
De verschillende gangen zijn alleen kleiner zodat je meer verschillende smaken de revue kan laten passeren.
Prima als het jouw ding niet is, maar het komt wat dommig als je dan doet of het alleen maar is om mee te pochen, alleen omdat ze iets leveren waar jij niet op zit te wachten.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt hou op met je onwetende gezwets, het is niet 1 hapje.
Het onderwerp van het topic interesseert je geen zak, wat doe je hier in godsnaam, behalve je onwetende bagger posten waarmee je vooral laat blijken dat je kwantiteit belangrijker vindt dan kwaliteit en een sterrenrestaurant dus idd niets voor jou is.
Ga in godsnaam naar een all you can eat vreetschuur en schep daar 8 keer een klein bordje heel erg vol en wees gelukkig dat het je maar een paar tientjes heeft gekost.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nergens last van hoor. Ik geniet vooral van de gefrustreerde reacties omdat ik het eten van duur eten snobistisch noem.
o chargeer jij ,nou ik vind het geen vretenquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik chargeer, uiteraard, maar ik heb nog liever tapas all you can eat, dan zo'n bedrag betalen.
Tien restaurants kregen op 7 oktober hun eerste Michelinster. Dit zijn de restaurants met de felbegeerde ster:quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:47 schreef Forumtijger het volgende:
Vandaag (maandag 7 oktober) is om 11 uur weer de jaarlijkse uitreiking van de Michelin-sterren, de Bib Gourmands, de Groene Sterren en de Michelin Awards in het MECC in Maastricht bij de Horeca Vakbeurs. Deze is hier live te volgen:
Zijn er restaurants in jouw omgeving, waar jij ooit eens hebt gegeten, die wat jou betreft ook een Michelin-ster verdienen? En zo ja, waarom?
1000xquote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Serieus! 1 zo'n hapje kost al 35 euro. Daar heb je in best wel aardige restaurants een compleet hoofdgerecht voor.
En ik kan het best betalen, daar niet van, maar ik heb het er niet voor over, alleen omdat ze 3 sterren hebben. Het eten is luxer, maar echt niet per se beter dan elders, waar je voor 100 euro met zijn tweeën gegeten en gedronken hebt.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
wat een diepgangquote:Op maandag 7 oktober 2024 14:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
1000x![]()
Het eten in sterrenrestaurants is nagenoeg altijd van een ongelooflijke kwaliteit, diepgang en technisch vernuft, het is absoluut beter dan elders. De kwaliteit van de gebruikte ingredienten, de toewijding van het hele team om elke dag een perfecte prestatie op jouw bord te krijgen en de voortdurende drang naar perfectie, zorgen er allemaal voor dat je iets eet wat je nooit zelf zal kunnen benaderen, en wat die verveeld kijkende onderbetaalde Chinees achter de wokplaat je in elk geval niet voorzet, die overgiet alles met hetzelfde bruine zoete ketjap sausje.
Ik heb dingen geproefd waarvan we met 4 tafelgenoten allemaal even stil van verbijstering kon zijn, mezelf jaren na dato nog precies kan herinneren hoe het smaakte en als ik ooit ook maar een fractie van wat een sterrenchef kan koken zelf zou kunnen maken, zou ik dolgelukkig zijn.
Ja, het is duur. Het is ook iets wat je als liefhebber hooguit een paar keer per jaar doet, of als je iets bijzonders te vieren hebt. Het is bijna altijd een ervaring die indruk maakt, en ik zou het voor geen goud willen missen.
Bij sommige restaurants kan dat niet, bij t Rijks kun je bijvoorbeeld maar 3 maanden vantevoren reserveren.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Tien restaurants kregen op 7 oktober hun eerste Michelinster. Dit zijn de restaurants met de felbegeerde ster:
- Restaurant Showw, Amsterdam
- Zenith, Apeldoorn
- Demain, Cadzand
- Joann, Enschede
- Sabero, Leende
- Restaurant 1857, Roosendaal
- Triptyque, Wateringen
- Lutum, Wijk bij Duurstede
- Restaurant Affect, Zwolle
- Odille, Sint-Oedenrode
Snel reserveren want zal wel heel snel tot volgend jaar kerst volgeboekt zijn.
https://www.deondernemer.(...)restaurants~9a6e158e
En alle service ook, je hebt amper de kans om je water zelf bij te vullen als je glas leeg is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
1000x![]()
Het eten in sterrenrestaurants is nagenoeg altijd van een ongelooflijke kwaliteit, diepgang en technisch vernuft, het is absoluut beter dan elders. De kwaliteit van de gebruikte ingredienten, de toewijding van het hele team om elke dag een perfecte prestatie op jouw bord te krijgen en de voortdurende drang naar perfectie, zorgen er allemaal voor dat je iets eet wat je nooit zelf zal kunnen benaderen, en wat die verveeld kijkende onderbetaalde Chinees achter de wokplaat je in elk geval niet voorzet, die overgiet alles met hetzelfde bruine zoete ketjap sausje.
Ik heb dingen geproefd waarvan we met 4 tafelgenoten allemaal even stil van verbijstering kon zijn, mezelf jaren na dato nog precies kan herinneren hoe het smaakte en als ik ooit ook maar een fractie van wat een sterrenchef kan koken zelf zou kunnen maken, zou ik dolgelukkig zijn.
Ja, het is duur. Het is ook iets wat je als liefhebber hooguit een paar keer per jaar doet, of als je iets bijzonders te vieren hebt. Het is bijna altijd een ervaring die indruk maakt, en ik zou het voor geen goud willen missen.
Doe dan...quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, leuk een topic over de Michelinsterren en het verwordt gelijk weer in een "wat achterlijk, zoveel geld voor een paar bordjes eten" topic door mensen die het geen bal kan schelen welke restaurants hoeveel sterren hebben.
Het is puur off-topic gezeik, het halve topic is veegwaardig.
Dan is er gewoonweg wat mis met je aroma's vanuit je reukvermogen idd.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:43 schreef Managarm het volgende:
Ieder zijn ding, mijn broer vind het fantastisch, ik vind het niets. Zal wel iets te maken hebben met het niet hebben van reukvermogen, alles smaakt toch anders.
Ooit een keer de eerste gang van een sterrenrestaurant geproefd, een zogenaamde smaaksensatie, het was voor mij smaakloos met een ranzig mondgevoel.
Hoe zeer ik het ook met je eens ben over dat zoeken naar perfectie en de sourcing van de boodschappenlijst, goed eten hoeft niet perse uit een ***-restaurant te komen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
1000x![]()
Bij mij blijft het gevoel voor de gek te zijn gehouden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
En alle service ook, je hebt amper de kans om je water zelf bij te vullen als je glas leeg is.
Echt, het is op zo'n ander niveau, niet alleen het eten maar echt het hele gebeuren van binnenkomst tot vertrek.
Dan vooral niet gaan. Iedereen blij, ze zitten daar ook niet te wachten op gasten die ontevreden zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij mij blijft het gevoel voor de gek te zijn gehouden.
argentijnse vlees restaurant met rode wijnquote:Op maandag 7 oktober 2024 14:53 schreef Red_85 het volgende:
Dat kan ook uit het steakhouse om de hoek komen d
[..]quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij mij blijft het gevoel voor de gek te zijn gehouden.
Omdat ik het niet genoeg eten vind. En je gaat toch naar een restaurant o.a. om je maagje wat te vullen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
[..]
wat een diepgang
https://maps.app.goo.gl/cpJ7RGfKBZbRxcom7
hoe kom je daar nou bij
Oh ja, foutjequote:Op maandag 7 oktober 2024 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe in dit topic?
Dit gaat over de jaarlijkse uitreiking van de Michelinsterren.
Dat idee had ik niet , 2 keer bij een restaurant met een Michelin ster wezen eten (1 in Amsterdam , die blijkbaar niet meer bestaat of geen ster meer heeft) en bij Apicius in Bakkum.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Heb je weleens michelinster-waardig eten geproefd? Als je gewoon 6 gangen met daarin amuses besteld dan ben je aan het einde van de avond wel voldaan
Wij hebben bij de Librije meermaals moeten vragen om wat extra water, vond ik wel een minpunt eigenlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
En alle service ook, je hebt amper de kans om je water zelf bij te vullen als je glas leeg is.
Echt, het is op zo'n ander niveau, niet alleen het eten maar echt het hele gebeuren van binnenkomst tot vertrek.
Je denkt echt dat alleen mensen die op de Zuidas werken bij een sterrenrestaurant eten? Vergelijk het eens met de toegankelijkheid van de Ikea versus een meubelmaker, sommige mensen hebben gewoon meer geld over voor kwaliteit. Ook prima als je dat niet hebt, maar het betekent niet meteen dat je er een ander mens door bent.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk met de porties maar ik vind het wel echt iets voor mensen die op de zuidas er even mee moeten pochen.
Ja, het zal vast lekker zijn maar we hebben hier ook eetcafés waar ik prima eet (nee, niet de Bram Ladage) en waar je de helft van de prijs betaalt en niet het gevoel hebt je meteen tussen de hautaine kenners te begeven.
En het wordt lekker in stand gehouden “want ze hebben een ster!”
Wij gaan volgende week naar Joann, ik ben ontzettend benieuwdquote:Op maandag 7 oktober 2024 14:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Tien restaurants kregen op 7 oktober hun eerste Michelinster. Dit zijn de restaurants met de felbegeerde ster:
- Restaurant Showw, Amsterdam
- Zenith, Apeldoorn
- Demain, Cadzand
- Joann, Enschede
- Sabero, Leende
- Restaurant 1857, Roosendaal
- Triptyque, Wateringen
- Lutum, Wijk bij Duurstede
- Restaurant Affect, Zwolle
- Odille, Sint-Oedenrode
Snel reserveren want zal wel heel snel tot volgend jaar kerst volgeboekt zijn.
https://www.deondernemer.(...)restaurants~9a6e158e
Als het nou onverhoopt tegenvalt, zou je dat dan zeggen?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij gaan volgende week naar Joann, ik ben ontzettend benieuwd
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het nou onverhoopt tegenvalt, zou je dat dan zeggen?
Waarom zou het not done zijn? Die chefs staan vaak ook wel open voor feedback.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet, misschien is het wel not done.
Nou, we hadden in dit topic een kleine discussie over restaurants met een Michelinster. O.a. ik vind het wat snobistisch om de doorgaans piepkleine hapjes de hemel in te prijzen. Per definitie.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarom zou het not done zijn? Die chefs staan vaak ook wel open voor feedback.
Dat "piepkleine hapjes" is echt een jaren 90 iets dat is blijven hangen bij sommige mensen. Vaak zijn die mensen nog niet eens in een sterrenrestaurant geweest.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, we hadden in dit topic een kleine discussie over restaurants met een Michelinster. O.a. ik vind het wat snobistisch om de doorgaans piepkleine hapjes de hemel in te prijzen. Per definitie.
Ik ook niet de afgelopen jaren. Maar welke hoeveelheden serveren ze nu dan?quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat "piepkleine hapjes" is echt een jaren 90 iets dat is blijven hangen bij sommige mensen. Vaak zijn die mensen nog niet eens in een sterrenrestaurant geweest.
Piepkleine hapjes op een megabord. Wie dat heeft verzonnen...quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, we hadden in dit topic een kleine discussie over restaurants met een Michelinster. O.a. ik vind het wat snobistisch om de doorgaans piepkleine hapjes de hemel in te prijzen. Per definitie.
Hoeveelheden dat je genoeg gegeten hebt na het aantal gangen dat ze aanbieden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ook niet de afgelopen jaren. Maar welke hoeveelheden serveren ze nu dan?
Dat is toch eigenlijk een belediging, om zo’n prachtig opgemaakt stukje eten, te serveren? Je gaat geheid weg met honger.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:43 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Piepkleine hapjes op een megabord. Wie dat heeft verzonnen...![]()
Ik moet even een paar forumleden aanhalen: Als ik zie wat een Golfer en een Blues zelf thuis op tafel zetten, vergeleken met wat ze krijgen in die dure restaurants, dan is mijn keus al zonder nadenken gemaakt. Is dat een compliment? Ja, dat is een compliment. Die twee koken zelf de sterren van de hemel en dan gaan ze naar een restaurant en daar krijgen ze een halve artisjok bij wijze van spreken...
Ik zou het wel eens willen horen van iemand die er net geweest is. Wat is er geserveerd?quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hoeveelheden dat je genoeg gegeten hebt na het aantal gangen dat ze aanbieden.
ik vind het net kunst , maar om op te eten , ja na 8 gangen dan heb je wel wat binnequote:Op maandag 7 oktober 2024 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat "piepkleine hapjes" is echt een jaren 90 iets dat is blijven hangen bij sommige mensen. Vaak zijn die mensen nog niet eens in een sterrenrestaurant geweest.
Waarom die focus zo op hoeveelheden? Het is een avond vullend programma met veel wat kleinere hapjes, niet in 1x een vol bord.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ook niet de afgelopen jaren. Maar welke hoeveelheden serveren ze nu dan?
Omdat het wat vreemd is als je zoveel neertelt voor een diner in een sterrenrestaurant, dat je dan klein kriebeleten krijgt (mooi opgemaakt, dat zeker) maar waardoor je met honger naar huis kunt gaan. Ik voel me dan voor de gek gehouden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:55 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Waarom die focus zo op hoeveelheden? Het is een avond vullend programma met veel wat kleinere hapjes, niet in 1x een vol bord.
Ik voel dat je aan het trollen bentquote:Op maandag 7 oktober 2024 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat het wat vreemd is als je zoveel neertelt voor een diner in een sterrenrestaurant, dat je dan klein kriebeleten krijgt (mooi opgemaakt, dat zeker) maar waardoor je met honger naar huis kunt gaan. Ik voel me dan voor de gek gehouden.
Nee nee!!!quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik voel dat je aan het trollen bent
Oké, als je voldaan naar huis gaat, geen probleem. Maar als je met honger naar huis gaat, wat zou jij er van vinden? Ik wil dan nooit meer terug.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:01 schreef Gripper het volgende:
Waarom zou je goed eten willen afmeten aan de hoeveelheid? Als ik in een AYCE sushi tent ben, denk ik wel eens als ik puffend van tafel rol, die laatste ronde was ook niet echt nodig geweest. Dan zit ik te vol, heb ik pijn in mn buik en vooral als je s avonds laat zoveel eet kan ik slecht slapen.
Eigen schuld, mn ogen waren groter dan mn maag![]()
Terwijl de kunst van een topkok is dat ze je 7 of 8 perfect op elkaar afgestemde hoeveelheden/gangen serveren waarbij je uiteindelijk voldaan (maar niet perse afgetopt) vol zit.
Verder kun je natuurlijk altijd zelf vragen of je nog wat brood / garnituur erbij mag, en als ze echt in een goeie bui zijn, kan je een gang die je extreem lekker vind "nog een keer uitvragen", zoals Iwanius dat altijd zo mooi kon zeggen.
Het is niet klein kriebeleten, het is een hele reeks aan kleinere gerechten. Zoek eens op foto's van gerechten van restaurants en bedenk je er dan bij dat je dat x7 ofzo krijgt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat het wat vreemd is als je zoveel neertelt voor een diner in een sterrenrestaurant, dat je dan klein kriebeleten krijgt (mooi opgemaakt, dat zeker) maar waardoor je met honger naar huis kunt gaan. Ik voel me dan voor de gek gehouden.
‘Acht mini-gerechtjes 150,-‘ Net even De Librije opgezocht. Mini-gerechtjes… belooft niet veel goeds denk ik dan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:07 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Het is niet klein kriebeleten, het is een hele reeks aan kleinere gerechten. Zoek eens op foto's van gerechten van restaurants en bedenk je er dan bij dat je dat x7 ofzo krijgt.
Dan moet je vooral niet gaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
‘Acht mini-gerechtjes 150,-‘ Net even De Librije opgezocht. Mini-gerechtjes… belooft niet veel goeds denk ik dan.
Ja dat is zo. Ieder zijn voorkeur.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan moet je vooral niet gaan.
Ik kan me echt geen enkele gelegenheid herinneren waarbij ik nog honger had of onderweg naar huis door de mc drive moest. En jij bent toch de betalende gast, als je nog meer wilt eten dan het x aantal gangen die zij vooraf bedacht hebben (omdat je net die dag meer honger dan gebruikelijk hebt, of gewoon een grote eter bent) dan moet je dat gewoon aangeven. Het is niet zo dat je aan de genade van de chefkok overgeleverd bent tochquote:Op maandag 7 oktober 2024 20:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké, als je voldaan naar huis gaat, geen probleem. Maar als je met honger naar huis gaat, wat zou jij er van vinden? Ik wil dan nooit meer terug.
Is het niet eens tijd dat je gewoon ophoudt met je nonsens?quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk een belediging, om zo’n prachtig opgemaakt stukje eten, te serveren? Je gaat geheid weg met honger.
Oké…. De ene keer dat ik haute cuisine heb gegeten had ik na afloop nog méér honger, vandaar mijn scepsis.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik kan me echt geen enkele gelegenheid herinneren waarbij ik nog honger had of onderweg naar huis door de mc drive moest. En jij bent toch de betalende gast, als je nog meer wilt eten dan het x aantal gangen die zij vooraf bedacht hebben (omdat je net die dag meer honger dan gebruikelijk hebt, of gewoon een grote eter bent) dan moet je dat gewoon aangeven. Het is niet zo dat je aan de genade van de chefkok overgeleverd bent toch![]()
Wel regelmatig het gevoel dat mn maag (gelukkig) nog niet propvol zit, maar de voldoening bij zulk eten zit toch echt in de heerlijke smaken die je hebt geproefd en het gevoel dat je zo enorm verwend en verzorgd bent gedurende de hele maaltijd.
Och hemel Leandra. Wat een venijn. Maar ik ken jou langer als vandaag.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het niet eens tijd dat je gewoon ophoudt met je nonsens?
Je claimt wel bij een sterrenrestaurant te hebben gegeten maar post zelfs de naam niet foutloos.
Het is vooral een hoop off-topic geneuzel gelardeerd met complete onzin, mogelijk gemotiveerd door een gebrek aan middelen voor zulke uitspattingen.
En ook in het laatste geval is het waarschijnlijk een kwestie van keuzes maken.
Prima dat je het er niet aan uit wilt geven, doe het vooral niet, maar hou die complete nonsens gewoon voor je.
Ik ga in een topic over concerten en festivals toch ook niet lopen zeiken dat ik het duuuuurrrr vind, en dat ik ¤ 150 voor een 2de rang kaartje echt helemaal belachelijk vind voor 2 uurtjes vermaak van een artiest die mogelijk te laat komt en zelf ook geld zat heeft dus helemaal geen ¤ 150 voor een kaartje hoeft te vragen.
Echt, sod off, dit is niet het "ik ben jaloers op mensen die ¤ 200 pp aan een etentje willen uitgeven" topic.
Dan vandaag.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Och hemel Leandra. Wat een venijn. Maar ik ken jou langer als vandaag.
Wat ik toch altijd niet bij jou losmaak… het is me watquote:Op maandag 7 oktober 2024 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan vandaag.
Maar ik kom tenminste niet ongeïnformeerd zeiken in topics waar het gaat over zaken waar mensen geld uitgeven dat ik het niet waard vind
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |