typische overheidsoplossing. Doen alsof je iets doet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:31 schreef RotatoR het volgende:
De 0% BTW op groente en fruit gaat daar niets aan bijdragen. Alsof zo'n vadsig kind ineens een bos wortelen koopt ipv een bus Pringles.
Waarom zou "toegevoegd" suiker slechter zijn dan suiker? Suiker = suiker. En wanneer telt iets als toegevoegd suiker? Mogen we geen cake meer ofzo?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
typische overheidsoplossing. Doen alsof je iets doet.
De oplossing voor dit probleem is heel simpel. Toegevoegen van suiker aan voeding verbieden
lekker cake blijven eten papzakquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom zou "toegevoegd" suiker slechter zijn dan suiker? Suiker = suiker. En wanneer telt iets als toegevoegd suiker? Mogen we geen cake meer ofzo?
quote:
Als je kind lekker actief is en gezond eet zou ik mij geen zorgen maken over het bovenste lijntje van de groeicurve. Als die kleintjes een of ander virus oplopen verliezen ze vaak snel af, dan is een beetje reserves wel fijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mijn kind van nog geen 2.5 jaar heeft ook overgewicht, volgens het lijntje althans
Kreeg het advies dat ie meer moet bewegen en wellicht beter eten. Geen kind van twee in de regio (of het hele land) die meer beweegt dan die van mij en hij eet behoorlijk gezond. Drinkt ook alleen water, snoept niet. Ziet er ook niet dik uit, wel fors en relatief groot tov leeftijdsgenootjes.
Het zal vast wel rechttrekken
ON: Groot probleem. Maar ze spelen op jonge leeftijd al weinig buiten en als ze het doen, vaak ook nog op elektrische steps enzo. Oh ja, vooral ook niet te vies worden, want over tien minuten gaan we weer naar binnen
En kap eens met overal suiker aan toe te voegen, elektrische fietsen etc
Gelukkig wel een vast groepje van vijf kinderen die wél altijd buitenspelen hier
Neuh, dat wil je echt niet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:38 schreef Mortaxx het volgende:
De oplossing voor dit probleem is heel simpel. Toegevoegen van suiker aan voeding verbieden
Tegen mij is altijd gezegd dat ze onder de vier jaar niet over overgewicht spreken, omdat het nog erg kan fluctueren als ze nog zo jong zijn. Zou me daar echt (nog) niet druk om maken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mijn kind van nog geen 2.5 jaar heeft ook overgewicht, volgens het lijntje althans
Kreeg het advies dat ie meer moet bewegen en wellicht beter eten. Geen kind van twee in de regio (of het hele land) die meer beweegt dan die van mij en hij eet behoorlijk gezond. Drinkt ook alleen water, snoept niet. Ziet er ook niet dik uit, wel fors en relatief groot tov leeftijdsgenootjes.
Het zal vast wel rechttrekken
ON: Groot probleem. Maar ze spelen op jonge leeftijd al weinig buiten en als ze het doen, vaak ook nog op elektrische steps enzo. Oh ja, vooral ook niet te vies worden, want over tien minuten gaan we weer naar binnen
En kap eens met overal suiker aan toe te voegen, elektrische fietsen etc
Gelukkig wel een vast groepje van vijf kinderen die wél altijd buitenspelen hier
Als de overheid allerlei opvoedkundige taken over moet nemen dan kunnen we misschien beter eens na gaan denken over een voortplantvergunning voor mensen.quote:Het kabinet doet te weinig tegen overgewicht en obesitas bij kinderen. Dat concluderen artsen van het Maastricht UMC+ (MUMC+), Erasmus MC, het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en het Jeroen Bosch Ziekenhuis met gezondheidsorganisaties. Ze vinden dat het te gemakkelijk is voor jongeren om aan ongezond eten te komen, en willen daarom maatregelen.
“In de meest extreme gevallen zien zij tieners die 140 kilo wegen, die volledig aan bed gekluisterd zijn en geen toekomst meer voor zichzelf zien.”
Ja want ouders/opvoeders hebben geen enkele verantwoordelijkheid voor hun kinderen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:26 schreef Jippie het volgende:
Het kabinet doet te weinig tegen overgewicht en obesitas bij kinderen.
Er zijn geen pleinen meer. Vroeger had je voetbal pleinen. Nu moet je er van alles kunnen waardoor je er niets echt kan en dan haken kinderen af.quote:Op zondag 6 oktober 2024 05:19 schreef AFA2022 het volgende:
Vroeger ging je na schooltijd lekker op pleintje voetballen met z'n allen, nu is het massaal achter je pc zitten gamen. De jeugd van tegenwoordig beweegt gewoon te weinig, nu helemaal met die E-Bikes, etc.
Ik zie dit ook niet echt als de oplossing. Even los van het stuk beweging, want dat kunnen alleen de ouders en scholen beïnvloeden: de voedingsindustrie moet radicaal op de schop. Het moet lonen om gezonde en onbewerkte producten op de markt te brengen. De eindeloze toegevoegde suikers en e-nummers, de misleidende advertenties, de bio industrie. Onze hele voedselketen is totaal verziekt. We worden er letterlijk ziek van.quote:Bezuiniging op gezondheid
De gezondheidsorganisaties klagen dat het huidige kabinet bezuinigt op het voorkomen van overgewicht en de gezondheidsschade daarvan. Ze willen daarom dat gezond eten goedkoper wordt en dat reclame voor ongezond eten gericht op kinderen wordt verboden. Ook willen ze dat supermarkten en andere winkels meer gezond eten aanbieden en dat voedselfabrikanten meer gezond eten maken.
lol, fatso'squote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:26 schreef Jippie het volgende:
zien zij tieners die 140 kilo wegen, die volledig aan bed gekluisterd zijn en geen toekomst meer voor zichzelf zien
Exact. Straks een obesitas-schandaal, wat mensen de overheid aanklagen dat hun kind te dik isquote:Op zondag 6 oktober 2024 05:59 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ja want ouders/opvoeders hebben geen enkele verantwoordelijkheid voor hun kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |