abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215212549
Nou ja, je moet ook wel een beetje aanvoelen wie open staat voor ouwehoeren. :P. Ik heb mensen op werk die je amper gedag kunnen of willen zeggen.
En andere lui zijn gewoon veel gezelliger of heb je meer een klik mee.
pi_215212576
Morgen ga ik lunchen met de moeder van een voormalig dansgenootje van mijn dochter.
Die moeder en ik hadden zo’n leuke klik maar haar dochter is gestopt met dansen. Ik heb die moeder geappt om eens gezellig koffie te drinken and so be it.
Zin in! :)

@oh-oh Had ik dit vertelt? :?
pi_215213032
Ik heb vandaag wel weer een keer mijn mond opengetrokken :@

Liep over een smal stuk stoep langs de fietsenstalling voor de AH. Daar liep een oude man mij tegemoet en die werd letterlijk door een meisje van een jaar of 15 aangereden. Nou is dat al niet oké, maar toen gebeurde het pas echt.
‘Kijk eens uit!’ riep die meid.
En die man keek helemaal geschrokken.
Dus toen riep ik naar haar: ‘je fietst op de stoep, jij moet uitkijken.’
En toen kreeg ik ook nog even een grote mond.
‘Wat moet ik dan doen? Ik moet toch gewoon hier zijn!’ Op zo’n brutale toon.
‘Afstappen en lopen.’ En toen ben ik de supermarkt ingelopen.

Alles hieraan schokte mij. Dat zij een man aanreed, dat ze brutaal was tegen hem én mij, dat niemand anders van de mensen eromheen iets zei of reageerde ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:33:01 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215213158
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:21 schreef LeSage het volgende:
Ik heb vandaag wel weer een keer mijn mond opengetrokken :@

Liep over een smal stuk stoep langs de fietsenstalling voor de AH. Daar liep een oude man mij tegemoet en die werd letterlijk door een meisje van een jaar of 15 aangereden. Nou is dat al niet oké, maar toen gebeurde het pas echt.
‘Kijk eens uit!’ riep die meid.
En die man keek helemaal geschrokken.
Dus toen riep ik naar haar: ‘je fietst op de stoep, jij moet uitkijken.’
En toen kreeg ik ook nog even een grote mond.
‘Wat moet ik dan doen? Ik moet toch gewoon hier zijn!’ Op zo’n brutale toon.
‘Afstappen en lopen.’ En toen ben ik de supermarkt ingelopen.

Alles hieraan schokte mij. Dat zij een man aanreed, dat ze brutaal was tegen hem én mij, dat niemand anders van de mensen eromheen iets zei of reageerde ;(
Nee , goed bezig!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215213172
Goed gedaan hoor!
Niet iedereen is gelijk even scherp om daar iets over te zeggen. Dat is niet bewust zwijgen. En een ander durft misschien gewoon niet.
Jij trok gelijk je mond open en al is er geen enkele verbetering bij die meid zelf, jij hebt het toch even benoemd dat ze een asociale kut is.
Nou ja, zoiets dan. :P
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:52:55 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_215213357
Ik had dat pas bij een concert. Er waren twee mensen achter me constant aan het praten. Gevraagd of ze in de foyer verder konden kletsen. Leverde me veel dankbare blikken en duimpjes op van mensen die daar blijkbaar niet het lef voor hadden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215213901
Stoer LeSage, je hebt vooral de man een beter gevoel gegeven denk ik.
pi_215214005
Goed gedaan @LeSage ^O^ En dit soort kinderen is dan de toekomst van ons land ;(

Over gesprekken gesproken: mijn zoon heeft sinds kort een vriend waarmee hij zoveel gemeen heeft O+ Hij is daar vorige week geweest, is blijven eten en vandaag is hij hier geweest en ook blijven eten. Zoon werd naar huis gebracht op de fiets dus ben ik ook mee gefietst vandaag. Fijn dat we als ouders hier hetzelfde in staan.
En toen had ik zo'n leuk gesprek met zijn moeder, echt zo'n klik die ik niet vaak heb. We bleven kletsen :D Helaas moesten we weg omdat de ah bestelling zo geleverd wordt :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215214525
Moet even iets kwijt. Niet quoten :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_215214553
Mush :* wat een fijn gevoel, je dat realiseren! O+ En het is je van harte gegund :Y
pi_215214675
Wat mooi Mush! En 52 is nog hartstikke jong, je hebt nu een nieuwe weg ingeslagen en hebt nog zoveel mooie jaren voor de boeg O+ :*
pi_215214696
@Mushanga71 wat fijn om te lezen O+. Je kan zo nog 50 jaar voort toch? :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215214733
Dank meiden :)
Hoewel ik op dit moment veel zwart zie, zijn er soms best wel lichtpuntjes :Y

Als dat zou kunnen @Phaidra :D
If they say
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:52:26 #214
176471 oh-oh
pi_215214822
Fijn Mush!
Hier echt helemaal het tegenovergestelde.
50 geworden en half blind en ik blijk zoveel te mankeren dat ik alleen maar kan hopen dat ik niet oud word want waarom zou ik? Gisteren die spuit die mis ging, vanochtend moest ik naar de internist, krijgt een van de honden een tia of cva vlak van te voren. Bij de internist werd al mijn medicatie omgegooid en was niks goed dus ik vreet voor niks gore bende, en er kwam medicatie bij en nog meer onderzoeken maar het zijn allemaal dingen waar je niet van geneest.
Die hond knapte vanmiddag wat op maar is nu alweer uren alles onder aan het kotsen en ik gooi net met mijn blinde harses een emmer kotssop zo naast de wc over de bril en over de grond.
Shoot me!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215214902
Ach @oh-oh :*
Ik weet niet goed wat ik moet typen maar wil je wel een hart onder de riem steken.
pi_215214924
Ach @oh-oh ;(
Wat verdrietig wat je nu moet doormaken. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen.
Enige wat kan is je een dikke virtuele knuffel geven. Bij deze :*
En schrijf het vooral van je af!
If they say
pi_215214960
@oh-oh wat naar dat je je zo voelt. Ik kan me voorstellen dat je je nu niet prettig voelt in deze situatie. Maar ik hoop wel dat je je wel weer beter gaat voelen, want het leven is de moeite waard :* en jij bent het leven waard.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:24:28 #218
176471 oh-oh
pi_215214968
Thnx.
Het is wat het is en beter wordt het niet dus tja. Overigens zou ik mezelf nooit wat aan doen of zo hoor, maar echt nog 20 jaar zo leven klinkt niet erg gezellig.
Maar ja dalijk eet ik nog een keer sushi en knalt mn andere oog kapot. Ook geen optie.
Maar in elk geval een goed excuus om NOOIT meer kerst te hoeven vieren, dat is wel een voordeel!
( Groucho Marx )
pi_215215602
Sterkte oh-oh
pi_215215748
Damn en :* @oh-oh -O-
  woensdag 9 oktober 2024 @ 08:38:30 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215215905
oh-oh :*

In een totaal andere categorie: wij hebben geen water vandaag. Op het briefje staat van 8 tot 16:30, maar het kan ook korter zijn. Dus ik heb nu een aanrecht vol flesjes, thermoskannen (ons kokend water komt ook uit de kraan) en en drinkbekers en op elke wc staat een emmer. First world problems, maar je realiseert je pas hoe vaak je water gebruikt als het er niet is.

School en de kinderopvang hier hebben ook geen water volgens mijn briefje (ze spuiten de hoofdleiding schoon en de hele buurt zit zonder), maar dat wisten de pm'ers vanochtend niet. Ze gingen maar even snel kannen vullen. Mijn angstige hoofd vindt het dan heel ingewikkeld dat ik niet weet of mijn kinderen wel op een fris toilet kunnen, of ze hun handen kunnen wassen daarna enz... En dan de neiging onderdrukken om terug te fietsen en een flesje van die desinfect-voor-handen af te geven :@ :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215215922
Ach oh oh, wat een naar gevoel. Ik stuur je virtuele knuffels. Ik vind je verhalen hier heerlijk, je bent een mooi en kleurrijk mens.

Ook een dikke knuffel voor jou Mush. En vooral een joepie, fijn dat je steeds meer aan jezelf denkt.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 08:49:42 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215215963
Oh-oh, wat naar. Heel veel sterkte!

Tink, oh dat is zeker lastig. Wel fijn dat je zelf in elk geval op fe hoogte was zodat je er rekening mee kon houden.
pi_215216060
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Thnx.
Het is wat het is en beter wordt het niet dus tja. Overigens zou ik mezelf nooit wat aan doen of zo hoor, maar echt nog 20 jaar zo leven klinkt niet erg gezellig.
Maar ja dalijk eet ik nog een keer sushi en knalt mn andere oog kapot. Ook geen optie.
Maar in elk geval een goed excuus om NOOIT meer kerst te hoeven vieren, dat is wel een voordeel!
Wat naar -O-. Ik hoop echt dat het zicht gaat wennen na verloop van tijd. En je meer leert leven met diabetes (het voelt alsof je alles zelf moet uitvinden en aan je lot over wordt gelaten vanaf hier, hopelijk is er wel iets van begeleiding?). 50 is echt te jong om jezelf af te schrijven :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215216143
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:38 schreef Tink89 het volgende:
oh-oh :*

In een totaal andere categorie: wij hebben geen water vandaag. Op het briefje staat van 8 tot 16:30, maar het kan ook korter zijn. Dus ik heb nu een aanrecht vol flesjes, thermoskannen (ons kokend water komt ook uit de kraan) en en drinkbekers en op elke wc staat een emmer. First world problems, maar je realiseert je pas hoe vaak je water gebruikt als het er niet is.

School en de kinderopvang hier hebben ook geen water volgens mijn briefje (ze spuiten de hoofdleiding schoon en de hele buurt zit zonder), maar dat wisten de pm'ers vanochtend niet. Ze gingen maar even snel kannen vullen. Mijn angstige hoofd vindt het dan heel ingewikkeld dat ik niet weet of mijn kinderen wel op een fris toilet kunnen, of ze hun handen kunnen wassen daarna enz... En dan de neiging onderdrukken om terug te fietsen en een flesje van die desinfect-voor-handen af te geven :@ :@
Ik heb de illusie losgelaten dat kinderen op school überhaupt ooit op een schoon toilet zitten :D
Ze worden echt niet na iedere beurt gepoetst, kinderen wassen hun handen niet, vergeten door te spoelen etc.
Maaaaarrr, goed voor de weerstand :+
  woensdag 9 oktober 2024 @ 09:38:03 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215216268
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:18 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik heb de illusie losgelaten dat kinderen op school überhaupt ooit op een schoon toilet zitten :D
Ze worden echt niet na iedere beurt gepoetst, kinderen wassen hun handen niet, vergeten door te spoelen etc.
Ik koester de illusie dat mijn dochter haar handen wel wast. En op de psz doen ze dat samen met de pm'ers.

Maar ik snap je punt :-D
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215216296
@oh-oh je zit nu in een periode dat alles nog nieuw is en moet je je weg hierin zien te vinden. Dat gaat niet van de ene op de andere dag. Maar als je straks met alles goed bent ingesteld, de medicatie zn werk gaat doen en je er wat aan gewend bent geraakt, zal het weer wat beter gaan.
Ik heb soms avonden dat ik hoop de volgende dag niet wakker te worden. Zou een stuk makkelijker zijn voor me. Maar als ik dan weer wakker word en bedenk wat ik wel allemaal heb, ben ik toch weer blij dat ik er nog ben.

Leef nu van dag tot dag en er komt een moment dat je weer wat verder in de toekomst kan kijken :*

@Tink89 zoon heeft standaard een klein flesje desinfectiespul bij zich. Voor de jouwe geen optie?

Hier zijn ze voor de 5e keer in 11 maanden de straat aan het openbreken. Dit keer voor de gasleidingen. En dan kan er zomaar ineens, poef, geen gas meer zijn.
Stond net onder de douche te wachten tot het zover was, maar ik had geluk :+
If they say
pi_215217138
Tjongejonge.
Ik heb toch die lunchafspraak met die ene ‘dansmoeder’.
Ik droomde dat ik veeel te vroeg was en per ongeluk mijn kinderen had meegenomen terwijl die naar school moesten.
Belde ik mijn ouders of zij die kinderen in de stad konden ophalen zodat ik naar die lunchafspraak kon. :')
En nu ben ik ook bijna 10 minuten te vroeg. Alsof ik geen tijd meer kan inschatten. :%
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:40:58 #229
176471 oh-oh
pi_215217151
Beter te vroeg dan te laat!
( Groucho Marx )
pi_215217175
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:40 schreef oh-oh het volgende:
Beter te vroeg dan te laat!
Sowieso!
Maar ik zat van tevoren ook al van: moet ik al weg? Kan ik nog tanken?
Jeez. :')
pi_215217176
Ach, goed voor de weerstand zou ik zeggen Tink ;) en schooltoiletten zijn überhaupt nooit schoon, ik ben na groep 4 nooit meer op de basisschool naar het toilet geweest om die reden.

Wij zaten na een boorfout met de zonnepanelen vorig jaar 2 dagen opeens zonder water. Dat was ook even improviseren. Gelukkig was het zwemlesdag en zwemmen ze ‘s avonds, dus we hebben daar het toiletrondje kunnen doen en ‘s ochtends was het zoveel mogelijk ophouden tot op school. Ik was heel blij toen rond etenstijd op dag 2 de kraan weer werkte…

Oh-oh, een :* voor jou.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:48:11 #232
176471 oh-oh
pi_215217215
Ik ben wel echt blij met de overbuurman die echt staat te popelen om met me naar het ziekenhuis te rijden elke keer, te schattig, ik geef zijn leven invulling nu hij gepensioneerd is, hij zit daar echt heerlijk mensen te kijken, elke keer teleurgesteld dat ik alweer klaar ben :') :D
Ondanks dat ik er vlakbij woon is dat echt fijn! Ook qua afspreken, echt op de klok stappen we beiden de gang in :D
( Groucho Marx )
pi_215218219
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:48 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben wel echt blij met de overbuurman die echt staat te popelen om met me naar het ziekenhuis te rijden elke keer, te schattig, ik geef zijn leven invulling nu hij gepensioneerd is, hij zit daar echt heerlijk mensen te kijken, elke keer teleurgesteld dat ik alweer klaar ben :') :D
Ondanks dat ik er vlakbij woon is dat echt fijn! Ook qua afspreken, echt op de klok stappen we beiden de gang in :D
Super chill dat hij ook echt betrouwbaar en op tijd is.
Hoef je je sowieso nooit bezwaard te voelen. :D

Mijn lunchafspraak was echt super gezellig.
We draaien hetzelfde gezinsleven. :D :')
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:50:35 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215219517
Ik werd vanmorgen met U aangesproken op mijn werk. OK, dat was één ding, maar daarna ontvluchtte ik de kantoortuin voor een lunchwandeling, want ik was mijn koptelefoon vergeten, en toen werd mijn broodje met bruut geweld door een meeuw gepikt. Uit mijn hand! Toen ben ik maar naar huis gegaan :D
pi_215219615
Die vogels van tegenwoordig… ik had er vorige week een die tegen mijn hoofd vloog. Een mevrouw die het zag moest heel hard lachen, dus het heeft in ieder geval iemand een leuke dag bezorgd!
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:00:18 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215219651
D
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:57 schreef FlyingFish het volgende:
Die vogels van tegenwoordig… ik had er vorige week een die tegen mijn hoofd vloog. Een mevrouw die het zag moest heel hard lachen, dus het heeft in ieder geval iemand een leuke dag bezorgd!
Dat lijkt me ook doodeng. Zal geen musje zijn geweest.

Ik was vergeten hoe erg het rondom mijn werk is met meeuwen. Ooit liep ik er met een broodje, ging de meeuw op mijn hoofd zitten en pakte vanaf daar het broodje. De note to myself (nooit meer met iets eetbaars buiten lopen daar) was me ontschoten vandaag.
pi_215222587
Vogels O+
Als zoon en ik buiten bij praxis een patatje eten, komt er altijd een kudde musjes op een rij naast ons op het bankje zitten :D Dan maak ik kleine stukjes en komen ze dat heel dichtbij oppikken. Zo schattig O+
Maar een meeuw of een hoofdvliegvogel, das andere koek :P
If they say
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:49:20 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215222767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:57 schreef FlyingFish het volgende:
Was pas grappig geweest als het een vliegende vis was geweest.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:51:51 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215222771
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:18 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij hebben een poets die sinds corona meermaals per dag alle toiletten komt schoonmaken.
pi_215222860
Musjes. O+
pi_215223067
Ik heb zo'n voederbol voor kleine vogels in de tuin hangen. Zit vaak vol met of musjes of koolmeesjes O+ Zit er soms een bonte specht die er net wel of net niet bij kan, zich in allerlei bochten wringend. De rest van de vogels hebben het opgegeven :D
En een slim roodborstje. Die gaat eronder zitten en pikt de gevallen zaadjes uit het gras O+
If they say
pi_215223112
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb zo'n voederbol voor kleine vogels in de tuin hangen. Zit vaak vol met of musjes of koolmeesjes O+ Zit er soms een bonte specht die er net wel of net niet bij kan, zich in allerlei bochten wringend. De rest van de vogels hebben het opgegeven :D
En een slim roodborstje. Die gaat eronder zitten en pikt de gevallen zaadjes uit het gras O+
Totdat een kat hem in de gaten heeft. :P
pi_215223147
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 00:06 schreef vencodark het volgende:

[..]
Totdat een kat hem in de gaten heeft. :P
Neee :'(
Eksters beginnen te schreeuwen bij gevaar. Hoorde een keer een takkeherrie dus ging kijken. Drie eksters die een kat wegjoegen :D
If they say
pi_215223826
Ik heb afgelopen weekend het voederhuisje weer aan het raam gehangen en een paar vetbollen in de struik bij ons raam. Het is meteen een drukte, die beesten vreten echt veel. Als het kouder wordt hangen we ook van alles in de trompetbomen. Dan komen de grotere vogels helaas ook.

We hebben sinds kort een wildcamera in de achtertuin, de egels is nog maar 1 keer gefilmd, de kat maakt er een hele show van. We hebben inmiddels tig filmpjes van de kont van de kat _O- En ook meerdere dat hij echt in de camera lijkt te kijken, met zijn koppie schuin. Tussen 3 uur en 4 uur is hij actief in de tuin, de rest van de nacht worden er geen bewegingen gedetecteerd, dan slaapt ie dus denk ik.
pi_215223832
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben een poets die sinds corona meermaals per dag alle toiletten komt schoonmaken.
Dat is luxe! Op school bij verloofde moesten ze het maandenlang zelf doen omdat er geen schoonmaak meer was. Nu is weer iemand geloof ik.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 09:33:09 #246
176471 oh-oh
pi_215224019
Wij mogen geen vogels voeren op de balkons omdat er een rattenplaag is :')
Maar de bomen voor mijn ramen zitten helemaal vol met alle soorten vogels, deze zomer voor het eerst puttertjes gezien hier O+
Ik heb zelf ook van alles binnen gehad, jonge kraaien, een spreeuw, een ekster, I love vogels, maar mijn peruaanse honden houden ook van vogels, die we laten ze nu buiten :9
( Groucho Marx )
  donderdag 10 oktober 2024 @ 09:39:39 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215224054
Uitjestip:

Omdat Amsterdam CS 135 jaar bestaat kun je een rondleiding door de koninklijke wachtkamer krijgen (ik hoor van mensen die er ooit geweest zijn dat het erg fraai is).

Linkje:
https://nieuws.ns.nl/station-amsterdam-centraal-135-jaar/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215224060
Ik hang bewust geen pindakaas meer op en alleen vogelvoer in speciale houders. Wij hebben elke winter muizen :( al houden de verjagers ze iig uit de kelderkast en woonkamer.

Ratten zijn echt naar. Niet in het gebouw hoop ik?
  donderdag 10 oktober 2024 @ 09:43:01 #249
176471 oh-oh
pi_215224079
Nee maar de straten zitten er vol mee, overigens wel bij de mensen beneden, maar mijn honden laten hier echt geen rat of muis binnen, die vangen ze beter dan katten dus bring it :D
( Groucho Marx )
  donderdag 10 oktober 2024 @ 15:48:08 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215226707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:40 schreef exode het volgende:
Ik hang bewust geen pindakaas meer op en alleen vogelvoer in speciale houders. Wij hebben elke winter muizen :( al houden de verjagers ze iig uit de kelderkast en woonkamer.

Ratten zijn echt naar. Niet in het gebouw hoop ik?
Verjagers? Tell me more. Ik ben in staat om uit mijn jaren 30 huis te verhuizen enkel en alleen vanwege die rotbeesten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215226804
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Verjagers? Tell me more. Ik ben in staat om uit mijn jaren 30 huis te verhuizen enkel en alleen vanwege die rotbeesten.
Ik gok katten.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 15:57:20 #252
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215226819
Oh die zijn hier geen optie helaas
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215227005
Ah jammer, ik zoek ook nog een allergeenvrije verjager :D
pi_215227132
Onze buren voeren vogels. Maar echt extreem, geen bolletjes ophangen maar overal pinda's, vogelvoer, vetbollen, ze strooien het letterlijk door de achtertuin op de grond.

Dus wij zitten met muizen, een boel, want die krengen komen daar op af. Toen we een verdelger lieten komen omdat ze tussen het plafond boven met hele kuddes tegelijk van links naar rechts dansten, gaf die al spijtig aan dat het probleem nooit opgelost zal worden zolang de buren zo gretig blijven voeren. Verder zijn ze gelukkig heel lief hoor (en oud). De buren he.

Wij gebruiken dus muizengif. Hartstikke illegaal met wel heel effectief :Y
pi_215227163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Wij hebben alle ventilatieroosters in onze gevel voorzien van muizengaas, in de kelderkast hangt deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)to/9300000156007214/
en in de woonkamer op 4 plekken deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)it/9200000124565801/

Verder is er niets eetbaars voor ze te vinden op plekken waar ze kunnen komen. We horen ze soms in de kruipruimte en ik weet dat de buren ze in de keuken hebben. Maar in de woonkamer, keuken en kelderkast komen ze bij ons dus niet meer.

Wij werden ook gek van ze, ze liepen bij ons zelfs in de woonkamer, overdag. :{ De jutenzakken voor Sint op zolder waren zelfs weggevreten, maar ik kan nergens in huis meer sporen van ze vinden.

Wij hebben hetzelfde principe gehanteerd als tegen inbrekers: als ze willen komen ze binnen, maar als het bij je buren makkelijker is, gaan ze daarheen. Ze kunnen via de kruipruimte de huizen door zeg maar, bij ons is het alleen naar door de verjagers en geen voedsel dus ze blijven lekker 1 deur verderop.
pi_215227182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:56 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik gok katten.
Werken het beste, maar niet ons exemplaar, die is doof en oud, die jaagt nog niet op verlamde muizen.
pi_215227190
Muizengif gebruiken wij bewust niet, als onze luie, oude kat een halfdode muis te pakken krijgt, hebben we daarna een dode kat.

We hebben ook nog een electrische val geprobeerd met pindakaas, deed geen reet.
pi_215227339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:43 schreef exode het volgende:
Muizengif gebruiken wij bewust niet, als onze luie, oude kat een halfdode muis te pakken krijgt, hebben we daarna een dode kat.

We hebben ook nog een electrische val geprobeerd met pindakaas, deed geen reet.
Wij hebben gelukkig geen katten (ook niet echt in de buurt) anders had gif hier ook niet gekund.

Wij hebben ook een speciale val met pindakaas geprobeerd, nooit een muis gevangen. Die stopcontact dingen hebben wij hier op de zolder en de overloop, maar alsnog zitten er steeds weer muizen tussen het plafond van onze zolder en 1e verdieping. Kreeg niet de indruk dat ze wat deden. Al hebben we sinds we die hebben en nog 2 andere zwarte kastjes, geen last meer gehad van marters ^O^
pi_215227390
Wij hebben trouwens bericht van de verzekering. Ik ben aansprakelijk voor het ongeval omdat ik vanaf een parkeerplaats kwam. Dat de scooterrijder spookreed en waarschijnlijk te hard, weegt minder zwaar in zo'n geval }:|
Ze gaan wel een verdeling regelen doordat de scooterrijder ook fout zat, maar onze premie gaat met 188 euro per jaar omhoog. Toch zuur dit }:|

Oh en de auto kan pas 6 januari op reparatie 8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door Schanu op 10-10-2024 17:24:29 ]
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:17:17 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215227422
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:13 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben trouwens bericht van de verzekering. Ik ben aansprakelijk voor het ongeval omdat ik vanaf een parkeerplaats kwam. Dat de scooterrijder spookreed en waarschijnlijk te hard, weegt minder zwaar in zo'n geval }:|
Ze gaan wel een verdeling regelen doordat de scooterrijder ook fout zat, maar onze premie gaat met 188 euro per maand omhoog. Toch zuur dit }:|

Oh en de auto kan pas 6 januari op reparatie 8)7
Crisis, met ¤ 188 per maand omhoog?!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215227497
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Crisis, met ¤ 188 per maand omhoog?!
Foutje bedankt, per jaar :@ nee per maand dan zou ik het meer dan alleen zuur hebben gevonden :o
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:26:17 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215227518
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:24 schreef Schanu het volgende:

[..]
Foutje bedankt, per jaar :@ nee per maand dan zou ik het meer dan alleen zuur hebben gevonden :o
Oh gelukkig, ik vroeg me al af wat voor dikke Ferrari je kort gereden had :D

Met een Rolls die All Risk verzekerd is zal het ook wel lukken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215227542
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh gelukkig, ik vroeg me al af wat voor dikke Ferrari je kort gereden had :D

Met een Rolls die All Risk verzekerd is zal het ook wel lukken :D
Hahahaha nee was een eenvoudige scooter gelukkig haha, maar we verliezen 5 schadevrije jaren dus vandaar de premiestijging (we zijn all risk verzekerd maar daarvoor moet je betalen als je onder een bepaald aantal schadevrije jaren komt. En daar komen wij nu onder)
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:37:51 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215227609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:30 schreef Schanu het volgende:

[..]
Hahahaha nee was een eenvoudige scooter gelukkig haha, maar we verliezen 5 schadevrije jaren dus vandaar de premiestijging (we zijn all risk verzekerd maar daarvoor moet je betalen als je onder een bepaald aantal schadevrije jaren komt. En daar komen wij nu onder)
Ik bedoelde meer je eigen auto, met een auto van een tonnetje of 3 (in euro's) zou dat ook zo een stijging van ¤ 188 per maand kunnen opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215227666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:07 schreef Schanu het volgende:

[..]
Wij hebben gelukkig geen katten (ook niet echt in de buurt) anders had gif hier ook niet gekund.

Wij hebben ook een speciale val met pindakaas geprobeerd, nooit een muis gevangen. Die stopcontact dingen hebben wij hier op de zolder en de overloop, maar alsnog zitten er steeds weer muizen tussen het plafond van onze zolder en 1e verdieping. Kreeg niet de indruk dat ze wat deden. Al hebben we sinds we die hebben en nog 2 andere zwarte kastjes, geen last meer gehad van marters ^O^
Tussen het plafond is een waardeloze plek. Mocht je ertussen kunnen via een spotje of zo, kan je een val plaatsen daar. Wij hadden ze een tijdje in het verlaagde plafond van de badkamer. Harstikke gevaarlijk want ze knauwen op de electriciteits kabels. Maar ze zijn allemaal weg.
pi_215227885
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer je eigen auto, met een auto van een tonnetje of 3 (in euro's) zou dat ook zo een stijging van ¤ 188 per maand kunnen opleveren.
Oooh zo, sorry! Was het maar zo'n feest, we rijden in een hele degelijke ford focus :')
pi_215227891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:43 schreef exode het volgende:

[..]
Tussen het plafond is een waardeloze plek. Mocht je ertussen kunnen via een spotje of zo, kan je een val plaatsen daar. Wij hadden ze een tijdje in het verlaagde plafond van de badkamer. Harstikke gevaarlijk want ze knauwen op de electriciteits kabels. Maar ze zijn allemaal weg.
Ja slim, wij gebruiken ook de spotjes in de badkamer! Maar wij gebruiken die dus om gif neer te leggen >:)
  donderdag 10 oktober 2024 @ 18:13:53 #268
176471 oh-oh
pi_215227928
Mijn honden zijn zeker wel allergeen vrije muizen (en katten als je een tuin hebt) verdelgers. Alle drie de naakte rassen die ik heb. Vanwege landbouwgif heb ik zelfs de oerhonden wel geleerd alles zacht in de bek te pakken maar alles waar ze hard voor moeten werken mag geconsumeerd worden.
( Groucho Marx )
pi_215228006
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:36 schreef Schanu het volgende:
Wij gebruiken dus muizengif. Hartstikke illegaal met wel heel effectief :Y
Waar haal je dat? Ik ben ook nog op zoek :@
pi_215228355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:22 schreef Hupje het volgende:

[..]
Waar haal je dat? Ik ben ook nog op zoek :@
Wij hebben dit soort blokken: https://www.amazon.nl/ROE(...)e67ea09&gad_source=1

Maar dan in het donkerblauw. Vermoed dat de werking niet veel anders zal zijn. Vrouwlief heeft die wij hebben begin dit jaar groots ingeslagen omdat de ongediertebestrijder zei dat het illegaal was/werd (?), zodat we in ieder geval tot er ooit nieuwe buren komen hopelijk genoeg voorraad hebben :')
pi_215228678
Ik had toen ratten in de schuur :r waar ik ook mijn voorraad bewaar :r . Hadden die kutklotebeesten in een kast gewroet en de glazen potten naar benee geflikkerd. Een grote puinzooi :% Alles opgeruimd en pasta e.d. nu in een dichte kast gedaan waar ze echt niet in kunnen. Maar toen was gif nog niet verboden en kocht ik rattengif: Storm heette dat. Werkte perfect, geen rat meer gezien. Later nog wel in België kunnen bestellen maar ook daar hebben ze het niet meer. Wat er voor in de plaats is gekomen, is een slap aftreksel van wat het eerst was.
Heb nu een stekker tegen muizen en ratten in de schuur zitten en zowaar, ik zie ze niet meer. Weet alleen niet of het nou door die stekker komt of omdat er niks meer te bikken valt :D

En ik snap het gifverbod wel, maar ben het er niet helemaal mee eens. Als je ziet wat voor overlast die beesten kunnen geven, daar word je echt letterlijk dood en doodziek van. Maar nu mag je alleen nog maar tegen ze zeggen: Foei, opzouten. En dat helpt :')

Een van de pruimenbomen in omgezaagd, alleen de stam staat nog. En daar wilde ik een leuk vogelvoederhuisje op zetten. Maar omdat ik hier de ratten nog steeds op straat zie feestvieren, doe ik dat maar niet. Tegen de stam klimmen die kutbeesten natuurlijk zo op :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 10-10-2024 19:48:07 ]
If they say
pi_215232856
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:36 schreef Schanu het volgende:
Onze buren voeren vogels. Maar echt extreem, geen bolletjes ophangen maar overal pinda's, vogelvoer, vetbollen, ze strooien het letterlijk door de achtertuin op de grond.
Wij hebben ook zulke buren. En we wonen aan het water. Dus we hebben (gelukkig niet in huis bij mijn weten) niet alleen muizen in de tuin, maar ook ratten. En die ratten zijn soms flink groot en lopen op hun dooie gemakje over het terras en door het gras.

Gemeentemannetje erbij en die geeft ook aan dat er weinig aan te doen is zolang er gevoerd blijft worden. Er hangt zoveel bij de buren, dat de vogels ook kieskeurig zijn en alleen de lekkerste zaadjes eruit pikken en de rest op de grond gooien. Tja, dan is het vragen om ellende.
Af en toe stoppen ze even met voeren als ze zelf ratten hebben gezien en dan worden er vallen gezet. Maar na verloop van tijd komen de vele voerbakken weer tevoorschijn.

Ik durf dus bijna niet meer op de vlonder te komen vanwege de angst dat ik opeens een muis of rat tegenkom.

Nog even terugkomend op die sociale interacties (I know, spuit elf :+ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:37:11 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_215233471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had toen ratten in de schuur :r
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:49:24 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215233586
Komt wel goed Tolstoi :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215233597
Ratten lijken me echt vreselijk. Toen we hier net kwamen wonen, woonde er nog een kluizenaar 2 deuren verderop. Volledig overwoekerde voor- en achtertuin. Toen kwam 1 van onze katten wel eens aanlopen met een rat in zijn bek :r Dan was het een strijd om dat vieze, dode beest weg te halen bij hem.
Nu wonen er gewone mensen, nooit meer een rat gezien.

Dat je buren zo blijven voeren, zou ik wel heel vervelend vinden. Ik vind de tientallen vogels in onze voortuin geweldig maar als er ongedierte op af komt, haal ik het weg. Nou hebben wij wel speciaal voer en speciale voederdingen, vooral die aan het raam is onbereikbaar voor alles behalve kleine vogels.

B blijft zeggen dat als hij een slang mag als huisdier er nooit meer een muis te vinden zal zijn in ons huis. Hij heeft een punt, maar dan woon ik hier ook niet meer.
pi_215233698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:50 schreef exode het volgende:

B blijft zeggen dat als hij een slang mag als huisdier er nooit meer een muis te vinden zal zijn in ons huis. Hij heeft een punt, maar dan woon ik hier ook niet meer.
Wat is zijn plan? Dat beest los door huis laten glibberen zodat hij z'n eigen muizen kan vangen? :D
Schiet ook niet op, een slang heeft aan 1 muis genoeg voor de komende weken.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215233869
Whehe @Troel :D

Een anaconda eet wel meer dan 1 muisje per keer >:)

Ik vond een keer een dooie rat in de tuin, in het gras :r
Hier geldt wel een eendjesvoerverbod want dat helpt :') zeker als er een paar huizen verderop de ratten door de tuin scheuren omdat ze daar hun tuin hebben volgepropt met meuk. En als je dan de gemeente belt en ze gaan onderzoeken, vinden ze natuurlijk niks :')
En ze rennen hier gewoon over de weg he, zag er laatst ook weer eentje oversteken toen ik kwam aankachelen. Echt :r
If they say
pi_215233987
In ons straatje is een woning verkocht. Nou zag ik wel een vent die kant op schuifelen en hij leek erg op de vampier uit de videoclip heart van de Pet Shop Boys😱. Hoop toch echt dat dat niet de nieuwe buurman was.
Sorry, moest er ineens aan denken vanwege het ratten onderwerp :')
If they say
pi_215234109
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 11:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat is zijn plan? Dat beest los door huis laten glibberen zodat hij z'n eigen muizen kan vangen? :D
Ik geloof niet dat hij een plan heeft :)

Gisteren keken we samen een Youtube filmpje van een octopus die door een doolhof ging, dus dat is nu ook een wens. Die eten geen muizen he?

Dit filmpje overigens

[ Bericht 10% gewijzigd door exode op 11-10-2024 11:57:09 ]
pi_215234303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 11:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Maar alleen de aanwezigheid er van schrikt ongedierte toch al af?

Wij hebben een eigen kruisspin. Die zit al weken op een zeer goed plekje in de voortuin. De eerste dag had hij al drie beesten gevangen, en ook nu zit er dagelijks wat in zijn web. Hij is mega dik ook en heeft overdag een opgekruld blaadje als holletje O+
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:24:55 #281
176471 oh-oh
pi_215234385
Mijn vleesetende planten hebben de hele zomer buiten gestaan, die zijn verviervoudigd in maat en zitten helemaal vol met dode vliegen!
Dit weekend binnen maar eens plek voor ze maken.
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:27:19 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215234402
Onze vette flufbal was voordat hij lui en dik was, een goede muizenvanger. Nu is zijn aanwezigheid voldoende om geen muizen meer te hebben.

We hebben wel een keer een rat in de tuin gehad. Brrrr.
pi_215234504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar alleen de aanwezigheid er van schrikt ongedierte toch al af?

Wij hebben een eigen kruisspin. Die zit al weken op een zeer goed plekje in de voortuin. De eerste dag had hij al drie beesten gevangen, en ook nu zit er dagelijks wat in zijn web. Hij is mega dik ook en heeft overdag een opgekruld blaadje als holletje O+
Het schrikt de overige bewoners en eventuele visite ook af :D
pi_215234664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:24 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vleesetende planten hebben de hele zomer buiten gestaan, die zijn verviervoudigd in maat en zitten helemaal vol met dode vliegen!
Dit weekend binnen maar eens plek voor ze maken.
Wat heb je voor vleesetende planten? Ik vind dat altijd wel leuk. Wij hebben er ook eentje gehad maar die deed niet zo z’n best ;) heb hem nooit kunnen betrappen met een vliegje of sowieso in de gesloten stand
pi_215234673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Het schrikt de overige bewoners en eventuele visite ook af :D
De buren gaan dan ook verhuizen.

Hij wil een koningspython, geen klein dingetje.
pi_215234693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:56 schreef exode het volgende:

[..]
De buren gaan dan ook verhuizen.

Hij wil een koningspython, geen klein dingetje.
Ik zou investeren in nieuwe katten _O-
pi_215234753
Onze huidige kat wordt erg oud denk ik. Hij komt overigens niet binnen dus het afschrikwekkende effect ontbreekt.

De kinderen zouden wel een kitten willen, maar zolang deze bejaarde knuffelkont nog leeft gebeurt het sowieso niet.

Ik ben serieus bang voor slangen, anders zou ik B wel een klein exemplaar gunnen.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:16:33 #288
176471 oh-oh
pi_215234878
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:55 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wat heb je voor vleesetende planten? Ik vind dat altijd wel leuk. Wij hebben er ook eentje gehad maar die deed niet zo z’n best ;) heb hem nooit kunnen betrappen met een vliegje of sowieso in de gesloten stand
Ik heb drie verschillende, die klassieke happertjes en een met hangende kelkjes en een met staande kelken, ze zijn echt best wel cool, ik heb ze eigenlijk mijn hele leven met pozen weer, ook ooit eens zaadjes gekregen via hier! Ze komen via een site, die kan ik wel even opzoeken als je wil maar Intratun verkoopt ook meerdere soorten.
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:28:11 #289
176471 oh-oh
pi_215234971
Er zijn echt veel leuke ongevaarlijke slangen trouwens , maar ik zou wachten tot ie wat groter is, zodat ie echt alles zelf kan regelen!
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:31:12 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215234998
Wij hadden een tijdje terug ook een rat in de woonkamer. :{ Ik zag hem zo tegen het hor omhooglopen in de hoek. Mijn lieftallige heeft toen geprobeerd hem te raken met zijn luchtbuks. :') Uiteindelijk is hij, denken we, onder het aanrechtblok terechtgekomen. Daar hebben we toen een via Amazon verkregen illegale plakval onder gegooid en nooit meer iets gezien of gehoord of geroken. Dus mss alsnog toch een keer via de openstaande buitendeur weer naar buiten ofzo. Geen idee. :o Maar brrrr.... :{
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:34:24 #291
176471 oh-oh
pi_215235019
Die grote hond hier vangt konijnen en alles, die wildvang uit Peru klapte ook wel eens een duif stuk maar dat heb ik hem inmiddels wel afgeleerd gelukkig. Ratten zijn nog klein voor die twee.
Egels heeft die grote zich een keer in vergist, nu negeert ie ze mooi, die egel had gelukkig ook niks maar ik kon wel de stekels uit zijn lip pulken :')
( Groucho Marx )
pi_215235121
Vrienden van ons hebben twee slangen voor hun dochter, helemaal geweldig vindt ze het! Ik vind het altijd wel indrukwekkend om te zien, maar zelf hoef ik ze zeker niet in huis, haha.

En Sinterklaas perikelen, nú al |:( spoiler in verband met herkenbaarheid:
SPOILER
pi_215235734
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn echt veel leuke ongevaarlijke slangen trouwens , maar ik zou wachten tot ie wat groter is, zodat ie echt alles zelf kan regelen!
NEE. Ik sta voor veel dieren open als huisdier, maar geen slang, hoe lief en ongevaarlijk ook. Ik ben met B mee geweest toen hij een slangenverzorger mocht helpen en die vertelde alleen maar verhalen over hoe fantastisch ze zijn.

Hij neemt ze maar als hij op zichzelf woont.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:05:35 #294
176471 oh-oh
pi_215235824
:D Gelijk heb je hoor. Vriendin van me kocht eens baardagamen voor haar dochter, hele huis zat binnen no time vol met krekels, dat was echt zo irritant _O-
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:24:49 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215235952
Hier komt er echt geen slang in. Nu niet, nooit niet. Ook geen gekko's (die zou m'n man wel willen) of welk ander insect, reptiel of spinnebeest.

Onze zebravinkjes zijn wel heel leuk O+

En wat naar Schanu, ook dat het nu al begint. Maar het is nog maar een of twee jaren ofzo (denk ik? Wanneer vertel je je kind dit soort dingen?) en dan weten alle klasgenoten hoe het zit en ben je ervan af. Hang in there!
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:36:33 #296
176471 oh-oh
pi_215236102
Zebravinkjes heb ik ook gehad, die vond ik alleen maar herrie en rommel maken, en ondanks dat ze tam waren en in mn hand zaten, kon je er net niks mee :D
Ik heb buiten de honden nog een grote bak met axolotls en guppen, en een kleiner aquarium.
Ik heb parkieten van klein tot groot gehad, een spreeuw, kraaien, een ekster, en die vinkjes, vogels zijn echt enorme rommelmakers :D
En die vinkjes jongden als de ziekte ook, en die bleven maar eitjes leggen of ik de mannen nu weghaalde of niet.
En dan die jongen verstoten voor nieuwe eitjes etc.
( Groucho Marx )
pi_215236318
Ik heb voor B echt wel gezocht naar een leuk dier, hij als natuur en dierengek. Reptielen zijn vooral nachtdieren en eigenlijk helemaal niet zo geschikt om in een hok te stoppen.

Nu heeft ie veel lol met de nachtcamera filmpjes en de vogels in de tuin. Dat samen met de kikkers en salamanders in de achtertuin, maakt een hoop goed. Hij weet ook echt veel van al die dieren.
pi_215236437
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:24 schreef Tink89 het volgende:
En wat naar Schanu, ook dat het nu al begint. Maar het is nog maar een of twee jaren ofzo (denk ik? Wanneer vertel je je kind dit soort dingen?) en dan weten alle klasgenoten hoe het zit en ben je ervan af. Hang in there!
Haha nou wij hoopten dat het in groep 5 niet meer zo'n ding is, maar kennelijk nog wel? Dan worden er al wel lootje en surprises in de klas gedaan, maar wordt het voor de kinderen die nog geloven gebracht als in dat de Sint hulpjes nodig heeft. Al vermoed ik zelf toch dat de meesten er in groep 5 wel zelf een keer achter (zijn ge)komen, al is het alleen al door kinderen zoals mijn dochter :@ :+
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:04:26 #299
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_215236444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:44 schreef Schanu het volgende:
Vrienden van ons hebben twee slangen voor hun dochter, helemaal geweldig vindt ze het! Ik vind het altijd wel indrukwekkend om te zien, maar zelf hoef ik ze zeker niet in huis, haha.

En Sinterklaas perikelen, nú al |:( spoiler in verband met herkenbaarheid:
SPOILER
SPOILER
pi_215236452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Zebravinkjes heb ik ook gehad, die vond ik alleen maar herrie en rommel maken, en ondanks dat ze tam waren en in mn hand zaten, kon je er net niks mee :D
Ik heb buiten de honden nog een grote bak met axolotls en guppen, en een kleiner aquarium.
Ik heb parkieten van klein tot groot gehad, een spreeuw, kraaien, een ekster, en die vinkjes, vogels zijn echt enorme rommelmakers :D
En die vinkjes jongden als de ziekte ook, en die bleven maar eitjes leggen of ik de mannen nu weghaalde of niet.
En dan die jongen verstoten voor nieuwe eitjes etc.
Axolotls, dat lijkt mij ZO tof. Ik zie wel eens van die aquaria voor kinderen met axolotls, maar lees vervolgens ook vaak dat ze bijna onzichtbaar klein blijven of zelfs helemaal niet in leven blijven. Wat zijn jouw ervaringen? Want ik zou ze best wel een keer willen hebben denk ik O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:52 schreef exode het volgende:
Ik heb voor B echt wel gezocht naar een leuk dier, hij als natuur en dierengek. Reptielen zijn vooral nachtdieren en eigenlijk helemaal niet zo geschikt om in een hok te stoppen.

Nu heeft ie veel lol met de nachtcamera filmpjes en de vogels in de tuin. Dat samen met de kikkers en salamanders in de achtertuin, maakt een hoop goed. Hij weet ook echt veel van al die dieren.
Ook echt leuk dit, zo'n nachtcamera, klinkt heel interessant - voor jong én oud O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')