Nee , goed bezig!!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:21 schreef LeSage het volgende:
Ik heb vandaag wel weer een keer mijn mond opengetrokken![]()
Liep over een smal stuk stoep langs de fietsenstalling voor de AH. Daar liep een oude man mij tegemoet en die werd letterlijk door een meisje van een jaar of 15 aangereden. Nou is dat al niet oké, maar toen gebeurde het pas echt.
‘Kijk eens uit!’ riep die meid.
En die man keek helemaal geschrokken.
Dus toen riep ik naar haar: ‘je fietst op de stoep, jij moet uitkijken.’
En toen kreeg ik ook nog even een grote mond.
‘Wat moet ik dan doen? Ik moet toch gewoon hier zijn!’ Op zo’n brutale toon.
‘Afstappen en lopen.’ En toen ben ik de supermarkt ingelopen.
Alles hieraan schokte mij. Dat zij een man aanreed, dat ze brutaal was tegen hem én mij, dat niemand anders van de mensen eromheen iets zei of reageerde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Wat naarquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Thnx.
Het is wat het is en beter wordt het niet dus tja. Overigens zou ik mezelf nooit wat aan doen of zo hoor, maar echt nog 20 jaar zo leven klinkt niet erg gezellig.
Maar ja dalijk eet ik nog een keer sushi en knalt mn andere oog kapot. Ook geen optie.
Maar in elk geval een goed excuus om NOOIT meer kerst te hoeven vieren, dat is wel een voordeel!
Ik heb de illusie losgelaten dat kinderen op school überhaupt ooit op een schoon toilet zittenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:38 schreef Tink89 het volgende:
oh-oh![]()
In een totaal andere categorie: wij hebben geen water vandaag. Op het briefje staat van 8 tot 16:30, maar het kan ook korter zijn. Dus ik heb nu een aanrecht vol flesjes, thermoskannen (ons kokend water komt ook uit de kraan) en en drinkbekers en op elke wc staat een emmer. First world problems, maar je realiseert je pas hoe vaak je water gebruikt als het er niet is.
School en de kinderopvang hier hebben ook geen water volgens mijn briefje (ze spuiten de hoofdleiding schoon en de hele buurt zit zonder), maar dat wisten de pm'ers vanochtend niet. Ze gingen maar even snel kannen vullen. Mijn angstige hoofd vindt het dan heel ingewikkeld dat ik niet weet of mijn kinderen wel op een fris toilet kunnen, of ze hun handen kunnen wassen daarna enz... En dan de neiging onderdrukken om terug te fietsen en een flesje van die desinfect-voor-handen af te geven![]()
Ik koester de illusie dat mijn dochter haar handen wel wast. En op de psz doen ze dat samen met de pm'ers.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:18 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb de illusie losgelaten dat kinderen op school überhaupt ooit op een schoon toilet zitten
Ze worden echt niet na iedere beurt gepoetst, kinderen wassen hun handen niet, vergeten door te spoelen etc.
Maaaaarrr, goed voor de weerstand
Super chill dat hij ook echt betrouwbaar en op tijd is.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:48 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben wel echt blij met de overbuurman die echt staat te popelen om met me naar het ziekenhuis te rijden elke keer, te schattig, ik geef zijn leven invulling nu hij gepensioneerd is, hij zit daar echt heerlijk mensen te kijken, elke keer teleurgesteld dat ik alweer klaar ben![]()
![]()
Ondanks dat ik er vlakbij woon is dat echt fijn! Ook qua afspreken, echt op de klok stappen we beiden de gang in
Dat lijkt me ook doodeng. Zal geen musje zijn geweest.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:57 schreef FlyingFish het volgende:
Die vogels van tegenwoordig… ik had er vorige week een die tegen mijn hoofd vloog. Een mevrouw die het zag moest heel hard lachen, dus het heeft in ieder geval iemand een leuke dag bezorgd!
Was pas grappig geweest als het een vliegende vis was geweest.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:57 schreef FlyingFish het volgende:
Die vogels van tegenwoordig… ik had er vorige week een die tegen mijn hoofd vloog. Een mevrouw die het zag moest heel hard lachen, dus het heeft in ieder geval iemand een leuke dag bezorgd!
Wij hebben een poets die sinds corona meermaals per dag alle toiletten komt schoonmaken.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:18 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb de illusie losgelaten dat kinderen op school überhaupt ooit op een schoon toilet zitten
Ze worden echt niet na iedere beurt gepoetst, kinderen wassen hun handen niet, vergeten door te spoelen etc.
Maaaaarrr, goed voor de weerstand
Totdat een kat hem in de gaten heeft.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb zo'n voederbol voor kleine vogels in de tuin hangen. Zit vaak vol met of musjes of koolmeesjesZit er soms een bonte specht die er net wel of net niet bij kan, zich in allerlei bochten wringend. De rest van de vogels hebben het opgegeven
![]()
En een slim roodborstje. Die gaat eronder zitten en pikt de gevallen zaadjes uit het gras
Neeequote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Totdat een kat hem in de gaten heeft.
Dat is luxe! Op school bij verloofde moesten ze het maandenlang zelf doen omdat er geen schoonmaak meer was. Nu is weer iemand geloof ik.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben een poets die sinds corona meermaals per dag alle toiletten komt schoonmaken.
Verjagers? Tell me more. Ik ben in staat om uit mijn jaren 30 huis te verhuizen enkel en alleen vanwege die rotbeesten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:40 schreef exode het volgende:
Ik hang bewust geen pindakaas meer op en alleen vogelvoer in speciale houders. Wij hebben elke winter muizenal houden de verjagers ze iig uit de kelderkast en woonkamer.
Ratten zijn echt naar. Niet in het gebouw hoop ik?
Ik gok katten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:48 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Verjagers? Tell me more. Ik ben in staat om uit mijn jaren 30 huis te verhuizen enkel en alleen vanwege die rotbeesten.
Wij hebben alle ventilatieroosters in onze gevel voorzien van muizengaas, in de kelderkast hangt deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)to/9300000156007214/quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:48 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Verjagers? Tell me more. Ik ben in staat om uit mijn jaren 30 huis te verhuizen enkel en alleen vanwege die rotbeesten.
Werken het beste, maar niet ons exemplaar, die is doof en oud, die jaagt nog niet op verlamde muizen.quote:
Wij hebben gelukkig geen katten (ook niet echt in de buurt) anders had gif hier ook niet gekund.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:43 schreef exode het volgende:
Muizengif gebruiken wij bewust niet, als onze luie, oude kat een halfdode muis te pakken krijgt, hebben we daarna een dode kat.
We hebben ook nog een electrische val geprobeerd met pindakaas, deed geen reet.
Crisis, met ¤ 188 per maand omhoog?!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:13 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben trouwens bericht van de verzekering. Ik ben aansprakelijk voor het ongeval omdat ik vanaf een parkeerplaats kwam. Dat de scooterrijder spookreed en waarschijnlijk te hard, weegt minder zwaar in zo'n geval![]()
Ze gaan wel een verdeling regelen doordat de scooterrijder ook fout zat, maar onze premie gaat met 188 euro per maand omhoog. Toch zuur dit
Oh en de auto kan pas 6 januari op reparatie![]()
Foutje bedankt, per jaarquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Crisis, met ¤ 188 per maand omhoog?!
Oh gelukkig, ik vroeg me al af wat voor dikke Ferrari je kort gereden hadquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:24 schreef Schanu het volgende:
[..]
Foutje bedankt, per jaarnee per maand dan zou ik het meer dan alleen zuur hebben gevonden
Hahahaha nee was een eenvoudige scooter gelukkig haha, maar we verliezen 5 schadevrije jaren dus vandaar de premiestijging (we zijn all risk verzekerd maar daarvoor moet je betalen als je onder een bepaald aantal schadevrije jaren komt. En daar komen wij nu onder)quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik vroeg me al af wat voor dikke Ferrari je kort gereden had
Met een Rolls die All Risk verzekerd is zal het ook wel lukken
Ik bedoelde meer je eigen auto, met een auto van een tonnetje of 3 (in euro's) zou dat ook zo een stijging van ¤ 188 per maand kunnen opleveren.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:30 schreef Schanu het volgende:
[..]
Hahahaha nee was een eenvoudige scooter gelukkig haha, maar we verliezen 5 schadevrije jaren dus vandaar de premiestijging (we zijn all risk verzekerd maar daarvoor moet je betalen als je onder een bepaald aantal schadevrije jaren komt. En daar komen wij nu onder)
Tussen het plafond is een waardeloze plek. Mocht je ertussen kunnen via een spotje of zo, kan je een val plaatsen daar. Wij hadden ze een tijdje in het verlaagde plafond van de badkamer. Harstikke gevaarlijk want ze knauwen op de electriciteits kabels. Maar ze zijn allemaal weg.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:07 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wij hebben gelukkig geen katten (ook niet echt in de buurt) anders had gif hier ook niet gekund.
Wij hebben ook een speciale val met pindakaas geprobeerd, nooit een muis gevangen. Die stopcontact dingen hebben wij hier op de zolder en de overloop, maar alsnog zitten er steeds weer muizen tussen het plafond van onze zolder en 1e verdieping. Kreeg niet de indruk dat ze wat deden. Al hebben we sinds we die hebben en nog 2 andere zwarte kastjes, geen last meer gehad van marters
Oooh zo, sorry! Was het maar zo'n feest, we rijden in een hele degelijke ford focusquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer je eigen auto, met een auto van een tonnetje of 3 (in euro's) zou dat ook zo een stijging van ¤ 188 per maand kunnen opleveren.
Ja slim, wij gebruiken ook de spotjes in de badkamer! Maar wij gebruiken die dus om gif neer te leggenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:43 schreef exode het volgende:
[..]
Tussen het plafond is een waardeloze plek. Mocht je ertussen kunnen via een spotje of zo, kan je een val plaatsen daar. Wij hadden ze een tijdje in het verlaagde plafond van de badkamer. Harstikke gevaarlijk want ze knauwen op de electriciteits kabels. Maar ze zijn allemaal weg.
Waar haal je dat? Ik ben ook nog op zoekquote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:36 schreef Schanu het volgende:
Wij gebruiken dus muizengif. Hartstikke illegaal met wel heel effectief![]()
Wij hebben dit soort blokken: https://www.amazon.nl/ROE(...)e67ea09&gad_source=1quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:22 schreef Hupje het volgende:
[..]
Waar haal je dat? Ik ben ook nog op zoek
Wij hebben ook zulke buren. En we wonen aan het water. Dus we hebben (gelukkig niet in huis bij mijn weten) niet alleen muizen in de tuin, maar ook ratten. En die ratten zijn soms flink groot en lopen op hun dooie gemakje over het terras en door het gras.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:36 schreef Schanu het volgende:
Onze buren voeren vogels. Maar echt extreem, geen bolletjes ophangen maar overal pinda's, vogelvoer, vetbollen, ze strooien het letterlijk door de achtertuin op de grond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Wat is zijn plan? Dat beest los door huis laten glibberen zodat hij z'n eigen muizen kan vangen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:50 schreef exode het volgende:
B blijft zeggen dat als hij een slang mag als huisdier er nooit meer een muis te vinden zal zijn in ons huis. Hij heeft een punt, maar dan woon ik hier ook niet meer.
Ik geloof niet dat hij een plan heeftquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:06 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wat is zijn plan? Dat beest los door huis laten glibberen zodat hij z'n eigen muizen kan vangen?![]()
Schiet ook niet op, een slang heeft aan 1 muis genoeg voor de komende weken.
Maar alleen de aanwezigheid er van schrikt ongedierte toch al af?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:06 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wat is zijn plan? Dat beest los door huis laten glibberen zodat hij z'n eigen muizen kan vangen?![]()
Schiet ook niet op, een slang heeft aan 1 muis genoeg voor de komende weken.
Het schrikt de overige bewoners en eventuele visite ook afquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar alleen de aanwezigheid er van schrikt ongedierte toch al af?
Wij hebben een eigen kruisspin. Die zit al weken op een zeer goed plekje in de voortuin. De eerste dag had hij al drie beesten gevangen, en ook nu zit er dagelijks wat in zijn web. Hij is mega dik ook en heeft overdag een opgekruld blaadje als holletje
Wat heb je voor vleesetende planten? Ik vind dat altijd wel leuk. Wij hebben er ook eentje gehad maar die deed niet zo z’n bestquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:24 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vleesetende planten hebben de hele zomer buiten gestaan, die zijn verviervoudigd in maat en zitten helemaal vol met dode vliegen!
Dit weekend binnen maar eens plek voor ze maken.
De buren gaan dan ook verhuizen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Het schrikt de overige bewoners en eventuele visite ook af
Ik zou investeren in nieuwe kattenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:56 schreef exode het volgende:
[..]
De buren gaan dan ook verhuizen.
Hij wil een koningspython, geen klein dingetje.
Ik heb drie verschillende, die klassieke happertjes en een met hangende kelkjes en een met staande kelken, ze zijn echt best wel cool, ik heb ze eigenlijk mijn hele leven met pozen weer, ook ooit eens zaadjes gekregen via hier! Ze komen via een site, die kan ik wel even opzoeken als je wil maar Intratun verkoopt ook meerdere soorten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:55 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat heb je voor vleesetende planten? Ik vind dat altijd wel leuk. Wij hebben er ook eentje gehad maar die deed niet zo z’n bestheb hem nooit kunnen betrappen met een vliegje of sowieso in de gesloten stand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NEE. Ik sta voor veel dieren open als huisdier, maar geen slang, hoe lief en ongevaarlijk ook. Ik ben met B mee geweest toen hij een slangenverzorger mocht helpen en die vertelde alleen maar verhalen over hoe fantastisch ze zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn echt veel leuke ongevaarlijke slangen trouwens , maar ik zou wachten tot ie wat groter is, zodat ie echt alles zelf kan regelen!
Haha nou wij hoopten dat het in groep 5 niet meer zo'n ding is, maar kennelijk nog wel? Dan worden er al wel lootje en surprises in de klas gedaan, maar wordt het voor de kinderen die nog geloven gebracht als in dat de Sint hulpjes nodig heeft. Al vermoed ik zelf toch dat de meesten er in groep 5 wel zelf een keer achter (zijn ge)komen, al is het alleen al door kinderen zoals mijn dochterquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:24 schreef Tink89 het volgende:
En wat naar Schanu, ook dat het nu al begint. Maar het is nog maar een of twee jaren ofzo (denk ik? Wanneer vertel je je kind dit soort dingen?) en dan weten alle klasgenoten hoe het zit en ben je ervan af. Hang in there!
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 13:44 schreef Schanu het volgende:
Vrienden van ons hebben twee slangen voor hun dochter, helemaal geweldig vindt ze het! Ik vind het altijd wel indrukwekkend om te zien, maar zelf hoef ik ze zeker niet in huis, haha.
En Sinterklaas perikelen, nú alspoiler in verband met herkenbaarheid:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Axolotls, dat lijkt mij ZO tof. Ik zie wel eens van die aquaria voor kinderen met axolotls, maar lees vervolgens ook vaak dat ze bijna onzichtbaar klein blijven of zelfs helemaal niet in leven blijven. Wat zijn jouw ervaringen? Want ik zou ze best wel een keer willen hebben denk ikquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Zebravinkjes heb ik ook gehad, die vond ik alleen maar herrie en rommel maken, en ondanks dat ze tam waren en in mn hand zaten, kon je er net niks mee![]()
Ik heb buiten de honden nog een grote bak met axolotls en guppen, en een kleiner aquarium.
Ik heb parkieten van klein tot groot gehad, een spreeuw, kraaien, een ekster, en die vinkjes, vogels zijn echt enorme rommelmakers![]()
En die vinkjes jongden als de ziekte ook, en die bleven maar eitjes leggen of ik de mannen nu weghaalde of niet.
En dan die jongen verstoten voor nieuwe eitjes etc.
Ook echt leuk dit, zo'n nachtcamera, klinkt heel interessant - voor jong én oudquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:52 schreef exode het volgende:
Ik heb voor B echt wel gezocht naar een leuk dier, hij als natuur en dierengek. Reptielen zijn vooral nachtdieren en eigenlijk helemaal niet zo geschikt om in een hok te stoppen.
Nu heeft ie veel lol met de nachtcamera filmpjes en de vogels in de tuin. Dat samen met de kikkers en salamanders in de achtertuin, maakt een hoop goed. Hij weet ook echt veel van al die dieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |