Mijn vader is Italiaan. Uit de "golf" van eerste gastarbeiders. Ik hoop voor haar niet dat ze op haar vader lijkt. Lijkt me kut voor haar kapster en voor haar haar zelf. Trusten.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
Haha wat een minister. Hoe zijn we hier beland?!
Ach dat stel activisten moet je ontslaan.quote:Maar dat bord bestond niet, bleek toen ambtenaren
Is het proberen waard als het aan mij ligt. Zou best kunnen werken.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:14 schreef Triggershott het volgende:
Ik heb een beter idee, een megaposter waarop Faber staat afgebeeld bij Nederlandse asielzoekerscentra zetten, dat zou pas afschrikken.
Daarna stopte ik met lezen.quote:
Door jarenlang alle asielzorgen onder de bevolking te negeren, weg te wuiven of te bagatelliseren waardoor zo'n PVV het vacuüm kon vullen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
Zelfkastijding van boze burgers.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
Met een doorverwijzing naar het VK. Starmer kan nog wel wat migranten gebruiken.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:14 schreef Triggershott het volgende:
Ik heb een beter idee, een megaposter waarop Faber staat afgebeeld bij Nederlandse asielzoekerscentra zetten, dat zou pas afschrikken.
Zie hier de reden waarom we met de PVV opgescheept zitten.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:05 schreef PirE het volgende:
"Hier wordt gewerkt aan uw terugkeer per trein".
De NS heeft goede ervaring daarmee.
Naast borden kan je ook een spreuk boven de poort plaatsen. "Arbeid maakt vrij", "Ieder het zijne". Dat soort dingen.
En volgend jaar een tripje naar Berlijn, Wannsee schijnt mooi te zijn om een definitieve oplossing voor dit vraagstuk te bespreken.
Idioot mens die Faber.
Op de vuilcontainer geplakt.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:27 schreef DJKoster het volgende:
Nederland kennende zal dat wel een bordje in A4 formaat worden met de tekst in 25 verschillende talen, ergens weggestopt in een hoekje.
Daarvoor moet je naar de VVD kijken, die hebben meer dan 10 jaar de tijd gehad om iets te doen maar dat hebben ze niet gedaan omdat migratie een simpele weg naar meer zetels is. Vervolgens doe je niks met migratie en geef je links de schuld. Simpel en de kiezers slikken het elke keer.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zie hier de reden waarom we met de PVV opgescheept zitten.
Je kan ook iets té grappig willen doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:53 schreef -XOR- het volgende:
Schijnt dat ze ook naar oude opvangcentra in Polen is geweest en zich daar heeft laten inspireren door de sobere architectuur. Nu wil ze borden met "Arbeid maakt vrij" en "Ieder het zijne" ophangen.
L’etat c’est moi.quote:
Hardop gelachen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:35 schreef Misrer1972 het volgende:
Als ze zo blijft doen, krijgt ze geen steun meer van andere partijen om haar beleid uit te voeren, zowel denk ik dat de val van het kabinet heel dichtbij is. Dan moeten we maar niet meer op PVV en FVD stemmen, zowel het beter is om aan te stemmen op traditionele partijen zoals PvdA/GroenLinks of CDA, dat is op dit moment het beste voor Nederland.
Ik denk eerder door heel hard te roepen dat er een probleem is totdat iedereen het gelooft. Want in mijn dagelijkse leven merk ik werkelijk 0,0 van die crisis die er zou zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Door jarenlang alle asielzorgen onder de bevolking te negeren, weg te wuiven of te bagatelliseren waardoor zo'n PVV het vacuüm kon vullen.
Huh ervaar jij geen crisis dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk eerder door heel hard te roepen dat er een probleem is totdat iedereen het gelooft. Want in mijn dagelijkse leven merk ik werkelijk 0,0 van die crisis die er zou zijn.
Nee dat zou iets moeten zijn waarbij je een andere partij of instituut de schuld in de schoenen kan schuiven. Denk dat ze dit helemaal zelf verzonnen heeft.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Doet ze dit in opdracht van Geertje om zo het kabinet zo snel mogelijk te kunnen laten vallen?![]()
Sterker nog in een straal van 1000 m van mijn huis ligt een asielboot, en een huis vol Oekraïners. Verderop nog 2 azc's.. echt niks nakkes nada merk je ervanquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk eerder door heel hard te roepen dat er een probleem is totdat iedereen het gelooft. Want in mijn dagelijkse leven merk ik werkelijk 0,0 van die crisis die er zou zijn.
Dan deze ook he, niet zo selectief aubquote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:53 schreef -XOR- het volgende:
Schijnt dat ze ook naar oude opvangcentra in Polen is geweest en zich daar heeft laten inspireren door de sobere architectuur. Nu wil ze borden met "Arbeid maakt vrij" en "Ieder het zijne" ophangen.
Ik ook niet. Heb het nog nooit zo goed gehad en Nederland is nooit zo vredig geweest. Nog een treinkaping meegemaakt ? Een lagere school gijzeling. Misschien een vliegtuig in de Bijlmer of een vliegtuig gekaapt ? Het hooliganisme stelt ook niks meer voor met de lege aanstekers. Politieke moord dit jaar of een dikke regisseur/columnist met een mes in z'n pensquote:
Nee. Helemaal niets. Waar moet ik op gaan letten om het te ervaren?quote:
Ze vergroot de problemen, dit is haar gouden kans. Althans dat denkt ze.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:23 schreef oblo het volgende:
Is deze mevrouw ook nog bezig met maatregelen die asielproblemen verminderen of alleen met domme populistische dingen? Heeft ze ook nuttige dingen geleerd in Denemarken? Vergoot de media dit ene punt terwijl het andere goede punten verzwijgt?
Geen idee. Premier Schoof, na door Wilders ingefluisterd te zijn, lijkt er meer over te weten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nee. Helemaal niets. Waar moet ik op gaan letten om het te ervaren?
Afschaffing bed bad brood is daar onderdeel van. Meer zwervende afgewezen asielzoekers, meer overlast is meer ervaren van de "crisis"quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze vergroot de problemen, dit is haar gouden kans. Althans dat denkt ze.
En vice versaquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:34 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die vast vonden dat arme Kaag gedemoniseerd werd lopen nu leeg bij iedere scheet van Faber
Ze laat dan ook nogal veel scheten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:34 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die vast vonden dat arme Kaag gedemoniseerd werd lopen nu leeg bij iedere scheet van Faber
Kaag zat dan ook niet in een constante psychose waarbij je mensen wegzet als wegwerpvoorwerpquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:34 schreef Twiitch het volgende:
Misschien kunnen we ze allemaal een symbool op hun kleding laten dragen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
L’etat c’est moi.
Maar ik zou dat bord lekker boven de poort hangen joh. Des te sneller wordt de ware aard van deze aan fascisten grenzende gekken duidelijk.
Pieter; stekker er uit!
Precies. Het trieste is dat dom rechts het niet door heeft.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Afschaffing bed bad brood is daar onderdeel van. Meer zwervende afgewezen asielzoekers, meer overlast is meer ervaren van de "crisis"
Johan Derksen verweet haar te koel te zijn. Nadat ze tranen liet bij een fragment over een aanslag op haar et haar dochters, was ze plots te labiel. Derksen en co zijn gevaarlijker dan wordt beseft.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:41 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Kaag zat dan ook niet in een constante psychose waarbij je mensen wegzet als wegwerpvoorwerp
Het zijn dan ook wel donkerbruine scheetjes.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:34 schreef Twiitch het volgende:
En ze uitzetten gaat mevrouw Faber ook niet lukken (helaas)quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies. Het trieste is dat dom rechts het niet door heeft.
Fixedquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zijn dan ook wel donkerbruine natte scheetjes.
Ja. Stel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Stel je voor dat je voor de oorlog gevlucht bent en familieleden verloren hebt. Vervolgens kom je aan in Nederland, en staat er boven de poort 'Hier wordt gewerkt aan uw terugkeer'. In het Nederlands natuurlijk, dus iemand moet je uitleggen wat dat betekent.
Faber bedankt. Ik kan niet wachten op de volgende geniale ingeving van deze topminister.
Uit mijn hoofd 80/85% krijgt asiel en is dus vluchteling.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja. Stel.
Maar hoe groot is de groep die daar staat die helemaal niet voor een oorlog gevlucht is? Daarbij weer 5 landen doorkruist.
Twee keer de helft zo groot.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja. Stel.
Maar hoe groot is de groep die daar staat die helemaal niet voor een oorlog gevlucht is? Daarbij weer 5 landen doorkruist.
Je doelt op "veilige landers"? Dat is maar 3% vh aantal asielzoekers:quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja. Stel.
Bron:quote:Van het totaal aantal bewoners in de asielopvang komt op dit moment (februari 2024) ongeveer 3% uit een veilig land.
Dublin akkoordquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd 80/85% krijgt asiel en is dus vluchteling.
Maar wat is de fascinatie met hoeveel landen ze doorkruisen
De VVD is zeker schuldig aan de problematiek met migratie. Maar laten we vooral blij zijn dat er geen linkse kabinetten zijn geweest, dan was het huidige probleem nog vele malen groter geweest.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Daarvoor moet je naar de VVD kijken, die hebben meer dan 10 jaar de tijd gehad om iets te doen maar dat hebben ze niet gedaan omdat migratie een simpele weg naar meer zetels is. Vervolgens doe je niks met migratie en geef je links de schuld. Simpel en de kiezers slikken het elke keer.
Als je Nederland totaal de vernieling in wilt helpen wel. Heel veel Nederlanders denken hier dan gelukkig ook anders over.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:35 schreef Misrer1972 het volgende:
Als ze zo blijft doen, krijgt ze geen steun meer van andere partijen om haar beleid uit te voeren, zowel denk ik dat de val van het kabinet heel dichtbij is. Dan moeten we maar niet meer op PVV en FVD stemmen, zowel het beter is om aan te stemmen op traditionele partijen zoals PvdA/GroenLinks of CDA, dat is op dit moment het beste voor Nederland.
In Europa is er buiten Oekraïne om geen oorlog. Kortom, die mensen komen uit gebieden waar het Westen niet de oplossing voor is. Zij moeten hulp zoeken in de regio, niet hier.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Stel je voor dat je voor de oorlog gevlucht bent en familieleden verloren hebt. Vervolgens kom je aan in Nederland, en staat er boven de poort 'Hier wordt gewerkt aan uw terugkeer'. In het Nederlands natuurlijk, dus iemand moet je uitleggen wat dat betekent.
Faber bedankt. Ik kan niet wachten op de volgende geniale ingeving van deze topminister.
Ach, dat weten we toch. Bij Kaag was elke vorm van kritiek zogenaamd 'vrouwenhaat'. Wat doen dezelfde mensen die daar over jammerden? Ladingen haat spuwen over minister Faber, maar ineens is dit geen 'vrouwenhaat' meer maar terechte kritiek. Dit is de dubbele standaard waarmee sommigen denken te kunnen handelen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:34 schreef Twiitch het volgende:
Nee, dit klopt niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je doelt op "veilige landers"? Dat is maar 3% vh aantal asielzoekers:
[..]
Bron:
https://www.coa.nl/nl/lij(...)0een%20veilig%20land.
Niet? Weleens van Koerden gehoord?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee, dit klopt niet.
De 2e grootste groep mensen komt uit Turkije, daar is geen oorlog.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je doelt op "veilige landers"? Dat is maar 3% vh aantal asielzoekers:
[..]
Bron:
https://www.coa.nl/nl/lij(...)0een%20veilig%20land.
aannames.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VVD is zeker schuldig aan de problematiek met migratie. Maar laten we vooral blij zijn dat er geen linkse kabinetten zijn geweest, dan was het huidige probleem nog vele malen groter geweest.
veilige routes kun je controleren en gaan mensensmokkel tegen. Wat is het probleem? Of lees jij "veilig" als een continue open deur? Dat zeggen ze namelijk niet en staat ook nergensquote:Zulke partijen natuurlijk een stuk coulanter zijn als het gaat om migratie. De tweede grootste partij van Nederland had zelfs in hun partijprogramma geopperd voor 'meer veilige routes'.
hoe helpen legitieme vluchtelingen Nederland de vernieling in?quote:[..]
Als je Nederland totaal de vernieling in wilt helpen wel. Heel veel Nederlanders denken hier dan gelukkig ook anders over.
[..]
de regio vangt dan ook het overgrote deel al op.quote:In Europa is er buiten Oekraïne om geen oorlog. Kortom, die mensen komen uit gebieden waar het Westen niet de oplossing voor is. Zij moeten hulp zoeken in de regio, niet hier.
[..]
werkelijk niemand die er toe doet heeft dat gezegdquote:Ach, dat weten we toch. Bij Kaag was elke vorm van kritiek zogenaamd 'vrouwenhaat'.
Vertel wat vind jij zo mooi aan het neerzetten van dat bord waar ze het over had. En wat vind jij van het opzij willen zetten van de democratie voor iets wat geen crisis isquote:Wat doen dezelfde mensen die daar over jammerden? Ladingen haat spuwen over minister Faber, maar ineens is dit geen 'vrouwenhaat' meer maar terechte kritiek. Dit is de dubbele standaard waarmee sommigen denken te kunnen handelen.
Hahaquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, dat weten we toch. Bij Kaag was elke vorm van kritiek zogenaamd 'vrouwenhaat'. Wat doen dezelfde mensen die daar over jammerden? Ladingen haat spuwen over minister Faber, maar ineens is dit geen 'vrouwenhaat' meer maar terechte kritiek. Dit is de dubbele standaard waarmee sommigen denken te kunnen handelen.
quote:Dat melden bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws.
Artikel gebaseerd op anonieme bronnen, we zien de laatste jaren al vaker dat zoiets keer op keer niet blijkt te kloppen, en steevast komen die onzin verhaaltjes uit dezelfde politieke hoek waarbij het rechterkamp onzin beschuldigingen over zich heen krijgt.quote:Toch houdt Faber vast aan het idee, zeggen ingewijden.
Dan zou 100% van de Syriërs hierheen komen wat niet het geval is. Dus waarop baseer je dit?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor.
Als je vanuit Syrië door ach of tien veilige landen reist, dan ben je een gelukszoeker. Op het moment dat zulke mensen namelijk in Turkije zijn, is de vlucht voor oorlog geslaagd. Er is op dat moment geen concreet gevaar meer voor hen.
De keuze om dan dus nog doodleuk Turkije, Griekenland, Bulgarije, Roemenië, Servië, Hongarije, Oostenrijk, Tsjechië en Duitsland te doorreizen is een keuze vanuit het idee dat men hier de beste omstandigheden zouden zijn.
Welke oorlog is er in Turkije?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet? Weleens van Koerden gehoord?
Geen aannames, dit betreft de realiteit.quote:
Veilige routes zullen de toestroom natuurlijk bevorderen. Wat men moet doen is illegale migratie keihard aanpakken zonder veilige routes te creëren. Die mensen hebben hier namelijk niets te zoeken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
veilige routes kun je controleren en gaan mensensmokkel tegen. Wat is het probleem? Of lees jij "veilig" als een continue open deur? Dat zeggen ze namelijk niet en staat ook nergens
Dat staat er niet. Je tuigt hier dus een stropop op.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
hoe helpen legitieme vluchtelingen Nederland de vernieling in?
De media stond er anders vol mee:quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
werkelijk niemand die er toe doet heeft dat gezegd
Een dergelijke bord zou ik uitstekend vinden en ik hoop dat het veel migranten een onwelkom gevoel zou geven. Het opzij zetten van de democratie is verder geen sprake van. Er is namelijk een overduidelijke asielcrisis en misschien is het eens handig jezelf de vraag te stellen waarom een bepaalde groep mensen dit toch zo graag wil ontkennen en meer migranten toelaten in Nederland.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vertel wat vind jij zo mooi aan het neerzetten van dat bord waar ze het over had. En wat vind jij van het opzij willen zetten van de democratie voor iets wat geen crisis is
Hier kan ik niets mee. Je zult toch iets meer inhoud moeten bieden dan alleen een 'haha' met een smiley.quote:
gezien het feit dat links niet aan de macht was baseer jij je niet op feiten en alleen je eigen realiteit oftewel aannamesquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen aannames, dit betreft de realiteit.
Een asielzoeker is per definitie legaal. Iemand die hier blijft na afwijzing is illegaal en moet weg.quote:[..]
Veilige routes zullen de toestroom natuurlijk bevorderen. Wat men moet doen is illegale migratie keihard aanpakken zonder veilige routes te creëren. Die mensen hebben hier namelijk niets te zoeken.
[..]
excuus, idd verkeerd gelezen. Maar vertel hoe helpen de traditionele partijen NL de vernieling in?quote:Dat staat er niet. Je tuigt hier dus een stropop op.
Ik zie artikelen die een analyse maken van wat Kaag te verduren kreeg.. laten we afspreken het niet op de de vrouw te spelen en bij de feiten te houdenquote:[..]
De media stond er anders vol mee:
Sigrid Kaag is niet vertrokken, vrouwenhaters hebben haar weggejaagd
Vrouwelijke politici over haatreacties: 'Soms in no-time 300 vijandige opmerkingen'
Stand.nl: 'Vrouwenhaat in Nederland wordt onderschat'
Afschuw in Den Haag over reden van Kaags vertrek uit politiek
[..]
waar precies pleit ik of wie dan ook voor meer asielzoekers? Volgens mij gaat het om fatsoenlijk met mensen omgaan conform de verdragen waar we ons aan gecommitteerd hebben en onze christelijke normen en waarden. Verder is er geen enkele onderbouwing van die crisis en wil men zonder onderbouwing een crisis doordrukken terwijl het met een spoedwet ook kanquote:Een dergelijke bord zou ik uitstekend vinden en ik hoop dat het veel migranten een onwelkom gevoel zou geven. Het opzij zetten van de democratie is verder geen sprake van. Er is namelijk een overduidelijke asielcrisis en misschien is het eens handig jezelf de vraag te stellen waarom een bepaalde groep mensen dit toch zo graag wil ontkennen en meer migranten toelaten in Nederland.
[..]
Dit, ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, dat weten we toch. Bij Kaag was elke vorm van kritiek zogenaamd 'vrouwenhaat'. Wat doen dezelfde mensen die daar over jammerden? Ladingen haat spuwen over minister Faber, maar ineens is dit geen 'vrouwenhaat' meer maar terechte kritiek. Dit is de dubbele standaard waarmee sommigen denken te kunnen handelen.
De PVV doet er momenteel ook alles aan om maar niks te doen. Alleen dan met meer theater alsof ze wel wat doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Door jarenlang alle asielzorgen onder de bevolking te negeren, weg te wuiven of te bagatelliseren waardoor zo'n PVV het vacuüm kon vullen.
En hoe lost het te grabbel gooien van de democratie precies hierbij?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:59 schreef vacuum1 het volgende:
[..]
Dit, ja.
Verder heb ik het volste vertrouwen in Faber want de rokende puinhopen van 14 jaar Rutte los je niet in een paar weken op. Dit heeft gewoon tijd nodig.
Nee hoor, ook in de periode dat partijen van een bepaalde politieke signatuur niet aan de macht zijn is het wel duidelijk wat zij willen. En op basis van die beleidsplannen is het eenvoudig om in te schatten of dit goed of slecht voor een land zou zijn. Wat linkse partijen willen voor Nederland is dit vaak niet, helemaal de laatste jaren niet omdat veel van deze partijen steeds radicaler en extremer worden op de verticale as van het politieke spectrum.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
gezien het feit dat links niet aan de macht was baseer jij je niet op feiten en alleen je eigen realiteit oftewel aannames
Ik het had over illegale migratie, niet asielzoekers. Goed opletten welke argumenten er daadwerkelijk worden gemaakt. En overigens gaat het met de uitzet van illegalen ook heel erg vaak mis, velen hiervan worden uiteindelijk niet uitgezet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een asielzoeker is per definitie legaal. Iemand die hier blijft na afwijzing is illegaal en moet weg.
Partijen zoals PvdA/GroenLinks willen veel dingen die enorm veel geld zouden kosten (zoals draconische maatregelen rondom klimaat) maar komen met beleidsplannen die de migratieproblematiek alleen maar zouden verergeren. En dan zwijg ik hier nog even over hun plannen rondom belasting waardoor menig bedrijf Nederland zou verlaten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
excuus, idd verkeerd gelezen. Maar vertel hoe helpen de traditionele partijen NL de vernieling in?
Ja, maar dit is toch raar? Je kunt niet stellen dat de kritiek die de ene vrouwelijke politicus krijgt 'vrouwenhaat' is om vervolgens een andere vrouwelijke politicus de grond in te boren wat dan ineens wél acceptabel is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik zie artikelen die een analyse maken van wat Kaag te verduren kreeg.. laten we afspreken het niet op de de vrouw te spelen en bij de feiten te houden
[..]
Heel veel mensen. Door alleen al te zeggen dat er geen probleem met migratie is wordt er gesuggereerd dat de instroom dus gewoon kan blijven doorgaan. En als je dan ook nog partijen hebt die dus allerlei maatregelen aandragen die het probleem alleen maar erger zouden maken (lees: het in de praktijk voor een nóg grotere toestroom aan migranten zou zorgen) dan ben je dus bezig de migratie aan te wakkeren, niet deze af te remmen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
waar precies pleit ik of wie dan ook voor meer asielzoekers? Volgens mij gaat het om fatsoenlijk met mensen omgaan conform de verdragen waar we ons aan gecommitteerd hebben en onze christelijke normen en waarden. Verder is er geen enkele onderbouwing van die crisis en wil men zonder onderbouwing een crisis doordrukken terwijl het met een spoedwet ook kan
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:35 schreef Misrer1972 het volgende:
I AM THE LAW!quote:
Haalbaarquote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:14 schreef Triggershott het volgende:
Zelfde hier. Ik gok al sinds eind ‘90 of begin 2000 een AZC in de nabije regio.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Sterker nog in een straal van 1000 m van mijn huis ligt een asielboot, en een huis vol Oekraïners. Verderop nog 2 azc's.. echt niks nakkes nada merk je ervan
je grossiert in vaagheden Maar vertel in welke mate wil "links" bijvoorbeeld de democratie omzeilen zoals Geert wilquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ook in de periode dat partijen van een bepaalde politieke signatuur niet aan de macht zijn is het wel duidelijk wat zij willen. En op basis van die beleidsplannen is het eenvoudig om in te schatten of dit goed of slecht voor een land zou zijn. Wat linkse partijen willen voor Nederland is dit vaak niet, helemaal de laatste jaren niet omdat veel van deze partijen steeds radicaler en extremer worden op de verticale as van het politieke spectrum.
[..]
welke illegale migratie heb jij het dan over?quote:Ik het had over illegale migratie, niet asielzoekers. Goed opletten welke argumenten er daadwerkelijk worden gemaakt. En overigens gaat het met de uitzet van illegalen ook heel erg vaak mis, velen hiervan worden uiteindelijk niet uitgezet.
[..]
en hoeveel kost niks doen? Een stuk meer.quote:Partijen zoals PvdA/GroenLinks willen veel dingen die enorm veel geld zouden kosten (zoals draconische maatregelen rondom klimaat)
zoals? En wat verergert er dan?quote:maar komen met beleidsplannen die de migratieproblematiek alleen maar zouden verergeren.
Oh jee bedrijven die nauwelijks belasting betalen gaan weg...quote:En dan zwijg ik hier nog even over hun plannen rondom belasting waardoor menig bedrijf Nederland zou verlaten.
[..]
hangt van de kritiek afquote:Ja, maar dit is toch raar? Je kunt niet stellen dat de kritiek die de ene vrouwelijke politicus krijgt 'vrouwenhaat' is om vervolgens een andere vrouwelijke politicus de grond in te boren wat dan ineens wél acceptabel is.
dan heb je niet opgelet. Dat er een probleem is wordt erkend, hell er is een meerderheid voor een spoedwet, echter Geert wil perse de democratie opzij zettenquote:De realiteit is dat sommige media de kritiek op progressief liberale en progressief linkse politici simpelweg onaanvaardbaar achten, maar vervolgens rechts en conservatieve politici op alle mogelijke manieren willen demoniseren.
[..]
Heel veel mensen. Door alleen al te zeggen dat er geen probleem met migratie is wordt er gesuggereerd dat de instroom dus gewoon kan blijven doorgaan.
migranten of asielzoekers?quote:En als je dan ook nog partijen hebt die dus allerlei maatregelen aandragen die het probleem alleen maar erger zouden maken (lees: het in de praktijk voor een nóg grotere toestroom aan migranten zou zorgen) dan ben je dus bezig de migratie aan te wakkeren, niet deze af te remmen.
Klopt rechts houdt van migranten, vooral arbeidsmigrantenquote:En we weten allemaal ook wel dat binnen bepaalde kringen, veel mensen migratie ook helemaal geen probleem vinden. Zij zien dit als iets dat het Westen verplicht is en de migranten die komen zijn een mooie culturele toevoeging, echt een verrijking voor Nederland. Dat mag men natuurlijk vinden, maar lang niet iedereen is het daarmee eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |