Wat een hoop hier doen is informatie delen, en het lliefst uit onafhankelijke, verifieerbare, of russische bronnen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dank je.
Ik lees al een tijdje mee, het is inderdaad wel een echokamer, het lijkt het NOS-journaal wel. Iedereen is super blij met de NAVO, voor wapens naar Oekraine - Oekraine dat natuurlijk nooit foute dingen doet en vrij is van corruptie en misdaad - en Rusland doet echt alles fout.
niemand die dat ontkent.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, want de VS is nog nooit een land binnengevallen, om 'democracy' te brengen. Echt nog nooit.
De hoeveelheden mannen die geofferd worden voor stinkende, oost-Europese moddergaten is gewoon bizar.quote:
Men had volop kansen in de internationale politieke top om de handel te de-escaleren voordat het losbrak in 2014/2022: het zijn allemaal politieke keuzes en zijn heel veel politieke keuzes gemaakt door de jaren heen die voor gezorgd hebben dat we dit nu bijna live mogen aanschouwen. Keuzes, keuzes, keuzes. Ach ja, Volodymr (?) Zelensky, Vladimir Putin, Ursula von der Leyen, Joe Biden, Jake Sullivan en andere actoren zitten lekker warm bij terwijl ze over de lijken van velen gaan. De escalatieladder kunnen we ook gebruiken voor de internationale relaties tussen landen/blokken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De hoeveelheden mannen die geofferd worden voor stinkende, oost-Europese moddergaten is gewoon bizar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreementsquote:Op woensdag 9 oktober 2024 00:53 schreef Peppert het volgende:
Men had volop kansen in de internationale politieke top om de handel te de-escaleren voordat het losbrak in 2014
Ja, de keuze om een achterlijk wappie te zijn, of niet.quote:Keuzes, keuzes, keuzes.
das allemaal prima vriend. Maar het gaat hier om een vreselijke kutoorlog die Rusland begonnen is. Niet over de verschillen (of eigenlijk overeenkomstenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In de vredeseditie van de Andere Krant staat een heel artikel van pagina's lang van allerlei conflicten die de VS veroorzaakt hebben.
Vroeger was links kritisch op de VS. Sinds Biden of Kamala - beiden keiharde kapitalisten die de gewone man/vrouw echt niets gunnen en alleen wat brabbelen over identiteitspolitiek als afleidingsmanoevre - er zit is links ineens helemaal op de hand van de VS en is de VS - waar mensen gewoon doodvriezen onder een brug en dakloosheid epische bijna derde wereldland vormen heeft aangenomen - het beloofde land.
Een land als Rusland dat zorgt voor haar inwoners, dat zorgt voor stabiliteit, veiligheid, goed inkomen, goede economie, een huis, werk, gezondheidszorg dat betaalbaar is i.p.v. alleen met een creditcard - zoals in de VS - is nu de boeman.
Fijn dat je in de VS lgbti whatever mag zijn als je doodvriest onder een brug in New York met je gezin.
Komen gewoon met regelmaat artikelen langs op de NOS website.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Het is toch aardig dood in de media hoe het conflict aan het verlopen is. Gister bij Boekestijn en de Wijk veel nieuwe informatie over het front, maar verder lees je er niks meer over.
Zonder de NAVO zou het er voor de Baltische staten als Estonia en Letland en Latvia slecht hebben uit gezien, en ook voor Finland , maar Finland is groot en tot de tanden bewapend net als Polenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 06:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als iedereen exact hetzelfde schrijft, iedereen is pro-Zelensky, pro-NAVO en anti-Poetin, anti-Rusland, wordt het dan ook niet heel erg saai?
Alleen daarom zou het fijn zijn als er een beetje tegengeluid is. Ik vind het juist wel fijn als mensen het niet met me eens zijn, dan ontstaan er interessante conversaties.
En misschien heb ik het wel verkeerd, ik ben immers niet de Heere Jezus. Maar door een mening te geven, heb ik - en anderen net zo goed - de gelegenheid een mening eventueel bij te stellen. Vroeger kon dit fantastisch op Terdiscussie, een kwaliteitsforum dat helaas al jaren ter ziele is.
Laat er discussie zijn. Blijf netjes tegen elkaar (dat gebeurt hier ook wel gelukkig) en laat de gedachten de vrije loop en aanschouw welke interessante dialogen er ontstaan.
![]()
Ik mis echt een beetje de interessante conversaties. Conversaties mogen best prikkelend zijn, mits beschaafd, fatsoenlijk. Iedereen die hetzelfde zegt heeft wel een hoog Libelle of ANWB gehalte en is slaapverwekkend.
Een andere mening is niet erg als die maar onderbouwd is met argumenten en feiten. Wat bij jouw totaal het geval niet is, sterker nog alles wordt binnen een paar minuten debunked. Dat is niet een andere geluid dat is gewoon feiten vrij onzin spuien. Sterker nog je zit gewoon bewezen Russische propaganda te verkondigen hier die al regelmatig onderuit gehaald is.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 06:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als iedereen exact hetzelfde schrijft, iedereen is pro-Zelensky, pro-NAVO en anti-Poetin, anti-Rusland, wordt het dan ook niet heel erg saai?
Alleen daarom zou het fijn zijn als er een beetje tegengeluid is. Ik vind het juist wel fijn als mensen het niet met me eens zijn, dan ontstaan er interessante conversaties.
En misschien heb ik het wel verkeerd, ik ben immers niet de Heere Jezus. Maar door een mening te geven, heb ik - en anderen net zo goed - de gelegenheid een mening eventueel bij te stellen. Vroeger kon dit fantastisch op Terdiscussie, een kwaliteitsforum dat helaas al jaren ter ziele is.
Laat er discussie zijn. Blijf netjes tegen elkaar (dat gebeurt hier ook wel gelukkig) en laat de gedachten de vrije loop en aanschouw welke interessante dialogen er ontstaan.
![]()
Ik mis echt een beetje de interessante conversaties. Conversaties mogen best prikkelend zijn, mits beschaafd, fatsoenlijk. Iedereen die hetzelfde zegt heeft wel een hoog Libelle of ANWB gehalte en is slaapverwekkend.
Je snapt toch wel dat volgens mensen zoals @Linkse_Boomknuffelaar alle ellende op de wereld altijd standaard de schuld van het westen is. Al zijn er twee stammen in Afrika die elkaar de hersens in slaan of breekt cholera uit in een bergdorpje midden in India hij wijst meteen naar de VS of EU.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het zal allemaal best, maar deze oorlog is door Rusland gestart.
Misschien moet je je eens afvragen waarom zoveel mensen dezelfde mening over Russen en deze oorlog hebben en waarom enkel dwazen, fantasten en halvegaren pro-Rusland en pro-Poetin zijn...quote:Op woensdag 9 oktober 2024 06:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
Ze hebben het nog niet terug.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:49 schreef AFA2022 het volgende:
Iemand enig idee hoe het de Russen verloopt in het terugveroveren van hun eigen grondgebied in de Kursk regio?
Dit is wel de langste: Ik troll want het is saai post die ik ooit gezien heb.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 06:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |