Het doet mij erg denken aan die terroristenwetten waarbij mensenrechten werden geschonden en landen werden aangevallen, alleen maar omdat we bij het aanwijzen van een vermeende terrorist geen verantwoording hoeven af te dragen. Je ziet het nu ook in bepaalde delen van de wereld. Niemand die van een afstand weet of het daadwerkelijk allemaal om terroristen gaat, maar als je dat roept krijg je meteen steun van allerlei mensen die ook alleen maar af gaan op het aanwijzen en het dan prima vinden als mensen geen rechten meer hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee is een asielcrisis uit te roepen, via noodwet, spoedwet of gewone wet. De titel van die wet zal gewoon asielcrisiswet zijn, een naam die Schoof ook consequent al gebruikt, ook in combinatie met de optie spoedwet.
Daarnaast zijn veel bingo's juist in het leven geroepen om én een leuke avond te hebben én de club of vereniging te sponsoren.quote:Consternatie in bingo-land: mag een avondje bingo met kleine prijsjes (denk aan een Senseo-apparaat) niet meer? Het lijkt er sterk op nu de Kansspelautoriteit aan het ingrijpen is. Staatssecretaris Ingrid Coenradie (PVV) kan een bezorgde Tweede Kamer niet geruststellen.
De Kansspelautoriteit legde uit - eerst per brief, toen telefonisch - dat bingo een ‘kansspel is waar je geen invloed op hebt’, daaraan zijn - anders dan bij bijvoorbeeld een pubquiz - strenge gokregels verbonden. ,,Daarbij gaat het om wat je weet, bij een bingo niet.” Een bingo, een rad van fortuin: het zijn voor de wet allemaal vormen van kansspelen. En die mag je alleen organiseren voor een goed doel, of in besloten kring.
Advocaatje
De VVD, GroenLinks-PvdA, de PVV: meerdere partijen in de Tweede Kamer zijn bezorgd. ,,Bingoavonden zorgen voor het verdrijven van eenzaamheid. Het kan het leven kleur geven. Mensen moeten kunnen uitkijken naar hun advocaatje en een klein prijsje. Het verbieden van bingo’s met kleine prijsjes, dat is echt doorgeslagen regeldrift”, aldus Rosemarijn Dral (VVD).
Dit staat al vanaf het begin in de wet op gokken. Een bingo met een besloten groep mag dan ook gewoon wel. Dit was een bingo waar mensen uit het hele land werden opgeroepen om te komen, er was zelfs een DJ. Dat is natuurlijk geen bingo in een besloten groep en dan valt het terecht onder gokken. Waarin is het trekken van bingoballen anders dan het trekken van nummers bij een loterij?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarnaast zijn veel bingo's juist in het leven geroepen om én een leuke avond te hebben én de club of vereniging te sponsoren.
Tot zover 'minder overheid'.
Ja zo had ik het nog niet bekeken, fair enough.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit staat al vanaf het begin in de wet op gokken. Een bingo met een besloten groep mag dan ook gewoon wel. Dit was een bingo waar mensen uit het hele land werden opgeroepen om te komen, er was zelfs een DJ. Dat is natuurlijk geen bingo in een besloten groep en dan valt het terecht onder gokken. Waarin is het trekken van bingoballen anders dan het trekken van nummers bij een loterij?
Ik heb het al eerder gezegd maar die Elian is gewoon een engerd. Net als zijn vader, die al decennia filosofeert over een noodtoestand, waterboarding bij gevangenen, geen overheidsgeld meer naar scholen op islamitische basis (maar wel christelijke scholen) enz.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:00 schreef Perrin het volgende:
Populisme kun je leren. Het stemvee stemt toch wel op je.
[ x ]
Sorry, Van Dijck. Van Dijk is idd van het CDA.quote:
Het is toch intens treurig dat een avondje bingo op centerparcs of de voetbal niet mag.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit staat al vanaf het begin in de wet op gokken. Een bingo met een besloten groep mag dan ook gewoon wel. Dit was een bingo waar mensen uit het hele land werden opgeroepen om te komen, er was zelfs een DJ. Dat is natuurlijk geen bingo in een besloten groep en dan valt het terecht onder gokken. Waarin is het trekken van bingoballen anders dan het trekken van nummers bij een loterij?
Vanwege de Nederlandse gokwetgeving mag je niet eens kanaalpunten inzetten bij polls op Twitchquote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch intens treurig dat een avondje bingo op centerparcs of de voetbal niet mag.
Maar ja verbieden is het beste beleid wat we introduceren.
Fijn dat iedereen in reacties hem erop wijst maar dit is gewoon goedkoop. Daar mag je bij een debat hem wel op wijzen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:00 schreef Perrin het volgende:
Populisme kun je leren. Het stemvee stemt toch wel op je.
[ x ]
Politici hebben door dat het niet uitmaakt hoe belachelijk je holle toneelstukje is, als je maar roept wat De Hardwerkende Man wil horen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Fijn dat iedereen in reacties hem erop wijst maar dit is gewoon goedkoop. Daar mag je bij een debat hem wel op wijzen.
Mja, moeilijk. Ik vind het bv goed dat/als ze lootboxes enzo aanpakken.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanwege de Nederlandse gokwetgeving mag je niet eens kanaalpunten inzetten bij polls op TwitchDat gaat wel ver vind ik, het is niet eens echt geld.
Ik kan me voorstellen dat je ergens een bovengrens wilt introduceren bij bijvoorbeeld een ticketprijs/lootbox prijs, dus niet meer dan X bedrag per week/maand aan een dergelijk item en dat de winkans zichtbaar moet zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, moeilijk. Ik vind het bv goed dat/als ze lootboxes enzo aanpakken.
Tja. Chocoladesigaretten bestaan ook niet meer.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanwege de Nederlandse gokwetgeving mag je niet eens kanaalpunten inzetten bij polls op TwitchDat gaat wel ver vind ik, het is niet eens echt geld.
Van de 45 man kan 40% dus prima zonder problemen terug.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)n-voorziet-problemen
Het extreem-rechtse masterplan wordt uitgerold. Meer problemen is precies de bedoeling. Law and order. Deportaties! Dwangarbeid!
Dat moet zeker kunnen maar je moet daar natuurlijk geen reclame voor maken. Gokken is financieel gezien altijd onverstandig en bijzonder verslavend zeker voor mensen die economisch kwetsbaar zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je ergens een bovengrens wilt introduceren bij bijvoorbeeld een ticketprijs/lootbox prijs, dus niet meer dan X bedrag per week/maand aan een dergelijk item en dat de winkans zichtbaar moet zijn.
Maar daar kan het wat mij betreft wel stoppen, als iemand zijn hele inkomen wilt besteden aan fifa kaartjes of bingo avonden moet dat wat mij betreft gewoon kunnen.
mooi dat ze ermee kappen. Handje ophouden doe je maar in je thuisland.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)n-voorziet-problemen
Het extreem-rechtse masterplan wordt uitgerold. Meer problemen is precies de bedoeling. Law and order. Deportaties! Dwangarbeid!
Ja, inderdaad mooi dat er nu meer overlast zal ontstaan zodat men kan blijven roepen hoe duivels de asielzoekers wel niet zijn. Wat een zeldzaam fantastisch plan. hulde.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mooi dat ze ermee kappen. Handje ophouden doe je maar in je thuisland.
Politici, met name de rechterkant, hebben ook door dat op Twitter/X een bepaald publiek zit. Ze stemmen hun boodschap af naar medium en zelfs zoiets als postcode. Wilders is op Twitter ook een tikje anders dan voor de NOS en RTL camera. JD Vance was gisternacht anders dan zijn zeer extremistische geleuter in podcasts.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Politici hebben door dat het niet uitmaakt hoe belachelijk je holle toneelstukje is, als je maar roept wat De Hardwerkende Man wil horen.
Het enige dat je in de weg staat is je eigen gêne. Als je die aan de kant weet te zetten zijn de mogelijkheden in de politiek eindeloos.
Dat is lekker makkelijk lullen als je niet in een van de grote steden woont er dus geen overlast van zal ervaren.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mooi dat ze ermee kappen. Handje ophouden doe je maar in je thuisland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |