abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215182965
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:40 schreef Jippie het volgende:

[..]
Goed gedaan! Zo te zien zijn je schildklierwaarden ook te hoog (TSH) wordt daar nog opvolging aan gegeven?

Een tekort aan vit D en een ontregelde schildklier kunnen beiden onder meer depressieve gevoelens veroorzaken en extreme moeheid veroorzaken. Als je beter in je vel zit heb je ook meer 'power' om voor jezelf op te komen.
Dokter zei helemaal niets over de te hoge THS waarde terwijl ik wel allemaal symptomen heb die erbij passen, vreemd. Wellicht hebben de Vitamine D capsules die ik kreeg voorgeschreven ook invloed op de TSH waarde? Maar ik heb inderdaad vooral als ik lig veel last van hartkloppingen en kortademigheid. Ik kon deze hele nacht al niet slapen hierdoor.

[ Bericht 11% gewijzigd door -Deluzion- op 05-10-2024 10:53:58 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:14:53 #77
485843 crew  Jippie
pi_215183743
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dokter zei helemaal niets over de te hoge THS waarde terwijl ik wel allemaal symptomen heb die erbij passen, vreemd. Wellicht hebben de Vitamine D capsules die ik kreeg voorgeschreven ook invloed op de TSH waarde? Maar ik heb inderdaad vooral als ik lig veel last van hartkloppingen en kortademigheid. Ik kon deze hele nacht al niet slapen hierdoor.
Je TSH is verhoogd, dat moet inde gaten wordengehouden je zou kunnen vragen om een nadere bepaling schildklierwaarden door vragen of ze ook FT4, FT3 en eventueel TPO wil bepalen.

Hele volksstammen hebben een schildklieraandoening, vaak wordt dat ontdekt als de waarden echt ver afwijkend zijn. Maar sommige mensen kunnen al klachten ontwikkelen als ze net boven/ onder de normale waarden zitten. Niet gelijk stressen of gaan Googlen, gewoon je klachten bespreken met de huisarts en vragen of een nader bloedonderzoek zinnig is. Als je arts nog een paar maanden wil wachten omdat ze het effect van vit D wil afwachten, is dat niet zo gek. Veel klachten van een vit D tekort lijken op die van een ontregelde schildklier.

Heb zelf een te traag werkende schildklier->Hashimoto en dat is prima te behandelen. Energielevel is voor mij wel een dingetje, maar door activiteiten enigzins ' in te plannen' is dat te behappen. Mijn zus heeft ook een te traag werkende schildklier
en die heeft met behandeling geen problemen met haar energielevel.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:21:48 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215183804
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:14 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je TSH is verhoogd, dat moet inde gaten wordengehouden je zou kunnen vragen om een nadere bepaling schildklierwaarden door vragen of ze ook FT4, FT3 en eventueel TPO wil bepalen.

Hele volksstammen hebben een schildklieraandoening, vaak wordt dat ontdekt als de waarden echt ver afwijkend zijn. Maar sommige mensen kunnen al klachten ontwikkelen als ze net boven/ onder de normale waarden zitten. Niet gelijk stressen of gaan Googlen, gewoon je klachten bespreken met de huisarts en vragen of een nader bloedonderzoek zinnig is. Als je arts nog een paar maanden wil wachten omdat ze het effect van vit D wil afwachten, is dat niet zo gek. Veel klachten van een vit D tekort lijken op die van een ontregelde schildklier.

Heb zelf een te traag werkende schildklier->Hashimoto en dat is prima te behandelen. Energielevel is voor mij wel een dingetje, maar door activiteiten enigzins ' in te plannen' is dat te behappen. Mijn zus heeft ook een te traag werkende schildklier
en die heeft met behandeling geen problemen met haar energielevel.
FT4 is zo te zien bepaald.
The love you take is equal to the love you make.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:57:25 #79
485843 crew  Jippie
pi_215184407
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
FT4 is zo te zien bepaald.
Goed opgemerkt! (totaal overheen gekeken :@ )

@-Deluzion- je FT4 is al bepaald. Misschien zal de huisarts over een (half) jaartje weer eens willen controleren of de TSH is genormaliseerd.
pi_215527555
Ik wil mijn ervaring delen over een gesprek dat ik onlangs heb gehad met mijn kaakchirurg. Na twee mislukte operaties zat ik weer bij hem aan tafel om te bespreken wat er mis was gegaan en hoe we verder zouden kunnen. Maar het gesprek verliep allesbehalve soepel...

Vanaf het begin was er een harde, gespannen sfeer. We stonden lijnrecht tegenover elkaar, en de discussie ging al snel van stemverheffing naar verwijten. De chirurg wilde absoluut niet erkennen dat er fouten waren gemaakt. Tot mijn verbazing zei hij zelfs op een gegeven moment: “Wij gaan jou niet verder helpen.” Daar schrok ik van, maar ik liet me niet zomaar wegsturen. Ik gaf aan dat ik dan verder wil kijken in een ander ziekenhuis, waarop hij reageerde dat “het een kleine wereld is en dat iedereen elkaar kent,” en dat ik waarschijnlijk nergens anders geholpen zou worden.

Ik vond dit eerlijk gezegd behoorlijk intimiderend, maar ook erg onterecht. Waarom zou ik moeten opdraaien voor een fout die tijdens de operatie is gemaakt? Ik bleef mijn standpunt verdedigen en hoe langer het gesprek duurde, hoe meer hij leek te twijfelen. Uiteindelijk zei hij zelfs dat mijn argumenten hem toch hadden overtuigd.

Het eindresultaat? Binnenkort krijg ik 50 3D-scans om precies te zien wat er aan de hand is. En de chirurg voegde toe dat hij mij als persoon wel een fijne vent vindt. Hij heeft besloten mijn geval voor te leggen aan een team van 15 kaakchirurgen, waarbij ze gaan kijken naar wat ze nog voor me kunnen betekenen en dat met de insteek dat ik als een “nieuwe patiënt” behandeld word.

Ik ben opgelucht dat er toch een opening is gevonden, maar het blijft een frustrerende situatie
  zaterdag 9 november 2024 @ 10:31:47 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215528355
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 06:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik wil mijn ervaring delen over een gesprek dat ik onlangs heb gehad met mijn kaakchirurg. Na twee mislukte operaties zat ik weer bij hem aan tafel om te bespreken wat er mis was gegaan en hoe we verder zouden kunnen. Maar het gesprek verliep allesbehalve soepel...

Vanaf het begin was er een harde, gespannen sfeer. We stonden lijnrecht tegenover elkaar, en de discussie ging al snel van stemverheffing naar verwijten. De chirurg wilde absoluut niet erkennen dat er fouten waren gemaakt. Tot mijn verbazing zei hij zelfs op een gegeven moment: “Wij gaan jou niet verder helpen.” Daar schrok ik van, maar ik liet me niet zomaar wegsturen. Ik gaf aan dat ik dan verder wil kijken in een ander ziekenhuis, waarop hij reageerde dat “het een kleine wereld is en dat iedereen elkaar kent,” en dat ik waarschijnlijk nergens anders geholpen zou worden.

Ik vond dit eerlijk gezegd behoorlijk intimiderend, maar ook erg onterecht. Waarom zou ik moeten opdraaien voor een fout die tijdens de operatie is gemaakt? Ik bleef mijn standpunt verdedigen en hoe langer het gesprek duurde, hoe meer hij leek te twijfelen. Uiteindelijk zei hij zelfs dat mijn argumenten hem toch hadden overtuigd.

Het eindresultaat? Binnenkort krijg ik 50 3D-scans om precies te zien wat er aan de hand is. En de chirurg voegde toe dat hij mij als persoon wel een fijne vent vindt. Hij heeft besloten mijn geval voor te leggen aan een team van 15 kaakchirurgen, waarbij ze gaan kijken naar wat ze nog voor me kunnen betekenen en dat met de insteek dat ik als een “nieuwe patiënt” behandeld word.

Ik ben opgelucht dat er toch een opening is gevonden, maar het blijft een frustrerende situatie
Ik ben blij voor je dat je dit bereikt hebt en ik hoop echt dat je hiermee je antwoorden krijgt die je nodig hebt om verder te kunnen met je leven. Of dat nu een nieuwe operatie zal zijn of niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215534887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 06:57 schreef -Deluzion- het volgende:

Hij heeft besloten mijn geval voor te leggen aan een team van 15 kaakchirurgen, waarbij ze gaan kijken naar wat ze nog voor me kunnen betekenen en dat met de insteek dat ik als een “nieuwe patiënt” behandeld word.

Dat lijkt me al wel een hele vooruitgang.
En dat je dan ook 'met nieuwe ogen' wordt bekeken - ik hoop dat dat ook zo is natuurlijk. Maar het klinkt op z'n minst hoopvol.

Ik had wat topics van je gevolgd op de achtergrond.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_215535045
Ik vind het fijn voor je dat je perspectief hebt. Ik zag gisteren je topic in R&P voorbijkomen en wil toevoegen dat je overkomt als een intelligente vent met hardnekkige zelfhaat. Ik hoop dat je in gaat zien dat je meer bent dan je kaak. Als je jezelf leuk gaat vinden, gaat een ander dat vast ook doen. Zet 'em op met het aanpakken van je fysieke én mentale gezondheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')