abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215139543
Ruim 5 jaar geleden 2 kaakoperaties ondergaan. Eerste was niet goed gegaan, hersteloperatie door dezelfde arts, resultaat nog dramatischer. (functionele problemen: kauwen, spreken heel lastig omdat onderkaak ongelooflijk ver naar voren beweegt tijdens het sluiten van de mond ( esthetische problemen, profiel, dubbele kin, gezicht oogt te kort. enorme centenbak)

Nu wil geen arts er meer aan beginnen omdat ze zeggen dat ik al 2 keer ben geopereerd terwijl ze de operatie zelf foutief hebben uitgevoerd, ze willen echter hun fout niet toegeven terwijl mijn onderkaak in een dramatische positie is gezet. Ik moet dus boeten voor hun falen....
Heb wel een second opinion gehad in een ander ziekenhuis, deze kaakchirurg meldde mij dat hij er niet aan wil beginnen maar het probleem wel erkend maar complex is voor hem. Daarop werd ik doorverwezen naar een professor die het probleem ook erkend en mij vertelde dat de anatomie van de kaak onjuist is waarbij hij dus indirect toegeeft dat de operatie foutief is uitgevoerd. Hij wil mij echter niet helpen omdat ik al 2 keer ben geopereerd maar dus totaal geen rekening houdt met de functionele, emotionele , psychologische problemen die ik ervaar.

Zelf heb ik een vermoeden wat het probleem is maar daar wordt niet naar geluisterd. Er is helemaal niets gedaan door mijn kaakchirurg om uit te zoeken wat het probleem is.

Dmv a.i. denk ik te weten wat de oorzaak is van het falen van de operatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kan ik nog doen want ik word meteen weer weggestuurd door mijn dokter of tandarts als ik wil uitzoeken wat het probleem is en nog een keer geopereerd wil worden maar deze keer met een goede planning en met scans van te voren om uit te zoeken wat her probleem is en door aan andere arts en ziekenhuis.
Heb ook het idee dat ze het allemaal voor elkaar opnemen want ik krijg meteen te horen "je bent door een van de beste kaakchirurgen geopereerd" alsof zij dus geen fouten kunnen maken?

Naar mijn mening: Mijn arts heeft onvoldoende planning gedaan, heeft de situatie wellicht onderschat, geen rekening gehouden met de anatomie van mijn kaak, heeft de operatie simpelweg foutief uitgevoerd en de hersteloperatie heeft alles verergerd met factor 10 waardoor ik nu 5 jaar lang ondraaglijk lijd door psychische problemen en functionele problemen en esthetische problemen. (inmiddels 5 jaar niet buiten geweest op boodschappen na)

Ik weet zeker dat mijn kaak te kort is gemaakt maar toch naar voren staat omdat deze in een verkeerde positie is gezet. Oplossing: kaak moet worden verlengd en verplaatst in de correctie positie. Echter omdat ik 2 keer ben geopereerd wil niemand er aan beginnen. En geven artsen soms zelf mij de schuld van het resultaat.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_215139647
Laten we nu geen schuld neerleggen bij deze artsen. Jij bent geen expert en je second opinion heeft ook niet aangegeven dat de operatie foutief is uitgevoerd.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215139684
Wat wil je namelijk?

Toch een operatie.. Maar dan ander locatie en ander arts.. Dan moet je wel risico aanvaarden.

Eerlijk gezegd.. ik zou in deze situatie met een advocaat die bekend staat met medische situatie moet zoeken. en samen naar de oplossing zoeken. Want je lijdt namelijk. Terwijl er een oplossing staat, maar dan met de risico.

Maar ik ben dokter en advocaat en TS niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215139710
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2024 19:49 schreef Mikeytt het volgende:
Laten we nu geen schuld neerleggen bij deze artsen. Jij bent geen expert en je second opinion heeft ook niet aangegeven dat de operatie foutief is uitgevoerd.
Er is hoe dan ook iets goed mis gegaan want de kaak staat in de een dramatische positie, zelf vermoed ik dat de kaak in een verkeerde positie is gezet. Het maakt ook niet uit wie de schuldige is maar ik wil graag een oplossing, ik vind dat er tenminste scans gemaakt kunnen worden maar zelfs dat word niet aangeboden.
pi_215139927
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Er is hoe dan ook iets goed mis gegaan want de kaak staat in de een dramatische positie, zelf vermoed ik dat de kaak in een verkeerde positie is gezet. Het maakt ook niet uit wie de schuldige is maar ik wil graag een oplossing, ik vind dat er tenminste scans gemaakt kunnen worden maar zelfs dat word niet aangeboden.
Je geeft in de OP aan dat een chirurg en een professor je probleem erkennen alleen ze willen je niet helpen. Wij zijn bij die gesprekken niet aanwezig geweest. Jij wel, jij weet waarom ze niet willen helpen. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van scans als ze toch niet willen helpen?

Je zal toch ergens een chirurg moeten vinden die het wel aan durft, ik betwijfel of iemand van hier jou daar bij kan helpen
pi_215139956
Probleem was ook dat het Corona tijdperk arriveerde net na de operatie zodat alles verwaterde.

Anyway dit was de laatste keer dat ik contact had met mijn orthodontist in 2020:

Geachte collega,

Ik zag 7-5-2020 bovenstaande patiënt op de polikliniek bijzondere tandheelkunde in Utrecht. Hij werd gezien op verwijzing van orthodontist. Hij heeft gecombineerd orthodontisch chirurgisch traject begeleid, uitgevoerd samen met kaakchirurg -----. De orthodontist heeft geconstateerd, evenals de kaakchirurg, dat de horizontale overbeet, die in de operatie en daarna ongeveer 2,0-2,5 mm was, na februari snel naar een end to end stand is gegaan.

Reden van komst: instabiele beet na osteotomie.
Hoofdklacht voor patiënt: bij occlusie en ook in ontspannen stand voelt het alsof de mandibula teveel naar proaal staat. Ook ervaart hij het probleem dat zijn tanden niet goed op elkaar passen. Hij twijfelt over zijn profiel. Hij heeft het gevoel dat de tweede operatie geen verandering heeft gebracht. Er is ook een zeurende pijn aanwezig, alsof spieren bij de kaakgewrichten verkrampt zijn. Mediaal van de kaakgewrichten.
Voorgaande behandeling: in 2012 gezien door kaakchirurg wegens midline shift. Vervolgens in februari 2018 onderzoek kaakchirurg: nette dentitie bovenkaak en onderkaak met midline BK in midline gelaat en midline onderkaak 3-4 mm naar links. Daarna is route naar osteotomie ingezet. Is in juni 2018 geopereerd, bimaxillaire osteotomie verricht i.c.m. een kin reductie. Omdat er problemen resteerden is hij in november 2019 opnieuw geopereerd om de kin terug te zetten en de overbeet te vergroten.
Overige bijzonderheden: patiënt had knappende kaken voor de eerste behandeling was gestart. Hij kon zijn mond enorm ver open doen. Men zei wel eens dat het leek of zijn kaak uit de kom was. Hij slaapt matig, schrikt wel eens wakker van zijn eigen geluiden. Dit is al lang gaande. Wordt wel redelijk uitgerust wakker. Probeert een goed dag-nacht ritme aan te houden, Hij heeft HBO economie gedaan, werkte administratief, sinds 6 weken zonder werk.Verwachting van de behandeling: uitzetten route naar ontspannen functie.

Onderzoek
Intra-oraal onderzoek: gesaneerde dentitie.Het lijkt erop alsof patiënt in de laatste 2mm van de sluitings beweging zeker 1 maar misschien meer mm naar proaal beweegt. Dit moet een soort gewoonte zijn, kan niet verklaard worden door luxatie van de discus articularis. Gelaatsprofiel lijkt mij niet slecht.

Conclusie:
Er lijkt eerder sprake van een ingebouwde gewoonte die inmiddels de norm is geworden waarbij de onderkaak in het laatste deel van de sluitbeweging naar proaal wordt gebracht. Derhalve een sterk myogeen bepaald beeld, in plaats van skelettaal. Het feit dat de operaties eigenlijk weinig verandering hebben gebracht, en de constatering dat in en kort na de operatie de SOB rond de 2mm is geweest brengt mij tot de conclusie dat er moet worden getracht door therapie gericht op ontspanning van de spieren en afwennen gewoonten een verbetering in de situatie te krijgen.

Beleid:
Overleg kaakchirurg gaat beoordelen of de dentities op elkaar kunnen passen. Verwijdert dan de brackets. Eventueel MRI voor analyse discusbeweging. Daarna spalk om rust in de occlusie te krijgen. En OFT om meer besef van positie te krijgen. Botox kan ook worden toegepast om de spieren althans tijdelijk meer te ontspannen. Tevens kan worden geprobeerd of de m pterygoideus lateralis van invloed is op de verplaatsing van de onderkaak. Psychosociale component is aanwezig, deze benoemen in het geheel.
pi_215139981
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:07 schreef -Deluzion- het volgende:
Probleem was ook dat het Corona tijdperk arriveerde net na de operatie zodat alles verwaterde.

Anyway dit was de laatste keer dat ik contact had met mijn orthodontist in 2020:

Geachte collega,

Ik zag 7-5-2020 bovenstaande patiënt op de polikliniek bijzondere tandheelkunde in Utrecht. Hij werd gezien op verwijzing van orthodontist. Hij heeft gecombineerd orthodontisch chirurgisch traject begeleid, uitgevoerd samen met kaakchirurg -----. De orthodontist heeft geconstateerd, evenals de kaakchirurg, dat de horizontale overbeet, die in de operatie en daarna ongeveer 2,0-2,5 mm was, na februari snel naar een end to end stand is gegaan.

Hoofdklacht voor patiënt: bij occlusie en ook in ontspannen stand voelt het alsof de mandibula teveel naar proaal staat. Ook ervaart hij het probleem dat zijn tanden niet goed op elkaar passen. Hij twijfelt over zijn profiel. Hij heeft het gevoel dat de tweede operatie geen verandering heeft gebracht. Er is ook een zeurende pijn aanwezig, alsof spieren bij de kaakgewrichten verkrampt zijn. Mediaal van de kaakgewrichten.
Voorgaande behandeling: in 2012 gezien door kaakchirurg wegens midline shift. Vervolgens in februari 2018 onderzoek kaakchirurg: nette dentitie bovenkaak en onderkaak met midline BK in midline gelaat en midline onderkaak 3-4 mm naar links. Daarna is route naar osteotomie ingezet. Is in juni 2018 geopereerd, bimaxillaire osteotomie verricht i.c.m. een kin reductie. Omdat er problemen resteerden is hij in november 2019 opnieuw geopereerd om de kin terug te zetten en de overbeet te vergroten.
Overige bijzonderheden: patiënt had knappende kaken voor de eerste behandeling was gestart. Hij kon zijn mond enorm ver open doen. Men zei wel eens dat het leek of zijn kaak uit de kom was. Hij slaapt matig, schrikt wel eens wakker van zijn eigen geluiden. Dit is al lang gaande. Wordt wel redelijk uitgerust wakker. Probeert een goed dag-nacht ritme aan te houden, Hij heeft HBO economie gedaan, werkte administratief, sinds 6 weken zonder werk.Verwachting van de behandeling: uitzetten route naar ontspannen functie.

Onderzoek
Intra-oraal onderzoek: gesaneerde dentitie.Het lijkt erop alsof patiënt in de laatste 2mm van de sluitings beweging zeker 1 maar misschien meer mm naar proaal beweegt. Dit moet een soort gewoonte zijn, kan niet verklaard worden door luxatie van de discus articularis. Gelaatsprofiel lijkt mij niet slecht.

Conclusie:
Er lijkt eerder sprake van een ingebouwde gewoonte die inmiddels de norm is geworden waarbij de onderkaak in het laatste deel van de sluitbeweging naar proaal wordt gebracht. Derhalve een sterk myogeen bepaald beeld, in plaats van skelettaal. Het feit dat de operaties eigenlijk weinig verandering hebben gebracht, en de constatering dat in en kort na de operatie de SOB rond de 2mm is geweest brengt mij tot de conclusie dat er moet worden getracht door therapie gericht op ontspanning van de spieren en afwennen gewoonten een verbetering in de situatie te krijgen.

Beleid:
Overleg kaakchirurg gaat beoordelen of de dentities op elkaar kunnen passen. Verwijdert dan de brackets. Eventueel MRI voor analyse discusbeweging. Daarna spalk om rust in de occlusie te krijgen. En OFT om meer besef van positie te krijgen. Botox kan ook worden toegepast om de spieren althans tijdelijk meer te ontspannen. Tevens kan worden geprobeerd of de m pterygoideus lateralis van invloed is op de verplaatsing van de onderkaak. Psychosociale component is aanwezig, deze benoemen in het geheel.
Wat wil je van de Fokkers! ?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 30 september 2024 @ 20:12:11 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215140024
Nou, dan maar naar een land gaan waar ze opereren wat je wil voor een paar knaken?
pi_215140144
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 20:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je geeft in de OP aan dat een chirurg en een professor je probleem erkennen alleen ze willen je niet helpen. Wij zijn bij die gesprekken niet aanwezig geweest. Jij wel, jij weet waarom ze niet willen helpen. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van scans als ze toch niet willen helpen?

Je zal toch ergens een chirurg moeten vinden die het wel aan durft, ik betwijfel of iemand van hier jou daar bij kan helpen
Omdat ik al 2 keer ben geopereerd inderdaad, 2 keer is het niet goed gegaan, maar waarom moet ik daarvoor boeten? Ze willen het niet uitvoeren omdat het resultaat te onvoorspelbaar is maar moet ik dan blijven rondlopen met een kaak die gewoon verkeerd staat waardoor ik elke dag pijn ervaar, veel moeite heb met spreken, niet kan kauwen en mijn zelfvertrouwen en kwaliteit van leven letterlijk 0,0 is?
pi_215140185
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:09 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Wat wil je van de Fokkers! ?
Advies , wat moet ik zeggen tijdens een gesprek, ik heb 0 zelfvertrouwen en kan niet voor mezelf opkomen dus vertrek ik altijd weer met teleurstelling. ik kan mijn verhaal niet goed verwoorden vanwege de sociale angsten.
Hoe kan ik eisen dat ik minstens een scan wil om te zien hoe de kaak precies staat zodat er iets aan gedaan kan worden?
pi_215140267
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:07 schreef -Deluzion- het volgende:

Geachte collega,

Onderzoek

Conclusie:

Beleid:
Heb je dit zelf eigenlijk ook gelezen? In de conclusie staat dat ie denkt dat je zelf je kaak in een vervelende positie trekt, en dat het niet met de kaak zelf te maken heeft. Waarom blijf jij dan topic na topic hameren op nieuwe operaties?
pi_215140324
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:18 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Advies , wat moet ik zeggen tijdens een gesprek, ik heb 0 zelfvertrouwen en kan niet voor mezelf opkomen dus vertrek ik altijd weer met teleurstelling. ik kan mijn verhaal niet goed verwoorden vanwege de sociale angsten.
Hoe kan ik eisen dat ik minstens een scan wil om te zien hoe de kaak precies staat zodat er iets aan gedaan kan worden?
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ben dit geval ook een slachtoffer van 2 verkeerd uitgevoerde operaties of hoe dan ook is er iets mis gegaan.
Ik ken je niet en ik ken je postgeschiedenis niet.
Maar ik zie dat je een advies wilt prima! omdat je hebt last van medische fouten door de ziekenhuis. Je wilt dat rechtzetten.

Echter heb ik geen medische of juridische kennis van deze zaken. Dat geldt ook voor mede fokkers.
Mocht het bij mij overkomen. Zou ik dat graag willen rechtzetten, dat kan we ook snappen.

Dus ik zou mee beginnen met iemand zoeken die je wilt helpen met deze situatie, in de voorkeur met medische kennis. Dat kan advocaat zijn, misschien kan je beter eerst bij juridische loket langs en advies vragen. Niet bij de Fokkers!

En je zult misschien een bewijzen moeten verzamelen en aangeven dat je lijdt, zowel fysieke en psyche.
Hou de rekening mee dat jouw kaak nooit meer zo goed kan herstellen. Dat je mee leren moet leven, ondanks de risico van de derde operatie.

Meer kunnen we het niet geven.
pi_215140333
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:23 schreef Sephael het volgende:

[..]
Heb je dit zelf eigenlijk ook gelezen? In de conclusie staat dat ie denkt dat je zelf je kaak in een vervelende positie trekt, en dat het niet met de kaak zelf te maken heeft. Waarom blijf jij dan topic na topic hameren op nieuwe operaties?
Absoluut maar die conclusie is dus niet correct. Het is wel degelijk een skelettaal probleem, botox en spierontspanning hebben niets opgeleverd, mijn spieren zijn letterlijk geheel plat gelegd en alsnog beweegt de onderkaak naar voren waardoor zijzelf de conclusie ook gewijzigd hebben (wat ik zelf uiteraard al wist)

Mijn onderkaak is teveel ingekort , dat weet ik 100% zeker, ik vermoed dat ze zelf ook weten dat er fouten zijn gemaakt en mij daarom niet aanbieden om CT scans te laten maken waardoor meteen duidelijk is wat er mis is.
  maandag 30 september 2024 @ 20:30:19 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215140346
Wat wil je nu eigenlijk met dit topic, of wat is je vraag?

Want net als de vorige keer hebben we recente foto´s nodig om een mening te vormen.
Anders zal sowieso 99% de kant van de kaakchirurg kiezen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 30 september 2024 @ 20:34:00 #15
194233 Friday12
Originele kloon
pi_215140385
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Omdat ik al 2 keer ben geopereerd inderdaad, 2 keer is het niet goed gegaan, maar waarom moet ik daarvoor boeten? Ze willen het niet uitvoeren omdat het resultaat te onvoorspelbaar is maar moet ik dan blijven rondlopen met een kaak die gewoon verkeerd staat waardoor ik elke dag pijn ervaar, veel moeite heb met spreken, niet kan kauwen en mijn zelfvertrouwen en kwaliteit van leven letterlijk 0,0 is?
Is het misgegaan met de operatie of jouw verwachtingen?
pi_215140424
quote:
<Nope>

Ze hebben het uiteindelijk toegegeven dat het een anatomisch probleem is. Ik wist dat zelf meteen al omdat het mijn lichaam is, ik voel dat er iets mis is, ik voel overduidelijk dat de onderkaak in een onnatuurlijke positie staat en dat erkennen ze nu ook. Ik wil een derde operatie maar de artsen zijn terughoudend omdat ik al 2 keer ben geopereerd door dezelfde arts.
Wat ik zou willen is doormiddel van een CT scan of MRI vast te stellen wat het probleem precies is, waarom de kaak zo beweegt , waarom het in een onnatuurlijke positie staat en deze laat herstellen door een kaakchirurg die het aandurft. Een slechter resultaat dan dat ik nu heb is onmogelijk.
psychisch lijden is ernstig, de onderkaak voelt voor mij als een donororgaan dat wordt afgestoten door mijn eigen lichaam.

[ Bericht 25% gewijzigd door Jippie op 03-10-2024 01:41:06 ]
pi_215140432
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:34 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Is het misgegaan met de operatie of jouw verwachtingen?
Operatie, het minste dat je kunt verwachten van de operatie is een fatsoenlijke beet. Ik had voor de operatie een onderbeet, nu is mijn onderbeet nog erger dan voor de operatie.
pi_215140739
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 20:12 schreef kwiwi het volgende:
Nou, dan maar naar een land gaan waar ze opereren wat je wil voor een paar knaken?
Ik denk dat de hele planning ook niet goed verliep , er was eigenlijk amper sprake van planning. En tijdens de tweede operatie was de kaakchirurg overduidelijk desperaat om het goed te doen, alleen is het tegenoverstelde uitgevoerd van wat er moest gebeuren. Elke dag moet ik nu pijn ervaren van die keuze, na de eerste operatie stond het redelijk en toen had ik moet stoppen maar de kaakchirurg zelf wil het nog een keer doen nadat hij zei " ik heb er van geleerd" Ik hoop dus een arts te vinden die het resultaat kan herstellen zoals het stond na de eerste operatie, dat was ook niet perfect maar dat was te aanvaarden, alleen ik kan dus geen arts vinden en uiteraard ga ik niet naar het buitenland.
  Spellchecker maandag 30 september 2024 @ 21:17:36 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215140752
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik denk dat de hele planning ook niet goed verliep , er was eigenlijk amper sprake van planning. En tijdens de tweede operatie was de kaakchirurg overduidelijk desperaat om het goed te doen, alleen is het tegenoverstelde uitgevoerd van wat er moest gebeuren. Elke dag moet ik nu pijn ervaren van die keuze, na de eerste operatie stond het redelijk en toen had ik moet stoppen maar de kaakchirurg zelf wil het nog een keer doen nadat hij zei " ik heb er van geleerd" Ik hoop dus een arts te vinden die het resultaat kan herstellen zoals het stond na de eerste operatie, dat was ook niet perfect maar dat was te aanvaarden, alleen ik kan dus geen arts vinden en uiteraard ga ik niet naar het buitenland.
Dus ....
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 21:27:01 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215140836
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:21 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat klopt alleen ben ik dus niet in staat om er mee te leven vanwege de pijn zowel qua fysiek als emotioneel. Daarom leef ik inmiddels ook 5 jaar opgesloten tussen 4 muren.
De angstklachten zijn onvoorstelbaar en praten met een psycholoog levert niets op. Ik heb geprobeerd om er mee te leven maar dat lukt dus niet. Ik probeer nu kracht en energie te vinden om te blijven zoeken naar de oorzaak van het probleem en een arts die de functionele klachten kan verhelpen waardoor de angstklachten zullen minderen.
Zolang die oorzaak van het probleem niet iets is wat jij niet wil accepteren, want als het dat wél is, dan weet je het ineens beter. Oftewel, je wil gewoon vooral iets horen wat jou uitkomt, en als je dat niet hoort weet jij het beter dan de rest.

Succes ermee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215140924
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:32 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Volgens mij maak ik amper topics aan, normaal gesproken niet meer dan 1 keer per jaar of 2 jaar. Ik maak dit topic aan met als hoop dat iemand misschien iets weet, wellicht iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?
Ik zeg dit omdat dit zeker niet het eerste topic is dat je specifiek over dit onderwerp is, toen liep het op niks uit, geen idee waarom je denkt dat het nu anders zou zijn
pi_215140965
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:32 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Volgens mij maak ik amper topics aan, normaal gesproken niet meer dan 1 keer per jaar of 2 jaar. Ik maak dit topic aan met als hoop dat iemand misschien iets weet, wellicht iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?
Met een kaak? Nee daar ben je vrij uniek in.
Niet serieus genomen worden? Ongeveer 95% van alle mensen in allerlei situaties.
Hoe ga je daarmee om? Je trots doorslikken, je herpakken met grenzen die door de situatie naar beneden, meer naar je eigen persoon worden bijgesteld (onder andere wat kun je zeggen en wat niet, in jouw geval dat je je kaak zoals ie nu staat voor altijd is) en doorgaan met je leven.
"ja maar ik ben er niet mee eens!" koop een dagboek en ga daarin lopen foeteren, vat het samen in boekvorm en wellicht kan een uitgever er wat mee.
Verdien je ook nog wat centen aan je persoonlijke onheil.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215141080
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Er is toch geconstateerd dat als je je kaak sluit, je op het laatste moment (onwillekeurig, neem ik aan) je je kaak naar voren beweegt, terwijl daar geen fysieke reden voor is?

Die beweging is een gewoont van je geworden. Dat doet die 90% van je hersenen die onderbewust zijn en waar je geen controle over hebt voor je.

Het enige dat je kan doen om die 90% dat af te leren is de 10% die wel bewust is in te zetten bij therapie.

Ga dus op therapie, zoals dat wordt aangeraden. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Een nieuwe operatie kun je later ook nog, wanneer je ze er van hebt overtuigd dat het werkelijk wel fysiek is en niet psychisch.

Maar als de therapie wel werkt, moet je natuurlijk niet zo stom zijn om toch nog een operatie te laten doen. Want zoals je al wel gemerkt hebt, lost een operatie het directe probleem op, maar heeft het ook altijd andere consequenties, zonder uitzondering.
pi_215141124
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Absoluut maar die conclusie is dus niet correct. Het is wel degelijk een skelettaal probleem, botox en spierontspanning hebben niets opgeleverd, mijn spieren zijn letterlijk geheel plat gelegd en alsnog beweegt de onderkaak naar voren waardoor zijzelf de conclusie ook gewijzigd hebben (wat ik zelf uiteraard al wist)

Mijn onderkaak is teveel ingekort , dat weet ik 100% zeker, ik vermoed dat ze zelf ook weten dat er fouten zijn gemaakt en mij daarom niet aanbieden om CT scans te laten maken waardoor meteen duidelijk is wat er mis is.
Je kan gewoon nog een second opinion aanvragen, en een third, en een fourth, enzovoorts, enzovoorts. Zo lang je voor de CT scans en de diagnoses betaalt, zal iedere willekeurige dokter je helpen.

En ze kunnen niet werkelijk allemaal samen onder één hoedje spelen. Wat jij niet kan, dwz. het voor elkaar krijgen om met werkelijk iedereen onder één hoedje te spelen, kunnen andere mensen ook niet.
pi_215141149
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 21:40 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Met een kaak? Nee daar ben je vrij uniek in.
Niet serieus genomen worden? Ongeveer 95% van alle mensen in allerlei situaties.
Hoe ga je daarmee om? Je trots doorslikken, je herpakken met grenzen die door de situatie naar beneden, meer naar je eigen persoon worden bijgesteld (onder andere wat kun je zeggen en wat niet, in jouw geval dat je je kaak zoals ie nu staat voor altijd is) en doorgaan met je leven.
"ja maar ik ben er niet mee eens!" koop een dagboek en ga daarin lopen foeteren, vat het samen in boekvorm en wellicht kan een uitgever er wat mee.
Verdien je ook nog wat centen aan je persoonlijke onheil.
Een ongewenst resultaat komt vaker voor dan veel mensen willen geloven, echter mijn situatie is wel uniek inderdaad. Ik vermoed dat ik de enige ben ter wereld die geopereerd is aan de kaak om een onderbeet te verhelpen en dat de onderbeet nog erger is geworden qua resultaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')