Vorig jaarquote:De 97e editie van de wereldkampioenschappen wielrennen wordt tussen 22 en 29 september 2024 gehouden in het Zwitserse Zürich. Alle wedstrijden finishen in Zürich. De start daarentegen verschilt per race. We zoeken opvolgers voor Mathieu van der Poel en Remco Evenepoel en natuurlijk ook opvolgers in alle andere categorieën.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen elite
Televisie
Eurosport/HBO Max
Sporza
NOS
Wordt je nou nooit is moe van jezelf?quote:Op zondag 29 september 2024 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat maakt uit, ja. Pogacar gaat ooit uit de tabellen geschrapt worden.
Mathieu en Tadej?quote:
Alleen Van der Poel komt er met pijn en moeite over?quote:Op zondag 29 september 2024 17:11 schreef Funzel het volgende:
[..]
Was het ook, anders was het sowieso plek 6 of 7
Ik vind taalfouten vermoeiender.quote:Op zondag 29 september 2024 17:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wordt je nou nooit is moe van jezelf?
Dus was het evengoed plek 4 geweest.quote:Op zondag 29 september 2024 17:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Alleen Van der Poel komt er met pijn en moeite over?
Ben wereldkampioen?quote:Op zondag 29 september 2024 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat maakt uit, ja. Pogacar gaat ooit uit de tabellen geschrapt worden.
Ai, nu heb je me.quote:Op zondag 29 september 2024 17:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vind taalfouten vermoeiender.
Te dom zijn om "wordt je" met T te schrijven.quote:Op zondag 29 september 2024 17:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wordt je nou nooit is moe van jezelf?
Zonder T.quote:Op zondag 29 september 2024 17:14 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Te dom zijn om "wordt je" met T te schrijven.
Visueel ingesteld zijn heeft soms ook nadelen.quote:
Kijk jij maar naar Enzo Knolquote:Op zondag 29 september 2024 17:14 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Te dom zijn om "wordt je" met T te schrijven.
Hij is ook al 3e geworden in LBL dus het kan welquote:Op zondag 29 september 2024 17:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het is wel knap dat Mathieu op dit parcours überhaupt het podium haalt, vooraf leek dit WK me veel te zwaar voor hem.
Maar als je dan toch in deze situatie zit moet je het niet iedere keer stil laten vallen nadat je iemand terug hebt gehaald, want dan kun je wachten op de volgende aanval. Of zelf nog een keer gaan of dan maar tempo gaan rijden. Een paar keer lag het groepje uit elkaar, dat waren mooie momenten geweest om zelf nog eens door te trekken.
#Knolpowerquote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Het blijft ongelofelijk dat Remco op 75km helemaal was geïsoleerd.
De Belgische ploeg heeft hier echt gefaald.
Als Pogacar in de aanval gaat en alleen Simmons en Bagioli reageren gaat er heel veel mis.quote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat begint allemaal bij Remco zelf door totaal uit positie te zitten op 100 kilometer van de streep.quote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Yep, zonder een super Remco of Pogi kan het gewoon in LBL of RVL.quote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Hij is ook al 3e geworden in LBL dus het kan wel
Misschien, misschien ook niet.quote:Op zondag 29 september 2024 17:13 schreef Funzel het volgende:
[..]
Dus was het evengoed plek 4 geweest.
Ja, Matje kon/wilde niet, maar Remco was er gewoon niet.quote:Op zondag 29 september 2024 17:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat begint allemaal bij Remco zelf door totaal uit positie te zitten op 100 kilometer van de streep.
En daarna op een stuk door te trekken waarna hij dus al zijn knechten verloorquote:Op zondag 29 september 2024 17:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat begint allemaal bij Remco zelf door totaal uit positie te zitten op 100 kilometer van de streep.
In Luik werd hij wel door Janneke en Mieke gelost bergop, podium was daar meer geluk dan wijsheid.quote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Hij is ook al 3e geworden in LBL dus het kan wel
Hij moet hopen dat Pogacar zwaar aan de zuip gaat de komende twee weken.quote:Op zondag 29 september 2024 17:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, zonder een super Remco of Pogi kan het gewoon in LBL of RVL.
En saboteur Wellens die met zijn beurt van 20 seconden het peloton opblaast, inclusief allerlei landgenoten die nog niets gedaan hadden.quote:Op zondag 29 september 2024 17:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mathieu had zich compleet opgeblazen als hij was gevolgd. Die moest wachten en vind het vooral knap dat hij hier podium haaltquote:Op zondag 29 september 2024 17:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, Matje kon/wilde niet, maar Remco was er gewoon niet.
Toch kan hij bepaald niet spreken van een rotjaar; hij heeft zijn successen wel gehad. Het niveau aan de top & subtop is enorm hoog.
Het is volkomen logisch dat Remco basisniveau tekort komt zo kort na een decompressie van de Tour en de Spelen, maar dat geeft hem geen vrijbrief om compleet uit positie te zitten op 100 kilometer van het einde. Hij heeft het aan zichzelf te wijten.quote:Op zondag 29 september 2024 17:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, Matje kon/wilde niet, maar Remco was er gewoon niet.
Toch kan hij bepaald niet spreken van een rotjaar; hij heeft zijn successen wel gehad en Olympisch goud blijft een levenslange prijs. Het niveau aan de top & subtop is enorm hoog.
Zeker... het was al eerder besproken; ik vermoed dat Matje toch gewoon dacht: ja, bekijk het maar.quote:Op zondag 29 september 2024 17:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mathieu had zich compleet opgeblazen als hij was gevolgd. Die moest wachten en vind het vooral knap dat hij hier podium haalt
Als er een steile en wat langere beklimming in zit, moet hij kiezen voor eigen tempo. In Luik en Lombardije is podium echt het hoogst haalbare zou ik zeggen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In Luik werd hij wel door Janneke en Mieke gelost bergop, podium was daar meer geluk dan wijsheid.
Hij zat in het begin veel om te kijken; ik denk dat hij in 1e instantie vooral het koren van het kaf wilde scheiden.quote:Op zondag 29 september 2024 17:21 schreef wimderon het volgende:
Ik dacht dat het niet zo vroeg ging gebeuren.
Rare gedachte bij Pogacar.
Ik geef hem geen vrijbrief.quote:Op zondag 29 september 2024 17:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is volkomen logisch dat Remco basisniveau tekort komt zo kort na een decompressie van de Tour en de Spelen, maar dat geeft hem geen vrijbrief om compleet uit positie te zitten op 100 kilometer van het einde. Hij heeft het aan zichzelf te wijten.
Dat zeg ik ook niet, ik analyseer slechts vanuit het perspectief Remco.quote:Op zondag 29 september 2024 17:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geef hem geen vrijbrief.
Hij was er niet en dat was fout.
Maar hij hoeft geen nacht lang te huilen, gezien zijn hele jaar.
Misverstandje dan; ik dacht van wel gezien de kwoot.quote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik analyseer slechts vanuit het perspectief Remco.
Dan zal hij wel voor het Olympisch veldrijden gaan.quote:Op zondag 29 september 2024 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mathieu moet door tot 2030 als hij nog een keer een kans wil krijgen, oef.
Je bedoelt die koers die compleet door de jury werd verneukt?quote:Op zondag 29 september 2024 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In Luik werd hij wel door Janneke en Mieke gelost bergop, podium was daar meer geluk dan wijsheid.
Lulkoek.quote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bauke mooi zijn eigen koers gereden voor een 12e plaats.
In 2028 nog de MTB tussendoorquote:Op zondag 29 september 2024 17:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan zal hij wel voor het Olympisch veldrijden gaan.
Hij heeft er niets aan gehad.quote:Op zondag 29 september 2024 17:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lulkoek.
En ik denk dat Van der Poel blij was dat Mollema er nog zo lang bij zat.
Als je ziet dat Benno tot op 34 seconden komt was hier zoveel meer mogelijk geweest.quote:Op zondag 29 september 2024 17:26 schreef wimderon het volgende:
Daar heeft Sep wel gelijk in. Als Evenepoel top was geweest was dit nog niet verloren geweest.
Dat klopt, als Remco top was reed hij tamelijk simpel weg op die uitloper ter hoogte van de feed zone. Dat hij niet top gíng zijn lang echter wel redelijk in de lijn der verwachting.quote:Op zondag 29 september 2024 17:26 schreef wimderon het volgende:
Daar heeft Sep wel gelijk in. Als Evenepoel top was geweest was dit nog niet verloren geweest.
Ik heb een andere koers gezien.quote:Op zondag 29 september 2024 17:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij heeft er niets aan gehad.
Bettini de laatste die Lombardije won als wereldkampioen, denk ik?quote:Op zondag 29 september 2024 17:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hij moet hopen dat Pogacar zwaar aan de zuip gaat de komende twee weken.
Weet je wie ook vond dat je moest gaan staan voor een grote leider?quote:Op zondag 29 september 2024 17:29 schreef AllesKaputt het volgende:
Ik ga staan voor de Grote Leider.
(facepalm)quote:Op zondag 29 september 2024 17:29 schreef AllesKaputt het volgende:
Ik ga staan voor de Grote Leider.
Ziedend.quote:Op zondag 29 september 2024 17:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb een andere koers gezien.
Maar goed: in jouw boek is Mollema al sinds het begin van zijn carrière een nul of lul in het kwadraat.
Net zoals in jouw boek Pogacar al jarenlang vol met dope zit.
Prima.
Niet? Of alleen de finale?quote:Op zondag 29 september 2024 17:31 schreef Marcoss het volgende:
Toch benieuwd hoe Wout naar dit WK heeft gekeken
Daar heeft Sammy vast wel een repo over morgenquote:Op zondag 29 september 2024 17:31 schreef Marcoss het volgende:
Toch benieuwd hoe Wout naar dit WK heeft gekeken
Maar denk je nou werkelijk dat Pogacar echt kapot zat?quote:Op zondag 29 september 2024 17:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je ziet dat Benno tot op 34 seconden komt was hier zoveel meer mogelijk geweest.
Welnee joh.quote:
Eerst de tijdrittitel.quote:Op zondag 29 september 2024 17:33 schreef franklop het volgende:
Nu al zin in volgend jaar, als Pogi voor de solo van 100km gaat
Die had waarschijnlijk als opdracht om Mathieu te schaduwenquote:Op zondag 29 september 2024 17:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bedoelde dat hij in dit scenario echt wel kansrijk was geweest
Volgend jaar is te zwaar, maar zijn de parcoursen daarna ook al bekend? En dus te vlak of te zwaar?quote:Op zondag 29 september 2024 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
En we geven Roglic daar de schuld van!quote:Op zondag 29 september 2024 17:34 schreef Abrikozentaart het volgende:
WVA gaat nooit WK op de weg worden met deze generatie coureurs
Montreal?quote:Op zondag 29 september 2024 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van Bon?quote:Op zondag 29 september 2024 17:35 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wie was de laatste bronzen winnaar bij de mannen op de weg voor NL?
Montreal is waarschijnlijk het rondje van de GP aldaar, waar Pogacar een paar weken geleden nog makkelijk won. In 2027 krijg je waarschijnlijk een herhaling van het WK in Sallanches, in 2028 en 2029 gaan we dan weer sprinten. Al is er bij een eventuele waaierkoers in 2028 wel iets mogelijk.quote:Op zondag 29 september 2024 17:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgend jaar is te zwaar, maar zijn de parcoursen daarna ook al bekend? En dus te vlak of te zwaar?
Mathieu van der Poel, zojuist.quote:Op zondag 29 september 2024 17:35 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wie was de laatste bronzen winnaar bij de mannen op de weg voor NL?
Montreal is nog niet bekend, dat zou kunnen. Haute Savoie zal toch bergachtig zijn zou je zeggen. Daarna is het aan de sprinters.quote:Op zondag 29 september 2024 17:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgend jaar is te zwaar, maar zijn de parcoursen daarna ook al bekend? En dus te vlak of te zwaar?
We hebben geen medelijdenquote:Op zondag 29 september 2024 17:37 schreef DiegoFuser het volgende:
Maxim is geraakt door een koeienbel. Ach.
Een goed Belgisch team had het gat nagenoeg dichtgeredenquote:Op zondag 29 september 2024 17:26 schreef wimderon het volgende:
Misschien maken de UAE’ers er voor Pogi een zwaarder parcours vanquote:Op zondag 29 september 2024 17:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Montreal is waarschijnlijk het rondje van de GP aldaar, waar Pogacar een paar weken geleden nog makkelijk won. In 2027 krijg je waarschijnlijk een herhaling van het WK in Sallanches, in 2028 en 2029 gaan we dan weer sprinten. Al is er bij een eventuele waaierkoers in 2028 wel iets mogelijk.
Alpecin is geen doping meer voor het haarquote:Op zondag 29 september 2024 17:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Quinten heeft inmiddels ook een problematische haarlijn
Wie gaat daar überhaupt over?quote:Op zondag 29 september 2024 17:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien maken de UAE’ers er voor Pogi een zwaarder parcours van
Onze zandbakcorrespondent @DeeBee kent de regio daar beter, maar volgens mij kun je niet veel kanten op in Abu Dhabi.quote:Op zondag 29 september 2024 17:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien maken de UAE’ers er voor Pogi een zwaarder parcours van
Parcours in Haute Savoie zijn een vergelijkbaar parcours moeten worden als in 1980.quote:Op zondag 29 september 2024 17:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Montreal is nog niet bekend, dat zou kunnen. Haute Savoie zal toch bergachtig zijn zou je zeggen. Daarna is het aan de sprinters.
Profiel daarvan?quote:Op zondag 29 september 2024 17:45 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Parcours in Haute Savoie zijn een vergelijkbaar parcours moeten worden als in 1980.
quote:Op zondag 29 september 2024 17:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Onze zandbakcorrespondent @:deebee kent de regio daar beter, maar volgens mij kun je niet veel kanten op in Abu Dhabi.
Het was ook niet voor niets dat ze Philipsen een blanco cheque hebben aangeboden, die moest dat WK voor ze gaan winnen. Maar Philipsen verkoos de lead-outs van Mathieu boven het geld (al zal hij nu alsnog goed betaald worden). Tegen 2028 halen ze ongetwijfeld de snelste sprinter van het moment.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als ze willen kunnen ze nog wel wat hoogtemeters vinden in de UAE, maar dat wordt vast gewoon sprinten aan de Corniche of Yas Marina (stukje Dr. Ferrari-world), wel vrij matig. Waaiers is ook maar afwachten, dan zouden ze een stuk de stad uit moeten...
Kopenhagen kan je alleen met een grote lus nog iets meer van maken, maar in een paar jaar telkens sprinten wordt niemand blij van nee...
[..]
Denk dat dit rondje een grote kanshebber is? Al kunnen ze nog wel wat meer lusjes rond de Mont Real leggen als ze zouden willen, zou het wel wat uitdagender maken.
quote:
Sven heeft een gruwelijke blunder begaan met Wim Tellens / het ontbreken van een QuickStepper en mag daar best op aangesproken worden.quote:Op zondag 29 september 2024 17:45 schreef DiegoFuser het volgende:
Sven2 concludeert dat het slopend was.
Rondje van 13km lijkt mij wel wat kort tegenwoordigquote:Op zondag 29 september 2024 17:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.procyclingsta(...)result/info/profiles
Wel fijn voor het publiek en de kijkers.quote:Op zondag 29 september 2024 17:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Rondje van 13km lijkt mij wel wat kort tegenwoordig
Het wordt toch gewoon Sersj?quote:Op zondag 29 september 2024 17:51 schreef wimderon het volgende:
Een voorzichtige sollicitatie van Krek en Sep zegt ook niet neen.
Of Nick Nuyens aanstellen en dan Netflix in laten vliegen.
Ben Berden.quote:
Met Thibau niet handig.quote:Op zondag 29 september 2024 17:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Sven Nys zou ook wel geschikt zijn denk ik.
Dat lijkt mij niet heel verstandig omdat zijn zoon nu ook vaak in aanmerking zal komen voor de nationale ploeg.quote:Op zondag 29 september 2024 17:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Sven Nys zou ook wel geschikt zijn denk ik.
Lombardije lijkt al een zekerheidquote:Op zondag 29 september 2024 17:57 schreef Faraday01 het volgende:
Apart dat Van der Poel in deze vorm alleen nog gaat gravelen en er niet nog een paar wegkoersen aan vast knoopt.
Al vergroot dat wel de kans dat hij als normaal gaat crossen deze winter.
Hij zei net dat hij daar dus niet rijdtquote:Op zondag 29 september 2024 17:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Lombardije lijkt al een zekerheid
Die 1 minuut had hij ook relatief makkelijk te pakken.quote:Op zondag 29 september 2024 17:57 schreef VoMy het volgende:
Ik vond VdPoel goed, Evenepoel wat tegenvallend, Pogacar natuurlijk uitstekend, maar je blijft zitten met het idee dat als je 100km lang op 1 minuut van hem rijdt, de rest van de favorieten het gaatje misschien wel hadden kunnen dichten.
O de tv is al op paw patrol hier.quote:Op zondag 29 september 2024 17:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hij zei net dat hij daar dus niet rijdt
Jij bent te gehecht aan zijn babbel met Babbelziek in de Tour?quote:
quote:Op zondag 29 september 2024 18:00 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Jij bent te gehecht aan zijn babbel met Babbelziek in de Tour?
Van der Poel was echt heel goed.quote:Op zondag 29 september 2024 17:57 schreef VoMy het volgende:
Ik vond VdPoel goed, Evenepoel wat tegenvallend, Pogacar natuurlijk uitstekend, maar je blijft zitten met het idee dat als je 100km lang op 1 minuut van hem rijdt, de rest van de favorieten het gaatje misschien wel hadden kunnen dichten.
Toch wel jammer nu hij fysiek gezien zomaar richting podium kanquote:Op zondag 29 september 2024 17:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hallo. @VoMyquote:Op zondag 29 september 2024 17:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja daarom. Ultieme kans voor de strive for five ook.quote:Op zondag 29 september 2024 18:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch wel jammer nu hij fysiek gezien zomaar richting podium kan
Al moet hij het dan nog 2 weken rekken uiteraard
Of het zal moeten op een parcours zijn zoals in 2005 in madrid.quote:Op zondag 29 september 2024 17:34 schreef Abrikozentaart het volgende:
WVA gaat nooit WK op de weg worden met deze generatie coureurs
Daar zou Wout dan juist van moeten profiteren.. maar ook voor hem zijn de komende jaren normaal te zwaar en dan gaat de leeftijd toch ook meespelenquote:Op zondag 29 september 2024 18:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Of het zal moeten op een parcours zijn zoals in 2005 in madrid.
Maar dan stuit je op een Merlier/Philipsen
Wout is inderdaad inmiddels 30+, de beste jaren liggen achter hem.quote:Op zondag 29 september 2024 18:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar zou Wout dan juist van moeten profiteren.. maar ook voor hem zijn de komende jaren normaal te zwaar en dan gaat de leeftijd toch ook meespelen
Keiharde realiteit voor alle 30ersquote:Op zondag 29 september 2024 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wout is inderdaad inmiddels 30+, de beste jaren liggen achter hem.
Vos deed gisteren nog mee voor de titel, die is ouder dan ik ben.quote:Op zondag 29 september 2024 19:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Keiharde realiteit voor alle 30ers
Ik ben inmiddels 40+, dan sta je echt alvast met één been in het graf.quote:Op zondag 29 september 2024 19:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Horner won op zijn 41e nog wel een Vueltaquote:Op zondag 29 september 2024 19:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 40+, dan sta je echt alvast met één been in het graf.
Dank voor deze opbeurende boodschap. Het kan allemaal nog.quote:Op zondag 29 september 2024 19:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Horner won op zijn 41e nog wel een Vuelta
Ook eigenbelang, in 2026 tik ik zelf die grens aanquote:Op zondag 29 september 2024 19:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dank voor deze opbeurende boodschap. Het kan allemaal nog.
Ik heb vorige week juist allemaal PRs gezet in Limburg.quote:Op zondag 29 september 2024 19:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Amber Neben (49) reed nog top 10 op dit WK tijdrijden!quote:Op zondag 29 september 2024 19:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Horner won op zijn 41e nog wel een Vuelta
De volledig gedopeerde Longo hield het nog langer vol.quote:Op zondag 29 september 2024 19:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Amber Neben (49) reed nog top 10 op dit WK tijdrijden!
En jij bent al 112!quote:Op zondag 29 september 2024 19:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week juist allemaal PRs gezet in Limburg.
Arisch bloed is het beste bloed.quote:Op zondag 29 september 2024 19:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Johannes Heesters trad nog op tot zijn 107e
Waar slaat deze reactie op? Dit is niet meer of minder dan wat Van der Poel tijdens het interview zei.quote:
User VoMy was er, vanwege mijn aanhoudende kritiek op Van der Poel en zijn gebrek aan wedstrijden, vorige week als de kippen bij om mij te wijzen op de mogelijke deelname van Van der Poel in Lombardije, dus ik haalde toch nog even mijn gram.quote:Op zondag 29 september 2024 19:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie op? Dit is niet meer of minder dan wat Van der Poel tijdens het interview zei.
@Koffieplanter slaat na het zoveelste demasque van zijn favorieten in een wegrit op dit WK wanhopig om zich heen. Hoewel hij zelf eerder nog stellig wist dat Van der Poel niets meer zou rijden na vandaag probeert hij nu te scoren omdat Lombardije zou worden geskipt.quote:Op zondag 29 september 2024 19:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie op? Dit is niet meer of minder dan wat Van der Poel tijdens het interview zei.
Ieder weldenkend mens bekijkt dit met meer dan enige scepsis.quote:Op zondag 29 september 2024 19:58 schreef The_Undertone het volgende:
Er schemert wel enige scepsis door bij de reactie van Evenepoel:
https://sporza.be/nl/2024(...)rd-is~1727618629252/
Klopt, Taddeüs heeft het wielrennen geen dienst bewezen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ieder weldenkend mens bekijkt dit met meer dan enige scepsis.
Wielrennen an sich zit echt in hele een slechte positie momenteel. Dezelfde renners vijf à zes renners winnen alle grote wedstrijden en door de obsessie met de punten worden alle kleinere koersen gewonnen door 20 verschillende renners van dezelfde ploeg.quote:Op zondag 29 september 2024 20:09 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Klopt, Taddeüs heeft het wielrennen geen dienst bewezen.
Strade Bianche, Catalonië(+4 etappes), LBL, Giro(+6 etappes), Tour(+6 etappes), Montreal, WK. En tenzij hij zich de komende week volledig lam gaat zuipen gaat hij die Italiaanse najaarskoersen ook allemaal winnen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:09 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Klopt, Taddeüs heeft het wielrennen geen dienst bewezen.
En z'n ploeg wordt volgend jaar nog een stukje beter.quote:Op zondag 29 september 2024 20:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Strade Bianche, Catalonië(+4 etappes), LBL, Giro(+6 etappes), Tour(+6 etappes), Montreal, WK. En tenzij hij zich de komende week volledig lam gaat zuipen gaat hij die Italiaanse najaarskoersen ook allemaal winnen.
Moet kunnen.
Ik zou me vooral zorgen maken over of het wielrennen als sport de onvermijdelijke onthullingen die ooit zullen komen over Pogacar wel gaat overleven.quote:Op zondag 29 september 2024 20:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wielrennen an sich zit echt in hele een slechte positie momenteel. Dezelfde renners vijf à zes renners winnen alle grote wedstrijden en door de obsessie met de punten worden alle kleinere koersen gewonnen door 20 verschillende renners van dezelfde ploeg.
Hoezo, in talloze sporten komen die onthullingen nooit.quote:Op zondag 29 september 2024 20:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik zou me vooral zorgen maken over of het wielrennen als sport de onvermijdelijke onthullingen die ooit zullen komen over Pogacar wel gaat overleven.
Pogacar wordt gefinanceerd door een sjeik. De kans lijkt me klein dat de altijd corrupte UCI een paar steekpenningen laat liggen op dit dossier.quote:Op zondag 29 september 2024 20:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik zou me vooral zorgen maken over of het wielrennen als sport de onvermijdelijke onthullingen die ooit zullen komen over Pogacar wel gaat overleven.
Tijd voor een budgetcapquote:Op zondag 29 september 2024 20:15 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
En z'n ploeg wordt volgend jaar nog een stukje beter.
Vergeet ook niet dat Lappartient voorzitter van het IOC wil worden, die heeft echt geen enkele behoefte aan een groot dopingschandaal.quote:Op zondag 29 september 2024 20:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Pogacar wordt gefinanceerd door een sjeik. De kans lijkt me klein dat de altijd corrupte UCI een paar steekpenningen laat liggen op dit dossier.
Dat is ook wel weer zo inderdaad. De bobo's van de UCI geven geen ene fuck om een schone, eerlijke wielersport. Of überhaupt om de wielersport in het algemeen.quote:Op zondag 29 september 2024 20:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Pogacar wordt gefinanceerd door een sjeik. De kans lijkt me klein dat de altijd corrupte UCI een paar steekpenningen laat liggen op dit dossier.
Of van Hajo Seppeltgodquote:Op zondag 29 september 2024 20:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Lappartient voorzitter van het IOC wil worden, die heeft echt geen enkele behoefte aan een groot dopingschandaal.
We gaan zoals altijd weer afhankelijk zijn van een goed getimede inval van de politie.
Alle Sloveentjes die onder Erzen hebben gereden bij Adria Mobil en Baggerijn vooral. Die kogel heeft Pogacar dan weer vakkundig ontweken.quote:Op zondag 29 september 2024 20:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Alle Sloveentjes waren toch betrokken bij operatie Aderlass?
We krijgen straks ook nog een opgevoerde Erzen juniorquote:Op zondag 29 september 2024 20:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Alle Sloveentjes die onder Erzen hebben gereden bij Adria Mobil en Baggerijn vooral. Die kogel heeft Pogacar dan weer vakkundig ontweken.
Ja dat gaat helemaal nergens meer over.quote:Op zondag 29 september 2024 17:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Total 2024: 4922
Pogacar gaat binnenkort over de 5000 CQ-punten heen.
3000 was ooit de magische grens.
Kan straks ook zomaar de dubbele punten hebben van de nummer 2..quote:Op zondag 29 september 2024 20:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja dat gaat helemaal nergens meer over.
Pogacar is ook al bijna Sagan voorbij op de allertijdenlijst van PCS.quote:Op zondag 29 september 2024 17:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Total 2024: 4922
Pogacar gaat binnenkort over de 5000 CQ-punten heen.
3000 was ooit de magische grens.
De altijd zichzelf onderschattende Mathieu.quote:Op zondag 29 september 2024 21:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
'Je kon dus ook niet heel veel meer doen. Ik hoefde van Mathieu niets speciaals meer te doen, hij zei dat hij naar de klote was. Maar als je dan derde kan worden, ben je niet zo slecht', glimlacht de ancien. 'In zo'n afvalkoers komen de beste renners uiteindelijk ook bovendrijven. Voor mijzelf was het een doel om zo goed mogelijk voor de dag te komen, waar ik heel blij mee ben. Zo'n slopende koers, op mijn leeftijd, dat is wel heel fijn...'
Dit is ook wel weer classic Mathieu.
Fascinerend dat het niet in hem opkomt dat de rest misschien ook wel moe is.quote:Op zondag 29 september 2024 21:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De altijd zichzelf onderschattende Mathieu.
Reed op het einde ook alles nog dicht terwijl de helft van de groep moest lossen bij die remontes. Hij was echt vrij sterk vandaag. Beetje vreemd dat hij met Onley zo bleef hangen dan eigenlijkquote:Op zondag 29 september 2024 21:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De altijd zichzelf onderschattende Mathieu.
Ja dat vond ik ook opvallend. Maar dat was wel aan het eind van een langere inspanning bergop, dat ligt hem meestal niet.quote:Op zondag 29 september 2024 22:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Reed op het einde ook alles nog dicht terwijl de helft van de groep moest lossen bij die remontes. Hij was echt vrij sterk vandaag. Beetje vreemd dat hij met Onley zo bleef hangen dan eigenlijk
En op de Bergstrasse moet het toch een redelijke versnelling zijn geweest om de rest te lossen. Daar zal die even van hebben moeten herstellen.quote:Op zondag 29 september 2024 22:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook opvallend. Maar dat was wel aan het eind van een langere inspanning bergop, dat ligt hem meestal niet.
Daar ging ie wel net wat te laat.quote:Op zondag 29 september 2024 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
En op de Bergstrasse moet het toch een redelijke versnelling zijn geweest om de rest te lossen. Daar zal die even van hebben moeten herstellen.
Bardet wel sterk zonder vooraf genoemd te zijn als kopman. Die heb van de week nog met de afwezige Arensman getraind als het goed is.quote:Op zondag 29 september 2024 22:40 schreef Szura het volgende:
Franse masterclass is ook wel uitgebleven hè, al reed Sivakov nog een tijd als beeldvulling mee
Beetje pech met Alaphilippe natuurlijk.quote:Op zondag 29 september 2024 22:40 schreef Szura het volgende:
Franse masterclass is ook wel uitgebleven hè, al reed Sivakov nog een tijd als beeldvulling mee
Wat hadden ze moeten doen? Uiteindelijk werd het achter Pogacar toch vooral een afvalrace en bleven de sterkste renners over. Sivakov die zichzelf leegrijdt voor Pogacar en vervolgens als een baksteen lost was uiteindelijk ook niet de ideale pion vooraan.quote:Op zondag 29 september 2024 22:40 schreef Szura het volgende:
Morgenquote:Op zondag 29 september 2024 22:57 schreef Steven184 het volgende:
Is die lange nabeschouwing op de vrouwen van Thijs vandaag nog uitgekomen?
Mwah, een paar grondoffensiefjes van Bibi verder, en we zitten met Pier-André Côté als WK.quote:Op zondag 29 september 2024 20:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik trek de trend moeiteloos door.quote:Op maandag 30 september 2024 08:45 schreef Faraday01 het volgende:
Bijna een rode lantaarn in de FPCL maar de overwinning die echt telt binnen gehaald
Deden zij ook mee gisteren?quote:Op zondag 29 september 2024 22:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Italiaantjes ook helemaal nergens.
Ow daar.quote:Op maandag 30 september 2024 12:07 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Bagioli even op de bagagedrager bij Pogi maar dan gelost.
Eerste niet top 10 sinds 2015, toen was het resultaat 18e. Nu 25equote:Op maandag 30 september 2024 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow daar.
Niets van vernomen.
Dacht dat ze met z'n allen waren gaan zwemmen in de Limmat.
Gzquote:Op maandag 30 september 2024 08:37 schreef franklop het volgende:
Nog even de uitslag van de wielerprono voor het WK. De zege gaat naar @:Faraday01 , die op zijn Van der Poels (minste wedstrijden, meeste resultaat) de zege pakte en 100% van zijn wielerprono's heeft gewonnen dit jaar.
Dat het maar 1 wedstrijd was waarbij er een wielerprono was laten we even buiten beschouwing.
De eindstand
[ afbeelding ]
Zat de uitslag na te kijken ook maar 1 Belg in de top 50. Nee het was niet al te best gisteren.quote:Op zondag 29 september 2024 19:58 schreef The_Undertone het volgende:
Er schemert wel enige scepsis door bij de reactie van Evenepoel:
https://sporza.be/nl/2024(...)rd-is~1727618629252/
Wie had er dan mee gemoeten? Nys? van Eetvelt? (Was je dit?) Van Wilder? Teuns? Boer Harm?quote:Op maandag 30 september 2024 13:31 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Zat de uitslag na te kijken ook maar 1 Belg in de top 50. Nee het was niet al te best gisteren.
Podcast van 1 uur en 27 minuten, zie ikquote:
Wout die zich gisteren op had moeten offeren voor Remco, of Remco juist voor Wout. Dat had heel vermakelijk kunnen zijn.quote:Op maandag 30 september 2024 14:05 schreef Marcoss het volgende:
Met 1 absolute kopman is het ook niet zo vreemd dat de andere renners niet echt voorkomen in de uitsleten, maar Evenepoel was wel heel snel geïsoleerd..
Van Wilder en Vansevenant had je mee kunnen nemen, al zijn die ook niet zo constant dat je zeker weet dat ze hem langer bij hadden kunnen staan. Die had je eigenlijk alleen met Wout gehad
Haha idd. Was wel te verwachten van Thijs na deze fuckup.quote:Op maandag 30 september 2024 15:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Podcast van 1 uur en 27 minuten, zie ik
Dat zijn lengtes die normaal alleen de rode lantaarn haalt
De tweede helft gaat over de vrouwen, Demi kan beter niet luisteren of de Brienenoord heeft 24 uurs bewaking nodigquote:Op maandag 30 september 2024 15:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Podcast van 1 uur en 27 minuten, zie ik
Dat zijn lengtes die normaal alleen de rode lantaarn haalt
Volgend jaar alsnog mits Wout het aan durft?quote:Op maandag 30 september 2024 15:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wout die zich gisteren op had moeten offeren voor Remco, of Remco juist voor Wout. Dat had heel vermakelijk kunnen zijn.
Het was wel de bedoeling dat Van Gils in de (pre-)finale nog een pion zou zijn. Benoot gaat normaalgesproken altijd heel lang mee in slopende wedstrijden. Stuyven ook vaak wel. Eigenlijk collectief niet op niveau, inclusief de kopman.quote:Op maandag 30 september 2024 14:05 schreef Marcoss het volgende:
Met 1 absolute kopman is het ook niet zo vreemd dat de andere renners niet echt voorkomen in de uitslagen, maar Evenepoel was wel heel snel geïsoleerd..
Van Wilder en Vansevenant had je mee kunnen nemen, al zijn die ook niet zo constant dat je zeker weet dat ze hem langer bij hadden kunnen staan. Die had je eigenlijk alleen met Wout gehad
Vine had je ook nog, maar denk dat enkel Sivakov een beetje heeft kunnen helpen. Ook omdat Pogacar meteen door knaldequote:Op maandag 30 september 2024 18:17 schreef opgebaarde het volgende:
Hirschi sloeg vooralbeurten over en zorgde er daarmee dat de samenwerking niet optimaal was. Ik zou dan eerder naar Tim Wellens kijken die voor zijn doen erg slecht was maar Tim lijkt me een eerlijk mens. Dus alleen Sivakov toch?
Ik denk ook niet dat Hirschi een podium laat liggen. Normaal is hij redelijk snel, nu niet.quote:Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vine had je ook nog, maar denk dat enkel Sivakov een beetje heeft kunnen helpen. Ook omdat Pogacar meteen door knalde
Hij was in de laatste 10km wel ineens een stuk actiever. Had op de streep wellicht z'n pijlen verschoten, maar vroeg me af waarom hij niet mee probeerde te springen met Healy en Skujins.quote:Op maandag 30 september 2024 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Hirschi een podium laat liggen. Normaal is hij redelijk snel, nu niet.
Vollering heeft dus tegen Lippert geroepen dat ze mee moest gaan rijden omdat Vos anders terug zou komen, op het moment dat Vos een paar meter achter de groep reed. Aldus bronnen van Thijs.quote:Op maandag 30 september 2024 16:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De tweede helft gaat over de vrouwen, Demi kan beter niet luisteren of de Brienenoord heeft 24 uurs bewaking nodig
Snap ik, die is toch weg hierna. Zou ik ook geen zin meer in hebbenquote:Op maandag 30 september 2024 19:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Energieke teamverbinder Loes Gunnewijk vond een bespreking achteraf ook niet echt noodzakelijk.
Waar komt die theorie vandaan?quote:Op maandag 30 september 2024 19:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
Interessante theorie is dat Pogacar niet naar de Olympische Spelen durfde vanwege het IOC.
Nog niet geluisterd, maar wij danken Thijs.quote:Op maandag 30 september 2024 19:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vollering heeft dus tegen Lippert geroepen dat ze mee moest gaan rijden omdat Vos anders terug zou komen, op het moment dat Vos een paar meter achter de groep reed. Aldus bronnen van Thijs.
Ja, nee, laten we Demi daadwerkelijk maar nooit meer oproepen.
Van het cyclingnews forumquote:Op maandag 30 september 2024 20:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waar komt die theorie vandaan?
En is er ook bewijs?quote:Op maandag 30 september 2024 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Van het cyclingnews forum![]()
Het concept is dat Pogacar inmiddels too big too fail is voor de UCI, dat de sjeiks altijd nog steekpenningen kunnen betalen en dat Lappartient heel graag promotie wil maken en dus ook geen slechts nieuws kan gebruiken.
Ook interessant dat Thijs zegt dat hij twee bronnen heeft. Dat groepje was niet erg groot: Vollering, Lippert, Kopecky, Longo Borghini en Dygert? Dus welke twee hebben uit de school geklapt?quote:Op maandag 30 september 2024 19:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vollering heeft dus tegen Lippert geroepen dat ze mee moest gaan rijden omdat Vos anders terug zou komen, op het moment dat Vos een paar meter achter de groep reed. Aldus bronnen van Thijs.
Kopecky en Lippert.quote:Op maandag 30 september 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ook interessant dat Thijs zegt dat hij twee bronnen heeft. Dat groepje was niet erg groot: Vollering, Lippert, Kopecky, Longo Borghini en Dygert? Dus welke twee hebben uit de school geklapt?of schreeuwde ze zo hard dat Markus en Vos het ook gehoord hebben
Kan iemand het Demi even vragen voor de camera?quote:Op maandag 30 september 2024 21:02 schreef Marcoss het volgende:
Kopecky zou er dan wel weer belang bij hebben om het verhaal een beetje aan te dikken
Maar als 2 rensters het los van elkaar hebben gezegd, zal er vast iets dergelijks geroepen zijn
Een kritisch interview van Thijs met Demi en Loes, dat worden tranen met tuitenquote:Op maandag 30 september 2024 21:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan iemand het Demi even vragen voor de camera?
Die lopen binnen 10 min wegquote:Op maandag 30 september 2024 21:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Een kritisch interview van Thijs met Demi en Loes, dat worden tranen met tuiten
Demi,quote:
Thijs is al jaren kritisch op Loesquote:Op maandag 30 september 2024 21:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terechte kritiek. Ook op Gunnewijk, veel te laat dat laatste...
In Tokio ging hij ook aardig los ja, al was dat ook wel een totale puinhoop. WK in Leuven ook nogquote:Op maandag 30 september 2024 22:04 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Thijs is al jaren kritisch op Loes
Ja maar er mag meer opvolging op komen. Hij is altijd na zo'n gebeurtenis even boos en dan hoor je hem niet meer tot volgend kampioenschap.quote:Op maandag 30 september 2024 22:04 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Thijs is al jaren kritisch op Loes
Laatste keer dat ik het nakeek is hij ook niet in dienst van de KNWU.quote:Op maandag 30 september 2024 22:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja maar er mag meer opvolging op komen. Hij is altijd na zo'n gebeurtenis even boos en dan hoor je hem niet meer tot volgend kampioenschap.
Hij is journalist voorzover ik weet. Hij mag best bronnen gaan zoeken. Hoe denken de renners over Loes? Wie zorgt binnen de ploeg er steeds voor dat het mislukt. En het is ook relatief stil gebleven na debacle van Van Dijk op OS. Toen had je Loes al in een guillotine moeten laten staanquote:Op maandag 30 september 2024 23:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik het nakeek is hij ook niet in dienst van de KNWU.
Hij gaf ook wel aan dat het niet vanuit de renners gaat komen. Vos zou daar de aangewezen persoon voor zijn, maar dat is niet het type dat het conflict aangaat. Dan moet misschien iemand als Markus zich uitspreken. Van jonge rensters als Pieterse of Bredewold zal het ook niet komen.quote:Op maandag 30 september 2024 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij is journalist voorzover ik weet. Hij mag best bronnen gaan zoeken. Hoe denken de renners over Loes? Wie zorgt binnen de ploeg er steeds voor dat het mislukt. En het is ook relatief stil gebleven na debacle van Van Dijk op OS. Toen had je Loes al in een guillotine moeten laten staan
quote:Zwitserse autoriteiten bevestigen dat 18-jarige renster “enige tijd” onopgemerkt bleef na fatale valpartij op WK wielrennen
De autoriteiten in Zürich hebben maandag in een persbericht meer details bekendgemaakt omtrent het tragische overlijden van de 18-jarige wielrenster Muriel Furrer op het afgelopen WK wielrennen. Daaruit blijkt dat er geen getuigen waren van de val van de beloftevolle Zwitserse en dat ze “enige tijd” onopgemerkt bleef.
Donderdag kwam de Zwitserse Furrer onopgemerkt ten val in de wegrit op het WK voor junioren. Volgens de kantonpolitie van Zürich liep ze bij haar val “een ernstig traumatisch hersenletsel op”. Een dag later overleed de onfortuinlijke renster in het Universitair Ziekenhuis van Zürich aan haar verwondingen.
Er waren veel onbeantwoorde vragen na het tragische ongeval. Hoe kon dit gebeuren? Had iemand het zien gebeuren? Hoe snel waren de hulpdiensten ter plaatse? Vragen waar we dagen later nog altijd geen duidelijke antwoorden op hebben. Maar in het persbericht dat de kantonpolitie van Zürich maandag uitzond, kwamen al wel meer details aan het licht.
In de communiqué werd bevestigd waarvoor initieel gevreesd werd: Furrer lag “enige tijd” onopgemerkt aan de rand van het bos waar ze viel. Een exacte tijdsduur wordt niet gespecificeerd, maar na het nieuws van haar overlijden werd gespeculeerd dat de jonge renster pas een uur na haar doodsmak gevonden werd. Toen ze niet over de finish kwam, gingen de alarmbellen af. “De veiligheidsdiensten scanden na de wedstrijd het parcours en vonden haar toen in het bos”, zo valt te lezen in het persbericht. Hieruit wordt duidelijk dat er tijdens de koers geen reddingsactie op poten werd gezet.
Het onderzoek naar het overlijden van Furrer loopt nog. Haar fiets werd in beslag genomen door de wetshandhavingsinstanties voor technische inspectie en de politie bevestigde dat forensisch onderzoek reeds werd uitgevoerd, kort nadat ze gevonden was en per helikopter naar het ziekenhuis werd overgebracht. In het persbericht werd nogmaals bevestigd dat niemand had gezien dat Furrer viel in een steile bocht naar links, die nog verraderlijk was door de regenval. “Volgens huidig onderzoek werd de valpartij niet waargenomen. Er zijn momenteel geen televisiebeelden of andere opnames beschikbaar. Er zijn geen getuigen bekend.”
En waarom benadrukte je van te voren zo nadrukkelijk, dat Puck Pieterse wel in landsbelang moest gaan fietsen en niet voor haarzelf?quote:Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Demi,
Waarom rijd je achter ploeggenoten aan die 95% kans hebben de titel te pakken?
Waarom rijd je met Kopecky in je wiel het gat op Longo Borghini dicht terwijl je altijd geklopt bent in de sprint?
Waarom rijd je bewust je teamgenoten de vernieling in?
Waarom ga je op kop de sprint aan?
Waarom ga je niet aan op de Zürich Bergstrasse in de laatste ronde?
Waarom rijd je tegen je ploeggenoten?
Waarom mocht Vos niet winnen?
Waarom,Waarom,Waarom???
EK met bredewold was ook weer zoiets. Algemene communicatie, duidelijkheid, plan... Loes heeft er een gigantische bende van gemaakt. Eigenlijk is Zonneveld zo'n beetje de enige die dat structureel benadrukt heeft, dus ik snap in dit geval niet zo goed waarom hem nu iets kwalijk wordt genomen.quote:Op maandag 30 september 2024 22:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In Tokio ging hij ook aardig los ja, al was dat ook wel een totale puinhoop. WK in Leuven ook nog
Bron: Wielerflitsquote:Maar hoe kan het dan dat Tratnik toch wist dat zijn kopman onderweg was? Murn (= de Sloveense bondscoach / Idisrom) glimlacht: “Weet je, wij hebben niet de sterkste renners ter wereld. Maar ze zijn wel heel slim. Jan zag op het bord met de tijdsaanduiding dat de voorsprong plots heel snel daalde van tweeënhalve minuut naar een minuut en twintig seconden. Toen kwam er een wedstrijdmotor voorbij rijden en vroeg Jan wat er gaande was. Die motard zei dat Tadej eraan kwam, alleen. Jan is toen onmiddellijk gestopt met trappen, heeft gewacht en daarna geholpen. Dat maakt hem een echte kampioen.”
Heerlijk hoe unlikable Vollering isquote:Op maandag 30 september 2024 19:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als het waar zou zijn dat daar controles zouden zijn goed genoeg om iemand van het kaliber (en budget, ervaring, omkadering) van Pogacar te kunnen pakken, dan hadden ze natuurlijk veel en veel meer sporters op doping gepakt. The Clinic loopt weer met haar domheid te koop.quote:Op maandag 30 september 2024 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Van het cyclingnews forum![]()
Het concept is dat Pogacar inmiddels too big too fail is voor de UCI, dat de sjeiks altijd nog steekpenningen kunnen betalen en dat Lappartient heel graag promotie wil maken en dus ook geen slechts nieuws kan gebruiken.
Je bent profrenster. Je ziet dat twee van je teamgenoten ervandoor gaan. Wat nou om je heen kijken? Je weet toch wel hoe de race verloopt? Je gaat op het moment dat je een teamgenote voorin hebt (zeker als het Vos is) gewoon in wiel zitten.quote:Hoe nu verder met de Nederlandse vrouwenploeg na de mislukte WK wielrennen in Zürich? Op die vraag denkt wielerbond KNWU spoedig een antwoord te kunnen geven. "Ik denk dat we vrij snel een nieuwe bondscoach bekend kunnen maken. Het ziet er goed uit", zegt technisch directeur Wilbert Broekhuizen tegen de NOS.
[...]
"Het is natuurlijk heel lastig om met elkaar te communiceren, omdat je zonder oortjes rijdt. Je zag dat Demi hele goede benen had, maar dat ze vergat om zich heen te kijken."
"Dat heeft ze ook wel gezien. Het is allemaal uitgesproken. Als je te graag wil, dan lukt het soms niet. Daar kun je alleen maar van leren."
[...]
Van Vleuten: "Alleen zagen we ook een kopvrouw (Vollering, red.) die niet de juiste beslissingen nam en de druk misschien niet aankon. Zonder oortjes moet je kunnen vertrouwen op het tactisch inzicht van je kopvrouw en je wegkapitein. Want je kunt de ploeg niet constant instructies geven en vooraf kun je ook niet honderdduizend scenario's doornemen."
Ik zou beginnen met al mijn teamgenotes bellen en diep diep diep door het stof gaan en smeken om vergeving als ik Demi wasquote:
Weet niet of het nog geholpen had, maar wel bijzonder dat je met alle technologie van tegenwoordig niet kan inrichten dat een fiets buiten het parcours wordt geregistreerd of dat je je ergens moet melden als je afgestapt bent zodat ze wegen wie nog in koers zou moeten zijn..quote:
Vollering heeft zowat alles fout gedaan in de finale, maar ze heeft toch niet zelf gereden toen Vos en Markus voorop zaten?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)r-een-team-van-maken
[..]
Je bent profrenster. Je ziet dat twee van je teamgenoten ervandoor gaan. Wat nou om je heen kijken? Je weet toch wel hoe de race verloopt? Je gaat op het moment dat je een teamgenote voorin hebt (zeker als het Vos is) gewoon in wiel zitten.
Maar gelukkig hebben ze persoonlijkheidsanalyses gedaan!!
Ik zou niet durven zeggen dat oortjes niet zouden hebben uitgemaakt, ik denk het wel. Het lijkt mij dat haar teamgenoten dan na een paar minuten wel een keer vragen waar ze zit, of ze gelost is etc.? Dan gaan er op zijn minst wat alarmbellen rinkelen als er geen respons komt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Weet niet of het nog geholpen had, maar wel bijzonder dat je met alle technologie van tegenwoordig niet kan inrichten dat een fiets buiten het parcours wordt geregistreerd of dat je je ergens moet melden als je afgestapt bent zodat ze wegen wie nog in koers zou moeten zijn..
En oortjes, maar dat had in deze situatie niks uitgemaakt
Hmm, dat is ook wel een goede inderdaad, dacht zelf vooral aan dat niemand het heeft gezien en ze zelf ook niks meer kon communicerenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik zou niet durven zeggen dat oortjes niet zouden hebben uitgemaakt, ik denk het wel. Het lijkt mij dat haar teamgenoten dan na een paar minuten wel een keer vragen waar ze zit, of ze gelost is etc.? Dan gaan er op zijn minst wat alarmbellen rinkelen als er geen respons komt.
De jury heeft er niets mee gedaan dus dit is kansloos. Fraai was het niet van Matjequote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Letland is opzichtig op zoek naar een medalje.
Een levenslange schorsing lijkt me op z'n plek.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:58 schreef opgebaarde het volgende:
Voor wie het nog niet wist. Het is dit moment, op 58 km van de finish neemt VdP de stoep
[ x ]
Opzich hebben de Letten wel een punt natuurlijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Letland is opzichtig op zoek naar een medalje.
De jury heeft er niets mee gedaan omdat het ''niet goed zou zijn voor de sport''. Wat echt niet goed is voor de sport is het inconsequent toepassen van regels. Dingen als stayeren zijn voor discussie vatbaar. Wanneer is stayeren teveel stayeren? Dat gaat hier niet op, het is wel of niet. Dit is gewoon een diskwalificatie.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De jury heeft er niets mee gedaan dus dit is kansloos. Fraai was het niet van Matje
Ze hebben een punt, maar het is echt tenenkrommend om te beweren dat het ze om de veiligheid te doen is, want het gaat hier gewoon ordinair om het feit dat Skujins brons krijgt als Van der Poel gediskwalificeerd wordt. Zeg dat dan gewoon.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Opzich hebben de Letten wel een punt natuurlijk.
Maar het grote probleem is niet eens echt de actie van van der Poel, maar het feit dat de UCI volkomen incapabel is en hun eigen regels nooit consequent toepast.
Dat de jury een structureel probleem is omdat ze de regels niet consequent handhaven ben ik met je eens. En als ze zondag voor het podium een dsq uitgedeeld hadden was daar weinig tegen in te brengen geweest. Maar op woensdag heeft dit geen enkele zin meer.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De jury heeft er niets mee gedaan omdat het ''niet goed zou zijn voor de sport''. Wat echt niet goed is voor de sport is het inconsequent toepassen van regels. Dingen als stayeren zijn voor discussie vatbaar. Wanneer is stayeren teveel stayeren? Dat gaat hier niet op, het is wel of niet. Dit is gewoon een diskwalificatie.
quote:Was ze dan toch niet alleen? “Minstens één andere renster reed bij Muriel Furrer toen ze dodelijke val maakte”
Een nieuwe ontwikkeling in de zaak over het tragische overlijden van de 18-jarige wielrenster Muriel Furrer op het afgelopen WK. Volgens de Zwitserse krant ‘Blick’ was er wel degelijk minstens één getuige van de val. Eerder hadden de autoriteiten in Zürich meegedeeld dat er juist geen getuigen waren.
Donderdag kwam de Zwitserse Furrer onopgemerkt ten val in de wegrit op het WK voor junioren. Volgens de kantonpolitie van Zürich liep ze bij haar val “een ernstig traumatisch hersenletsel op”. Een dag later overleed de renster in het Universitair Ziekenhuis van Zürich aan haar verwondingen.
Hoe kon dit gebeuren? Had iemand het zien gebeuren? Hoe snel waren de hulpdiensten ter plaatse? Veel vragen bleven onbeantwoord na het tragische ongeval. Een persbericht van de kantonpolitie van Zürich bracht maandag iets meer duidelijkheid, al loopt het onderzoek nog.
In de communiqué werd bevestigd waarvoor initieel gevreesd werd: Furrer lag “enige tijd” onopgemerkt aan de rand van het bos waar ze viel. Er werd ook bevestigd dat niemand had gezien dat Furrer viel in een steile bocht naar links, die nog verraderlijk was door de regenval. “Volgens huidig onderzoek werd de valpartij niet waargenomen. Er zijn momenteel geen televisiebeelden of andere opnames beschikbaar. Er zijn geen getuigen bekend.”
Toch getuigen?
Maar nu kent de zaak een nieuwe wending. Volgens de Zwitserse krant Blick — dat al dagen onderzoek voert naar de zaak — reed de 18-jarige renster toch niet alleen. Het baseert zich hierbij op videobeelden van een reporter ter plekke, die filmde op zo’n 400 meter van de noodlottige plek.
Het identificeerde twee vrouwen die in het zog van Furrer reden en nam reeds contact op met hun federaties. Uit die gesprekken blijkt dat ze inderdaad niet alleen was. De renster die in het wiel van Furrer reed, heeft mogelijk gezien dat de Zwitserse afweek van haar lijn. Maar dit zonder de val zelf te zien, of zonder te kunnen inschatten hoe ernstig die was. “Want door de hoge snelheid en de barre weersomstandigheden kon ze het ongeval zelf nooit gezien hebben”, vertelt een woordvoerder van de wielerbond van het land in kwestie.
De namen van de rensters en uit welk land ze komen wordt op vraag van de federaties niet vermeld. Uit respect voor de familie van Furrer, maar ook om de jonge vrouwen te beschermen. Ze vrezen dat hun fietstalenten anders het doelwit kunnen worden van publieke haat. “Maar we helpen graag mee aan een officieel onderzoek, omdat we allemaal willen dat de omstandigheden worden opgehelderd. Maar voor zover ik weet is er nog niemand van ons benaderd”, aldus de woordvoerder.
De officiële autoriteiten hebben vooralsnog niet gecommuniceerd over deze nieuwe wending in de zaak.
Niet van deze tijd
Het tragische overlijden van de 18-jarige wielrenster blijft ook in ons land nazinderen. “In een wedstrijd plots van de radar verdwijnen, is toch iets wat in deze tijd niet kan? Ik kan me daar zeer kwaad in maken. Met een oortje had Muriel Furrer misschien iemand kunnen oproepen”, zei Sporza-commentator en ex-wielrenster Ine Beyen dinsdag in De tafel van Gert.
Ze hebben het nu pas na de finish gevraagd, toen zijn ze gaan zoeken. Maar de vraag is of een renster zich altijd meldt bij iemand van de bond als ze afstapt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:52 schreef franklop het volgende:
Het is toch ook vreemd dat niemand van de Zwitserse bond na het eerste rondje (waar ze niet over streep kwam), aan de bel trok?
Al weet ik niet hoe dat normaal gaat.
Er rijden toch ook auto's mee in de koers?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hebben het nu pas na de finish gevraagd, toen zijn ze gaan zoeken. Maar de vraag is of een renster zich altijd meldt bij iemand van de bond als ze afstapt.
Een tijdrit van 101 kilometer op heel heuvelachtig terrein met 44,3 kilometer per uur gemiddeld.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:20 schreef DeeBee het volgende:
https://velo.outsideonlin(...)razier-than-thought/
Not normal
Ik denk dat het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest. Je kunt wel iedereen met GPS-trackers willen opzadelen, maar ja. Het is gewoon een raar incident, waar je van te voren geen rekening mee houdt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terecht dat ze niet genoemd worden. Die rensters mogen we niets verwijten.
Ik denk inderdaad ook aan ontbreken van contact met Furrer of het niet zien van haar langs diverse posten en het ontbreken van doorkomsttijden signalen had kunnen of moeten zijn.
Dat lijkt me niet de reden dat ze nee heeft gezegd eigenlijk..quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:17 schreef Idisrom het volgende:
Chris Horner rakelt op Youtube weer de onenigheden tussen Annemiek van Vleuten en Demi Vollering vorig jaar in de Vuelta en de WK Glasgow weer op .
Dat maakt wel duidelijk dat Annemiek van Vleuten geen bondscoach kan worden, zolang Demi Vollering nog op niveau fietst. En Annemiek had dit zelf ook wel door.
Kan me voorstellen dat bv een verzorger langs het parcours dit ook niet is opgevallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:52 schreef franklop het volgende:
Het is toch ook vreemd dat niemand van de Zwitserse bond na het eerste rondje (waar ze niet over streep kwam), aan de bel trok?
Al weet ik niet hoe dat normaal gaat.
Ik zou Vollering en Wiebes een verplichte cursus koerstactiek geven voordat ze eventueel weer mee mogen. Er is teveel kapotquote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:17 schreef Idisrom het volgende:
Chris Horner rakelt op Youtube weer de onenigheden tussen Annemiek van Vleuten en Demi Vollering vorig jaar in de Vuelta en de WK Glasgow weer op .
Dat maakt wel duidelijk dat Annemiek van Vleuten geen bondscoach kan worden, zolang Demi Vollering nog op niveau fietst. En Annemiek had dit zelf ook wel door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |