quote:Wereldprimeur in Nederland, Eva (9) verzint de nieuwe buur van Donald Duck: ‘Had ik echt niet verwacht’
Een wereldprimeur: voor het eerst in de geschiedenis van Donald Duck konden lezers de nieuwe buur van de beroemde eend verzinnen. De wedstrijd was voor Nederlandse lezers en het Rijksmuseum werd woensdag voor even omgetoverd tot Duckstad om de winnaar bekend te maken. ,,Toen ik ze op de nieuwe cover zag staan, dacht ik: hoe kan dit?’’
Met 9 jaar is Eva Hulsman Sanli de jongste van de vijf tekenaars die de nieuwe personages bedachten. In een bomvolle zaal in het Rijksmuseum, dat voor even een klein beetje werd omgetoverd tot Duckstad, gilde de jonge winnares het uit van blijdschap. ,,Ik ben het geworden! Dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht dat Vlogger Lars of Greetje Gluur zou worden. Hoe kan dit?!’’
Toch zijn het de personages Eva Hamerslag en haar zoontje Lex die vanaf morgen de nieuwe buren van de wereldberoemde eend zijn. ,,Ik ben heel erg opgelucht.’’ De personages baseerde de winnares op haar familieleden. ,,Ze zijn deels gebaseerd op mijn moeder en stiefvader. Eva houdt van klussen, net als mijn stiefvader. Maar in Lex zit ook iets van mij, omdat hij net als ik ook van computeren houdt.’’
,,Heel bijzonder dat het nu in de Donald Duck staat”, zegt de moeder van de jonge Maastrichtse. ,,Vooral de haren zijn een overeenkomst, voor de rest niet echt hoor. Het is een vrouw waar ik inderdaad iets van mezelf in zie, maar ze heeft wel een heel ander karakter.’’
Wat ook opvalt aan de nieuwe personages: ze hebben een zwarte ‘huid’. ,,Donkere veren’’, corrigeert de pientere winnares snel. ,,Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.’’
https://www.ad.nl/show/we(...)t-verwacht~a674eec6/
Ik had het over de verkoop van Donald Duck na deze über woke move, jij begint erover dat de beurswaarde wel degelijk is gekelderd door het Woke gedrag van Walt Disney.quote:
Oh, discussies met jou zijn altijd hilarisch.quote:En kleur bekennen? Do tell, dit gaat weer hilarisch worden voel ik aan mijn water.
Met welke zoekopdracht vind je alle mogelijke uitspraken die niet kunnen? Exactly.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik had het over de verkoop van Donald Duck na deze über woke move, jij begint erover dat de beurswaarde wel degelijk is gekelderd door het Woke gedrag van Walt Disney.
Als door een wesp gestoken.
[..]
Oh, discussies met jou zijn altijd hilarisch.
We gebruiken op het werk geen Control F meer, want je kunt platte tekst sowieso niet doorzoeken.
Binaire bestanden wel.
Deel 3quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
Eens dat een tweede deel overbodig was
Ja, volgens jou is het onmogelijk om platte tekst daarop te doorzoeken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met welke zoekopdracht vind je alle mogelijke uitspraken die niet kunnen? Exactly.
Klopt, want alhoewel de anti woke brigade alles uit de kast haalt om de creatie van een 9 jarig kind onderuit te halen boekt de verkoop van de eerste aflevering een record.quote:(Maar grappig dat je meteen weer om de vraag heen moest lullen)
En jij beweerde dat go woke, go broke niet meer van toepassing is.
Je hebt op geen enkele wijze laten zien dat door Eva haar personage de beurswaarde is gekelderd.quote:Dat lijkt mij aan de hand van de cijfers van Disney heel lastig verdedigbaar.
Je reageert onmiddellijk.quote:Maar een n=1 opmerking op fok is natuurlijk veel betrouwbaarder.
En een derde deel? Rly? Voor iemand die zeikt over dit onderwerp hou je het maar wat graag in stand.
En daar worden mensen kennelijk boos over. Dat er in de Donald Duck iets gebeurt. In de Donald Duck. En daar worden mensen dan enorm boos over. Omdat er iets in de Donald Duck staat. Je weet wel, de Donald Duck.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef Metalfrost het volgende:
Hé kijk, zelfs de Donald Duck houdt zich met racisme bezig. Verrassend hoor.
Om te beginnen heb ik nooit onmogelijk gebruikt. Maar met welke opdracht wil jij platte tekst gaan doorzoeken en vervolgens alles wat daarin staat dat mogelijk in strijd is met de DSA eruit filteren? Beantwoord die vraag nu eens concreet (1).quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, volgens jou is het onmogelijk om platte tekst daarop te doorzoeken.
Buitengewoon hilarisch.
Fok kan de moderators wel ontslaan.
[..]
Klopt, want alhoewel de anti woke brigade alles uit de kast haalt om de creatie van een 9 jarig kind onderuit te halen boekt de verkoop van de eerste aflevering een record.
[..]
Je hebt op geen enkele wijze laten zien dat door Eva haar personage de beurswaarde is gekelderd.
Ik heb even gekeken, en de beurswaarde zat sinds 2010 rond de honderd euro, na 2020 kende die een piek tot meer dan 200 euro, en nu weer rond de 100 euro.
Kijken we naar de omzet: die is in die jaren gestaag gestegen.
Wat beweer jij?
Dat WD is gekelderd vanweg woke...
[..]
Je reageert onmiddellijk.
Net als Fokke en Sukke maar dan zie je tenminste nog iets.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:37 schreef Questular het volgende:
Gaan we voor het gemak voorbij aan het feit dat Donald en consorten geen broek dragen? Walgelijk.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net als Fokke en Sukke maar dan zie je tenminste nog iets.
Behalve als ze gaan zwemmen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:37 schreef Questular het volgende:
Gaan we voor het gemak voorbij aan het feit dat Donald en consorten geen broek dragen? Walgelijk.
Boosquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daar worden mensen kennelijk boos over. Dat er in de Donald Duck iets gebeurt. In de Donald Duck. En daar worden mensen dan enorm boos over. Omdat er iets in de Donald Duck staat. Je weet wel, de Donald Duck.
Demense worden al pislink van een advertentie van de Vegetarische Slager op Facebookquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daar worden mensen kennelijk boos over. Dat er in de Donald Duck iets gebeurt. In de Donald Duck. En daar worden mensen dan enorm boos over. Omdat er iets in de Donald Duck staat. Je weet wel, de Donald Duck.
Tiny dick shaming van de familie Duck… Tssk…quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net als Fokke en Sukke maar dan zie je tenminste nog iets.
Stop de persen!quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[ afbeelding ]
Voor Hans is het genoeg geweest.
Een ander niveau als hun voorgangersquote:Op vrijdag 27 september 2024 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[ afbeelding ]
Voor Hans is het genoeg geweest.
En je wil niet weten hoe Hans tekeergaat als hij minder vriendelijk is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:51 schreef maily het volgende:
[..]
Een ander niveau als hun voorgangers
Ik zou een abonnement nemen als ik jou was.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:11 schreef Hexagon het volgende:
Nou ik heb de nieuwe Donald Duck maar eens gekocht om het te bekijken. Ik geef hem dit weekend wel aan mijn neefje.
Eigenlijk is het niet meer dan een soort prequel waarin Donald en Bolderbast een elkaar de tent uitvechten, en ze pas op het eind in de straat binnen komt rijden. En op de laatste pagina een karakterschets van haar en haar zoon, en ook nog een opa en oma die ze in het buitenland hebben.
Maargoed, er komen ook al wat zwarte honden in voor zoals een ambtenaar en een postbode.
Misschien de volgende ook maar kopen om te weten hoe het wordt neergezet.
Nee, na nog een nummer weet ik het wel en zou het waarschijnlijk papierbakvulling worden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou een abonnement nemen als ik jou was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |