abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215120009
Lollen om @Queller
Ik zou het niet voor elkaar krijgen. Wij hebben lekker 2.20x2.40 O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215120157
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 28 september 2024 @ 20:16:05 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215120320
Heerlijke Ierse Standup
Geheel niet PC, niet afzeikend, niet negatief, en heerlijk Iers
pi_215120666
Ik heb in mn eentje 2x2 O+
Moest ook gniffelen om @Queller :D

Ik kocht laatst vijf super fijne broeken voor welgeteld ¤34 (bij elkaar!) bij de Lidl. Voor het eerst niet-skinny, en ik ben helemaal om ^O^ . Twee zwart, twee spijker en nog een spijker in maat kleiner. Kocht de eerste voor ¤10 en die was top, dus nog wat meer v zelfde model, en toen waren ze in de aanbieding voor ¤6 :D en ook nog gratis verzenden. Oh, en ze kunnen ook nog in de droger _O_ . Ik hou van de Lidl O+
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 20:51:18 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215120944
Oh dorpsgenoot bij Beste Zangers. Weet niet of dat iets zegt over haar niveau of over het programma in het algemeen, want afgezien van Jan Smit en Carin Bloemen ken ik de rest niet :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 20:55:55 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215120994
Tering zeg, wat een veer-in-elkaar-reet-steek programma is dat zeg :r
pi_215121517
Holocaustmuseum :'(
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 21:45:03 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215121610
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 september 2024 21:37 schreef Blues het volgende:
Holocaustmuseum :'(
?
pi_215121661
Ik zit naar een enorm goede serie van de bbc te kijken, Nightsleeper. 4 afleveringen opgenomen die in nu kijk, morgen en overmorgen de laatste 2 afleveringen, nu al zin in.
We have far more in common than that which devides us..
pi_215121865
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 21:45 schreef derLudolf het volgende:

?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:09 schreef Blues het volgende:

Wij gaan later eerst wat eten bij https://www.burgermeester.eu/ in Amsterdam en daarna door naar het Holocaustmuseum. g is uitgenodigd, eerst een lezing en daarna kunnen we het museum zelf bekijken.

Ik vond het een zwaar moeilijk museum.

[ Bericht 18% gewijzigd door Blues op 28-09-2024 22:21:07 ]
pi_215121942
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Of dat je het wollen exemplaar op 90°C deed :+
Geloof niet dat ik dat zou doen. Hiervoor had ik een donzen dekbed, maar dat wil ik niet meer, want ik verdraag zoveel dierenleed niet. Wol zal dan ook wel niet ideaal zijn, maar ik suste mezelf met de belofte van bio-verantwoorde blije schapen wol met allemaal certificaten. Anyway; het donzen dekbed deed ik wel af en toe in de was. Moest eeuwig in de droger (met ballen om de boel los te kloppen), maar daarna was ie weer als nieuw.

Echt hoor. Ik was rustig vanmiddag weer met een nieuw dekbed (van precies dezelfde maat) thuisgekomen. Denk niet dat ik dan erg blij zou zijn geweest. Ik had er vast wel iemand blij mee kunnen maken, maar zou nog lang last hebben gehad van mijn eigen stommiteit.

:D :'( :D
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 22:25:45 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215121959
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:14 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Ik vond het een zwaar moeilijk museum.
Oh zo, ik dacht dat er wat niet-varkensvleesetende-medemensen boos waren na het elimineren van hun opper-terrorist :)
pi_215121988
De burgers waren lekker! (en niet goedkoop :P )

Manchego (vegetarisch)
(Spaanse schapenkaas, Granny Smith, membrillo) voor mij
en voor g Bief Royaal (Blonde d'Aquitaine rund, truffelei, pancetta, mayonaise)

pi_215122166
Ziet er lekker uit @Blues :9
En :* voor zwaar museumbezoek

Had je mijn post trouwens nog gezien waar ik verklapte waar ik was eten donderdag? Stadsjochies was het :). Ik vond het erg lekker!
pi_215122195
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:23 schreef Queller het volgende:

[..]
Geloof niet dat ik dat zou doen. Hiervoor had ik een donzen dekbed, maar dat wil ik niet meer, want ik verdraag zoveel dierenleed niet. Wol zal dan ook wel niet ideaal zijn, maar ik suste mezelf met de belofte van bio-verantwoorde blije schapen wol met allemaal certificaten. Anyway; het donzen dekbed deed ik wel af en toe in de was. Moest eeuwig in de droger (met ballen om de boel los te kloppen), maar daarna was ie weer als nieuw.

Echt hoor. Ik was rustig vanmiddag weer met een nieuw dekbed (van precies dezelfde maat) thuisgekomen. Denk niet dat ik dan erg blij zou zijn geweest. Ik had er vast wel iemand blij mee kunnen maken, maar zou nog lang last hebben gehad van mijn eigen stommiteit.

:D :'( :D
Ik slaap graag onder wol omdat dat zo lekker zwaar is. Dons is weer het anders uiterste, superlicht.

Wol an sich is in elk geval niet erg dierenleedrijk. Schapen houden is natuurlijk wel een vorm van dwingelanderij, daar kan je zo je bedenkingen bij hebben, maar van alle dierenhouderijen is het wel een van de minst bedenkelijke, vind ik. Ik heb schapen. En ganzen. Van die ganzen die vroeger gefokt werden voor hun dons. Mijn ganzen zijn nog veel vrijer dan mijn schapen - de ganzen kunnen ons gewoon verlaten als ze dat zouden willen. Dat willen ze niet, zo wonen hier en toleren ons (en de schapen). Niet eens vanwege voer ofzo, want we voeren ze niet. Dit jaar zijn we wel 6 (van de 15!) ganzen verloren. Aan rovers. Volgens jaar mogen ze naar hartelust broeden - als er dan nog ganzen over zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215122325
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Ziet er lekker uit @:Blues :9
En :* voor zwaar museumbezoek

Had je mijn post trouwens nog gezien waar ik verklapte waar ik was eten donderdag? Stadsjochies was het :). Ik vond het erg lekker!
Oh ja gelezen!
Goeie tip voor als we weer eens in mijn stadsie zijn. :9
pi_215122376
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik slaap graag onder wol omdat dat zo lekker zwaar is. Dons is weer het anders uiterste, superlicht.

Wol an sich is in elk geval niet erg dierenleedrijk. Schapen houden is natuurlijk wel een vorm van dwingelanderij, daar kan je zo je bedenkingen bij hebben, maar van alle dierenhouderijen is het wel een van de minst bedenkelijke, vind ik. Ik heb schapen. En ganzen. Van die ganzen die vroeger gefokt werden voor hun dons. Mijn ganzen zijn nog veel vrijer dan mijn schapen - de ganzen kunnen ons gewoon verlaten als ze dat zouden willen. Dat willen ze niet, zo wonen hier en toleren ons (en de schapen). Niet eens vanwege voer ofzo, want we voeren ze niet. Dit jaar zijn we wel 6 (van de 15!) ganzen verloren. Aan rovers. Volgens jaar mogen ze naar hartelust broeden - als er dan nog ganzen over zijn.
Wie zijn de rovers?
pi_215122378
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:51 schreef sigme het volgende:
Wol an sich is in elk geval niet erg dierenleedrijk.
Dat kan ik nog nét hebben. Ik moet maar geloven dat deze wol van heel blije schapen komt die een goed leven hebben. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik een wollen dekbed nou een heel groot succes vind. Misschien ga ik ook nog eens iets plantaardigs proberen.

Voor nu: het dekbed past perféct in de hoes. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
pi_215122402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:00 schreef Queller het volgende:
Het boeiende leven der sukkels... ik heb me jarenlang afgevraagd hoe lange mensen 's nachts warm blijven. Ik paste met mijn 1:64 maar net helemaal onder mijn dekbed. Écht goed heb ik er niet over nagedacht, want pas vorig jaar heb ik mijn dekbed eens opgemeten. Bleek ik gewoon een kleintje te hebben.

Goed, ik koop een nieuw dekbed (handgemaakt, wol van biologisch geschoren vrije-uitloopschapen van Nederlandse bodem) en nieuwe hoezen. Blijkt het dekbed te breed voor de hoezen. Ik echt pislink. Ik vouw de hoek altijd onder mijn kin, zit ik met een prop onder mijn kin.

Zuinig als ik ben, heb ik het een jaar volgehouden, maar vannacht was ik het ineens zat. Dan maar een nieuw dekbed gaan kopen. Voor de zekerheid (ik heb zo mijn momenten) toch de boel maar even nagemeten. Wat blijkt: mijn nieuwe dekbedhoezen waren allemaal gekrompen. Gewoon 5cm tot 10cm :o

Vandaag heb ik geleerd dat er dekbedovertrekken zijn die je max op 40 graden mag wassen. Drie keer raden. Juist; ik was mijn beddengoed op 60 graden of als het zo uitkomt op 90 graden.

Kort verhaal lang: ik heb nog steeds hetzelfde dekbed, maar nu met hoezen die wél door een sopje van 60 graden mogen.

Kólere zeg!
:D
pi_215122478
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:21 schreef Blues het volgende:

:D
Ja maar écht. Zo gek is het toch niet om beddengoed te wassen op 60 graden (of 90 graden als het zo uitkomt)?! Mensen doen kliederige dingen in bed. Dan moet er wat grof geschut tegenaan om het weer fris en fruitig te krijgen.

Zeg me dat jullie je bed ook op 60 graden wassen. Minstens ;(
pi_215122500
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:25 schreef Queller het volgende:

Ja maar écht. Zo gek is het toch niet om beddengoed te wassen op 60 graden (of 90 graden als het zo uitkomt)?! Mensen doen kliederige dingen in bed. Dan moet er wat grof geschut tegenaan om het weer fris en fruitig te krijgen.

Altijd op minimaal 60 graden. Anders gaat de huisstofmijt niet dood. Ik zou geen beddengoed willen wat maar op max 40 graden mag worden gewassen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 23:27:19 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215122503
quote:

[..]

Ja. Net als handdoeken en ondergoed.
pi_215122547
quote:

[..]

Altijd op 60, en soms is er aanleiding om het op 90 te wassen. En ehm wij gebruiken het beddegoed tot het uit elkaar valt.. wat in sommige gevallen echt ehm.. bijna genant versleten hoeslakens oplevert :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215122559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:27 schreef Isabeau het volgende:
Altijd op minimaal 60 graden. Anders gaat de huisstofmijt niet dood. Ik zou geen beddengoed willen wat maar op max 40 graden mag worden gewassen.
Ik weet niet eens of mijn vorige hoezen maar op 40 graden gewassen mochten worden. Feit is dat ze gekrompen zijn. Toen ik vandaag op zoek ging naar nieuwe, zag ik dat er serieus hoezen zijn die maar tot 40 mogen. Het zou verboden moeten worden, want jakkes!

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:27 schreef derLudolf het volgende:

Ja. Net als handdoeken en ondergoed.
En alle zut uit de keuken: theedoeken, handdoeken en vaatdoekjes. Die nog het liefst op 90 graden.
pi_215122585
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:30 schreef fietsie het volgende:
Altijd op 60, en soms is er aanleiding om het op 90 te wassen. En ehm wij gebruiken het beddegoed tot het uit elkaar valt.. wat in sommige gevallen echt ehm.. bijna genant versleten hoeslakens oplevert :P
Duurt nog best lang als je een beetje kwaliteit hebt. Ik heb nog steeds handdoeken van de Shell spaaractie uit de jaren '80 :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')