quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet maar geloven dat iemand moreel bedorven is als default? Doe toch normaal, rare knul.
Met al die terroristen die je land omsingelen en een honderdtal gegijzelden vasthouden is stoppen überhaupt geen optie.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.
De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.
Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Dat iets in een bepaald perspectief een voordeel zou kunnen zijn is allemaal heel leuk en heel aardig.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.
De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.
Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Alle Palestijnen zijn terroristen, maar Netanyahu is liefffff
Gelukkig, begrijpen we dat weer.
Ja, dan word je uitgescholden.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.
O-wee als je daaraan twijfelt.
Waarom zou iemand dat doen in Libanon?quote:Op woensdag 25 september 2024 15:20 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Meeste mensen dachten waarschijnlijk dat het om een mislukte zelfmoordaanslag ging.
Palestijnen bedoel je?quote:Op woensdag 25 september 2024 15:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Soennieten die niet blij zijn met Hezbollah's misdaden in Syrië.
In 2016 voor het laatst gebeurd in Libanon.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat doen in Libanon?
Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helptquote:Op woensdag 25 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen)![]()
O en niemand helpt hem
Lekker voor ze.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:17 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Reuters zegt dat men schat dat zo'n 1500 Hezbollah lui blind zijn geworden of ledematen kwijt zijn geraakt. Dat lijkt een beetje overeen te komen met dat rapport van Hezbollah zelf (hoewel die AFAIK niet hebben toegegeven dat dat rapport echt was)
Ik denk trouwens niet dat ze in staat zijn op dit moment daarover openheid te geven.
Bystander effectquote:Op woensdag 25 september 2024 15:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helpt
Misschien op de langere termijn wel. Met een beetje geluk durft men ook in zuid Libanon te investeren als Hezbollah daar opgerot is.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:51 schreef Digi2 het volgende:
De ontwikkelingen lijken me niet erg bevorderlijk voor de libanese economie
Nee natuurlijk niet, maar als je de terroristen wil bestrijden, dan moet je net iets gemener en slimmer zijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.
O-wee als je daaraan twijfelt.
Ze waren zich al een paar uur enthousiast in slachtofferschap aan het wentelen voordat men bedacht dat al die beelden met locaties en gezichten een schat aan intel voor Israel vormden. Toen droogde de stroom filmpjes helaas snel op.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen)![]()
O en niemand helpt hem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |