abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2024 @ 13:58:01 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215089736
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 25 september 2024 @ 14:20:37 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215089896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je moet maar geloven dat iemand moreel bedorven is als default? Doe toch normaal, rare knul.
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.

De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.

Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Huilen dan.
pi_215089912
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.

Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Met al die terroristen die je land omsingelen en een honderdtal gegijzelden vasthouden is stoppen überhaupt geen optie.

Waarom kan dit niet in het andere topic?
pi_215089961
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat iets in een bepaald perspectief een voordeel zou kunnen zijn is allemaal heel leuk en heel aardig.

Dat een persoon vanwege zo een voordeeltje mensenlevens en oorlog zou riskeren en bewust handhaven is van een totaal andere orde, volstrekt wappie, totaal krankjorum. Dat is een absurde aantijging.

Ik zeg default, want waarom zou het normaal moeten zijn dat je zou moeten "bewijzen" dat je niet een demonisch duivels gedrocht zou zijn voordat je dat stempel toebedeeld krijgt.

Ook "corruptieproces" is in die zin een totaal andere orde dan oorlog.
Jouw reactie is inderdaad totaal belachelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 september 2024 @ 14:46:11 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215090052
"zo een voordeeltje"

Hmm hmm
Huilen dan.
  woensdag 25 september 2024 @ 14:46:19 #6
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215090054
Alle Palestijnen zijn terroristen, maar Netanyahu is liefffff

Gelukkig, begrijpen we dat weer.
  woensdag 25 september 2024 @ 14:49:25 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215090076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Alle Palestijnen zijn terroristen, maar Netanyahu is liefffff

Gelukkig, begrijpen we dat weer.
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.

O-wee als je daaraan twijfelt.
Huilen dan.
  woensdag 25 september 2024 @ 14:52:46 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215090107
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, dan word je uitgescholden. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2024 @ 15:06:41 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215090197
Ah, het gaat over de sjiitische Libanese Palestijnen die verdreven zijn door Poolse kolonisten. Helder.

Ik dacht alleen dat dat in dat andere topic hoorde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215090240
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers :9
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen) _O-
O en niemand helpt hem :W

blablablabla
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2024 @ 15:17:33 #11
3928 Ulx
pi_215090253
Anyway, Reuters zegt dat men schat dat zo'n 1500 Hezbollah lui blind zijn geworden of ledematen kwijt zijn geraakt. Dat lijkt een beetje overeen te komen met dat rapport van Hezbollah zelf (hoewel die AFAIK niet hebben toegegeven dat dat rapport echt was)
Ik denk trouwens niet dat ze in staat zijn op dit moment daarover openheid te geven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215090278
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Meeste mensen dachten waarschijnlijk dat het om een mislukte zelfmoordaanslag ging.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2024 @ 15:22:02 #13
3928 Ulx
pi_215090291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:20 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Meeste mensen dachten waarschijnlijk dat het om een mislukte zelfmoordaanslag ging.
Waarom zou iemand dat doen in Libanon?
pi_215090306
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:22 schreef Ulx het volgende:
Soennieten die niet blij zijn met Hezbollah's misdaden in Syrië.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2024 @ 15:25:20 #15
3928 Ulx
pi_215090314
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:24 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Soennieten die niet blij zijn met Hezbollah's misdaden in Syrië.
Palestijnen bedoel je?
  woensdag 25 september 2024 @ 15:27:31 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215090320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
In 2016 voor het laatst gebeurd in Libanon.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215090431
quote:
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers :9
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen) _O-

Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helpt
pi_215090459
De ontwikkelingen lijken me niet erg bevorderlijk voor de libanese economie :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215090518
Ach, ik zei maanden geleden al dat die baarden op kamelen van hezbollah niet zoveel voorstelde. Nu worden ze ook nog eens onder de bus gegooid door Iran :W
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_215090544
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:17 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Reuters zegt dat men schat dat zo'n 1500 Hezbollah lui blind zijn geworden of ledematen kwijt zijn geraakt. Dat lijkt een beetje overeen te komen met dat rapport van Hezbollah zelf (hoewel die AFAIK niet hebben toegegeven dat dat rapport echt was)
Ik denk trouwens niet dat ze in staat zijn op dit moment daarover openheid te geven.
Lekker voor ze.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 25 september 2024 @ 16:17:19 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215090601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helpt
Bystander effect
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2024 @ 16:41:54 #23
3928 Ulx
pi_215090765
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:51 schreef Digi2 het volgende:
De ontwikkelingen lijken me niet erg bevorderlijk voor de libanese economie :{
Misschien op de langere termijn wel. Met een beetje geluk durft men ook in zuid Libanon te investeren als Hezbollah daar opgerot is.
pi_215090903
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar als je de terroristen wil bestrijden, dan moet je net iets gemener en slimmer zijn.
Daar past de pager-strategie goed in })
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_215090912
quote:

Ze waren zich al een paar uur enthousiast in slachtofferschap aan het wentelen voordat men bedacht dat al die beelden met locaties en gezichten een schat aan intel voor Israel vormden. Toen droogde de stroom filmpjes helaas snel op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')