abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215082964
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:14:12 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215082968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:08 schreef trein2000 het volgende: [..] Daar is een fail-safe voor hè? Een nieuwe MP tekent zichzelf tot MP en ontslaat dan het vorige kabinet. De Kamer van gewoon een interim-regering formeren. In het Caribisch deel van het koninkrijk zeer gebruikelijk. Maar dan heb je wel een dikke vette constitutionele crisis.
Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeld :X Of dat PVV, BBB en FvD samen regeren (normaal meerderheidskabinet) :X
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:14:28 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215082970
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:10 schreef trein2000 het volgende:
Wie betaalt er nou nog cash, behalve kinderen en criminelen?
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.

Oh, en die keukenverkopers die capricia een korting geven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215082977
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:11 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ok, maar waarom zouden ze dan zo hebberig kijken als jij met cash zwaait?
Omdat het verkopers zijn.
Wat denk je zelf? Die willen een deal sluiten. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215082980
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeld :X Of dat PVV, BBB en FvD samen regeren (normaal meerderheidskabinet) :X
Echte boeven vang je nooit natuurlijk. Maar vooralsnog is dat totaal niet aan de orde.
zie email 27 oktober
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:15:09 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215082981
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tja. Dan hebben we democratisch besloten dat we naar de graftyfus gaan, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215082982
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Van de korting die jij niet krijgt. _O-
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215082989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen.
Nog los van overvalsrisico en dergelijk bij dat soort bedragen. Idiotie is het vanuit commercieel oogpunt.
zie email 27 oktober
pi_215083027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.

Die beroepsgroepen kunnen hun zwarte geld ruimschoots kwijt met betalingen onder de 3000 euro. Als je je kleding, boodschappen, etentjes, kapper etcetera cash afrekent kom je er wel. En dan kun je je auto kopen met het geld dat je op je bankrekening overhoudt.

Die 3000 euro zal vooral gericht zijn op witwassen door criminelen die überhaupt geen legaal inkomen hebben.
pi_215083091
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.
Dat is jouw interpretatie.
Ik heb jaren lang een supermarkt gehad. En standaard al je omzet cash in huis is een risico. Want je moet dat geld ook afstorten bij de bank.
Maar dat is al lang niet meer. Omdat de cash-omzet veel minder geworden is. Maar er is nog steeds een substantieel deel cash. Het is echt niet raar om in een supermarkt een ton omzet te draaien op een zaterdag, waarvan een kwart cash.
En nee. Daar is niets zwarts aan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215083097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb al heel lang geen cash betaald aan de genoemde drie. Maar goed, dan praat je eigenlijk over het verschil tussen (deels) zwart werken en/of belastingontduiking en reguliere legale ondernemingen.

Ik heb ook al van voor covid eigenlijk geen cash meer in mijn portemonnee, toevallig nu wel omdat Amerikaanse vrienden ons wilden betalen voor een etentje en niet met hun amerikaanse credit card konden betalen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2024 19:31:53 ]
pi_215083130
Ik wil gewoon de keuze hebben.
Als cash me betere voorwaarden oplevert dan een bankoverschrijving, vind ik het triest dat de overheid dat voor mij onmogelijk maakt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215083136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is jouw interpretatie.
Ik heb jaren lang een supermarkt gehad. En standaard al je omzet cash in huis is een risico. Want je moet dat geld ook afstorten bij de bank.
Maar dat is al lang niet meer. Omdat de cash-omzet veel minder geworden is. Maar er is nog steeds een substantieel deel cash. Het is echt niet raar om in een supermarkt een ton omzet te draaien op een zaterdag, waarvan een kwart cash.
En nee. Daar is niets zwarts aan.
In een supermarkt niet, dat zeg ik ook. Maar een supermarkt heeft tegenwoordig substantiële kosten voor het storten van dat geld. Kost een vermogen, zeker op een zakelijke rekening weet ik uit ervaring (collectegeld van de kerk). Een autodealer heeft die kosten liever niet. Kost hem een half procent tot een procent die hij bij de bank mag inleveren.

Kun je van een auto van 10.000 euro zo 100 euro weggeven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215083150
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pinnen is ook niet bepaald gratis. Ik weet niet of een restaurant goedkoper uit is met als iedereen pint ipv iedereen cash doet en ze moeten het inleveren bij de bank. Even los van veiligheid.
pi_215083165
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Als cash me betere voorwaarden oplevert dan een bankoverschrijving, vind ik het triest dat de overheid dat voor mij onmogelijk maakt.
Ik vind het triest dat jij niet in ziet dat dit een stevige maatregel is tegen zwart geld. Criminelen hebben veel contant geld en raken dat nu moeilijker kwijt.
pi_215083174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Pinnen is ook niet bepaald gratis. Ik weet niet of een restaurant goedkoper uit is met als iedereen pint ipv iedereen cash doet en ze moeten het inleveren bij de bank. Even los van veiligheid.
Ik weet het wel, we hadden ook een pinautomaat in de kerk en dan zit je op nog geen 0,1% (naast de abonnementkosten van de pinautomaat, maar die heb je sowieso).
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:40:19 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215083187
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Dat is wel duidelijk ja. Dat heb je pas 10x gezegd :D

Maar dat je belastingontduiking faciliteert lijkt je koud te laten :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215083192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
In een supermarkt niet, dat zeg ik ook. Maar een supermarkt heeft tegenwoordig substantiële kosten voor het storten van dat geld. Kost een vermogen, zeker op een zakelijke rekening weet ik uit ervaring (collectegeld van de kerk). Een autodealer heeft die kosten liever niet. Kost hem een half procent tot een procent die hij bij de bank mag inleveren.
Ik kan niet inschatten of het collectegeld van jouw kerk zich verhoudt tot de omzet (inclusief cash) van een supermarkt.
Een zakelijk betaalpakket omvat alle pintransacties en zoveel cash stortingen ( met van die geld cassettes) per maand.

Dus dat cash geld is er nu eenmaal. En dat is er iedere week (supermarktomzet gaat per week).
Ik vind het triest dat de overheid bepaalt dat ik dit niet meer gebruiken kan voor een grotere aankoop.

Soms denk ik: waar bemoeien ze zich mee?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215083195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het triest dat jij niet in ziet dat dit een stevige maatregel is tegen zwart geld. Criminelen hebben veel contant geld en raken dat nu moeilijker kwijt.
Denk je echt? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215083203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet het wel, we hadden ook een pinautomaat in de kerk en dan zit je op nog geen 0,1% (naast de abonnementkosten van de pinautomaat, maar die heb je sowieso).
Restaurant met 50 tot 100 pinbetalingen per dag is 3.50 tot 7.00 per dag. Dan kom je op een jaar op 1000 tot 2000 euro aan pinkosten.

Een storting bij de rabobank is 4.50.
pi_215083224
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is wel duidelijk ja. Dat heb je pas 10x gezegd :D

Maar dat je belastingontduiking faciliteert lijkt je koud te laten :P
Geld is geld.
Als ik betere voorwaarden kan bedingen met cash, gebruik ik dat graag. :D

Maar het is al een tijdje dat dit onder de loep ligt.
Vakanties betaal ik inmiddels altijd cash. Want hoe kom je anders van je cash geld af?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215083226
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Restaurant met 50 tot 100 pinbetalingen per dag is 3.50 tot 7.00 per dag. Dan kom je op een jaar op 1000 tot 2000 euro aan pinkosten.

Een storting bij de rabobank is 4.50.
4,50 + 1% van de storting. Of je betaalt per briefje/munt.
pi_215083233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
4,50 + 1% van de storting. Of je betaalt per briefje/munt.
Niet overal.

https://www.snsbank.nl/za(...)0je%20betaalrekening.

5 euro per storting.

En ik heb pas nog voor een restaurant dit geregeld. Zij zijn totaal niet blij met de kosten voor pinnen (joh :') ) maar het is wel veel praktischer. Maar goedkoper niet pers e zoals jij stelde.
pi_215083244
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Soms denk ik: waar bemoeien ze zich mee?
Dat denkt een crimineel die in een huis dat niet van hem is wordt betrapt vast ook...

En nee, jij bent de crimineel niet. Maar geen eerlijke ondernemer zal meer korting geven vanwege een cashbetaling.
pi_215083255
Ik betaalde de vulploeg altijd cash. Per week. Met loonbriefje (dus wit).

Er is zoveel cash in omloop.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')