Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:08 schreef trein2000 het volgende: [..] Daar is een fail-safe voor hè? Een nieuwe MP tekent zichzelf tot MP en ontslaat dan het vorige kabinet. De Kamer van gewoon een interim-regering formeren. In het Caribisch deel van het koninkrijk zeer gebruikelijk. Maar dan heb je wel een dikke vette constitutionele crisis.
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:10 schreef trein2000 het volgende:
Wie betaalt er nou nog cash, behalve kinderen en criminelen?
Omdat het verkopers zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ok, maar waarom zouden ze dan zo hebberig kijken als jij met cash zwaait?
Echte boeven vang je nooit natuurlijk. Maar vooralsnog is dat totaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeldOf dat PVV, BBB en FvD samen regeren (normaal meerderheidskabinet)
Tja. Dan hebben we democratisch besloten dat we naar de graftyfus gaan, niet?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeldOf dat PVV, BBB en FvD samen regeren (normaal meerderheidskabinet)
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Van de korting die jij niet krijgt.
Nog los van overvalsrisico en dergelijk bij dat soort bedragen. Idiotie is het vanuit commercieel oogpunt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen.
Die beroepsgroepen kunnen hun zwarte geld ruimschoots kwijt met betalingen onder de 3000 euro. Als je je kleding, boodschappen, etentjes, kapper etcetera cash afrekent kom je er wel. En dan kun je je auto kopen met het geld dat je op je bankrekening overhoudt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.
Oh, en die keukenverkopers die capricia een korting geven.
Dat is jouw interpretatie.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.
Ik heb al heel lang geen cash betaald aan de genoemde drie. Maar goed, dan praat je eigenlijk over het verschil tussen (deels) zwart werken en/of belastingontduiking en reguliere legale ondernemingen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.
Oh, en die keukenverkopers die capricia een korting geven.
In een supermarkt niet, dat zeg ik ook. Maar een supermarkt heeft tegenwoordig substantiële kosten voor het storten van dat geld. Kost een vermogen, zeker op een zakelijke rekening weet ik uit ervaring (collectegeld van de kerk). Een autodealer heeft die kosten liever niet. Kost hem een half procent tot een procent die hij bij de bank mag inleveren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie.
Ik heb jaren lang een supermarkt gehad. En standaard al je omzet cash in huis is een risico. Want je moet dat geld ook afstorten bij de bank.
Maar dat is al lang niet meer. Omdat de cash-omzet veel minder geworden is. Maar er is nog steeds een substantieel deel cash. Het is echt niet raar om in een supermarkt een ton omzet te draaien op een zaterdag, waarvan een kwart cash.
En nee. Daar is niets zwarts aan.
Pinnen is ook niet bepaald gratis. Ik weet niet of een restaurant goedkoper uit is met als iedereen pint ipv iedereen cash doet en ze moeten het inleveren bij de bank. Even los van veiligheid.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.
Ik vind het triest dat jij niet in ziet dat dit een stevige maatregel is tegen zwart geld. Criminelen hebben veel contant geld en raken dat nu moeilijker kwijt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Ik wil gewoon de keuze hebben.
Als cash me betere voorwaarden oplevert dan een bankoverschrijving, vind ik het triest dat de overheid dat voor mij onmogelijk maakt.
Ik weet het wel, we hadden ook een pinautomaat in de kerk en dan zit je op nog geen 0,1% (naast de abonnementkosten van de pinautomaat, maar die heb je sowieso).quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Pinnen is ook niet bepaald gratis. Ik weet niet of een restaurant goedkoper uit is met als iedereen pint ipv iedereen cash doet en ze moeten het inleveren bij de bank. Even los van veiligheid.
Dat is wel duidelijk ja. Dat heb je pas 10x gezegdquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Ik wil gewoon de keuze hebben.
Als cash me betere voorwaarden oplevert dan een bankoverschrijving, vind ik het triest dat de overheid dat voor mij onmogelijk maakt.
Ik kan niet inschatten of het collectegeld van jouw kerk zich verhoudt tot de omzet (inclusief cash) van een supermarkt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
In een supermarkt niet, dat zeg ik ook. Maar een supermarkt heeft tegenwoordig substantiële kosten voor het storten van dat geld. Kost een vermogen, zeker op een zakelijke rekening weet ik uit ervaring (collectegeld van de kerk). Een autodealer heeft die kosten liever niet. Kost hem een half procent tot een procent die hij bij de bank mag inleveren.
Denk je echt?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het triest dat jij niet in ziet dat dit een stevige maatregel is tegen zwart geld. Criminelen hebben veel contant geld en raken dat nu moeilijker kwijt.
Restaurant met 50 tot 100 pinbetalingen per dag is 3.50 tot 7.00 per dag. Dan kom je op een jaar op 1000 tot 2000 euro aan pinkosten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet het wel, we hadden ook een pinautomaat in de kerk en dan zit je op nog geen 0,1% (naast de abonnementkosten van de pinautomaat, maar die heb je sowieso).
Geld is geld.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk ja. Dat heb je pas 10x gezegd
Maar dat je belastingontduiking faciliteert lijkt je koud te laten
4,50 + 1% van de storting. Of je betaalt per briefje/munt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Restaurant met 50 tot 100 pinbetalingen per dag is 3.50 tot 7.00 per dag. Dan kom je op een jaar op 1000 tot 2000 euro aan pinkosten.
Een storting bij de rabobank is 4.50.
Niet overal.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
4,50 + 1% van de storting. Of je betaalt per briefje/munt.
Dat denkt een crimineel die in een huis dat niet van hem is wordt betrapt vast ook...quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Soms denk ik: waar bemoeien ze zich mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |