abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215069153
quote:
Verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties

Den Haag - Er komt een wetswijziging om gezichtsbedekking bij demonstraties te verbieden. Een meerderheid van de Tweede Kamer staat achter dit plan van JA21-fractievoorzitter Joost Eerdmans en SGP-leider Chris Stoffer.

De Kamerleden constateren dat demonstranten steeds vaker onherkenbaar zijn, waardoor wetsovertredende demonstranten nauwelijks vervolgd kunnen worden. Daarom verzochten zij minister Judith Uitermark (Binnenlandse Zaken) om dit per wet te verbieden.

Een meerderheid schaart zich daar nu achter, tot blijdschap van JA21-voorman Eerdmans. Hij zegt dat het demonstratierecht een groot goed is. „Maar we zien steeds vaker ophitsende groeperingen zoals Extinction Rebellion het demonstratierecht misbruiken om hun activistische en soms gewelddadige wil op te leggen aan de rest van Nederland. Ze maken zich expres onherkenbaar waardoor het voor politie en OM heel moeilijk is vast te stellen wie welke wetsovertreding heeft begaan. Het verschuilen achter gezichtsbedekkende kleding ondermijnt dus het demonstratierecht en het legt nog meer druk op zowel politie als het OM.”

Eerdmans zal verder ook vragen om de Wet openbare manifestaties eveneens op dit punt aan te passen, laat hij weten. „Uit eerdere Kamervragen blijkt dat de inzet van de politie bij dergelijke demonstraties gigantisch is. Alleen al de A12 werd in een jaar tijd zo’n 35 keer bezet en daar moesten vijfhonderd agenten optreden.” Hij wil van Uitermark tevens weten of zij bereid is ’een soort wasstraat’ voor grote groepen demonstranten te realiseren. „Zodat iedere demonstrant die de wet overtreedt kan worden berecht.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ng-bij-demonstraties
Ik dacht altijd dat dit al verboden was en verbaasde me daarom dat die radicale clubjes ongestoord met theedoeken om konden protesteren om vervolgens anoniem de universiteit/stad af te breken. Goed dat dit alsnog verboden wordt.
pi_215069227
Alsof de radicale clubjes zich daar wat van aan gaan trekken.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215069241
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 01:43 schreef RotatoR het volgende:
Ze maken zich expres onherkenbaar waardoor het voor politie en OM heel moeilijk is vast te stellen wie welke wetsovertreding heeft begaan. Het verschuilen achter gezichtsbedekkende kleding ondermijnt dus het demonstratierecht en het legt nog meer druk op zowel politie als het OM.”
Zo'n verbod lijkt me net een ondermijning van het demonstratierecht. Er zijn heel wat legitieme redenen te bedenken waarom iemand z'n gezicht niet zou willen tonen tijdens een betoging. Iemand met familie in China die deelneemt aan een "free Tibet" betoging; iemand uit de Bible Belt op een LGBT betoging, etc..
are we infinite or am I alone
pi_215069291
Ik identificeer mij als Moslima......
pi_215069296
Moeten dan de ME ers hun helm afdoen ?

En hoe gaan we dit handhaven ? Als er zeg maar 300 demonstranten staan met sluiers, gaan we die dan 1 voor 1 een boete geven ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_215069314
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 05:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
Lezen is blijkbaar ook moeilijk.
Uit het gequote deel in de OP:
quote:
De Kamerleden constateren dat demonstranten steeds vaker onherkenbaar zijn, waardoor wetsovertredende demonstranten nauwelijks vervolgd kunnen worden. Daarom verzochten zij minister Judith Uitermark (Binnenlandse Zaken) om dit per wet te verbieden.
quote:
En hoe gaan we dit handhaven ? Als er zeg maar 300 demonstranten staan met sluiers, gaan we die dan 1 voor 1 een boete geven ?
Nee, dit valt niet te handhaven. Het is een extra taak bij het al onderbezette politiekorps.
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2024 05:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Quotes aanpassen zodat het in je eigen agenda past. Dan ben je toch wel in- en in triest.
pi_215069318
Dit verbod is er al wanneer de burgemeester het nodig acht. Standaard tijdverspilling om zieltjes te winnen voor dit kabinet, alles om maar geen tijd te hoeven steken in de zorg en het onderwijs _O-

Verder natuurlijk niet te handhaven wanneer je tegenover 500 gezichtsbedekkende mensen staat :+ Dan doe je gewoon een mondkapje en een zonnebril op. Dat mag immers wel.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215069335
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 05:42 schreef Metalfrost het volgende:
Het is een extra taak bij het al onderbezette politiekorps.
Het politiekorps is vooral overbezet.
pi_215069360
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2024 05:56 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het politiekorps is vooral overbezet.
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-aan-dan-gedacht
quote:
De capaciteitsproblemen bij de politie houden nog jaren langer aan dan gedacht. De politie hoopte in 2025 weer op sterkte te zijn, maar verwacht nu dat er in 2027 nog altijd een tekort is van 1500 agenten.
pi_215069391
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 03:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zo'n verbod lijkt me net een ondermijning van het demonstratierecht. Er zijn heel wat legitieme redenen te bedenken waarom iemand z'n gezicht niet zou willen tonen tijdens een betoging. Iemand met familie in China die deelneemt aan een "free Tibet" betoging; iemand uit de Bible Belt op een LGBT betoging, etc..
De voorbeelden die jij aanhaalt gaan voornamelijk over vreedzame demonstraties. Nogal lastig om demonstraties te categoriseren op escalatierisico en daar een verbod op gezichtsbedekking aan vast te hangen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 23 september 2024 @ 06:26:43 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215069393
quote:
Vooral een prioriteitenprobleem.
Ze hebben blijkbaar genoeg capaciteit om onnodig 16.000 agenten aan capaciteit te verbruiken aan 1 organisatie.

https://www.telegraaf.nl/(...)-000-agenten-ingezet
  maandag 23 september 2024 @ 07:22:49 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215069566
Geldt dit verbod ook voor hooligans in en buiten het stadion?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 23 september 2024 @ 07:31:03 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215069583
Maar echte crisissen pakt het kabinet niet aan :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215069589
Joost Eerdmans is echt de grootste simp van dit kabinet. Die likt de stront nog van Faber dr reet als ze hem dat zou opdragen.
pi_215069631
quote:
Het geeft de politie een grond om te vorderen dat de gezichtsbedekking wordt afgedaan.
En bij weigering kunnen ze overgaan tot aanhouding.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 23 september 2024 @ 07:49:12 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_215069662
Niks mis mee , maar ze zullen nu ineens wel allemaal bang zijn voor COVID :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_215069691
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 03:20 schreef Metalfrost het volgende:
Alsof de radicale clubjes zich daar wat van aan gaan trekken.
Vast niet maar nu mogen ze dus direct aamgehouden worden of kunnen ze achteraf makkelijke opgespoord worden.
  maandag 23 september 2024 @ 08:06:03 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215069739
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2024 05:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als je de quote van een ander verandert, dan is het wel zo netjes on het zo te doen;
Radicale clubjes helden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 23 september 2024 @ 08:09:54 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215069757
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 07:33 schreef Nielsch het volgende:
Joost Eerdmans is echt de grootste simp van dit kabinet. Die likt de stront nog van Faber dr reet als ze hem dat zou opdragen.
Da’s knap. Hij maakt daar namelijk geen deel van uit. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215069759
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 07:22 schreef Falco het volgende:
Geldt dit verbod ook voor hooligans in en buiten het stadion?
Je kan toch lezen, DE-MON-STRA-TIES. Niet voetbalwedstrijden.
pi_215069793
quote:

[..]
Die legitieme redenen vervallen op het moment dat er vernielingen worden aangericht of geweld wordt gebruikt. Ook in het geval je 'free Tibet' roept of als je een Bible Belter bent op een LGBT demonstratie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215069838
Hier kan ik mij wel in vinden.
  maandag 23 september 2024 @ 08:36:34 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215069876
Wat een onzin.
Je zou ook anoniem moeten kunnen demonstreren. We zitten niet in China.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 23 september 2024 @ 08:38:47 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215069883
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 07:42 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Het geeft de politie een grond om te vorderen dat de gezichtsbedekking wordt afgedaan.
En bij weigering kunnen ze overgaan tot aanhouding.
En dat vereist veel minder mankracht dan aanhoudingen verrichten wanneer ze gemaskerd een overtreding begaan?
Vind het trouwens opvallend dat ie Extinction Rebellion als voorbeeld geeft, klimaatactivisten lijken meestal opgepakt te willen worden. Of is dat enkel in GB het geval? Vastgekleefd aan het wegdek of vastgeketend aan een brug kunnen ze sowieso niet wegrennen, en ook na hun acties in musea of bij Stonehenge bleven ze telkens wachten op de komst van de politie.
pi_215069908
quote:

[..]
Lijkt me een hypothetisch, niet-bestaand probleem terwijl er wel een steeds groter wordend probleem is met gemaskerde extremisten. Fatsoenlijke mensen protesteren niet met gezichtsherkenning.
  maandag 23 september 2024 @ 08:52:28 #26
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215069951
Is er al gedemonstreerd tegen dit besluit :?
pi_215069962
quote:
84s.gif Op maandag 23 september 2024 07:31 schreef Starhopper het volgende:
Maar echte crisissen pakt het kabinet niet aan :')
Welke 'echte crisissen' doel je op?
  maandag 23 september 2024 @ 08:54:44 #28
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215069965
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:18 schreef Montagui het volgende:

[..]
Die legitieme redenen vervallen op het moment dat er vernielingen worden aangericht of geweld wordt gebruikt. Ook in het geval je 'free Tibet' roept of als je een Bible Belter bent op een LGBT demonstratie.
Het wetsvoorstel gaat niet over mensen arresteren die vernielingen aanrichten of geweld gebruiken. Eerdmans wil gemaskerde mensen oppakken omdat ze eventueel zoiets van plan zouden kunnen zijn.
pi_215070079
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:36 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een onzin.
Je zou ook anoniem moeten kunnen demonstreren. We zitten niet in China.
We zitten er niet ver meer van af. Nederland is al jaren aan het veranderen in een politiestaat.

Binnenkort krijg je waarschijnlijk gewoon gelijk een boete als je misdraagt bij een demonstratie. Gezichtsherkenning en alles.
pi_215070111
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het wetsvoorstel gaat niet over mensen arresteren die vernielingen aanrichten of geweld gebruiken. Eerdmans wil gemaskerde mensen oppakken omdat ze eventueel zoiets van plan zouden kunnen zijn.
Ooooh, ze zouden eventueel zoiets van plan kunnen zijn, dan is het oké.

Misschien dat de overheid op basis van telefoonsignalen en camera's de burger ter verantwoording kan roepen. Waarom was jij 's nachts buiten? Bij geen of slecht antwoord krijg je gelijk boete. Je weet maar nooit wat iemand 's nachts buiten doet. Gelijk afstraffen!
pi_215070136
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 07:33 schreef Nielsch het volgende:
Ow?!
Zit ja21 in vakkie k?

Sinds wanneer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215070148
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:10 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Je kan toch lezen, DE-MON-STRA-TIES. Niet voetbalwedstrijden.
Is al.
Wordt ook superveel mee gedaan
1947-2016
pi_215070172
Het probleem ter rechterzijde is dat wordt gedacht dat een verbod net zo werkt als een nieuwe regel in SimCity. Je zet een politiebureau neer in je stad en de criminaliteit verdwijnt. Je zet er een brandweerkazerne neer en er breken geen branden meer uit. Je legt een kortere weg aan naar het bedrijventerrein en de werkloosheid halveert.
Als je dit verbiedt, gaat niet ineens elke relschopper zijn gezicht onthullen. Het wordt dus vooral extra handhaven.
  maandag 23 september 2024 @ 09:26:42 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215070189
quote:

Het punt is dan ook niet dat iedereen die gezichtsbedekkende kleding aangepakt gaat of moet worden, maar eerder dat het een handvat biedt als er weer zo'n galbak zich niet kan gedragen zonder daarvan de consequenties te willen. Dan zou de politie hem kunnen oppakken voor die gezichtsbedekking in plaats van wat er nu gebeurt, namelijk dat een bende zich misdraagt en vervolgens triomfantelijk roept dat zij het niet waren.

Als er dus straks 300 gemaskerde LHBTI-ers vreedzaam willen protesteren zonder dat hun moeke in Staphorst een toeval krijgt, dan kan dat gewoon.
pi_215070225
Ik ben hier tegen. Jezelf bedekken in publieke ruimtes dient altijd mogelijk te blijven.

Verbind er andere consequenties aan: ga niet in overleg met mensen die zichzelf bedekken bij demonstraties (zie dat hele UvA-gebeuren). Hecht minder waarde aan demonstraties die grotendeels bestaan uit bedekte figuren, neem ze niet serieus.

Zorg er voor dat het makkelijker wordt eventuele figuren die geweld gebruiken een fikse boete / taakstraf / celstraf krijgen. Als tijdens de demonstratie dingen gesloopt worden en / of geweld gebruikt wordt en de dader is niet te achterhalen, dan 'gewoon' de hele groep (opgepakten) bestraffen. Men dient zijn eigen mededemonstranten in toom te houden of desnoods aan te geven.
pi_215070269
quote:

[..]
Jij wil laten zien dat jij iets zo belangrijk vindt dat je ervoor de straat op gaat. Dan mogen wij zien wie dat zo belangrijk vindt. Het is de wet op openbare manifestaties, je openbaart niet alleen je standpunt maar ook jezelf. Demonstreren verhoudt zich principieel niet tot anonimiteit.

quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2024 05:44 schreef Mikeytt het volgende:
Dit verbod is er al wanneer de burgemeester het nodig acht. Standaard tijdverspilling om zieltjes te winnen voor dit kabinet, alles om maar geen tijd te hoeven steken in de zorg en het onderwijs _O-

Verder natuurlijk niet te handhaven wanneer je tegenover 500 gezichtsbedekkende mensen staat :+ Dan doe je gewoon een mondkapje en een zonnebril op. Dat mag immers wel.
Waarom zou dat wel mogen? Voor 500 mensen die de wet overtreden hebben we knuppels en het waterkanon.

Verbod op demonstreren in vreemde talen moet er ook nog even bij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215070327
Prima, maar dan ook nooit meer gezichtsbedekking voor agenten. Laat te allen tijde maar zien welke agent welke handeling heeft uitgevoerd.
pi_215070364
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 09:47 schreef HeldShahid het volgende:
Prima, maar dan ook nooit meer gezichtsbedekking voor agenten. Laat te allen tijde maar zien welke agent welke handeling heeft uitgevoerd.
Ze hebben rugnummers toch?

En leuk als leden van bijvoorbeeld het arrestatieteam herkenbaar in het nieuws komen etc.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215070374
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:54 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ze hebben rugnummers toch?

En leuk als leden van bijvoorbeeld het arrestatieteam herkenbaar in het nieuws komen etc.
Op de televisie kunnen ze gezichten blurren als het moet, dus dat lijkt me geen valide reden.
pi_215070410
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 09:56 schreef HeldShahid het volgende:

[..]
Op de televisie kunnen ze gezichten blurren als het moet, dus dat lijkt me geen valide reden.
En als ze gefotografeerd worden door criminelen en/of hun vriendjes?

Waarom wil jij zo graag het gezicht van een agent zien? De Politie heeft volgens mij geen moeite gehad om agenten op te sporen na buitensporig geweld?
pi_215070447
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:02 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
En als ze gefotografeerd worden door criminelen en/of hun vriendjes?

Waarom wil jij zo graag het gezicht van een agent zien?
Ze moeten herkenbaar blijven voor eventuele vervolging, net zoals de demonstranten. Wat als demonstranten worden gefotografeerd door criminelen en/of hun vriendjes?
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:02 schreef Filosoofert het volgende:
De Politie heeft volgens mij geen moeite gehad om agenten op te sporen na buitensporig geweld?
:') daar ligt praktisch altijd beeldmateriaal aan ten grondslag, anders is de verklaring van de agent de enige waarheid.
pi_215070482
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 10:06 schreef HeldShahid het volgende:

[..]
Ze moeten herkenbaar blijven voor eventuele vervolging, net zoals de demonstranten. Wat als demonstranten worden gefotografeerd door criminelen en/of hun vriendjes?
[..]
:') daar ligt praktisch altijd beeldmateriaal aan ten grondslag, anders is de verklaring van de agent de enige waarheid.
Ja want agenten hebben daarvoor een eed afgelegd, maar als de agent wel herkenbaar is, dan kunnen ze wel vervolgd worden ofzo?

Politie heeft geen problemen met het opsporen van agenten.
pi_215070656
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:13 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ja want agenten hebben daarvoor een eed afgelegd, maar als de agent wel herkenbaar is, dan kunnen ze wel vervolgd worden ofzo?

Politie heeft geen problemen met het opsporen van agenten.
Pas als ze geen kant meer opkunnen en er inderdaad al belastend beeldmateriaal is oid. Anders zullen ze te allen tijde elkaar de hand boven het hoofd houden.
pi_215070685
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 10:44 schreef HeldShahid het volgende:

[..]
Pas als ze geen kant meer opkunnen en er inderdaad al belastend beeldmateriaal is oid. Anders zullen ze te allen tijde elkaar de hand boven het hoofd houden.
Mooie aanname, politiesysteem is dus helemaal verrot volgens jou.

Maar dan is de discussie verder nutteloos, fijne dag verder.
pi_215070700
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:47 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Mooie aanname, politiesysteem is dus helemaal verrot volgens jou.

Maar dan is de discussie verder nutteloos, fijne dag verder.
Prima dat jij gezichtsbedekking bij agenten prima vindt, omdat je in sprookjes gelooft. Ik zie gezichtsbedekking graag gaan bij zowel demonstranten als bij agenten en dat was mijn oorspronkelijke punt.

Jij ook een fijne dag!
pi_215071115
twitter

Merkwaardig dat NSC hiertegen stemt.
pi_215071163
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 11:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Merkwaardig dat NSC hiertegen stemt.
Ik vind NSC de grote tegenvaller van dit kabinet. Ze halen wel meer merkwaardige acties uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215071233
Gewoon handhaven als er wanordelijkheden plaatsvinden...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215071246
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik ben hier tegen. Jezelf bedekken in publieke ruimtes dient altijd mogelijk te blijven.

Verbind er andere consequenties aan: ga niet in overleg met mensen die zichzelf bedekken bij demonstraties (zie dat hele UvA-gebeuren). Hecht minder waarde aan demonstraties die grotendeels bestaan uit bedekte figuren, neem ze niet serieus.

Zorg er voor dat het makkelijker wordt eventuele figuren die geweld gebruiken een fikse boete / taakstraf / celstraf krijgen. Als tijdens de demonstratie dingen gesloopt worden en / of geweld gebruikt wordt en de dader is niet te achterhalen, dan 'gewoon' de hele groep (opgepakten) bestraffen. Men dient zijn eigen mededemonstranten in toom te houden of desnoods aan te geven.
Je kunt ze er privaat ook uitknikkeren natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215071762
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je hoeft er dan ook geen deel van uit te maken om ergens op te simpen.
pi_215071781
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ow?!
Zit ja21 in vakkie k?

Sinds wanneer?
Nee, hoezo? Als Kamerlid kun je ook prima simpen op het kabinet.
pi_215071887
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Dus er mag gerust iemand met bivakmuts naast je staan. Geen problemen mee. En als die een politiewagen in de fik steekt dan mag jij ervoor worden opgepakt?
pi_215071894
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:14 schreef rival het volgende:

[..]
Dus er mag gerust iemand met bivakmuts naast je staan. Geen problemen mee. En als die een politiewagen in de fik steekt dan mag jij ervoor worden opgepakt?
Wat een rare conclusie in die laatste zin.
pi_215071896
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een rare conclusie in die laatste zin.
persoon zegt letterlijk,"de dader is niet te achterhalen, dan 'gewoon' de hele groep (opgepakten) bestraffen.
pi_215072568
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:14 schreef rival het volgende:

[..]
Ja.

Dat is nou juist het punt van groepsgedrag; jij (in dit geval ik) doet er geen zak tegen, dan ben je ook met zijn allen verantwoordelijk wat mij betreft.
pi_215072641
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 12:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
[..]
Nee, hoezo? Als Kamerlid kun je ook prima simpen op het kabinet.
Ja21 =/= kabinet.
1947-2016
pi_215072656
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 14:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja21 =/= kabinet.
Ja dat zei je al, maar dan kan Eerdmans nog steeds een simp voor dit kabinet zijn.
pi_215072729
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 14:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja.

Dat is nou juist het punt van groepsgedrag; jij (in dit geval ik) doet er geen zak tegen, dan ben je ook met zijn allen verantwoordelijk wat mij betreft.
Wij gaan demonstreren. 1 debiel gooit ergens een raam in. Maar ik kan die debiel fysiek niet aan dus kan hem niet stoppen. Dan moet ik ook maar betalen?

Zegmaar de onschuldigen straffen zodat de debielen hun maskertje kunnen blijven dragen?
pi_215072842
Onder een gemodereerde regering vind ik zo'n verbod hartstikke prima. Maar kijkend naar Turkije werden van demonstrerende studenten en leerkrachten foto's genomen (die niet bedekt waren) en deze kregen vervolgens een bezoekje met de boodschap 'stop hiermee, want we weten wie je bent en waar je woont'. En met een rechtsdraaiend kabinet dat nu 'ook' al in de geest van autocratie per decreet wil gaan regeren net als de AKP van Erdogan ben ik er om die reden tegen.

Ik weet overigens dat de AVG en het recht om foto's te maken op straat van gezichten botsen en dreigementen hiermee het niet halen bij rechtsgang, maar het hele idee dat deze regering in het algemeen dingen makkelijk opzij wil schuiven bevalt me niet.

Voorwaardelijk voor / tegen dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 23-09-2024 14:43:46 ]
pi_215072991
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 14:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja.

Klinkt leuk, maar juridisch onhaalbaar.
pi_215073054
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2024 14:23 schreef rival het volgende:

[..]
Wij gaan demonstreren. 1 debiel gooit ergens een raam in. Maar ik kan die debiel fysiek niet aan dus kan hem niet stoppen. Dan moet ik ook maar betalen?

Zegmaar de onschuldigen straffen zodat de debielen hun maskertje kunnen blijven dragen?
Yup. Niks aan toe te voegen.
pi_215073060
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 14:58 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Klinkt leuk, maar juridisch onhaalbaar.
Geen idee of dat daadwerkelijk juridisch onhaalbaar is op dit moment, maar dat valt allemaal wel te regelen in de politiek.
pi_215073095
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Geen idee of dat daadwerkelijk juridisch onhaalbaar is op dit moment, maar dat valt allemaal wel te regelen in de politiek.
Met wensdenken los je geen problemen op.
  maandag 23 september 2024 @ 15:18:14 #64
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215073116
Dit had ik graag anders gezien. Ik hoop dat het bij demonstraties blijft. Anders dupeer je veel Islamitische vrouwen die hier helemaal niks mee te maken hebben.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215073164
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:14 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Met wensdenken los je geen problemen op.
Met zeggen dat iets niet kan en vervolgens zelf niet met oplossingen komen die wél kunnen, al helemaal niet.
pi_215073187
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Met zeggen dat iets niet kan en vervolgens zelf niet met oplossingen komen die wél kunnen, al helemaal niet.
Wet openbare manifestaties aanpassen zoals in de OP lijkt mij een verstandiger traject.
En je hebt al een meerderheid in de TK om dit traject in te gaan.
pi_215073224
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:30 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Wet openbare manifestaties aanpassen zoals in de OP lijkt mij een verstandiger traject.
En je hebt al een meerderheid in de TK om dit traject in te gaan.
Tip voor de volgende keer: geef dit al aan in je eerste reactie.

Maar goed, mensen die hier demonstreren tegen buitenlandse regimes moeten altijd herkenbaar in beeld blijven. Ik zal het melden bij de Anti-Iran demonstraties die hier zo'n beetje wekelijks plaatsvinden.
  maandag 23 september 2024 @ 15:46:50 #68
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215073291
Goeie zaak _O_

Hopelijk blijven de echte lastpakken dan nu ook weg.
pi_215073395
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Tip voor de volgende keer: geef dit al aan in je eerste reactie.

Maar goed, mensen die hier demonstreren tegen buitenlandse regimes moeten altijd herkenbaar in beeld blijven. Ik zal het melden bij de Anti-Iran demonstraties die hier zo'n beetje wekelijks plaatsvinden.

https://nos.nl/artikel/23(...)jaar-lang-onderdrukt

Goed idee, deze mensen breken de boel niet af en staan voor hun mening.
  maandag 23 september 2024 @ 16:03:09 #70
3542 Gia
User under construction
pi_215073428
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:59 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/23(...)jaar-lang-onderdrukt

Goed idee, deze mensen breken de boel niet af en staan voor hun mening.
En terecht!! Als je voor je mening staat is het helemaal niet nodig je gezicht te bedekken. Vind dit trouwens een demonstratie waar ik ook 100% achter sta.

Veel relschoppers misbruiken oprechte en eerlijke demonstraties door met bedekte gezichten rotzooi te gaan trappen om het rotzooi trappen. Daarom ben ik wel voor dit verbod.
  maandag 23 september 2024 @ 16:15:46 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215073579
quote:
Nee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 23 september 2024 @ 16:16:17 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215073585
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2024 15:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit had ik graag anders gezien. Ik hoop dat het bij demonstraties blijft. Anders dupeer je veel Islamitische vrouwen die hier helemaal niks mee te maken hebben.

Pech.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_215073646
Symboolpolitiek en vooral een PR momentje voor De Bril.
pi_215073649
quote:
Ben jij nou écht zó dom?
:')
pi_215074911
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee.
Ok.
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ben jij nou écht zó dom?
Ja, maar gelukkig lang niet zo dom als jij.
pi_215074971
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 19:03 schreef HeldShahid het volgende:

Ja
Hier had je moeten stoppen met typen hoor...
pi_215076599
mooi. verbaasde me dat dit nog niet het geval was
pi_215246589
Niet dus.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')