abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 september 2024 @ 19:53:11 #1
488763 Starflyer
Flies to the stars
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 19:55:28 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215067179
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 19:40 schreef Starflyer het volgende:
Wil je saaie mediagetrainde poppetjes of wil je karakters?

Dat laatste maakt de F1 in ieder geval leuker om naar te kijken. Dat eerste zeker niet.
F1 gaat voor mij vooral om het racen en niet wat ze roepen voor, na, of tijdens een race. Een beetje emotie is wel mooi natuurlijk.

Voor de rest heb ik wel het idee dat ze allemaal wel altijd hun eigen mening geven, binnen de perken.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 22 september 2024 @ 20:31:46 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_215067588
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 19:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hij heeft zijn doel bereikt, zijn droom waargemaakt en hij heeft altijd al gezegd dat hij niet uit is op x-keer kampioen worden of eeuwig te willen blijven rijden.

Als je zo'n coureur als Max wil houden in de F1 dan moet je je als organisatie ook wel een beetje dusdanig opstellen dat het kan. Nu lijkt het eerder dat ze hem willen wegpesten. Dat niet alleen, zelfs Norris en Hamilton geven aan dat het onzin is.

Hij wil gewoon lol hebben, lekker racen, keihard vechten, maar niet dat eeuwige mierenneukerij meemaken.De FIA is gewoon met NIKS consequent op dit moment. De regels op de baan niet, de regels voor de auto's niet, de regels voor gedrag niet .... enige waar ze consequent in zijn is dat ze niet consequent zijn. Echt belachelijk. Snap best dat die denkt "fuck it" heb alles bereikt wat ik wilde en ik heb hier geen lol meer in ...

Het is raar dat de FIA en F1 zo'n grote sportman willen laten gaan of zelfs bewust "wegpesten". Snap er niks van.
Formula One als organisatie is duidelijk een bepaalde kant op aan het bewegen, het doet me meer en meer denken aan de manier waarop NASCAR aangestuurd wordt. Waar het overkoepelend orgaan heel duidelijk bepaalt wat rijders wel en niet mogen zeggen, in 2010 is daar bijvoorbeeld een boete van $50.000 uitgedeeld aan twee rijders die zich kritisch uitlieten over de sport en de organisatie.
Rijders zijn daar ja-knikkers geworden, en mij bekruipt het gevoel dat Formula One het ook graag zo wil zien; rijders die zo min mogelijk zeggen, week in week uit dezelfde quotes afleveren en tijdens een interview het liefst zoveel mogelijk sponsornamen benoemen.

Formula One zet sinds een aantal jaren de eerste stappen een vergelijkbare kant op; zo zijn ze oa. zelf de regie en touwtjes in handen gaan nemen van de uitzendingen middels F1TV. Wat op zich een prima service is, maar tegelijk natuurlijk ook een verlengstuk van Formula One Management, daar zal never nooit niet ruimte voor kritiek zijn.

Weer terug naar NASCAR waar het overkoepelend orgaan contractuele afspraken heeft met de broadcasters; alles moet altijd positief zijn, er is nooit een kritische noot in de uitzending te horen, de pundits zijn week na week laaiend enthousiast.
En is er onverhoopt wel een controverse? Dan wordt het met een grap en een lach afgedaan, hup en snel door. Het narratief is altijd hetzelfde: De strijd is ongekend. De spanning is om te snijden. De inzet was nog nooit zo hoog. Deze race kan álles gebeuren.
Begint dat al ergens op te lijken? Ja, F1TV, waar ook ieder weekend ongekend is en de hype onmeetbaar. F1TV had vandaag een voorbeschouwing van 60 minuten, hoeveel minuten is het daar over de protest actie van Max gegaan? Hint: het is niet eens benoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-09-2024 20:41:48 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 september 2024 @ 20:42:29 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215067670
Mwah, het is wel zo dat de coureurs onderling zelf nog wel wat dingen op mogen lossen, dus er wordt af en toe wat geknokt, tot de NASCAR er genoeg van heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 21:08:32 #5
pi_215067875
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215068060
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 19:52 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.

Maar alleen maar politiek correcte antwoorden geven in plaats van uitgesproken je mening kunnen geven is niemand bij gebaat.
Ik was wat kort door de bocht. Persoonlijk vind ik de nieuwe regels belachelijk.

Aan de andere kant genoeg werkplekken met gedragsregels. Het is gewoon onderdeel van het werkleven.
pi_215068315
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 21:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik was wat kort door de bocht. Persoonlijk vind ik de nieuwe regels belachelijk.

Aan de andere kant genoeg werkplekken met gedragsregels. Het is gewoon onderdeel van het werkleven.
Mja, ik geloof niet dat werkplek van een F1-coureur ergens mee te vergelijken valt ;)
  Moderator / Redactie FP zondag 22 september 2024 @ 22:56:32 #9
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215068692

Ricciardo lijkt zich er al bij neergelegd te hebben.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 22 september 2024 @ 22:57:09 #10
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_215068698
Ik heb de gp in de herhaling op viaplay gekeken, wat een genot.
Nu eerst weer eens een vakantie, hebben de heren (teams) wel verdiend.
Drop you like an ill, bad habit
pi_215068757
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:57 schreef pmponer het volgende:
Ik heb de gp in de herhaling op viaplay gekeken, wat een genot.
Nu eerst weer eens een vakantie, hebben de heren (teams) wel verdiend.
Hier ook, maar vond het maar matig.
Gedwongen worden tot alternatieve strategieën klinkt leuk, maar niet als het komt doordat er bijna niet ingehaald kan worden.
  zondag 22 september 2024 @ 23:30:40 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_215068876
Ik had vanmiddag een verjaardag van m'n moeder dus dat ging uiteraard voor, heb dus net pas de race gekeken.
Maar waarom is Ricciardo DOTD geworden?? :?
Is dat puur de simpathy vote omdat het waarschijnlijk z'n laatste race was? Zo wil je toch ook niet winnen?
  Moderator / Redactie FP zondag 22 september 2024 @ 23:37:58 #14
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215068909
quote:
11s.gif Op zondag 22 september 2024 23:30 schreef SiGNe het volgende:
Ik had vanmiddag een verjaardag van m'n moeder dus dat ging uiteraard voor, heb dus net pas de race gekeken.
Is dat puur de simpathy vote omdat het waarschijnlijk z'n laatste race was? Zo wil je toch ook niet winnen?
En omdat hij een puntje voor de FL wegsnoepte bij Norris :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_215068915
quote:
11s.gif Op zondag 22 september 2024 23:30 schreef SiGNe het volgende:
De percentages lagen bij de laatste melding 'stem nu' heel dicht bij elkaar. Ik meen 12%, 11% en 9% op dat moment in beeld (hou me te goede).
Dus het kon best zijn dat elke coureur DOTD kon worden :P
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 22 september 2024 @ 23:48:06 #16
45 SiGNe
pi_215068943
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
IN de laatste ronde op nieuwe banden terwijl hij ook achteraan reed.
Da's niet heel erg moeilijk.

Al is het wle zo dat door die FL van Ricciardo Max in de rest van de races en sprints aan een P2 genoeg heeft om toch WK te blijven.
Maar goed, dan moet Piastri niet ook sneller zijn dan Max.

Maar volgens RB zouden de problemen in Austin opgelost zijn.
pi_215068949
quote:
11s.gif Op zondag 22 september 2024 23:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Al is het wle zo dat door die FL van Ricciardo Max in de rest van de races en sprints aan een P2 genoeg heeft om toch WK te blijven.

Is dat met de fl in de komende races meegerekend?
pi_215068955
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 23 september 2024 @ 00:09:57 #19
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215068999
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Is dat met de fl in de komende races meegerekend?
Ja.

6x8 + 3x1 = 51 punten. Het verschil is 52 punten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_215069029
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
quote:

[..]

Dat kan niet eens, want de votes waren toen al nagenoeg dicht.
  maandag 23 september 2024 @ 00:45:49 #21
45 SiGNe
pi_215069070
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 00:24 schreef FvanS het volgende:

[..]
[..]
Dat kan niet eens, want de votes waren toen al nagenoeg dicht.
En eerder zat hij ook al op 11% maar daarna heeft hij eigenlijk helemaal niks laten zien.
Het zal wel de sympathy vote zijn geweest.
Maar ook dat is dan eigenlijk onterecht want Ricciardo heeft dit hele seizoen al niet echt veel laten zien en met een dikke glimlach win je geen races.
pi_215069221
quote:

[..]

Met de vcarb is het helemaal niet zo makkelijk want hij zat maar enkele tienden onder de snelste rondetijd van Norris die een 1:34.9 reed op harde banden die al 18 ronden oud waren.
Liet ook wel even zien hoeveel snelheid Norris met zijn McLaren nog over had, zelfs al zou Max een seconde harder hebben kunnen rijden was het niet genoeg geweest.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_215069575
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij blaast het wel een beetje op. Kijk hoe grote moeite is het nou om even geen scheldwoord eruit te gooien tijdens zo'n persco? Meteen zo'n straf is dan ook wel weer wat overdreven, en ik snap dat die daar dan even geen zin in heeft.

Maar vervolgens maakt die er een heel circus van terwijl hij wel een regel overtreedt.
[..]
.
Je blijft toch een clown hè.

quote:
Kan die allemaal wel blijven doen maar hoe ver kom je daarmee?
Meermaals wereldkampioen op het hoogste podium van zijn sport. Multi multi miljonair die op zijn 22e al ruim binnen was.

Prima resultaat met zichzelf blijven.
  maandag 23 september 2024 @ 08:45:49 #24
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215069925
Dat gedoe met dat Albon zo goed is en dat iedereen verbaasd is dat Collapinto het zo goed doet.. Waarom vond iedereen Albon dan zo goed? Omdat hij Sargeant en Latifi wist te verslaan? Dat waren toch zonder discussie by far de slechtste rijders van het veld? Kennelijk was die Williams helemaal niet zo slecht.
Rini dankjewel.
  Moderator maandag 23 september 2024 @ 08:50:35 #25
pi_215069937
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 07:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je blijft toch een clown hè.
[..]
Zelfs als ik het voor het opneem is het nog niet goed? 🤣
quote:
Meermaals wereldkampioen op het hoogste podium van zijn sport. Multi multi miljonair die op zijn 22e al ruim binnen was.

Prima resultaat met zichzelf blijven.
Hartstikke leuk dat geldelijke gewin maar daar heb ik het niet over. Je kan je onaangepast blijven gedragen tegenover een institutie zoals de FIA, en op een gegeven moment krijg je dan gezeik. En dan doet die bankrekening niet zoveel als je geen boete krijgt maar een andere straf.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')