Mwah, dat lijkt me vrij zonde bij Carbon wedstrijdschoenen die al niet zo lang meegaan. 1 of 2 loopjes daarop is voldoende.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zou ik ze maar z.s.m. flink in gaan lopen (>50km).
Endorphin speed is geen carbon /mierenneukquote:Op woensdag 25 september 2024 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, dat lijkt me vrij zonde bij Carbon wedstrijdschoenen die al niet zo lang meegaan. 1 of 2 loopjes daarop is voldoende.
Wel kan het helpen om ze bijvoorbeeld een paar keer in huis aan te hebben.
Dat vind ik zonde van de schoenen, ik ga een korte loop, langere duurloop en training er mee lopen, maar dat is echt genoeg.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zou ik ze maar z.s.m. flink in gaan lopen (>50km).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry vergissing, ik bedoelde dat 10-14 dagen na een ultra mij een goed moment lijkt voor een snelle 10km. Je spieren zijn hersteld en je aerobe conditie is top.quote:
Mooie afstand! En flink HM tempostuk zegquote:Op woensdag 25 september 2024 16:22 schreef GotC het volgende:
Ik heb net 18 km gelopen, langste afstand tot nu toe. Waarvan 9 km op +- 7:05 min/km, m'n beoogde HM tempo (). Wel een tijdje stilgestaan na een uur omdat een bejaarde man graag vanalles wilde vertellen over zijn marathon-avonturen van vroeger en een praatje nodig had. Ach, prima
.
Het ging niet vanzelf, maar gelukkig kwamen m'n 3 favo supporters ineens aangefietst voor de laatste 7 km waardoor die een stuk soepeler gingen.
Oh, ik hoop het niet eigenlijk want dan ben ik niet all-out gegaan.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:59 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Sorry vergissing, ik bedoelde dat 10-14 dagen na een ultra mij een goed moment lijkt voor een snelle 10km. Je spieren zijn hersteld en je aerobe conditie is top.
Had jouw post te snel gelezen.
is een tempo aan een trailrun hangen niet heel tricky? Of ben je er bekend?quote:
Oh nee hoor, geen zorgen. Ik loop bewust een trail omdat ik me juist niet zo druk wil maken over een tijd en wil genieten van de omgevingquote:Op woensdag 25 september 2024 18:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
is een tempo aan een trailrun hangen niet heel tricky? Of ben je er bekend?
Dat zou echt een drama zijn. Voor een stukkie rennenquote:Op zondag 22 september 2024 21:31 schreef Evangelion het volgende:
Misschien kunnen we een soort doktersbriefje dat je fit bent verplicht maken 🤔
Ja daar verwees ik ook (sarcastisch) naar.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:32 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat zou echt een drama zijn. Voor een stukkie rennen![]()
In Frankrijk hadden ze het beruchte medisch certificaat, dat is sinds kort vervangen door het kijken van een video. Voor mij genoeg om me in te schrijven voor de halve marathon van Parijs (op 9 maart), wilde daar altijd al een keer gaan hardlopen.
Ik heb dat in het verleden wel gehad, maar met mijn Hoka Rincon3s nooit meer. Meteen een marathon op gelopen ook. Nu scheelt het wel dat de steunzool meeverhuist en die al ingelopen is.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sowieso hardloopschoenen moeten inlopen
Als ze al niet uit de doos goed zitten, zitten ze dat na 50 km ook niet.
Ze zijn niet van leer gemaakt.
Gewoon een keertje mee lopen voor de wedstrijd is meer dan genoeg.
Ik loop al jaren op Asics maar niet elke type vind ik fijn. Inmiddels weet ik wel de types die ik fijn vind. Toch pas ik ze wel even in de winkel want tja ze maken ook telkens andere dus wie weet is er iets aangepast wat ik niet fijn vind.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
Waar kopen jullie nieuwe hardloopschoenen? Doen jullie elke keer een hardloopanalyse in de winkel en kopen dan de beste match? Of kopen jullie online jullie schoenen?
Ik heb nu vier keer (over de laatste 8 jaar verspreid) een analyse laten doen in drie verschillende winkels. Uiteindelijk ben ik weggegaan met Asics, Nike, Mizuno en HOKA.
Het liefst wil ik gewoon bij één merk blijven en deze type schoen telkens opnieuw online kopen. Als het bevalt dan bevalt het, toch? Online kan ik een mooiere kleur kiezen en het is vaak ook goedkoper.
En stel je wil één schoen voor een lange duurloop, maar ook een wat snellere schoen, maar wel van hetzelfde merk. Kun je dan simpelweg gewoon de snellere schoen van hetzelfde merk en dezelfde maat kopen?
Meestal wel, bij Asics vind ik dat wat tricky de laatste jaren (de verschillen tussen de Gel nimbus 19 t/m 25 zijn nogal groot). In de winkel zit alles als een soepele, zachte pantoffel. Je voelt pas echt hoe iets zit na een paar keer lopen. Ik ben ooit aan mijn HOKAs (Rincon2) gekomen door een sale setje te kopen voor 40,- bij Steenbok sport, daarna heb ik hun opvolgers altijd via internet gekocht. Nu is dat makkelijk, want dat zijn neutrale schoenen. Het enige waar ik op moet letten is dat ze breed genoeg zijn, want ik heb een brede voet (Hoka verkoopt ook breedtematen). Dat zijn wel zaken die een winkel eerder signaleert, al ben ik er ooit achter gekomen door een podologen bezoek.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
Waar kopen jullie nieuwe hardloopschoenen? Doen jullie elke keer een hardloopanalyse in de winkel en kopen dan de beste match? Of kopen jullie online jullie schoenen?
Ik heb nu vier keer (over de laatste 8 jaar verspreid) een analyse laten doen in drie verschillende winkels. Uiteindelijk ben ik weggegaan met Asics, Nike, Mizuno en HOKA.
Het liefst wil ik gewoon bij één merk blijven en deze type schoen telkens opnieuw online kopen. Als het bevalt dan bevalt het, toch? Online kan ik een mooiere kleur kiezen en het is vaak ook goedkoper.
En stel je wil één schoen voor een lange duurloop, maar ook een wat snellere schoen, maar wel van hetzelfde merk. Kun je dan simpelweg gewoon de snellere schoen van hetzelfde merk en dezelfde maat kopen?
Ik lees reviews om erachter te komen of de schoen veel veranderd is t.o.v. het vorige model. Als er weinig veranderd is, durf ik het wel aan om online te bestellen. Meestal met korting, bv de Asics Outlet of Black Friday uitverkoop.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
De Speed is zoals gezegd geen carbonschoen, wel een polyesterplaat. Gisteren toevallig net boven de 1000km uitgekomen met mijn eigen Speeds en ze lopen nog heerlijk, dus ze kunnen wel even mee gelukkig. ☺️quote:Op woensdag 25 september 2024 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, dat lijkt me vrij zonde bij Carbon wedstrijdschoenen die al niet zo lang meegaan. 1 of 2 loopjes daarop is voldoende.
Wel kan het helpen om ze bijvoorbeeld een paar keer in huis aan te hebben.
wutquote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pff, net schoenen gekocht, voorbereiding top. Kondigt de Bergse Plasloop aan dat ze op bepaalde punten verkeer voor laten gaan op lopers… wat een ontzettend zooitje. Mijn vriendin rent ook mee en mijn vrienden/familie waren al opgetrommeld om mij aan te moedigen, anders was ik wel een andere race gaan zoeken. Maar balen is dit wel, die lekkere eindtijd kan ik wel vergeten
Noooquote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pff, net schoenen gekocht, voorbereiding top. Kondigt de Bergse Plasloop aan dat ze op bepaalde punten verkeer voor laten gaan op lopers… wat een ontzettend zooitje. Mijn vriendin rent ook mee en mijn vrienden/familie waren al opgetrommeld om mij aan te moedigen, anders was ik wel een andere race gaan zoeken. Maar balen is dit wel, die lekkere eindtijd kan ik wel vergeten
Gewoon diefstal eigenlijk. Begint wel irritant te worden, al die evenementen die eigenlijk de te grote populariteit niet meer aankunnen en daardoor in de organisatie verzaken.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:01 schreef Evangelion het volgende:
Benadeelde damlopers krijgen 1/4 van het geld terug trouwens, ook meh.
Wij hebben rondjes gerend in een parkeergarage tot het ergste voorbij was. Maar dan doet m'n gps het niet en niet op strava is niet gelopen natuurlijk. Zwaar levenquote:Op donderdag 26 september 2024 21:05 schreef Evangelion het volgende:
Mijn loopje vandaag vroegtijdig afgebroken door bijbelse bliksem die fucking dichtbij kwam. Het zit niet mee.
Stom!quote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik loop binnenkort weer Rondom Haarlem. Een leuke estafette die, verrassend, rondom Haarlem gelopen wordt. Wat je niet zelf loopt leg je op de fiets af.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Stom!
Hopelijk valt het mee met het verkeer. Ik deed laatst een wedstrijd waarvoor het parcours helemaal niet dicht was, maar dat was in Middle Of Nowhere Achterhoek dus er bleken ook gewoon amper auto's te zijn
Dat is niet best. Is het niet zo dat je in het buitenland meestal je geld terugkrijgt als de loop niet doorging?quote:Op donderdag 26 september 2024 21:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon diefstal eigenlijk. Begint wel irritant te worden, al die evenementen die eigenlijk de te grote populariteit niet meer aankunnen en daardoor in de organisatie verzaken.
Zo'n estafette deden wij ook, maar dan door de Achterhoek. Ik heb de eerste etappe gerend en daarna met alle andere etappes meegefietst, maar vooral een beetje tegen de lopers aan gepraat om ze af te leiden van hoe ver ze nog moestenquote:Op donderdag 26 september 2024 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik loop binnenkort weer Rondom Haarlem. Een leuke estafette die, verrassend, rondom Haarlem gelopen wordt. Wat je niet zelf loopt leg je op de fiets af.
Zo'n enorm parcours krijg je natuurlijk nooit afgezet en het is ook een vrij klein evenement. De organisatie heeft ook 'het is geen wedstrijd' op de nummers staan.
Desalniettemin zijn we als begeleidend fietser superfanatiek en rijden we alle kruisingen vooruit om gewoon brutaal met oranje hesjes aan midden op de weg te staan tot de loper voorbij is. Topfun!!
wtfquote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mn pa heeft voor optie 2 gekozen.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:54 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat is niet best. Is het niet zo dat je in het buitenland meestal je geld terugkrijgt als de loop niet doorging?
25% van het inschrijfgeld terug is een fooi... met mijn financiële situatie zou ik de moeite niet eens doen. Misschien als student wel. Ook twijfel ik of ik volgend jaar wel weer mee wil doen met de Damloop. Het systeem deugt namelijk totaal niet.
Optie 2 lijkt me nog de minst slechte keuze. Dan weet je namelijk zeker dat je die 25% in je zak hebt.
Tip bij optie 1: inschrijven voor de Dam tot Damloop en een snelle eindtijd opgeven. Ik kan het iedereen aanraden. Maar mocht je geblesseerd raken of onverhoopt niet meer willen hardlopen, dan ben je alsnog 100% kwijt.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mn pa heeft voor optie 2 gekozen.
"Misschien ben ik wel dood volgend jaar. Of heb ik geen zin ofzo."
optimist
![]()
Ik koos voor optie 1 gewoon omdat ik het geld nu toch al uitgegeven had en volgend jaar sowieso weer wil.
Ja ik heb er wel van geleerd. Ondanks dat ik vast geloof dat dat irritant is voor snellere lopers.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:51 schreef core2duo het volgende:
[..]
Tip bij optie 1: inschrijven voor de Dam tot Damloop en een snelle eindtijd opgeven. Ik kan het iedereen aanraden. Maar mocht je geblesseerd raken of onverhoopt niet meer willen hardlopen, dan ben je alsnog 100% kwijt.
Een buitenlands voorbeeld: New York City marathon (niet zelf gelopen, want kan geen marathon lopen) was in 2022 ook 24 graden@15 normaal... daar kan het wel. De vraag is: speel je om te winnen of om niet te verliezen (lees: elk risico mijden)?
Met dat laatste noem je iets... ik heb weleens het beeld dat de langzame duurloop aan populariteit verliest vanwege strava. Omdat het minder cool lijkt. Zit er een kern van waarheid in mijn vermoeden?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij hebben rondjes gerend in een parkeergarage tot het ergste voorbij was. Maar dan doet m'n gps het niet en niet op strava is niet gelopen natuurlijk. Zwaar leven
Gewoon een beetje netjes zijn en niet voordringen in het startvak zelf, dan valt het allemaal reuze mee.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik heb er wel van geleerd. Ondanks dat ik vast geloof dat dat irritant is voor snellere lopers.
2 uur gerekend vanaf de laatste loper. Degene die de medailles uitreikt weet niet wanneer je gestart bentquote:Op dinsdag 24 september 2024 23:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.
Echt schandaligquote:Op donderdag 26 september 2024 21:01 schreef Evangelion het volgende:
[..]
wut
Benadeelde damlopers krijgen 1/4 van het geld terug trouwens, ook meh.
Ik pronk dat gewoon altijd lekker met mijn lage hartslag tijdens een langzame duurloop.quote:Op vrijdag 27 september 2024 00:00 schreef core2duo het volgende:
[..]
Met dat laatste noem je iets... ik heb weleens het beeld dat de langzame duurloop aan populariteit verliest vanwege strava. Omdat het minder cool lijkt. Zit er een kern van waarheid in mijn vermoeden?
Best triest eigenlijk, zo weinig.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Ja klopt idd. Ik had een mail met 3 keuzes:
1. 25% korting op volgend jaar, kortingscode geldig in januari.
2. 25% terug van het bedrag dat je nu betaald hebt.
3. Niks doen en dan wordt het beschouwd als een donatie aan le champion.
Ik heb maar gekozen voor het eerste want wil hem toch wel heel erg graag volgend jaar doen.
En ik twijfel nog over of ik le champion lid word zodat ik in het vroege startvak kan starten. Keuzes keuzes.
Ik krijg de meeste kudos en reacties op mijn langzame 20+ km loopjes, dus zou zeggen dat ze niet minder cool zijnquote:Op vrijdag 27 september 2024 00:00 schreef core2duo het volgende:
[..]
Met dat laatste noem je iets... ik heb weleens het beeld dat de langzame duurloop aan populariteit verliest vanwege strava. Omdat het minder cool lijkt. Zit er een kern van waarheid in mijn vermoeden?
Jep, idem hier. App gaf aan dat het droog zou blijven, maar zeiknat geregend binnen 15-20 min en met het naderende onweer (en harde klappen) toch eerder terug naar huis gegaan. Niet prettig.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:05 schreef Evangelion het volgende:
Mijn loopje vandaag vroegtijdig afgebroken door bijbelse bliksem die fucking dichtbij kwam. Het zit niet mee.
De klachten stromen dan ook binnen via social media.quote:Op vrijdag 27 september 2024 07:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Best triest eigenlijk, zo weinig.
Ik kreeg veel meer kudos voor een long run (30+) dan voor een 1k PR (op dezelfde dag).quote:Op vrijdag 27 september 2024 08:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik krijg de meeste kudos en reacties op mijn langzame 20+ km loopjes, dus zou zeggen dat ze niet minder cool zijn
Denk dat je ego bij de voordeur achterlaten ook een belangrijke is om een nog betere hardloper te worden. Al loop je de marathon in 2.30u, als jouw benen aangeven dat op een bepaalde dag je langzame duurloop of herstelloop in 5.30-6.00 moet gaan, gewoon lekker doen. Laat de stravaridders zich maar lekker uitsloven, het betaalt zich meestal niet uit op raceday.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef Evangelion het volgende:
Over Strava en stoer gesproken
Ik ken 2 gasten die lopen ALTIJD
- 3-4x per week
- 15-20km
- Rond 4:00 min/km pace (consistent over de hele run)
Dat vind ik gewoon irritant.
Enerzijds jaloers op die consistente snelheid, aan de andere kant denk ik dit is toch geen effectieve training.
1 ervan liep vroeger supersnelle marathons en is nu te druk om echt gestructureerd te trainen, dus die begrijp ik nog.
Maar die andere loopt nu gewoon marathons (PR vergelijkbaar met mij, ik iets sneller muahaha).
Comparison is the thief of joy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |