Beathoven | zondag 22 september 2024 @ 12:28 |
In tegenstelling tot andere landen schijnt de sedan als model in populariteit in NL af te nemen, waar die van de hatchback groeit. Waar ik me van het verleden inderdaad herinner dat je niet alleen meer bontgekleurde auto’s zag, zag je ook veel meer sedans rijden. Sedan / Station / Hatchback ![]() Een paar redenen hiervoor die ik kan bedenken. - hatchbacks zijn een soort mini station wagens, even banken achterover en je kunt een kastje, fiets van zoon of dochter of iets anders makkelijker kwijt. Sedans zijn daarentegen een beetje de koetsen met de koffers achterop. - Nederlanders zijn langer dan gemiddeld. Een sedan loopt achterin eerder af. Zit je sneller met je hoofd tegen het plafond. Omdat we een beetje de pilot van de wereld zijn op veel gebieden en qua ontwikkelingen in populariteit vaak op de eerste golf zitten heb ik het idee dat er wellicht een kans dat ook globaal de sedan uiteindelijk een beetje op z’n retour gaat komen. Ben benieuwd of deze mening gedeeld of ontkracht wordt ![]() | |
Captain_Ghost | zondag 22 september 2024 @ 12:52 |
Sedan en Stationwagen de ledig gewicht verschilt vaak nauwelijks van elkaar. Maar stationwagen bied meer ruimte en je kan meer meenemen. En ziet goed uit.. | |
Mikeytt | zondag 22 september 2024 @ 12:58 |
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.![]() | |
kwiwi | zondag 22 september 2024 @ 13:14 |
Zou zelf ook altijd voor een station kiezen, gewoon vanwege de extra ruimte. | |
Rodgrod | zondag 22 september 2024 @ 13:28 |
Lekkere kreukelzone ook. ![]() | |
bleiblei | zondag 22 september 2024 @ 13:35 |
Beetje koud zo zonder deur ![]() ![]() | |
gianni61 | zondag 22 september 2024 @ 13:36 |
een 45km karretje met een bereik van 75 km en een kofferbak waar nog geen krat bier in past is niet bepaald een vervanger voor een stationwagon | |
Mikeytt | zondag 22 september 2024 @ 13:38 |
Zijn 2 modellen. 1 met deuren en 1 zonder deuren ![]() | |
Mikeytt | zondag 22 september 2024 @ 13:43 |
Je boodschappen passen er makkelijk in. 2 zitplaatsen, dus genoeg voor het gemiddelde huishouden in de stad. Grotere auto's huur ik alleen tijdelijk als ik ergens op vakantie ben. | |
derLudolf | zondag 22 september 2024 @ 14:06 |
Klein: ja. Zuinig: dat is mn Renault Clio ook Handig: dan hebben we een andere definitie van handig. Beetje gereedschap als ik bij iemand ga klussen, of m'n foto spul plus bagage als ik paar dagen weg ga en die Clio is een flink eind gevuld. | |
Irritatie100 | zondag 22 september 2024 @ 14:45 |
Ik heb zelf ook een sedan en hoewel de oppervlakte van de kofferbak behoorlijk groot is, kan je ongeveer de helft alsnog niet efficiënt gebruiken omdat het te laag is. Zeker nu ik een baby heb en vaak een wandelwagen mee moet nemen wordt dat wel heel duidelijk. | |
LXIV | zondag 22 september 2024 @ 14:56 |
Hoewel ik een aanhanger heb zou ik toch nooit een sedan willen. Je ruimte is zo beperkt als je wat groters wil meenemen. Ik vind het er ouderwets en lelijk uitzien. | |
arvensis | zondag 22 september 2024 @ 18:46 |
Ik vind sedans echt spuuglelijk. ![]() | |
Hyperdude | zondag 22 september 2024 @ 18:53 |
Mijn laatste sedan was een Alfa 75 ![]() ![]() ![]() | |
Beathoven | zondag 22 september 2024 @ 20:18 |
Ik vind ze wel mooi, maar dat komt ook omdat ze nu wat zeldzamer zijn geworden in Nederland tussen alle hatchbacks en stations. | |
derLudolf | zondag 22 september 2024 @ 22:31 |
Ligt ook wel aan het formaat. Een E-klasse of 5 serie kan ik zeker wel waarderen als limousine (zo noemen ze de sedan bij de Duitse merken), maar bij een Renault Clio of Volkswagen Polo echt niet. | |
Lospedrosa | zondag 22 september 2024 @ 22:39 |
Dit topic zou wel in 2010 kunnen zijn geschreven want niet alleen de sedan sterf uit, ook de hatchback en de stationwagen. Er zijn al diverse merken die ze niet meer maken. Want iedereen wil een SUF Ik vind de station altijd nog een mooie auto (soms) door de lange lijnen. En gewoon handig. Bijvoorbeeld de A6 in mooie uitvoering. Maar HeeFt laGe InstAP. | |
De_Hertog | zondag 22 september 2024 @ 22:48 |
Sedans zijn in Nederland nooit echt populair geweest. Ja, de luxere modellen waren vroeger vaker sedan (en nu SUV) maar de gewone auto was vaak een hatchback of station inderdaad. In Oost-Europa had je sedan versies van de Clio en Polo en dergelijke, maar in Nederland waren die niet eens te koop. En waar de Golf jarenlang de best verkochte auto was zag je de Jetta eigenlijk maar nauwelijks. | |
Beathoven | maandag 23 september 2024 @ 10:34 |
Klopt, de SUF is wel ongeveer het beste van een station, maar dan breder. De wens om een hond mee te nemen is er vaak en dan vervalt veel buiten de station en de SUV om. Aan een sedan heb je dan nog het allerminst. Ik vond de Amerikaanse modellen en de oude jaren '80 Volvo stations altijd wel mooi, niet in de 'sportauto definitie van mooi', maar in hun eigen soort. De wat rondere lijnen die in de jaren '90 opkwamen vond ik ook wel een plus. Bij Mercedes stationwagens heb ik teveel de associatie met een begrafeniswagen. ![]() Een verschil met waarom in een land als Ierland de sedan weer erg populair is kan daar misschien te maken hebben in dat ze niet met de tot het dak volgepakte auto naar andere landen tuffen voor vakantie. | |
Accordtje | maandag 23 september 2024 @ 11:09 |
Omdat het een rijdende doodskist is. Met dat ene leventje wat we hebben speel ik liever wat meer op safe. | |
CarbonC | maandag 23 september 2024 @ 11:10 |
En mooi! Ik voel echt helemaal niets bij al die rijdende zeecontainers die nu zo populair zijn. | |
CarbonC | maandag 23 september 2024 @ 11:12 |
Daar gaat het ook niet om. Dit is gewoon prima vervoer voor in de stad, max. 50 km/u. Voor makelaars en ander hip gedoe. Ik zie dit echt 100x liever dan al die (zwarte) Range Rovers, BMW X100, Audi Q99 en KIA EV999's. | |
Feola | maandag 23 september 2024 @ 11:13 |
Als je je dit moet afvragen ben je wel heel erg achterlijk. Afgezien van het afzichtelijke esthetische ontwerp is het totaal onpraktisch voor een heel groot deel van de mensen. | |
CarbonC | maandag 23 september 2024 @ 11:16 |
Voor jou is de Peugeot Partner uitgevonden. | |
Beathoven | maandag 23 september 2024 @ 12:29 |
In Italie lijkt het me met de drukke smalle straten, het andere koopgedrag en het vinden van parkeergelegenheden ideaal als stadsauto. Beetje een goede tweezits vespa met een hint naar wat opslagruimte dit. [ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 23-09-2024 12:39:04 ] | |
Managarm | maandag 23 september 2024 @ 12:36 |
Onhandige type auto, geef mij maar een station, ik kan zonder problemen buizen van 3 meter in mijn station vervoeren. | |
Lospedrosa | maandag 23 september 2024 @ 12:50 |
We hebben wel eens lengtes van 5 meter dubbelwandig onder de auto geknupt vroeger. Alleen niet heel veilig. ![]() | |
CarbonC | maandag 23 september 2024 @ 12:52 |
Niet iedereen is bouwvakker of schaft een grote auto aan voor iets dat ze 1x in de 5 jaar doen of nodig hebben. | |
Managarm | maandag 23 september 2024 @ 13:04 |
Ik ben in het afgelopen jaar meer dan 10 keer heen en weer gereden met buizen, dat krijg je als je een huis aan het bouwen bent. | |
mvdejong | maandag 23 september 2024 @ 13:08 |
Tot aan einde 80-er jaren waren sedans wel populair, omdat stations werden gezien als bouwvakkers-auto's, en alleen in de lagere specificaties verkrijgbaar waren. Toen dat inzicht veranderde waren er veel merken die een station met dezelfde specificaties als een sedan plotseling veel duurder maakten. Het is eigenlijk Ford geweest die besloot sedans, hatchbacks en stations dezelfde prijs te geven, en daar ook fors reclame mee maakte. De Jetta was ook minder populair dan de Golf omdat VW besloot dat de Jetta een "luxe-model" was en deze met dezelfde specifiaties als een Golf schandalig veel duurder verkocht. | |
mvdejong | maandag 23 september 2024 @ 13:15 |
Ik wil mijn dure fietsen liever in dan op of achterop mijn auto meenemen. En ik moet zeggen dat ik toch regelmatig ook voor andere toepassingen mijn achterbank platleg. Vanaf mijn eerste lease-auto alleen maar stations gereden : • 1x Mazda 323 1.5l • 2x Toyota Corolla 1.6l • 3x Ford Focus 2l Met als langere duur voorloop-auto's een Opel Vectra 1.7D (bijna een jaar) en een Lancia Dedra 1.9 JTD (3 maanden) omdat de Fords niet zo snel leverbaar waren. Na de 3e Focus ben ik prive gaan rijden, eerste een Volvo V70 Classis 2.5T, nu een 2e generatie V70 2.5T. | |
Lospedrosa | maandag 23 september 2024 @ 13:30 |
Sommige mensen kunnen niks zelf en gaan daags zeuren op een forum. | |
Beathoven | maandag 23 september 2024 @ 14:30 |
De marktstrategie van VW is al geruime tijd conservatief twijfelachtig. | |
Bargehassus | maandag 23 september 2024 @ 14:36 |
Auto's gaan dezelfde kant op als koelkasten en wasmachines. Lijkt allemaal op elkaar. | |
Beathoven | maandag 23 september 2024 @ 14:45 |
Wasmachines wellicht.. in koelkasten zijn er toch wel meer variaties dan de standaard witte van vroeger. | |
knoopie | maandag 23 september 2024 @ 15:10 |
Niet iedereen, maar wel heel veel mensen. Heel veel mensen rechtvaardigen het kopen van een hele grote auto met argumenten als "ik moet de caravan trekken in de zomervakantie" of "ik heb vierwielaandrijving nodig op skivakantie"... Alsof je het hele jaar door je eten kookt in een pan van 15 liter, omdat je met kerst je hele familie op bezoek krijgt. | |
arvensis | maandag 23 september 2024 @ 16:04 |
Wat stel je voor, dan? Net voor de vakantie een grote auto kopen en na de vakantie weer verkopen? Een pan schaf je makkelijk aan indien nodig, heb je ook meerdere versies van in de kast liggen. Bij auto’s is dat uiteraard anders. Wij hebben onze SUV ook bewust uitgekozen met het oog op fijn op vakantie kunnen (10.000 km heen en terug) en alvast klaar zijn voor eventuele gezinsuitbreiding. Nog steeds erg blij mee! | |
CarbonC | maandag 23 september 2024 @ 16:06 |
Lijken ook steeds meer op koelkasten / wasmachines... | |
CarbonC | maandag 23 september 2024 @ 16:07 |
Waar ga jij naar toe op vakantie? | |
Zorro | maandag 23 september 2024 @ 16:59 |
Koeweit, om te tanken | |
kwiwi | maandag 23 september 2024 @ 17:22 |
Ik ga ook altijd met de SUV naar Syrië, vliegen is zo onhandig met al die douaneregeltjes. | |
Irritatie100 | maandag 23 september 2024 @ 17:45 |
Overigens vond ik eind jaren '90 tot en met pak hem beet 2010 stations eigenlijk zonder uitzondering lijken op een omgevallen telefooncel en significant minder mooi dan de sedan van hetzelfde model. De allereerste auto waarbij ik de station beter te pruimen vond dan de sedan is de Peugeot 508 en tegenwoordig is mijn mening behoorlijk omgedraaid en vind ik bijna altijd de station mooier. | |
Mano_ | maandag 23 september 2024 @ 18:21 |
Ik heb de spirituele opvolger gekocht. Nog een paar weekjes tot de aflevering, kan niet wachten ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | maandag 23 september 2024 @ 18:56 |
Cool. Heb nu een Stelvio, na 20 jaar BMW Touring. Dus geen sedan. ![]() | |
Mano_ | maandag 23 september 2024 @ 19:00 |
Ook een Quad? Ik ben niet zo van de SUV's, maar de Stelvio schijnt wel erg goed te sturen. | |
De_Hertog | maandag 23 september 2024 @ 19:06 |
Dat zou goed kunnen, toen was ik nog minder met auto’s bezig. In films uit de jaren 80 zie ik inderdaad meer sedans terug ![]() Punt van de Jetta was meer ter illustratie, maar volgens mij was het met de Astra of Focus niet anders. Hatchback en station zag je vaak, sedan zelden. Ik heb in ieder geval niet het idee dat er nu een dalende populariteit van sedans is, meer een dalende populariteit van elk autotype behalve SUV.. | |
Hyperdude | maandag 23 september 2024 @ 19:17 |
Nee, dat was mij iets te prijzig. Ding stuurt prima. Ben een paar dagen door Duitsland aan het toeren en onderweg 0 Stelvio's en O Giulia's gezien. Wel een stel Bertone's en Spiders. Ben benieuwd hoe de QV je gaat bevallen. ![]() | |
quo_ | dinsdag 24 september 2024 @ 16:20 |
En dit was mijn enige sedan ooit, ver terug in de vorige eeuw. (daarna alleen maar hatchback/stations/mpv gehad) ![]() | |
Beathoven | dinsdag 24 september 2024 @ 16:37 |
Nou ja, ik denk niet dat rechtvaardigen nodig is, tenzij je je geïrriteerde buurtbewoners moet uitleggen waarom je een Hummer hebt gekozen :p Als je een SUV nodig hebt voor de vakantie en je gaat weleens wat vaker ertussenuit dan zit ook zo’n auto vaak wel redelijk vol ook met een gezin. Ook omdat je met grotere auto’s wellicht minder denkt aan de beperkingen en van alles extra meeneemt. Wintersport met ondergesneeuwde wegen lijkt me ook juist wel een goed argument voor 4wd. ![]() Het is dat ze in de praktijk ‘waarschijnlijk’ weinig hoofdruimte hebben vergeleken met nu, maar anders zie ik bij dit soort hoekige afloop achterin wel een voordeel tov de rondere lijnen en hoofdruimte achterin waar je als je wat langer bent altijd tegen dat ‘curve-punt’ aanzit. Bij een hatchback heb je dat issue bijna nooit. ![]() | |
Lospedrosa | dinsdag 24 september 2024 @ 17:29 |
Zelf ga ik begin 2025 een andere gezinsauto komen en ben eruit dat het de Ford Explorer ST line gaat worden. Fijne vakantiebak, zat ruimte , standaard 7 zitter (elec wegklapbaar) handig als we de kinderen met nog een paar naar sport brengen. En voor mijn werk kan er veel in wat soms nodig is. Dat gelul van ooh wat groot, wat maakt het uit, rij nu in een dubbelcabine bus die is minstens zo zwaar en de Ford is phev met 50km vol elektrisch. Dus de ritjes voor de boodschappen zonder uitstoot. Maar lekker de V6 voor de snelweg. 2 airco installaties, schermpjes achterin, massage stoelen. Lekker man je leeft maar 1 keer | |
Vincent_student | dinsdag 24 september 2024 @ 17:32 |
Dat vind ik van SUV's. Ik snap de weerzin tegen sedans niet. Ik heb zelf een 7-serie, ok, niet de jongste meer, maar ik vind die een stuk sexyer dan bijvoorbeeld een Porsche Cayenne, waarbij ik trouwens heel vaak afvraag, waarom kiest een Porsche-rijder voor een SUV? | |
kwiwi | dinsdag 24 september 2024 @ 17:45 |
Daar noem je me ook wat. Dat is gewoon een soort obese versie van een Porsche. Maar Jeeps bijvoorbeeld, die vind ik er over het algemeen prima uitzien. Vooral de Wrangler e.d. | |
Vincent_student | dinsdag 24 september 2024 @ 17:50 |
Ik vond destijds de komst van de Golf verschrikkelijk. Ik heb de eerste Golf meegemaakt. En er waren mensen die bijvoorbeeld een Ford Escort inruilden voor een Golf. Ik vond dat zo raar. Ik zag het als een stap terug. Kofferbak afzagen en verder. Ik herinner me nog een rit in zo'n eerste Golf: Een boel herrie, een mager dashboardje met een max-snelheid van rond de 130. | |
derLudolf | dinsdag 24 september 2024 @ 17:52 |
Dat is een terreinwagen, geen SUV | |
kwiwi | dinsdag 24 september 2024 @ 17:54 |
Oh, sorry ![]() Volgens mij heet dat alleen in Nederland een terreinwagen trouwens? | |
mvdejong | dinsdag 24 september 2024 @ 18:02 |
Elke keer als ik die Cayenne zie denk ik det het een Daewoo is of zoiets : de voorkant en achterkant passen totaal niet bij elkaar. Maar ja, voor een hoop mensen is een auto mooi als de Porsche-badge er maar op zit. | |
Lospedrosa | dinsdag 24 september 2024 @ 18:15 |
Dat valt mee, liep net langs een nieuwe discovery en die loopt op naar achter, als een negerin met te dikke reet. | |
Lospedrosa | dinsdag 24 september 2024 @ 18:19 |
De Ford heeft nog iets basaals. ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 24 september 2024 @ 18:31 |
Nee toch? Een Kia Sportage of Volkswagen Tiguan doet niet zoveel ik terrein, een Mercedes G klasse of Toyota Landcruiser wel. In dat rijtje heb ik de Wrangler ook staan, geen idee of dat terecht is. | |
kwiwi | dinsdag 24 september 2024 @ 18:37 |
Ik spreek normaal Engels en dan is al dat soort auto's "SUV". Je hebt wel small of mid-size SUV, zulk onderscheid. | |
CarbonC | dinsdag 24 september 2024 @ 19:28 |
Ik zie vooral de zoveelste zeecontainer op wielen. | |
CarbonC | dinsdag 24 september 2024 @ 19:29 |
De duurdere auto's worden niet meer voor de Europese smaak ontworpen maar voor de Aziatische. | |
Lospedrosa | dinsdag 24 september 2024 @ 19:56 |
Ik laat ook mijn ogen aanpassen naar spleetjes | |
Beathoven | dinsdag 24 september 2024 @ 20:05 |
Bij terreinwagens denk ik aan spartaanse Jeeps. ![]() | |
CarbonC | dinsdag 24 september 2024 @ 20:08 |
Ik aan een LM002. | |
De_Hertog | dinsdag 24 september 2024 @ 20:56 |
‘Spartaans’ ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 25 september 2024 @ 16:54 |
Mijn volgende Audi wordt een sedan. ![]() | |
CarbonC | woensdag 25 september 2024 @ 21:21 |
Audi ![]() | |
Beathoven | vrijdag 27 september 2024 @ 12:47 |
Dit was voor als je Moskou uitwilde en de Russische toendra's door wilde knallen. Voor zover je dat haalde. Al denk ik dat het met de wegen in Moskou ook wel nodig was. | |
Ivo1985 | zaterdag 28 september 2024 @ 09:37 |
Omdat ze door onze Nederlandse wetgeving niet harder dan 45 km/u mogen en je daardoor met zo'n wagentje buiten de bebouwde kom een rijdend obstakel bent. In de stad kunnen ze prima met het verkeer mee komen, daar buiten simpelweg niet. Zouden zulke wagentjes 80-90km/u mogen zonder dat de gebruikskosten bijna gelijk liggen aan die van een A of BE-rijbewijs segment auto, dan zouden de wagentjes ook aantrekkelijk kunnen zijn voor mensen die buiten de grote stad wonen. | |
Jan_Onderwater | zaterdag 28 september 2024 @ 09:43 |
Altijd graag sedan gereden, heb nu 2 honden, dus tegenwoordig een hatchback. | |
Ivo1985 | zaterdag 28 september 2024 @ 09:44 |
Dan had je in de meeste gevallen beter een station kunnen kopen. Die zijn vrijwel allemaal ruimer dan de grotere suffe broer, met lager gewicht, lager brandstofverbruik, lagere tildrempel, betere rijeigenschappen... | |
Jan_Onderwater | zaterdag 28 september 2024 @ 09:49 |
Vraag me af of er een verband is tussen de keuze voor een SUV en de verkeersdrempels overal. Een ouderwetse sedan schraapt te vaak over een drempel. | |
lipje | zaterdag 28 september 2024 @ 13:09 |
met de focus burgerbak nooit last van gehad. Ok dat was een station en geen sedan, maar dan nog…. | |
lipje | zaterdag 28 september 2024 @ 13:13 |
Je kan ook huren. Zeker voor 3 weken vakantie. Vanwege de samenstelling van je gezin heb je meer aan een personenbus dan een gemiddelde suv. | |
CarbonC | zaterdag 28 september 2024 @ 14:36 |
Oude en/of verlaagde auto? | |
Beathoven | maandag 30 september 2024 @ 16:23 |
Lijkt me idd eerder in die twee te zitten en weinig met het type auto te maken hebben. Of je moet zo'n drempel met een in verhouding belachelijk hoge snelheid benaderen / stukje vliegen, maar ik weet niet hoe realistisch dat is of dit soort vergelijkende testonderzoeken er uberhaupt zijn. Er zijn ook rallywagens in sedan uitvoering geweest. Bovendien lijkt me de SUV koper / rijder helemaal niet het type dat op dat niveau onverantwoord rijdt. Je hebt met een grotere SUV wel meer het spierballen effect bij het kapen van rotondes. Anyway, misschien een leuke aanvulling is dit blog met de voordelen van een Sedan. https://www.hananiaacurao(...)es-of-owning-a-sedan Veel is eigenlijk wel op ieder model van toepassng, maar een paar werkelijk onderscheidende punten: - Omdat ze lichter zijn dan andere carrosserieën zoals SUV's, compacte SUV's en crossovers, hebben ze minder energie nodig om te rijden en gebruiken ze minder brandstof. - In vergelijking met SUV's zijn sedans stabieler bij hogere snelheden en in bochten door het lagere zwaartepunt. (betere wegligging) - steviger zonder kunstgrepen, eenvoudigere mechanica - In (andere) landen (nu) vaak het populairste model, daarom volop onderdelen te krijgen. [ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 30-09-2024 16:30:10 ] | |
Ivo1985 | maandag 30 september 2024 @ 18:28 |
Al die punten gelden in meer of mindere mate ook voor een hatchback of stationwagen en zijn niet een specifiek voordeel van een sedan. | |
Sapstengel | maandag 30 september 2024 @ 18:36 |
Ik zit altijd alleen in de auto dus een sedan had ik prima gevonden. Maar het aanbod is niet heel groot, dus heb een hatchback. Toen ik ging shoppen was het aanbod grofweg 30% hatchback, 30% crossover, 30% station en maar 10% sedan. Vind een station ook erg mooi, zat nog te twijfelen over een Skoda Superb. Maarja ik zit er zoals ik zei alleen in, dus heb eigenlijk geen auto nodig van bijna 5 meter met een mega laadruimte. | |
quo_ | maandag 30 september 2024 @ 21:25 |
En iedere dag doe je gratis mee voor de Darwin award. | |
Fer | zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:12 |
Weinig mensen die weten hoe prettig de gewichtsverdeling van een sedan is. Hij is meestal heerlijk in balans. Een hatchback heeft vaak teveel gewicht voorin, door de korte achterkant. Een station teveel gewicht in de hoogte, waardoor de achterkant meer de nijging heeft te rollen in bochten. Een sedan-vormige hatchback zoals de Octavia lijkt me dan ideaal. | |
derLudolf | zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:23 |
De Ford Mondeo heeft dat ook dacht ik? Scheelt ook nog weer een heel stuk in de bagageruimte, door de grotere kofferklep kun je grotere dingen naar binnen krijgen. | |
Beathoven | zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:24 |
![]() zeer praktisch Een hatchbackvormige sedan lijkt me dan weer 3x niets :p | |
D. | zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:38 |
Sedan, coupe, hatchback, SUV... Alles behalve een 'station' ![]() | |
Mano_ | dinsdag 12 november 2024 @ 18:27 |
Het duurde wat langer dan gehoopt, maar vandaag toch eindelijk m'n 'nieuwe' sedan opgehaald ![]() Fototje van toen het doek er net af was gehaald bij de garage, het is nu te donker voor betere foto's: ![]() Wat een machine... Ik kan er nog steeds niet bij met m'n kop dat ik zo'n apparaat mag hebben ![]() | |
Bargehassus | dinsdag 12 november 2024 @ 18:41 |
Boh.... Nice!!! Een van de weinige nieuwe auto's die ik zou overwegen als ik in de markt zou zijn. Geniet er van! | |
Hyperdude | woensdag 13 november 2024 @ 00:09 |
Waarom staat er allemaal modern blik voor die 2600 Sprint? ![]() Mooie QV. ![]() Nu nog ff wintersloffen scoren. | |
Mano_ | woensdag 13 november 2024 @ 07:25 |
En een 75 ![]() Leuk spul hebben ze daar, oud en nieuw. Dank! |