abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:41:20 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218445254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is het ook een beetje. Ik heb het boek over hem gelezen. Frits was in zijn jonge jaren een beetje een dolend losgeslagen figuur. Pas later op een of andere prive-opleiding kreeg hij ambitie en groeide hij toch nog uit tot CEO.

Maar zijn foute vriendjes uit die dolende tijd daar heeft hij nooit afscheid van kunnen nemen.

Zeer interessant boek

[ afbeelding ]
Zal dat boek eens een keer kopen ^O^

Wel mooie Brabolandse titel :D
En die kleur geel komt me ook bekend voor :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:45:20 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218445282
Apart dat iemand die zo veel geld heeft toch loopt te sjoemelen met relatief kleine bedragen en hiermee alles op het spel zet.
The End Times are wild
pi_218445333
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Fritsie dit allemaal bewust heeft gedaan voor wat financieel gewin.
Die man is al ontzettend rijk.

Ik denk persoonlijk dat hij zich in heeft laten palmen door wat foute figuren en dat hij erg naïef is geweest.
Ik vind deze reactie juist weer naïef. Hij heeft gewoon gegokt en verloren, jammer voor hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joppiez op 07-08-2025 20:01:22 ]
pi_218445348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ton Hooijmaijers bijvoorbeeld
Robin Linschoten ook.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 20:07:47 #65
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218445472
"De rechtbank acht de bewezen verklaarde feiten echter zo ernstig, dat er geen ruimte is voor een gedeeltelijke voorwaardelijke straf."

Hij had beter met een Kalasjnikov huis kunnen houden in een woonwijk. Debiel land.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218445610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:45 schreef LXIV het volgende:
Apart dat iemand die zo veel geld heeft toch loopt te sjoemelen met relatief kleine bedragen en hiermee alles op het spel zet.
Ik denk persoonlijk dat hij lange dagen in de keurige boardroam had en goed werk leverde.
Die contacten in de auto en motorwereld was puur voor de kick. Andere type mensen, mooi ouwehoeren, wat chicks erbij, schunnige taal mooi man.

Helemaal wat anders en daardoor kreeg hij cash. Dat had hij helemaal niet nodig maar was toch leuk om te hebben.
Die mensen in die familie bedrijven worden best geleefd en alle poen zit in papieren, aandelen, BVs. Als je wat uitgeeft gaat het via de accountant, vrouw, bedrijf enz.

Om eens te beest uit te hangen is het handig als je 100K in je koelkast hebt.

Wat ik niet begrijp is dat naar mijn idee juist nauwelijks iets echt bewezen is in de rechtszaal.
Volgens mij een paar duizend in cash uitbetaling en een jerrycan Roundup. Daar is die op gepakt.
En dan is het dus op het feit dat die dat dus niet heeft opgegeven bij de belasting, dat is fraude.

Dat de rechter boven het OM straft is ook heel opmerkelijk. Als je je als justitie van de naam D66 rechters af wil moet je je nodig zo gedragen.
Vakman pur sang
pi_218445612
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat Fritsie dit allemaal bewust heeft gedaan voor wat financieel gewin.

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218445725
Waar hij nou eigenlijk op gepakt is is het contante geld wat is gevonden.

Wetboek zegt:
quote:
Iemand verdient inkomen en geeft dit niet op bij de jaarlijkse inkomstenbelasting. Dit geld wordt daardoor crimineel.[7] Het kan bijvoorbeeld witgewassen worden door een auto contant te kopen. Hiermee wordt crimineel geld omgezet in een fysiek goed dat niet direct herleidbaar is tot de criminele oorsprong.
Dat is er natuurlijk gebeurt, sponsordeals omgezet naar cash, niet opgegeven geld.

Moraal van dit verhaal: verstop je cash beter.
Vakman pur sang
pi_218445830
quote:

Ik denk persoonlijk dat hij zich in heeft laten palmen door wat foute figuren en dat hij erg naïef is geweest.
Als je eenmaal ontzettend rijk bent dan wil je maar 1 ding: nog rijker worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218445903
Ze hadden hem alleen al levenslang moeten geven vanwege die reclames met dat verschrikkelijke Jumbo gezinnetje.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 7 augustus 2025 @ 20:50:23 #71
14505 OProg
A Life in Music
pi_218445980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ton Hooijmaijers bijvoorbeeld
Jos van Rey zat soort van redelijk 'hoog in de boom' en was ook toch de lul.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_218446342
Ik vind het heel sneu voor deze succesvolle zakenman persoonlijk (en natuurlijk ook voor zijn dierbaren), maar het is wel een gevolg van een reeks foute strafbare beslissingen van hemzelf.

Wellicht dat het voor de strafmaat had uitgemaakt als hij deze strafbare fouten had erkend en zijn spijt hierover had betuigd.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218446353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Als je eenmaal ontzettend rijk bent dan wil je maar 1 ding: nog rijker worden.
Ik vermoed dat het niet zozeer om geld heeft gedraaid, maar om de kick van de gedachte hiermee weg te komen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218446358
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk persoonlijk dat hij lange dagen in de keurige boardroam had en goed werk leverde.
Die contacten in de auto en motorwereld was puur voor de kick. Andere type mensen, mooi ouwehoeren, wat chicks erbij, schunnige taal mooi man.

Helemaal wat anders en daardoor kreeg hij cash. Dat had hij helemaal niet nodig maar was toch leuk om te hebben.
Die mensen in die familie bedrijven worden best geleefd en alle poen zit in papieren, aandelen, BVs. Als je wat uitgeeft gaat het via de accountant, vrouw, bedrijf enz.

Om eens te beest uit te hangen is het handig als je 100K in je koelkast hebt.

Wat ik niet begrijp is dat naar mijn idee juist nauwelijks iets echt bewezen is in de rechtszaal.
Volgens mij een paar duizend in cash uitbetaling en een jerrycan Roundu
p. Daar is die op gepakt.[/b]
En dan is het dus op het feit dat die dat dus niet heeft opgegeven bij de belasting, dat is fraude.

Dat de rechter boven het OM straft is ook heel opmerkelijk. Als je je als justitie van de naam D66 rechters af wil moet je je nodig zo gedragen.
Was ook uitgebreid artikel over te lezen dat jumbo paar miljoen aan motocross teams in 2 jaar tijd ofzo had betaald en dat er direct 50% door die teams aan Theo E. Betaald eer als commissie.

Als leek zeg ik of dom geldgierig of gechanteerd. Maar 50% Fee over iets van 2.5 mio klinkt heel dubieus
pi_218446407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:26 schreef rym het volgende:

[..]
Was ook uitgebreid artikel over te lezen dat jumbo paar miljoen aan motocross teams in 2 jaar tijd ofzo had betaald en dat er direct 50% door die teams aan Theo E. Betaald eer als commissie.

Als leek zeg ik of dom geldgierig of gechanteerd. Maar 50% Fee over iets van 2.5 mio klinkt heel dubieus
Sowieso een paar miljoen een motorcrossteams die niemand kent.
pi_218446587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:25 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het niet zozeer om geld heeft gedraaid, maar om de kick van de gedachte hiermee weg te komen.
Dat denk ik ook ja.
En de spanning in die wereld
Vakman pur sang
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:14:17 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218449235
Vergeet niet de kans dat hij gechanteerd is
Je komt die wereld wel in maar niet meer uit
Eggink tegen Frits: Straks staat er in de T dat jij de grootste witwasser van Nederland bent 👀
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:31:56 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218449356
twitter
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Weinig bewijs in deze zaak. Heb niks met deze man en vind die contanten in z'n huis ook verdacht maar ik lees zo weinig over bewijs.
Met de grote duim verzonnen dus

Net als bij Jos B. Ook daar het kan niet anders :r
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:58:40 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:27:24 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218451951
quote:
Ach wie heeft dat nou niet eens meegemaakt, dat je 's ochtends vroeg met je slaperige kop denkt de bammetjes uit de koelkast te pakken, en je komt er op je werk in de pauze achter dat je per ongeluk het bakje met 4,5 ton hebt gepakt :( :(
A murky, forgotten land.
pi_218453295
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
[..]
Met de grote duim verzonnen dus

Net als bij Jos B. Ook daar het kan niet anders :r
Zo werkt het niet in NL.

Als je meer dan X bedrag aan cash hebt. (Geloof >20K) ligt de bewijslast bij jou.
Jij moet dan aantonen hoe dat verdient is en hoe het is aangegeven bij de belastingsdienst.
Dat is nl een verplichting als burger.

Dus als je goed kunt aantonen dan is er niks aan de hand. Kun je het niet aantonen is het witwassen.

Dus de rechter hoeft niks aan te tonen, het niet verkrijgen van voldoende bewijs van de afkomst is voldoende voor berechting.
Vakman pur sang
pi_218453313
Dus even voor de duidelijkheid. Grote bedragen aan geld zonder papier of bewijs mogen niet bestaan in Nl.

Stel er komt een verre neef bij je langs en die heeft 60 jaar lang cash gespaard en die brengt dat bij je langs en geeft je dat.
Als je dat niet bij de notaris of anders laat vastleggen en opgeeft als inkomsten/vermogen bij de BD dan ben je ook schuldig aan witwassen en kun je bij aanhouding 2 jaar brommen.
Vakman pur sang
pi_218453361
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus even voor de duidelijkheid. Grote bedragen aan geld zonder papier of bewijs mogen niet bestaan in Nl.

Stel er komt een verre neef bij je langs en die heeft 60 jaar lang cash gespaard en die brengt dat bij je langs en geeft je dat.
Als je dat niet bij de notaris of anders laat vastleggen en opgeeft als inkomsten/vermogen bij de BD dan ben je ook schuldig aan witwassen en kun je bij aanhouding 2 jaar brommen.
Dan heb je ten minste een verhaal. Frits had over het algemeen geen verklaring. De verklaringen van familie en vrienden waren oncontroleerbaar, ongeloofwaardig. En het deel wat wel te controleren viel, bleek vaak niet te kloppen. Het gaat om meer dan alleen dat geld, er zijn diverse facturen en ver-/aankopen
net geen verklaring en dat werd hem kwalijk genomem
pi_218453398
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:

Op zich niet gek als de politie bij je langskomt, een enorme stapel cash aantreft en jij zegt 'ja, er kwam dus een verre neef langs en die gaf mij dat, maar daar heb ik geen bewijs van verder'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218453597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Op zich niet gek als de politie bij je langskomt, een enorme stapel cash aantreft en jij zegt 'ja, er kwam dus een verre neef langs en die gaf mij dat, maar daar heb ik geen bewijs van verder'.
Dat zal de politie niet boeien.
Eerder zal iemand anoniem tippen dat je ineens veel geld hebt en de FIOD die langskomt.

Maar wat ik dan probeer te zeggen: veel mensen zullen zich niet realiseren dat wanneer ze dit “inkomen” niet rechtmatig vastleggen ze aan het frauderen zijn.
En je kunt dat daar ook 36% tot 70K en 52% van 30K inleveren bij de BD als inkomst belasting.
Vakman pur sang
pi_218453775
Contante bedragen mogen best bestaan, zolang je het netjes opgeeft.
Contante bedragen boven de 661 euro voor alleenstaanden of 1322 euro bij fiscaal partnerschap.

Koop een mooi kunstwerk en hang het aan de muur als decoratie. Dan hoef je het niet op te geven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:29:09 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218454032
Richtlijn voor strafvordering Witwassen 2021R004

Deze richtlijn heeft betrekking op diverse vormen van witwassen gepleegd door natuurlijke personen en kent bij bedragen boven de ¤ 25.000 een eigen recidiveregeling. Witwassen van crimineel geld is een vorm van ondermijnende criminaliteit die een bedreiging vormt voor de integriteit van het financiële en economische verkeer. Het OM-beleid inzake witwasbestrijding strekt ertoe om het witwasproces te frustreren door op diverse plaatsen barrières op te werpen en daar waar mogelijk het criminele geld af te pakken. Deze richtlijn strekt er toe om binnen het Openbaar Ministerie tot meer uniforme strafeisen voor witwassen te komen.

Bedrag
Categorie I
Categorie II
Categorie III
¤ 25.000

GS 5 wkn

GS 8 wkn

GS 4 mnd

¤ 50.000

GS 11 wkn

GS 4 mnd

GS 6 mnd

¤ 75.000

GS 4 mnd

GS 6 mnd

GS 8 mnd

¤ 100.000

GS 6 mnd

GS 8 mnd

GS 10 mnd

¤ 150.000

GS 8 mnd

GS 10 mnd

GS 12 mnd

¤ 200.000

GS 10 mnd

GS 12 mnd

GS 16 mnd

¤ 250.000

GS 12 mnd

GS 16 mnd

GS 18 mnd

¤ 300.000

GS 14 mnd

GS 18 mnd

GS 22 mnd

¤ 350.000

GS 16 mnd

GS 20 mnd

GS 24 mnd

¤ 400.000

GS 18 mnd

GS 22 mnd

GS 26 mnd

¤ 450.000

GS 20 mnd

GS 24 mnd

GS 30 mnd

¤ 500.000

GS 22 mnd

GS 26 mnd

GS 32 mnd

¤ 600.000

GS 24 mnd

GS 30 mnd

GS 36 mnd

¤ 700.000

GS 26 mnd

GS 32 mnd

GS 40 mnd

¤ 800.000

GS 28 mnd

GS 34 mnd

GS 42 mnd

¤ 900.000

GS 30 mnd

GS 37 mnd

GS 45 mnd

¤ 1.000.000

GS 32 mnd

GS 40 mnd

GS 48 mnd

https://www.om.nl/onderwe(...)g-witwassen-2021r004

Ze hebben gewoon de tabel gevolgd en 24 maanden gs opgelegd
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:09:47 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218458819
'Volslagen ramp voor Jumbo', zegt supermarktexpert na veroordeling Van Eerd

De veroordeling van oud-Jumbo-topman Frits van Eerd is volgens supermarktdeskundige Paul Moers 'een volslagen ramp voor het imago van Jumbo'. Nu Van Eerd schuldig is bevonden, verandert volgens hem de hele situatie: "Zijn reputatie is volledig gebroken."

Frits van Eerd is donderdag veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf voor omkoping, witwassen en valsheid in geschrifte. Het feit dat Van Eerd nu geen verdachte meer is, maar een veroordeelde, zet volgens hem alles op z'n kop: "Dat is een totaal andere positie. Zijn reputatie is volledig gebroken. En dat betekent ook dat het vertrouwen in Jumbo een deuk heeft opgelopen."

Moers ziet de supermarktketen al jaren worstelen. "Dat heeft ook met het gedrag van Frits te maken. Hij heeft in het begin fantastische dingen gedaan, met bijvoorbeeld de overname Super de Boer en C1000. Daarna ging hij aan alle kanten de fout in en dat heeft de formule op een zwalkend pad gebracht."

https://www.omroepbrabant(...)eroordeling-van-eerd
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:21:42 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218458897
twitter
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:33:11 #90
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218458948
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Volslagen ramp voor Jumbo', zegt supermarktexpert na veroordeling Van Eerd

De veroordeling van oud-Jumbo-topman Frits van Eerd is volgens supermarktdeskundige Paul Moers 'een volslagen ramp voor het imago van Jumbo'. Nu Van Eerd schuldig is bevonden, verandert volgens hem de hele situatie: "Zijn reputatie is volledig gebroken."

Frits van Eerd is donderdag veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf voor omkoping, witwassen en valsheid in geschrifte. Het feit dat Van Eerd nu geen verdachte meer is, maar een veroordeelde, zet volgens hem alles op z'n kop: "Dat is een totaal andere positie. Zijn reputatie is volledig gebroken. En dat betekent ook dat het vertrouwen in Jumbo een deuk heeft opgelopen."

Moers ziet de supermarktketen al jaren worstelen. "Dat heeft ook met het gedrag van Frits te maken. Hij heeft in het begin fantastische dingen gedaan, met bijvoorbeeld de overname Super de Boer en C1000. Daarna ging hij aan alle kanten de fout in en dat heeft de formule op een zwalkend pad gebracht."

https://www.omroepbrabant(...)eroordeling-van-eerd
Moet vanmiddag toevallig naar de Jumbo.

Ga daar denk ik uit volle borst "en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet" zingen *O*
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')