Zal dat boek eens een keer kopenquote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is het ook een beetje. Ik heb het boek over hem gelezen. Frits was in zijn jonge jaren een beetje een dolend losgeslagen figuur. Pas later op een of andere prive-opleiding kreeg hij ambitie en groeide hij toch nog uit tot CEO.
Maar zijn foute vriendjes uit die dolende tijd daar heeft hij nooit afscheid van kunnen nemen.
Zeer interessant boek
[ afbeelding ]
Ik vind deze reactie juist weer naïef. Hij heeft gewoon gegokt en verloren, jammer voor hem.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Fritsie dit allemaal bewust heeft gedaan voor wat financieel gewin.
Die man is al ontzettend rijk.
Ik denk persoonlijk dat hij zich in heeft laten palmen door wat foute figuren en dat hij erg naïef is geweest.
Ik denk persoonlijk dat hij lange dagen in de keurige boardroam had en goed werk leverde.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:45 schreef LXIV het volgende:
Apart dat iemand die zo veel geld heeft toch loopt te sjoemelen met relatief kleine bedragen en hiermee alles op het spel zet.
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Fritsie dit allemaal bewust heeft gedaan voor wat financieel gewin.
Dat is er natuurlijk gebeurt, sponsordeals omgezet naar cash, niet opgegeven geld.quote:Iemand verdient inkomen en geeft dit niet op bij de jaarlijkse inkomstenbelasting. Dit geld wordt daardoor crimineel.[7] Het kan bijvoorbeeld witgewassen worden door een auto contant te kopen. Hiermee wordt crimineel geld omgezet in een fysiek goed dat niet direct herleidbaar is tot de criminele oorsprong.
Als je eenmaal ontzettend rijk bent dan wil je maar 1 ding: nog rijker worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk persoonlijk dat hij zich in heeft laten palmen door wat foute figuren en dat hij erg naïef is geweest.
Jos van Rey zat soort van redelijk 'hoog in de boom' en was ook toch de lul.quote:
Ik vermoed dat het niet zozeer om geld heeft gedraaid, maar om de kick van de gedachte hiermee weg te komen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 20:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Als je eenmaal ontzettend rijk bent dan wil je maar 1 ding: nog rijker worden.
Was ook uitgebreid artikel over te lezen dat jumbo paar miljoen aan motocross teams in 2 jaar tijd ofzo had betaald en dat er direct 50% door die teams aan Theo E. Betaald eer als commissie.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat hij lange dagen in de keurige boardroam had en goed werk leverde.
Die contacten in de auto en motorwereld was puur voor de kick. Andere type mensen, mooi ouwehoeren, wat chicks erbij, schunnige taal mooi man.
Helemaal wat anders en daardoor kreeg hij cash. Dat had hij helemaal niet nodig maar was toch leuk om te hebben.
Die mensen in die familie bedrijven worden best geleefd en alle poen zit in papieren, aandelen, BVs. Als je wat uitgeeft gaat het via de accountant, vrouw, bedrijf enz.
Om eens te beest uit te hangen is het handig als je 100K in je koelkast hebt.
Wat ik niet begrijp is dat naar mijn idee juist nauwelijks iets echt bewezen is in de rechtszaal.
Volgens mij een paar duizend in cash uitbetaling en een jerrycan Roundup. Daar is die op gepakt.[/b]
En dan is het dus op het feit dat die dat dus niet heeft opgegeven bij de belasting, dat is fraude.
Dat de rechter boven het OM straft is ook heel opmerkelijk. Als je je als justitie van de naam D66 rechters af wil moet je je nodig zo gedragen.
Sowieso een paar miljoen een motorcrossteams die niemand kent.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:26 schreef rym het volgende:
[..]
Was ook uitgebreid artikel over te lezen dat jumbo paar miljoen aan motocross teams in 2 jaar tijd ofzo had betaald en dat er direct 50% door die teams aan Theo E. Betaald eer als commissie.
Als leek zeg ik of dom geldgierig of gechanteerd. Maar 50% Fee over iets van 2.5 mio klinkt heel dubieus
Dat denk ik ook ja.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het niet zozeer om geld heeft gedraaid, maar om de kick van de gedachte hiermee weg te komen.
Met de grote duim verzonnen dusquote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Weinig bewijs in deze zaak. Heb niks met deze man en vind die contanten in z'n huis ook verdacht maar ik lees zo weinig over bewijs.
Ach wie heeft dat nou niet eens meegemaakt, dat je 's ochtends vroeg met je slaperige kop denkt de bammetjes uit de koelkast te pakken, en je komt er op je werk in de pauze achter dat je per ongeluk het bakje met 4,5 ton hebt gepaktquote:
Zo werkt het niet in NL.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
[..]
Met de grote duim verzonnen dus
Net als bij Jos B. Ook daar het kan niet anders
Dan heb je ten minste een verhaal. Frits had over het algemeen geen verklaring. De verklaringen van familie en vrienden waren oncontroleerbaar, ongeloofwaardig. En het deel wat wel te controleren viel, bleek vaak niet te kloppen. Het gaat om meer dan alleen dat geld, er zijn diverse facturen en ver-/aankopenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus even voor de duidelijkheid. Grote bedragen aan geld zonder papier of bewijs mogen niet bestaan in Nl.
Stel er komt een verre neef bij je langs en die heeft 60 jaar lang cash gespaard en die brengt dat bij je langs en geeft je dat.
Als je dat niet bij de notaris of anders laat vastleggen en opgeeft als inkomsten/vermogen bij de BD dan ben je ook schuldig aan witwassen en kun je bij aanhouding 2 jaar brommen.
Op zich niet gek als de politie bij je langskomt, een enorme stapel cash aantreft en jij zegt 'ja, er kwam dus een verre neef langs en die gaf mij dat, maar daar heb ik geen bewijs van verder'.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus even voor de duidelijkheid. Grote bedragen aan geld zonder papier of bewijs mogen niet bestaan in Nl.
Stel er komt een verre neef bij je langs en die heeft 60 jaar lang cash gespaard en die brengt dat bij je langs en geeft je dat.
Als je dat niet bij de notaris of anders laat vastleggen en opgeeft als inkomsten/vermogen bij de BD dan ben je ook schuldig aan witwassen en kun je bij aanhouding 2 jaar brommen.
Dat zal de politie niet boeien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op zich niet gek als de politie bij je langskomt, een enorme stapel cash aantreft en jij zegt 'ja, er kwam dus een verre neef langs en die gaf mij dat, maar daar heb ik geen bewijs van verder'.
Moet vanmiddag toevallig naar de Jumbo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Volslagen ramp voor Jumbo', zegt supermarktexpert na veroordeling Van Eerd
De veroordeling van oud-Jumbo-topman Frits van Eerd is volgens supermarktdeskundige Paul Moers 'een volslagen ramp voor het imago van Jumbo'. Nu Van Eerd schuldig is bevonden, verandert volgens hem de hele situatie: "Zijn reputatie is volledig gebroken."
Frits van Eerd is donderdag veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf voor omkoping, witwassen en valsheid in geschrifte. Het feit dat Van Eerd nu geen verdachte meer is, maar een veroordeelde, zet volgens hem alles op z'n kop: "Dat is een totaal andere positie. Zijn reputatie is volledig gebroken. En dat betekent ook dat het vertrouwen in Jumbo een deuk heeft opgelopen."
Moers ziet de supermarktketen al jaren worstelen. "Dat heeft ook met het gedrag van Frits te maken. Hij heeft in het begin fantastische dingen gedaan, met bijvoorbeeld de overname Super de Boer en C1000. Daarna ging hij aan alle kanten de fout in en dat heeft de formule op een zwalkend pad gebracht."
https://www.omroepbrabant(...)eroordeling-van-eerd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |