abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215066392
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
Israelis zijn altijd slachtoffer, nooit dader.
Correct.
quote:
Deze post doet me ook denken aan een walgelijke Golda Meir citaat waar deze mantra tot kunst wordt verheven. "Wij zullen de Arabieren nooit vergeven dat ze ons dwingen om hun kinderen te doden".
Een quote die je ter harte zou moeten nemen. Het bewijst dat die mensen betere mensen zijn dan jij.
quote:
Altijd slachtoffer ook wanneer ze kinderen vermoorden.
Waar zijn de rechtszaken over deze moorden?
Intolerant voor intolerantie
pi_215066394
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 18:30 schreef heywoodu het volgende:
Is er vandaag eigenlijk nog nieuws? Beetje lastig om je dagelijks door dezelfde posts met 'Isral is kut' vs 'Palestijnen zijn kut' (maar dan steeds in hl iets andere woorden) en al het persoonlijke gesneer daar tussenin te worstelen als je op zoek bent naar of er echt nog nieuws is.
Vanmorgen nevenschade (15 doden) bij het uitschakelen van een aantal Hamas leden in een school. Meer dan 85% van de scholen zijn grotendeels verwoest of gebombardeerd. Oftewel: same old, same old
  zondag 22 september 2024 @ 18:38:11 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215066401
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 18:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vanmorgen nevenschade (15 doden) bij het uitschakelen van een aantal Hamas leden in een school. Same old, same old
Waarom blijven ze al die gebouwen waar al tijden geen lessen meer gegeven worden eigenlijk nog steeds scholen noemen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215066424
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 18:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom blijven ze al die gebouwen waar al tijden geen lessen meer gegeven worden eigenlijk nog steeds scholen noemen?
Doen we hier in Nederland volgens mij ook. Een leegstaande school wordt nog steeds een school(gebouw) genoemd. Toch? Jij weet dat beter dan ik.

De benaming school weghalen zou wel fantastisch nieuws zijn, dan is zo'n gebouw platgooien ineens dikke prima.
pi_215066435
quote:

[..]
Is een kerk waarin geen missen gehouden worden ook geen kerk meer?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215066443
quote:

[..]
Omdat dit natuurlijk een extra emotionele lading aan de berichtgeving toevoegt. Isral bombardeert geen gebouw, maar een school. Hiermee kan men de indruk wekken alsof Isral doelbewust kinderen probeert te bombarderen.

Over de vechtstrategie van de Hamas, waar de New York Times al meermaals over heeft bericht, zal je niets in Nederlandse media zoals de NOS, NRC of de Volkskrant lezen. Dat past immers niet in het gewenste narratief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 22 september 2024 @ 18:47:36 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215066457
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2024 18:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat dit natuurlijk een extra emotionele lading aan de berichtgeving toevoegt. Isral bombardeert geen gebouw, maar een school. Hiermee kan men de indrukwekkende alsof Isral doelbewust kinderen probeert te bombarderen.

Over de vechtstrategie van de Hamas, waar de New York Times al meermaals over heeft bericht, zal je niets in Nederlandse media zoals de NOS, NRC of de Volkskrant lezen. Dat past immers niet in het gewenste narratief.
En laten de mensen die zo gekleurd berichten en de mensen die het slikken nou vaak dezelfden zijn die keihard om censuur van oa X roepen vanwege misinformation en fake news :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_215066484
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 18:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is een kerk waarin geen missen gehouden worden ook geen kerk meer?
Wanneer een kerk ontwijd is, is het enkel nog een (kerk)gebouw zonder religieuze betekenis.
pi_215066567
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 17:43 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Zolang Iran niet wordt aangepakt zal dit conflict door blijven etteren tot in de eeuwigheid. De Palestijnen zijn in feite slachtoffer van zowel Israel als Iran...
Dat klopt hoor, maar ik vind dat de Palestijnen genoeg zelf hebben gedaan om niet alleen het slachtoffer, maar toch ook vooral de dader genoemd te kunnen worden.
Het is een beetje als sommige zigeunerstammen, die leven van kleine criminaliteit maar dat afschuiven op hun niet-geaccepteerd worden door de maatschappij.
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 18:59:36 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215066590
Iran is het probleem niet, als die wegvallen gaan ze naar Noord Korea of Myanmar of Rusland of god weet welk ander kneuzenland voor hun shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215066620
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 18:51 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wanneer een kerk ontwijd is, is het enkel nog een (kerk)gebouw zonder religieuze betekenis.
Jij weet ook wel dat een school er van binnen en buiten totaal anders uit ziet dan een bibliotheek, kerk, moskee, kantoorpand, ziekenhuis of woonhuis. Alle panden verschillen van elkaar. Als het pand gedwongen zijn functie verliest betekent dit niet automatisch dat het pand nooit meer zijn functie terugkrijgt. Het is goed mogelijk dat binnen korte tijd het pand weer gebruind wordt waar het voor bestemd is.

Ik wil echt wel meegaan in de kritiek dat het gebouw nog steeds als school betitelen alsof er tijdens het bombardement een klas vol kinderen zat framing is. Door een gebouw niet meer te benoemen waar het voor dient is ook framing.

De gebouwen die massaal in de fik zijn gezet, we kennen de video's met trotse soldaten, waren op dat moment onbewoond, maar het waren woningen. De eigenaren zijn gedwongen verkast, meerdere keren. Ook die panden blijven woningen, al zijn ze al bijna een jaar gedwongen leeg. Die inwoners zijn allemaal van plan om terug te keren naar hun woningen.
  zondag 22 september 2024 @ 19:07:58 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215066664
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 19:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij weet ook wel dat een school er van binnen en buiten totaal anders uit ziet dan een bibliotheek, kerk, moskee, kantoorpand, ziekenhuis of woonhuis. Alle panden verschillen van elkaar. Als het pand gedwongen zijn functie verliest betekent dit niet automatisch dat het pand nooit meer zijn functie terugkrijgt. Het is goed mogelijk dat binnen korte tijd het pand weer gebruind wordt waar het voor bestemd is.

Ik wil echt wel meegaan in de kritiek dat het gebouw nog steeds als school betitelen alsof er tijdens het bombardement een klas vol kinderen zat framing is. Door een gebouw niet meer te benoemen waar het voor dient is ook framing.

De gebouwen die massaal in de fik zijn gezet, we kennen de video's met trotse soldaten, waren op dat moment onbewoond, maar het waren woningen. De eigenaren zijn gedwongen verkast, meerdere keren. Ook die panden blijven woningen, al zijn ze al bijna een jaar gedwongen leeg. Die inwoners zijn allemaal van plan om terug te keren naar hun woningen.
In de media wordt zo'n beetje dagelijks de suggestie gewekt dat Isral bommen op scholen gooit. Maar het doel van die bommen zijn niet het platgooien van sommetjesmakende schoolkinderen, maar van hamasstrijders die toevallig in dat gebouw zitten. Met een aantal gevluchte mensen als bijkomende slachtoffers. Precies dezelfde verzameling mensen had echter ook in een boerenschuur, een bakkerij of een bakstenenopslag kunnen zitten. Maar toch blijven ze het stug een school noemen. Enig idee waarom dat zo is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215066831
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215067073
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 19:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In de media wordt zo'n beetje dagelijks de suggestie gewekt dat Isral bommen op scholen gooit. Maar het doel van die bommen zijn niet het platgooien van sommetjesmakende schoolkinderen, maar van hamasstrijders die toevallig in dat gebouw zitten. Met een aantal gevluchte mensen als bijkomende slachtoffers. Precies dezelfde verzameling mensen had echter ook in een boerenschuur, een bakkerij of een bakstenenopslag kunnen zitten. Maar toch blijven ze het stug een school noemen. Enig idee waarom dat zo is?
Ze slapen overal. Dus ook in die gebouwen. Als zo'n gebouw geraakt wordt, wordt dat dus ook geen school genoemd.

Misschien kan je proberen uit te leggen waarom alle gebouwen in Gaza voortaan gebouw genoemd moet worden
  zondag 22 september 2024 @ 20:03:24 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215067294
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 17:58 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ze krijgen miljarden dollars betaald, die leiders zijn omgekocht. Zoals ik gisteren zei op Youtube, voordat het YT algoritme binnen 3 seconden mijn comment censureerde, er zal een tijd komen dat Isral zal verlangen naar de tijd van Hamas, als ze zien wie de vervanger van Hamas zal worden in de toekomst.
Gaan die het niet te druk hebben met hun vier vrouwen, honderden concubines en slaven?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215067414
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik ben voorstander van een tweestatenoplossing dus praat geen onzin.
Waar liggen de grenzen volgens jou
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 20:16:54 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215067423
nog nader te bepalen lijkt me, terug naar 19noemhetmaarop gaat het iig sowieso niet worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215067431
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2024 18:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, bijzonder dit weer. Je jammert dus alles bij elkaar over zogenaamd geweld van Joden jegens Arabieren, maar als de oorsprong dan eigenlijk andersom blijkt te zijn, is het ineens allemaal begrijpelijk en acceptabel en je zou er zelfs aan willen meedoen. Wellicht kun je maar beter uitloggen, want dit gaat nergens meer over.
Je probeert heel erg je best te doen om het te laaien lukken alsof het geweld tegen joden is. Ze hadden daar in de geschiedenis alle gelegenheid om elk teken van het jodendom te vernietigen en dat hebben ze nooit gedaan of gewild. Raar toch?
pi_215067448
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 16:27 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Jouw reactie is de definitie van terrorist, of moeten we maar negeren dat je zojuist hebt geschreven dat meer dan 1 miljard mensen die in het Westen wonen niet meer zullen bestaan?
Op het moment dat het Westen/de VN in zou grijpen en de Israelische legermacht zou ontmantelen zoals de user die ik gequote had graag ziet, vermoed ik dat Israel niet lang meer bestaat. En ik vermoed dat het daar dan niet bij blijft.
  zondag 22 september 2024 @ 20:19:21 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215067462
Een wereldwijde Tweede Verlichting is wat nodig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215067600
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je probeert heel erg je best te doen om het te laaien lukken alsof het geweld tegen joden is. Ze hadden daar in de geschiedenis alle gelegenheid om elk teken van het jodendom te vernietigen en dat hebben ze nooit gedaan of gewild. Raar toch?
Die gelegenheid was er niet, want toen de Islam is opgericht en de meeste Arabieren richting de Levant kwamen, zaten er ook al aanzienlijk Joodse gemeenschappen in Europa op plekken waar de Islam nooit is geweest.

De Joden die er nog wel zaten, ja die hebben moeten lijden onder de Arabische en Islamtische heerschappij. Toegang tot de Tempelberg werd voor eeuwen ontzegd en men kreeg te maken met vervolging, onderdrukking, pogroms of het accepteren van een status als tweederangsburgers.

En in de heilige boeken van de Islam wordt openlijk gerept over de strijd tegen de Joden. Of ben je bijvoorbeeld de De Slag bij Khaybar alweer vergeten? Of het bekende stuk dat bij het aanbreken van 'het einde der tijden' waar de moslims dan tegen de Joden zullen vechten.
quote:
The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 22 september 2024 @ 20:39:04 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215067639
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215067653
Hamas rejected latest US hostage-ceasefire offer, insists it will only discuss Biden’s May outline
https://www.timesofisrael(...)-bidens-may-outline/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215067668
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:18 schreef Shigyn het volgende:
Op het moment dat het Westen/de VN in zou grijpen en de Israelische legermacht zou ontmantelen zoals de user die ik gequote had graag ziet, vermoed ik dat Israel niet lang meer bestaat. En ik vermoed dat het daar dan niet bij blijft.
Dus Isral gaat dan het Westen nuken, maar dan worden ze teruggenuked. Ik vermoed dat ze nog elders willen doorleven nadat hun staatje ten einde komt. USSR beschikte over veel meer nukes, maar ze zijn uiteindelijk opgedoekt zonder dat er nukes gingen rondvliegen.

Nagorno-Karabach werd vorig jaar overgenomen door Azerbaijan, meer dan 100.000 Armenirs vertrokken nadat het einde was aangebroken voor hun regionale bestuur doordat hun vijanden over superieure wapens beschikten. Ook toen wist men tientallen jaren lang niet wat men met dat conflict aan moest. Het doek valt meestal abrupt.

Het is gewoon een loser move om dan met nukes te gaan smijten in plaats van je verlies te accepteren. Sowieso moet je over een plan voor the day after beschikken, zionisten smijten met nukes, en wat gaan ze dan doen, op welke plek in de wereld zal het nog veilig voor hen zijn? Besef je wel dat moslims ook over nukes beschikken, als men sucidaal was dan hadden ze allang een paar op Tel Aviv gegooid. Maar dat is niet hoe moslims te werk gaan. Zoals ik in een eerder topic heb aangegeven, 40 miljoen nieuwe moslims worden er geboren in 2024. Dat biedt een sterke basis om de vijanden op een conventionele basis d.m.v. uitputting te verslaan.

De Joodse bevolking wordt misbruikt als human shields door de VS. Hier kun je een oud filmpje zien van Joe Biden toen hij nog niet gestoord was, waar hij zegt dat de VS een Isral zou uitvinden als Isral niet bestond, vanwege de Amerikaanse belangen in het Midden-Oosten.

Het einde van Isral breekt dan ook aan zodra de VS verslagen is en zich terugtrekt.
pi_215067726
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:42 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dus Isral gaat dan het Westen nuken,
Hierna gestopt met lezen. Een niet bestaand land in de toekomst zou het Westen niet kunnen "nuken".
  zondag 22 september 2024 @ 20:53:52 #86
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215067758
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 18:30 schreef heywoodu het volgende:
Is er vandaag eigenlijk nog nieuws? Beetje lastig om je dagelijks door dezelfde posts met 'Isral is kut' vs 'Palestijnen zijn kut' (maar dan steeds in hl iets andere woorden) en al het persoonlijke gesneer daar tussenin te worstelen als je op zoek bent naar of er echt nog nieuws is.
Je kunt beter gewoon het nieuws volgen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 22 september 2024 @ 21:07:12 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215067857
Benieuwd.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215067897
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een wereldwijde Tweede Verlichting is wat nodig is.
Dat zijn nog heel wat klappen voor nodig vrees ik. Ook "onze" verlichting ging niet zonder slag of stoot.
pi_215068008
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2024 20:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die gelegenheid was er niet, want toen de Islam is opgericht en de meeste Arabieren richting de Levant kwamen, zaten er ook al aanzienlijk Joodse gemeenschappen in Europa op plekken waar de Islam nooit is geweest.

De Joden die er nog wel zaten, ja die hebben moeten lijden onder de Arabische en Islamtische heerschappij. Toegang tot de Tempelberg werd voor eeuwen ontzegd en men kreeg te maken met vervolging, onderdrukking, pogroms of het accepteren van een status als tweederangsburgers.

En in de heilige boeken van de Islam wordt openlijk gerept over de strijd tegen de Joden. Of ben je bijvoorbeeld de De Slag bij Khaybar alweer vergeten? Of het bekende stuk dat bij het aanbreken van 'het einde der tijden' waar de moslims dan tegen de Joden zullen vechten.
[..]

Ze hadden genoeg mogelijkheden om alles wat jouw was uit te roeien. Hetgeen wat ze tegenhield dat te doen was onder andere de islam.

Maar terug, dat land is van de Palestijnen. Ze zouden gek zijn als ze zich niet zouden verzetten.
  zondag 22 september 2024 @ 21:24:43 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215068028
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze hadden genoeg mogelijkheden om alles wat jouw was uit te roeien. Hetgeen wat ze tegenhield dat te doen was onder andere de islam.

Maar terug, dat land is van de Palestijnen. Ze zouden gek zijn als ze zich niet zouden verzetten.
En hoe moeten we dat vers dan interpreteren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')