Correct.quote:Op zondag 22 september 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
Israelis zijn altijd slachtoffer, nooit dader.
Een quote die je ter harte zou moeten nemen. Het bewijst dat die mensen betere mensen zijn dan jij.quote:Deze post doet me ook denken aan een walgelijke Golda Meir citaat waar deze mantra tot kunst wordt verheven. "Wij zullen de Arabieren nooit vergeven dat ze ons dwingen om hun kinderen te doden".
Waar zijn de rechtszaken over deze moorden?quote:Altijd slachtoffer ook wanneer ze kinderen vermoorden.
Vanmorgen nevenschade (15 doden) bij het uitschakelen van een aantal Hamas leden in een school. Meer dan 85% van de scholen zijn grotendeels verwoest of gebombardeerd. Oftewel: same old, same oldquote:Op zondag 22 september 2024 18:30 schreef heywoodu het volgende:
Is er vandaag eigenlijk nog nieuws? Beetje lastig om je dagelijks door dezelfde posts met 'Isral is kut' vs 'Palestijnen zijn kut' (maar dan steeds in hl iets andere woorden) en al het persoonlijke gesneer daar tussenin te worstelen als je op zoek bent naar of er echt nog nieuws is.
Waarom blijven ze al die gebouwen waar al tijden geen lessen meer gegeven worden eigenlijk nog steeds scholen noemen?quote:Op zondag 22 september 2024 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vanmorgen nevenschade (15 doden) bij het uitschakelen van een aantal Hamas leden in een school. Same old, same old
Doen we hier in Nederland volgens mij ook. Een leegstaande school wordt nog steeds een school(gebouw) genoemd. Toch? Jij weet dat beter dan ik.quote:Op zondag 22 september 2024 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom blijven ze al die gebouwen waar al tijden geen lessen meer gegeven worden eigenlijk nog steeds scholen noemen?
Is een kerk waarin geen missen gehouden worden ook geen kerk meer?quote:Op zondag 22 september 2024 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom blijven ze al die gebouwen waar al tijden geen lessen meer gegeven worden eigenlijk nog steeds scholen noemen?
Omdat dit natuurlijk een extra emotionele lading aan de berichtgeving toevoegt. Isral bombardeert geen gebouw, maar een school. Hiermee kan men de indruk wekken alsof Isral doelbewust kinderen probeert te bombarderen.quote:Op zondag 22 september 2024 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En laten de mensen die zo gekleurd berichten en de mensen die het slikken nou vaak dezelfden zijn die keihard om censuur van oa X roepen vanwege misinformation en fake newsquote:Op zondag 22 september 2024 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat dit natuurlijk een extra emotionele lading aan de berichtgeving toevoegt. Isral bombardeert geen gebouw, maar een school. Hiermee kan men de indrukwekkende alsof Isral doelbewust kinderen probeert te bombarderen.
Over de vechtstrategie van de Hamas, waar de New York Times al meermaals over heeft bericht, zal je niets in Nederlandse media zoals de NOS, NRC of de Volkskrant lezen. Dat past immers niet in het gewenste narratief.
Wanneer een kerk ontwijd is, is het enkel nog een (kerk)gebouw zonder religieuze betekenis.quote:Op zondag 22 september 2024 18:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is een kerk waarin geen missen gehouden worden ook geen kerk meer?
Dat klopt hoor, maar ik vind dat de Palestijnen genoeg zelf hebben gedaan om niet alleen het slachtoffer, maar toch ook vooral de dader genoemd te kunnen worden.quote:Op zondag 22 september 2024 17:43 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Zolang Iran niet wordt aangepakt zal dit conflict door blijven etteren tot in de eeuwigheid. De Palestijnen zijn in feite slachtoffer van zowel Israel als Iran...
Jij weet ook wel dat een school er van binnen en buiten totaal anders uit ziet dan een bibliotheek, kerk, moskee, kantoorpand, ziekenhuis of woonhuis. Alle panden verschillen van elkaar. Als het pand gedwongen zijn functie verliest betekent dit niet automatisch dat het pand nooit meer zijn functie terugkrijgt. Het is goed mogelijk dat binnen korte tijd het pand weer gebruind wordt waar het voor bestemd is.quote:Op zondag 22 september 2024 18:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wanneer een kerk ontwijd is, is het enkel nog een (kerk)gebouw zonder religieuze betekenis.
In de media wordt zo'n beetje dagelijks de suggestie gewekt dat Isral bommen op scholen gooit. Maar het doel van die bommen zijn niet het platgooien van sommetjesmakende schoolkinderen, maar van hamasstrijders die toevallig in dat gebouw zitten. Met een aantal gevluchte mensen als bijkomende slachtoffers. Precies dezelfde verzameling mensen had echter ook in een boerenschuur, een bakkerij of een bakstenenopslag kunnen zitten. Maar toch blijven ze het stug een school noemen. Enig idee waarom dat zo is?quote:Op zondag 22 september 2024 19:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat een school er van binnen en buiten totaal anders uit ziet dan een bibliotheek, kerk, moskee, kantoorpand, ziekenhuis of woonhuis. Alle panden verschillen van elkaar. Als het pand gedwongen zijn functie verliest betekent dit niet automatisch dat het pand nooit meer zijn functie terugkrijgt. Het is goed mogelijk dat binnen korte tijd het pand weer gebruind wordt waar het voor bestemd is.
Ik wil echt wel meegaan in de kritiek dat het gebouw nog steeds als school betitelen alsof er tijdens het bombardement een klas vol kinderen zat framing is. Door een gebouw niet meer te benoemen waar het voor dient is ook framing.
De gebouwen die massaal in de fik zijn gezet, we kennen de video's met trotse soldaten, waren op dat moment onbewoond, maar het waren woningen. De eigenaren zijn gedwongen verkast, meerdere keren. Ook die panden blijven woningen, al zijn ze al bijna een jaar gedwongen leeg. Die inwoners zijn allemaal van plan om terug te keren naar hun woningen.
Ze slapen overal. Dus ook in die gebouwen. Als zo'n gebouw geraakt wordt, wordt dat dus ook geen school genoemd.quote:Op zondag 22 september 2024 19:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de media wordt zo'n beetje dagelijks de suggestie gewekt dat Isral bommen op scholen gooit. Maar het doel van die bommen zijn niet het platgooien van sommetjesmakende schoolkinderen, maar van hamasstrijders die toevallig in dat gebouw zitten. Met een aantal gevluchte mensen als bijkomende slachtoffers. Precies dezelfde verzameling mensen had echter ook in een boerenschuur, een bakkerij of een bakstenenopslag kunnen zitten. Maar toch blijven ze het stug een school noemen. Enig idee waarom dat zo is?
Gaan die het niet te druk hebben met hun vier vrouwen, honderden concubines en slaven?quote:Op zondag 22 september 2024 17:58 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ze krijgen miljarden dollars betaald, die leiders zijn omgekocht. Zoals ik gisteren zei op Youtube, voordat het YT algoritme binnen 3 seconden mijn comment censureerde, er zal een tijd komen dat Isral zal verlangen naar de tijd van Hamas, als ze zien wie de vervanger van Hamas zal worden in de toekomst.
Waar liggen de grenzen volgens jouquote:Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een tweestatenoplossing dus praat geen onzin.
Je probeert heel erg je best te doen om het te laaien lukken alsof het geweld tegen joden is. Ze hadden daar in de geschiedenis alle gelegenheid om elk teken van het jodendom te vernietigen en dat hebben ze nooit gedaan of gewild. Raar toch?quote:Op zondag 22 september 2024 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, bijzonder dit weer. Je jammert dus alles bij elkaar over zogenaamd geweld van Joden jegens Arabieren, maar als de oorsprong dan eigenlijk andersom blijkt te zijn, is het ineens allemaal begrijpelijk en acceptabel en je zou er zelfs aan willen meedoen. Wellicht kun je maar beter uitloggen, want dit gaat nergens meer over.
Op het moment dat het Westen/de VN in zou grijpen en de Israelische legermacht zou ontmantelen zoals de user die ik gequote had graag ziet, vermoed ik dat Israel niet lang meer bestaat. En ik vermoed dat het daar dan niet bij blijft.quote:Op zondag 22 september 2024 16:27 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jouw reactie is de definitie van terrorist, of moeten we maar negeren dat je zojuist hebt geschreven dat meer dan 1 miljard mensen die in het Westen wonen niet meer zullen bestaan?
Die gelegenheid was er niet, want toen de Islam is opgericht en de meeste Arabieren richting de Levant kwamen, zaten er ook al aanzienlijk Joodse gemeenschappen in Europa op plekken waar de Islam nooit is geweest.quote:Op zondag 22 september 2024 20:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je probeert heel erg je best te doen om het te laaien lukken alsof het geweld tegen joden is. Ze hadden daar in de geschiedenis alle gelegenheid om elk teken van het jodendom te vernietigen en dat hebben ze nooit gedaan of gewild. Raar toch?
quote:The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."
Bron
Dus Isral gaat dan het Westen nuken, maar dan worden ze teruggenuked. Ik vermoed dat ze nog elders willen doorleven nadat hun staatje ten einde komt. USSR beschikte over veel meer nukes, maar ze zijn uiteindelijk opgedoekt zonder dat er nukes gingen rondvliegen.quote:Op zondag 22 september 2024 20:18 schreef Shigyn het volgende:
Op het moment dat het Westen/de VN in zou grijpen en de Israelische legermacht zou ontmantelen zoals de user die ik gequote had graag ziet, vermoed ik dat Israel niet lang meer bestaat. En ik vermoed dat het daar dan niet bij blijft.
Hierna gestopt met lezen. Een niet bestaand land in de toekomst zou het Westen niet kunnen "nuken".quote:Op zondag 22 september 2024 20:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dus Isral gaat dan het Westen nuken,
Je kunt beter gewoon het nieuws volgen.quote:Op zondag 22 september 2024 18:30 schreef heywoodu het volgende:
Is er vandaag eigenlijk nog nieuws? Beetje lastig om je dagelijks door dezelfde posts met 'Isral is kut' vs 'Palestijnen zijn kut' (maar dan steeds in hl iets andere woorden) en al het persoonlijke gesneer daar tussenin te worstelen als je op zoek bent naar of er echt nog nieuws is.
Dat zijn nog heel wat klappen voor nodig vrees ik. Ook "onze" verlichting ging niet zonder slag of stoot.quote:Op zondag 22 september 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een wereldwijde Tweede Verlichting is wat nodig is.
Ze hadden genoeg mogelijkheden om alles wat jouw was uit te roeien. Hetgeen wat ze tegenhield dat te doen was onder andere de islam.quote:Op zondag 22 september 2024 20:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die gelegenheid was er niet, want toen de Islam is opgericht en de meeste Arabieren richting de Levant kwamen, zaten er ook al aanzienlijk Joodse gemeenschappen in Europa op plekken waar de Islam nooit is geweest.
De Joden die er nog wel zaten, ja die hebben moeten lijden onder de Arabische en Islamtische heerschappij. Toegang tot de Tempelberg werd voor eeuwen ontzegd en men kreeg te maken met vervolging, onderdrukking, pogroms of het accepteren van een status als tweederangsburgers.
En in de heilige boeken van de Islam wordt openlijk gerept over de strijd tegen de Joden. Of ben je bijvoorbeeld de De Slag bij Khaybar alweer vergeten? Of het bekende stuk dat bij het aanbreken van 'het einde der tijden' waar de moslims dan tegen de Joden zullen vechten.
[..]
En hoe moeten we dat vers dan interpreteren?quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hadden genoeg mogelijkheden om alles wat jouw was uit te roeien. Hetgeen wat ze tegenhield dat te doen was onder andere de islam.
Maar terug, dat land is van de Palestijnen. Ze zouden gek zijn als ze zich niet zouden verzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |