Wat een verschillenquote:Op zondag 8 december 2024 11:54 schreef Managarm het volgende:
De winter is begonnen in Portugal, nachtvorst van -2 aanstaande nacht, gelukkig is het overdag rond de 20 graden. Het is nu lekker weer, we hadden vanmorgen een ijzige wind, die is gelukkig gaan liggen.
[ afbeelding ]
Onderweg naar het dorp genomen, vanuit de auto . Ik zag een roofvogel cirkelen, maar die was te ver weg, zie kleine vlekje onder de zon (net boven de boom).quote:
Hebben we nog niet geopend, eerst de oude olijfolie opmaken. We hebben nog vijf liter.quote:Op zondag 8 december 2024 12:10 schreef Seven. het volgende:
Holy, ik heb heel wat nieuwtjes gemist! Mooi verjaardagscadeau hoor, en wat wordt de vide mooi. Wel jammer van de service van Ikea, en wat gek dat ze in Portugal moeilijk doen. In NL zouden ze er geen probleem van maken (wel gewoon zelf ff naar de winkel gaan).
Hoe smaakt de olijfolie dit jaar?
Oh ja ik zie 'tquote:Op zondag 8 december 2024 12:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Onderweg naar het dorp genomen, vanuit de auto . Ik zag een roofvogel cirkelen, maar die was te ver weg, zie kleine vlekje onder de zon (net boven de boom).
Meer info over de kas? hoe hoog is'ie? Duur? Waar gekocht?quote:Op woensdag 1 januari 2025 09:20 schreef Managarm het volgende:
De trap even gepast, we weten dat deze niet hoog genoeg is, moeten nog een platform bouwen om de trap op te zetten. Dit was de enige trap die enigszins betaalbaar was (en de dag na de bestelling ging de prijs met 500 euro omhoog).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lampen en ventilator in kantoor opgehangen. Bleek dat bij het plaatsen van het plafond een draad los was gekomen, dus deel plafond open moeten maken.
[ afbeelding ]
Tweede slaapkamer bijna klaar, wat afwerking bij raam en deur moet nog gedaan worden.
[ afbeelding ]
De Nespereira staat in bloei, een groot zoemfestijn, een van de weinige planten die nu in bloei staat. De bijen zijn er erg blij mee.
[ afbeelding ]
Zonsopgang is altijd mooi
[ afbeelding ]
Scharrelhaan, hij staat meestal bij de open deur
[ afbeelding ]
Scharrelkoei, bij ons huurhuis, gat in hek
[ afbeelding ]
Wij zijn begonnen met het monteren van onze grote kas, de poten draai je met de hand de grond heen. Dat is echt zwaar werk, we doen twee palen per week. Er staat nu 7 meter kas (6.60 breed).
[ afbeelding ]
Ik had er niet meer opgelet, maar mijn kerrieplant is aangeslagen (op zuidhelling). De plant komt overigens niet in kerriepoeder voor .
[ afbeelding ]
Kas heb ik tweedehands gekocht, 75 meter lang bij 6.6 meter breed en 3.5 meter hoog, ongeveer 2000 euro betaald. Voorlopig zetten we maar een deel neer, ik kan overige delen altijd verkopen aan bekenden. Ik zou in de omgeving rondkijken op de Spaanse Marktplaats, alleen moet je wel een truckje regelen voor het vervoer, die bogen zijn bijna 7 meter lang.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Meer info over de kas? hoe hoog is'ie? Duur? Waar gekocht?
Kerrieplant ruikt sterk naar fenegriek, wat dan wel weer hetgeen in kerrie is wat voornamelijk het aroma geeft
Oh zeven meter gaat ook in onze bus niet passen neequote:Op woensdag 1 januari 2025 11:35 schreef Managarm het volgende:
[..]
Kas heb ik tweedehands gekocht, 75 meter lang bij 6.6 meter breed en 3.5 meter hoog, ongeveer 2000 euro betaald. Voorlopig zetten we maar een deel neer, ik kan overige delen altijd verkopen aan bekenden. Ik zou in de omgeving rondkijken op de Spaanse Marktplaats, alleen moet je wel een truckje regelen voor het vervoer, die bogen zijn bijna 7 meter lang.
Mocht je nieuw willen kopen, er zijn genoeg webshops in Spanje die kassen verkopen (of je vraagt het aan je buurman).
In de buurt van Barcelos zitten veel zaken die kassen verkopen. Kennis van ons heeft hier zijn kas gekocht: https://barcelestufas.pt/. Je kan voor tweedehands (en nieuw) op olx.pt kijken naar en zoeken naar estufas (compleet ander woord dan in het Spaans).quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh zeven meter gaat ook in onze bus niet passen nee
Nette prijs voor zo'n fors ding.
Buurman had hier in de tuin een kas staan toen hij zelf hier woonde. Was vooral wel benieuwd hoe de prijsverschillen Portugal / Spanje zijn, het meeste van Spanje is voor mij verder weg dan Portugal dus als dat verschil maakt loont het ook wel om over de grens te kijken.
Ja alleen moet je eerst op magische wijze je eerste fles zien te verkrijgenquote:Op woensdag 1 januari 2025 11:46 schreef Managarm het volgende:
[..]
In de buurt van Barcelos zitten veel zaken die kassen verkopen. Kennis van ons heeft hier zijn kas gekocht: https://barcelestufas.pt/. Je kan voor tweedehands (en nieuw) op olx.pt kijken naar en zoeken naar estufas (compleet ander woord dan in het Spaans).
Spanje is vaak goedkoper dan Portugal maar op het gebied van kassen ontloopt het elkaar niet veel. Gas in flessen is de helft goedkoper in Spanje bijvoorbeeld.
Op magische wijze kan je die altijd ergens kopen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja alleen moet je eerst op magische wijze je eerste fles zien te verkrijgen
Stoof ipv een overwinteraar, ik keur ze beide goed.
Dank voor de link
Ja, in theoriequote:Op woensdag 1 januari 2025 15:32 schreef Managarm het volgende:
[..]
Op magische wijze kan je die altijd ergens kopen.
Wij hebben diverse merken in Portugal, redelijk simpel te verkrijgen. De Spaanse flessen worden hier regelmatig op de tweedehands websites aangeboden. 70 euro is echt duur, wie verzint dat? Statiegeld hier is 15 euro.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, in theorie
https://www.outdoornow.nl(...)n-en-hoe-aansluiten/
(wij hebben er twee, maar ik wilde een derde. Dan moet ik naar een speciaal repsol-punt anderhalf uur verderop, daar een eerste kopen voor 70 euro. En daarna kan ik hier bij elke kleine zaak terecht voor een nieuwe volle in ruil voor de lege )
Ja repsol en Cepsa. Ik geloof dat ik nu iets van 17 euro betaal voor een volle fles. Maar er is hier dus geen statiegeld, je moet je bij één van de pompen registreren / 'lid worden'. Dan koop je voor 70 euro je eerste volle fles, die je vanaf dat moment zodra leeg kunt ruilen voor een volle (en dat kost dan dus weer bijna niets).quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hebben diverse merken in Portugal, redelijk simpel te verkrijgen. De Spaanse flessen worden hier regelmatig op de tweedehands websites aangeboden. 70 euro is echt duur, wie verzint dat? Statiegeld hier is 15 euro.
Grappig, ik kon onze fles gewoon halen bij het lokale café. Wij hebben Galp en een ander merk.quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja repsol en Cepsa. Ik geloof dat ik nu iets van 17 euro betaal voor een volle fles. Maar er is hier dus geen statiegeld, je moet je bij één van de pompen registreren / 'lid worden'. Dan koop je voor 70 euro je eerste volle fles, die je vanaf dat moment zodra leeg kunt ruilen voor een volle (en dat kost dan dus weer bijna niets).
En ik heb in Vegadeo zéker vier plekken waar ze flessen hebben. Maar daar kan je je dus niet registreren voor een nieuwe, want het zou maar eens makkelijk zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |