Ze hadden beter een 1e hypotheek op het huidige project kunnen zetten en een 2e hypotheek op het eerste project. Komt niet echt vol nu.quote:Op maandag 30 september 2024 14:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daarnaast hebben de ondernemers aangegeven tot zekerheid een tweede hypotheek op de woning te willen afgeven. Er is sprake van een overwaarde van 250.000 euro. De inschrijving zal 185000 euro worden, zodat beide leningen hiervoor gedekt gaan worden en weer meer lucht moeten gaan geven.
Toch voor beide.
Een nuttige reparatie voor de geldleners lening 1, maar voor lening 2 idd minder slokken op/van de borrel.
Maar nog steeds dekkend.
Ik twijfel. Om nou alleen op basis van de zekerheid te gaan investeren, trekt mij niet zo.
Collin leest altijd goed mee, in dit geval de TT.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het is rustig bij Collin:
Geen open investeringskansen.
Geen toekomstige investeringskansen.
We kunnen dus even op Collin vakantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winterslaap is voorbijquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het is rustig bij Collin:
Geen open investeringskansen.
Geen toekomstige investeringskansen.
We kunnen dus even op Collin vakantie.
Na het lezen van de pitch heb ik nog geen ideequote:Ik ben Asha-Devi Mangal-Soochitsingh, oprichter van MiniGamers B.V. Als liefhebber van Warhammer en met jarenlange ervaring in de community, heb ik MiniGamers opgericht als een plek voor Warhammer-fans. Het is niet alleen een winkel, maar ook een ontmoetingsplek waar mensen samenkomen, leren en hun hobby verder ontwikkelen.
Met mijn kennis van de producten en ervaring in het organiseren van evenementen, streef ik ernaar om elke dag bij te dragen aan een unieke ervaring voor onze klanten. Samen met u wil ik de Warhammer-gemeenschap verder laten groeien.
Ik ken het wel, maar op basis van de reviews opquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Misschien ben ik een boomer, maar ze hadden best wel mogen uitleggen wat Warhammer zo'n beetje inhoud.
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30467
[..]
Na het lezen van de pitch heb ik nog geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. pas ik sowieso. Zeker aangezien dit om een kleine, hechte community gaat die niet snel vergeet.
Investeringslink:quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Winterslaap is voorbij
Kvik Regio Eindhoven (Nuenen)
¤ 330.000 | 8,5 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kvik-regio-eindhoven-nuenen/
Het is een spel, zie het als schaken op extreme steroïden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Misschien ben ik een boomer, maar ze hadden best wel mogen uitleggen wat Warhammer zo'n beetje inhoud.
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30467
[..]
Na het lezen van de pitch heb ik nog geen idee
5000 euro is wel een erg magere eigen inbreng. Rabo inschrijving hypotheek +40% loopt tegen de tax prijs woonhuis aan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:44 schreef obligataire het volgende:
[..]
Investeringslink:
https://www.collincrowdfu(...)b38a29e0fc676e4262f4
Aardig verhaal en ruim dekkende zekerheid (2e hypotheek).
Voor die magere 5000 euro inbreng is een m.i. aannemelijke reden gegeven; het hangt vervolgens weer samen met de ruime overwaarde op het huis. Daar heeft hij blijkbaar een boel aan verspijkerd en is het geld nu op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
5000 euro is wel een erg magere eigen inbreng. Rabo inschrijving hypotheek +40% loopt tegen de tax prijs woonhuis aan.
De vraag is waarom de vestiging 10 km verderop van deze keten zijn deuren gesloten heeft. De genoemde reden vind ik vrij vaag. Al met al toch wel wat vraagtekens bij dit verhaal.
Bedrag is bijgeschrevenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:19 schreef peterc het volgende:
Update afloss ccf 43197 luma.., notaris 4okt24.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.s. mogelijk 22 keer je administratie bijwerken ;-)
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:13 schreef Jaco078 het volgende:
Collin
Linkje
Looptijd Max 24 maanden waarschijnlijk veel korter, 8,5% rente, aflossing op basis van verkoop van bedrijfsunits.Ha, nou veel plezier er mee en ik lees hier wel wat de ervaringen zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.s. mogelijk 22 keer je administratie bijwerken ;-)
Pecunia non olet
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:13 schreef Jaco078 het volgende:
Collin
Linkje
Looptijd Max 24 maanden waarschijnlijk veel korter, 8,5% rente, aflossing op basis van verkoop van bedrijfsunits.Dit maakt het er ook al niet aantrekkelijker op:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.s. mogelijk 22 keer je administratie bijwerken ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:40 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dit maakt het er ook al niet aantrekkelijker op:en ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom geen woz waarde?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:44 schreef obligataire het volgende:
[..]
Investeringslink:
https://www.collincrowdfu(...)b38a29e0fc676e4262f4
Aardig verhaal en ruim dekkende zekerheid (2e hypotheek).
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef quepos het volgende:
[..]
Waarom geen woz waardeOmdat collin dit goed uitkomt?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef quepos het volgende:
[..]
Waarom geen woz waarde?
Omdat collin dit goed uitkomt?
Ja, dat komt Collin zeker goed uit. Tis toch echt een kleine moeite om de woz waarde ook te vermelden.
Maar ja, dan komt het project niet zo snel vol!
Woz is 627k voor huisnrb 110 dus ruim minder dan taxatiequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef quepos het volgende:
[..]
Waarom geen woz waarde?
Die wordt veel vaker niet vermeld. Het is eerder andersom: als er geen taxatie is dan kijken ze pas naar WOZ als gratis alternatief.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef quepos het volgende:
[..]
Waarom geen woz waarde?
2017 gekocht met vraagprijs van een ton boven WOZ E 575.000: https://nl-nl.facebook.co(...)in/1526357940728379/quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef quepos het volgende:
[..]
Waarom geen woz waarde?
Ja hoort erbij obv perceelnummersquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het vreemde is dat op het zelfde terrein volgens woz loket ook nog gebouw met huisnr 110a ligt. Kan hier geen woz waarde van zien op mijn telefoon. Hoort dat erbij of niet?
Nou is het bij een gedeelte natuurlijk gewoon einde looptijd, zo ook bij deze. Gisteren kreeg ik er ook een terug van SiG waarop ik met een hoger bedrag had ingeschreven maar hierbij was het ook volgens planning/verwachting.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:10 schreef obligataire het volgende:
H/O Gijs Br****ink , een project uit 2019, lost vandaag ook af. Het gaat hard de laatste dagen met alle aflossingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |