Net als Zwitserland.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Luxemburg komt op mij altijd vrij kunstmatig over. Te netjes, te aangeharkt.
Hij neemt over, tactisch niet veel opties natuurlijkquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Daar gaat HGHirschi. Maar Mathieu makkelijk mee. Misschien zelf nu een keer initiatief nemen.
Dat wordt de grote Pogi show met als enige uitdager God. Maar slecht vind ik dit ook weer niet van Vd Poel met bijna 4000 hoogtemetersquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mathieu gaat geen wereldkampioen worden, voor zover dat überhaupt ooit realistisch was.
Vraag me af of dat wel zo verstandig is zo 2 dagen voor de tijdrit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:15 schreef Faraday01 het volgende:
Zo te zien heeft hij wel serieus getraind vandaag
quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:17 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Vraag me af of dat wel zo verstandig is zo 2 dagen voor de tijdrit.
Met een ploeg was de laatste rit ideaal voor vd Poel met een korte steile strook vlak voor de finishquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel een mooi scenario voor het slotweekend.
quote:
Nee dit ging over hoe Van der Poel over de finish kwamquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
In Luxemburg ja, zondag is het wk tijdrijden.
Of gaat dit niet over Hem?
quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:00 schreef Idisrom het volgende:
Mauri Vansevenant werd 114-de en 121-ste in de tijdritten van de Vuelta,
en 51-ste en 129-ste in de tijdtitten van de Giro.
PS: Waarom is Davide Formolo gediskwalificeerd?
Oh, ik dacht over Hem.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nee dit ging over hoe Van der Poel over de finish kwam
Die had ook geen reden om daar voluit te gaan, lijkt mequote:Op vrijdag 20 september 2024 19:00 schreef Idisrom het volgende:
Mauri Vansevenant werd 114-de en 121-ste in de tijdritten van de Vuelta,
en 51-ste en 129-ste in de tijdtitten van de Giro.
PS: Waarom is Davide Formolo gediskwalificeerd?
Mauri is wel echt een enigma.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:10 schreef DiegoFuser het volgende:
Sven2 had Mauri best mogen selecteren voor Zürich.
Inderdaad, zo'n echte 'als het draait'-coureur.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mauri is wel echt een enigma.
Kennelijk dus niet hiervoor (het zadel dus), maar omdat hij met zijn schouders het stuur aanraakte.quote:
Dan zou je eigenlijk op basis van het startveld in de laatste 5 jaar of zo de punten op of af moeten waarderen. Het wordt dan wel nog onoverzichtelijker.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:18 schreef Faraday01 het volgende:
Als je de top 10 van gisteren bekijkt zijn er worldtour wedstrijden met een matiger deelnemersveld.
Dat zal ook niet gaan maar ergens klopt dit ook niet. Je hebt van die weken in het seizoen dat voor mijn gevoel Merlier 3 sprintjes kan winnen in vergelijkbare koersen en dan bijvoorbeeld bijna 500 UCI punten mee neemt en vind ik wat veel voor het kampioenschap van Vlaanderen, de Super 8 classic en de Gooikse Pijl. Terwijl tegelijkertijd de winnaar van de ronde van Luxemburg met een stevig parcours en deelnemersveld waarschijnlijk nog niets eens de helft binnen haalt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dan zou je eigenlijk op basis van het startveld in de laatste 5 jaar of zo de punten op of af moeten waarderen. Het wordt dan wel nog onoverzichtelijker.
Dat voelt ook krom.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zal ook niet gaan maar ergens klopt dit ook niet. Je hebt van die weken in het seizoen dat voor mijn gevoel Merlier 3 sprintjes kan winnen in vergelijkbare koersen en dan bijvoorbeeld bijna 500 UCI punten mee neemt en vind ik wat veel voor het kampioenschap van Vlaanderen, de Super 8 classic en de Gooikse Pijl. Terwijl tegelijkertijd de winnaar van de ronde van Luxemburg met een stevig parcours en deelnemersveld waarschijnlijk nog niets eens de helft binnen haalt.
Volgens het commentaar geen tijdrijder dus wordt nietsquote:
Hij is een keer 5e in de Tour geweest. Op een goede dag kan hij dus behoorlijk tijdrijden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens het commentaar geen tijdrijder dus wordt niets
Is wel een beetje hit of mis bij Mathieu en of hij er zin in heeft
Waarom zou hij er geen zin in hebben?quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens het commentaar geen tijdrijder dus wordt niets
Is wel een beetje hit or mis bij Mathieu en of hij er zin in heeft
Ik weet het en dit moet een afstand zijn die hem erg goed ligt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij is een keer 5e in de Tour geweest. Op een goede dag kan hij dus behoorlijk tijdrijden.
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2021/stage-5
Vandaag wel, bedoel meer andere tijdritten waar hij niets in het klassement te zoeken heeft.quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Waarom zou hij er geen zin in hebben?
Verrassend, op het WK tijdrijden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Gelukkig kunnen we morgen naar een echte tijdrijder kijken.
Mathieu blijkbaar in een kopgroep met 17 man.quote:Op zondag 22 september 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
Vroeg koers in Luxemburg zo te zien
Zo slecht is tweede toch niet na een week met een ploeg van 2,5 manquote:Op zondag 22 september 2024 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch een prestatie om het in de laatste 10 kilometer zo uit handen te geven.
Het was heel moeilijk om alle aanvallen te controleren, maar als je er bijna bent is het vrij zuur om het in de laatste minuten van de koers te verspelen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zo slecht is tweede toch niet na een week met een ploeg van 2,5 man
Had het gevoel dat ie prima mee had kunnen zitten.quote:Op zondag 22 september 2024 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch een prestatie om het in de laatste 10 kilometer zo uit handen te geven.
Reed Tiberi 'tactisch' weg of was het ook de sterkste?quote:Op zondag 22 september 2024 15:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Had het gevoel dat ie prima mee had kunnen zitten.
Tactisch. Fase tussen de klimmetjes in waar er continu werd aangevallen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Reed Tiberi 'tactisch' weg of was het ook de sterkste?
Prima, maar in ons land kunnen ze niet eens zulke koersen organiserenquote:
Haha, maar ik ben Vlamingquote:Op zondag 22 september 2024 16:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Prima, maar in ons land kunnen ze niet eens zulke koersen organiseren
Leuker dan het WK tijdrijden.quote:Op zondag 22 september 2024 16:38 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Over overbodige koersen gesproken.
Mathieu lost dat meestal op door dan zelf maar te gaanquote:Op zondag 22 september 2024 16:06 schreef Fretwork het volgende:
Wout en Mathieu hebben dezelfde zwakte. Weten niet goed waarop ze moeten reageren.
Wel 4 redelijke koersjes.quote:Op zondag 22 september 2024 15:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het was heel moeilijk om alle aanvallen te controleren, maar als je er bijna bent is het vrij zuur om het in de laatste minuten van de koers te verspelen.
En eigenlijk is het wel slecht, zo blijft hij dit jaar steken op 4 zeges. Dat is dan uiteindelijk toch een mager aantal.
In Friesland groeit alleen maar gras, dus met de bebossing zal het wel meevallen.quote:Op maandag 23 september 2024 11:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.procyclingsta(...)-race/2024/startlist
4WT teams aan de start tijdens de Elfstedenrace.
Benieuwd naar het volledige startveld.
Ik ben niet extreem bekend in Friesland.
Maar is er met dit rondje kans op waaiers?
Of is het toch veel bebossing/bebouwing?
https://elfstedenrace.nl/routekaart/
Lol.quote:In 2021 werd Michel Wuyts op pensioen gestuurd als wielercommentator bij de VRT, terwijl hij eigenlijk niet wilde stoppen. Freelancer José De Cauwer kon wel doorgaan en na Wuyts’ gedwongen afscheid liep het spaak tussen de twee. Wuyts zei destijds in Humo: “Ik hoor José niet meer. Hij is een ex-renner, die vindt altijd wel een nieuwe kopman.”
Een uitspraak die niet goed viel bij De Cauwer. “Ze heeft me pijn gedaan”, zegt De Cauwer nu in Humo. “Vooral de manier waarop hij het zei: ik wist niet dat hij de kopman was en ik zijn knecht. Ik heb Michel altijd een fantastische vakman gevonden, maar vrienden zijn we nooit geweest. Ja, we hebben weleens samen gehuild, ver van huis, terwijl we over onze kinderen zaten te praten, maar op de één of andere manier heeft hij zichzelf altijd als mijn baas beschouwd. Dat heeft hij me zelfs eens letterlijk gezegd. Toen ik naar de Giro zou gaan terwijl hij samen met mij de Ronde van België wilde doen, zei hij: ‘Ik geef jóú werk.”
quote:DE CAUWER «Dat weet ik niet precies, we zullen het geregeld evalueren. We gaan sowieso afbouwen: mijn verhaal als commentator stopt over twee à drie jaar. We moeten wel nog overleggen: welke koersen laat ik vallen, wie komt er in mijn plaats? Want wie commentator wil zijn, moet bereid zijn om zijn sociaal leven op te geven. Communie- en verjaardagsfeesten, op reis met het gezin tijdens de zomervakantie? ‘Sorry, ik moet naar de Tour!’ Niet iedereen wil zich zulke opofferingen getroosten.
quote:Photo finish between Walscheid Max (Team Jayco AlUla) and Groenewegen Dylan (Team Jayco AlUla).
Mooie duosprint!quote:
Vorig jaar in België nog 2x gewonnen van de sprinter die daarna de Tour domineerde, maar daarna gewoon geen enkele fatsoenlijke uitslag meer gereden.. bijzonder tochquote:
Nadat de omhoog geschreven Albert Withen Philipsen al tot twee keer toe opzichtig faalde, gaat Van der Poel ook nog eens meer koersen rijden. @Koffieplanter kent een zware week.quote:
Hypequote:
Pics?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hype
Tevens de outfits van Eritrea, megahype
Het feit dat Van der Poel een koers gaat rijden nieuwswaardig is toont mijn enorme gelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nadat de omhoog geschreven Albert Withen Philipsen al tot twee keer toe opzichtig faalde, gaat Van der Poel ook nog eens meer koersen rijden. @:Koffieplanter kent een zware week.
quote:De Internationale Wielerunie UCI heeft tijdens het WK in Zürich een beloningspakket goedgekeurd voor klokkenluiders die met nuttige informatie komen over mechanische doping. Eerder dit jaar stelde de UCI een voormalige Amerikaanse rechercheur aan als hoofd van de strijd tegen mechanisme doping. “Want mechanische doping kan de wielersport vernietigen”, aldus UCI-voorzitter David Lappartient.
UCI-voorzitter David Lappartient heeft van de strijd tegen mechanisme doping in het wielrennen -verborgen motoren en systemen die extra stuwing geven- een prioriteit gemaakt.
Aanvankelijk werd ingezet op mobiele scanners waarmee de fietsen van renners voor en na wedstrijden worden gecontroleerd. Lappartient liet voor de jongste Tour de France weten dat er een nieuw, extra, niet nader gespecificeerd detectietoestel zou worden getest in Frankrijk. Daarnaast wil de UCI nu ook proactief informatie inwinnen over het bestaan en gebruik van dergelijke systemen.
Het is in dat kader dat een beloningspakket voor informanten en klokkenluiders werd goedgekeurd. Er kan materiële steun, financiële ondersteuning en een bonus gegeven worden aan wie met nuttige info komt.
“De maatregelen zijn ontworpen om personen of entiteiten die waardevolle informatie leveren op passende wijze te compenseren,” aldus de UCI over het beloningsprogramma. “Bij de hoogte van de compensatie wordt rekening gehouden met de inspanning of potentiële investering die de bron heeft geleverd, alsmede met het potentiële risico op moeilijkheden of repercussies als gevolg van de openbaarmaking.”
Het gaat niet alleen over actuele gevallen van mechanische doping, maar ook over gevallen uit het verleden. Info kan anoniem worden gemaild naar TechFraud@uci.ch of via het SpeakUp-platform worden doorgegeven.
Sinds begin dit jaar is de voormalige Amerikaanse rechercheur en fraudebestrijder Nicholas Raudenski in dienst bij de UCI om de strijd tegen mechanische doping te leiden.
Vragen bij vele fietswissels
“Ik geloof dat we met nieuwe technologieën, met motoren die steeds kleiner worden en misschien moeilijker te detecteren zijn, meer moeten investeren in de technologie en ook in onderzoek om mechanische doping te bestrijden”, aldus David Lappartient eerder dit jaar in de podcast Ghost in the Machine.
Lappartient zei sceptisch te zijn over de tablets die worden gebruikt om motoren en verboden systemen in fietsen op te sporen. Hij gelooft niet dat de controles waterdicht zijn en maakt zich zorgen over de vele fietswissels.
“Ik wil er zeker van zijn dat de fiets die aan het einde van een wedstrijd wordt getest, ook de fiets is die is gebruikt. Het lijkt me dat het proces niet 100 procent waterdicht is. Soms weet je niet waarom renners tien kilometer voor de finish nog van fiets wisselen. Ik wil dat iedereen 100 procent zeker is dat we fraudeurs zullen pakken. We zijn niet bang om grote namen te pakken.”
“Twintig jaar na Armstrong heeft het wielrennen weer geloofwaardigheid gekregen. Dat was een lang proces. Als er morgen een geval opduikt van mechanische doping, dan kan dat onze sport vernietigen.”
Altijd tegen mijquote:Op maandag 30 september 2024 09:12 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
De juichende renner wint niet, leuke rubriek.
Hoe kan iemand zo omhoog vallen?quote:“Op dit moment weet ik nog niet waar ik aan de slag zal gaan, maar het is wel de bedoeling om binnenkort de gesprekken verder te zetten. Opnieuw samenwerken met Remco Evenepoel bij Soudal Quick-Step? Dat is één van de opties. Ook UAE met Pogacar, die ik een schitterende atleet vind, sluit ik niet uit, al ligt dat wat moeilijker. Na zo lang te hebben samengewerkt met de beste Belgen, wil je daar toch ergens bij blijven aanleunen.”
Ja dat was niet best.quote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:35 schreef franklop het volgende:
Goed in beeld gebracht met de motor 100 meter achterde groep
quote:
Gelukkig is hij niet eind vorig jaar weggegaan want dan had hij echt een genie geleken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:43 schreef Pino112 het volgende:
Definitief einde tijdperk Merijn Zeeman bij VLAB.
Het moment van de Tour op z'n campingstoeltje blijft me wel echt bij.
Als je deze koers al twee keer gewonnen hebt door precies op diezelfde plek aan te gaan is het toch niet zo vreemd dat je dat nog een keer probeert?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:46 schreef Mansjester het volgende:
Ik vraag me af wie er dommer is. Dommi van Poppel of Dommi Vollering
De hoeveelheid pech is ook niet normaal. Deze week al weer een steentje bij Olav. Op dit moment ook gewoon 5 man blessa, waaronder 2 kopmannen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gelukkig is hij niet eind vorig jaar weggegaan want dan had hij echt een genie geleken.
Nog steeds uitstekend gedaan natuurlijk.
Hij trekt daarna natuurlijk nog de sprint aan voor De Lie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je deze koers al twee keer gewonnen hebt door precies op diezelfde plek aan te gaan is het toch niet zo vreemd dat je dat nog een keer probeert?
Ik neem aan dat hij daar het gat op Philipsen dicht in dienst van Meeus, waarvan hij verder niet kan weten of die ook in goede positie zit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij trekt daarna natuurlijk nog de sprint aan voor De Lie.
Wat hij altijd doet: Girmay in de finale kwijtraken en geen moeite meer doen om hem weer te vinden maar zelf naar een verre ereplaats rijden.quote:
En een andere kopman die niet 9 maanden vooruit denktquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De hoeveelheid pech is ook niet normaal. Deze week al weer een steentje bij Olav. Op dit moment ook gewoon 5 man blessa, waaronder 2 kopmannen.
Het enige wat ik van Danny altijd zie is dat ie te vroeg aan gaat en daardoor kansloos is. Dat was nu ook gelijk duidelijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je deze koers al twee keer gewonnen hebt door precies op diezelfde plek aan te gaan is het toch niet zo vreemd dat je dat nog een keer probeert?
Pak je de Münsterland Giro ook nog mee?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Me vrij gepakt om morgen naar de Elfstedenrace te gaan kijken.
Aangezien ik een uur voor de start aanwezig wil zijn, en gezien het vroege starttijdstip (10:30u) betekend dit dat ik morgen om 06:30u op de motor zit.
Kwam erachter dat deze wedstrijd voor mij verder rijden is dan Parijs Roubaixpositief is dat ik dit seizoen dan alle Nederlandse 1.1 koersen (en hoger) heb bezocht
Overigens dit weekend mijn inloggegevens ontvangen voor de online cursus voor jurylid niveau 1 bij de KNWU ontvangen
Nee. Verleden weleens aan gedacht. Maar die Duitse wedstrijden zijn drama om af te steken of om überhaupt dicht bij het parcours te komen (iets met deutsche gründlichkeit)quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Pak je de Münsterland Giro ook nog mee?
op zich niks mis met een solo winst, maar als het maar mooi bevochten is. Dat is vooral wat er ontbreektquote:
Gelukkig ging dat tijdens de Tour in Villeneuve-sur-Lot een stuk beter.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat hij altijd doet: Girmay in de finale kwijtraken en geen moeite meer doen om hem weer te vinden maar zelf naar een verre ereplaats rijden.
Inderdaad geen goede ontwikkeling voor de spanning. Klassiekers verworden zo steeds meer tot een nachtkaars.quote:
Dit lijkt me voor Laporte als dit groepje er om gaat sprinten.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Fenomeen Jelte Krijnsen op weg naar?
Ik was er wel!quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Waait inderdaad flink in Fryslan.
Zeer weinig publieke belangstelling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citius, Altius, Fortius.
Blijkbaar een voorwaarde om het zonder politie te kunnen organiseren, om het centrum van Leeuwarden te mijden.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje treurige finishplek of niet?
Ja, het had gemakkelijk nog vijf kilometer verder gekund en dan op de Groningerstraatweg finishen, zonder veel obstakels zoals kleine rotondes..quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje treurige finishplek of niet?
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:47 schreef Aguero het volgende:
[..]
Ik was er wel!Aha, je stond dus in Marrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mhmm dat snap ik wel maar als rondje of als sponsors wil je toch beetje in beeld zijn? Om dan op een landweggetje achteraf te finishen waar net een hond en paardekop staat (viel me nog mee vandaag)quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Blijkbaar een voorwaarde om het zonder politie te kunnen organiseren, om het centrum van Leeuwarden te mijden.
Goed gespot! Ik zou vandaag toch bij m'n ouders zijn en wonen daar in de buurt.quote:
Ik stond net voor Marrumquote:
Some say....quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Fotoverslag volgt morgen of vrijdag. 780km gereden vandaag, dus het beste is er wel vanaf
Jullie Fok! verslaggever wel prominent in beeld![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hier mag je niks van zeggen. Deze man krijgt awards voor zijn bijdrages als knecht.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:00 schreef wimderon het volgende:
Rubriek Mike Teunissen die (zowaar) een lead out doet, afgeeft en 2 seconden later weer kan aanzetten om zelf 19e te worden.
20 renners al met een zege dit seizoenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geen groot fan van UAE maar wel knap dat ze veel rijden en ook veel winnen. Daar mag Jumbo wel wat van leren. Vooral hun superknechten leveren niet in kleinere koersen.
Rubriek Laurenz Rex probeerde ook nog een paar keer te ontsnappen in een poging een resultaat te rijden voor Laurenz Rex.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:00 schreef wimderon het volgende:
Rubriek Mike Teunissen die (zowaar) een lead out doet, afgeeft en 2 seconden later weer kan aanzetten om zelf 19e te worden.
Nou onderschat je Mike Teunissen van de Mike Teunissen-show.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Rubriek Laurenz Rex probeerde ook nog een paar keer te ontsnappen in een poging een resultaat te rijden voor Laurenz Rex.
Het lijkt me dat daar geen bijzondere reden achter zit anders dan de strijd tegen de tijd. De golfbeweging lijkt bij sprinters net iets sneller te gaan. Het licht ging namelijk net zo snel uit bij Bennett. En bij Ewan. En bij Demare. En bij Ackermann. En bij Gaviria. En bij Viviani. Over twee jaar snakt Merlier naar een resultaatje bij Cofidis en vragen we ons collectief af hoe Philipsen tien Tourritten kon winnen, waarna we reikhalzend uitkijken naar de strijd tussen de twee allerbesten: Brennan en Magnier, die op hun beurt na een paar jaar weer overvleugeld worden door een ander.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:03 schreef vivelafete het volgende:
Ik snap totaal niet wat er nu gebeurd is waardoor de Nederlandse topsprinters van slechts een paar jaar terug nu gewoon niet eens meer in de buurt komen.
Tuurlijk, er wordt harder en slopender gekoerst en er zijn natuurlijk wat andere jongens opgekomen, naar andere ploegen gegaan, maar van absolute wereldtop naar volstrekt kansloos - zonder een aanknopingspunt om wel weer mee te gaan doen - kan ik niet bevatten. Qua motivatie kan ik me ook niet voorstellen dat het daar aan schort.
Waar denken jullie dat het aan ligt bij Groenewegen (iets mindere mate wellicht) en Jakobsen?
We worden toch wel een beetje het lachertje van de wielerwereld zo.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Slag om Norg komt terug. Dat is toch wel goed nieuws.
De tendens lijkt dus dat het mogelijk is wedstrijden op lokale rondjes te organiseren, zonder politie-begeleiding.
Je obsessie met Mike Teunissen begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou onderschat je Mike Teunissen van de Mike Teunissen-show.
[ afbeelding ]
De voorjaarskalender draaide nog niet genoeg om Belgische koersen blijkbaar.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)t-naar-het-voorjaar/
mooi kut.
Op vrijdag dus amper ploegen die het parcours van de Amstel gaan verkennen.
Inderdaad terwijl de Ronde van Limburg dit jaar een prima blokje vormde met Veenendaal-Veenendaal en de Port Antwerp Epic.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
De voorjaarskalender draaide nog niet genoeg om Belgische koersen blijkbaar.
Mijn voorstel om de Volta Limburg ergens op die plek te zetten is dan weet niet overgenomen natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Zolang hij blijft leveren blijf ik leveren. Ik ben overigens niet eens de aanvoerder van de anti-brigade.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:57 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Je obsessie met Mike Teunissen begint een beetje vermoeiend te worden.
Ik probeer me in te houden, om de Limburgers op dit forum te ontzien. Toch goed dat anderen de vinger op de zere plek blijven leggen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zolang hij blijft leveren blijf ik leveren. Ik ben overigens niet eens de aanvoerder van de anti-brigade.
Wat hebben we tegen Georg Zimmermann?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
De lijst met vervelende wielrenners is echt heel lang
Gianni Vermeersch
Georg Zimmermann
Lorenzo Rota
Mike Teunissen
Jasper Philipsen
Robbe Ghys
Ramon Sinkeldam
Antonio Tiberi
Alex Baudin
Andrea Piccolo
Mattias Skjelmose
David Gaudu
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je als voorzitter van de Bini-fanclub een ietwat obsessieve focus hebt op zijn ploeggenoten en elke koers waarin hij deelneemt met een vergrootglas bekijkt. Ik denk dat er bij bijna elke ploeg in de sprintvoorbereiding regelmatig dingen verkeerd lopen, maar bij Intermarché wordt het telkens uitvergroot. Als het echt zo'n rampzalige ploeggenoot en lead-out was, waren Bini en co al lang op zoek gegaan naar een opvolger.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik probeer me in te houden, om de Limburgers op dit forum te ontzien. Toch goed dat anderen de vinger op de zere plek blijven leggen.
Gevallen?quote:
Nog geen reportage op Sporza, toch wat teleurstellend.quote:
Je kan al uittekenen dat Doug dit weekend 2 nieuwe renners presenteert.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eiking die net te horen heeft gekregen dat hij geen nieuw contract krijgt bij de knakworsten met een resultaat is een zeer voorspelbare rubriek.
Stefan de Bod slingerde zijn brommer vanochtend ook maar eens aan, eveneens op zoek naar een contract.
Dit is leuk nieuws.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Slag om Norg komt terug. Dat is toch wel goed nieuws.
De tendens lijkt dus dat het mogelijk is wedstrijden op lokale rondjes te organiseren, zonder politie-begeleiding.
Dom, echt dom dit.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 20:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)t-naar-het-voorjaar/
mooi kut.
Op vrijdag dus amper ploegen die het parcours van de Amstel gaan verkennen.
Wielrennen is dood.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:38 schreef hhh38 het volgende:
Pogi is al gevlogen op de 1e keer San Luca
Als je slecht bent ben je alsnog een tactische onbenul als je vanaf de voet van de San Luca aanvalt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:39 schreef The_Undertone het volgende:
is Evenepoel een tactische onbenul of is hij gewoon slecht?
Ja, het ene sluit inderdaad het andere niet uitquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je slecht bent ben je alsnog een tactische onbenul als je vanaf de voet van de San Luca aanvalt.
100 kilometer solo in Milaan-San Remo, noteer maar vast.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:42 schreef hhh38 het volgende:
Volgend jaar gaat ie iedere koers winnen met minuten voorsprong
De Turchino is wel een mooie plek om aan te vallenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
100 kilometer solo in Milaan-San Remo, noteer maar vast.
Ik wacht op het moment dat ie vanaf de start aanvalt. Hij moet het toch op een bepaalde manier uitdagend houden voor zichzelf.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Turchino is wel een mooie plek om aan te vallen
Dit keer pas maar op zo'n 40 kilometer voor de finishquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:38 schreef hhh38 het volgende:
Pogi is al gevlogen op de 1e keer San Luca
Kijkers zijn voor Vos naar tv gezapt, Youtube op tweede scherm.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:20 schreef Idisrom het volgende:
Veel Youtubers zien graag Pogacar solo rijden. Er zijn nu drie maal zoveel volgers dan toen Pogacar nog in het peloton reed.
Helaas.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:32 schreef hhh38 het volgende:
Indrukwekkend nummer wel van Lipo als ie het afrondt.
De belabberde tijdwaarneming is wel mijn ergernis nummer één in de wielersport. In welke andere sport zie je het nou nog dat je minuten tot uren na de finish moet wachten tot je de volledige uitslag weet.quote:
Ik heb minstens 15 renners over de finish zien komen, maar blijkbaar konden die niet geïdentificeerd worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
PCS heeft alleen nog maar een top 5, de rest is er nog niet?
Jeroen en Bobbie kwamen tot 43 voor Freddie Maertens in 1977.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Pogromcar gaat binnenkort Petacchi voorbij. Meeste overwinningen in een seizoen voor een renner die geen sprinter is, lmao.
En dat in minder dan 60 koersdagen, lol.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Pogromcar gaat binnenkort Petacchi voorbij. Meeste overwinningen in een seizoen voor een renner die geen sprinter is, lmao.
Ja, deze statistiek is vanaf 2000. In een verder verleden zullen er wel renners zijn die nog meer hebben gewonnen. Maar alsnog, dit gaat ondertussen echt helemaal nergens meer over. Die lul gaat volgende week voor het vierde jaar op rij Lombardije winnen, zonder een centje pijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jeroen en Bobbie kwamen tot 43 voor Freddie Maertens in 1977.
https://www.procyclingsta(...)tens/statistics/winsquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jeroen en Bobbie kwamen tot 43 voor Freddie Maertens in 1977.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Van maart tot oktober in topvorm, zonder één mindere dag. Lachwekkende gozer.
In Catalonië moest hij in de slotetappe eventjes lossen bij fenomeen Stevie Williams!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Van maart tot oktober in topvorm, zonder één mindere dag. Lachwekkende gozer.
Kon Nick Schultz ook niet meer halenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
In Catalonië moest hij in de slotetappe eventjes lossen bij fenomeen Stevie Williams!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |