abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215041273
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon

[ Bericht 31% gewijzigd door Aether op 20-09-2024 10:17:27 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215041278
Intel official to ABC News: Device blasts op was likely in the works for 15 years
https://www.timesofisrael(...)-works-for-15-years/
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:14:33 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 09:01 schreef mcmlxiv het volgende: Tja de terrorist van de 1 is de vrijheidsstrijder van de ander. Qua actie is dit natuurlijk ook gewoon een terroristische daad. Maar wel 1 waarbij de verhoudingen echte vijand, collatoral damage waarschijnlijk heel positief uitpakt. Wie er nou eigenlijk gelijk heeft in het conflict tussen Israël en de Palestijnen, wie nou eigenlijk dader en wie slachtoffer is, wie wel vrede wil en wie niet? Ik heb geen idee. Ik zie aan beide kanten personen die vooruit willen die getorpedeerd worden door idioten die denken dat deze strijd ooit via geweld te winnen is.
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.

De hele strijd gaat ook over het aanpassen van die algemene perceptie door omkeringen, intimidatie, overdrijvingen, fake news en rechtpraten.
pi_215041435
Hezbollah device explosions raise alarm over Iran's vulnerability
https://www.iranintl.com/en/202409191168
pi_215041495
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 09:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niet echt.
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Israël iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Israël afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathieën er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215041507
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Israël iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Israël afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathieën er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.

Moslimstrijders hebben als doel joodse burgers.

Die essentie, 'vergeet' dat links iedere keer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:31:07 #7
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041512
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:18 schreef Aether het volgende:
Hezbollah device explosions raise alarm over Iran's vulnerability
https://www.iranintl.com/en/202409191168
Tja, aangezien er al een paar jaar over en weer waterkeringen, industriële installaties, waterzuiveringsinstallaties, ziekenhuizen, nucleaire onderzoekscentra etc. etc. worden gehackt denk ik niet dat Iran (of Israël) voor het eerst nadenken over dit soort acties.
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:31:22 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215041517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.

De hele strijd gaat ook over het aanpassen van die algemene perceptie door omkeringen, intimidatie, overdrijvingen, fake news en rechtpraten.
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Israël bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.

Het lijkt mij niet in Israëls belang dat de huidige situatie als een magneet werkt voor jeugdige palestijnen. De Israëlische haviken dragen daarmee zelf bij aan het terrorisme tegen Israël. Zoals het nu werkt blijft deze regio in een oneindige vicieuze cirkel van actie-reactie, waarbij alleen maar aan beide kanten doden vallen, inclusief onschuldige slachtoffers, omdat geen van beiden ook maar in de buurt kan komen van een definitieve overwinning.

Haat is een begrijpelijk gevoel, het is een slechte raadgever. Waarbij ik alleen in Israël mogelijkheden zie om deze spiraal te doorbreken, simpelweg omdat ze de bovenliggende partij zijn.
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:31:43 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215041518
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
En het aantal burgerslachtoffers in Israël is ook een stuk, heel veel, lager.
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Israël meerdere keren gewaarschuwd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:32:49 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041524
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.

Moslimstrijders hebben als doel joodse burgers.

Die essentie, 'vergeet' dat links iedere keer.
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.
pi_215041536
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Israël beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Israël meerdere keren gewaarschuwd.
Links vs ja.

Ipv dat ze gaan kijken naar hoe hamas met zn medeburgers om gaat. Militaire posten opzet onder ziekenhuizen, scholen en weeshuizen en zo.

Tjah..
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:36:59 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Israël bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.
In tegenstelling tot de structureel benadeelde Nigeriaanse noorderlingen bedoel je? Of de achtergestelde Cambodjaanse onderlagen?
pi_215041549
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.

Bijvoorbeeld de uitvloeisels van de raket'aanval' op dat ziekenhuis gezien? Met 530.876 doden volgens hamas? Hele wereld stond 3 dagen te ongefundeerd te gillen, bleek het een afzwaaier van hamas te zijn...
1947-2016
pi_215041563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet in Israëls belang dat de huidige situatie als een magneet werkt voor jeugdige palestijnen. De Israëlische haviken dragen daarmee zelf bij aan het terrorisme tegen Israël. Zoals het nu werkt blijft deze regio in een oneindige vicieuze cirkel van actie-reactie, waarbij alleen maar aan beide kanten doden vallen, inclusief onschuldige slachtoffers, omdat geen van beiden ook maar in de buurt kan komen van een definitieve overwinning.

Haat is een begrijpelijk gevoel, het is een slechte raadgever. Waarbij ik alleen in Israël mogelijkheden zie om deze spiraal te doorbreken, simpelweg omdat ze de bovenliggende partij zijn.
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 10:42:02 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215041577
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215041581
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.

Dat er bij de Palestijnen meer slachtoffers vallen komt door de manier waarop zij zelf vechten. Men begint iedere keer zelf een oorlog, waarbij de focus volledig ligt op het omleggen van zoveel mogelijk Israëlische burgers en zij zijn daarbij bereid om hun eigen bevolking op te offeren en de strijders te verschuilen tussen de burgers. Als daar dus al ophef over is, zou de kern van die ophef moeten zijn hoe de Palestijnse terroristen vechten, niet wat Israël doet.

En dan komen we ten slotte ook nog uit op het feit dat heel veel Palestijnse burgers, de terroristen steunen. Dus wat maakt deze mensen eigenlijk onschuldig? Bij onschuld denk ik aan mensen die niets met een oorlog te maken willen hebben en zich distantiëren of zelfs verzetten tegen degenen die de oorlog voeren en niet mensen die de strijd actief toejuichen, graag hun kinderen opofferen of waar kan zelfs meedoen aan het gevecht.

We herinneren ons nog allemaal de duizenden Palestijnse burgers die op 7 oktober door het hekwerk kwamen en Israëlische dorpen hebben geplunderd, mensen hebben gemarteld of moeten de beelden er weer worden bijgehaald?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:42:41 #17
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215041583
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
Tja zolang je dat als enige realiteit ziet zal de ellende blijven bestaan. Dat is een keuze die ook Israël dan zelf maakt.
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:43:49 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041593
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.

Bijvoorbeeld de uitvloeisels van de raket'aanval' op dat ziekenhuis gezien? Met 530.876 doden volgens hamas? Hele wereld stond 3 dagen te ongefundeerd te gillen, bleek het een afzwaaier van hamas te zijn...
"Ze"?
Ik was een van de eersten die, de ochtend erna als het niet dezelfde avond nog was, de beelden van Al Jazeera hier postte waarop te zien was dat de lancering vanuit Gaza zelf was.
pi_215041623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Ze"?
Ik was een van de eersten die, de ochtend erna als het niet dezelfde avond nog was, de beelden van Al Jazeera hier postte waarop te zien was dat de lancering vanuit Gaza zelf was.
Ja jij ja. De wereldpers niet.
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:48:04 #20
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215041627
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.

Joh, we hebben het over de ophef erover. Ze doen verder maar waar ze zelf zin in hebben. Dat er ophef is over de vele doden aan Palestijnse zijde, dat snap ik wel.

Verder doen beide partijen toch waar ze zelf zin in hebben, dat is afgelopen maanden wel te zien.
De rest van de riedel ken ik wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215041631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Na hun ballen zijn ze nu ook hun pikkies kwijt dus?
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:48:38 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215041633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn om er zo'n kinderlijk naïef en simplistisch wereldbeeld op na te houden O+ .
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 10:48:47 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215041636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 09:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Tijdens oud en nieuw wordt er ook nogal wat geknald in stedelijk gebied. Ook best wel dubieus als je erover nadenkt.
Not sure if serieus ... :wtf:

quote:
Er is niks dubieus aan de pieperactie wat mij betreft. Het waren nou niet bepaald hele grote ontploffingen. En beelden van nevenschade..ik heb ze niet gezien.
Maakt het niet meer of minder dubieus allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215041638
quote:

[..]
Dit.
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:53:40 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041688
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]