abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215020754
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat ze het snappen, en dat ze bereid zijn om daar nog een paar jaar voor naar school te gaan zijn wel twee erg verschillende dingen. Zeker als er een inkomen lonkt dat voor een 17-jarige scholier erg hoog lijkt (maar het niet is en ook niet meer hard gaat groeien)
[..]
Dat klopt, we hebben ze nodig, maar om daar dan maar een bepaald (groter) schoolverlaterspercentage voor in te plannen is wel erg cynisch. Daarnaast is het maar voor weinigen weggelegd om hun hele leven ongeschoold werk te blijven doen, en blijft het een erg onzekere vorm van inkomensvoorziening. Een basis om op terug te vallen (diploma tertiair onderwijs) is dus wenselijk.
Verder wordt de hele samenleving beter van een zo groot mogelijk opgeleide bevolking (let op: hier staat dus niet een zo hoog mogelijk opgeleide bevolking). Verder zien we met name bij de onderkant van de arbeidsmarkt nu al veel mensen die achterblijven in 'maatschappelijke vaardigheden', en ook daar is een vervolgopleiding een belangrijke schakel in.
Maar je kunt toch prima mogelijk maken dat mensen die op hun 18de tot zeg hun 30ste werken dan op hun 30ste een opleiding volgen. Zeker met de huidige AOW leeftijd en al helemaal blikkend op de toekomst waar die vast nog meer omhoog gaat is er dan toch nog ruim genoeg tijd om zon opleiding rendabel te maken.
Ik kan me ook voorstellen dat zon 30iger die al een decennium gewerkt heeft misschien een betere studiekeuze maakt dan een 18 jarige of misschien ook sneller kan studeren.
Daarbij het is toch ook best normaal dat als je op je 18e gaat werken je je omhoog werkt in een bedrijf.
pi_215020756
Tijd om te eten!
  woensdag 18 september 2024 @ 18:27:22 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215020764
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:26 schreef potjecreme het volgende:
Tijd om te eten!
Vinden ze in de TK niet :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215020765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:21 schreef Puzzie het volgende:
Dinertijd
Hopelijk wordt de opgefokte houding van Bosma er daarna wat beter op, al is ie al wat gaan dimmen na die opmerking van Jetten tegen hem. _O-
Een heer met stijl
  woensdag 18 september 2024 @ 18:27:48 #6
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215020768
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Hopelijk wordt de opgefokte houding van Bosma er daarna wat beter op, al is ie al wat gaan dimmen na die opmerking van Jetten tegen hem. _O-
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 18 september 2024 @ 18:27:57 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215020769
Owh lord, Caroline..
  woensdag 18 september 2024 @ 18:28:11 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215020772
Carolien wilde even weten hoe laat het rookpauze is
  woensdag 18 september 2024 @ 18:29:02 #9
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215020783
Carolien en amfetamine :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 18 september 2024 @ 18:30:02 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215020789
Goed, nu dan toch dinerpauze.
Ga dus zo maar ff wat klusjes doen die nog moeten
pi_215020803
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ja nou ik vind dat eigenlijk nog wel positief. Dat hij na één keer negatieve feedback echt flink zijn gedrag veranderde.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:01:31 #12
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215021089
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja nou ik vind dat eigenlijk nog wel positief. Dat hij na één keer negatieve feedback echt flink zijn gedrag veranderde.
Ik vind Bosma geen hele kwalijke voorzitter hoor, tot dusver. Goed, soms kapt hij wat dingen af en soms is hij wat (ook niet heel erg) gekleurd, maar ja, dat geldt voor eigenlijk elke kamervoorzitter wel. Dat hij oeverloos gelul en heen-en-weertjes (zoals tussen Ouwehand en Yesilgoz over die watermeloenen) afkapt, dat begrijp ik wel. Dan laat hij Jetten daar ook gewoon zijn plasje over doen - zoals ze dat zo leuk zeggen - en is er eigenlijk vrij weinig aan de hand. Dat gedweep met die gedichtjes van Reve mag ook wel wat minder, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215021247
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:01 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik vind Bosma geen hele kwalijke voorzitter hoor, tot dusver. Goed, soms kapt hij wat dingen af en soms is hij wat (ook niet heel erg) gekleurd, maar ja, dat geldt voor eigenlijk elke kamervoorzitter wel. Dat hij oeverloos gelul en heen-en-weertjes (zoals tussen Ouwehand en Yesilgoz over die watermeloenen) afkapt, dat begrijp ik wel. Dan laat hij Jetten daar ook gewoon zijn plasje over doen - zoals ze dat zo leuk zeggen - en is er eigenlijk vrij weinig aan de hand. Dat gedweep met die gedichtjes van Reve mag ook wel wat minder, trouwens.
Afgezien van dat dikgedrukte ben ik het eens, echter een voorzitter behoort een technische taak uit te voeren en dit niet afhankelijk te laten zijn van het onderwerp, de partij of coalitie die daaraan verbonden is. Dat dit nu als normaal wordt gezien omdat het onder andere voorzitters is gebeurd doet daar niets aan af en vind ik zelfs een kwalijk argument. Ook niet geheel kloppend, eigenlijk is dit namelijk iets van de laatste 2 a 3 voorzitters die we hebben gehad. Voor van Miltenburg was er zeer zelden iets aan te merken op de partijdigheid van de voorzitter.

Verder is dat gedram over de tijd ook nogal storend, zoals gezegd dan moet je niet de APB voor gaan zitten.
Een heer met stijl
pi_215021270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat ze het snappen, en dat ze bereid zijn om daar nog een paar jaar voor naar school te gaan zijn wel twee erg verschillende dingen. Zeker als er een inkomen lonkt dat voor een 17-jarige scholier erg hoog lijkt (maar het niet is en ook niet meer hard gaat groeien)
[..]
Dat klopt, we hebben ze nodig, maar om daar dan maar een bepaald (groter) schoolverlaterspercentage voor in te plannen is wel erg cynisch. Daarnaast is het maar voor weinigen weggelegd om hun hele leven ongeschoold werk te blijven doen, en blijft het een erg onzekere vorm van inkomensvoorziening. Een basis om op terug te vallen (diploma tertiair onderwijs) is dus wenselijk.
Verder wordt de hele samenleving beter van een zo groot mogelijk opgeleide bevolking (let op: hier staat dus niet een zo hoog mogelijk opgeleide bevolking). Verder zien we met name bij de onderkant van de arbeidsmarkt nu al veel mensen die achterblijven in 'maatschappelijke vaardigheden', en ook daar is een vervolgopleiding een belangrijke schakel in.
Oké, maar dan kun je een opleiding stimuleren zonder werken te ontmoedigen. Sowieso hebben we nu een kwalificatieplicht, dus je kunt als 16-jarige niet meer met alleen vmbo stoppen met leren (oké, niet dat het voor een 18-jarige nou zo handig is om alleen havo/vwo te hebben :+ ).

Ik zat dit artikel te lezen wat hier gepost werd, en ik snap hem nog niet helemaal. Je krijgt jeugdloon omdat je minder ervaring zou hebben. Maar na je 21e is het gewone minimumloon ineens wel oké om zonder ervaring aan de slag te gaan. De werkgever (of cao) zou toch moeten bepalen of je klaar bent om meer te verdienen dan het absolute minimum toelaatbare. Dan gaat de overheid daar ook nog tussen zitten met nog weer lagere lonen? Van 18 tot 21 mag je stemmen, autorijden, zuipen en roken, alleen niet het volwassen minimumloon verdienen voor hetzelfde werk.

Ik lees het argument dat het voor werkgevers in sommige sectoren eigenlijk te duur is om mensen tegen het gewone minimumloon te laten werken. Maar wat is dan het probleem? Is het gewone minimumloon eigenlijk te hoog? Laat het die partijen die praten over bestaanszekerheid maar niet horen. :o Maar alle gekheid op een stokje, ik heb eerder het idee dat we met iets zitten wat ooit wel om begrijpelijke redenen is ingevoerd, maar wat nu eigenlijk met gelegenheidsargumenten in stand wordt gehouden.
pi_215021291
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Verder is dat gedram over de tijd ook nogal storend, zoals gezegd dan moet je niet de APB voor gaan zitten.
Ik vind dat gedram over het gedram over tijd storend. Wil de Kamer het zo traag doen, dan moeten ze er 3 dagen voor uittrekken. Het gaat namelijk niet over de kamerleden, de voorzitter zit daar ook als leidinggevende van het personeel dat op tijd naar huis moet kunnen. Die kunnen ook nog niet weg als de Kamerleden weglopen richting hun auto.

22u uiterlijk en dan de boel sluiten vind ik een hele nette regeling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 18 september 2024 @ 19:28:45 #16
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215021303
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Afgezien van dat dikgedrukte ben ik het eens, echter een voorzitter behoort een technische taak uit te voeren en dit niet afhankelijk te laten zijn van het onderwerp, de partij of coalitie die daaraan verbonden is. Dat dit nu als normaal wordt gezien omdat het onder andere voorzitters is gebeurd doet daar niets aan af en vind ik zelfs een kwalijk argument. Ook niet geheel kloppend, eigenlijk is dit namelijk iets van de laatste 2 a 3 voorzitters die we hebben gehad. Voor van Miltenburg was er zeer zelden iets aan te merken op de partijdigheid van de voorzitter.

Dat idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 18 september 2024 @ 19:29:59 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215021317
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:24 schreef Vasilevski het volgende:
Ik lees het argument dat het voor werkgevers in sommige sectoren eigenlijk te duur is om mensen tegen het gewone minimumloon te laten werken.
Dit is geen argument. De andere argumenten die je brengt zijn zeker geldig, maar wegen voor mij minder zwaar dan de argumenten om het wmjl in stand te houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215021320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind dat gedram over het gedram over tijd storend. Wil de Kamer het zo traag doen, dan moeten ze er 3 dagen voor uittrekken. Het gaat namelijk niet over de kamerleden, de voorzitter zit daar ook als leidinggevende van het personeel dat op tijd naar huis moet kunnen.
Nou daar verschillen we dan over van mening, voorheen duurden de APB daadwerkelijk weleens tot diep in de nacht, leuk is het misschien niet, maar ik zou het pas echt kwalijk gaan vinden als er belangrijke onderwerpen afgekapt zouden worden en al helemaal als dat gebeurt naar willekeur van de voorzitter, waarvan ik - niet eens als enige - toch wel het vermoeden begin te krijgen.
Een heer met stijl
pi_215021344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Nou dan verschillen we dan over van mening, voorheen duurden de APB daadwerkelijk weleens tot diep in de nacht, leuk is het misschien niet, maar ik zou het pas echt kwalijk gaan vinden als er belangrijke onderwerpen afgekapt zouden worden en al helemaal als dat gebeurt naar willekeur van de voorzitter, waarvan ik - niet eens als enige - toch wel het vermoeden begin te krijgen.
En over dat diep in de nacht zijn dan ook heel veel klachten van personeel gekomen, personeel dat ook massaal is vertrokken mede om deze reden trouwens (Arib liet het altijd te laat worden). Er is wel eens gesproken over ploegendienst van het personeel, in 2010, dat is toen afgekapt met de afspraak dat ze het niet meer zo laat zouden maken.

Je hoeft een debat ook niet af te kappen, ga gewoon de volgende ochtend verder.

Je moet als Kamer een voorbeeld van goed werkgeverschap zijn, geen enkele rekening houden met je personeel en afspraken met voeten treden hoort daar niet bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 18 september 2024 @ 19:34:30 #20
65846 Bocaj
47th President.
pi_215021355
Ze is zenuwachtig!
  woensdag 18 september 2024 @ 19:35:49 #21
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215021363
Misschien eerst maar eens op tijd beginnen dan.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 18 september 2024 @ 19:35:49 #22
65846 Bocaj
47th President.
pi_215021364
Onderonsje tussen Brekelmans en Faber!
pi_215021367
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
En over dat diep in de nacht zijn dan ook heel veel klachten van personeel gekomen, personeel dat ook massaal is vertrokken mede om deze reden trouwens (Arib liet het altijd te laat worden). Er is wel eens gesproken over ploegendienst van het personeel, in 2010, dat is toen afgekapt met de afspraak dat ze het niet meer zo laat zouden maken.
Nogmaals het landsbelang mag daar niet onder lijden en ik trek dit wel even wat breder dan de periode Arib, ik volg dit soort debatten al vanaf de jaren '80. Soms moet een onderwerp uitvoerig worden besproken en uiteraard naarmate het later wordt kan een voorzitter er op toezien, maar naar mijn mening niet al bij de 2e spreker en dan ook nog eens bij iedere interruptie meerdere keren.
quote:
Je hoeft een debat ook niet af te kappen, ga gewoon de volgende ochtend verder.
Dat kan ook, maar niet bij APB omdat het dan de beurt is van de zijde van het kabinet. Of je zou dat ook weer een dag moeten uitstellen. Ik zou daar dan weinig op tegen hebben.
Een heer met stijl
  woensdag 18 september 2024 @ 19:36:53 #24
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215021375
En terug met Nicolien.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215021378
NSC nu.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende: