Er zijn natuurlijk ook wel andere redenen dat mensen op een gegeven moment niet (meer) voor AfD stemmen dan dat migranten geen probleem meer zouden zijn in Duitsland.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd van die onzin. 2015 is 10 jaar geleden. De Duitsers hebben al 2x kunnen stemmen sinds die hele vluchtelingencrisis van ze. En dat hebben ze ook gedaan; bij de verkiezingen van 4 jaar geleden verloor de AfD stemmen ten opzichte van die daarvoor. Dat lijkt me toch echt een teken dat de vluchtelingencrisis van 10 jaar geleden wel een gepasseerd station is.
Als je, want dat moet je gezien de achtergrond van de AfD, dan een link wil leggen naar vluchtelingen, dan zou ik eerder wijzen op het feit dat de afgelopen paar jaar in hoog tempo het genormaliseerd is om uitgesproken racistisch en overlopend van buitenlanderhaat te oreren, zowel in de politiek als elders, in de gehele westerse wereld. Dat betekent automatisch dat de AfD meer uit het verdomhoekje komt omdat ze daarmee genormaliseerd worden - wat ze in de VS en Nederland en Frankrijk kunnen, kan natuurlijk ook in Duitsland.
DEquote:"I can assure the voters in Germany: We will not work with the AfD. This party stands against everything that the @CDU has built up in Germany in recent years and decades. There is no cooperation, there is no tolerance, there is no minority government - nothing!" (tm)
quote:„Ich kann den Wählerinnen und Wählern in Deutschland versichern: Wir werden mit der AfD nicht zusammenarbeiten. Diese Partei steht gegen alles, was die @CDU in den letzten Jahren und Jahrzehnten in Deutschland aufgebaut hat. Es gibt keine Zusammenarbeit, es gibt keine Duldung, es gibt keine Minderheitsregierung – gar nichts!“ (tm)
Goh de samenwerking met de AfD nazi's pakt niet goed uit.quote:BERLIN — Early signs suggest Germany’s conservatives may have lost their big bet.
Chancellor candidate Friedrich Merz’s high-stakes gamble to align with the far right on tough immigration measures appears to have dealt a swift blow to his center-right alliance, with a key poll showing his conservatives sliding by two points from last week ― to 28 percent
Wat ga je doen als de peilingen volgende week weer een stijging laten zien?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)-costs-conservative/
[..]
Goh de samenwerking met de AfD nazi's pakt niet goed uit.
Zo voorspelbaar.
Criminaliteit is een probleem ja. Of het door migranten gebeurt of Duitsers maakt vrij weinig uit. Het is niet alsof neergestoken worden harder aankomt als het door een migrant is.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:28 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Ik snap jouw post niet zo goed, als er aanslagen gepleegd worden door migranten en kinderen doodgestoken worden door migranten dan is dat toch een probleem? Dat zijn werkelijke gebeurtenissen die echt niet door rechts verzonnen worden. Dit soort dingen deden joden volgens mij destijds niet dus de vergelijking gaat ook niet op. Ik snap ook niet waarom dat er telkens bij gesleept moet worden trouwens, zo'n zwaktebod.
Dan zeg ik zie je wel. AfD wint omdat ze in Duitsland nog maar eens dezelfde fout maken als wij hier in Nederland ook deden. Wat doe jij als de peilingen mijn gelijk uitwijzen?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat ga je doen als de peilingen volgende week weer een stijging laten zien?
Het is natuurlijk niet zo dat als je niet door een migrant wordt neergestoken je dan wel door een niet-migrant wordt neergestoken. Meer mensen = ook meer misdrijven want het is onrealistisch te stellen dat er vanaf dag x alleen nog maar migranten je land binnenkomen die nooit wat zullen uitvreten. Iedere bevolkingsgroep bevat een groepje criminelen, en migranten naar verhouding net wat meer, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Criminaliteit is een probleem ja. Of het door migranten gebeurt of Duitsers maakt vrij weinig uit. Het is niet alsof neergestoken worden harder aankomt als het door een migrant is.
Natuurlijk pleegden joden ook criminaliteit. Dat is het punt, je kunt de groep niet aankijken op het gedrag van enkelen. Als een Nederlander een kind doodsteekt ben jij toch ook niet schuldig daaraan.
De vergelijking die ik maakte gaat zeker op omdat de geschiedenis zich gewoon weer herhaalt. Juist om te leren uit het verleden moet je de geschiedenis kennen. AfD die de geschiedenis wil whitewashen om hun nazi politiek te legitimeren is hele smerig.
Juist in Duitsland is het nogal logisch om een vergelijking te maken binnen hun eigen politieke geschiedenis.
In plaats van dat mensen onder ogen zien dat de slechte economische situatie komt door rechts beleid kiest men liever voor de zondebok. Alle problemen komen door buitenlanders.
Je ziet ook dat AfD vooral scoort in de gebieden waar de minste buitenlanders zijn. Dat is een bekend fenomeen kun je legio wetenschappelijk onderzoek over vinden, dat mensen die minder in aanraking komen met migranten er meer vooroordelen tegen hebben.
AfD chant Alles (Alice) für Deutschland, niet geheel toevalligerwijs een kreet die we kennen uit de geschiedenis. Er zijn eindeloos aan incidenten met die partij.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:01 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat als je niet door een migrant wordt neergestoken je dan wel door een niet-migrant wordt neergestoken. Meer mensen = ook meer misdrijven want het is onrealistisch te stellen dat er vanaf dag x alleen nog maar migranten je land binnenkomen die nooit wat zullen uitvreten. Iedere bevolkingsgroep bevat een groepje criminelen, en migranten naar verhouding net wat meer, dat dan weer wel.
Dat de geschiedenis zich herhaalt en dat de AfD de geschiedenis wil whitewashen lijkt nogal overdreven, die indruk heb ik zelf niet, laat ik het zo zeggen. Nazi politiek gaat me ook te ver, omdat ze rechts zijn? Okay, als rechtse partij krijg je er wel altijd een aantal onfrisse types bij, maar dan nog... Zolang alles volgens het boekje gaat is het even democratisch als de rest van de partijen, bovendien verwacht ik dat de AfD, mochten ze al iets in de melk te brokkelen krijgen, weinig gaat presteren omdat er allemaal politieke lichtgewichten bij zitten. De kans dat de partij implodeert is zeer aanwezig.
Alle problemen komen door buitenlanders maak je er zelf van lijkt mij. Slechts een klein deel van de problematiek (criminaliteit, hoge kosten) komt door buitenlanders maar je mag jezelf wel afvragen of je dat je eigen bevolking wilt aandoen, wat is de toegevoegde waarde voor je land? Ik ben voorstander voor o[vang in de eigen regio.
Dat heb ik ook een paar keer gelezen inderdaad, dat er meer rechts gestemd wordt waar minder migranten zitten. Migranten zullen niet tegen zichzelf stemmen is waarschijnlijk niet de verklaring dus dat er sprake is van vooroordelen kan ik wel in meegaan. Het is deels gebaseerd op vooroordelen maar er zijn ook misstanden waar je je ogen niet voor moet sluiten. Ik vind dat het belang van de eigen bevolking wel zwaar mag wegen en dan vraag ik me af of het niet beter kan, anders, maar vooral: minder (migranten binnenlaten).
Je hebt wel wat zinnige opmerkingen maar je roept in mijn ogen net wat te hard en te snel nazi, dat maakt het geheel niet echt genuanceerd.
https://www.dw.com/de/rec(...)tremisten/a-67945371quote:AfD-Politiker, Neonazis und Unternehmer sollen sich im November getroffen haben, um die Vertreibung von Millionen Menschen aus Deutschland zu besprechen. Das haben Medienrecherchen ans Licht gebracht.
Peilingen zeggen sowieso niet zoveel, het zegt nogal wat dat je denkt dat dat wel zo is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dan zeg ik zie je wel. AfD wint omdat ze in Duitsland nog maar eens dezelfde fout maken als wij hier in Nederland ook deden. Wat doe jij als de peilingen mijn gelijk uitwijzen?
Ja dat heeft overal geweldig gewerkt.quote:Je moet die fascistische partijen buitensluiten, laat hun stemmers overduidelijk zien stem je op deze bullshit dan gooi je je stem weg. Maar in Duitsland zijn ze nu al meermaals bezig met AfD legitimeren eerst met ad hoc grenscontroles. Nu met die domme Merz en zijn domme plan.
Wauw diepe analyses. Bedankt voor je bijdrage. Zet me echt aan het denken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Peilingen zeggen sowieso niet zoveel, het zegt nogal wat dat je denkt dat dat wel zo is.
[..]
Ja dat heeft overal geweldig gewerkt.
Het is trouwens 1 zwaar afwijkende poll die dat laat zien, de rest toont nauwelijks beweging: https://en.m.wikipedia.or(...)man_federal_electionquote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)-costs-conservative/
[..]
Goh de samenwerking met de AfD nazi's pakt niet goed uit.
Zo voorspelbaar.
Ja politico lijkt de laatste tijd wel vaker nogal stellig op basis van zon poll. Altijd goed om wat breder te kijken dan 1 publicatie, bedankt voor de toevoeging.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is trouwens 1 zwaar afwijkende poll die dat laat zien, de rest toont nauwelijks beweging: https://en.m.wikipedia.or(...)man_federal_election
tja, als je jarenlang Putin pijpt en slikt, dan is het logisch dat je wat oploopt, toch?quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:21 schreef Perrin het volgende:
Het laffe onderkruipsel probeert weg te glibberen.
[ x ]
En ondertussen mekkeren dat de Russen nepnieuws verspreidenquote:Op maandag 10 februari 2025 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De D publieke omroep zit in de problemen. Hun verslag van de partijdag van de union was zwaar ge-edit, zo dat de reactie van het publiek op een speech van Merz niet de echte reactie was, maar gesneden van een heel andere speech van de partijdag. Het applaus en gejubel was dus verdwenen.
Het publiek bij een TV duel tussen de lijsttrekkers lijkt ook zorgvuldig geselecteerd te zijn uit aanhangers van Rood-Groen.
Uitslagen van peilingen werden gefaket,
https://www.bild.de/polit(...)60a774b99f4cbca22081
Jaquote:Op maandag 10 februari 2025 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
En ondertussen mekkeren dat de Russen nepnieuws verspreiden
Union+SPD (GroKo) is nog steeds mogelijk. Schwarz-Grün (Union+Grüne) wellicht ook. Maar wat wil je dan, als je nu zegt dat het er deprimerend eruit ziet?quote:Op maandag 10 februari 2025 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Actuele peiling, ziet er deprimerend uit
Het ziet er vooral al maanden exact hetzelfde uit, de campagne heeft nog geen enkel effect, maar ook de blunder van CDU met AfD heeft geen effect.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Actuele peiling, ziet er deprimerend uit
22% voor de AfD vind ik deprimerendquote:Op maandag 10 februari 2025 21:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Union+SPD (GroKo) is nog steeds mogelijk. Schwarz-Grün (Union+Grüne) wellicht ook. Maar wat wil je dan, als je nu zegt dat het er deprimerend eruit ziet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |