abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 02:16:37 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215003869
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 02:23:36 #2
3928 Ulx
pi_215003878
Men roept dat dit soort dingen Trump populair maakt. Gaan mensen massaal in de bosjes gaan staan om hem te zien golfen? Wat denken jullie?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215003904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 00:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan is er ook geen probleem voor Musk als de USSS/FBI dat even helemaal controleren. Maarre, hier lees ik ook geen expliciet 'ik ga de president doodmaken'
[..]
Dus gewoon even controleren. Wat doet de man nog meer voor uitspraken? Etc. Gewoon de context erbij.
Dat is toch geen vergelijking man. De uitspraak die je quote is echt 10x explicieter.
pi_215003907
Maar Trump vind dus dat het taalgebruik van Harris bijdraagt aan het harde debat in eenzelfde post waar hij allcaps over terroristen en psychopaten brult. Wat een achterlijke gelul.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 08:41:16 #5
3928 Ulx
pi_215005074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 02:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is toch geen vergelijking man. De uitspraak die je quote is echt 10x explicieter.
Wie heeft een groter bereik?
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 08:52:13 #6
3928 Ulx
pi_215005133
Er is een reden dat ze slechts één keer per vier jaar onder haar steen vandaan komt gekropen en dat je buiten verkiezingstijd zelden iets van haar hoort.

twitter
pi_215005468
Vandaag of vannacht is blijkbaar een belangrijke stemming over IVF.
De vraag is of de ‘champion of women’ aka de ex president alle reps heeft gebeld om tegen te stemmen…
pi_215005606
More than 30 bomb threats made in Springfield, Ohio, after false pets claims
Er is geen bom of bommen. Men vind niks.
Een of meer reltrappers genieten van al die ophef.
Men maakt mensen bang,emoties komen los, nog meer ophef en zo gaat men naar begin november.
En dit dankzij de grote bek van Trump. Ook de mogelijke moordaanslag op zijn persoon deze zondag heeft hij zelf uitgelokt met die grote bek.
Er kan nog meer gebeuren de komende maanden . Stalken, bedreigingen, geweld, doden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 17-09-2024 10:30:36 ]
pi_215005842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:58 schreef Bluesdude het volgende:
More than 30 bomb threats made in Springfield, Ohio, after false pets claims
Er is geen bom of bommen. Men vind niks.
Een of meer reltrappers genieten van al die ophef.
Men maakt mensen bang,emoties komen los, nog meer ophef en zo gaat men naar begin november.
En dit dankzij de grote bek van Trump ook de mogelijke moordaanslag op zijn persoon deze zondag heeft hij zelf uitgelokt met die grote bek.
Er kan nog meer gebeuren de komende maanden . Stalken, bedreigingen, geweld, doden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom was die tweet van Musk ook zo dom. Fucking bereik van miljoenen mensen en dan laat je totale wappies (want die zitten er genoeg tussen) "He ja! Waarom schiet niemand eens een keertje op Biden? Misschien moet iemand dat eens doen!". Hoeven tussen al die miljoenen er maar een paar tussen te zitten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215005902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Daarom was die tweet van Musk ook zo dom. Fucking bereik van miljoenen mensen en dan laat je totale wappies (want die zitten er genoeg tussen) "He ja! Waarom schiet niemand eens een keertje op Biden? Misschien moet iemand dat eens doen!". Hoeven tussen al die miljoenen er maar een paar tussen te zitten.
En jij denkt dat dit per ongeluk is en dat Musk dit niet beseft? Ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2024 10:39:41 ]
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:40:12 #11
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215005906
In ander nieuws, Trump heeft nu ook een eigen cryptomunt.

https://nl.beincrypto.com(...)uws-september-16-22/
https://crypto.com/price/trumpcoin
https://www.coingecko.com/en/coins/maga

twitter

Conflict of interest anyone? ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door kladderadatsch op 17-09-2024 11:01:52 ]
pi_215005925
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En jij denkt dat dit per ongeluk is en dat Musk dit niet beseft? Ik niet.
Ik denk dat hij niet een al te beste impulscontrole heeft. Het ziet er naar uit dat hij het zich nu wel beseft en doet het dan af als een dom garpje.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215006019
quote:
Ook de mogelijke moordaanslag op zijn persoon deze zondag heeft hij zelf uitgelokt met die grote bek.
Kort rokje argument
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_215006035
quote:
daar zijn weer een paar mensen flink rijk geworden
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 11:14:45 #15
3928 Ulx
pi_215006180
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 11:54:57 #16
3928 Ulx
pi_215006535
twitter

Oh...blijkbaar zijn dat soort berichtjes toch bezoekjes waard.....
pi_215006617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:54 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Gaan ze Vance ook bezoeken dan?

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215006646
twitter

Toning down the rhetoric ...

twitter

Het is een COMPLOT!!!!

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 17-09-2024 13:29:20 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215006647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:54 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Geen idee hoe groot de libertarische partij is in de VS, maar ik kan me toch voorstellen dat ze daar ook niet echt blij zijn met zo'n malloot die namens de partij voor stelt om de VP dood te schieten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 12:10:39 #20
3928 Ulx
pi_215006671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee hoe groot de libertarische partij is in de VS, maar ik kan me toch voorstellen dat ze daar ook niet echt blij zijn met zo'n malloot die namens de partij voor stelt om de VP dood te schieten?
Die zullen dat wel op vrijheid van meningsuiting gooien.
pi_215006726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die zullen dat wel op vrijheid van meningsuiting gooien.
Ook mensen die voor extreme vrijheid van meningsuiting zijn, zijn niet altijd blij als er mede namens hen extreme dingen worden gezegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215006772
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook mensen die voor extreme vrijheid van meningsuiting zijn, zijn niet altijd blij als er mede namens hen extreme dingen worden gezegd.
Dat zijn dan erg domme mensen want ieder weldenkend persoon weet dat overal beperkingen gelden en als deze personen blijven gillen voor extreme vrijheid van meningsuiting krijgen ze vanzelf zulke excessen.
pi_215006860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is de 3e partij daar. Volgens Gallup identificeert zo'n 17% - 23% van het electoraat zich als libertair, maar daar zitten ook Democraten en Republikeinen bij.

Ik weet nooit zo goed wat ik er van moet maken, en moet dan onwillekeurig denken aan de vraag over rijbewijzen tijdens een debat tussen potentiele presidentiele kandidaten:
twitter

Aan de ene kant wordt de man (Gary Johnson) met het redelijke antwoord uitgejouwd, aan de andere kant won hij wel de nominatie 2 keer, in 2012 en 2016. (Voorheen was hij Republikein en governor van New Mexico voor wat het waard is)
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215007050
Trump gaat het wel even regelen met China en Rusland als hij president wordt:

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')