Net gehad van Mo!quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Die wil ik je best alsnog toesturen hoor![]()
Welkom!
Er zijn nog een aantal mensen die de link naar discord niet hebben. Troel, GeorgeM en Fredquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Die wil ik je best alsnog toesturen hoor![]()
Welkom!
Ik vind het qua nummer interssanter dan vrij veel dat voorbij is gekomenquote:
Ik vroeg me af... is por favore wel Italiaans?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:49 schreef Momo het volgende:
Dat dit wint op dezelfde avond als Sanremo
Wat is jouw favoriet tot zover?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:50 schreef NailQueen het volgende:
Het is lollig maar het komt over als een joke act
Refrein is makkelijk, maffe dansmoves doen het leuk, het lijkt me wel watquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:51 schreef Greys het volgende:
Sorry maar ik vind het echt ZALIG.
Ik vond elke seconde leuk en interessant en gieren.
Ja als ik zijn andere nummers zie snap ik wel wat je bedoeld. Dat zijn vaak ook nummers met een stevige beat. Dit valt daar wel echt buiten.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:53 schreef d_elise het volgende:
Tommy heeft zoveel betere nummers en dit voelt echt in elkaar geflanst (ook qua act) om in het rijtje van Käärijä en Joost te komen, al hadden zij veel betere nummers. Hij moet het van zijn naam/populariteit hebben, maar ik vind het echt zonde dat hij zijn deelname zo insteekt.
Nee, het is per favore. Wellicht expres fout gedaan door Tommy.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik vroeg me af... is por favore wel Italiaans?
Hahaha ik zag het. Estland stuurt een "Stefano Keizer lookalike". Maar hij heeft Noorwegen inmiddels ook gepost.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:10 schreef Momo het volgende:
Aran Bade is toevallig dit en Malta aan het posten zodat Henk en Ingrid kunnen zeggen dat het allemaal gekkigheid is op het songfestival.
Podium verwacht ik eigenlijk niet, maar je weet het maar nooit met hen denk ik.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:56 schreef d_elise het volgende:
Dus.. Denken we dat Joost alsnog op het podium in Basel staat? Ik verwacht hem namelijk ook wel in die nieuwe clip terug te zien.
Ik herhaalquote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Espresso Macchiato wel geinig, maar het heeft niet de "kick" die een Kaarija, Baby Lasagna en Joost wel hadden, dit kabbelt door en je hebt het na 30 seconden eigenlijk al helemaal gehoord.
Ben het met je eens! Clip en/of visuals voor de staging lijken me het meest logisch. Vooral heel ook benieuwd wat Tommy van plan is met de EBU.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Podium verwacht ik eigenlijk niet, maar je weet het maar nooit met hen denk ik.
Clip wel gok ik. En/of iets met visuals ofzo. Of helemaal niks. Benieuwd.
Nee joh. Die is klaar met het Songfestival.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:56 schreef d_elise het volgende:
Dus.. Denken we dat Joost alsnog op het podium in Basel staat? Ik verwacht hem namelijk ook wel in die nieuwe clip terug te zien.
Ik had vooraf juist wel heel veel met dit nummer. Maar de zang (vooral in het refrein) houdt niet op en ik had wel echt heeeeel veel meer van de act verwacht. Het begint leuk, maar als je dan dat einde ziet op de schouder van de bodyguard dan moet je daar wel echt heel veel meer van kunnen maken. Maar wie weet pakt hij straks uit, het kan alleen maar meevallen 😅.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik had me voorgenomen om ook niet al te negatief te gaan doen, maar dit jaar maakt het voorlopig erg lastig. Ik had vooraf al niks met dit nummer, het is m'n smaak niet. Maar met een goed optreden had ik het nog wel willen accepteren als inzending.
Maar hou op met me hoor, dit was toch belachelijk slecht qua zang? We zijn weer keihard aan het afglijden naar een bijzonder twijfelachtig niveau.
Een wattesquote:Op zondag 16 februari 2025 11:48 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie dit nog wel een shocking NQ worden. (Een NQ door NQ)
De rest van hem staat allemaal nog op de Eurovision instagram, z'n foto en een filmpje van hem aan Eurovisiefans. Ik denk zelf dat hij wil dat z'n nieuwe clip op de Eurovision youtube komt. Die hij al had aangekondigd voor als hij in Estland zou winnen.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:33 schreef Nexum het volgende:
Lied is verwijderd van het officiele Eurovisie kanaal en ook een Instagram Snippet is weggehaald.
Joost 2.0?
Waarom nationale finale optreden dan weghalen?quote:Op zondag 16 februari 2025 13:40 schreef Greys het volgende:
[..]
De rest van hem staat allemaal nog op de Eurovision instagram, z'n foto en een filmpje van hem aan Eurovisiefans. Ik denk zelf dat hij wil dat z'n nieuwe clip op de Eurovision youtube komt. Die hij al had aangekondigd voor als hij in Estland zou winnen.
Geen idee. Maar dat is de enige reden die ik kan bedenken. Denk niet dat er "Joost 2.0" drama is zoals hierboven gezegd werd, omdat de rest er gewoon nog staat op Eurovision account. Dus ik probeerde een reden te bedenken.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom nationale finale optreden dan weghalen?
Misschien is hij niet tevreden hoe het op beeld staat nu?quote:Op zondag 16 februari 2025 13:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dat is de enige reden die ik kan bedenken. Denk niet dat er "Joost 2.0" drama is zoals hierboven gezegd werd, omdat de rest er gewoon nog staat op Eurovision account. Dus ik probeerde een reden te bedenken.
Ja zie m'n aanvulling hierboven.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is hij niet tevreden hoe het op beeld staat nu?
Dit hangt er een beetje tussenin in de categorie van vermakelijke dingen van goed: Joost/Käärijä/Baby Lasagna enerzijds en niet goed: Windows95man/5Miinust & Puulup anderzijds. Eigenlijk samen met Malta en Finland dit jaar. Ik zou nog niet durven zeggen wie van die drie het hoogste gaat scoren, maar wel dat ze alle drie bij een goede uitvoering wel kans maken op Top 10 en een best redelijke juryscore (50-100 punten).quote:Op zondag 16 februari 2025 11:48 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie dit nog wel een shocking NQ worden. (Een NQ door NQ)
Ik doet mij erg denken aan Euro Neuro of Eat Your Salad. Proberen leuk te doen maar het komt niet over. Hoewel ik Eat your salad erg leuk vond maar ik begrijp waarom het niet doorging naar de finale.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit hangt er een beetje tussenin in de categorie van vermakelijke dingen van goed: Joost/Käärijä/Baby Lasagna enerzijds en niet goed: Windows95man/5Miinust & Puulup anderzijds. Eigenlijk samen met Malta en Finland dit jaar. Ik zou nog niet durven zeggen wie van die drie het hoogste gaat scoren, maar wel dat ze alle drie bij een goede uitvoering wel kans maken op Top 10 en een best redelijke juryscore (50-100 punten).
Het moeilijk maken kan grotendeels prima achter de schermen plaatsvinden, of zonder al te veel drama. Zoals wellicht nu dus al begonnen is, met de video die van het Eurovisionkanaal is.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:12 schreef d_elise het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het uitpakt qua score als hij het de EBU daadwerkelijk moeilijk gaat maken, wat hij steeds zegt. Ik gun het de EBU van harte, maar ik weet niet hoe de gemiddelde fan/kijker daar tegenover staat. De meesten willen gewoon weer door na vorig jaar, dat zie je ook bij sommige reacties op Joost.
Ik denk niet dat de EBU er heel erg van wakker gaat liggen. Iemand met een matig liedje hapt wat naar de baas. Dat is de hele wereld een week na het ESF vergeten.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:12 schreef d_elise het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het uitpakt qua score als hij het de EBU daadwerkelijk moeilijk gaat maken, wat hij steeds zegt. Ik gun het de EBU van harte, maar ik weet niet hoe de gemiddelde fan/kijker daar tegenover staat. De meesten willen gewoon weer door na vorig jaar, dat zie je ook bij sommige reacties op Joost.
Euro Neuro is waarschijnlijk top 5 slechtste inzendingen ooit. Eat Your Salad was ook niet best, maar zat ook in een semi met Give That Wolf A Banana en Trenuletul, en dat was er te veel aan, ondanks dat de jury ze nog 11e liet worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik doet mij erg denken aan Euro Neuro of Eat Your Salad. Proberen leuk te doen maar het komt niet over. Hoewel ik Eat your salad erg leuk vond maar ik begrijp waarom het niet doorging naar de finale.
Ik twijfel eigenlijk als een artiest dit gedaan had die niet al bekend is of het dan wel überhaupt naar de finale zou gaan.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Euro Neuro is waarschijnlijk top 5 slechtste inzendingen ooit. Eat Your Salad was ook niet best, maar zat ook in een semi met Give That Wolf A Banana en Trenuletul, en dat was er te veel aan, ondanks dat de jury ze nog 11e liet worden.
Deze is wat makkelijker te begrijpen, een beetje de draak steken met Italianen, en biedt ook genoeg mogelijkheden voor de staging. Daarmee gaat het geen wonderen doen, maar middenmoot in de finale moet wel lukken.
Het wordt leuk als Finland en Malta mee gaan happen naar de baas.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de EBU er heel erg van wakker gaat liggen. Iemand met een matig liedje hapt wat naar de baas. Dat is de hele wereld een week na het ESF vergeten.
Eens, maar als Käärijä en Joost hem openlijk blijven steunen en misschien meewerken aan de clip/staging - wat hun goed recht is als vrienden, daar niet van -, kan het natuurlijk wel een sneeuwbaleffect hebben. In ieder geval op social media binnen die fanbases. Juist doordat het een matig liedje is voor zijn doen, zal dat lastig zijn misschien ook als sneu worden opgevangen.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de EBU er heel erg van wakker gaat liggen. Iemand met een matig liedje hapt wat naar de baas. Dat is de hele wereld een week na het ESF vergeten.
Het valt me idd nu pas op dat hij een beetje lijkt op Timothee Calametquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
En Finneas de broer van Billie Eilish
quote:De vicevoorzitter van de Italiaanse Senaat, Gian Marco Centinaio, vindt dat de Estse songfestivalinzending 'Espresso Macchiato' van Tommy Cash (33) niet geschikt is voor het Eurovisiesongfestival. Het liedje zit vol clichés over Italië en is beledigend, vindt de politicus. 'Iedereen die Italië beledigt, moet worden uitgesloten van het Eurovisie Songfestival', schreef een boze Centinaio, lid van de rechts-populistische Lega-partij, op Instagram.
Tommy Cash won afgelopen weekend de Estse nationale voorronde en mag zijn land in mei vertegenwoordigen op het songfestival in Basel. Volgens Centinaio gaat het liedje over iemand die rijk is geworden door koffie te drinken en wordt het nummer gezongen in 'verschrikkelijk Italiaans'. 'Hij zou naar Italië moeten komen om te zien hoe fatsoenlijke mensen werken voordat hij zich permitteert zulke domme liedjes vol clichés te schrijven', aldus Centinaio.
De Italiaanse consumentenorganisatie Codacons kondigde ook al aan een klacht te willen indienen bij songfestivalorganisator European Broadcasting Union. Ze stellen dat het lied een 'verwrongen en beledigend beeld' van Italië schetst. 'Als liedjes met seksistische inhoud worden uitgesloten, zou het dan niet ook gepast zijn om een lied uit te sluiten dat een hele cultuur beledigt?' aldus de vereniging.
Een Italiaans (tiktok)duo die ik volg op de socials, Lionfield, heeft er ook een filmpje over gemaakt.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:49 schreef usagi414 het volgende:
Ophef in Italië hierover. Alleen maar goed voor de views en straks de punten.
Italianen woest door Estse songfestivalinzending: 'Moet worden uitgesloten'
De vicevoorzitter van de Italiaanse Senaat en consumentenorganisatie Codacons willen stappen van de EBU
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |