abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215000738
Er heeft iemand een valse verklaring over mij afgelegd bij de politie. Ik kan via geluidsopnames aantonen dat deze verklaring vals is.

De politie heeft echter geen aangifte opgenomen, alleen een melding gemaakt.

Kan ik hier iets mee?
pi_215000839
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215000868
quote:
Dat gaat om een aangifte. Uiteindelijk is er geen aangifte opgemaakt, enkel een melding in het systeem gezet.
pi_215000894
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:35 schreef Halcon het volgende:
Er heeft iemand een valse verklaring over mij afgelegd bij de politie.
Prima.

quote:
Ik kan via geluidsopnames aantonen dat deze verklaring vals is.
Het is niet aan jou om je onschuld aan te tonen.

quote:

Kan ik hier iets mee?
Vastwel maar waarom zou je er iets mee moeten willen?
pi_215000973
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Prima.
[..]
Het is niet aan jou om je onschuld aan te tonen.
[..]
Vastwel maar waarom zou je er iets mee moeten willen?
Smaad, laster of zo? Ben er uiteraard niet van gediend dat iemand een volledig valse verklaring over mij aflegt bij de politie.

Het staat ook in het systeem daar. Gevalletje schaadt het niet, dan baat het ook zeker niet.
pi_215001080
Als die persoon enkel in de aangifte (melding in dit geval) 'kwaad over je heeft gesproken' kun je weinig doen.
Het staat immers niet openbaar, andere mensen kijken je nu niet anders aan en je hebt er geen (nauwelijks) schade aan.

Zodra die persoon vaker valse aangiftes over je doet en je ondervindt daar last van (de politie belt je of komt bij je langs), dan kun je beginnen met aangifte doen.
pi_215001111
Snitches get stitches
U MAD?
pi_215001225
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2024 19:07 schreef DJKoster het volgende:
Als die persoon enkel in de aangifte (melding in dit geval) 'kwaad over je heeft gesproken' kun je weinig doen.
Het staat immers niet openbaar, andere mensen kijken je nu niet anders aan en je hebt er geen (nauwelijks) schade aan.

Zodra die persoon vaker valse aangiftes over je doet en je ondervindt daar last van (de politie belt je of komt bij je langs), dan kun je beginnen met aangifte doen.
Ik ben er mee bezig, dus heb er wel last van natuurlijk. Het is overigens al de tweede valse melding. Het zijn ook valse beschuldigingen. Geen geroddel of zo.
pi_215001362
quote:
Er heeft iemand een valse verklaring over mij afgelegd bij de politie. Ik kan via geluidsopnames aantonen dat deze verklaring vals is.

Kan ik hier iets mee?
Laster/smaad is dat dan toch?
Ja, daar zou je aangifte van kunnen doen. Is een klacht misdrijf en een aangifte ziu niet geweigerd mogen worden en afhankelijk van wat het is zou je die aangifte gewoon moeten doen. Kan je later wellicht gebruiken, mochten ze wat met die verklaring willen doen om het onderuit te halen.
pi_215001398
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 19:27 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ja, daar zou je aangifte van kunnen doen. Is een klacht misdrijf en een aangifte ziu niet geweigerd mogen worden en afhankelijk van wat het is zou je die aangifte gewoon moeten doen. Kan je later wellicht gebruiken, mochten ze wat met die verklaring willen doen om het onderuit te halen.
Dat denk ik.

Een van de meldingen is compleet onwaar, wat ik ook kan bewijzen. Van de andere melding kan ik niet bewijzen dat het niet waar is, maar dat is ook niet aan mij natuurlijk. Dat de politie er niks mee doet, zegt misschien ook wel wat.
pi_215001715
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:30 schreef Halcon het volgende:
Een van de meldingen is compleet onwaar, wat ik ook kan bewijzen. Van de andere melding kan ik niet bewijzen dat het niet waar is, maar dat is ook niet aan mij natuurlijk. Dat de politie er niks mee doet, zegt misschien ook wel wat.
Weet niet wat of waar het over gaat, maar met het merendeel van de aangiftes doet de politie niks, weet ik uit eerste hand. Veel "slachtoffers" willen hun verhaal doen en hun hart luchten. De wouten proberen wel eens te bemiddelen, vragen of je langs wilt komen voor jouw verhaal en finito.

Drink er een glas Tonic op, lach erom en thats is. Live on.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 16-09-2024 20:09:53 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215008194
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 19:27 schreef Inbox het volgende:
Nee.
pi_215008293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:55 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee.
Wat is het dan wel?
pi_215008318
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Weet niet wat of waar het over gaat, maar met het merendeel van de aangiftes doet de politie niks, weet ik uit eerste hand. Veel "slachtoffers" willen hun verhaal doen en hun hart luchten. De wouten proberen wel eens te bemiddelen, vragen of je langs wilt komen voor jouw verhaal en finito.

Drink er een glas Tonic op, lach erom en thats is. Live on.
Politie hoeft er niets mee te doen. Maar het kan wel opeens in een rechtszaak tegen je gebruikt worden en een rechter kan dat zomaar voor waar aannemen. Dr moet dus wel iets tegen gedaan kunnen worden.
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:18:41 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215008330
Laster : het publiekelijk of binnen een groep verspreiden van negatieve informatie waarvan de verspreider weet, of kan vermoeden, dat deze niet waar is, over iemand met het doel het slachtoffer te beschadigen.
Smaad : het publiekelijk of binnen een groep verspreiden van negatieve informatie waarvan de verspreider kan aannemen dat deze waar is, over iemand met het doel het slachtoffer te beschadigen.

In beide gevallen gaat het over het moedwillig beschadigen van iemand door het verspreiden van negatieve informatie, met het expliciete doel iemand in de problemen te brengen, of zijn/haar reputatie te beschadigen. Dat kan publiek zijn, of binnen bijv. een klas- of werk-omgeving.

In het geval van laster kan de verspreider weten of vermoeden dat de informatie niet waar is, in het geval van smaad kan de verspreider aannemen dat de informatie waar is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_215013931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:14 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wat is het dan wel?
Niets. Geen enkel strafbaar feit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
Politie hoeft er niets mee te doen. Maar het kan wel opeens in een rechtszaak tegen je gebruikt worden en een rechter kan dat zomaar voor waar aannemen. Dr moet dus wel iets tegen gedaan kunnen worden.
Waar doel je op: civiele of strafrechter/-rechtszaak?
pi_215013958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 01:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Niets. Geen enkel strafbaar feit.
[..]
Waar doel je op: civiele of strafrechter/-rechtszaak?
Civiel sowieso.

Heb het gezien met mn eigen rechtszaak. In de processtukken van de tegenpartij zaten ook bij de politie afgelegde verklaringen en een proces verbaal van een aangifte jegens mij -wegens bedreiging, strafrechtelijk- waarin werd vermeld dat ik met een knuppel heb lopen zwaaien. Dat is gewoon gelogen.

Die is ook bijgevoegd in de processtukken van de civiele zaak.
Rechter zal dat echt wel hebben gelezen en voor waar hebben aangenomen als dat niet wordt tegengesproken. Het kwam namelijk terug in het vonnis.

[ Bericht 12% gewijzigd door Inbox op 18-09-2024 01:31:48 ]
pi_215013968
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 01:25 schreef Inbox het volgende:

[..]
Civiel sowieso.
Heb het meegemaakt met mn eigen rechtszaak. In de processtukken van de tegenpartij zaten ook bij de politie afgelegde verklaringen en een proces verbaal van een aangifte jegens mij -wegens bedreiging, strafrechtelijk- waarin werd vermeld dat ik met een knuppel heb lopen zwaaien. Dat is gewoon gelogen, maar stond wel in een proces verbaal. Die is ook bijgevoegd in de processtukken van de civiele zaak.
Tegen TS is geen aangifte gedaan.

En jij bent als verdachte gehoord? Dan heb jij jouw verklaring dus ook vast wel bijgevoegd bij de civiele rechter.
quote:
Rechter zal dat echt wel hebben gelezen en voor waar hebben aangenomen als dat niet wordt tegengesproken.
Dit klinkt als een aanname.

En jij hebt het vast wél tegengesproken.
quote:
De rechter heeft dat wat verklaard is tegen de politie dus meegenomen in haar vonnis.
Is dit een conclusie of een feit?

De rechter heeft dat wat jij verklaard hebt tegen de politie vast ook meegenomen in haar vonnis.
pi_215014983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 01:38 schreef r_one het volgende:

[..]

En jij bent als verdachte gehoord? Dan heb jij jouw verklaring dus ook vast wel bijgevoegd bij de civiele rechter.
[..]

[..]

De rechter heeft dat wat jij verklaard hebt tegen de politie vast ook meegenomen in haar vonnis.
Nee, ik ben niet als verdachte gehoord. Niet aangehouden, niet vervolgd. Bij de dagvaarding om de huurovereenkomst te ontbinden zaten enkele verklaringen van 'grtuigen',medewerkers van ze. Waaronder dus de aangifte van de medewerker die ik bedreigd zou hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 19-09-2024 00:16:27 ]
pi_215021164
quote:

Heb het gezien met mn eigen rechtszaak. In de processtukken van de tegenpartij zaten ook bij de politie afgelegde verklaringen en een proces verbaal van een aangifte jegens mij -wegens bedreiging, strafrechtelijk- waarin werd vermeld dat ik met een knuppel heb lopen zwaaien. Dat is gewoon gelogen.

Dus een valse strafrechtelijke aangifte werd gebruikt in een civiele zaak als productie:

quote:

Die is ook bijgevoegd in de processtukken van de civiele zaak.
Rechter zal dat echt wel hebben gelezen en voor waar hebben aangenomen als dat niet wordt tegengesproken. Het kwam namelijk terug in het vonnis.

Gekker moet het niet worden...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215024670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet als verdachte gehoord. Niet aangehouden, niet vervolgd. Bij de dagvaarding om de huurovereenkomst te ontbinden zaten enkele verklaringen van 'grtuigen'.
En jij had vast wel enkele verklaringen 'a decharge' om je onschuld aan te tonen.
quote:
Waaronder dus de aangifte van de medewerker die ik bedreigd zou hebben.
Waarop jij vast wel aangifte hebt gedaan van 188 Sr.
pi_215025301
Is het eigenlijk verplicht om als getuige iets te verklaren? In hoeverre kunnen mensen in het algemeen verplicht worden iets te zeggen? Wat gebeurt er als iemand pertinent weigert iets te verklaren? Meer een algemene vraag eigenlijk.
pi_215025621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 04:02 schreef MeneerPresident het volgende:
Is het eigenlijk verplicht om als getuige iets te verklaren? In hoeverre kunnen mensen in het algemeen verplicht worden iets te zeggen? Wat gebeurt er als iemand pertinent weigert iets te verklaren? Meer een algemene vraag eigenlijk.
Je bent nooit tot antwoorden verplicht, maar als verdachte kan dat nadelig uitpakken.
  donderdag 19 september 2024 @ 07:58:26 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215025698
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 04:02 schreef MeneerPresident het volgende:
quote:
Ben ik als getuige verplicht een getuigenverklaring af te leggen?
Als de politie u vraagt een getuigenverklaring af te leggen op een politiebureau, bent u dit niet verplicht. Als de rechter u vraagt om te getuigen, bent u dit wel verplicht. U getuigt dan tijdens het gerechtelijk vooronderzoek bij de rechter-commissaris (onderzoeksrechter), of tijdens de zitting bij de strafrechter.
Bron
The love you take is equal to the love you make.
pi_215026137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat is het dus.

Het staat daar in het systeem. Er gebeurt nu waarschijnlijk niets mee, maar je weet niet wat de toekomst geeft. Enig voordeel heb ik er in elk geval niet bij dat het daar staat.

Men zou het in een civiele rechtszaak kunnen gebruiken als "bewijs". Van "kijk, ik zeg dit en dat, dat is waar, want ik heb het ook bij de politie gezegd, dat die er niks mee doen, kan ik ook niks aan doen...". Altijd maar de vraag dan hoe rechters er op reageren.
pi_215026142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:18 schreef mvdejong het volgende:
Laster : het publiekelijk of binnen een groep verspreiden van negatieve informatie waarvan de verspreider weet, of kan vermoeden, dat deze niet waar is, over iemand met het doel het slachtoffer te beschadigen.
Smaad : het publiekelijk of binnen een groep verspreiden van negatieve informatie waarvan de verspreider kan aannemen dat deze waar is, over iemand met het doel het slachtoffer te beschadigen.

In beide gevallen gaat het over het moedwillig beschadigen van iemand door het verspreiden van negatieve informatie, met het expliciete doel iemand in de problemen te brengen, of zijn/haar reputatie te beschadigen. Dat kan publiek zijn, of binnen bijv. een klas- of werk-omgeving.

In het geval van laster kan de verspreider weten of vermoeden dat de informatie niet waar is, in het geval van smaad kan de verspreider aannemen dat de informatie waar is.
In dit geval weet degene die verklaard heeft van een deel van de informatie dat het niet waar is (wat ik ook kan bewijzen), van een deel dat het zeer onwaarschijnlijk is en van een deel waarschijnlijk niet of het waar of onwaar is. In elk geval niks waarvan diegene zeker weet dat het waar is.
pi_215026146
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 01:38 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je wordt niet per definitie als verdachte gehoord. Veel meldingen komen gewoon in het systeem terecht en daar doet de politie verder niets mee.

Ik heb nu overigens wel een melding gedaan met mijn kant van het verhaal.
  donderdag 19 september 2024 @ 09:11:48 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215026149
Hoe weet je eigenlijk dat die verklaringen er zijn en wat erin staat?
  donderdag 19 september 2024 @ 09:19:02 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215026178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 09:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is het dus.

Het staat daar in het systeem. Er gebeurt nu waarschijnlijk niets mee, maar je weet niet wat de toekomst geeft. Enig voordeel heb ik er in elk geval niet bij dat het daar staat.

Men zou het in een civiele rechtszaak kunnen gebruiken als "bewijs". Van "kijk, ik zeg dit en dat, dat is waar, want ik heb het ook bij de politie gezegd, dat die er niks mee doen, kan ik ook niks aan doen...". Altijd maar de vraag dan hoe rechters er op reageren.
Wet let je om zelf een verklaring af te leggen bij de politie over die persoon?

Net zoals die persoon over jou heeft gedaan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215026984
Maar deze persoon informeert jou ook telkens over deze meldingen en de inhoud? Want volgens mij kan dat een vorm van intimidatie zijn. Los van of die meldingen daadwerkelijk zijn gedaan of niet.
  donderdag 19 september 2024 @ 12:15:07 #31
3542 Gia
User under construction
pi_215028021
quote:

Kan ik hier iets mee?
Hoe ben je daar achter gekomen? Als je dit via derden vernomen hebt, dan gaan de leugens verder dan alleen een verklaring bij de politie en kan er wel degelijk sprake zijn van laster.

Normaal gesproken krijg je niet te horen dat iemand een melding tegen je heeft gedaan, tenzij de politie er iets mee doet en bij jou komt. Dus, vandaar mijn vraag.
pi_215028118
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoe ben je daar achter gekomen? Als je dit via derden vernomen hebt, dan gaan de leugens verder dan alleen een verklaring bij de politie en kan er wel degelijk sprake zijn van laster.

Normaal gesproken krijg je niet te horen dat iemand een melding tegen je heeft gedaan, tenzij de politie er iets mee doet en bij jou komt. Dus, vandaar mijn vraag.
Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Zeker omdat hij aangeeft dat het een melding is en de politie er niets mee doet. Maar ze zijn het wel even komen melden?
pi_215030122
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 09:11 schreef Lienekien het volgende:
Hoe weet je eigenlijk dat die verklaringen er zijn en wat erin staat?
Via-via vernomen. Daarna dossier opgevraagd.
  donderdag 19 september 2024 @ 15:57:45 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215030218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kan? Je kan zomaar je dossier opvragen?

Lekker dan. Hebben slachtoffers geen privacy?
pi_215030222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er wordt dus over je geluld in het dorp. Keihard aanpakken die gek.
pi_215030324
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat kan? Je kan zomaar je dossier opvragen?

Lekker dan. Hebben slachtoffers geen privacy?
Ja, dat kan. Wel grotendeels gelakt, maar genoeg gezien...
  donderdag 19 september 2024 @ 16:21:29 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215030516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 16:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat kan. Wel grotendeels gelakt, maar genoeg gezien...
Brutale vraag: maar waarom wil iemand jou zwart maken? Probeert iemand je te schaden uit wraak? Is het intimidatie?

Al eens met een advocaat gepraat?
pi_215030544
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Brutale vraag: maar waarom wil iemand jou zwart maken? Probeert iemand je te schaden uit wraak? Is het intimidatie?

Al eens met een advocaat gepraat?
Omdat diegene opgenaaid wordt door anderen, die een hekel aan mij hebben. Soort van wraak, denk ik. Intimidatie, dat denk ik niet.
pi_215030832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

In eerste instantie heb ik het via derden vernomen. Het is zeker niet alleen aan de politie verteld. Degene die naar de politie is geweest, is echter slechts de dommerik die zich als spreekbuis laat gebruiken.

Politie heeft me verder niks gezegd, behalve dan dat er meldingen op zijn genomen in het systeem waar ze verder niks mee doen, anders dan in het systeem laten staan. Toen ik ook een melding wilde doen, zeiden ze nog dat ik me beter niet verlaag tot hun niveau.
pi_215031181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 16:47 schreef Halcon het volgende:

Politie heeft me verder niks gezegd, behalve dan dat er meldingen op zijn genomen in het systeem waar ze verder niks mee doen, anders dan in het systeem laten staan. Toen ik ook een melding wilde doen, zeiden ze nog dat ik me beter niet verlaag tot hun niveau.
Nou, nogmaals, drink er een Tonic op en lach erom. Ik heb ooit zoiets zots meegemaakt met een "aangifte van lasterpraktijken". Ik wist wie die persoon was, gelijk haar een email + aangetekende brief gestuurd en aansprakelijk gesteld voor de vervolgschade.
pi_215040503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Nou, nogmaals, drink er een Tonic op en lach erom. Ik heb ooit zoiets zots meegemaakt met een "aangifte van lasterpraktijken". Ik wist wie die persoon was, gelijk haar een email + aangetekende brief gestuurd en aansprakelijk gesteld voor de vervolgschade.
Dat zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Dat laatste is natuurlijk wel een goed idee. En dan daarna het eerste.
  vrijdag 20 september 2024 @ 11:00:01 #42
3542 Gia
User under construction
pi_215041784
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Dat laatste is natuurlijk wel een goed idee. En dan daarna het eerste.
Beste wat je kunt doen is de bewijzen die je hebt, bewaren en het naast je neer leggen. De politie doet er niets mee en die lui kunnen er niets mee. Ze hebben er wel succes mee dat jij je er druk over maakt. Geloof me, het is het niet waard.
  maandag 23 september 2024 @ 12:06:20 #43
189961 ex
aperture science
pi_215071340
Je kan een tegen melding doen EN aangifte van smaad doen (of ze hem op willen nemen is een 2de) daarnaast is het eigenlijk smaadschrift aangezien het nu op papier staat. Daarnaast kan je ook je mutaties laten weg gooien door over een jaar of 5 op te vragen of ze er nog staan, ook de politie moet zich namelijk houden aan de wet qua bijhouden nodige notities/gegevens.

Helaas is dit allemaal de moeite niet waard (behalve het laatste trouwens) want, de tegen melding gaat nergens echt heen, de melding tegen jou betekent ook niks (als je verder niet echt doet wat er in de melding staat of later iets wat er op lijkt.. dan stapelen ze het op) en de aangifte van smaad gaan ze niet eens opnemen.

Heb je gelijk (als je verhaal klopt) ja, sta je in je recht? Ook ja. Ga je het krijgen.. Waarschijnlijk niet.

Dus, naast je neerleggen en, over een jaar of 5 even je mutaties in zien via de privacy persoon bij de politie en ze dan vriendelijk verzoeken het te verwijderen als dat nog niet gebeurd is.
The cake is a lie!
pi_215071500
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 12:06 schreef ex het volgende:
Je kan een tegen melding doen EN aangifte van smaad doen (of ze hem op willen nemen is een 2de) daarnaast is het eigenlijk smaadschrift aangezien het nu op papier staat. Daarnaast kan je ook je mutaties laten weg gooien door over een jaar of 5 op te vragen of ze er nog staan, ook de politie moet zich namelijk houden aan de wet qua bijhouden nodige notities/gegevens.

Helaas is dit allemaal de moeite niet waard (behalve het laatste trouwens) want, de tegen melding gaat nergens echt heen, de melding tegen jou betekent ook niks (als je verder niet echt doet wat er in de melding staat of later iets wat er op lijkt.. dan stapelen ze het op) en de aangifte van smaad gaan ze niet eens opnemen.

Heb je gelijk (als je verhaal klopt) ja, sta je in je recht? Ook ja. Ga je het krijgen.. Waarschijnlijk niet.

Dus, naast je neerleggen en, over een jaar of 5 even je mutaties in zien via de privacy persoon bij de politie en ze dan vriendelijk verzoeken het te verwijderen als dat nog niet gebeurd is.
Zelden zoveel onzin in 1 post gelezen :{
  maandag 23 september 2024 @ 15:15:12 #45
189961 ex
aperture science
pi_215073097
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 12:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Zelden zoveel onzin in 1 post gelezen :{
Wil je het ook nog onderbouwen? (https://wetten.overheid.nl/BWBR0022463/2023-11-01 en https://www.rijksoverheid(...)ring-politiegegevens en https://www.juridischloke(...)ngifte/klachtdelict/)

Als de dingen die andere over TS verspreiden ergens opgeschreven zijn hoe is het dan geen smaad(schrift)? En hoezo kan TS geen tegen melding doen over de zaak (en de valse melding), je kan sowieso jouw kant van het verhaal uitleggen (en erbij laten schrijven).

[ Bericht 10% gewijzigd door ex op 23-09-2024 15:24:11 ]
The cake is a lie!
pi_215074163
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:15 schreef ex het volgende:

[..]
Wil je het ook nog onderbouwen?
Jawel maar beetje lastig waar te beginnen.
Ik zal een poging wagen door je vragen te beantwoorden:
quote:
Als de dingen die andere over TS verspreiden ergens opgeschreven zijn hoe is het dan geen smaad(schrift)?
Omdat het kennelijke doel niet was om er ruchtbaarheid aan te geven. Punt.
quote:
En hoezo kan TS geen tegen melding doen over de zaak (en de valse melding), je kan sowieso jouw kant van het verhaal uitleggen (en erbij laten schrijven).
Ook TS kan melding doen bij justitie ja, dát betwist ik ook niet.
(aangifte kan overigens alleen van een strafbaar feit, niet van een civielrechtelijk geschil).

Houden we over het laten verwijderen van je gegevens, dat gaat niet zo simpel als jij veronderstelt. Bij slechts een melding zal justitie doorgaans niet een onderzoek instellen en het verzoek om verwijdering of rectificatie zal al snel struikelen over lid 2 sub a (artikel 28).
  maandag 23 september 2024 @ 22:38:02 #47
189961 ex
aperture science
pi_215076929
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 17:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Jawel maar beetje lastig waar te beginnen.
Ik zal een poging wagen door je vragen te beantwoorden:
[..]
Omdat het kennelijke doel niet was om er ruchtbaarheid aan te geven. Punt.
[..]
Ook TS kan melding doen bij justitie ja, dát betwist ik ook niet.
(aangifte kan overigens alleen van een strafbaar feit, niet van een civielrechtelijk geschil).

Houden we over het laten verwijderen van je gegevens, dat gaat niet zo simpel als jij veronderstelt. Bij slechts een melding zal justitie doorgaans niet een onderzoek instellen en het verzoek om verwijdering of rectificatie zal al snel struikelen over lid 2 sub a (artikel 28).
Dat laatste klopt zeker niet. Ik heb zelf zo’n verzoek gedaan na een valse melding en deze is wel degelijk verwijderd. Kwam justitie ook niet bij kijken maar de privacy officer van de politie Rotterdam.
The cake is a lie!
pi_215077483
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:38 schreef ex het volgende:

[..]
Dat laatste klopt zeker niet. Ik heb zelf zo’n verzoek gedaan na een valse melding en deze is wel degelijk verwijderd. Kwam justitie ook niet bij kijken maar de privacy officer van de politie Rotterdam.
Dan heb je een toffe peer gehad want mijn ervaringen zijn anders. Dus het klopt zeker wel.

Niet Rotterdam overigens.
  dinsdag 24 september 2024 @ 10:35:41 #49
189961 ex
aperture science
pi_215079041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 02:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan heb je een toffe peer gehad want mijn ervaringen zijn anders. Dus het klopt zeker wel.

Niet Rotterdam overigens.
Gek, want het staat gewoon in de wet. Aangezien mijn mutatie nooit naar onderzoek en/of veroordeling heeft geleid heb ik ze gevraagd dit te verwijderen: https://www.bmc.nl/data-d(...)/bewaartermijnen-wpg

Voorbeeldbrief kan je opvragen bij de Autoriteit Persoons Gegevens: https://www.autoriteitper(...)bijzondere-opsporing
The cake is a lie!
pi_215080830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:35 schreef ex het volgende:

[..]
Gek, want het staat gewoon in de wet. Aangezien mijn mutatie nooit naar onderzoek en/of veroordeling heeft geleid heb ik ze gevraagd dit te verwijderen: https://www.bmc.nl/data-d(...)/bewaartermijnen-wpg

Voorbeeldbrief kan je opvragen bij de Autoriteit Persoons Gegevens: https://www.autoriteitper(...)bijzondere-opsporing
Dank maar voorbeeldbrief heb ik niet nodig :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')