abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214991389
https://www.thetimes.com/(...)837ba2ae33888b7ee41b
quote:
Ukraine’s western-trained ‘navy seals’ unleash wave of destruction
Special forces emerge from the waves to wreak havoc against the coastal defences of the Russian occupiers

Captain “Judy” is one of only a few women known to have trained on the gruelling special forces “Q” course
MAXIM TUCKER FOR THE TIMES

In the black of night, four Ukrainian divers dropped over the sides of their boat, disappeared under the waves and moved towards the enemy coastline.

Trained by UK and US special forces and equipped with the best rebreathers, they swam in pairs, leaving no bubbles above them to give away their positions. The Russians never saw them coming.

Deep behind enemy lines, the divers of the 73rd Naval Special Operations Centre — the equivalent of the US Navy Seals or Britain’s Special Boat Service — have been wreaking havoc on Russian coastal defences as Ukraine tries to drive President Putin’s army from its territorial waters.

A compass, watch, depth gauge and mental arithmetic are their only guides. Tugging on a rope strung out between them is their only form of communication under water.

“Our divers conduct covert infiltration into enemy areas by boat, dive, approach the coast, conduct reconnaissance, clear mines, land and perform special operations,” the young commander of one of the diving teams, “Alex”, said as he drilled his unit for its next mission. While the Ukrainian military’s land grab in Kursk has focused attention hundreds of miles to the north, the more strategic battle is being fought in the Black Sea — and it is one that Ukraine is winning, against all odds, with British help.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpje in het artikel.
pi_214991423
twitter

twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214991482
https://www.bild.de/polit(...)47a467f0aa67f8fd4e5b
quote:
Putin will be pleased:
Wagenknecht has a poisoned Ukraine “peace plan”

According to BSW boss Sahra Wagenknecht, the war in Ukraine can only be ended through negotiations with Putin. Now she explains how she envisages this

Sahra Wagenknecht (55, BSW) keeps saying that the war in Ukraine can only be ended at the negotiating table and not with weapons - while Russia's army continues to bombard Ukrainian cities. Now the ex-leftist with clear Kremlin sympathies is presenting her own peace plan - and it is likely to find a receptive audience, especially in Moscow.

In an interview with the “Tagesspiegel”, the BSW boss now proposes offering Kremlin ruler Vladimir Putin (71) “a halt to arms deliveries” if he “agrees to an immediate ceasefire on the current front line”.

This means that Putin will be rewarded with all the territories that have been conquered so far if he agrees to stop trying to conquer more territory. A poisonous plan.

Only then, in Wagenknecht's view, should negotiations begin - about areas that Russia has occupied. In Wagenknecht's words: "And then we would have to negotiate about what is happening in the areas where the Russians are currently located."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat plan klinkt mij wel erg bekend in de oren. Het is bijna letterlijk hetzelfde plan als die van Trump, Putin en nog enkele andere landen. Waarin Oekrane de oorlog verliest en zich moet overgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 15-09-2024 19:38:41 ]
pi_214991628
Nieuwe Perun video.

Ik zou graag de hele Zwarte Zee Vloot en 99% van het nucleaire arsenaal aan de lijst willen toevoegen.
pi_214991732
https://www.reddit.com/r/(...)n_kursk_region_work/
Russian BTR-82 big detonation in Kursk region. Work of 95th airborne brigade.

https://www.reddit.com/r/(...)es_fatum_drone_unit/
Ukrainian 3rd Assault Brigade's "Fatum" drone unit hit several Russian "Ural" supply trucks with FPV strike drones. Kharkiv region, September 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)nian_volunteer_army/
Drone operators of the Ukrainian Volunteer Army hit several Russian infantry positions, vehicles, an AA gun mounted on a truck and other enemy equipment with FPV drones. Ukraine, southern frontline, September 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)p_destroyed_another/
Ukrainian SOF "fanat group" destroyed another Russian firing position. Sorry for the video Format!

https://www.reddit.com/r/(...)an_80th_air_assault/
The "Pride Group" of the Ukrainian 80th Air Assault Brigade used FPV drones to hit Russian infantry, tanks and equipment. Kursk region, September 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)ussian_fpv_drone_to/
An unsuccessful attempt by a Russian FPV drone to attack a car of Belarusian volunteers in the eastern direction
pi_214991755
https://www.moscowtimes.e(...)arkotorgovli-a142273
quote:
Belousov orders investigation into death of drone operators in “meat assault” who accused commander of protecting drug trafficking
Russian Defense Minister Andrei Belousov instructed Chief of the General Staff Valery Gerasimov and the FSB Department of Military Counterintelligence to investigate the circumstances of the death of servicemen with the call signs "Ernest" and "Goodwin," the press service of the Russian Defense Ministry reported .

"The Minister of Defense has instructed (...) to promptly look into the situation related to the information about the death of two servicemen with the call signs "Ernest" and "Goodwin" of the 87th separate rifle regiment of the Southern Military District," the statement said.

Belousov also assigned this matter to his deputy, the Chief of the Main Military-Political Directorate of the Armed Forces, Colonel General Viktor Goremykin. The Minister put this assignment under his personal control.

Earlier, Z-channels and war correspondents reported that drone operators Dmitry Lysakovsky (Goodwin) and Sergey Gritsai (Ernest) were sent to a "meat assault" near Pokrovsk in the Donetsk region. The decision to do so was made by regiment commander Igor Puzik (Zloy) as a "preventive measure."

War correspondent Yuri Kotenok published a video of the soldiers' deathbed on his Telegram channel. According to him, the recording was forwarded to the competent authorities.
SPOILER
pi_214991797
https://mil.in.ua/en/news(...)okmak-by-fpv-drones/
quote:
‘Ronins’ Unit Destroys 5 Russian IFVs Near Tokmak by FPV Drones

Destroyed IFV in the lens of a reconnaissance drone. Source: 'Ronins'

Soldiers of the Attack Drone Company “Ronins” of the 65th Mechanized Brigade destroyed five Russian infantry fighting vehicles in the enemy’s rear in the Zaporizhzhia region.

The press service of the unit reported on this.

The Russian combat vehicles located in the forest plantation were destroyed with the help of FPV drones.

The OSINT community geolocated the attacked positions of Russian troops, which were located almost 17 kilometers from the front line near the temporarily occupied city of Tokmak.
SPOILER
pi_214992309
G7 countries condemn Iran's ballistic missile transfers to Russia
https://www.iranintl.com/en/202409145684
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 15 september 2024 @ 22:09:52 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214993490
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 17:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Beide partijen verliezen, maar Oekrane gaat de grotere verliezer zijn. Dat is een beetje wat ik verwwcht.
Dat hangt af van de politieke doelen die ze wilden bereiken, niet van een aantal vierkante kilometer terrein.
Als Oekrane bij de eu/ NAVO mag, honderden miljarden geld krijgt om op te bouwen, Rusland voorgoed buiten de deur is dan denk ik dat ze geen traan zullen laten om wat gebiedjes in het uiterste oosten wat toch voornamelijk Russen wonen die welbeschouwd een pain in the ass zijn.
Russians kan die gebieden dan wel hebben, maar de NAVO staat voor hun voordeur en ze zullen pas van de sancties afkomen wanneer ze schadevergoeding betaald hebben..
Wie is dan de winnaar?
The End Times are wild
  zondag 15 september 2024 @ 22:28:53 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214993703
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat hangt af van de politieke doelen die ze wilden bereiken, niet van een aantal vierkante kilometer terrein.
Als Oekrane bij de eu/ NAVO mag, honderden miljarden geld krijgt om op te bouwen, Rusland voorgoed buiten de deur is dan denk ik dat ze geen traan zullen laten om wat gebiedjes in het uiterste oosten wat toch voornamelijk Russen wonen die welbeschouwd een pain in the ass zijn.
Russians kan die gebieden dan wel hebben, maar de NAVO staat voor hun voordeur en ze zullen pas van de sancties afkomen wanneer ze schadevergoeding betaald hebben..
Wie is dan de winnaar?
de EU.
Daarom zal Poetin desnoods de totale oorlog uitroepen om dat te voorkomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zondag 15 september 2024 @ 22:35:50 #12
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214993796
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2024 22:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
de EU.
Want nu doet hij maar alsof. Zoiets.
  zondag 15 september 2024 @ 23:02:20 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214994088
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2024 22:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
de EU.
Hmm. Ik vraag me af of we wel zo blij moeten zijn met Oekrane in de EU. Al zal het nu wel onvermijdelijk zijn. Ik bedoel als Nederlandse burger in de EU.
Ik denk dat Poetin eerder tegen het NAVO lidmaatschap van Oekrane is dan van de EU
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 zondag 15 september 2024 @ 23:17:10 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214994245
twitter

Goh, wat een leuk plaatje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 15 september 2024 @ 23:18:01 #15
3928 Ulx
pi_214994256
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hmm. Ik vraag me af of we wel zo blij moeten zijn met Oekrane in de EU. Al zal het nu wel onvermijdelijk zijn. Ik bedoel als Nederlandse burger in de EU.
Ik denk dat Poetin eerder tegen het NAVO lidmaatschap van Oekrane is dan van de EU
Poetin is tegen het bestaan van Oekrane als iets anders dan vazalstaat van Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214994435
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wie is dan de winnaar?
Denk dat tijdens onderhandelingen de neutrale status van Oekrane topprioriteit is voor de Russen. Het wordt dan take it or leave it. Zo niet, dan ben ik bang dat dit gewoon een oneindige oorlog wordt een beetje zoals Korea maar dan heter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214994441
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mwoh, oost Oekrane bij de EU, vlak langs Moskou, en al die "Europa en de VS zijn nazi's die omkomen van de armoe en uit jaloezie en vanwege onze grondstoffen Rusland willen overnemen" propaganda valt in duigen. En staat iedere Rus uit het platteland binnen no time te popelen om ook in Duitsland als seizoensarbeider aan de slag te gaan.
pi_214994529
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:17 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Goh, wat een leuk plaatje.
Mja, zo'n soortgelijk plaatje hebben ze vorige zomer ook van Tokmak gemaakt. En daar kwamen ze uiteindelijk ook niet echt in de buurt. Enige hoop nu is dat de verdediging in Kursk niet zo op orde is als in Zaporizha.
  maandag 16 september 2024 @ 00:20:16 #19
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214994546
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 00:15 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Mja, zo'n soortgelijk plaatje hebben ze vorige zomer ook van Tokmak gemaakt. En daar kwamen ze uiteindelijk ook niet echt in de buurt. Enige hoop nu is dat de verdediging in Kursk niet zo op orde is als in Zaporizha.
Ik denk niet dat het zinvol is om proberen dat ding te veroveren. Energie productie ligt sowieso al stil ook (geen waterdamp uit de koeltorens).

En mochten ze er langs komen, dan gaan ze er... langs. Dan honger je wat er zit wel uit, als je het uiteindelijk hebt omsingeld.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 00:41:40 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214994582
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat tijdens onderhandelingen de neutrale status van Oekrane topprioriteit is voor de Russen. Het wordt dan take it or leave it. Zo niet, dan ben ik bang dat dit gewoon een oneindige oorlog wordt een beetje zoals Korea maar dan heter.
Je kunt niet van een land dat je jarenlang in puin hebt geschoten verlangen dat ze neutraal blijven, onafhankelijk misschien maar neutraal zijn ze al een tijdje niet meer

Als er 1 ding niet meer onderhandelbaar is voor Oekrane dan is het juist die neutrale of onafhankelijke status lijkt me, die willen garanties dat dit in de toekomst niet nog een keer gebeurt en een Russisch 'doenwenietjoh' is weinig geloofwaardig atm

dat moeten de Russen ook wel begrijpen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 00:52:15 #21
3928 Ulx
pi_214994596
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 00:15 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Het is maar gewoon psy-ops. Tokmak was overduidelijk een doelwit. Zo'n kerncentrale geeft alleen maar gedoe voor Oekraine. Maar de Russen snappen nog steeds niet wat de AFU in Koersk wil dus helpt dit wel met verwarring zaaien.

En de verdediging is behoorlijk prut, tenminste, Oekrane is er net op twee andere plaatsen de grens overgestoken en de Russen moeten oppassen dat ze hun tegenaanval niet zien veranderen in een omsingeling en vernietiging van zo'n 5-8000 man. Want dat risico begint wel te ontstaan. Maar ja, de commandant die de tegenaanval afbreekt gaat tegen de orders van Poetin in.
  maandag 16 september 2024 @ 01:50:50 #22
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214994677
Rusland mag de veroverde gebieden houden en Oekrane komt niet bij de Navo.

En die Duitse kut en die nietsnut van een Trump noemen dat een 'oplossing'

|:(

Hoe onverschillig kan een mens zijn? Misschien dat Zelenski instemt als de VS en Duitslands 20% van hun grondgebied afstaan aan een willekeurig buurland.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_214995484
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 01:50 schreef Parafernalia het volgende:

Hoe onverschillig kan een mens zijn? Misschien dat Zelenski instemt als de VS en Duitslands 20% van hun grondgebied afstaan aan een willekeurig buurland.
Duitsland heeft die 20% al gedaan.
pi_214995551
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 08:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Duitsland heeft die 20% al gedaan.
Deels aan Rusland zelfs…
pi_214995657
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 01:50 schreef Parafernalia het volgende:

Dat is wel erg zeg. Veel erger dan de doden die nu vallen en zullen vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')