Dat kan zeker heel goed, en goed dat je dit voor jezelf realiseert en er ook voor zorgt dat je even niets hebt verder die dag.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:32 schreef Cupfighter het volgende:
Donderdag krijg ik mijn eerste EMDR behandeling, ik heb voor de zekerheid vrijdag vrij gevraagd van het werk omdat ik denk dat het flink zwaar gaat worden
De therapie is dicht bij een parkje, ik denk dat ik daarna daar even ga wandelenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat kan zeker heel goed, en goed dat je dit voor jezelf realiseert en er ook voor zorgt dat je even niets hebt verder die dag.
Ik wil je succes wensen!
(heb ook EMDR gehad, het was best slopend en ik mocht ook niet meteen naar huis maar eerst in de wachtkamer met koffie/thee even bij komen).
Wow, heftig hoor.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 03:41 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb donderdag emdr gehad, niet lang want ik kreeg aanvallen, 5 keer kort achter elkaar, de therapeute besloot mij te vragen of ik wat tegen Melanie wou zeggen, ja dat wou ik wel, er werd een lege stoel neergezet en ik moest dus inbeelden dat Melanie daar zat.
Ik heb veel gezegd, de therapeute herhaalde wat ik zei en voegde daar nog wat aan toe
Alle emoties die ik heb kwamen eruit, zelfs boosheid, het was zwaar maar het luchtte ook best wel op.
Ik ben de rest van de donderdag en vrijdag nog best van slag geweest
Dinsdag heb ik weer therapie
Dank je welquote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Wow, heftig hoor.
Maar wat een - in mijn ogen - goede oplossing, een gesprek met M aan gaan (uiteraard met een therapeut erbij).
Gooi er maar uit wat er zit.
Is het nog opgenomen, of zou terug horen te zwaar worden? Al dan niet ook met therapeut erbij.
Of heb je ook echt alles goed meegekregen van het gesprek met M?
Ook gelezen over je medicatie: fijn
Het is ook indrukwekkend zeker omdat ik jaren geleden al emdr gehad heb over Melanie, ik ben nu al verder in 1 behandeling dan ik ooit geweest benquote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:02 schreef Lienekien het volgende:
Indrukwekkend.
Hoe vind je het dat het nu gebeurde met een psycholoog erbij? Gaf dat een soort bevestiging?
Ik hoop echt dat dit je kan helpen.
Je hebt echt goed inzicht in wat er gebeurt! Dat vind ik echt super knap. Veel mensen kunnen dat niet! Dus petje afquote:Op zondag 6 april 2025 10:58 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren kreeg ik een aanval op de inloop, dat was best een tijdje geleden , van gemiddeld 5 per dag was het nu ruim 2 weken geleden dat ik er een gehad heb
Nu ik er zoveel minder heb is het voor mij eenvoudiger om te proberen zien waar en waarom het mis ging, gisteren waren er 2 aanwijsbare oorzaken
De eerste was dat ik zelf iets aan gaf over een situatie die eerder was gebeurd in de groep die ik niet prettig vond, ik deed dat niet individueel met een vrijwilliger maar in de groep, dat gebeurde spontaan ik had niet gepland het erover te hebben , dat is voor mij best zeldzaam en levert dus wat emoties op die lastig te handelen zijn
De tweede was tijdens een spel, 2 mensen kende het niet, het was een eenvoudige spelletje, regenwormen, na de uitleg en een rondje zonder punten begonnen we te spelen, een van de spelers was echt steeds enorm moeilijk aan het doen zover dat mogelijk is met het spel en probeerde steeds de regels te omzeilen, op een gegeven moment zei ik al, dit is.wel een beetje spelbederf zo, maar het bleef maar door gaan, zijn beurt duurde 10 keer zo lang als van de rest omdat er steeds de discussie was of iets kon of mocht, en het is echt een heel simpel spel, ik wou eigenlijk gaan roepen kap ermee en speel toch normaal man maar dat is geen gewenst gedrag dus ik hield me in, het inhouden zorgde ervoor dat Melanie tevoorschijn kwam, ik voelde het aankomen dus ben naar buiten gelopen .
Achteraf had ik eerder moeten ingrijpen, ik had moeten zeggen, het wordt wat te onrustig in mijn hoofd het is beter dat ik stop dan had ik het netjes afgesloten en een aanval voorkomen
Dank je wel, natuurlijk was diegene vervelend maar ik probeer bij mezelf te blijven en te kijken wat kan ik veranderen om de situatie om te draaien zonder dat het op confrontaties uit loopt waar niemand blij van wordt, uit de situatie stappen met sorry mensen maar ik word te onrustig in mijn hoofd is dan de beste oplossingquote:Op zondag 6 april 2025 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt echt goed inzicht in wat er gebeurt! Dat vind ik echt super knap. Veel mensen kunnen dat niet! Dus petje af
En je hebt nu geleerd voor een volgende keer.
Ik ben trots op jou!
(En het klinkt ook als een super frustrerende situatie... sommigen kunnen gewoon zo vervelend zijn en dat ligt ben hen en niet bij jou)
Dat bedoel ik te zeggen met je inzicht in de situatie.quote:Op zondag 6 april 2025 17:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dank je wel, natuurlijk was diegene vervelend maar ik probeer bij mezelf te blijven en te kijken wat kan ik veranderen om de situatie om te draaien zonder dat het op confrontaties uit loopt waar niemand blij van wordt, uit de situatie stappen met sorry mensen maar ik word te onrustig in mijn hoofd is dan de beste oplossing
Ik quote even mezelf, ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om te kijken of hier een oplossing voor is door middel van een gesprek maar daar is het nog niet van gekomenquote:Op zaterdag 12 april 2025 19:13 schreef Cupfighter het volgende:
Vandaag een voorbeeld dat ik assertiever ben geworden
Ik was in een gezelschap, iemand ging naar de wc, een andere man zei, wat ziet die vent eruit hè tegen een ander, ik wachtte heel ff, en zei toen, hou op met dat naar kletsen over mensen die er niet bij zijn.
Hij hoorde het wel maar reageerde er niet op
Het is ook de tweede keer dat hij dat doet, toen zei ik er ook wat van maar door de drukte kon hij het misschien niet gehoord hebben, dat was nu zeker wel zo
Wat leuk voor je!quote:Op zondag 20 april 2025 08:31 schreef Cupfighter het volgende:
Leuk nieuws
Mijn contact op het werk wordt verlengd, ik krijg nu een contact voor onbepaalde tijd
Had daar niet direct op gerekend omdat ze op mijn werk best veel geconfronteerd zijn met mijn aanvallen en ik in december daardoor ook regelmatig niet aanwezig was
Aan de andere kant hoor ik bijna nooit klachten over mijn werk en doe ik best veel extra dingen zoals bezorgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |