In de hoogtijdagen van Maijer vier keer zoveel.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:45 schreef wimderon het volgende:
Soms kreeg ik in tien minuten twee keer dezelfde vraag
quote:Op donderdag 12 september 2024 19:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als je dan zo’n zwakbegaafde randdebiel als Jerry Hendriks zag begrijp ik niet dat ze lieve Roland hebben laten gaan
Ik HAAT Jerry @:fetx
Domme vragen kan hij niet echt over klagen na zoveel jaar idd. Scholten is wel een baas.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:49 schreef Kopiko het volgende:
Roland Scholten over darts-analyses:
[..]
In de hoogtijdagen van Maijer vier keer zoveel.
We lachen erom maar ik heb nog nooit bij darten meegemaakt dat iemand zo imbeciel was dat het mij ergerde.quote:
Was het autistische kind uit Sherrocks eerste leg er ook bij?quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:06 schreef spleeh het volgende:
Zit zojuist te wachten op mijn vliegtuig naar Londen, zie ik opeens Menzies met zijn intussen wat bollere vriendin voorbij lopen. Die zaten dus in het vliegtuig van Londen. Voordat ik het realiseerde dat hem echt was, was hij al uit beeld. Helaas geen foto dus. Hij zag er wel topfit uit.
Die is mij niet opgevallenquote:Op vrijdag 13 september 2024 17:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Was het autistische kind uit Sherrocks eerste leg er ook bij?
Altijd voor Raya!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:52 schreef Gretzl het volgende:
Ray mag niet klagen met de lotingen de laatste tijd
Gaat ie niet meer het Sherrock dan?quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Was het autistische kind uit Sherrocks eerste leg er ook bij?
En als eerste Nederlandse trans ooit.quote:Trans dartster Van Leuven als eerste Nederlandse vrouw ooit
Eens. Ben ook wel klaar met de flauwe grappen en t gehaat hierquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Leuk voor Noa Lynn, knap dat ze dit toch presteert ondanks de ietwat absurde haat.
Het gaat alleen nog maar erger worden vrees ik, transhaat is steeds meer aan het normaliseren. Er valt best wat te zeggen dat een transvrouw niet mee mag doen aan een vrouwencompetitie voor darten maar die totale obsessie en haat bij sommigen is echt bekrompen en sneu. Aan het eind van de dag maakt ze vooral de vrouwencompetitie kwalitatief iets beter en wat maakt het verder in vredesnaam nou uit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eens. Ben ook wel klaar met de flauwe grappen en t gehaat hier
Het moet wel enigszins aantoonbaar zijn in mijn ogen. Als Mickey Mansell morgen ineens Minnie Mansell is, is de zaak anders. Maar Noa-Lynn is pas goed gaan darten na haar transitie en voldoet aan allerlei voorwaarden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beau laat zien dat je als vrouw ook gewoon een heel hoog niveau kan halen. Als Noa-Lynn zich als vrouw identificeert dan moet ze dat zelf weten en mag ze meedoen met vrouwencircuit wmb.
Je kunt daarvoor meerdere alternatieve redenen aandragen: beter in haar vel, sowieso nog jong dus ontwikkelt haar darts skills nog, ongeacht de gender. Ik wijt t niet per se aan de transitie waardoor ze nu in een gemakkelijker competitie zou spelenquote:Op zondag 20 oktober 2024 20:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het moet wel enigszins aantoonbaar zijn in mijn ogen. Als Mickey Mansell morgen ineens Minnie Mansell is, is de zaak anders. Maar Noa-Lynn is pas goed gaan darten na haar transitie en voldoet aan allerlei voorwaarden.
Alsof het ook echt uitmaakt, het is maar vrouwendarts wat een heel bescheiden circuit is. De mensen die klagen gebruiken het als verkapte manier om hun transhaat door te drukken of vinden het gewoon lastig verkroppen dat er een sterke concurrent bij is, anders kan ik mij echt niet voorstellen dat je je hier druk om maakt.
Ik bedoel het ook als tegenbewijs, meer om te zeggen dat ze niet voor haar transitie al een toptalent was ofzo. Dan zou het wellicht iets frappanter zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Je kunt daarvoor meerdere alternatieve redenen aandragen: beter in haar vel, sowieso nog jong dus ontwikkelt haar darts skills nog, ongeacht de gender. Ik wijt t niet per se aan de transitie waardoor ze nu in een gemakkelijker competitie zou spelen
quote:Plaisier, Gates, Robb en Scutt geven definitief voorkeur aan PDC-WK boven Lakeside
Vier mannen zaten in de bijzondere positie dat zij zich voor zowel het WK Darts van de PDC als voor het WDF-WK op Lakeside hebben geplaatst. De PDC verbiedt spelers om aan beide toernooien mee te doen, waardoor ze voor een keuze stonden om te kiezen waar ze gingen meedoen.
Hetzelfde gold eerder voor Beau Greaves en Noa-Lynn van Leuven bij de vrouwen. Greaves koos ervoor om haar wereldtitel bij de dames op Lakeside te verdedigen, terwijl Van Leuven naar Alexandra Palace gaat voor haar debuut op het PDC-WK.
Wesley Plaisier, Leonard Gates, Ben Robb en Connor Scutt moesten bij de heren nog een knoop doorhakken. De WDF heeft maandag echter bekendgemaakt dat deze vier allemaal ontbreken bij het WDF-wereldkampioenschap van 2 tot en met 10 december in Frimley Green.
Plaisier en Scutt gaan zich via de Pro Tour plaatsen voor het belangrijkste dartstoernooi van het jaar bij de PDC. Gates dwong via de CDC Tour plaatsing af, terwijl Robb een ticket bemachtigde via de DPNZ Tour.
Plaisier en Scutt hebben voor volgend jaar zeer waarschijnlijk ook al een tourkaart. Logisch dus.quote:
Aiiiiiiquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Danny van Trijp gooit Dolle Dirk eruit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kutzooi.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Barneveld krijgt klop van mansell. Wat een hoerenqualifier weer
Jaaaaaaaaaaa GENOTquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Barneveld krijgt klop van mansell.
quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Eerste plek: tricole, Barry of Killington
Uit deze aids kan ik niet kiezen.
Tweede plek: lukeman of de zwaan![]()
Derde plek: Joyce of Kenny
Vierde plek: noppert of van trijp
Vijfde plek: menzies of dennanf
Zesde plek: turetta, claydon of Wade
Zevende plek: price, mansell of van Dongen
Achtste plek: de graaf, ross Smith of dolan
Godverdomme. Dat is wel de allerergste speler om erbij te hebben. Trage inspiratieloze stront.quote:
Nijman en Bunting door?quote:Op maandag 4 november 2024 22:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Bunting, Rock, Van Veen en Nijman in een poule op de Grand Slam. Dat is beyond everything.
C niet dan? Clowntje gaat toch keihard falen daar.quote:Op maandag 4 november 2024 22:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Groep a en f kun je schriftelijk afdoen. Dat is bij de wedkantoren gewoon 1.01 euro terugkrijgen voor elke euro die je inzet op t doorgaan van Humphries, Wade, Littler en vdbergh
Ik heb Gates zelden goed zien spelen bij de pdcquote:Op maandag 4 november 2024 23:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
C niet dan? Clowntje gaat toch keihard falen daar.
Clowntjes heeft naar mijn mening geluk met zijn loting. Hij zou zowaar nog door kunnen gaan naar de tweede ronde.quote:Op maandag 4 november 2024 23:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik heb Gates zelden goed zien spelen bij de pdc
21:50. Het erg lelijke Viaplay TV gaat dit gratis uitzenden.quote:Op maandag 4 november 2024 23:30 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Noa Lynn vs klompvoet @:Zipportal
quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:07 schreef Zipportal het volgende:
[..]
21:50. Het erg lelijke Viaplay TV gaat dit gratis uitzenden.
Het enige toernooi wat voor mijn gevoel ieder jaar slechter wordt.quote:
quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:38 schreef spleeh het volgende:
Super League (oftewel Duitse qualifier) is zojuist ook begonnen.
Het lijkt onvermijdelijk dat er niets goeds uit deze enorme bult narigheid gaat komen. Een Jimmy Hendruks, een Berrie van Peer of een Danny van Trijp, dat kun je zo uittekenen. Of The Beast moet de meubelen redden (al had ik gelezen dat hij hier niet aan mee zou doen). Jerry gaat het ook proberen, jawel!quote:Achten, Hans
Baetens, Andy
Balsamo, Angelo
Becker, Jarod
Beernink, Daan
Beernink, Marcel
Bellmont, Stefan
Bereths, Paul
Blom, Moreno
Bohnes, Klaus
Bos, Robin
Bosch, Danny
Bottenberg, Jarno
Brouwer, Johann
Bulen, Patrick
Celik, Can
Czerwinski, Maximilian
De Lange, Bert
De Rooster, Jef
De Zwaan, Jeffrey
Dees, Stefan
Devroey, Pascal
Domnick, Daniel
Dragt, Martijn
Dueckers, Jan
Eggers, Hendrik
Faehrmann, Joerg
Frauenfelder, Levy
Gartz, Cedrik
Geeraets, Patrick
Gorbenko, Viktor
Hammouchi, Abdelaziz
Hardeman, Fons
Hendriks, Jerry
Hendriks, Jimmy
Hermann, Joshua
Herz, Fabian
Hilger, Moritz
Huybrechts, Ronny
Jansen, Danny
Jansen, Ulrich
Kamphuis, Vincent
Kirchmann, Marcus
Klaasen, Jelle
Kleermaker, Martijn
Knops, Robbie
Konterman, Arjan
Kops, Michael
Kuivenhoven, Maik
Kupka, Carsten
Link, Patrick
Mandiau, Remo
Meinert, Jorg
Meulenkamp, Ron
Michalczyk, Alexander
Nentjes, Geert
Nicolai, Calvin
Olde Kalter, Dennie
Paesschesoone, Steven
Pronk, Sonny
Raman, Brian
Robijns, Davy
Roelofs, Owen
Ruiters, Marcel
Schenk, Ziggy
Schlemmer, Jan
Schoens, Frank
Schroder, Stefan
Smees, Robin
Sparidaans, Jeffrey
Styger, Conor
Telnekes, Derk
Timmermann, Daniel
Tobback, Jody
Tvorogov, Egor
Ulrich, Ricardo
Van den Broek, Jordy
Van der Wal, Jitse
Vandenbogaerde, Mario
Venken, Davyd
Verberk, Maikel
Verbrugghe, Timothy
Visser, Silko
Vos, Gino
Wagenaar, Richard
Walpen, Marcel
Weyel, Henrik
Winter, Aaron
Zagel, Jan
van Peer, Berry
van Schie, Jimmy
van Trijp, Danny
van Velzen, Marvin
van de Griendt, Roy
van der Velde, Jurjen
Het sprookje van Patrick Geeraets? Je bent wel een fenomeen als je toevallig een tourkaart haalt en op het wk eindigtquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:25 schreef Wertha het volgende:
Tegen beter weten hopen op eeuwig talent De Zwaan. Of the revival of the Baet.
Maar het zal wel een complete nobuddy worden die een compleet onverklaarbare purple patch raakt.
Maakt niet uit met Van Schiegenotquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zit ook nog heel veel spul in dat slechter is dan Kuivenhoven.
We zijn voor Bellmontquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kuivenhoven / Van Schie vs Van Peer / Bellmont.
Zijn we voor Jimmy?
Ik ben getraumatiseerd door vSchie, vPeer en Kuivenhoven afgelopen WK’s.quote:
Stukje onregelmatige huid.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En ik herinner mij weer wie Bellmont is
Hup vSchie
Je kunt helemaal geen last hebben gehad van Van Schie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben getraumatiseerd door vSchie, vPeer en Kuivenhoven afgelopen WK’s.
Van Bellmont heb ik nog geen last gehad.
Ik zeg toch net dat ik het over de verkeerde Jimmy had Stijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Je kunt helemaal geen last hebben gehad van Van Schie.
Dat wordt een walk in the park voor Duffquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Van Schie is dichtbij het begraven van het WDF WK.
Nee joh Duff gaat dat niet winnenquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat wordt een walk in the park voor Duff
De matige vorm van bijna alle (sub)topspelers en de plotse pieken van allemaal grijze muizen vind ik beangstigend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:31 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik durf inmiddels wel positief te zijn over het deelnemersveld van het aanstaande PDC WK.
Die zou dan meteen een verlenging van 5 jaar krijgen, waarbij zijn ondertitel aangepast wordt van 'tweevoudig deelnemer PDC WK' naar 'drievoudig deelnemer PDC WK'.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als Jerry Hendriks zich plaatst zien we minder van hem in de studio #omdenken
Ach, dat zegt niet alles. Wade ging het WK in als een outsider na een sterk najaar, en ging zitten in de eerste ronde.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De matige vorm van bijna alle (sub)topspelers en de plotse pieken van allemaal grijze muizen vind ik beangstigend.
Op wie zet jij in? Niet op Edgar hoop ik. Bottenberg?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee joh Duff gaat dat niet winnen
Colleyquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Op wie zet jij in? Niet op Edgar hoop ik. Bottenberg?
Gewoon een goede speler.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor mijn gevoel duikt bellmont bij ong elk mogelijk vloertoernooi op dit jaar. Challebge tour, pro tour, next gen league, deze qualifier
Roman heeft toch niet zo'n bijzonder jaar? Ja op Modus recent maar ja we kennen allemaal t verhaal van Harrysson die daar schroeit en nergens andersquote:
Potentie van Raman o.a.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Roman heeft toch niet zo'n bijzonder jaar? Ja op Modus recent maar ja we kennen allemaal t verhaal van Harrysson die daar schroeit en nergens anders
Vorig jaar nog.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor t eerst in jaren dar deze qualifier geen nler oplevert
Lijkt wel zon dwarf uit Lord of the ringsquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
Gefeliciteerd met varkentje Bellmont allen.
Vorig jaar won Tricole.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor t eerst in jaren dar deze qualifier geen nler oplevert
Juist daardoor vertrouw ik het al helemaal niet. Humphries en Littler laten op het ogenblik niet hun beste spel zien van het jaar, en verder is echt niemand goed in vorm van de betere spelers, of in ieder geval in enige mate consistent. Ik vrees voor een Part-Kirk jaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ach, dat zegt niet alles. Wade ging het WK in als een outsider na een sterk najaar, en ging zitten in de eerste ronde.
Humphries heeft op het WK ook twee keer gekoorddanst. Let's not forget how fragile we are.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik maak mij zorgen, ernstige zorgen om een flopshow.
Normaal geven het EK, de Grand Slam en de PC Finals wel een idee welke spelers in vorm zijn.quote:
Edhouse en Wattimena.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Normaal geven het EK, de Grand Slam en de PC Finals wel een idee welke spelers in vorm zijn.
Kijk eens wie er deze toernooien ver komen.
Mansell of Lukeman in de finale van een majorquote:Op zaterdag 16 november 2024 18:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Normaal geven het EK, de Grand Slam en de PC Finals wel een idee welke spelers in vorm zijn.
Kijk eens wie er deze toernooien ver komen.
Ja. Wie hebben ze daar nog meer dan? Junghans en Walpen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:05 schreef Stoner12 het volgende:
Bellmont de eerste Zwitser op een pdc wk, vraagteken?
Ik vind Lukeman helemaal niet zo’n erge purple patch. Maar hij moet maar van Mansell winnen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:10 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Mansell of Lukeman in de finale van een majoral is Mansell nog veruit de ergste van de 2
Zou toch vreselijk zijn als we straks Mansell in de finale zien. Lukeman gaat nog net.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind Lukeman helemaal niet zo’n erge purple patch. Maar hij moet maar van Mansell winnen.
Dat is het wel idd, maar wellicht een noboddie in de jaren 80quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja. Wie hebben ze daar nog meer dan? Junghans en Walpen?
https://www.ad.nl/darts/w(...)y-op-tafel~af530659/quote:WK darts staat voor enorme uitbreiding, ook vertrek uit iconisch ‘Ally Pally’ op tafel
Over een kleine maand gaat in Londen het WK darts van start, maar dat zal voor het laatst zijn in de huidige vorm. Vanaf 2025 breidt het toernooi uit van 96 naar maar liefst 128 deelnemers. Door het extra aantal wedstrijden, zal het WK vier dagen langer gaan duren. Maar of het iconische Alexandra Palace op termijn nog voldoet om het WK te organiseren, is een groot vraagteken.
Het was PDC-baas Barry Hearn die het nieuws bevestigde in de Engelse media. De uitbreiding sluit aan bij zijn ambitie om het WK in al zijn facetten verder te laten groeien. Meer wedstrijden betekent meer tickets en dus meer opbrengsten.
,,Toen het WK van dit jaar meteen uitverkocht was (90.000 kaartjes, red), vroeg ik mijn mensen hoeveel we er potentieel hadden kunnen verkopen”, legt Hearn uit bij talkSPORT. ,,Hun antwoord was: ‘meer dan 300.000'. Dat plaatst het allemaal natuurlijk in een ander perspectief. De uitbreiding naar 128 spelers zorgt er alvast voor dat we volgend jaar 25.000 extra tickets kunnen verkopen.”
Er zijn hier te weinig Mr Bean afleveringen voor.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Doe t niet Barry
[..]
https://www.ad.nl/darts/w(...)y-op-tafel~af530659/
quote:Op maandag 2 december 2024 12:35 schreef Madhouse11 het volgende:
https://dartsnieuws.com/p(...)-vanwege-matchfixing
Net alsof jij dat niet gaat kijken.quote:Op maandag 2 december 2024 15:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Succes met je wk darts in Qatar.
Waar is Corey Cadby nu je hem nodig hebtquote:Op maandag 2 december 2024 16:20 schreef maxi-mus het volgende:
Bennett mag het op zijn 27e weer eens proberen.
Ja, jammer.
quote:Op maandag 2 december 2024 16:20 schreef maxi-mus het volgende:
Bennett mag het op zijn 27e weer eens proberen.
Ja, jammer.
Wessel gaf het gelijk toe en hielp vervolgens mee. Dus het was wel goed dat ze hem enige coulance gaven. Leighton was al langer een probleemkind volgens mij.quote:Op maandag 2 december 2024 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ x ]
Wel een zware straf als je Wessel er met 5 jaar, die 2,5 jaar werd, vanaf ziet komen.
Blijkbaar kon Nijman wel bewijzen dat hij bedreigd werd, en werkte hij volledig mee aan het onderzoek. Blijkbaar is vooral Billy Warriner de grootste schuldige.quote:Op maandag 2 december 2024 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ x ]
Wel een zware straf als je Wessel er met 5 jaar, die 2,5 jaar werd, vanaf ziet komen.
Erg mooi.quote:Op maandag 2 december 2024 12:35 schreef Madhouse11 het volgende:
https://dartsnieuws.com/p(...)-vanwege-matchfixing
Dat hele kwalificatiesysteem is op de schop gegaan. Riley's qualifiers bestaan niet meer.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ondertussen vandaag in de UK de eerste amateurqualifier voor de UK Open gehouden. Flink eerder dan dit jaar.
Klopt. Is een stuk lastiger geworden voor echte amateurs om.zivh te kwalificeren begreep ik. Met regionale rankingtoernooien en n regionale finale als ik t juist gebquote:Op zaterdag 7 december 2024 22:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat hele kwalificatiesysteem is op de schop gegaan. Riley's qualifiers bestaan niet meer.
Tja, gun de Decker dan hier zijn kans in plaats van Price of Aspinall die dit jaar een plek in de top 32 moeten verdedigen (lol)quote:
quote:Darts will reap the rewards of the Luke Littler phenomenon with a multi-million pound new TV deal as the sport’s powerbrokers declared ambitions to become “bigger than golf.”
Viewing figures for the World Darts Championship hit new heights with ratings up 39 per cent year-on-year as 17 year-old Littler’s journey to becoming the tournament’s youngest ever winner won an army of new fans.
The 3.1m who watched Littler beat Michael van Gerwen in Friday’s final was bigger than any Sky non-football audience over the past 12 months, including Formula 1, tennis and golf.
Sky’s £12m seven-year deal with the Professional Darts Championship expires this year and the darts boom has strengthened the negotiating hand of PDC supremo Barry Hearn, the veteran sports promoter.
Netflix and Amazon are said to be circling the world finals along with DAZN, the subscription sports streamer, which poached boxing from Sky Sports in a £100m deal masterminded by Hearn’s Matchroom Sports company in 2021.
However, Sky and Hearn are understood to be currently thrashing out a deal that could double the £12m the satellite broadcaster paid for the sport in 2017.
Hearn slapped a £30m-plus valuation on darts’ calendar of tournaments, arguing that a new wave of prodigies set to follow in Littler’s wake will cement the sport’s soaring popularity.
However he is willing to compromise if Sky shows the “respect” that darts, once associated with smoky pub backrooms and boozy players, deserves.
“I think Sky should get a bit of a favour because of the fact they’ve stuck with us for 30 years, but there’s an awful lot that has obviously changed the value of the PDC product,” Hearn said after Littler’s victory.
“We’re quite close. It’s just a question of making sure we get the respect we deserve. That’s the key word.”
Hearn said Sky had previously become “complacent” over Matchroom’s boxing contract and suggested that a new darts deal had to be “well in excess of £20m”.
The game’s stars will receive extra prize money under the new deal – Littler, who banked £500,000 for his triumph this year could be the first £1m world champion, Hearn predicted.
Sky’s coverage, helping to turn the world championships into a fan-powered, entertainment spectacle, is credited with giving darts a new, youthful profile attractive to advertisers. Female viewers now account for around 30 per cent of the total and the average age has dropped from 50-60 year-olds to people in their 20s and 30s.
The championship has outgrown its Alexandra Palace base in north London. “My team told me we could have sold 300,000 tickets (instead of 90,000),” said Hearn, who hopes the historic venue can be upgraded to accommodate more fans.
There will be 128 players instead of 96, creating extra sessions to meet demand, at the next finals in December.
Boosted by Littler, tipped to earn £50m over the next decade from tournament wins, sponsorship and TV deals, Hearn’s said his ambition was to turn darts into the global “working man’s golf”.
America has already fallen under the sport’s spell and a major Saudi tournament is being discussed – although alcohol restrictions could be an issue.
“If darts can reach every corner of the world, which it will do in the next five years, it’ll be a massive participation sport and easily do more numbers than golf,” he said.
“Its viewing numbers already slaughter golf, but sometimes things are valued on perception. Why does a sponsor pay £10m for a golf event and £1m for a darts tournament when the numbers are so clearly stacked in our favour?”
A stable of emerging superstars means darts will not have to rely on Littler to maintain its momentum. “The guys coming through are going to knock your teeth out,” Hearn promised.
The next TV deal is a far cry from the Hearn’s first involvement with the sport. Darts appeared to be withering after the sport split into rival professional bodies and Hearn stepped in to negotiate a £100,000 a-year deal with Sky in 1998.
Sky was approached for comment on a new deal.
https://inews.co.uk/news/(...)boom-3463021?ITO=msn
Echt iets waar ik graag een hoop miljoenen voor neer zou gooienquote:Op woensdag 8 januari 2025 11:49 schreef Nober het volgende:
“The guys coming through are going to knock your teeth out,” Hearn promised.
In Bahrein en Qatar mag je nou precies iets niet wat de meeste darters wel graag doen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 14:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Michael van Gerwen zet gezin op de eerste plaats en slaat Bahrein Darts Masters over
Je kan toch gewoon op vakantie in Bahrain of Qatar? Lijken me nou niet echt mensen die van hun resort afkomen.
"Vissen"?quote:Op donderdag 9 januari 2025 07:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In Bahrein en Qatar mag je nou precies iets niet wat de meeste darters wel graag doen.
Wel in die resorts waar die toch niet vanaf komt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 07:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In Bahrein en Qatar mag je nou precies iets niet wat de meeste darters wel graag doen.
Vanaf het moment dat je een merk bent, melkt de PDC je compleet uit.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Stephen Bunting is iets teveel in zichzelf gaan geloven
Dat valt wel mee. De prestaties zijn er gewoon.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Stephen Bunting is iets teveel in zichzelf gaan geloven
https://www.instagram.com/p/DEp3QdjKknf/quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:55 schreef Wertha het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. De prestaties zijn er gewoon.
Die gozer is de hele dag aan het darten en gamen. Die wordt nooit volwassenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/DEp3QdjKknf/
quote:Op donderdag 16 november 2017 20:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Wynand Havengod.
Wanneer komt die sleeve er bij Littler. Als ie 18 is?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 07:29 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stukje hype.
Kunnen we niet alvast een deelvraag voor de Nostradamus WK 2026 doen? Of Littler een zichtbare tattoo heb bij de eerste wedstrijd van het WKquote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wanneer komt die sleeve er bij Littler. Als ie 18 is?
De Decker verhinderd. Verder is de OoM aangehouden, waardoor Veenstra de voorkeur krijgt boven Zonneveld en Nijman.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Geen De Decker of Nijman op de Dutch Darts Masters
[ x ]
Ja schijnt dat hij een goede klik had met B100quote:Op maandag 13 januari 2025 12:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Even volledig offtopic maar is dat op 4:20 een hele jonge Barney?
Bij Bassie en Adriaan.![]()
![]()
https://www.dumpert.nl/?s(...)d=100112594_ad9f253d
Lijkt er wel sterk opquote:Op maandag 13 januari 2025 12:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Even volledig offtopic maar is dat op 4:20 een hele jonge Barney?
Bij Bassie en Adriaan.![]()
![]()
https://www.dumpert.nl/?s(...)d=100112594_ad9f253d
Nog steeds voor de Toon Greebe trophy?quote:Op maandag 13 januari 2025 12:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Geen De Decker of Nijman op de Dutch Darts Masters
[ x ]
Ik niet, ik had de beperking bij de top 32 gelegd. Spelers buiten de top 32 hebben al niet zo veel mogelijkheden om ritme op te bouwen buiten de Player Championships, en nu lopen veel jongere spelers een extra mogelijkheid mis hiervoor.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
From 2025, players inside the top 64 of the PDC Order of Merit will not be permitted to enter Development Tour and Women's Series events.
Dit vind ik een prima ontwikkeling.
quote:Maar zelfs als de PDC De Decker op tijd had uitgenodigd, zou hij zijn kat hebben gestuurd. „De World Series is sowieso geen toernooi waar ik naar uitkeek, en zeker niet die in Nederland. Als je dan uitgenodigd wordt, dan wil je naar Bahrein of Australië; dat zijn tenminste nog leuke landen. Van alle plekken waar die toernooien zijn, wil je niet speciaal voor Den Bosch uitgenodigd worden.”
Hij doet het heel onhandig zeg. Veel te eerlijk over dingen waar je niet heel eerlijk moet zijn. Dat in combinatie met zijn nonchalante geeft hem een verkeerde uitstraling terwijl het volgens mij best een leuke jongen isquote:
Wessel zijn schuld, die staat top-64 met 40 van zijn 100k vanuit de development tour.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik niet, ik had de beperking bij de top 32 gelegd. Spelers buiten de top 32 hebben al niet zo veel mogelijkheden om ritme op te bouwen buiten de Player Championships, en nu lopen veel jongere spelers een extra mogelijkheid mis hiervoor.
Geld van de Development tour telt helemaal niet mee voor de normale OoMquote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wessel zijn schuld, die staat top-64 met 40 van zijn 100k vanuit de development tour.
oh dan slaat het inderdaad nergens op, dacht dat het was om tennispraktijken te voorkomen waar je allerlei figuren in de top-100 heb staan die enkel challenger tour lopen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Geld van de Development tour telt helemaal niet mee voor de normale OoM
Kan ook wel een riskante situatie worden. Met Littler heeft de PDC zijn goudmijntje binnen. Dus in plaats van investeren in nieuw talent gaan ze dit juist tegenwerken, zodat het speelveld vooral blijft bestaan uit dezelfde gezichten die een showtje kunnen opvoeren.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Mike wordt binnenkort nergens meer voor uitgenodigd als ie zo doorgaat
Dit gebeurt toch vooral door de volgemeste kalender, en (deels gevolg) een gapend gat tussen Littler/Humphries en de rest? Plus een naar elkaar toegroeiend niveau.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kan ook wel een riskante situatie worden. Met Littler heeft de PDC zijn goudmijntje binnen. Dus in plaats van investeren in nieuw talent gaan ze dit juist tegenwerken, zodat het speelveld vooral blijft bestaan uit dezelfde gezichten die een showtje kunnen opvoeren.
De PDC die de spelregels aanpast om de top 16 te beschermen, de Masters een ranking toernooi maken waar de top 24 geplaatst is en natuurlijk de discutabele PL en World Series-keuzes voor bekende gezichten die rond de 90 gooien in plaats van nieuwe gezichten die snakken naar podiumervaring bevestigen dit wel.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:03 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit gebeurt toch vooral door de volgemeste kalender, en (deels gevolg) een gapend gat tussen Littler/Humphries en de rest? Plus een naar elkaar toegroeiend niveau.
De publieksnummers als Aspinall worden hier voorlopig mee gered. Veel Pro Tour-kansen waardoor zijn dramatische uitgangspositie na de Matchplay iets meer ontlast kán worden.
En dat wordt (denk ik) alleen maar erger. Vroeger was alleen de Premier League een omgekeerde wasstraat. Nu ben je dat als top-8/16-speler eigenlijk permanent. En moet je maar de hersens hebben om dat goed te kunnen managen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De PDC die de spelregels aanpast om de top 16 te beschermen, de Masters een ranking toernooi maken waar de top 24 geplaatst is en natuurlijk de discutabele PL en World Series-keuzes voor bekende gezichten die rond de 90 gooien in plaats van nieuwe gezichten die snakken naar podiumervaring bevestigen dit wel.
Het is belangrijker dat je een product bent dan een goede speler.
Het is zelfs een engere ontwikkeling, voorheen had je eerst een goede speler, die daarna een goed product werd. Door de opkomst van Littler vervalt die noodzaak een beetje, waardoor de PDC het kan permitteren voortdurend hetzelfde groepje spelers te spammen en niet meer hoeft te investeren in het groepje ‘top’spelers die de stap naar ‘product’ willen maken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:10 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
En dat wordt (denk ik) alleen maar erger. Vroeger was alleen de Premier League een omgekeerde wasstraat. Nu ben je dat als top-8/16-speler eigenlijk permanent. En moet je maar de hersens hebben om dat goed te kunnen managen.
Vin en Mike fileerden de PDC.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:14 schreef maxi-mus het volgende:
Vinnie noemt in de nieuwste podcast (met mike de Decker) de entourage van Beau Greaves gevaarlijk dom. Zusje wordt ook nog genoemd.
Mike en Vincent zijn echt een gouden duo, totale equivalenten van elkaar. Mike is van binnen nen cynische Hollander, top.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:14 schreef maxi-mus het volgende:
Vinnie noemt in de nieuwste podcast (met mike de Decker) de entourage van Beau Greaves gevaarlijk dom. Zusje wordt ook nog genoemd.
Wie mogen er ook alweer meedoen aan de voorrondes?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:06 schreef Alaphilippe_ het volgende:
We hebben al een brekket voor de World Masters. Voorrondes zijn op woensdag 29 januari, vanaf donderdag gaat het echt los.
(1) Luke Humphries v Joe Cullen
(16) Josh Rock v Qualifier 6
(8) Damon Heta v Ross Smith
(9) Gerwyn Price v Qualifier 4
(4) Rob Cross v Qualifier 8
(13) Danny Noppert v Michael Smith
(5) Stephen Bunting v Qualifier 5
(12) Peter Wright v Qualifier 1
(2) Luke Littler v Qualifier 3
(15) James Wade v Mike De Decker
(7) Jonny Clayton v Martin Schindler
(10) Chris Dobey v Ryan Searle
(3) Michael van Gerwen v Qualifier 2
(14) Gary Anderson v Dimitri Van den Bergh
(6) Dave Chisnall v Qualifier 7
(11) Nathan Aspinall v Andrew Gilding
The top 24 players from the PDC Order of Merit, following the World Darts Championship, will automatically qualify for the 32-player main event - with 16 players to be seeded.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Wie mogen er ook alweer meedoen aan de voorrondes?
En dit:quote:Op maandag 27 januari 2025 01:20 schreef wimderon het volgende:
DRT / Dutch Open Darts 2025 #1
Komt dat zien!
Gian is een dure analist.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:23 schreef Kopiko het volgende:
Komt door alle DRT-opzeggingen per 31/01
[ x ]
Waar blijven de pics?quote:Op woensdag 29 januari 2025 05:44 schreef de_boswachter het volgende:
Joah Rock is getrouwd. Derrul en Scutt Wiljums waren ook aanwezig. Rollades in een te klein pak allen.
Viaplay aids. Na de Masters dus weer het zooitje opzeggen, jaaaquote:Op maandag 27 januari 2025 17:23 schreef Kopiko het volgende:
Komt door alle DRT-opzeggingen per 31/01
[ x ]
https://talpanetwork.com/(...)-viaplay-tv-zenders/quote:SBS9 keert terug en Viaplay lanceert 2 nieuwe lineaire sportzenders.
Een jaar geleden sloegen Talpa Network en Viaplay Group de handen ineen om (als experiment) Viaplay TV te lanceren.
De nieuwe lineaire zender werd een combinatie van de films en series van SBS9 én een selectie van de sportcontent van streamingsdienst Viaplay: zoals Formule 1, darts en internationale voetbalwedstrijden.
De intentie was destijds om het sportaanbod op Viaplay TV, op den duur, te vergroten. En dat gaat nu gebeuren, met niet één maar twee nieuwe lineaire Viaplay-zenders. En SBS9 keert terug als de zender voor de beste films-en-series.
Nieuwe TV zenders voor sportliefhebbers: Viaplay TV en Viaplay TV+
Om nog meer mensen te laten genieten van de allermooiste (live) sport en de programma’s daaromheen, lanceert Viaplay op 14 maart twee nieuwe lineaire zenders: Viaplay TV en Viaplay TV+.
Nieuwe zender, bekende naam.
Of het nu om de Formule 1, Premier League voetbal of de grote PDC-darttoernooien gaat: sportliefhebbers zitten in 2025 goed bij Viaplay. Na een succesvolle pilot-periode van een jaar gaat Viaplay TV namelijk de volgende stap zetten en lanceert een dedicated sportkanaal.
De nieuwe zender (onder de bekende Viaplay TV-naam, maar wel op een nieuw kanaal) gaat een deel van het Viaplay-aanbod live uitzenden. Daarnaast kunnen kijkers genieten van de samenvattingen van alle Formule 1-races die vanaf komend seizoen exclusief te zien zijn bij Viaplay (en niet langer bij NOS Sport). Ook de verschillende raceprogramma’s met onlangs aangetrokken presentator Rob Kamphues, worden onderdeel van de nieuwe programmering van Viaplay TV.
Viaplay TV wordt een dedicated sportzender binnen het basispakket, vanaf 14 maart exclusief beschikbaar voor klanten van Odido en DELTA
Premium sport voor lineaire kijkers.
Voor mensen die premium sport willen zien via een lineaire zender is er vanaf 14 maart ook Viaplay TV+. Voor 16,99 euro per maand kunnen sportliefhebbers via deze zender genieten van de beste live wedstrijden en evenementen binnen het aanbod van Viaplay: zoals alle races van de Formule 1, topwedstrijden uit de Premier League en grote darttoernooien van PDC Darts.
Ook deze nieuwe zender is (voorlopig) exclusief beschikbaar voor klanten van Odido en DELTA.
Dat hij er gewoon mee stopt. Er is geen motivatie.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
En vd voort heeft weer eens afgezegd met jicht, net zoals eerder bij modus. Als ik m.in z'n podcast hoorde had ie er gewoon geen zin in.
Hij heeft ook gezegd dat hij echt een hele tijd niet wilde darten, om juist te kijken of dan de zin nog terugkomt, en niet wilde aanmodderen omdat hij dan nog niet zou weten of hij het zou missen. Ging hier eigenlijk alleen spelen omdat dit toernooi van zijn management is.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:29 schreef Wertha het volgende:
[..]
Dat hij er gewoon mee stopt. Er is geen motivatie.
Die had met 2 pijlen nog dik gewonnenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 19:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://recap.dartconnect.com/matches/67ba0d0e682a60ddbd6312bd
130 gemiddeld @:wimderon
Godstalent?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 19:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://recap.dartconnect.com/matches/67ba0d0e682a60ddbd6312bd
130 gemiddeld @:wimderon
Het is ook gewoon Cullen in een notendop dat hij hier zijn motivatie uit haalt, doet alsof de pers alleen maar met (omlaag praten van) Joe Cullen bezig is en dat hij dan de ronde daarna weer keurig een paar niveaus terugzakt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Cullen vervolgt: "Als ik was genegeerd ten gunste van een Luke Humphries of een Luke Littler, jongens die geweldig spelen, dan had ik er geen probleem mee gehad. Maar Wessel had geluk dat hij zijn eerste ronde tegen Cameron Carolissen overleefde. Iemand met zo weinig ervaring op dat podium stond ineens bij de bookmakers op 1/3 of 1/4 en was zevende favoriet voor het toernooi. Dat vond ik belachelijk, echt waar. Ik had een punt te bewijzen en ik wist dat ik die wedstrijd niet zou verliezen."
@:Wimderon @:mani89 Wij kennen dit spel te goed..
quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Cullen vervolgt: "Als ik was genegeerd ten gunste van een Luke Humphries of een Luke Littler, jongens die geweldig spelen, dan had ik er geen probleem mee gehad. Maar Wessel had geluk dat hij zijn eerste ronde tegen Cameron Carolissen overleefde. Iemand met zo weinig ervaring op dat podium stond ineens bij de bookmakers op 1/3 of 1/4 en was zevende favoriet voor het toernooi. Dat vond ik belachelijk, echt waar. Ik had een punt te bewijzen en ik wist dat ik die wedstrijd niet zou verliezen."
@:Wimderon @:mani89 Wij kennen dit spel te goed..
Verstandig als Niko Springer en Dom Taylor alvast hun buitenboordmotor in het Amsterdam Rijnkanaal verstoppen richting de winter.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is ook gewoon Cullen in een notendop dat hij hier zijn motivatie uit haalt, doet alsof de pers alleen maar met (omlaag praten van) Joe Cullen bezig is en dat hij dan de ronde daarna weer keurig een paar niveaus terugzakt.
Alle drie zwanger?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:02 schreef Evangelion het volgende:
Deze vrouwen beleefden afgelopen jaar hun primeur in door mannen gedomineerde sporten
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/25(...)gedomineerde-sporten
Noa-Lynned
Zo won Beau Greaves, drievoudig wereldkampioen bij de vrouwen, als eerste vrouwelijke darter in 2024 drie wedstrijden op rij bij de UK Open, de Engelse Premier League van het darten.
#werkenbijdeNOS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |