Bij vriendlief was de oprit vanochtend ook geblokkeerd. Want je kunt je werkbus met aanhanger toch gewoon voor een oprit zetten?quote:Op woensdag 11 september 2024 09:25 schreef oh-oh het volgende:
Hier aan de overkant wordt een woning volledig gerenoveerd en die Polen terroriseren de hele buurt, drie bussen achter elkaar op de stoep, niemand kan er langs, overal troep, van de week hadden ze toen ze weg waren de voordeur wagenwijd open laten staan ook, echt, wat een ellende. De buren doen steeds meldingen maar ze gaan gewoon zo door, het huis was van iemand die overleden is en gaat in de verkoop, ooit, kan nog ff duren zo
Ik zou de tuin bij vriend heel graag aan willen pakken, maar moet eerst als doornroosjes prins door de bramen heen. Maar er is echt iets leuks van te maken, maar pfoe, er moet zoveel gebeuren voordat je kunt beginnen. En wetende dat hij echt niets met tuin heeft en dat je dus alles zelf moet doen, best een dingetje. Ik zou willen dat ik zelf tuinman was ofzo, dan had ik er wel verstand van en zou ik waarschijnlijk minder moeite hebben met het aanpakkenquote:Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef exode het volgende:
Ik vind tuinieren ook heerlijk, ben nu ter ontspanning de borders van de voortuin aan het herinrichten (op papier), we willen over op een inheemse tuin. Het is nu al lekker vol en wild en met veel dieren, maar de hortensias zijn eruit want A. die zuipen water en B. ze betekenen weinig tot niets voor de insecten en vlinders en vogels. Die gaten wil ik opvullen met ander soort planten en dan gooi ik meteen de hele indeling op de schop. Heerlijk!
De achtertuin bestaat uit veeeeeel te veel tegels, maar die gaat pas aangepakt worden na de eventuele verbouwing. Het liefste heb ik gras en veel groen, maar we moeten nog even goed kijken wat handig is met B zijn hooikoorts.
In onze voortuin hebben we door het gebrek aan verharding (dus geen tegels etc) vaak onkruid, dat is echt mijn zen moment, alle onkruid verwijderen.
Als ze niet willen verplaatsen, dan geef ik aan dat ik de politie ga bellen of een sleepbedrijf. Werkt altijdquote:Op woensdag 11 september 2024 17:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lekker dan!
Hier zijn ze bezig met keukenverbouwingen in de straat. De werkbusjes pleuren ze ook overal zomaar neer. Niet achter elkaar, maar kris kras zodat de hele straat geblokkeerd is en niemand er meer langs kan.
Gisteren moest mijn vriend met spoed naar de huisarts toe en hij kon er niet met de auto langs. want onze oprit werd geblokkeerd. Vriendelijk gevraagd of ze aan de kant konden ivm afspraak huisarts met spoed, moest hij maar even wachten tot hij klaar was. Mooi niet dus.
En dan moeten ze hier maandag beginnen met de keukenverbouwing, wat een werk en waar laat je alles!
Das wel een goede, maar mijn vriend kan zelf ook goed overtuigend zijnquote:Op woensdag 11 september 2024 18:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ze niet willen verplaatsen, dan geef ik aan dat ik de politie ga bellen of een sleepbedrijf. Werkt altijd
Leuk hoor! Waar is het heen verhuisd? We gingen er weleens heen, maar das alweer even geleden. Goeie tip voor volgend kinderfeestjequote:Op woensdag 11 september 2024 20:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag een kinderfeestje gevierd in het verhuisde game museum. Een aanrader, ook voor los bezoek. Het was al erg leuk, maar is nu nog leuker en veel groter geworden. Veel arcadekasten uiteraard, maar ook veel moderne spelcomputers om samen mee te spelen en een grote collectie beweeg-spellen, van het oude dance dance revolution tot nieuwe versies met ledvloer die de positie van je voeten trackt. En via Tripper ook nog goed betaalbaar!
Een straat verderop, richting de meubelwinkels, waar vroeger de ABN amro zat (maar dat zul je vast niet weten). Wat wel heel tof is, want in de kelder staat dus ook de oude kluis nog met deuren van 20 cm dik. Inclusief draaislot en traliedeurquote:Op woensdag 11 september 2024 21:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk hoor! Waar is het heen verhuisd? We gingen er weleens heen, maar das alweer even geleden. Goeie tip voor volgend kinderfeestje![]()
En gefeliciteerd nog!
Hoe dan, zo'n plantenbak zie je toch staan?quote:Op donderdag 12 september 2024 08:42 schreef Books1 het volgende:
Wij hebben een oprit net als het hoekhuis naast ons met een stukje overpad ertussen van ongeveer 1 meter.
Wij wonen tegenover een lagere school met 30 kinderen maar omdat wij vrij afgelegen wonen worden sommige kinderen van verder weg met de auto gebracht. School heeft een eigen parkeerplaats om de hoek maar dat is 20 meter te ver lopen.
Dus is ongeveer 18 jaar tussen ons, de buren al gedoe met ouders van school die geen meter te ver willen lopen en dus steeds op het metertje tussen de opritten staan. Sinds juni staat er nu een 1 vierkante meter plantenbak.
Resultaat het werkt prima 2 auto's en een post.nl bus in de kreukels.
Deze oplossing werd aangedragen nadat school, de buren en wij in gesprek zijn gegaan met de wijkagent en de gemeente.
De postbus week uit en zag het te laat.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe dan, zo'n plantenbak zie je toch staan?
Als ik al niet niet naast een school wilde wonen om het geluid dan was het wel om ouders die hun auto's en fietsen ongegeneerd overal neerflatsen. Wat een hel lijkt me dat
Het is bij onze school ook elk jaar gedoe. We wonen in een groene wijk die ruim is opgezet, dat gaat ten koste van parkeerplekken. Het gevolg is veel opstoppingen (en gevaarlijke situaties) bij school zelf en overlast voor bewoners iets verderop in de wijk. En zelfs ouders die continu parkeren op het terrein van Ons Tweede Thuis tegenover school, waardoor medewerkers daar niet meer kunnen staanquote:Op donderdag 12 september 2024 08:48 schreef Books1 het volgende:
[..]
De postbus week uit en zag het te laat.
De autos waren vooral druk met de kinderen bleek. Een ouder ging verhaal halen bij school en schijnbaar is daar tegen gezegd het is uw verantwoordelijkheid om op te letten.
Wij zitten in een nogal kousen gebied en laat ik zeggen dat het niet overeenkwam met wat er uit zijn mond kwam 🫣
De school kwam er na ons en op zich hebben wij geen last van de school. Het is het parkeergedrag van de ouders.
Dat snap ik dus niet van al die ouders. Zelf kinderen hebben en vervolgens nul oog hebben voor de veiligheid rondom een school. Dan ben je af hoor.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:52 schreef exode het volgende:
Ik zeg niets meer over parkeren in onze straat
Wel is het superirritant dat bij de school van B en Juul mensen hun kinderen uit een draaiende auto gooien recht voor het zebrapad. Daar moeten wij met de fiets langs, B is oud en wijs genoeg om zonder brokken langs zo'n stilstaande auto te komen en niemand van het zebrapad te lanceren maar Juul niet. Dus wachten we netjes achter zo'n auto, als we wat later zijn, staat er een file van auto's om kinderen uit de auto te gooien. Als ik alleen zou fietsen, zou ik een Karen zijn en doorduwen met mijn fiets. Jammer voor je deur.
Ik moest dus ochtendurine opvangen vandaag, daar dacht ik aan na het plassen....
Ik zou me bij een dichte winkel ook niet realiseren dat mensen niet willen dat er een fiets voor de ramen staat (die dan ook donker is neem ik aan?). Ik ging er altijd blind van uit dat 'geen fietsen voor het raam' geldt voor als de winkel open is of iig de etalage verlicht... Maar ik parkeer dan ook zelden in de binnenstad en als ik dat doe, zet ik mijn bakfiets keurig in de fietsenstalling. In ieder geval niet voor een deur.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:46 schreef SaskiaR het volgende:
Wij wonen in het stadscentrum en hebben een winkel, maar we gebruiken die deur als uitgang. 's Avonds is de winkel dicht en parkeren mensen hun fietsen daar, soms recht voor de deur of voor de ramen. De gevel is net geschilderd dus we willen echt niet dat mensen hun fietsen daar neerzetten (en al was hij niet net geschilderd, parkeer je fiets gewoon waar je moet zijn). Er staan bordjes, maar dat helpt niet echt. Ik verplaats dus gewoon al die fietsen naar de overkant van de straat, daar is wel plek voor fietsen. Maar ja, met auto's is dat lastig...
Hier ook. Bij de school is een gele streep. Je kunt letterlijk 10 meter verderop wél je auto langs de stoep zetten en je kind eruit gooien/even parkeren en meelopen. En aan de andere kant van de school is een parkeerterrein en plek zat. Maar tóch elke ochtend weer ouders die hun auto bij de gele streep zetten, waardoor de oversteek onwijs onoverzichtelijk wordt, zeker in het donker. Kinderen moeten dan tussen de auto's door oversteken en die zie je gewoon echt niet.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet van al die ouders. Zelf kinderen hebben en vervolgens nul oog hebben voor de veiligheid rondom een school. Dan ben je af hoor.
Onze wijk - en eigenlijk heel onze gemeente - is voor fietsers echt heel veilig, maar dat stukje rondom school vind ik doodeng.
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkerenquote:Op donderdag 12 september 2024 08:46 schreef SaskiaR het volgende:
Wij wonen in het stadscentrum en hebben een winkel, maar we gebruiken die deur als uitgang. 's Avonds is de winkel dicht en parkeren mensen hun fietsen daar, soms recht voor de deur of voor de ramen. De gevel is net geschilderd dus we willen echt niet dat mensen hun fietsen daar neerzetten (en al was hij niet net geschilderd, parkeer je fiets gewoon waar je moet zijn). Er staan bordjes, maar dat helpt niet echt. Ik verplaats dus gewoon al die fietsen naar de overkant van de straat, daar is wel plek voor fietsen. Maar ja, met auto's is dat lastig...
In de gracht?quote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |