SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Eens, maar goed, conform die laatste discussie waar iemand het bestond om oekraine de schuld te geven van het executeren van PoWs, vanwege filmpjes, om die daarna om te buigen naar de algehele waanzin waar oorlogen altijd op uitdraaien, zijn oorlogen idd altijd een race to the bottom.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:10 schreef over_hedge het volgende:
Nah. Drones op burgers kan ik nog steeds niet blij mee zijn.
Ja maar zij doen het ook is nooit een goed antwoord. Dus nu ook niet
Dat het de schuld van Rusland is ben ik het ook gewoon mee eens.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar goed, conform die laatste discussie waar iemand het bestond om oekraine de schuld te geven van het executeren van PoWs, vanwege filmpjes, om die daarna om te buigen naar de algehele waanzin waar oorlogen altijd op uitdraaien, zijn oorlogen idd altijd een race to the bottom.
En dan eindige je qua schuldvraag vanzelf bij wie er nou eigenlijk begonnen is.
Het zijn gewoon wrakstukken van neergeschoten drones die zulke schade veroorzaken.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:10 schreef over_hedge het volgende:
quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zijn gewoon wrakstukken van neergeschoten drones die zulke schade veroorzaken.
Ik hou me buiten de politiek, dus daar geef ik geen antwoord op.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
Maar als het wrakstukken zijn moeten we er wel blij om zijn of zo?
Oh oke. Maar die foto lijkt me geen wrakstukken?quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hou me buiten de politiek, dus daar geef ik geen antwoord op.
Maar de rookbommen die tankies hier altijd met verve loslaten werken 2 kanten op.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit wrakstukken? Geloof er helemaal niks van
Het speelt zich bovendien ver bij ons vandaan af. Dus het raakt ons niet.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hou me buiten de politiek, dus daar geef ik geen antwoord op.
Ik zie een hoop wrakstukken van het gebouw.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh oke. Maar die foto lijkt me geen wrakstukken?
Ok ok rustig aan met de virtue signaling. Burger doden badquote:Op dinsdag 10 september 2024 11:10 schreef over_hedge het volgende:
Wat wil je nou zeggen met je post?quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:41 schreef oheng het volgende:
[..]
Ok ok rustig aan met de virtue signaling. Burger doden bad
Zal ik anders ff wat foto's posten van Grozny, Aleppo, of Popasna? Zodat je weer weet hoe doelgericht en strategisch burgerdoelen bestoken eruit ziet.
Vannacht was trouwens een goed nachtje voor Oekraïne.
Fire on oil pipeline in Orenburg region extinguished
One person died in a fire at a plant in Nizhny Tagil (= staalfabriek)
Debris from a downed UAV in the Tula region fell on a fuel and energy complex facility
Die laatste is wel weer klassiek rus.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:41 schreef oheng het volgende:
[..]
Ok ok rustig aan met de virtue signaling. Burger doden bad
Zal ik anders ff wat foto's posten van Grozny, Aleppo, of Popasna? Zodat je weer weet hoe doelgericht en strategisch burgerdoelen bestoken eruit ziet.
Vannacht was trouwens een goed nachtje voor Oekraïne.
Fire on oil pipeline in Orenburg region extinguished
One person died in a fire at a plant in Nizhny Tagil (= staalfabriek)
Debris from a downed UAV in the Tula region fell on a fuel and energy complex facility
Hier een foto van Vovchansk. Dit is hoe gericht burgerdoelen bestoken eruit ziet. Snap je het verschil?quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat wil je nou zeggen met je post?
Ja ik snap het verschil. Heb je ik je voorbeelden ook niet voor nodig.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier een foto van Vovchansk. Dit is hoe gericht burgerdoelen bestoken eruit ziet. Snap je het verschil?
[ x ]
Zie mijn edit hierboven.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja ik snap het verschil. Heb je ik je voorbeelden ook niet voor nodig.
Waarom zit je zo passief agressief te reageren op me. Alleen omdat ik ja maar zij doen het ook argument zwak vind? En dat is precies wat er nu gebeurt.
Een afzwaaier vs steden en publieke gebouwen vol burgers die dagelijks door Rusland in puin worden geschoten.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit wrakstukken? Geloof er helemaal niks van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Niemand mikt raketten op ziekenhuizen, kinderdagverblijven of woonappartementen. Oekraine niet en Rusland ook niet. Nog los van de moraal zijn die raketten veel te schaars om op een doel te mikken dat geen enkel militair voordeel biedt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de rookbommen die tankies hier altijd met verve loslaten werken 2 kanten op.
Dat ding kan ge-EW'ed zijn, waardoor die koers verloor. Hij kan beschadigd zijn door small arms fire. Hij kan ook gewoon een storing hebben gehad.
Wederom; openlijk burgerdoelen? Liever niet. Maar is dit bewijs dat oekraine daar mee bezig is? Nee.
Met ballistische raketten twv 1 miljoen USD+, die kinderziekenhuizen raken, is dat een andere som. Die zijn wat robuuster, hebben betere interne navigatie. Dat maakt de kans daarop een stuk kleiner.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand mikt raketten op ziekenhuizen, kinderdagverblijven of woonappartementen. Oekraine niet en Rusland ook niet. Nog los van de moraal zijn die raketten veel te schaars om op een doel te mikken dat geen enkel militair voordeel biedt.
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukrainequote:On 5 July 2022, the UN High Commissioner for Human Rights (OHCHR), Michelle Bachelet, reported that most civilian casualties documented by her office had been caused by the Russian army's use of explosive weapons with wide-area effects in populated areas, calling it "indisputable".[12] By 30 June 2023, OHCHR assessed that 90.5% of all civilian deaths were caused by such indiscriminate attack, and that 84.2% of them were recorded in Ukrainian-held territory.
Dus?quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine
Nee. Zonde van de raketten. Zoals ik al zei: het heeft niks met moraal te maken. Maar je gaat geen schaarse middelen inzetten tegen doelen die militair geen nut hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Rusland mikt raketten op ziekenhuizen en appartementen.
Rusland doet dat juist wel, omdat het Russen zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Zonde van de raketten. Zoals ik al zei: het heeft niks met moraal te maken. Maar je gaat geen schaarse middelen inzetten tegen doelen die militair geen nut hebben.
In deze oorlog is het keer op keer bewezen dat Rusland dat juist wel doet. Zij vuren doelgericht op ziekenhuizen, scholen en zo. Zij vagen hele woonwijken en steden van de kaart.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand mikt raketten op ziekenhuizen, kinderdagverblijven of woonappartementen. Oekraine niet en Rusland ook niet. Nog los van de moraal zijn die raketten veel te schaars om op een doel te mikken dat geen enkel militair voordeel biedt.
Iedereen maakt altijd rationele keuzes, en het Russische leiderschap blinkt uit in strategische kundigheid?quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Zonde van de raketten. Zoals ik al zei: het heeft niks met moraal te maken. Maar je gaat geen schaarse middelen inzetten tegen doelen die militair geen nut hebben.
Als je naar de schaal van de oorlog kijkt vallen er juist enorm weinig burgerslachtoffers in verhouding tot bijvoorbeeld Gaza.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
In deze oorlog is het keer op keer bewezen dat Rusland dat juist wel doet. Zij vuren doelgericht op ziekenhuizen, scholen en zo. Zij vagen hele woonwijken en steden van de kaart.
Dat doen ze nu, dat deden ze ook in Syrië.
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden hier langsgekomen dat Rusland doelbewust op burgerdoelen schiet.
https://www.attacksonhealthukraine.org/
Attacks on Health Care in Ukraine
A total of 1521 attacks on Ukraine’s health care system have been documented since February 24, 2022
773 attacks damaged or destroyed hospitals and clinics
234 health workers have been killed
[ link | afbeelding ]
Er was ook zo'n kaartje voor scholen en dat soort gebouwen, maar die kan ik zo snel niet vinden. Hij is hier wel langsgekomen.
Jij gaat uit van iemand die rationeel handelt. Rusland handelt niet rationeel.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gaza is stedelijk gebied, terwijl Oekraïne juist een land is met een uitgestrekt landschap.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je naar de schaal van de oorlog kijkt vallen er juist enorm weinig burgerslachtoffers in verhouding tot bijvoorbeeld Gaza.
Dat komt omdat de burgers in Gaza geen kant op kunnen. Er zitten veel burgers op een relatief klein stuk grond daar. Zij zitten als ratten in de val. Ook worden beide oorlogen op hele andere manieren gevoerd.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je naar de schaal van de oorlog kijkt vallen er juist enorm weinig burgerslachtoffers in verhouding tot bijvoorbeeld Gaza.
Nee. Mijn argument dat Rusland geen burgerdoelen 'target' is dat ze wel iets beters aan te vallen hebben, iets dat militair nut heeft.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:36 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat komt omdat de burgers in Gaza geen kant op kunnen. Er zitten veel burgers op een relatief klein stuk grond daar. Zij zitten als ratten in de val. Ook worden beide oorlogen op hele andere manieren gevoerd.
Het gaan om twee oorlogen die niet met elkaar te vergelijken zijn dus. En dat jij de oorlog in Gaza als argument gebruikt dat Rusland geen burgerdoelen aanvalt is wel heel slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |