Hoe dan…?quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:11 schreef Gia het volgende:
Ik begrijp de wens om dit te willen verbieden, maar of het helpt, betwijfel ik.
In Engeland mag je tot 14 jaar niet in de buurt van een bar komen, ook niet om Cola te bestellen!
Vanaf 16 jaar mogen ze, onder toezicht van volwassenen, tijdens de maaltijd bier/wijn drinken.
Met 18 jaar gaan ze helemaal los!!
Alles wat je verbiedt, krijgt een aantrekkingskracht/wordt interessant. Dat is zo met drank, met roken en ook met social media.
Beter leer je ze hoe ze er mee om moeten gaan.
Die kinderen gaan hun eigen weg zodra de opvoeder zijn rug toekeert. Die hou je niet tegen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Opvoeding? Je hoeft je koter geen mobieltje te geven met 3 jaar oud.
Waar halen ze het geld vandaan? En als je het ziet, pak je het af.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die kinderen gaan hun eigen weg zodra de opvoeder zijn rug toekeert. Die hou je niet tegen.
Nog niet opgemerkt. De populatie op Reddit lijkt me ook overwegend 25+.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:41 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie Fora populair worden bij kinderen en tieners
quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Opvoeding? Je hoeft je koter geen mobieltje te geven met 3 jaar oud.
Deze post is wel exponent van die domheid. Als je nog steeds niet doorhebt dat verbieden alleen zinvol is als het goed te handhaven is dan ga je nooit doorkrijgen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als je nu nog niet door hebt dat het merendeel van de mensheid dom is, dan ga je dat nooit doorkrijgen. Dus een minimum leeftijd voor social media is een prima idee.![]()
Er wordt niks verboden, alleen een leeftijdsgrens gesteld. Net zoals bij je brommerrijbewijs, autorijbewijs, roken, alcohol, etc, etc. Allemaal maar afschaffen, Einstein?quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:13 schreef ACT-F het volgende:
Deze post is wel exponent van die domheid. Als je nog steeds niet doorhebt dat verbieden alleen zinvol is als het goed te handhaven is dan ga je nooit doorkrijgen.
Dat heet verbieden onder een bepaalde leeftijd, Einstein.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt niks verboden, alleen een leeftijdsgrens gesteld.
Ook als je een fractie van de kinderen weet te weren van sociale media heeft zo'n maatregel effect.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Deze post is wel exponent van die domheid. Als je nog steeds niet doorhebt dat verbieden alleen zinvol is als het goed te handhaven is dan ga je nooit doorkrijgen.
En hoe groot is het leger aan handhavers dat tegenover de fractie staat?quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook als je een fractie van de kinderen weet te weren van sociale media heeft zo'n maatregel effect.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dead_Internet_theoryquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:29 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het huidige internet is een schim van wat het vroeger was.
De apps van tegenwoordig zoals TikTok en Snapchat zijn doelbewust ontwikkeld om de gebruiker dom, verslaafd en smachtend naar meer te houden.
Sterk antwoord!quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:28 schreef ACT-F het volgende:
Dat heet verbieden onder een bepaalde leeftijd, Einstein.
Sommige sites die ooit bruikbaar waren zijn inmiddels zo verziekt door AI dat je er amper nog iets mee kunt doen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:08 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dead_Internet_theory
Dat het internet alleen nog maar door bots en algoritmes bevolkt wordt lijkt me wat overdreven, maar in vergelijking met de periode rond de eeuwwisseling is het internet slaapverwekkend saai geworden.
True. Je eerste post was inderdaad slap gelul. Dan is dat al een verbetering.quote:
Geef mij de jaren '90 toen Gerda en Truus er nog niet op zaten en de overheid er nauwelijks mee bezig was. Totale anarchiequote:Op donderdag 16 januari 2025 07:42 schreef Eightyone het volgende:
Met het gevaar als een boomer te klinken: de beste tijd van het internet lag zo rond 2010. De 'sweet spot' tussen het primitieve van vroeger en meer geavanceerde mogelijkheden.
Matige post is matig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. Je eerste post was inderdaad slap gelul. Dan is dat al een verbetering.
Alleen waren er toen nog geen mogelijkheden als wifi, en kon je na een uurtje internetten weer ophouden omdat de telefoontikken maar bleven doortellen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Geef mij de jaren '90 toen Gerda en Truus er nog niet op zaten en de overheid er nauwelijks mee bezig was. Totale anarchie
Die inbelverbindingen waren pure diefstalquote:Op donderdag 16 januari 2025 13:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen waren er toen nog geen mogelijkheden als wifi, en kon je na een uurtje internetten weer ophouden omdat de telefoontikken maar bleven doortellen.
En woonde je samen met anderen in een huis en wilde een van die mensen telefoneren (telefoons hingen meestal nog aan een vaste lijn), dan kon je sowieso niet op het internet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |