Grote kans gezien de 70, normaal mag je 100 buiten de bebouwde kom. Tenzij wegwerkzaamheden.quote:Op maandag 9 september 2024 18:47 schreef nostra het volgende:
Duitse boetes zijn extreem betaalbaar ten opzichte van Nederlandse, ik zou me niet teveel zorgen maken. Behalve als je het bij een Baustelle flikte.
Gezien je 80% van de tijd door wegwerkzaamheden heen rijdt tegenwoordig valt dat vies tegen.quote:Op maandag 9 september 2024 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
In Duitsland hebben ze kinderboetes.
Met een mooie fotoquote:Op maandag 9 september 2024 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
In Duitsland hebben ze kinderboetes.
En je secretaresse naast jequote:Op maandag 9 september 2024 19:13 schreef Fer het volgende:
Je krijgt een brief met een mooie foto van jezelf achter het stuur.
Als je een beginnersrijbewijs hebt, zou je de theorie nog vers in het geheugen moeten hebben zitten en je gewoon aan de maximumsnelheid kunnen houdenquote:Op maandag 9 september 2024 19:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Sta ik met mijn beginners rijbewijs niet op te wachten op een strafpunt bij slechts 20 km te hard tijden.
Ik dacht vanaf 21km/h te hard beginnen de punten te tellen. Alleen in Duitsland applicable.quote:Op maandag 9 september 2024 19:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Bedankt voor de eerste reactie's. maar gaat dat via het CIJB en las ook net dat je zelfs een strafpunt kan krijgen. Hoe zit dat met eventuele strafpunten bij 20 km te hard in het buitenland/ geld dat alleen als ik in Duitsland ga rijden of ook hier? Las ook iets over een soort van tijdelijk rijverbod bij bepaalde overtredingen.
Sta ik met mijn beginners rijbewijs niet op te wachten op een strafpunt bij slechts 20 km te hard tijden.
Gaat via de Duitse versie van het cjib.quote:Op maandag 9 september 2024 19:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Bedankt voor de eerste reactie's. maar gaat dat via het CIJB en las ook net dat je zelfs een strafpunt kan krijgen. Hoe zit dat met eventuele strafpunten bij 20 km te hard in het buitenland/ geld dat alleen als ik in Duitsland ga rijden of ook hier? Las ook iets over een soort van tijdelijk rijverbod bij bepaalde overtredingen.
Blik op de Wegquote:Op maandag 9 september 2024 19:34 schreef herverwijderd het volgende:
Heb je met een middagje flessen rapen betaald.
En als @-Hakuna- 20 km overschrijding “slechts” noemt, vind ik dat een bonuspunt waard.quote:Op maandag 9 september 2024 19:32 schreef baskick het volgende:
[..]
Als je een beginnersrijbewijs hebt, zou je de theorie nog vers in het geheugen moeten hebben zitten en je gewoon aan de maximumsnelheid kunnen houden
@-Hakuna- is het er niet mee eensquote:Op maandag 9 september 2024 20:09 schreef Serinde het volgende:
[..]
En als @:-Hakuna- 20 km overschrijding “slechts” noemt, vind ik dat een bonuspunt waard.
Kruisingen zijn ook altijd 70 in Duitsland, hij kan ook gewoon daar geflitst zijn, hoef je niet voor door een baustelle te rijden.quote:Op maandag 9 september 2024 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Grote kans gezien de 70, normaal mag je 100 buiten de bebouwde kom. Tenzij wegwerkzaamheden.
quote:Op maandag 9 september 2024 20:09 schreef Serinde het volgende:
[..]
En als @:-Hakuna- 20 km overschrijding “slechts” noemt, vind ik dat een bonuspunt waard.
quote:Op maandag 9 september 2024 20:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Hangt nogal van de situatie af hè.
En bij elk denkbare situatie waar de maximumsnelheid 70 is zijn alle overschrijdingen daarvan met 20 km/h gelijk?quote:Op maandag 9 september 2024 21:26 schreef Serinde het volgende:
[..]![]()
De situatie is dat de maximumsnelheid 70 is.
Duitse strafpunten tellen voor het rijden in Duitsland.quote:Op maandag 9 september 2024 19:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Idd.quote:Op maandag 9 september 2024 20:08 schreef dop het volgende:
[..]
Gaat via de Duitse versie van het cjib.
Wat ik me kan herinneren krijg je post van de Duitse deelstaat waar je de overtreding hebt begaan.
Inderdaad met een foto van de overtreder.
En een bank nummer waar naar je de boete mag overmaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Notoire (te) hardrijder gespotquote:Op maandag 9 september 2024 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En bij elk denkbare situatie waar de maximumsnelheid 70 is zijn alle overschrijdingen daarvan met 20 km/h gelijk?
Alsjeblieft zeg.
Ga nou niet de uitzondering opzoeken want daar is helemaal geen sprake van hier.quote:Op maandag 9 september 2024 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En bij elk denkbare situatie waar de maximumsnelheid 70 is zijn alle overschrijdingen daarvan met 20 km/h gelijk?
Alsjeblieft zeg.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 02:22 schreef embedguy het volgende:
[..]
Idd.
En in Duitsland denken ze dat iedereen Duits kan, zelfs buitenlanders, dus die brief is ook lekker in het Duits.De eerste brief met foto zat bij mij iet eens een betaalmogelijkheid bij. Maanden later kreeg ik een brief waar wel verteld werd hoe te betalen. Maar het kan zijn dat je die tweede brief nooit hebt gekregen, dan hoef je dus niet te betalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boetes uit Frankrijk zit wel een vertaling bij.Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
De uitsnede is heel krap dat normaal enkel de persoon te zien is en zelfs als er een ander persoon te zien is, wordt die onherkenbaar gemaakt, uit privacy-overwegingenquote:
En bijna elk kruispunt van enige omvang, wat bovendien dus de ideale plaats is voor een flitspaal.quote:Op maandag 9 september 2024 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Grote kans gezien de 70, normaal mag je 100 buiten de bebouwde kom. Tenzij wegwerkzaamheden.
Valt mee, ik heb er vandaag een van 94 in 80. Flitspaal stond direct achter het bord bij het begin van de Baustellequote:Op maandag 9 september 2024 18:47 schreef nostra het volgende:
Duitse boetes zijn extreem betaalbaar ten opzichte van Nederlandse, ik zou me niet teveel zorgen maken. Behalve als je het bij een Baustelle flikte.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 02:22 schreef embedguy het volgende:
[..]
Idd.
En in Duitsland denken ze dat iedereen Duits kan, zelfs buitenlanders, dus die brief is ook lekker in het Duits.Ik heb een brief in keurig Nederlands met foto, kenteken, boetebedrag, locatie etc. Zit zelfs een formulier bij voor als je het er niet mee eens bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze waren er ook wel snel mee trouwens. Vorige week dinsdag geflitst en vandaag lag ie op de deurmat.A mind with a heart of it's own
Bedrag van de boetes is niet het probleem, eventuele strafpunten wel.quote:Op maandag 9 september 2024 18:47 schreef nostra het volgende:
Dan zullen ze eerst moeten vast stellen wie de bestuurder was en je rijbewijs hebben.quote:Op maandag 16 september 2024 18:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bedrag van de boetes is niet het probleem, eventuele strafpunten wel.
Ze gaan ervan uit dat het de eigenaar van de auto is. Als je het er niet mee eens bent, zit er een "verraad een ander" -formulier bij wat je kan invullenquote:Op maandag 16 september 2024 21:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan zullen ze eerst moeten vast stellen wie de bestuurder was en je rijbewijs hebben.
Risico is dat je van de weg geplukt wordt een volgende keer dat je in dat land rijdt en waarschijnlijk dan direct de (verhoogde) boete moet betalen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 02:22 schreef embedguy het volgende:
Ik snapte die brief niet. Er stond geen qr code in of een andere vorm van een betaallinkje. Waarschijnlijk moest je het idd ouderwets overmaken op de rekening. Heb ik niet gedaan, met de gedachte dat ze de 2e keer wellicht wel een brief in het engels zouden sturen. Ik heb er niets meer van gehoord sinds twee jaar.
Geen idee wat het risico is wat je hiermee loopt, maar misschien ook te overwegen om niet te betalen bij de eerste brief.
Wel eens door duitsland gereden? Daar heb je het ene moment 100 en vervolgens 80 en vervolgens weer 100 op een kort stukje snelweg.quote:Op maandag 9 september 2024 19:32 schreef baskick het volgende:
[..]
Als je een beginnersrijbewijs hebt, zou je de theorie nog vers in het geheugen moeten hebben zitten en je gewoon aan de maximumsnelheid kunnen houden
Je beschrijft nu alle N-wegen in Zeeland.quote:Op woensdag 25 september 2024 00:28 schreef 111210 het volgende:
Daar heb je het ene moment 100 en vervolgens 80 en vervolgens weer 100
Kom ik nooitquote:Op woensdag 25 september 2024 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je beschrijft nu alle N-wegen in Zeeland.
En die wisselende snelheid staat niet aangegeven?quote:Op woensdag 25 september 2024 00:28 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wel eens door duitsland gereden? Daar heb je het ene moment 100 en vervolgens 80 en vervolgens weer 100 op een kort stukje snelweg.
Maar goed, voor Duitse boetes zou ik mij niet heel druk maken.
Ik verwacht er hier nog een uit Zwitserland, dat zal wel huilen worden
Uiteraard wel, maar vrij kort op elkaar, net als de uitvoeg stroken, die zijn daar ook extreem kort vergeleken met hier.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:39 schreef baskick het volgende:
[..]
En die wisselende snelheid staat niet aangegeven?
Je moet altijd weten wat de verkeersborden betekenen en altijd rekening houden met situaties die nieuw voor je zijn als bestuurder. Ik lees niest in het voordeel van TS.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:03 schreef 111210 het volgende:
[..]
Uiteraard wel, maar vrij kort op elkaar, net als de uitvoeg stroken, die zijn daar ook extreem kort vergeleken met hier.
Niks mis mee maar dat moet je allemaal wel weten en rekening mee houden als je het niet gewend bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |